Hyvästi VAGgineet

Aloittaja Marjamies, 30.06.15 - klo:22:47

« edellinen - seuraava »

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:20:52
Toki muissakin autoissa on  vikoja mutta tapa millä niihin reagoidaan vaihtelee suuresti. Itselläni mennyt täysin usko toiseen Tampereen jälleenmyyjään
En ole varma tarkoitetaanko nyt samaa liikettä, mutta tuli kuitenkin mieleen pari tarinaa. Kun aikanaan ostin uuden Astran, siitä putosi kattoverhoilu alas heti uutena. No se toki fiksattiin. Mutta muutama kymmenen tuhatta myöhemmin avain alkoi takerrella virtalukossa, otti johonkin kiinni niin ettei autoa saanut helpolla käynnistettyä. Tämän kanssa piti kolme kertaa käydä pajalla, ennenkuin hyväksyivät sen takuun alaiseksi viaksi. Virtalukko ja sen pohja uusittiin.

Yetin kanssa taas sohlattiin ovien ruostumisesta. Oma syyni oli tietysti, että menin kesällä reklamoimaan asiasta, kun maalitakuu oli päättymässä vuoden lopuilla. Takuumies oli lomalla eikä kukaan muu ollut kiinnostunut aiheesta. Sanottiin että tule uudestaan sitten kun se-ja-se palaa lomalta. No menin sitten uudestaan, mutta kyseinen herra ei ollut sittenkään kuitenkaan paikalla, vaan usuttivat jonkun kesäharjoittelijan hoitamaan hommaa. Poika tuli - ihan palvelualttiina kyllä - ja otti kuvia auton kyljistä ja huoltokirjasta. Lupasi tehdä paperit ja lähettää maahantuojalle. Parin-kolmen viikon jälkeen kysyin puhelimitse, miten asia makaa. Minulle sanottiin, että ei löydy mitään jälkeä mistään, että joku reklamaatio olisi vireillä. Pyydettiin tulemaan uuudestaan näyttämään autoa. No, minä seuraavana päivänä lähdin näyttämään autoa, tosin suunnistinkin siihen toisella puolella kaupunkia olevaan toiseen liikkeeseen, jossa asia hoidettiin mallikkaasti alusta loppuun saakka.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:20:52
Osalla palstalaisista on hellyttävällä tavalla VAG - autoista muodostunut uskontoon verrattava asia.
Toki muissakin autoissa on  vikoja mutta tapa millä niihin reagoidaan vaihtelee suuresti. Itselläni mennyt täysin usko toiseen Tampereen jälleenmyyjään .Voi  hyvin olla että talouteen tulee  vielä uusi Skoda joskus, mutta aivan varmasti eri liikkeestä kuin kolme edellistä.
Näistä muista merkeistä vielä sen verran että itselläni Avensikseen(-01) vaihtui moottori (puoli) öljyn kulutuksen takia  (0,76l/1000km) viiden vuoden ja 117tkm kohdalla. Takuuseen ja ilman mitään vääntöä. RS:n kanssa on joutunut vaatimalla vaatimaan kaikki korjaukset. Nyt sitten vaikuttaa siltä että alkaa vielä öljykin maistua...

Näin varmasti onkin, etenkin jos on pidempi historia niiden vanhojen "hyvien" Volsujen kanssa. Ei nämä nykymallit välttämättä mitään taivaanlahjoja ole. Ja samanmallisissakin on paljon hajontaa eri yksilöiden välillä. Toisaalta sen verran paljon näitä myydään, että valtaosa on selvinnyt ilman ylimääräisiä suurempia korjauksia tuoreiden autojensa kanssa. Areenalla ovat satavarmasti enemmistönä ne, joilla on jokin ongelma autonsa kanssa.

Itsellä pitkähkö tausta manuaali disukoiden kanssa, ovat toimineet riittävän hyvin tähän asti. Myös jm-arvo ja käyttökustannukset ovat olleet
ominaisuuksiin nähden linjassa. Olen tarkoituksella välttänyt näitä kolmikirjaimisia vähemmän ihailua herättäviä vaihtoehtoja.
Varmasti olisi löytynyt vielä harmittomampia ja värittömämpiä automerkkejä. Seuraavan auton merkistä tai mallista en mene vannomaan mitään.

Eihän sitä vielä tiedä, vaikka areenalaisten keskuudessa kehkeytyisi oikea VAG kultti tai uskonto.  ::)
Yritetään pärjätä.

SuperB II

No  ilmaisin itseäni ilmeisesti huonosti kun heti löytyi tojokortti pöytään.
Eikös tuossa tullut kirjoitettua että Avensiksessa oli vikaa? Mutta se KORJATTIIN moitteetta.
Eipä sillä: Ostaisin varmaan  heti uuden Avensiksen kun siinä olis samat tehot, tilat ja AJO-OMINAISUUDET kuin RS  Octaviassa. Niin, ei oo ei tuu.
Ja aiemmin mainitsemassani liikkeessä myydään myös Mercedestä...
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

BobSmith

Minä olen pyrkinyt suhtautumaan autoihin neutraalisti, kiihkoilematta mihinkään suuntaan. Siksi en aina ymmärrä juuri tätä vouhotusta, että jos autoon ilmestyy jokin vika, niin ollaan kiroamassa koko valmistaja alimpaan maan rakoon ja suunnilleen siltä istumalta ollaan laittamassa "vahinkoa kiertoon". Jos auto tuntuu muuten hyvältä, niin miksi ei voi antaa valmistajalle mahdollisuutta korjata viat? Toisaalta, olen valmis ne viat myöntämään, enkä siis pidä automerkkiä sillä tavalla jalustalla.

Nyt on tilauksessa kolmas tsekkiauto, joka tarkoittaa sitä, että organisaatio on hoitanut hommat tyydyttävästi, ja autot ovat olleet minun mielestäni sangen käyttökelpoisia.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:21:32
Ja aiemmin mainitsemassani liikkeessä myydään myös Mercedestä...
Hups, pari viestiä ylempänä siis tein vääriä johtopäätöksiä, eli kokemuksemme näistä kahdesta firmasta ovatkin vastakkaisia.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:21:32
Ja aiemmin mainitsemassani liikkeessä myydään myös Mercedestä...

Ja ostit sitten skeidan?  ;D
No ehkä ens kerralla ymmärrät että laatuun riittää yksikin tähti  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

SuperB II

#186
 :D Enpä ole  juuri kehuja kuullut kummastakaan liikkeestä.
Vielä lisäyksenä aiempaan se että ymmärrän hyvin sen että uudessa automallissa on vaivoja mutta en ymmärrä vähättelevää asennetta takuukorjauksen tarpeeseen.
Pistän nyt listaa vielä omasta maanantaista:
-valoshow korjaus
-bensapumppu
-termostaatin kotelo (×2)
-syyläri  (tuon vanhan työmääräyksen mukaisen termarin kotelon vaihdon yhteydessä)
-lisäjarruvalon muovi
-takaluukun pumput
-Amundsenin näyttö+ohjelmistopäivitys
-aurauskulmat
Aika paljon kaikkea. Kahdeksan kertaa pajalla ollut. Edelliset (Octavia ja Superb) ei käyneet kuin huollossa. Toki 1.4TSI rääkyi startissa mennessään vaihtoon.
Mutta kuten huoltoneuvoja sanoi: Eikös oo hieno ajaa? 8)
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

SuperB II

 ;D Meseen ei pelimerkkejä riitä uutena. Ja 200cdi...  ::)
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

mattinen

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:20:52
Osalla palstalaisista on hellyttävällä tavalla VAG - autoista muodostunut uskontoon verrattava asia.

Minusta tällaisia ”tosiuskovaisia” on täällä aika vähän. Omiin silmiini on kyllä osunut enemmän niitä, joilla on enemmän tai vähemmän huonoja kokemuksia VAG-autoista. Toisaalta ehkä hieman ristiriitaisesti aina monet heistä tuntuvat edelleen VAG-tuotetta käyttävän. Itse olen omistanut VAG-”kulkineen” vasta niin lyhyen ajan, ettei oma suhteeni siihen ole ainakaan vielä muodostunut lainkaan uskonnolliseksi.

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:20:52
Toki muissakin autoissa on  vikoja mutta tapa millä niihin reagoidaan vaihtelee suuresti.
Tätä samaa on sanonut moni muukin täällä, ja sama ristiriita jää edelleen voimaan. Jos VAG-tuotteiden huolto- ja vastuukysymykset ovat niin huonolla tolalla, kuin täällä annetaan ymmärtää, niin miksi VAG-tuotteiden suosio jatkuu tasaisena vuodesta toiseen? Miksi ihmiset sietävät sitä, että heitä kohdellaan ylimielisesti ja epäkohteliaasti huolto- ja korjauskysymyksissä? Onko kyse siitä, että foorum-puheista huolimatta kovasti viallisiin VAG-tuotteisiin törmänneiden kuluttajien määrä on niin pieni, ettei edes tylyksi mainittu huoltopuoli riitä vähentämään VAG:n suosiota? Vai onko kyse siitä, että suomalainen kuluttaja on niin nöyrä, että hän sietää mitä vain, kunhan vain saa ajaa ”saksalaisella laatuautolla”?

V-O


tärpätti

Oma 06 mallinen peli oli suht vähä vikainen reiluun 200tkm:ään asti. Toki luonnolliseksi kulumaksi voi sanoa... Nyt on sitten menny kaikenlaista, korjauksiin olisi uponnu iso kasa euroja mikäli noita ei osaisi itse korjailla. Nyt on ilmastoinnissa sanomista ja turbo ahtaa itsensä vikatilaan. Alustaan joutuu tekemään isohkon remontin.
Octavia BKD

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: europe - 13.08.15 - klo:21:16
Enemmän täältä Suomesta löytyy näitä tojouskovaisia. Ja kun näitä uskontunnustuksia lukee, niin ihmetellä täytyy miksi nämä tyypit ovat vaihtaneet viattomasta jumalautosta  tai ainakin pikkuvikaisesta jumalautosta, jonka viat on aina korjattu heti ja ilmaiseksi Volkswagen AG:n tuotteisiin.

Masokisteja? Mitä sillä merkin vaihdolla on haettu, jos kerran omistetaan se paras ja viaton.
En ymmärrä.
Valistakaa.

Tässäpä valistusta vaihdon syistä:
1. Toyotan heikko moottori ja vaihteistovalikoima (erityisesti tämä).
2. Ergonomiapuutteet (riittämättömät säädöt, ja esim penkkien selkänojan hammastettu säätö, liian lyhyt penkin reisituki, ratin pituus ja korkeussäädöt riittämättömät)
3. Puutteita ajettavuudessa (aikaisemmissa meluisia, vaeltelua tiellä, ylitehostettu ohjaus, näistä tosin osan korjaa uusi Avensis)
4. Luotettavuudesta ja huolloista taas täydet 10 kolmenkymmenen vuoden Tojokokemuksella ja 10 omalla autolla ja muillakin ajelleena. Joten jonkin verran arvelutti miten käy DSG:n ja uuden ACT tekniikan kanssa. Hienojahan ne ovat mutta myös monimutkaisia ja sikakalliita jos jokin menee pieleen.

ERITT,,IN pitkän mietinnän jälkeen (ja tietoisena näistä kaikista vikakauhutarinoista ja erityisesti DSG sekoilusta) päätin kokeilla kuitenkin Passattia, koska se korjasi niitä puutteita mitä Tojossa on. Vastineeksi piti sitten varmistella selustaansa huoltosopimuksella, jotta jos paikat alkavat hajoamaan, niin minä en ole maksumies (suoranaisesti). Vaihtoehtoina pyörivät vahvasti myös Mondeo, BMW ja Volvo. Nyt tuli päädyttyä tälle tielle, katsotaan onko päätös pitkäaikainen. En odota samaa luotettavuutta kuten Tojolla, mutta TOIVON, että kestää, koska muut ominaisuudet ovat hyvät. Jos tuntuu, että tulee p...kaa tuulettimeen, niin aina voi äänestää jaloillaan ja hankkia toisenmerkkisen auton.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

skriko

Lainaus käyttäjältä: europe - 13.08.15 - klo:21:16
Enemmän täältä Suomesta löytyy näitä tojouskovaisia. Ja kun näitä uskontunnustuksia lukee, niin ihmetellä täytyy miksi nämä tyypit ovat vaihtaneet viattomasta jumalautosta  tai ainakin pikkuvikaisesta jumalautosta, jonka viat on aina korjattu heti ja ilmaiseksi Volkswagen AG:n tuotteisiin.

Masokisteja? Mitä sillä merkin vaihdolla on haettu, jos kerran omistetaan se paras ja viaton.
En ymmärrä.
Valistakaa.

Itse vaihdon jumalauto Toyota Celican 1,8 VVT-i 2004 aj. 37 700 Volkswagen Sciroccoon. Ei ollut pikkuvikainen, eikä vikoja korjattu heti eikä ilmaiseksi, kun ei ollut ainuttakaan vikaa. Tosin en ole koskaan ajatellutkaan, että vaikka auto on 6 vuotias ja ajettu noin vähän, että siihen voisi tullakaan vikoja. Nyt opin, että vaikka auto on alle 3 vuotias ja alle 20 000 ajettu, vikoja tulee kuin sieniä sateella. Ehkä juuri siksi, että kyseessä on VW.
Valistan. Itse vaihdoin Celican Sciroccoon sen vuoksi, että olin ajellut jo tojolla yli 6 vuotta ja halusin vaihtaa yleensäkin autoa.
Vaihtoehdot olivat Scirocco, RCZ ja CR-Z. Voi olla että Honda ja Peugeot olisivat olleet täysin viattomia, mutta kalliiksi olisi tullut jos en olisi Sciroccoon päätynyt.
Muuten,,,, Sciroccosta ei mennyt kuin parkkipolttimo, tojosta meni sentään pienemmillä kilsoilla molemmat lyhyet valot. Siitä pisteet Vagille. ;D

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:22:01
;D Meseen ei pelimerkkejä riitä uutena. Ja 200cdi...  ::)

Niin?
Vaihtoehtoja on 180, 200, 220, 250, 300, tai 350 cdi. Kukin valitsee sopivimman.
Pienimmästäkin saa 210/500 lukemat ohjelmalla, vrt. 2013 ocu 200/280  ;D
Tosin rs kanssa kilpailee C 63 AMG eli vastaava mallisarjan tehokkain auto.

Rs hinnalla olisit saanut käytetyn c sarjalaisen. Samalla olisit saanut laadukkaamman ja vähävikaisemman auton missä arvo säilyy  :) tehotkin olisi ollut kovemmat, mitä sinä taidat autosta vain vaatia?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

SuperB II

 ;D Niin no, RS:ssä on vakiona 220/350 ja ohjelmalla sais 315/515... Ja edelleen ajo-ominaisuudet on kivat. Ja jarrut. AMG kävis mutta vähän karkaa kai hinta korkealle? Taidan muuten lopettaa E-sarjalaistenkin katselun jos Mercedeksen omistajana käy noin.  :P
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 14.08.15 - klo:05:11
;D Niin no, RS:ssä on vakiona 220/350 ja ohjelmalla sais 315/515... Ja edelleen ajo-ominaisuudet on kivat. Ja jarrut. AMG kävis mutta vähän karkaa kai hinta korkealle? Taidan muuten lopettaa E-sarjalaistenkin katselun jos Mercedeksen omistajana käy noin.  :P

Mistä saa sellaisen ohjelman joka nostaa lähes 100hv tuon koneen tehoja? Tietysti ahtoja voi nostaa melko paljon, mutta onko se turbon kestävyyden kannalta järkevää?
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Laars

Riippuu vähän autosta paljon ohjelmalla voidaan tehoja nostaa. Näköjään RS:ssä tosiaan Stage 1:llä luvataan tuollainen +100hp ainakin suurten valmistajien softilla, Revo, APR..

Ahtopaineita nostetaan, mutta tekeehän tuo paljon muitakin muutoksia. Ei siinä vielä kestokyvyn rajoilla voida olla kun Stage 2 vakioturbolla voidaan siitä ottaa lähemmäs 350hp. Tarvitaan toki muita rautamuutoksia.

Varmasti turbon ym. elinikä lyhenee, mutta ovathan nuo softaukset aika lailla turvallisia. Takuulle vaan saa sanoa näkemiin.

clacson

Lainaus käyttäjältä: SuperB II - 13.08.15 - klo:20:52
Osalla palstalaisista on hellyttävällä tavalla VAG - autoista muodostunut uskontoon verrattava asia.
Voisin sanoa olevani autouskovainen, mutta kohde on Alfa Romeo. Tuollaista en ole koskaan omistanut ja luultavasti en koskaan tule omistamaan. Mutta italialaisissa autoissa on sielu.  :'(
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 13.08.15 - klo:22:07

...Tätä samaa on sanonut moni muukin täällä, ja sama ristiriita jää edelleen voimaan. Jos VAG-tuotteiden huolto- ja vastuukysymykset ovat niin huonolla tolalla, kuin täällä annetaan ymmärtää, niin miksi VAG-tuotteiden suosio jatkuu tasaisena vuodesta toiseen? Miksi ihmiset sietävät sitä, että heitä kohdellaan ylimielisesti ja epäkohteliaasti huolto- ja korjauskysymyksissä? Onko kyse siitä, että foorum-puheista huolimatta kovasti viallisiin VAG-tuotteisiin törmänneiden kuluttajien määrä on niin pieni, ettei edes tylyksi mainittu huoltopuoli riitä vähentämään VAG:n suosiota? Vai onko kyse siitä, että suomalainen kuluttaja on niin nöyrä, että hän sietää mitä vain, kunhan vain saa ajaa ”saksalaisella laatuautolla”?

Markkinointi ja mainostaminen aivan eri tasolla kuin kilpailijoilla. VW (ja muiden konsernisisarien) markkinointi on oikeasti hyvää ja siinä iskostetaan laadukkaan, mutta samalla hinnaltaan kilpailukykyisen kulkupelin mielikuvaa. Skoda ja vielä enemmän Seat osittain ratsastaa sitten VW:n markkinoinnin siivellä. Tietysti autolehtien sivuilla vuodesta toiseen otetut voitot vain vahvistavat tätä mielikuvaa, niissä juurikaan kerrota esim. jakoketjuongelmista. Ei 54v Jorma Punkalaitumelta nettiin mene etsimään tuotteista tietoa vaan käy lähikiskalta hakemassa uusimman TM:n. VW:n tai Skodan testivoiton luettuna nostaa jalat sohvapöydälle ja katsoo Vain elämää, tauolla sitten Vollkkari mainostaa "luokkansa parasta" ja mielikuvat senkun vahvistuvat. Saattaa vielä huulet kostuttaa Karhu-oluella, koska silläkin on luokassaan vahva brändi joka herättää ostohaluja.

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.08.15 - klo:20:21
Markkinointi ja mainostaminen aivan eri tasolla kuin kilpailijoilla. VW (ja muiden konsernisisarien) markkinointi on oikeasti hyvää ja siinä iskostetaan laadukkaan, mutta samalla hinnaltaan kilpailukykyisen kulkupelin mielikuvaa. Skoda ja vielä enemmän Seat osittain ratsastaa sitten VW:n markkinoinnin siivellä. Tietysti autolehtien sivuilla vuodesta toiseen otetut voitot vain vahvistavat tätä mielikuvaa, niissä juurikaan kerrota esim. jakoketjuongelmista. Ei 54v Jorma Punkalaitumelta nettiin mene etsimään tuotteista tietoa vaan käy lähikiskalta hakemassa uusimman TM:n. VW:n tai Skodan testivoiton luettuna nostaa jalat sohvapöydälle ja katsoo Vain elämää, tauolla sitten Vollkkari mainostaa "luokkansa parasta" ja mielikuvat senkun vahvistuvat. Saattaa vielä huulet kostuttaa Karhu-oluella, koska silläkin on luokassaan vahva brändi joka herättää ostohaluja.

Taidan olla "Jorma" ikäluokkaa, enkä edes kotoisin kehäkolmosen sisältä (jonka ulkopuolella ei tietenkään ole tietoista elämää), mutta ei se tarkoita, että olisin seniili idiootti, ja menisin jokaiseen mainosmiehen vedätykseen, ja varmaan aika harva muukaan. Luin kyllä aika monen automerkin testit, speksit, katsastusten vikatilastot, jne ... ja myös nämä foorumit ennenkuin tein päätökseni. VW:n ostamisessa on riskinsä, toisaalta auton ominaisuudet ovat hyvät. Jos taas huolto k...ee huoltosopimuksesta huolimatta tai auto ei kestä, niin sitten pitää "painokkaasti" keskustella maahantuojan kanssa, jotta asiat tulevat kuntoon, ei se sen kummallisempaa vaadi. Ja uutta autoa hankkiessa voi sitten unohtaa tämän merkin. Mutta katsotaan miten käy. Auto on vielä malmikasa jossain kaivoksessa, joten mitään kokemusperäistä ei ole vaggineista tiedossa (paitsi se, että luvattu toimitusaika on kaksinkertaistunut 8 kuukauteen, ja epäilen ettei sekään vielä riitä ...)
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

nackerton

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.08.15 - klo:23:06
Niin?
Vaihtoehtoja on 180, 200, 220, 250, 300, tai 350 cdi. Kukin valitsee sopivimman.
Pienimmästäkin saa 210/500 lukemat ohjelmalla, vrt. 2013 ocu 200/280  ;D
Tosin rs kanssa kilpailee C 63 AMG eli vastaava mallisarjan tehokkain auto.

Rs hinnalla olisit saanut käytetyn c sarjalaisen. Samalla olisit saanut laadukkaamman ja vähävikaisemman auton missä arvo säilyy  :) tehotkin olisi ollut kovemmat, mitä sinä taidat autosta vain vaatia?

OM651-tyypin moottori ei kyllä vähävikaisimmasta päästä ole, paljon suutin-, jakopää, EGR- ja ahtopuolen vikoja. Ja se jakoketjun vaihto ei ole mikään helppo homma, sen verran hyvin jemmattu.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.08.15 - klo:20:21
Ei 54v Jorma Punkalaitumelta nettiin mene etsimään tuotteista tietoa vaan käy lähikiskalta hakemassa uusimman TM:n.
Onpa sinulla typerät kuvitelmat.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: V-O - 14.08.15 - klo:21:33
Onpa sinulla typerät kuvitelmat.

Niin. Ikävää eikö.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.08.15 - klo:20:21
Ei 54v Jorma Punkalaitumelta nettiin mene etsimään tuotteista tietoa
Tjaa, Voin paljastaa, että ikää on minulla reilusti enemmän kuin tällä referenssihenkilöllä, ja silti surffaan sujuvasti netissä.

Niin, ja jos marketista ostan kaljaa, niin se on aika usein Kukko Pils.  ;D (offtopic)

Wekotin

#204
Ai saatana kun osui ja upposi hienosti. Hyvä, että "Jormat" löysi sen jutun juonen. Itse taas en usko, että VAGarena edustaa kovinkaan kattavasti ostajakuntaa. Tällähän muistetaan mainita vikatapausten kohdalla, että täältä löytyy valittajat. Toimivilla ajelevat eivät palstoilla hengaile.

Kuitenkaan, ette tunnu kiistävän VW:n markkinointiosaston saavutuksia joten olette samaa mieltä(ko)(kö). Aika tavalla eritasoista markkinointia. Onko sitten raha mikä puhuu. Ja aivan turha puhua "en minäkään jokaiseen ansaan lankea". Hyvin lankeatte ja vuodesta toiseen. Oliko se VW mikä ensimmäisenä lähti kun hauki rannasta "Auu TSI ja vain 1.4-litraisella moottorilla". Seuraavaksi ei tarvinutkaan vaihtaa enää. Pikku poika rappusilla istui pääpunaisena matkien DSG:tä. Ei mennyt kauan kun "Kitt" pysäköi itsensä automaagisesti parkkiruutuun.  Sitten pussailtiin uudessa Tourannissa tai Golf Vanissa vai mikä lie nyt oli. Ne on laadukkaita hyviä mainoksia, joissa usein otetaan perheaspekti teemana joka nyt on itsekullekin tärkeä asia.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.08.15 - klo:21:39
Ikävää eikö.
Ei. Mutta pellen teit itsestäsi, ja se ei ole ikävää, se on hienoa!!

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: V-O - 14.08.15 - klo:21:53
Ei. Mutta pellen teit itsestäsi, ja se ei ole ikävää, se on hienoa!!
No et sinäkään kauhean fiksua kuvaa itsestäsi antanut. Voisit alkuun vaikka perustella kantasi.

MarkoL

En tiedä Wekottimen ikäluokkaa, mutta itse olen tämän kuvitteellisen Jorman kanssa samaa sukupolvea. En kuitenkaan tunnista Jormassa itseäni enkä tuttaviani. No ehkä yhden, mutta se ajaakin ooppelilla...........Joka tapauksessa, Wekotin yleistää aika rankasti, mutta ehkä se on tarkoituskin. Jollain palstalla moista sanotaan provoksi.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

enkero

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 14.08.15 - klo:22:08
Joka tapauksessa, Wekotin yleistää aika rankasti, mutta ehkä se on tarkoituskin. Jollain palstalla moista sanotaan provoksi.

Yleistää tai yleistää, itse en ole uskonut 90-luvun jälkeen minkään VAG-ryhmän laitteen tekniseksi käyttöiäksi enempää kuin kuutiosenttitilavuus X 100 km.

Vahvaan mutuiluun kuuluu omat tai sukulaispiirin vanhan liiton Skodat/Volkkarit, joiden tekniset ratkaisut on, no, tiedettyjä. Sittemmin nämä uudemmat yrittää pysyä nipussa tai ei. Kymmenen vuotta takaperin faijalla oli pari vuotta tuliuusi A6, ja oli valehtelematta huonompi kuin muutaman vuotta vanhempi Passatti.

Sittemmin olen harrastanut autoilua uusilla tai uudehkoilla halpanrändin tuotteilla, ja meno on ollut melko viatonta. Hermo ei syystä tai toisesta ole sallinut yli 3v/80tkm pitoaikaa. Nykyisellä luulen ajavani yli 3v/100tkm, mutta Hertsikan Arita voi vaikuttaa siihen luuloon parin vuoden päästä ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.08.15 - klo:22:17
Anteeksi kirjoitukseni yleistys. Taitaa vaan kuulua nykyiseen aikaan, että netissä kaikki ovat niin helevetin herkkähipiäistä.
Tosin V-O:n käytös on täysin ala-arvoista nimittelyineen.

Noted ... Ja olihan tuo provoksi heti tunnistettavissa. Kommentoin vain meidän "Jormien" ;D puolesta sen enempää asiasta itseeni ottaneena. Kirjoituksen yleistys oli kyllä suhteellisen laajamittaista. Aika harva kuitenkaan heittää useampaa kymmentä tonttua autoon pelkkien mainosmiesten lupausten takia tai vuoden (ehkä kahdenkin) auto tittelien perusteella. Vaikka autokuume onkin sairaus, niin kyllä useimmiten hankinta perustuu jonkinlaisen testaukseen ja vertailuun.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy