VW Golf Karmann Cabriolet l 1.8 112hv '89/90

Aloittaja VW-STG, 02.08.21 - klo:03:41

« edellinen - seuraava »

VW-STG

Tein löydön, ja tulin kiusaamaan teitä sillä.

No ei, ajattelin rekisteröityä tällekin foorumille, sillä vaikkei Vagilaiset olekaan minulle yleisesti mikään sielun asia (pidän vähän kaikenlaisista vehkeistä, omistan mm. CX Prestigen), on kyseisellä autotehtaallakin minulle paljon mieluisaa tarjottavaa. Meininki vain mielestäni muuttui 90-luvun jälkeen siistin, miehekkään tylsästä pelkästään tylsäksi. Todella vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta moni varmaan ymmärtää sanomattakin. Kuitenkin uudemmatkin arvostusasteikolla siellä kärkipäässä ohi kaiken maailman aasialaisten sun muiden kikkareiden, ja esim. 3BG Passattia parempaa käyttöautoa on edelleen vaikea löytää.

Mutta kyllä, tein oikeasti löydön. 2013 omistin Mk1 korinvaihtocabrion, kilpi LKN-xxx, ja sen melko pian vaihdoin käyttöautoon tilojen puutteen takia. Ainoita autoja jonka myyminen on joskus kaduttanut. Jotenkin tuntuu että vanhat autot ovat aina paljolti yksilöitä, ja niissä on isoja eroja tuntumassa ja fiiliksessä, vaikka vierekkäin olisi kaksi orkkiskuntoista, samanlaista autoa. Uudempia taas tulee vaihdeltua tarpeen mukaan, eikä tunnu missään koska tietää että tarpeen vaatiessa löytää kuitenkin vielä hienomman/paremman tilalle.

Olen yrittänyt pitää järjen autokaupoissa, eli en osta mitään mitä "haluan", koska alkuinnostuksen jälkeen into usein hieman lopahtaa - automiesten ammattitauti. Eli pyrin katsomaan tietyn tyylisiä laitteita, mutta yritän olla avarakatseinen ja en liikaa jumitu tiettyihin merkkeihin. Toki kokemuksen mukana ei ainakaan-listakin on jo jonkunlainen.

Nyt katselin jotain järkevää ostettavaa, kunnes erehdyin katsomaan avokkeja. Golfeja tullut satunnaisesti viimeisen 8 vuoden aikana seurattua, ja jokainen uusi silmiin sattunut Mk1 Cab-ilmoitus on takuulla avattu, jos hinta ei ole ollut mitään kymppitonnia. No, melko sopivalla hintapyynnillä oli tullut tarjolle aikamoinen herkku. Yritin kuitenkin tässä vaiheessa vielä uskotella itselleni, että vaikka hinta on halpa, minun ei ole välttämättä järkevää tunkea kaikkia rahojani vanhaan Volkkariin. Minun typerä automiehen sieluni sen sijaan heitteli ilmoille ajatuksia jatkuvasti nousevasta kysynnästä ja arvosta, sekä kaikenlaisia tunneasioita.

Pystyin hillitsemään itseni vuorokauden verran, ja tein rästiin jääneitä pakkohankintoja, jonka jälkeen pyyntihinnan vertaa raheja ei edes enää löytynyt. Olin edellisenä päivänä mielenkiinnosta kohteliaasti kysynyt myyjältä, olisiko tuotteessa tinkivaraa, sen kummemmin näkemyksiäni kertomatta (pyyntikin oli jo kohtuullinen), saamatta heti vastausta. Seuraavana päivänä vastaus tuli, ja hinnasta lähti heti roima siivu pois - Mutta ei riittävä siivu, joten tein tarjouksen mihin vielä pystyin, ja se pienen harkinnan jälkeen hyväksyttiin. Pakkohan sitä oli sitten lähteä 400km päähän ostoksille.

Kyseessä siis Mk1 Cabrio, valmistettu loppuvuodesta 1990, erittäin poikkeuksella Karmannin harmaalla nahkasisustalla, joka kattaa ovipahvit ja kahvat, eikä ommelkaan taida vakio olla. Ja ulkoväri jatkaa samaa harmaata linjaa, eikä sekään mikään tavanomainen hopea. K-jet ruisku ja ohjaustehostin tekevät tästä oikeasti mukavan ajettavan verrattuna aiempaan Cabriooni, ja penkit ovat yhtä hyvät istua, kuin miltä näyttävät!





Itse tykkään näistä loppupään muovipuskurivehkeistä, ja monessa muussakin autossa väkisin faceliftaukset ovat mielestäni persoonallisia. En toistaiseksi projektiosioon ketjua tehnyt, koska auto on aikalailla kunnossa. Pieniä töpöteltyjä virheitä korissa siellä täällä, ja imuvuotoa/muu syy humppaavalle tyhjäkäynnille. En ole ehtinyt esim. Tulpan johtoja tarkistamaan, eli ei välttämättä sen kummempaa.








Tos®

Itsellä ollut vuodesta 2007 -92 mallinen 1.8 digifant ruiskulla varustettu versio.
Värikin on sama sapphire metallic.
Sisusta kankainen.
https://photos.app.goo.gl/UEJDUDmJ9bTa2ib78

Täällä on sille oma ketjukin, mutta kuvat taitaa kaikki puuttua.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=5267.0

Pitäs ottaa asiaksi ja päivittää.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

VW-STG

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 02.08.21 - klo:08:40
Itsellä ollut vuodesta 2007 -92 mallinen 1.8 digifant ruiskulla varustettu versio.
Värikin on sama sapphire metallic.
Sisusta kankainen.
https://photos.app.goo.gl/UEJDUDmJ9bTa2ib78

Täällä on sille oma ketjukin, mutta kuvat taitaa kaikki puuttua.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=5267.0

Pitäs ottaa asiaksi ja päivittää.

Aika identtinen peli on, mutta sisusta tässä onkin se eniten ihmetystä aiheuttava juttu.

Ei välttämättä kiinnosta ihmeemmin kirjoitella tänne jatkossa, menee vähän överiksi naputella puhelimella joka ikisen viestin yhteydessä tuollainen lista varmistuksia. Mobiiliversiokin näyttää puuttuvan. Varmistuskoodeista ei saa mitään selkoa ekalla yrittämällä.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: VW-STG - 02.08.21 - klo:10:05
Ei välttämättä kiinnosta ihmeemmin kirjoitella tänne jatkossa, menee vähän överiksi naputella puhelimella joka ikisen viestin yhteydessä tuollainen lista varmistuksia. Mobiiliversiokin näyttää puuttuvan. Varmistuskoodeista ei saa mitään selkoa ekalla yrittämällä.

Ei se noita varmistuskoodeja kovin pitkään kysele. Ja tämä on kyllä vielä toistaiseksi ollut hyvä foorumi facen foorumeihin verrattuna.
Koeta vaan jaksaa kirjoitella varmistukset vielä jokusen kerran, siitä se sitten helpottaa.

Hieno avo  :)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

VW-STG

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.08.21 - klo:10:12
Ei se noita varmistuskoodeja kovin pitkään kysele. Ja tämä on kyllä vielä toistaiseksi ollut hyvä foorumi facen foorumeihin verrattuna.
Koeta vaan jaksaa kirjoitella varmistukset vielä jokusen kerran, siitä se sitten helpottaa.

Hieno avo  :)

Okei, no hyvä ettei ikuisesti kysele, menisi aika vaivalloiseksi kirjoittelu :D

Sinällään vähän harmittaa vaikka auto on ollut sinällään nätiilä pidolla, ja sitä on paljon korjattukin (katto ym.), korissa on aika paljon parkkipaikkakolhuja ja pikkuisia ruosteenalkuja joita edellinen omistaja fiksannut ruosteen päälle pikkupensselillä. Saahan noita joskus laiteltua jos haluaa, mutta vähän ajattelevammalla käytöllä olisivat olleet tulematta.

TemeW

Hieno on kyllä ja väriyhdistelmäkin on tyylikäs, harmaa nahkasisusta metalliharmaan värin kanssa.

Hiukan kyllä rohkenen epäillä, että tuossa olisi 112hv K-jetronic moottori, ettei nyt kuitenkin olisi 95hv tai 98hv KE-Jetronic? Päällisin puolin samannäköiset, mutta KE-Jetronicissa on katalysaattori mukana. Ja tuon ikäisissä taisi jo olla se vakiona tehtaalta...
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

VW-STG

Lainaus käyttäjältä: TemeW - 27.08.21 - klo:10:48
Hieno on kyllä ja väriyhdistelmäkin on tyylikäs, harmaa nahkasisusta metalliharmaan värin kanssa.

Hiukan kyllä rohkenen epäillä, että tuossa olisi 112hv K-jetronic moottori, ettei nyt kuitenkin olisi 95hv tai 98hv KE-Jetronic? Päällisin puolin samannäköiset, mutta KE-Jetronicissa on katalysaattori mukana. Ja tuon ikäisissä taisi jo olla se vakiona tehtaalta...

Sen mukaan olen mennyt mitä Trafin tiedot sanoo, mutta KE-jet taitaa olla. Eikös sitäkin ole saanut tehokkaampana versiona kuin 95hv?

Kärähtää kaali näihin varmistuksiin  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy