Octavia 3 FL ledvalolliseen lisävalot

Aloittaja mabe, 18.09.17 - klo:08:58

« edellinen - seuraava »

vuohiy

Kiitos ohjeista! Onnistuneesti toteutettu tällä ohjeella -20 vuoden Octavia III FL:ään  :)

Lare111

Itse laitoin myös näillä ohjeilla Walonia Contrast SC:n Octavian keulalle ja hyvä tuli! Pari tuntia meni kaivaa ja vetää herätejohto sisältä lisävalolle.

Tuo Walonia toi reilusti lisää leveyttä ja kantamaa pitkien valokeilaan ja pelaa erittäin hyvin Octavian omien ledien rinnalla. Front Assist -tutkan häiriintyminen huolestutti hieman. Siro ja matala paneeli ei onneksi vaikuta aiheuttavan ongelmia. Parkeille olisi kiva vielä saada virta. Ehkä ryöstän joltain konehuoneen sulakkeelta, joihin tulee virta vain auton ollessa käynnissä.
2018 Skoda Octavia 1.6 TDI 85kW Ambition

Octavia 71

Itselläni Octavia 3 2014 eli Xenon-valot.

Olen yrittänyt selvittää, mihin lisävalot voi asentaa, mutta en saanut varmuutta. Autossahan on etäisyystutka, ilmeisesti siis keskellä muoviritilää? Eli onko ainoa vaihtoehto asentaa valot rekisterikilven päälle? Kaiketi alapuolella häiritsee tutkaa ja muoviritilään ei voisi yhtämittaista paneelia laittaa.

Kertokaa nyt kokemuksia lisävalojen asentamisesta tähän malliin ja mikä olisi hyvä valo. Olen katsonut optibeam commanderia ja pureluxin valoja.

jhm

Mulla oli edellisessä (ocu 2014) kulkineessa Walonia Horizon eli 120 w,taisi olla 600 mm pitkä ja kaareva. Rekisterikilpiteline ja siihen valo.Ei häiritse tutkaa,vähän iso tuokin oli mutta ei se mun silmää häirinnyt ratin taakse.

Tuota commanderia näkee jonkin verran autoissa,Pureluksista ei ole kehuja kuullut.Nykyisessä kulkineessa on pari pyöreää pureluksia,tuli auton mukana.katsastuksessa mainitsivat että referenssiluku menee kymmenellä yli sallitun mutta ei sen kummempaa kun sanoin että jaa,nämä tuli auton mukana ja että edellisen auton led paneeli antoi paremman kuvion.Käymyt mielessä että laittaisko uuden paneelin tai kaksi.

VW Transporter T5  84kw 2014

jhm

Lainaus käyttäjältä: jhm - 18.09.23 - klo:20:55
Mulla oli edellisessä (ocu 2014) kulkineessa Walonia Horizon eli 120 w,taisi olla 600 mm pitkä ja kaareva. Rekisterikilpiteline ja siihen valo.Ei häiritse tutkaa,vähän iso tuokin oli mutta ei se mun silmää häirinnyt ratin taakse.

Tuota commanderia näkee jonkin verran autoissa,Pureluksista ei ole kehuja kuullut.Nykyisessä kulkineessa on pari pyöreää pureluksia,tuli auton mukana.katsastuksessa mainitsivat että referenssiluku menee kymmenellä yli sallitun mutta ei sen kummempaa kun sanoin että jaa,nämä tuli auton mukana ja että edellisen auton led paneeli antoi paremman kuvion.Käymyt mielessä että laittaisko uuden paneelin tai kaksi.

Pitää peruutella sen verran että tuo ocu olikin 2013 mallia missä tutka oli keskellä rekisterikilven alapuolella....
VW Transporter T5  84kw 2014

Octavia 71

Pitää peruutella sen verran että tuo ocu olikin 2013 mallia missä tutka oli keskellä rekisterikilven alapuolella...

Näin se tosiaan on. Eli sinulla valo oli kuitenkin kilven alapuolella?
Siististi ei tosiaan kokonaista paneelia taida tähän Octaviaan saada kun tutka on ritilän keskellä. Mutta kuten sanoit, ei se sisälle näy ja turvallisuus etusijalla.


jhm

^
Lisävalo oli kilven yläpuolella.
VW Transporter T5  84kw 2014

petrisa

Mulla on -17 vuosimallia, mutta vielä tutka puskurin alapuolisessa ritilässä, joten ei ole siis facelift.

Autossa on xenonit. Asensin pyöreät LED lisävalot rekkarikilven yläpuolelle. En halunnut kaarevaa panelia siihen kohtaan. Mikäli olisi voinut asentaa kilven alapuolelle olisin ehkä päätynyt paneliin.

Sellainen pieni huomio, että otsikko koskee facelift mallia ja vielä LED ajovaloilla olevia malleja. Näissähän tutka on kilven yläpuolella maskissa keskellä.

miqwe

Mie näppäsin kilven alle puskuripalkkiin Pureluxin c550 ja kilven yläpuolelle pienemmän Pantherin, ei häiritse tutkaa. Facelifti RuosteSuojattu kyseessä. Jonkin aikaa ehtii vielä olla, ennen kuin menee vaihtoon.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

onnellinen

Onko tämä oikea johto? https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/johto_liitin_nk_0_75mm_0_6_mm_vag-p-1150569-0

Tuolla osanumerolla löytyy kahdenlaista vaihtoehtoa, tuota että myös keltaista (0,5mm/0,63mm). Kumpiko?

edit. Mikä OBD11 versio kelpaa tuohon koodaamiseen? Vai hankinko suosiolla vcds?

Lare111

Lainaus käyttäjältä: onnellinen - 26.09.23 - klo:15:42
Onko tämä oikea johto? https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/johto_liitin_nk_0_75mm_0_6_mm_vag-p-1150569-0

Tuolla osanumerolla löytyy kahdenlaista vaihtoehtoa, tuota että myös keltaista (0,5mm/0,63mm). Kumpiko?

edit. Mikä OBD11 versio kelpaa tuohon koodaamiseen? Vai hankinko suosiolla vcds?
Juuri tuota linkin johtoa käytin 2018 Ocuun ja hyvin toimi. Itsellä on vanha valkoinen OBD11-palikka ja ikuinen Pro Vag -lisenssi. Hoitunut kaikki koodaukset tähän asti, kuten tämäkin.

Onko lisävalon parkeille mitään järkevää ja helppoa paikkaa ryöstää virta konehuoneesta? Sulakerasialla kaikille sulakkeille tuli jatkuva virta. Pitäisi olla joku, johon tulee jännite vain virrat päällä tai valot päällä. Halogeneilla olisi tuokin ollut helppoa.
2018 Skoda Octavia 1.6 TDI 85kW Ambition

Nasuli

Moikka,
Onkohan tuohon lisävalojen parkkivalon virtaseen jollain ratkaisua?
Auto siis Skoda Octavia 3 facelift

Yt. Jari

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Nasuli - 03.12.23 - klo:14:59Moikka,
Onkohan tuohon lisävalojen parkkivalon virtaseen jollain ratkaisua?
Auto siis Skoda Octavia 3 facelift

Yt. Jari
Pitäisi onnistua BCM:ää koodaamalla.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Nasuli

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 03.12.23 - klo:15:17Pitäisi onnistua BCM:ää koodaamalla.
Olisiko ihan käytännön ohjetta miten BCM ohjelmoida OBDElevenillä?
Yt. Jari

Jacce75

http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Nasuli

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 03.12.23 - klo:18:01Tämän viestiketjun alusta löytyy ohjeet ja linkit. https://www.vagarena.fi/index.php?topic=36672.0
Olen varmaan keskivertoa tyhmempi kun en tästä tekstiä löydä, luin kaikki viestit läpi:)

Tos®

Siinähän se on aloitusviestissä hyvinkin selkeästi?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lare111

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 04.12.23 - klo:18:35Siinähän se on aloitusviestissä hyvinkin selkeästi?
Tässä tilanteessa puhuttiin parkkien koodaamisesta BCM:lle, jotta saa lisävalon parkit käyttöön. Itsekin olen pohtinut samaa asiaa ja todennut ainoaksi vaihtoehdoksi ryöstää virta joltain kojelaudan sulakerasian sulakkeelta ja vetää konehuoneeseen toinen johto.  Konehuoneen joltain sulakkeelta olisi ollut helpompi ryöstää virta, mutta kaikkiin tulee jatkuva jännite myös auto sammuksissa.
2018 Skoda Octavia 1.6 TDI 85kW Ambition

karhunik

Periaate sama, mutta valofunktioksi vapaaseen lähtöön esim Parklicht links?

Yhdestä FL mallin led valoilla olevasta adp mapissa näyttäisi, että B22, B23 ja B36 olisi ainakin vapaana, toki ohjainlaitteelta pitää katsoa, että löytyy vapaa pinni.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Nasuli

Lainaus käyttäjältä: karhunik - 04.12.23 - klo:22:01Periaate sama, mutta valofunktioksi vapaaseen lähtöön esim Parklicht links?

Yhdestä FL mallin led valoilla olevasta adp mapissa näyttäisi, että B22, B23 ja B36 olisi ainakin vapaana, toki ohjainlaitteelta pitää katsoa, että löytyy vapaa pinni.
Nykyään useissa lisävalopaneeleissa kun on tuo parkkivalomahdollisuus. Jos joku on jo saanut koodattua ja selvitettyä mihin pinniin sen korjausjohdon voi laittaa, niin voisiko laittaa tänne seikkaperäisen ohjeen, kiitos.
Itse lisävalon sai hienosti asennettua ja koodattua etusivun ohjeella, KIITOS!
Auto siis Skoda Octavia 3 fl MY20
yt. Jari

skuzeri

Ei sattuisi varsinais-suomen alueella olemaan ketään kuka osaisi/haluaisi korvausta vastaan 2016 GTE Passattiin asennella led barin siten että se toimisi ns. pakkopitkillä viiksistä tökkäämällä?

Autossa on siis DLA valot mitkä varjostavat automaattisesti vastaantulijoita.

Nasuli

Lainaus käyttäjältä: Lare111 - 04.12.23 - klo:20:53Tässä tilanteessa puhuttiin parkkien koodaamisesta BCM:lle, jotta saa lisävalon parkit käyttöön. Itsekin olen pohtinut samaa asiaa ja todennut ainoaksi vaihtoehdoksi ryöstää virta joltain kojelaudan sulakerasian sulakkeelta ja vetää konehuoneeseen toinen johto.  Konehuoneen joltain sulakkeelta olisi ollut helpompi ryöstää virta, mutta kaikkiin tulee jatkuva jännite myös auto sammuksissa.
Mitenhän käynee tuossa virran ryöstöhommassa tuolta sulakerasiasta, rupeaakohan tulemaan herjoja ja vikakoodeja?

Lare111

Lainaus käyttäjältä: Nasuli - 12.12.23 - klo:17:46Mitenhän käynee tuossa virran ryöstöhommassa tuolta sulakerasiasta, rupeaakohan tulemaan herjoja ja vikakoodeja?
Itsellä on ryöstetty kojelautakameralle virta takalasinpyyhkijän sulakkeelta. Omassa autossa pyyhkijää ei ole ja sulakkeen paikka oli tyhjä. Tuolla kytkennällä tulee näppärästi kameralle virta auton virtojen mukana. Lisävalon parkit tuskin aiheuttavat ongelmia, kun kulutus on luokkaa muutama watti.
2018 Skoda Octavia 1.6 TDI 85kW Ambition

Nasuli

Lainaus käyttäjältä: Lare111 - 13.12.23 - klo:16:04Itsellä on ryöstetty kojelautakameralle virta takalasinpyyhkijän sulakkeelta. Omassa autossa pyyhkijää ei ole ja sulakkeen paikka oli tyhjä. Tuolla kytkennällä tulee näppärästi kameralle virta auton virtojen mukana. Lisävalon parkit tuskin aiheuttavat ongelmia, kun kulutus on luokkaa muutama watti.
Kiitos vinkistä, nyt palaa parkkivalo eikä tullut mitään vikakoodeja!

Killer

Itse laitoin reilu vuosi sitten jos XBB:n bluetooth donglella ja releellä lisävalon ledivalolliseen ja todella hyvin pelannut. Releessä 2 ulostuloa 15A ja 5A. Isommassa lisävalo ja pienemmässä parkki.
Sovelluksessa pitää koodata mitä releen ulostulot seuraa, esim pitkiä ja virtoja kuten itsellä.
Todella helppo ja nopea asennus sekä toiminta varmaa, kertaakaan ei ole jäänyt lisävalo päälle sekä lisävalo sammuu niin nopeasti, että kerkeää huomata omien pitkien sammumisen.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy