III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.07.13 - klo:22:11
Merkittömästä perästä tulee mulle kyllä yleensä mieleen se, että omistaja vain haluaa piilotella motinsa puutteita. Toki tähän on poikkeuksensa ja homma on joskus juuri päinvastoin, mutta kyllä automies yleensä nämä tehokkaammat kotterot tunnistaa muista piirteistä. Yleensä merkittömät perät kuuluvat kulipremiumien perusvarusteluun.

Kyllä se monella vaan taitaa merkit jäädä pois ihan pesun ja vahauksen helpottamiseksi. Itselläni on merkitön perä molemmissa juurikin tämän vuoksi. Ja paljas perä on aina paremman näköinenkin... ;) Ja kyllähän tuosta A3:sen pakoputkestakin jo automies heti huomaa, että mopoautolla ollaan liikkeellä. Ei siinä paljon merkittömyys auta... ;D

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Ukkonen - 24.07.13 - klo:23:00

Kaista-avustin oli ihan mielenkiintoinen tuttavuus, sehän ihan oikeasti pitää auton kaistojen välissä. Turhan herkästi vaan valittelee että ei ole kädet kunnolla kiinni ohjauspyörässä.
No huh. Olispa menny raha hukkaan, onneksi en tilannut vaikka mieli teki. Oletin tyhmänä että auto kestäisi tiellä ns. "ilman käsiä". Adaptiivisen vakkarin kanssa sen kun istuisi matkustajana Rukalta Helsinkiin.

Paljon tulee ajettua myös niin että ohjaa autoa polvella, tuo ei mahtaisi tykätä siitäkään.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

prinne

Ei kyllä omaan silmään sovi nuo sporttipenkit lainkaan. Melkolailla rumat.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Subastar

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.07.13 - klo:08:25
Ei kyllä omaan silmään sovi nuo sporttipenkit lainkaan. Melkolailla rumat.

Samaa mieltä.

Siitä merkkien poistosta vielä. Myyjä kertoi myös minulle, että ottavat pois, jos ei jää reikiä. Kerroin, että ei varmasti ole reikiä. Se jäi epäselväksi poistettiinko jo Hangossa vai myyjäliikkessä, minun käsittäkseni jälkimmäisessä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Huppe

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.07.13 - klo:08:25
Ei kyllä omaan silmään sovi nuo sporttipenkit lainkaan. Melkolailla rumat.

Joissakin kuvissa ovat näyttäneet ihan hyviltä. Takapenkkiläisen vinkkelistä nuo kyllä taitavat olla susirumat, sille ei taida mahtaa mitään.
Miksiköhän noi piti edes muuttaa, entisen mallin sporttipenkeistä, nehän oli ihan hienot ja kuulemma hyvätkin.

No, kunhan nyt livenä näkee ja pääsee istumaan niin tuomitaan sitten vasta.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Rujo77

Mun mielestä noi penkit on edestä päin jopa hyvännäköiset nyt kun niitä on pari päivää katsellut mutta nimenomaan takaa helvetin rumat. No ehkä se rumuus vähän ainakin lievenee kun lätkäisen ne dvd näytöt niskatukiin kiinni. Jaonneks itse tulee istuttua harvoin takapenkillä:)
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

BMF

Mikäli joku teistä omistaa kyseisen pirssin ja bolero soittimen sekä samsung/andoidluurin + spotifyn voisi kokeilla alla olevasta linkistä/forumista ladattavaa ohjelmaa ja kertoa näkyykö spotifyn kappaletiedot päivityksen jälkeen bluetoothin kautta auton soittimen näytöllä?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2081475

Alkoi harmittamaan jo etukäteen tämä "meta-data" homma vaikkei autoa ole vielä saanutkaan. Vissiin omenapuhelimella tämä onnistuu ilman hakkerointeja.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

2cka

4.3 JB joka juuri julkaistiin tukee sisäisesti ID3 tageja, se on sitten eri asia että mitkä valmistajat päivittävät mallinsa  8)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 25.07.13 - klo:10:48
Mun mielestä noi penkit on edestä päin jopa hyvännäköiset nyt kun niitä on pari päivää katsellut mutta nimenomaan takaa helvetin rumat. No ehkä se rumuus vähän ainakin lievenee kun lätkäisen ne dvd näytöt niskatukiin kiinni. Jaonneks itse tulee istuttua harvoin takapenkillä:)

Onko sportpenkissä etumatkustajan kohdalla edelleen Isofixit vai poistuiko ne(kin) Dynamic-paketin yhteydessä?
DVD-näyttöjähän sä et taida saada noihin mitenkään kiinni  :o
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Kaltsu75

Sain tiedon, että auto tulikin jo tänään liikkeeseen  :D Maanantaina kun myyjän kanssa juttelin, niin se oli tulossa vasta huomenna. Hiton hyvä, että tuli tänään, ei veny luovutus maanantaille, auto luvattiin huomiseksi! Näinköhän sitä joutuu jo tänään käymään liikkeessä autoa vilkaisemassa, vai malttaisko huomiseen...  ;D Taitaa olla kyseisen liikkeen eka tehdastilaus Combi.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 25.07.13 - klo:10:48
Mun mielestä noi penkit on edestä päin jopa hyvännäköiset nyt kun niitä on pari päivää katsellut mutta nimenomaan takaa helvetin rumat. No ehkä se rumuus vähän ainakin lievenee kun lätkäisen ne dvd näytöt niskatukiin kiinni. Jaonneks itse tulee istuttua harvoin takapenkillä:)

Eli tuo penkin takaosan kangas näyttää livenäkin halvalta keinokuitu istuinsuoja-kankaalta....vai onko rumuus enemmän tuo  tsekkiläinen design?
Onko tuosta niskatuen umpinaisuudesta haittaa, esim takaviistoon katsoessa tai muuten?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Rujo77

Sporttipenkeissä on etumatkustajan paikalla isofix. Kyllä mä ainakin oon löytänyt sellaisia dvd näyttöjä jotka saa remmeillä sivuttaissuunnassa hyvinkin niihin kiinni. En tosin ostanut vielä.

Varsinaista haittaa niistä niskatuista en nyt vielä ole huomannut mutta kyllä se mikä itsellä noissa penkeissä ja etenkin etupenkkien selkänojissa on se kankaan materiaali joka näyttää samantien nukkaiselta ja siihen tosiaan tarttuu karvat erityisen hyvin saati sit kun muksut potkii kuraisilla kengillä niitä niin eivät näytä kivalta. Keinonahkaiset taustat olis ollut ihan omiaan kyllä.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Rujo77

Voisin koittaa sitä "meta-data" hommaa mutta oon ihan käsi tollasten kans. Eli mun pitäis ladata vissiin se tiedosto luuriin mutta kun ei edes hajua miten sen teen... Ja ymmärsinkö oikein että spotify sovellus pitää poistaa ja ladata sit uudelleen kun on sen meta-data tiedoston saanut sinne luuriin. Olisin kiitollinen jos joku viitsisi laittaa mulle tänne selko-ohjeet joista tälläinen uunokin tajuaisi:)
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Huppe

Onko noi penkit kuitenkin ihan oikeasti mustat vai tuollaista halvan harmaan näköistä livenäkin?
Raidoitus toki on harmaata, sen käsitin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 25.07.13 - klo:13:42
Onko noi penkit kuitenkin ihan oikeasti mustat vai tuollaista halvan harmaan näköistä livenäkin?
Raidoitus toki on harmaata, sen käsitin.
Kyllä ne ihan mustat on.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

BMF

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 25.07.13 - klo:13:41
Voisin koittaa sitä "meta-data" hommaa mutta oon ihan käsi tollasten kans. Eli mun pitäis ladata vissiin se tiedosto luuriin mutta kun ei edes hajua miten sen teen... Ja ymmärsinkö oikein että spotify sovellus pitää poistaa ja ladata sit uudelleen kun on sen meta-data tiedoston saanut sinne luuriin. Olisin kiitollinen jos joku viitsisi laittaa mulle tänne selko-ohjeet joista tälläinen uunokin tajuaisi:)

Ilmeisesti jota kuinkin näin.
-poistat sen spotifyn alkuperäisen spotify-tiedoston pois.
-lataat tuon hakkerisoftan (se UUSIN VERSIO sieltä sivuilta) luuriin ja asennat.
-Kirjaudut spotifyn sinun omilla tunnareilla (Ã,,LÃ,, FACEBOOKIN kautta)
Miinuspuolena on, että facebook toiminto ei toimi (jota en itse kyllä käytä, enkä tiedä mitä se edes meinaa), sekä joudut vissii hakemaan kaikki lemppari kipaleet jne uudelleen.

Sitten vaan ramppa kalakattamaan...  8)

Kerro mikäli uskallat testata ja joku voinee täydentää ohjeita mikäli tajuaa tuota lontoota paremmin tuolta sivuilta.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Majo

Paljon puhetta penkeistä ja sisustasta. Onko kenelläkään puolinahkasisustaa? Itse liikkeessä testanneena jäi hyvä kuva. Kuluvat sivuosat penkeistä, käsituki jne. oli nahkaa ja keskiosat jotain sekalaista materiaalia. Ilmeisesti kangasta, nahkaa ja keinonahkaa kaikkia löytyy. Mitenkähän käytännössä kestää? Omaan silmään ainakin näytti ja tuntui hyvältä. Hintakin lisävarusteena vain puolet nahkasisustasta.

Ocu

Mulla on ollut toisenmerkkisessä puolinahat ja suosittelen lämpimästi ainakin sen perusteella. Octavian nahoista on ollut negatiivista juttua tällä (?) palstalla. Olen kokeillut puolinahkoja yhdessä Octavia esittelypirssissä mutta ei tullut semmosta vau-elämystä verrattuna vaadittuun hintaan ja otin tuon dynamic paketin joka nyt on siinä ja siinä että menikö tämä(kin) rastitus väärinpäin.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 25.07.13 - klo:13:17
Onko tuosta niskatuen umpinaisuudesta haittaa, esim takaviistoon katsoessa tai muuten?

Varmaan yhtä paljon kuin Porsche Panamerassa....



... tai Mercedes SLS AMG:ssä

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Huppe

"kunnostuksessa @ Hanko"....

Kai se sieltä pikkuhiljaa valuu tänne. Onkohan toi kunnostusvaihe kuinka pitkäkestoinen?

Nyt en tohdi enää kysellä myyjältä kertaakaan missä auto luuraa.  :-[
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 25.07.13 - klo:14:43
"kunnostuksessa @ Hanko"....

Kai se sieltä pikkuhiljaa valuu tänne. Onkohan toi kunnostusvaihe kuinka pitkäkestoinen?

Nyt en tohdi enää kysellä myyjältä kertaakaan missä auto luuraa.  :-[
Omakohtaisella kokemuksella voisin kuvitella että saat ens viikolla loppuviikosta tai seuraavalla alkuviikosta mutta mistä näistä ikinä tietää...
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

prinne

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 25.07.13 - klo:14:43
"kunnostuksessa @ Hanko"....

Kai se sieltä pikkuhiljaa valuu tänne. Onkohan toi kunnostusvaihe kuinka pitkäkestoinen?

Nyt en tohdi enää kysellä myyjältä kertaakaan missä auto luuraa.  :-[

Viikon verran tais mullakin tuossa tilassa auto olla. Tosin myyjäkin ihmetteli että miksi se niin kauan siellä oli....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 25.07.13 - klo:13:33
Sporttipenkeissä on etumatkustajan paikalla isofix. Kyllä mä ainakin oon löytänyt sellaisia dvd näyttöjä jotka saa remmeillä sivuttaissuunnassa hyvinkin niihin kiinni. En tosin ostanut vielä.

Varsinaista haittaa niistä niskatuista en nyt vielä ole huomannut mutta kyllä se mikä itsellä noissa penkeissä ja etenkin etupenkkien selkänojissa on se kankaan materiaali joka näyttää samantien nukkaiselta ja siihen tosiaan tarttuu karvat erityisen hyvin saati sit kun muksut potkii kuraisilla kengillä niitä niin eivät näytä kivalta. Keinonahkaiset taustat olis ollut ihan omiaan kyllä.

Jotain tällaista sitten, aitoa Recaroa

http://www.vaunuaitta.fi/recaro-potkusuoja-p-1662.html
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

finhazard

Lainaus käyttäjältä: BMF - 25.07.13 - klo:10:53
Mikäli joku teistä omistaa kyseisen pirssin ja bolero soittimen sekä samsung/andoidluurin + spotifyn voisi kokeilla alla olevasta linkistä/forumista ladattavaa ohjelmaa ja kertoa näkyykö spotifyn kappaletiedot päivityksen jälkeen bluetoothin kautta auton soittimen näytöllä?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2081475

Alkoi harmittamaan jo etukäteen tämä "meta-data" homma vaikkei autoa ole vielä saanutkaan. Vissiin omenapuhelimella tämä onnistuu ilman hakkerointeja.

Ei toiminut viimeisin (modattu) versio ainakaan Audin järjestelmän kanssa. Sony Xperia Z:n oma musiikkisoitin juttelee niin, että kappaleet ja esittäjät näkyy auton MMI:ssä. Spotify ei valitettavasti näytä tietoja auton näytöllä. Tuskinpa siis Skodillakissakaan... Kertokaa toki ihmeessä, jos saatte toimimaan... Epäilen, että ongelma on kaikissa VAG -tuotteissa. Japseissa tuntuu toimivan tuo hacked versio Sptifystä hyvin. Biisien vaihto kyllä onnistuu ihan stock Spotifylläkin auton napeista Audissa (ei tosin ratista), mutta tosiaan meta-dataa ei näytä.
Nykyinen: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance 2013 (Platin Gray)
Entinen: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K 2010 (Candy White)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 25.07.13 - klo:16:27
Jotain tällaista sitten, aitoa Recaroa

http://www.vaunuaitta.fi/recaro-potkusuoja-p-1662.html

Vastaavan ilman Recaron lätkää saa kolmasosa hinnalla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Aqua

Tervehdys.

Pitkän harkinnan jälkeen laitoin tämmösen paketin 22.7 tilaukseen.

Octavia Combi 1.8 TFSI Elegance
*SunSet
*Sport-alusta
*Tavaratilan väliverkko
*Irrotettava vetokoukku
*Tilapäisvarapyörä
*Alaris 18"
*Driving Mode Selection
*Nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolanen (radion ja puhelimen säätimet )
*Dynamic pack
*Moottorilämmitin sisähaaralla

Noita sporttipenkkejä mietin pitkään onko hyvät vai ei, mutta tuli ruksittua.


lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 25.07.13 - klo:13:17


Onko tuosta niskatuen umpinaisuudesta haittaa, esim takaviistoon katsoessa tai muuten?
Ei varmasti ole. Ellei sitten niskasi käänny suoraan taaksepäin niinkuin pöllöillä. Viistoon katsoessahan katsot niistä ohi.

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.07.13 - klo:17:06
Vastaavan ilman Recaron lätkää saa kolmasosa hinnalla.

:) toki

Vielä jos löytyy semmoinen jonka saa siististi kiinni tuohon sport umpi niskatukeen
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Ocu

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 25.07.13 - klo:17:19
Ei varmasti ole. Ellei sitten niskasi käänny suoraan taaksepäin niinkuin pöllöillä. Viistoon katsoessahan katsot niistä ohi.

No toivotaan näin, pää ei valitettavasti käänny läheskään niin paljon kuin pöllöllä
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 25.07.13 - klo:12:28
Sain tiedon, että auto tulikin jo tänään liikkeeseen  :D Maanantaina kun myyjän kanssa juttelin, niin se oli tulossa vasta huomenna. Hiton hyvä, että tuli tänään, ei veny luovutus maanantaille, auto luvattiin huomiseksi! Näinköhän sitä joutuu jo tänään käymään liikkeessä autoa vilkaisemassa, vai malttaisko huomiseen...  ;D Taitaa olla kyseisen liikkeen eka tehdastilaus Combi.

No niin...olihan se pakko käydä autoa tsekkaamassa...  ;) Ja kyllä se hyävltä näytti! Siinä oli pari uutta combia ja pari uutta LB:tä menossa vielä pesuun ja sitten luovutukseen. Huomenna aamupäivällä saan omani. Se on nyt sitten ilmeisesti paikkakunnan eka tilattu Combi, hauska yksityiskohta sinänsä  :D Otin minä kännyllä muutaman kuvankin, kunnon kylkikuvaa siitä ei vaan saanut, kun oli kahden muun välissä. Josko vaikka saisin ne kuvat tännekin jossain välissä.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy