DQ250 maksimi vääntö

Aloittaja Octaviamies, 11.02.23 - klo:13:01

« edellinen - seuraava »

Octaviamies

Ostin 2015 mallin Octavian jossa 1.8TSI 180 heppanen mylly ja 7-lovinen DSG DQ250. Nyt olen optimoimassa konetta Stage2 ohjelmalla sekä laatikkoa Stage1 ohjelmalla.

Olen saanut sen käsityksen että tehtaalta laatikon ohjelma rajoittaa väännön 380Nm lukemaan. Uudella ohjelmalla tulisi 230hv ja 420Nm vääntöä. Vakionahan vääntöä on 250Nm.

Kyseessä on kustomoitu ohjelma DNA Octanelta, Englannista. Onko kellään kokemusta miten laatikko toimii ja kestää noilla lukemilla? Ohjelmoija antaa takuun ettei paikat hajoa. Tulee 3 eri karttaa mitä kokeillaan tuohon Skodaan. Laturi pitää olla kiinni akussa koska virta notkahduksia ei saa ohjelmoinnin aikana tulla.

Laittakaahan kokemuksi. Noilla lukemilla pitäis vakio 220hv RS Octavian jo jäädä.....

a_jaba

Jos 7 vaihteinen dsg niin saattaapi olla DQ200 laatikko ja vielä jos autossa vakiona toi 250Nm niin puhuu kuivan laatikon puolesta. On varmaan etuveto?

DQ200 laatikon kanssa jättäisin vääntöä lisäävät optimoinnit kauppaan..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

M_M

Lainaus käyttäjältä: Octaviamies - 11.02.23 - klo:13:01
7-lovinen DSG DQ250.

Mahdotonta, DQ250 on kuusivaihteinen laatikko.

Sanoisin melkeinpä varmaksi, että etuvetoisessa 1.8TSI octaviassa on juurikin se DQ200. Ja se ei virallisesti kestä kuin 250Nm vääntöä, tästä syystä sitä moottorin vakiovääntöäkin on kuohittu tuohon lukemaan. Nelivetoisessa versiossa on DQ250 ja siinä otetaan samasta koneesta enemmän vääntöä kun ei laatikko ole sitä rajoittamassa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

VAGkilainen

Ja nelivetona taas ei taida olla kuin TDI-koneella olevia Ocuja, jos olen oikein käsittänyt.
Lainasin yhdestä ketjusta:Oikealla ylhäällä on "Hae", sinne "DSG" ja vastauksia tulee, esim:

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=38640.0
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36825.0

Näillä löytyy tietoa melkoisesti
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

dwntime

On 1.8TSI myös nelivetona, esim tuossa https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/13403504

Ja vanhemmissa tosiaan tuo 6v DQ250 ja jossain facelift vaiheessa vaihtui 7v märkä DSG joka on joko DQ381 tai DQ500 ja ainakin tuossa jälkimmäisessä väännön kesto on 550Nm.

Mutta kuten jo moni tässä ketjussa varoittanut, tuota kuivaa DQ200 laatikkoa en lähtisi lastuttelemaan. On muutenkin aika herkkä hajoamaan vaikkei olis lastutettukaan.

Octaviamies

Tämä siis facelift malli uuella keulalla. Eikö sitä voi alustanumerolla jostain selvittää maksuttomastikin?

a_jaba

2015 on ihan perus Octavia 3.

Facelift tuli paljon myöhemmin, olikohan 2017 vuosimalliin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ConD

Ei tämä ole ollenkaan hankalaa. Aloittaja kertoo meille nyt seuraavan:

Onko auto etuveto vai neliveto?

Jos auto on etuveto, on laatikko 7-vaihteinen kuivakytkin DQ200, jossa max väännönkesto "virallisesti" on juurikin 250Nm. Sitä en kiusaisi yhtään enempää.
Jos auto on neliveto, on laatikko 6-vaihteinen märkäkytkin DQ250, jossa max väännönkesto "virallisesti" on tuon 380Nm, mutta paljon enempikin nuista on otettu.

DQ381 ei tullut vielä 2015 vuosimallissa Octaviaan vaan vasta myöhemmin Faceliftissä ja perhealbumin mukaan sitä ei tässä autossa pitäisi kyllä olla ellei ole joskus myöhemmin askarreltu. 250Nm vakioväännöt ja DSG-laatikko juonisi tässä aloittajan tapauksessa kyllä etuvetoisesta kuivakytkinmallista, jonka jättäisin softaamatta tässä nimenomaisessa tapauksessa. RS-malleissa on "syystä" ollut sitten se DQ250 näissä tämänikäisissä kun 2.0TSI padasta otetaan menohaluja.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Marko

Lainaus käyttäjältä: Octaviamies - 11.02.23 - klo:22:45
Tämä siis facelift malli uuella keulalla. Eikö sitä voi alustanumerolla jostain selvittää maksuttomastikin?
Katso laatikon koodi varustekooditarrasta, joka löytynee takapaksista maton alta.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

a_jaba

Onkohan tässä käynyt legendaarisesti eli auto hankittu hintalappu ja softapajan luettelo kädessä että saadaan mahdollisimman halvalla hinnalla pikkasen tehokkaampi auto kun jonkun kaverin RS Octavia?

Ja nyt kun ei otettu selvää auton laatikosta niin tuli vedettyä pakasta se musta-pekka niin että softaus haaveet kannattaa unohtaa..

Voi olla että on mennyt kahvit ja pullat väärään kurkkuun  :P
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Octaviamies




Tollanen oli takaluukussa?!? En saa selvää mikä laatikko on.

M_M

Laatikko on QRN eli tyypiltään 0CW eli juurikin se 7-vaihteinen kuivakytkinlaatikko DQ200 joka ei kestä vääntöä kuin sen 250Nm ja joka sen kerrottiinkin olevan.


VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Octaviamies

Mitä oon lukenut niin noissa DQ200 laatikoissa oli vuoteen 2013 huonommat sisuskalut mitkä eivät kestäneet kunnolla. Sen takia tuo vääntökin on rajoitettu vaikka mun auton laatikossa pitäis olla paremmat osat. Kuvasta näkee mitä muut tuning firmat tekee kyseiselle lootalle. DNA OCTANE antaa takuun ettei laatikko hajoa vaikka moottorin vääntö nostetaan noin 380Nm kohdalle ja hepat 220-230hv nurkille.
Voihan sen testata miten toimii. Palaan asiaan 👍


M_M

Onhan se 0CW päivitetty versio ja varmasti monilta osin parempi kuin 0AM.

Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan vaan, sillähän se selviää mitä loota kestää.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ConD

Minä tuumaan myös, että onnea ja menestystä. :D

Kytkinpaketti siinä antautuu yhtenä, sitten tulee nuo muut mekaaniset sisuskalut, hydrauliikka ym. vastaan. Se vakio kaksoiskytkin kun ei vaan jaksa pitää enää. Parannettua ugradepakettia saa jopa 20-30% vakiota paremmalla "virallisella" kestolla, mutta jopa 470Nm lupailevat itse kytkimelle kestoksi tuolleen. Mutta että pelkällä softalla 500Nm... joo, soitellaan.

Elä sitten sano ettei varoiteltu.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Marko

Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

miqwe

Minä taasen haluaisin nähdä että miten toimii.
Omalle autolle saa tehdä mitä haluaa, joten anna (kytkimen) palaa.  :D
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

Octaviamies

Tällainen vastaus tuli yhdeltä Suomen suositummalta optimointi yritykseltä:

Terve, siellä taitaa olla tuo DQ200. Alavääntöä kun rajoittaa ja n.3500rpm ylös alkaa ottamaan voimaa niin vääntöä ei enää kehity, mutta tehoa kyllä.
Sama laatikko on esim 1.6tdi:ssä ja ne niistä on laskettu ongelmitta läpi 350nm.

Jos arastaa, niin voi ottaa vääntöä ulos hieman vähempi.

Itse moottorisahan saisi ohjelmamuutoksella n.225hv 400nm.

petrisa

Lainaus käyttäjältä: Octaviamies - 18.02.23 - klo:11:23
Tällainen vastaus tuli yhdeltä Suomen suositummalta optimointi yritykseltä:

Mikä on muuten tämä optimointiyritys? Ihan kiinnostuksen vuoksi.

Octaviamies


Octaviamies

Mulle tulee kustomoitu softa jossa maksimi vääntö rajoitetaan noin 320-330Nm kohdalle ja hepat sitte sinne 220 hujakoille. Ilmottelen tänne kokemuksia ja miten toimii. Nyt liukkaalla talvikelillä ei huomaa muuta kuin kulutuksesta. Mulla on 3 eri moottorikarttaa tulossa ja 1 DSG softa.

costner82b

Lainaus käyttäjältä: Octaviamies - 18.02.23 - klo:15:00
Mulle tulee kustomoitu softa jossa maksimi vääntö rajoitetaan noin 320-330Nm kohdalle ja hepat sitte sinne 220 hujakoille. Ilmottelen tänne kokemuksia ja miten toimii. Nyt liukkaalla talvikelillä ei huomaa muuta kuin kulutuksesta. Mulla on 3 eri moottorikarttaa tulossa ja 1 DSG softa.

Mitä tarkoitat ettei huomaa kuin kulutuksessa? Kumpaan suuntaan kulutus muuttui sit talvikeleillä?
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

costner82b

Tästä saa sen käsityksen että aloittaja ei tiedä onko auto etuveto vai nelikko. Eikä onko dsg:ssä 6 vai 7 vaihdetta. Eikä sitä että onko se uudella keulalla oleva fl vai vm 2015.
Vai onko tämä trollausta koko juttu.

kovia takuita lupailevat, kannattaisi viedä kaikki dsg vaihteiset optimoitavaksi niin saa laatikolle ikuisen takuun, vaikka se ei välttämättä kestä edes vakiona
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

Octaviamies

Auto on 2015 v.m
Etuvetoinen ja 7-lovinen DSG.

Autoon saisi 220hv ja 350Nm Stage 1 ohhjelmalla jossa kytkinlinjastojen painetta
nostetaan. Tuo sama DQ200 laatikko löytyy 1.6TDIn jatkeena ja siinä maksimivääntöon 350Nm.

Jätetään varmuuden vuoksi auto vakioksi koska kyllä tuollakin ohi pääsee ja voi
olla että auto menee vaihtoon lähiaikoina ja alle tulee uudempi RS Octavia tai Superbi.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Octaviamies - 01.05.23 - klo:18:20
Tuo sama DQ200 laatikko löytyy 1.6TDIn jatkeena ja siinä maksimivääntöon 350Nm.

Nyt taitaa mennä tdi:t vähän sekaisin tai näppihärö viestissä. 1.6tdi maksimivääntö on 250Nm ja se on samalla tuon laatikon maksimi myös.

Nuo DQ200 laatikot tahtoo levitä jo ihan vakionakin niin en kyllä virittelisi.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Octaviamies - 01.05.23 - klo:18:20
Auto on 2015 v.m
Etuvetoinen ja 7-lovinen DSG.

Autoon saisi 220hv ja 350Nm Stage 1 ohhjelmalla jossa kytkinlinjastojen painetta
nostetaan
. Tuo sama DQ200 laatikko löytyy 1.6TDIn jatkeena ja siinä maksimivääntöon 350Nm.

Jätetään varmuuden vuoksi auto vakioksi koska kyllä tuollakin ohi pääsee ja voi
olla että auto menee vaihtoon lähiaikoina ja alle tulee uudempi RS Octavia tai Superbi.

Näissähän on jossain määrin tyyppivikana (ainakin vanhemmassa 0AM versiossa) myös tämä että paineakun kierre korkkaa ja siksi kuulemma jossain "laadunparannuskampanjassa" tehtiin ohjelmistopäivitys joka laskee tuota painetta. On todella hyvä idea softata auto niin että tulee normaalia korkeampi paine niin paineakku räjähdä vielä nopeammin kuin vakiona :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jt

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 01.05.23 - klo:18:47
Näissähän on jossain määrin tyyppivikana (ainakin vanhemmassa 0AM versiossa) myös tämä että paineakun kierre korkkaa ja siksi kuulemma jossain "laadunparannuskampanjassa" tehtiin ohjelmistopäivitys joka laskee tuota painetta. On todella hyvä idea softata auto niin että tulee normaalia korkeampi paine niin paineakku räjähdä vielä nopeammin kuin vakiona :D
Paineakunhan voi vaihtaa toki "proaktiivisesti" etukäteen, noihinhan on käsittääkseni saatavilla aftermarketilla jopa hieman vahvistettua mallia jossa materiaalipaksuus suurempi.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy