Passat B7 ecofuel misfire

Aloittaja Ramzez, 04.12.19 - klo:08:57

« edellinen - seuraava »

keppari

Minulla vastaava tilanne, käytin liikkeessä joka tiesi kaasupeleistä. Vaihdettiin korkeapainepumppu ja tulpat. Sen jälkeen ollut poissa nyt vuoden päivät

eranta

Ps. Mulla on yks kaasupassatin tarpeeton ehjä korkeapainepumppu.
VAGgineesta luovuttu, samalla saatu vapaa-aika takas!

Kungfumechanic

Hei.
En yhtäkkiä löytänyt vastaavaa ongelmaa ja tämä ketju on ollu aktiivinen hiljan joten kysyn täältä. Onko muilla ollut ecofuelissa vastaavaa vikaa, että maltillisella kaasulla kiihdyttäessä auto nykii jonkin verran, tuntuu siltä et tehot katoaisivat ja sitten taas palaisivat ja kierrokset hyppää noin 200rpm ja samalla tuntuu nytkähdys että auto kiihtyy. Nytkähdys ei kestä siis kauaa, sen verran että huomaa, mutta niitä on kiihdyttäessä useampia. Jos lapun polkaisee lattiaan niin ei tunnu mitään nykimisiä. Bensalla en ole varma tekeekö, pitää kokeilla ajaa kaasut pois ja testata, toinen isompi ongelma liittyy siihen kun auto vaihtaa bensalle vauhdista, varsinkin kun se sattuu yleensä kiihdyttäessä auto nykii muutaman kerran ihan miehekkäästi.

Bensalla pidempään ajaessa saattaa syttyä moottorin vikavalo ja vikakoodi että käy laihalla joten olen miettinyt että onko sielä alipainevuoto ja liittyykö toi kiihdyttäessä nykiminen siihen. Yhden alipainevuodon olen korjannut kun moottorin päällä oleva muoviputki oli poikki ja sen oli joku rasvanäppi korjannut teipillä.

En jaksa uskoa että vaihteisto (dsg 7 kuivakytkin) aiheuttais nykimiset kun ei vaikuta kytkin luistavan, sekä vaihtaa vaihteet liki huomaamattomasti normaaliajossa, niinkuin dsg pitäiskin.

Kiitos ja anteeksi jos on ihan väärä ketju tälle.
Passat 1.4tsi ecofuel 2013

vzv

Seuraan kiinnostuneena, ja sopii kyllä tähän ketjuun kunnes joku tekoäly päättää että keskustelut jaotellaan puhtaasti ECU:n vikakoodien mukaan.

Itsellä on ollut tänä kesänä muutaman kerran samanlainen oire manuaali-Ecofuelissa. Yleensä 2.- tai 3.-vaihteilla risteyksestä kiihdytettäessä. Ekalla kerralla nykäyksiä tuli 2-3 ja moottorin vikavalo syttyi ehkä rytkytyksestä, sen jälkeen on ehkä alkanut ajaa varovaisemmin. Aina kaasulla, bensalla tulee ajettua niin vähän että ei ole vielä tullut vastaan, enkä ol vielä löytänyt varmaa tapaa toistaa ongelma. Mietin itse että voiko kytkin luistaa tuolla tavalla kun se oli alkukesästä kerran ylipainoisen peräkärryn kanssa peruutettaessa aika kovilla. Mutta jos samaa oiretta tulee manuaalissa ja DSG:ssä niin syy voisi olla jossain muualla.

Tuon imusarjan päällä olevan haurastuvan alipaineisen muovihäkkyrän rikkoutuminen ennemmin tai myöhemmin on tyyppivika. Jos ei tiedä koska se on vaihdettu kannattaa melkein vaihtaa se ennakoivasti, ei ole kallis eikä hirveän vaikea vaihtaa.

Kungfumechanic

Itse aloin epäilemään että voiko tuon dsg:n toinen kytkin olla huono, kun mielestäni noita nykäyksiä tulee vain parittomilla vaihteilla 3, 5 ja 7. 2, 4 ja 6 ei tunnu tai sitten ei vain sattunut tulemaan. Pitäs kai koittaa ainakin resetoida toi dsg jos siinä on jotain joka vaikuttaa asiaan. Kytkimen luistotestinhän tein vain vaihteella 4 eli pitänee koittaa myös vitosella.
Passat 1.4tsi ecofuel 2013

beeseiska

Mulla tuli viime lauantaina myös sytytyskatkos neljänteen sylinteriin. Moottori (Passat ecofuel) kävi kolmella pytyllä ja ajaminen piti jättää vähiin. Sain seuraavat vikakoodit p3361, p3365, p130a, p0304, p305a. Vika korjaantui vaihtamalla tulppa ja puola neljänteen sylinteriin (kuskin puolimmainen). Jokin rikkoo tulpan tai puolan tai molemmat aivan liian nopeasti (2 kk vaihdosta ja 2000 km sitten, kun sitä ennen tulppien vaihtoväli oli sentään noin 30 000 km). Veikkaisin puolaan menevien johtojen olevan vaurioituneita, mutta vikaa on vaikea löytää. Onko johtojen vaihtaminen vaikeaa tai kannattaako ylipäätään etsiä vikaa sieltä?

jt

Lainaus käyttäjältä: beeseiska - 18.09.23 - klo:22:22
Mulla tuli viime lauantaina myös sytytyskatkos neljänteen sylinteriin. Moottori (Passat ecofuel) kävi kolmella pytyllä ja ajaminen piti jättää vähiin. Sain seuraavat vikakoodit p3361, p3365, p130a, p0304, p305a. Vika korjaantui vaihtamalla tulppa ja puola neljänteen sylinteriin (kuskin puolimmainen). Jokin rikkoo tulpan tai puolan tai molemmat aivan liian nopeasti (2 kk vaihdosta ja 2000 km sitten, kun sitä ennen tulppien vaihtoväli oli sentään noin 30 000 km). Veikkaisin puolaan menevien johtojen olevan vaurioituneita, mutta vikaa on vaikea löytää. Onko johtojen vaihtaminen vaikeaa tai kannattaako ylipäätään etsiä vikaa sieltä?
Itse mennyt ihan ongelmitta Ecofuel koneella 60tkm tulppien vaihtovälillä. Jotain muuta vikaa pitää olla jos puola/tulppa rikkoutuu noin nopeasti tai sitten vika ei ollutkaan siellä, vaan vaihdon yhteydessä vikakoodit nollattiin ja sitten tulikin uudestaan kun vika ei ollutkaan vaihdetuissa osissa? Johtojen vaurio on toki mahdollinen myös, ehkä helpottaa diagnoosia jos tulee vaikka 4:s pytystä vain vikaa, niin vaihtaa tulpan ja puolan päikseen 3:s pytyn kanssa ja katsoo siirtyykö vika. Jos siirtyi, a'vot, vika löydetty, tulppa ja/tai puola rikki, jos taas vika pysyy 4:s pytyssä, vika sitten suuttimessa, alipaineissa tms?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: Kungfumechanic - 14.08.23 - klo:11:51
Itse aloin epäilemään että voiko tuon dsg:n toinen kytkin olla huono, kun mielestäni noita nykäyksiä tulee vain parittomilla vaihteilla 3, 5 ja 7. 2, 4 ja 6 ei tunnu tai sitten ei vain sattunut tulemaan. Pitäs kai koittaa ainakin resetoida toi dsg jos siinä on jotain joka vaikuttaa asiaan. Kytkimen luistotestinhän tein vain vaihteella 4 eli pitänee koittaa myös vitosella.
Kiihdyttäessä, etenkin paikaltaan, pienestä nopeudesta tai ylämäestä pienillä kierroksilla ajaessa, tulevat nykäykset voivat todellakin tulla kytkimestä (kokemusta yhdestä tapauksesta). Jos tulee vain parittomista vaihteista, viittaa suoraan toiseen kytkimeen. Jokuhan linkitty tälle VAG areenalle testiproceduurin miten voi mitata kytkimen kulumapinnat ovatko ok vai ei softan avulla.

Tietenkin ensin pitää tutkia moottorin vikakoodit, jos niitä tulee, niin eka kannattaa tutkia se puoli, misfiret tms aiheuttavat nykäyksiä.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy