Caddy Maxi 2012-> harkinnassa.

Aloittaja Steme92, 06.06.23 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

Steme92

Saisinko kokemuksia vm 2012 eteenpäin valmistetuista Caddy Maxeista.

Perheeseen tulossa lisäystä ja 7-paikkainen Touran alkaa pakostikkin käymään ahtaaksi jossain vaiheessa.

Vaihtoehtoiset Caddyt mitä olen katsonut, ovat 1.6TDI manuaalilaatikolla tai DSGllä. DSGstä olen kuullut vain kauhutarinoita, joten manuaalivaihteinen olisi ehkä parempi. Mutta mitä pitäisi olla tiedossa jos hankkii DSGllä varustetun mallin?
Tai yleisesti, mitä tyyppivikoja näissä vehkeissä on?

MarkoVi

Mulla on 2019 Caddy Maxi 1.4 TSI DSG. 6 hlö perheelle mainio auto, tila ei lopu kesken. Polttoainepumppu hajosi moottorista melko pian, mutta se meni maahantuojan piikkiin. Muuten toiminut niinkuin auton pitääkin.

fokkeristi

Lainaus käyttäjältä: MarkoVi - 06.06.23 - klo:11:55
Mulla on 2019 Caddy Maxi 1.4 TSI DSG. 6 hlö perheelle mainio auto, tila ei lopu kesken. Polttoainepumppu hajosi moottorista melko pian, mutta se meni maahantuojan piikkiin. Muuten toiminut niinkuin auton pitääkin.
Antoiko merkkiä etukäteen? Paljonko osa+korjaus maksoi?

MarkoVi

Lainaus käyttäjältä: fokkeristi - 15.06.23 - klo:21:11
Antoiko merkkiä etukäteen? Paljonko osa+korjaus maksoi?
Ainoa oire oli EPC-valon syttyminen kun moottoria rasitti enemmän. Käytännössä syttyi kun kiihdytti yli 80km/h ja samalla meni vikatilaan. Seuraavassa käynnistyksessä valo sammui, mutta vikakoodi tietysti jäi. Vika ilmeni polttoaineen paineensäädön virheenä ja painesäädin on pumpussa itsessään. Vaihdossa huomattiin myös, että pumppu oli alkanut vuotaa polttoainetta öljyn sekaan, joten jotain sieltä oli rikki mennyt.
Hinta olisi ollut Suomen Autohuollossa n. 950â,¬, mutta tämän siis maksoi maahantuoja.

HiTecci

Ihan vaan wink-wink, kannattaa käydä läpi myös nuo muut kyseisen smurffibussi-luokan vaihtoehdot läpi, moni vaihtanut nimenomaan niin pakumaisesta Caddystä näihin huomattavasti henkilöautomaisempiin ranskattariin :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Gumle

3. sukupolven Caddy tuli markkinoille 2003 ja elinkaari jatkui muutamilla facelifteilla aina vuoteen 2020 asti. Volkkarinn malleista viattomimmista päästä ja taksina yleinen, ehkä sekin kertoo että kestää kilometrejä.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Gumle - 16.06.23 - klo:22:37
taksina yleinen, ehkä sekin kertoo että kestää kilometrejä.

Vai tulisikohan se yleisyys siitä että siihen saa inva-muunnoksen, lasketun kontin lattian ja rampin jota pitkin voi pyörätuolin työntää sisään. Tuolla saadaan samalla melkoisia taloudellisia etuuksia nimenomaan taksi-käyttöön hankittuna, vaikka niitä inva-kuljetuksia ei tuolla autolla ikuna tehtäisikään yhtä ainutta. Vrt. erilaiset yksityistenkin verokiertokikkailut kovista takajakkaroista ja pulkista katolla lähtien aina nykyisiin "retkeilyautoihin" saakka ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Gumle

Varmasti niinkin että esteettömiä takseja koskeva autoverovapaus houkuttaa taksiyrittäjää hankkimaan ns. invataksin. Mutta, kyllä invaramppeja takapään madalluksella saa moneen muuhunkin merkkiin mm. patonkimaan malleihin mutta eipä niitä tolpilla juuri näe jostain syystä.

MutkaMikke

Mä ajoin 2012 mallisella Caddy Maxilla 4 v ja 150tkm. 1.6 TDI manuaalilaatikolla. Ainoa vika tuona aikana oli kuskin ikkunanostimen comfort-toiminnan (avaus) vikaantuminen. Kytkimen vaihdolla selvittiin. Kohtuu mukava ajaa, vaikka lehtijouset takana ja pieniruokainenkin auton kokoon nähden. Öljynkulutus maltillinen
2023 Skoda Octavia Combi 1.5 TSI ETEC DSG Style NE
Ex - Vw Golf Variant Highline 110kw TSI DSG
Ex - Vw Touran 1.6 TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy