Kokemuksia Jetta V:stä

Aloittaja Häkä, 02.12.09 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

Tos®

Sinänsä jännä, vokkelon mittaristossa on ikoni ratin lämmitykselle kun tarkkaan kattoo.
Vissiin vaatis sen ruman puu-ratin, että sen sais jotenki toimiin...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

dosetti

puuratissa lämmitys? Tänään laitoin uudet kaasupumput Jettaan, nyt nousee napista ylös ja loppuun asti auki. Katsotaan kestääkö talven yli..

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vagisti

Tänään oli ensimmäinen lampun vaihto Jettaan. Todellinen yllätys oli itselleni ettei se sujunutkaan irvistellen ja rystyset verillä kuten aiemmassa kulkupelissä.

Polttimen kanta lähti hienosti erilleen irti, eikä mitään lyhyttä johtonippua tullutkaan mukaan hankaloittamaan vaihtoa. Kaiken lisäksi tilaa oli hyvinkin kohtuullisesti umpion takana. Lapsellisen helppoa! :o

Tämähän on varmaan monille tuttu juttu, mutta mulle ihan uusi. Päivä pelastui heti alkuun! ; :D

Reneto

^
Ajovalojen vaihto on juu helppoa. Samaa ei voi sanoa parkkipolttimoiden vaihtamisesta. you'll see..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

dosetti

parkkivalot on helpommat, johdoista kun vetää. Kyllä ne kestää:) se vaan alkuun hirvittää.

dosetti

nyt neuvoja, miten lähtee meikkipeilin valot irti hajoittamatta enempää? Aika tiukasti on kiinni.. Ostin sisätilaan ledit ja muut jo vaihdettu.

dosetti

Meikkivalot lähtee painamalla valoa toiseen laitaan jousta vasten ja samalla ohuella ruuvimeisselin päällä kammetaan jousen päältä ja valo lähtee irti.

Mutta, tarkoitus oli kirjoittaa ihmettelystäni, kun auto kävi jakohihnan vaihdossa. Kulutus nousi sillä tavallisella työmatkalla puolisen litraa  ??? Toinen muuttunut tekijä on, että tankissa on ensimmäistä kertaa Nesteen Pro-Dieseliä. Voiko jakohihnan vaihto vaikuttaa kulutukseen noin?

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 14.09.12 - klo:11:00
Voiko jakohihnan vaihto vaikuttaa kulutukseen noin?
Ei jos se on tehty oikein.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 14.09.12 - klo:11:20
Ei jos se on tehty oikein.

Millä tavalla sen voi tehdä väärin, että kulutus kasvaa?

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 14.09.12 - klo:11:25
Millä tavalla sen voi tehdä väärin, että kulutus kasvaa?
No laittaa sen jaon väärin niin varmaan tapahtuu muutakin kuin kulutuksen kasvu.

dosetti

Korkeintaan lievä tehon lasku toisena oireena. No, katsotaan vielä muutama hetki ja otetaan sitten yhteys huollon suorittaneeseen paikkaan.

brainsurgery

Onko saman viskositeetin öljytkin sisällä kuin aiemmin?

dosetti


brainsurgery

Ok. Mun täytyy bensakoneella ajavana sanoa että en tiedä kuinka merkitsevää tuollainen puolen litran heitto kulutuksessa on dieseleissä. Itse jos ajan alle 10km matkan niin yksi kunnon polkaisu saattaa nostaa kulutuslukeman alkamaan ihan eri numerolla kuin muuten. Pidemmillä matkoilla taas jo myötätuuli vs. vastatuuli vaikuttaa ainakin litran verran.

dosetti

Mun kokemus dieseleistä kertoo, että ei vaikuta. Soitin huoltoon ja seurataan tarkemmin kulutusta. Sikäli helppoa seurata tuota kulutusta kun varsinkin tuo työmatka on aina sama. Muutenkin dieselissä jos kulutus alkaa kuutosella niin jossain mättää, kun ei ole 4-veto ja keskikokoinen auto. Ja kun aiemmin pääsi 5,5 samat matkat. Tähän hätään pitää mainita, että kulutusmittari on kalibroitu ja onkin näyttänyt todella tarkasti todellisia lukemia ainakin nuo 200km työmatkat.

dosetti

#136
Melkein jo kannattaisi tehdä erillinen huoltoketju tänne, mutta taitaa olla vähemmistöä V-korilliset autot.

Enikeis, torsion value tarkistettu VCDS:llä ja se oli hihnahuollon jälkeen 2.0kw (toleranssi noin -3.0 - 3.0). Ulkomaisten foorumeiden mukaan jo 0.5 muutos vaikuttaa mm. kulutukseen. Kysyin Laakkoselta ja heillä se laitetaan nollaan.
Ko. toimenpide tapahtuu näissä DOHC-moottoreissa kääntämällä keulan puoleista nokka-akselin hihnapyörää myötä-tai vastapäivään ja millimetri on jo paljon (tässä 1,9-koneen ohjeita, tässä kulutuskeskustelua bkd:stä ja vielä yksi linkki). Kovin hienosäädöltä kuulostaa, mutta tuo pieni muutos vaikuttaa kulutukseen, tyhjäkäyntiin (hytkytys, epätasaisuus, karkea käynti) ja suuttimien korjausarvoihin (ainakin tyhjäkäynnillä). Kannattanee siis tarkistaa ennen hihnan vaihtoa tuo arvo, jos auto toimii hyvin (saa laitettua samaan arvoon). Tai jos ongelmia niin tuossa yksi säätökohta. Minulla ongelma on tuo kulutuksen nousu, joka varmistettu tankkaamalla.

Google osaa kertoa kun laittaa hakusanoiksi "bkd torsion value".

juntti90

terve,tästä asiasta varmaa on jo keskutelua täälä mutta itse en löytänyt.

elikkäs itellä tuommonen 2006 vuosimallinen jetta ja xenonit kiinnostaas siihe laittaa

neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan

kiitos jo etukäteen !

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

poloboy

Itseäkin kiinnostaisi jälkiasentaa xenonit -06 Jettaan, mutta nähtyäni minkä verran operaatio maksaa olen kyllä samaa mieltä nimim. Peelo:n kanssa :-\:

jepss, heti parani näkyvyys kun katselin osien hintoja. näkee näillä tuikuillakin toistaiseksi.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

dosetti

En aiemmin kiinnittänyt huomiota asiaan, nyt ajovalopolttimoiden vaihdon jälkeen tarkkailin valokuviota niin vasemman ja oikean lähivalokuvioiden välissä keskiviivan vasemmalla puolella on sellainen  varjokohta, jotakuinkin sellaisen ellipsin muotoinen. Onko muilla?

poloboy

Asensin eilen takaroiskeläpät Jettaan, jösses mikä urakka. Ensin en meinannut saada renkaita irti, kun vanteet olivat juuttuneet navoista kiinni, kuparitahnasta huolimatta. Tämän jälkeen huomasin, että olin, jo pariin kertaan aikaisemmin, nostanut autoa väärästä paikasta tunkilla, pohjassa olikin uloke tunkkia varten (joku taisi mainita tästä foorumilla, itse en ollut sitä aikaisemmin huomannut, vanhemmissa VW:issä tuo taitos mistä auto nostetaan on kynnyskotelossa). No, saatuani renkaat irti alkoi asennusprojekti, Ventoon ja Boraan takaroiskeläppien asennus kävi helposti, mutta nyt minulla oli 'pieniä' ongemia sovituksen kanssa, toivottavasti pysyvät paikallaan.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

dosetti

laitoin myös takaläpät ja meni kyllä kivuttomasti. Aikaa siihen meni kyllä jonkun verran mutta ongelmia ei ollut. Oli oikein ilo asentaa noin hyväksi tehtyä oem-tuotetta.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 30.05.12 - klo:18:03
Tänään laitoin uudet kaasupumput Jettaan, nyt nousee napista ylös ja loppuun asti auki. Katsotaan kestääkö talven yli..

Lämpötila kun meni pakkasen puolelle niin luukku ei aukea ylös. On vain kesäkäyttöön tuo avausmekanismi..  ::)

zepor

Pientä kommelusta Jetan kanssa.
Eilen kävin tankilla, jonka jälkeen alkoi dieseli tuoksumaan kabiinissa, ajattelin vain että kenkiin tarttunut tjsp.

Kuitenkin tänään duunista lähtiessä huomasin parkkipaikassani huomattavan ison läntin! Haistelun perusteella dieseliä.
Soittelin ww-huoltoon kysyäkseni, että mitä kannattaisi epäillä? Vastauksena "tuo tänne maanantaina".

Kotiin palattuani oli pakko katsastaa moottoritila, Dieseliä roiskunut sinne sun tänne... 

Olisiko kellään teoriaa, mikä pielessä?

Auto oli merkkihuollossa 2kk taaksepäin,  jakopää yms.  silloinkin oli jäänyt paisuntasäiliön korkki auki  -> vedet konehuoneessa.  >:(      ( en ole vielä reklamoinut kyseiselle huollolle)


SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Skula

Naftasuodatin kunnolla kiinni?

Mulla teki saman tempun kun huollossa jättivät tuon huonosti...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

zepor

Lainaus käyttäjältä: Skula - 11.01.13 - klo:17:01
Naftasuodatin kunnolla kiinni?

Mulla teki saman tempun kun huollossa jättivät tuon huonosti...

Missä pa-suodatin tarkalleen sijaitsee?
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Skula

Lainaus käyttäjältä: zepor - 11.01.13 - klo:17:16
Missä pa-suodatin tarkalleen sijaitsee?

Tarkalleen tiedä, mutta yleensä on näkyvillä kun konehuoneen avaa.. Sellanen musta tötterö josta nousee putki jos toinenkin..

Vähä ku tos kuvas noiden kahden säiliön välis josta noita pletkuja lähtee..

Romurautaa ja paalivehkeitä.

zepor

#148
Lainaus käyttäjältä: Skula - 11.01.13 - klo:17:31
Tarkalleen tiedä, mutta yleensä on näkyvillä kun konehuoneen avaa.. Sellanen musta tötterö josta nousee putki jos toinenkin..

Vähä ku tos kuvas noiden kahden säiliön välis josta noita pletkuja lähtee..



Joo, tota ajattelinkin !

Ei vuoda tuosta kohtaa mielestäni, koska oli kuiva mutta muuten koko konehuone saanut pienen kasteen.

EDIT : Meneekö noita PA-putkia ympäri konetta?  ja vaikuttaisiko Webasto jotenkin tähän?
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

qwe

Kuvan konehuone näyttää erilaiselta kuin V Golf  BKD moottorilla.

Mutta  em. golfissa polttoaineletkut lähtee pikaliittimistä tulipellin vierestä oikealla. Letkut on irroitettava jakohihnan vaihtotyön vuoksi. Vika lienee paluu puolella jos ei ole käyntihäiriöitä.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy