Golf GTI ja AFS-ongelma

Aloittaja MixuJoo, 12.01.17 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

MixuJoo

Moikka. Minulla olisi tälläinen ongelma ollut jo hetken aikaa.

Eli AFS lopettaa toimintansa ja sytyttää mittaristoon keltaisen polttimon ja ilmoittaa "No Bend Lightining (AFS-function) See owners manual".
Noh, purin nyt autosta valot irti ja huomasin, että toisella puolella on joskus vaihdettu umpio. AFS-boksien osanumerot olivat:
Hella 5DF 009 368-15 AI
toisessa päiväys luokkaa xx.xx.09
Hella 5DF 009 368-15 AN
ja tässä xx.xx.13

Onko näillä osuutta valojen toimimattomuuteen? Valot pelaa muuten loistavasti ja niinkuin kuuluukin, mutta hetken ajeltua ilmoittaa aina tuon ja valot lopettavat kääntymästä.
Käynnistettäessäkin tekevät ylös-alas-sivuille koordinoinnin kuten kuuluukin.
Päällisin puolin kaikki ok, sen tarkemmin en tälle iltaa tutkinut.

Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

E: Koodeja en ole saanut luettua, selviäisikö niillä tarkasti missä vika voisi olla?

dwntime

Kokeile putsata umpion liittimet.

Ja onko tuossa kiinteä kääntymisvalo? Kato ettei siitä ole polttimo palanut.

Ja ei ole haittaa vaikka on eri revisiota nuo ohjainlaitteet, pääasia että ovat samalla osanumerolla. Nuo kaksi viimeistä kirjainta päivittyvät "ylöspäin" kun tulee uudempi versio.

MixuJoo

Samalla koodilla kylläkin ovat, en nyt muista ulkoa.

Putsailempa ne seuraavaksi. Kiinteä kääntymisvalo? Tarkoitatko sumuvalossa olevaa polttimoa?

RSOCUstin

Mulla on 2010 Ocu tehnyt samaa jo kohta 4v siellä on liittimissä jotain paskaa. Kostealla ja märällä kelillä tulee tuota ilmoitusta. Jos on sateista 2pv tai enempi niin alkaa tekemään. Takuuseen noita kuulemma vaihdelleet kaikissa VAG merkeissä. Jonkin sortin tyyppivika. Tarkoittaa kääntyvää XENONia.

MixuJoo

Justiinsa...

Liittimistä puheen ollen, tarkoitatteko liittimiä valojen takana? Jonkunlaiset liittimethän näille afs-bokseillekkin on, mitkä ovat valojen pohjassa. Jospa vaan putsaisi kaikki liittimet ja katsoisi mitä sanoo.

jawa59

Mulla oli vanhassa cc:ssä sama juttu. Ihmeellistä oli se, että vika olikin kulmavalossa. Hokasin sen siten, että kun starttasin ja aloin pakittaa ja ratti aivan suorassa niin heti herjas että AFS-ongelma. Pakittessahan syttyvät molemmat kulmavalot. Homma tuli kuntoon polttimon vaihdolla. Syytä miksi ei herjannut kulmavalovikaa, en osaa sanoa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy