13.1.2024 valmistajan järjestelmään syötetty id.4 4motion elegance azul blue muutamalla lisävarusteella. Alustava luovutuspäivä toukokuun puoliväli. Auto oli tuotannossa jo helmikuun alkupuolella. Tuotantostatus oli noin 4 viikkoa. Sitten vidun ahtaajat meni mielipuoliseen tukilakkoon ja auto seisoi 3 viikkoa Saksassa. Kuljetuksen jälkeen seisoi ruuhkan purkua 3 viikkoa Suomessa. Auto oli myyjäliikkeessä 30.5 ja luovutus oli 3.5. Eli alustavaan aikatauluun nähden etuajassa, mutta olisi yli kk aieimminkin voinut tulla.
Ensi arvio noin 500km jälkeen on kyllä täysi kymppi autosta, kotilatauksesta Benyn laturilla aurinkopaneeleilla ja kaikesta muusta. Useampi miljoona kilometri autonratissa ja edelleen hymyilyttää tällä ajo. Pienin kulutus -2kWh parinkilometrin matkalla ja suurin 18,7 kWh 74km matkalla keskinopeudella 81 km/h.
Ennakointi on kyllä avainasemassa! Vähintään 500m ennen pysähdystä täytyy jalka nostaa kaasulta D-asennossa. Parhaillaan pystyy rullaamaan liki 3km.
Vielä kun oppii ajamisen niksit, niin diesel rs Octavian 4,3L/100km piestään rahallisesti 4:1 polttoaine kuluissa.
Ensi arvio noin 500km jälkeen on kyllä täysi kymppi autosta, kotilatauksesta Benyn laturilla aurinkopaneeleilla ja kaikesta muusta. Useampi miljoona kilometri autonratissa ja edelleen hymyilyttää tällä ajo. Pienin kulutus -2kWh parinkilometrin matkalla ja suurin 18,7 kWh 74km matkalla keskinopeudella 81 km/h.
Ennakointi on kyllä avainasemassa! Vähintään 500m ennen pysähdystä täytyy jalka nostaa kaasulta D-asennossa. Parhaillaan pystyy rullaamaan liki 3km.
Vielä kun oppii ajamisen niksit, niin diesel rs Octavian 4,3L/100km piestään rahallisesti 4:1 polttoaine kuluissa.