Sakot ja muut rangaistukset liikennerikkomuksista

Aloittaja Quality, 23.08.10 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

Olen saanut rangaistuksena liikennerikkomuksesta

Rikesakon 1-3 kertaa
122 (38.1%)
Rikesakon 4-6 kertaa
13 (4.1%)
Rikesakon vähintään 7 kertaa
6 (1.9%)
Päiväsakkoja 1-3 kertaa
122 (38.1%)
Päiväsakkoja 4-6 kertaa
23 (7.2%)
Päiväsakkoja vähintään 7 kertaa
17 (5.3%)
Minulta on otettu kortti pois määräajaksi
59 (18.4%)
Olen saanut muun rangaistuksen liikennerikkomuksesta
9 (2.8%)
Rangaistuksen syy on ollut ylinopeus
155 (48.4%)
Rangaistuksen syy on ollut muu kuin ylinopeus
50 (15.6%)
En ole kertaakaan saanut rangaistusta liikennerikkomuksesta
78 (24.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 320

Rauska

Niinpä, käräyttäisitkö kaverisi ? Minä kyllä ainakin estäisin, jos voisin.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

makkis

Minäpä luen Moottoria ja allekirjoitan edellä kirjoitetun. Känniläiset, pennut ja vanhikset pois liikenteestä, niin tilastot tykkää. Pelkät känniläiset pois, niin olisi elämä jo paljon auvoisampaa.

Rauska

Mites ne känniläiset saadaan pois?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 23.06.11 - klo:23:08
Mites ne känniläiset saadaan pois?
Ampumalla kohdatessa...

Eikai tuohon tosissaan oikein mitään muuta keinoa ole, jotkut ei vaan opi ikinä...
Audi A4 Allroad quattro -17

makkis

LainaaMites ne känniläiset saadaan pois?

Helvetin hyvä kysymys... en osaa vastata.

Nollatoleranssia en kannata, suotakoon syöjälle tuoppi kepua tai lasi viiniä, mutta millä se stopataan tuohon määrään, jos pitää ajaa?!!? Kova sanktio? Paatunut rattijuoppo ei sanktiosta piittaa.

Ktk

Valvontaa + uusijoille linnaa. Sakot ei vaikuta kuin ensikertalaisille, monet oppii siitä ekasta kerrasta. Nämä varsinaiset sankarit, piripäät ja krooniset ratit eivät välitä paskaakaan jostain ajokielloista ja sakoista. Eihän sitä korttia ole monilla koskaan ollutkaan ja muiden rahoilla ne elää muutenkin.

Ja ongelmahan on nimenomaan ne jotka puhaltavat yli 0,5 promillea. En oikein käsitä miten joku nollatoleranssi hyödyttäisi mitään koska siinä kun kuskattaisiin 0,1 puhaltavia johonkin teekooseen verille niin 3 törkeetä ehtii ajaa ohitse.

Ratteja olen liikenteestä käräyttänyt muistaakseni ihan itekseni ainakin 2 kpl (törkeä + normi ratti/ei korttia) + viime kesänä mopolla seuraamalla vahdin yhtä pysäytyspaikkaan asti, naisautoilija soitti virkavallan kun juteltiin tienposkessa.

makkis

Lainaamonet oppii siitä ekasta kerrasta.

Tästä olen samaa mieltä, kenellä alkoholismi ei ole propleemi, muistaa kyllä sen ekan krapula-ajon jälkeen, tämä orukka ei ole ongelma. Eikä myöskään se porukka joka ruokansa kanssa lasin viiniä ottaa.

Hankala homma, ekalla sellainen rankkari että tajuaa (1 kk ajokieltoa + sakko ?!?!) mutta uusijat ja törkeät linnaan, ja me maksetaan...

Ktk

Parempi se ois ehkä kuitenkin maksaa se täyshoito. Kun ne mäntyyn kietaisutkin tulee jossain muodossa muiden maksettavaksi.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.06.11 - klo:23:12
Helvetin hyvä kysymys... en osaa vastata.

Nollatoleranssia en kannata, suotakoon syöjälle tuoppi kepua tai lasi viiniä

Jos otat, et aja  :)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 24.06.11 - klo:02:36
Jos otat, et aja  :)
Ehe. Keksitkö ihan ite?

Jo parin yön liian lyhyet unet alentavat havainnointi- ja reagointikykyä yhtälailla kuin tuopillinen olutta. Kukaan ei kuitenkaan "puhalluta" neljän tunnin yöunista, eikun rattiin niin kauan kun hereillä kestää...

Näitä on oikeasti tutkittukin mutta ketään ei kiinnosta kunhan puhaltaa nollat. Jeesustelu rocks.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 24.06.11 - klo:03:38
Jeesustelu rocks.

En tiedä onko jeesustelua vai ei, mutta itse noudatan nollatoleranssia.

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 24.06.11 - klo:03:38
Jo parin yön liian lyhyet unet alentavat havainnointi- ja reagointikykyä yhtälailla kuin tuopillinen olutta.

Syy tulikin tuossa..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

tet

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 23.06.11 - klo:23:08
Mites ne känniläiset saadaan pois?

Alkolukko pakolliseksi varusteeksi uusiin autoihin, eivät maksaisi paljon mitään jos niitä rakennettaisiin yhtä paljon kuin autoja. Kun hinnat laskisi niin sitten voitaisiin määrätä jossain vaiheessa pakolliseksi myös vanhoihin.

Tietysti Suomessa verottaja varmaankin katsoisi sen ylellisyysvarusteeksi ja rätkäisisi kunnon autoveron päälle. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

skriko

Lainaus käyttäjältä: R.U.F - 23.06.11 - klo:22:18
2v. sitte töräytin aamuyöllä vastaan tulleeseen sivariin 63km/h ylinopeutta. Sakkoa tuli 1800â,¬ ja ajokieltoa 4kk.

R.U.F ja Makkis millä rajoituksella saitte nuo ylinopeudet? Mulla 80/141 3 kk, 60/112 3 kk, 100/150 1 kk 10 pv. Kaksi ensimmäistä meni käräjille ja vanhoja sakkoja ei ollut.

Keke78

Mitenköhän muuten nuo kamerat ragoivat jos olet juuri ohittamassa ja toisen auton rinnalla?? Yks päivä aijelin noin 180km/h ohi yhdestä autosta ja olin juuri rinnalla kun sattu kamera vastaan, ei välähtäny vaikka meikäläisen amatöörisilmään näytti siltä että siellä ois oikeesti ollu kamera tyhjän tolpna sijaan.
Fabia rs combi -11

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.06.11 - klo:10:57
Alkolukko pakolliseksi varusteeksi uusiin autoihin, eivät maksaisi paljon mitään jos niitä rakennettaisiin yhtä paljon kuin autoja. Kun hinnat laskisi niin sitten voitaisiin määrätä jossain vaiheessa pakolliseksi myös vanhoihin.

Tietysti Suomessa verottaja varmaankin katsoisi sen ylellisyysvarusteeksi ja rätkäisisi kunnon autoveron päälle. ::)

En usko että toimisi. Se voisi rajoittaa rajatapausten ajamista esim. Ruokailun jälkeen, mutta krooniset tapaukset keksivät kiertoratkaisun tuohonkin. Se on kuitenkin vain mekaaninen laite, johon voi ohjata ilmaa muualta, kytkeä sen pois päältä tai ohittaa se käynnistyksen yhteydessä. Itse uskon edelleen vanhaan tapaan lähettää kärähtäneet autoilijat "etelän lomalle Seutulaan".
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 24.06.11 - klo:06:50
En tiedä onko jeesustelua vai ei, mutta itse noudatan nollatoleranssia.
Ehdottoman hyvä periaate. Kommentoinkin sitä edellistä kommenttia:

LainaaHelvetin hyvä kysymys... en osaa vastata.

Nollatoleranssia en kannata, suotakoon syöjälle tuoppi kepua tai lasi viiniä

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 24.06.11 - klo:02:36
Jos otat, et aja  :)

Halusin vain kertoa, että yksi tuoppi olutta ja pieni univelka ovat täysin rinnastettavissa, molemmat alentavat ajokykyä samalla lailla. Mutta vain toista käytännössä valvotaan. Väsyneenä ajetaan varmasti yhtä lailla kuin yhden tuopin "kännissäkin". Siinä mielessä pidän jeesusteluna tuollaista yllä olevaa toteamusta Makkiksen kommenttiin yhdestä tuopillisesta ruokailun yhteydessä.

Reneto

^
No joo.. ja vaikka itse pidättäydyn siitä yhdestäkin tuopista, jos tiedän ajavani, niin en itse asiassa kannata promillerajan pudottamista nykyisestä. Ne ongelmakuskit jotka paahtavat kännissä, usein kortitta, eivät välitä tuon taivaallista siitä, onko rangaistuksen raja 0,5, 0,2 vai 0,0 promillea.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

makkis

Reneto kirjoittaa justiinsa faktat, ongelmatapauksille on aivan sama mikä tuo raja on.

LainaaR.U.F ja Makkis millä rajoituksella saitte nuo ylinopeudet

Ruhvista en tiedä, mutta itsellä 80 rajoitusalueella, käräjille meni. Onneksi nykyään on se mailinvälityksellä käytävä käräjöinti, ei tartte vaivautua oikeuden eteen  :D


Antti

Ã,,änestykseen tuli merkattua jotta ajokieltoa on ollut. Kaksi kertaa on kortti ollut hyllyllä ylinopeusten takia ja kertaalleen käyty käräjillä. Nyt jo viisi vuotta ilman rapsuja :) pl. parkkisakot.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

R.U.F

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.06.11 - klo:19:35
R.U.F ja Makkis millä rajoituksella saitte nuo ylinopeudet? Mulla 80/141 3 kk, 60/112 3 kk, 100/150 1 kk 10 pv. Kaksi ensimmäistä meni käräjille ja vanhoja sakkoja ei ollut.
60km/h rajoituksella tuli tuo tilanne.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 23.06.11 - klo:22:59
Ne onnelliset joille putkahti tänään taas uusi Moottori-lehti, voivat lukea siitä viime vuoden heinä-elokuun kuolonkolareiden syyt.

Huomasitko Audi-miesten yliedustuksen niissä tapauksissa, joissa oli aamuyöllä porukalla ajettu kaseikkoon täyttä vauhtia ja tietysti päissään. A4 ja S4 ainakin olivat listalla. Oli toki jokin nuorisoautokin eli Honda Prelude ja joku muu japsisportti.

eGetin

Vanha A4 ei ainakaan maksa kuin pari tonnia halvimmillaan, niitä nyt löytyy nuorisolta aika julmetusti nykyään. Sinällään en yhtään ihmettele noiden preemiumien edustusta, tuntuu joitakin kovasti viehättävän sellaiset.

jhm

Kolmet ylinopeussakot on rapsahtanut mutta kortti on ollut taskussa vuodesta 1978.
Ainut vaan että ne on saanut muutamana viime vuotena,liekkö parantunu kalusto ja kasvanut ajosuorite vaikuttanut.
VW Transporter T5  84kw 2014

mabe

En muista olenko kirjallisesti mitään tänne vastannut..

Mitään sanktiota ei ole tullut, eikä edes huomautuksia. Nykyisellä ajotavalla ei pitäisi tullakaan enää, ellei täysin jää huomiotta joku yksittäinen nopeusrajoitus.

Kännikuskeista. Olisi niihin ihan kelpo keino. Toisesta kärähdyksestä se alla ollut auto pois. Oli sitten kaverin tai ei, niin hinattaisiin varikolle ja takaisin saisi vaikka tullin taulukon mukaista lisäveroa tai muuta vastaan. Saisi kai tossa olla joku 3ke lunastusmaksukin, ja ilmoitus sen hoitamisesta vaikka 3kk sisällä tai auto paalataan.

Vähentäisi tuollainen sitä auton antamista päihtyneelle, sillä oman auton menettämisen riski olisi selvästi koholla ja saattaisi herättää jotain kelloja aivokopassa.

Itse olen asiassa lähes nollatoleranssilinjalla. Aattona otin vajaan lasin kuoharia ja liikuin 2km autolla pikkutietä 3h myöhemmin. Tuota enempää ei tule otettua jos on tieto että autolla tulee liikuttua vielä samoilla silmillä.

snoogie

Vakava piittaamattomuus ja 3,5kk ajokieltoa. 34 päiväsakkoa, ekat sakot 12 vuoden aikana. Kuukausi jo taputeltu. En millään tavalla ylpeä, ohitustilanteen jälkeen lipsahti nopeus melko korkeaksi.

Ville R

Menee vähän offtopiciksi, mutta viikonloppuna tre-hki välisellä moottoritiellä Skoda liimaantui takakonttiin ja käyttäytyi hyvinkin aggressiivisesti, ilmeisesti kisa mielessä. Eipä voisi vähempää kiinnostaa kilpailu.

Kävikin ilmi että kyseinen skoda oli siviilipoliisiauto, se pysähtyi viiden kilometrin päässä keskialueelle ja alkoi asettelemaan tutkaa. Ei mielestäni ihan oikein tuokaan provoilla tuolla tapaa.


eGetin

Isä kanssa puhui tuosta samaisesta siviilistä joka provosoi muita autoilijoita kisailemaan motarilla. Ei voi ymmärtää mitä järkeä poliisin on sitä harrastaa, saa toki helposti sakkotuloja mutta eikös se valvonta ollut liikenteen turvaamiseksi...

skriko

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 03.07.11 - klo:16:16
Vakava piittaamattomuus ja 3,5kk ajokieltoa. 34 päiväsakkoa, ekat sakot 12 vuoden aikana. Kuukausi jo taputeltu. En millään tavalla ylpeä, ohitustilanteen jälkeen lipsahti nopeus melko korkeaksi.

Mulla oli 28 päiväsakkoa ja 1kk 10 pv. Vakava piittaamattomuus.

snoogie

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.07.11 - klo:19:41
Mulla oli 28 päiväsakkoa ja 1kk 10 pv. Vakava piittaamattomuus.

Tasan ei mee onnen lahjat. :/ Mulla oli kyllä ylinopeutta 62 80-alueella, vähän ihmettelin että meni piittaamattomuuden puolelle. Eipä ollut kyllä muuta liikennettä, matkustajia ja kelikin hyvä. 

jf

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 03.07.11 - klo:19:12
Menee vähän offtopiciksi, mutta viikonloppuna tre-hki välisellä moottoritiellä Skoda liimaantui takakonttiin ja käyttäytyi hyvinkin aggressiivisesti, ilmeisesti kisa mielessä. Eipä voisi vähempää kiinnostaa kilpailu.

Kävikin ilmi että kyseinen skoda oli siviilipoliisiauto, se pysähtyi viiden kilometrin päässä keskialueelle ja alkoi asettelemaan tutkaa. Ei mielestäni ihan oikein tuokaan provoilla tuolla tapaa.
Ko. posliinin normaali toimintatapa ja erittäin tuomittavaa. Johtunee siitä, kun ei ole päässyt mopopoliisiksi. Kannattaa ilmoitella häkeen aina kun osuu kohdalle, niin eiköhän kaveri pääse etsimään uusia haasteita vaikkapa teollisuusvartijana. Yksittäisen ihmisen valitus ei ole uskottava, mutta kun niitä muutama kymmenen tulee, niin luulisi olevan vaikutusta. Pari kertaa kyseiseen apinaan törmännyt, eikä vieläkään ole mennyt vipuun...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy