Mini

Aloittaja Quality, 21.12.09 - klo:22:25

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Yllätys on suuri, että uuden Countrymanin koeajokin onnistui! Espoon Laakkosella ei näköjään ole vakituista Mini-myyntiä, mutta bemarinäyttelyn yhteyteen olivat ottaneet maasturiminin koeajettavaksi, mallia Cooper S automaatti neliveto. No, ei kun koeajojonoon jossa onneksi oli vain yksi välissä. Koeajoaika ei ollut kovinkaan kehuttava, vain 20 minuuttia.

No, pihassa seisoi valkoinen kärry, musta katto, mustat isot aluvanteet, näyttävä pakkaus kromipeilikuvuin silattuna. nam. Countryman oli upea ilmestys, siis kertakaikkiaan pikku-crossoverien kingi. Ihmiset tuijottivat sitä nauliintuneina. Virta-avain oli hassunoloinen pyöreä melko suuri läpyskä, se vain virtalukkokoteloon ja painallus starttinappulasta. Peiliien säätövipu oli vaikeakäyttöinen, jäivät säätämättä. Istuimet tuntuivat aika pieniltä vaikken ole jättiläinen, ratti mahtavan ottava, iiiiso nopeusmittari omituinen ja keskellä, kattoikkuna antamassa valoa tummaan sisustukseen. Liikkellelähtö paljasti heti alkuun voimakkaan pakoäänen ja rengasäänen, rengaskoko lienee ollut 18". Mini kiihtyi rivakasti, myös kehärampeilla. Loota vaihtoi pehmeästi ja aika viiveettä. Melutaso oli jo 80:sta alkaen häiritsevää, motarilla jo Caliber SRT4:n luokkaa. vakaa ajettava myös yli 120:n nopeuksissa, kiihtyy vielä sielläkin mukavasti joskaan ei raaseri sentään ole. Ja ihmiset jatkoivat tuijotustaan. Koeajoaika loppui liian nopsaan, hauska tällä oli päästellä.

Plussaa:

-jos haluat huomiota, tällä saat sitä taatusti
-ulkonäkö
-ajettavuus
-moottori ja vaihteisto
-neliovisuus ja ihmeellisen suuret takajalkatilat
-äkkiseltään tavaratila Polon luokkaa eli riittää pikkutarpeiisin
-maavara

Miinukset:
-epäselvät katkaisimet keskikonsolissa, epäselvä iso nopeusmittari raivostuttavasti keskellä
-Opel/Bemarimaiset viikst joissa ei selvää porrasta, vilkku jäi helposti päälle, samoin tuulilasipyyhkimen vipu outo, kun hipaisi viikseä pyyhkimet pyyhkivät kokoajan (liekkö joku hieno lisävaruste jota en osannut käyttää)
-ovissa jne kovamuovia, kuten trendline-Polossa
-nahkaverhoilu joka näytti muovilta
-liian pienet etupenkit, puutteellinen reisituki ja ärsyttävä portaallinen selkänojasäätö
-koeajoauton 2-paikkainen takapenkki jonka keskellä omituinen metallikisko, siinä ihmeellise näköiset kupit (toi mieleen keskeneräisen rakennustyömaan)
-melu

Ehkä tuo pitäisi koeajaa karvalakki Cooperina tai Cooper D:na niin näkisi itse autonn paremmin varusteiden alta.

Jarde

Tutustuin tänään tuohon Coyntrymaniin. Todella näyttävä auto. Näytillä oli runsain lisävarustein ladattu Cooper S ALL4 automaattina. Oli nahkaa ja lasikattoa, rattivaihteet jne.jne. Kyllähän siinä suupielet ylöspäin kääntyivät.

Minusta muotoilultaan tämän hetken näyttävimpiä autoja. Hintaakin on, mutta silti. Auto valkoinen ja musta katto. Ei auto mikään valtavan kokoinen ole, mutta etupenkillä ihan kelpo tilat, istuin vois olla ehkä aavistuksen suurempi. Ko. mallissa oli kojelauta ja kattoverhoilu musta, joten sisällä oli hieman synkkää. Varmaan muitakin sävyjä löytyy. Muuten laatuvaikutelma, kuten Mineissä nyt on ollut.

Kävin vielä takapenkilläkin. Mahtuihan nää 190 cm sinne, kun penkkiä siirsi pari pykälää taka-asennosta eteenpäin. Siinä penkkien välissä on sellainen kisko, jossa on joku aurinkolasikotelo ja muu kippo. Näyttävä yksityiskohta, mutta pitkäjalkainen, joka joutuu vähän jalat levällään istumaan hinkkaa siihen jalkaansa. En tiedä saako sen pois, mutta vaikuttaisi vähän rajoittavalta, mitä tulee auton monikäyttöisyyteen. Ilmeisesti auton voi ostaa myös tavanomaisella takapenkillä tämän kahden erillisen takaistuimen sijaan. Tavaratila ei ole kovin suuri, mutta tavaratilan pohjan alta löytyi aika iso lokero pikkutavaroille.

Esittelyauton hintalapussa luki 58000...ehkä. Kotona katselin hinnastoa ja totesin ko. mallin lähtöhinnaksi 38000. Jäin miettimään, että vähän pirusti maksaa noi varusteet. Ehkäpä erehdyin. Lähtöhintoja voisi sentään pitää siedettävinä. Tollanen pitäs kyllä saada ;D

loft

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 18.09.10 - klo:20:17
Tutustuin tänään tuohon Coyntrymaniin. Todella näyttävä auto.

Minusta muotoilultaan tämän hetken näyttävimpiä autoja. Hintaakin on, mutta silti.

Komppaan tätä. TODELLA näyttävä ja mainiosti muotoiltu auto. Melkein harmittaa ettei tullut odoteltua Yetin tilauksen kanssa ;D

Hmm...mitäköhän Yetistä saisi nyt 5 tkm ajettuna...


tn62634

Hyi olkoon... :-X

Mikko83

Ei tuo coupe ole niin pahannäköinen. Julkaistu juuri  8)



http://www.topgear.com/uk/photos/mini-coupe-revealed-2011-06-21
Kyllä jettamies on aina jettamies.

RTWteam

Mini Coupé -malli
Mini tuo markkinoille neljä eri coupé-versiota. Halvin malli maksaa alle 26 000 euroa.

Bensiinimalleja ovat Mini Cooper Coupé, Mini Cooper S Coupé ja Mini John Cooper Works Coupé. Dieselmalli on nimeltään Mini Cooper SD Coupé.

Muutamia poimintoja uutisesta.

Superurheilullista ajokokemusta etsivä voi hankkia autoonsa vielä normaalia jäykemmät iskunvaimentimet sekä vahvemmat kallistuksenvakaajat. Rallikokemusta kaipaava tilaa vielä John Cooper Works -jousituksen.

Ajettavuutta parantaa myös ensimmäistä kertaa Mini-malleissa nähtävä aktiivinen takaspoileri, joka ponnahtaa automaattisesti esiin tavarasäiliön kannesta 80 km/h:n nopeudessa.



Mini Cooper Coupén 1,6-litrainen bensiinimoottori kehittää 90 kW/122 hv ja enimmillään 6 000 rpm.
Mini Cooper S Coupéssa on myös 1,6-litrainen bensiinimoottori. Luokassaan markkinoiden tehokkaimman moottorin suurin teho on 135 kW/184 hv.
Mini John Cooper Works Coupé: Esimerkkejä kilpa-autoissa ja nyt Minissä käytetyistä yksityiskohdista ovat vahvistetut männät, alumiininen sylinterilohko, erittäin vahva sylinterin kansi sekä kevyet kampiakselit. 155 kW:n/211 hv:n nelisylinterinen moottori, twin-scroll-turbo ja suorasuihkutus tekevät ajamisesta yhtä vauhdin juhlaa.
Mini Cooper SD Coupé on dieselmoottorinen malli, joka yhdistää urheilullisuuden taloudellisuuteen. Kaksilitraisen moottorin teho on 104 kW/143 hv ja vääntö 305 newtonmetriä.


Lisätietoja: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107076

Cyclic Stig

Nyt kun tässä saattaa (<---paino tällä sanalla) olla tulevaisuudessa tiedossa nykyisen alle 15tkm/v sijasta ajoa selkeästi enemmän (ehkä luokkaa 30t/v) olen alustavasti kartoittanut pikkuautojen luokan dieselvaihtoehtoja. Tilaa tuskin tarvitsisin silti nykyistä enempää joten ainoa hyöty isommasta autosta voisi olla se, että ehkä kilometrit maantiellä olisivat hiukan "helpompia". Mutta jos pysytään pienissä autoissa niin kiinnostavia dieselpelejä on kovin vähän tarjolla. Mini Cooper SD on ehdottomasti yksi niistä harvoista. Toki hyvin varusteltuna tuo on pikkukipoksi melko kallis mutta jokin Minissä on aina vetänyt puoleensa...

No, pitänee ensin katsoa kuinka asiat menevät. Muuten TT:n vaihtamiseen ei ole kyllä pienintäkään syytä.

Mursu

Oma saldo kaksi miniä pihassa.  ;D Nyt on tosin juuri tuon facelift mallin kanssa tullut pieniä ongelmia kun siellä ikävästi joku rallattaa  :-[ Noo, muuten ei (valojen lisäksi) vikoja ole ollut ja on kyllä hauskoja ajaa.
"Mini. It`s like falling in love."

Cayman

Nyt on asia meininki;

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/minit-valloittavat-etela-suomen

Cooper S malleja on tullut nettiautosta katseltua,olisi oiva kesäauto
ID.3 Business
Golf VIII

Mickey

Alkaa olemaan näemmä tekemisen meininkiä Minin markkinoinnissa.

Tuo uusi Paceman kyllä himoittaisi aika tavalla kuvien perusteella. Hinnat karkaa sinne 50k euroon, jos haluaa nelivedon ja S-mallin lisäksi vielä jotain varusteitakin. No järjellähän ei ole näissä asioissa sanan sijaa, pitää ottaa koeajoon Paceman talvilomalla.

RTWteam

"Helsingissä on maaliskuun alkuun asti kansainvälinen Mini-myyjien tapahtuma, jota varten Helsinkiin on roudattu noin 350 Miniä. Näistä 229 on uusia esittelyssään juuri olevia Paceman -coupemalleja ja loput isoja Countman-malleja."

http://www.iltalehti.fi/autot/2013020816651584_au.shtml

Taky

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 08.02.13 - klo:15:53
"Helsingissä on maaliskuun alkuun asti kansainvälinen Mini-myyjien tapahtuma, jota varten Helsinkiin on roudattu noin 350 Miniä. Näistä 229 on uusia esittelyssään juuri olevia Paceman -coupemalleja ja loput isoja Countman-malleja."

Tuohon määrään nähden niin tosi vähän - itse asiassa yhden olen nähnyt, niitä näkyy HKI:n liikenteessä.

Kelit ainakin tänä viikonloppuna on otolliset nelivetoiselle kalustolle, eteläeuroopan ajokokemuksella varustetuille kuljettajille.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

_156_

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 08.02.13 - klo:15:53
"... loput isoja Countman-malleja.

Olishan tuosta mallinimestä voinut mokailla tuon O:n vielä pois.  ;D

Mickey

Lainaus käyttäjältä: Taky - 08.02.13 - klo:17:37

Tuohon määrään nähden niin tosi vähän - itse asiassa yhden olen nähnyt, niitä näkyy HKI:n liikenteessä.


Perjantaina kun olin ajamassa duunista himaan Itäväyllä niin Hertsikan kohdalla ajoi letkassa noin 15 Pacemania. Olihan se hieman huvittavaa, että kaikki yhdessä sumpussa. Suurin osa oli tuota mainostettua sinistä valkoista katolla, mutta oli siellä muutama ruskeakin joukossa. Liekö ollut jonkinlainen siirtymä keskustan suuntaan, jossa autot "hajautetaan" eri reiteille.

MOP

"Saksalainen Auto Bild varoittelee Mini Cooper Countrymanin laadusta."

"Mini Countrymania kritisoitiin muun muassa äänekkäästä tuulen vinkunasta ja ajosta aiheutuvasta äänestä, alustan epäsymmetrisestä toiminnasta huonolla tienpinnalla, pienuudesta, korkeasta hankintahinnasta, huonosta viimeistelystä, uraherkkyydestä ja jatkuvista kolinoista. Lisäksi halvat muoviosat aiheuttavat jatkuvaa narinaa, ja jo testin alkuvaiheilla keskikonsolin kuppi- ja silmälasitelineen muoviosat murtuivat."

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288691256724.html


MOP

Lisää Minin laadusta:

"Kiskaisen pykälän sisään uunituoreessa Minissä tavallista rivakammin ja - käteeni jää vaihdekepin nuppi suojuksineen."



http://www.iltalehti.fi/autot/2014052518331638_au.shtml

hosee

Ensimmäset kuvat F-sarjan Clubman:stä http://paultan.org/2015/06/24/f54-mini-clubman-first-photos-surface-onto-internet/

Sivuprofiili on aika kiva, mutta perän kuvia katsoessa iski korvamato Spinal Tapin Big Bottom-biisistä. https://www.youtube.com/watch?v=FfhphrmKdsg

Etulokasuojan takakaaressa oleva tuuletusaukko ja sen vaatima kylkilinjan ja ovien redesign kyllä pistää miettimään että ovatko kuvat sittenkin feikkiä.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Epäilyistäni huolimatta ei tämäkään siis ollut feikki.

Noiden aukkojen tarkoituskin selvisi: http://www.motoringfile.com/2015/02/18/mini-clubman-to-feature-bmws-air-curtain-technology/
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy