III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Paschat77

Samaa tässä itsekin olen miettinyt. Sovittu toimituspäivä meni viime viikolla. Auto on tilattu viikolla 15. Oma myyjä on tietysti lomalla, eikä ainakaan viime viikolla saanut selkeää vastausta auton tuotantoajankohdasta liikkeestä kysyessäni.
Rupeaa skodakuume vahvasti laskemaan, jossei piakkoin ala autoa kuulumaan.
BMW 420i GC M-Sport 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR DSG 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR 2015

finnman

Olen itse tekemässä periaatepäätöstä kohta puoliin, että jos elokuun loppupuolella ei kuulu mitään autosta(ja jos se ei edes silloin ole tuotantolinjalla ja siitä menee kuitenkin se 3vk minimissään, jotta auto saadaan Suomeen) puran kaupan ja katselen toisen kulkuneuvon.

Millaiset toimitusajat on tällä hetkellä A3:ssa? Siitä voisi rakennella "seuraajaa"...

Markku J

A3 - ketjussa raportoidaan 5-6 kk toimitusajoista. Leonin ja Golfin saanee reilusti nopeammin.

TLPH

#5013
Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 30.07.13 - klo:00:01
Minkäs verran muilla jo autonsa (TSI) saaneilla on alkuun kone syönyt öljyä? Itselläni nyt 500km ajettu ja öljyä sain lisätä puoli litraa kun oli jo mennyt ihan alarajalle. Eikä se puolen litran lisäys sitä vielä edes ylärajaan nostanut. Juu ja tiedän että ne voi sitä syödä alkuun reippaasti niinhän ohjekirjakin kertoo. Mutta lähinnä vaan vertailun vuoksi kyselen.

Tänään jaksoin poiketa Vehossa poistattamassa mallimerkinnät kun olivat ne luovutuksen yhteydessä unohtaneet poistaa. Kyllähän homma ammattilaisilta kävi näppärästi. Huomenna vuorossa lasien tummennukset ja josko sitä sen jälkeen tohtis pari kuvaakin vielä täräyttää tänne:)

Luovutuspäivänä tarkistin tikusta ja öljy oli ylärajassa, parimilliä ylikin.
Nyt 2200km ajettuna näyttää aivan samaa tasoa.

Edellinen OcuII söi öljyä n.4dl/5000km alussa 13000km asti.
Ekan öljynvaihdon jälkeen n.litran/17000km.

Huppe

Ens viikolla pitäs saada auto alle kuulema.  Ei malttais odotella enää.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

s-mod

Lainaus käyttäjältä: finnman - 30.07.13 - klo:15:14
Olen itse tekemässä periaatepäätöstä kohta puoliin, että jos elokuun loppupuolella ei kuulu mitään autosta(ja jos se ei edes silloin ole tuotantolinjalla ja siitä menee kuitenkin se 3vk minimissään, jotta auto saadaan Suomeen) puran kaupan ja katselen toisen kulkuneuvon.

Millaiset toimitusajat on tällä hetkellä A3:ssa? Siitä voisi rakennella "seuraajaa"...

No sen verran juttelin oman myyjän kanssa, että jos tilaisi toisen perus ocun niin tuotanto viiikko olisi 37-39vk. Eli kyllä kai siellä tehtaalla on saatu ongelmat ratkottua!

Oma combihan oli tilattu vk 13 ja pari viikkoa siitä lähti varsinaisesti tilaus vetämään!

Ja tämän hetkinen tilanne on valmistus 34vk uusi auto alla 38vk. Kun myyjäkin rupes  miettimään jo vaihdokin myyntiä.  Itse kyllä mietin, josko lotossa tulisi 5 oikein joskus!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Nisze

Mahtaakohan pk-seudulla olla missään liikkeessä koeajettavana vielä 1.4TSI DSG:tä?

mpry

Viikin metroautossa on LB versiona 1.4 tsi dsg:llä. Ihan hyvältä tuntu :)

Nynny

Onko kellekkään muulle käynyt niin ettei myyjä anna laskettua aikaa vaikka kuinka tivaisi. Aika epämääräisesti puhuu vaan elo-syyskuusta. Onko todelliset toimitusajat niin pitkiä ettei kehtaa/uskalla kertoa totuutta vai onko vain ylivarovainen. Ã,,rsyttää nyt kumminkin kun polttelis jo päästä kokeilemaan uutta "idän ihmettä".
Sininen väri on kuitenkin pienestä epäröinnistä huolimatta osottautunut hienoksi :D.

johnbob

Lainaus käyttäjältä: Nynny - 30.07.13 - klo:19:56
Onko kellekkään muulle käynyt niin ettei myyjä anna laskettua aikaa vaikka kuinka tivaisi. Aika epämääräisesti puhuu vaan elo-syyskuusta.

Itse sain summittaisen "heinäkuun puolivälin paikkeilla" vastauksen. Tuotantoviikon sain tivattua (28) mutta viime viikolla kun kysyin niin meinasi että pari viikkoa vähintään vielä ennen kun pääsen rattiin.

Ja sininen väri on kyllä hieno, ehkä jopa hieman harmittaa etten ottanut sitä. Mutta eiköhän tuo valkoinenkin menettele.

AjR1978

Tarjous saatu uudesta Ocu-combista ja torstaina selviää lähteekö tilaukseen.. hyvityshinta vanhasta "ihan ok", jos myyjä saa rahoituksen koron kohdilleen niin lähtee nimi paperiin. Tässä uudessa melutaso on jo järkevää luokkaa koeajon perusteella ja jakopää hihnalla niin kokonaisuus tällä hetkellä tuossa luokassa paras omasta mielestä. Senverran tällä kertaa ollaan nuukalla linjalla että Elegance-varustelun lisäksi ei tule tehtaalta kun koukku lisävarusteena.. moottoriksi 1.4 ja dsg laatikolla kun Volvon kanssa on automaattiin tottunut.. :)

Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Huppe

Lainaus käyttäjältä: mpry - 30.07.13 - klo:18:21
Viikin metroautossa on LB versiona 1.4 tsi dsg:llä. Ihan hyvältä tuntu :)

Tuota ois kyllä kiva päästä testaamaan. No, avaimet kun saa niin jää testikappale sitten omaan pihaan ;)
Toivotaan ettei aiheuta pettymystä 2.0tdi dsg6:sen jälkeen. Muita Ocuja (III:sia siis) en ole koitellutkaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

nemos

Millähän konstilla liikkeet saavat Octavioita pihaansa asiakastilauksia nopeammin? Viime viikolla oli pitkä rivi Combeja Vaasan Rinta-Joupin pihassa ja lehdessä mainostivat, että rajoitetusti saatavissa suoraan varastosta.
Volvo XC60 T8 Inscription

BMF

Tilaus lähti itselläni huhtikuun puolivälissä ja meinasivat myymälässä että syyskuulle menee. Osto/tilaushetkestä lähtien tullu 9000km mittariin vanhaan vermeeseen niin eipä tuo haittaa vaikkei vielä tullutkaan. kerkiää tulla 11000-13000 mittariin vanhaan superbiin. Niin ja välirahahan lyötiin jo tilaushetkellä tietty lukkoon.
- Eli mitä kauemmin menee niin sitä paree mulle... toki jos joku ocun tilaaja ajelee ootellessa jollain micralla tms... niin sitte vois harmittaa...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Huppe

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.07.13 - klo:20:52
Millähän konstilla liikkeet saavat Octavioita pihaansa asiakastilauksia nopeammin? Viime viikolla oli pitkä rivi Combeja Vaasan Rinta-Joupin pihassa ja lehdessä mainostivat, että rajoitetusti saatavissa suoraan varastosta.

Minulle on koko ajan toitotettu sitä että asiakastilaukset menevät muiden tilausten ohitse. Siitäkin huolimatta ilmeisesti 1.4tsi+dsg autoja jo liikkeissä on, mutta ei minulla. Tilasin kuitenkin hyvissä ajoin ennenkuin tuotanto oli edes alkanut.

Kusetusta koko homma sanon minä! ;)

(Tosin ei haittaa pätkääkään)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

mpry

Eilen sekä 2.0 tdi dsgn ja 1.4 tsi dsgtä ajaneena en usko että tulee pettymystä.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: mpry - 30.07.13 - klo:20:54
Eilen sekä 2.0 tdi dsgn ja 1.4 tsi dsgtä ajaneena en usko että tulee pettymystä.

Golfissa tuo 1.4tsi (140hp) oli ainakin perhanan kiva kone. Tosin autokin on paljon pienempi ja manuaali oli aivan karmea.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.07.13 - klo:20:53
Minulle on koko ajan toitotettu sitä että asiakastilaukset menevät muiden tilausten ohitse. Siitäkin huolimatta ilmeisesti 1.4tsi+dsg autoja jo liikkeissä on, mutta ei minulla. Tilasin kuitenkin hyvissä ajoin ennenkuin tuotanto oli edes alkanut.

Kusetusta koko homma sanon minä! ;)

(Tosin ei haittaa pätkääkään)
No ei kannata hermostua. Voivat olleet vaikka samassa laivassa esittely ja sun autot...mutta suhteilla saa...!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Huppe

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 30.07.13 - klo:21:04
No ei kannata hermostua. Voivat olleet vaikka samassa laivassa esittely ja sun autot...mutta suhteilla saa...!

Johan mä sanoin ettei mitään väliä. Sitäpaitsi välirahahan on jo sovittu, säilyypähän uutena auto pidempään ;)
No ei, kyllä alkas jo polttelemaan. Voiskin varata katon teippaukseen ajan jo nyt ensi viikoksi. Kuvat vasta sitten kun katto on musta.

+ kaiken kukkuraksi sain nippanappa ängettyä tuon dynamic-paketin tuohon kylkeen, sekin saattoi osaltaan hidastaa hieman toimitusta?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Markku J

Joskus aiemmin kirjoitinkin miten ainakin jotkut kauppiaat "väärentävät" asiakastilauksia saadakseen ne tilausjärjestelmään oikein ajoitettuina. Ostin aikanaan uuden, hiljattain lanseeratun Mersun, ja silloin kauppias sanoi heillä olleen sisällä muutamia tilauksia tekaistuilla asiakasnimillä. Yhteen tuollaiseen tilaukseen pääsin itse tekemään viime hetken muutoksia varusteiden osalta.

On selvää, että myös pikatoimitukseen valmiit autot myyvät ja niitä tulisi jokunen olla myytävänä. Oman Golfini ostin just näistä jo maahan tilatuista.


tet

Lainaus käyttäjältä: Nynny - 30.07.13 - klo:19:56
Onko kellekkään muulle käynyt niin ettei myyjä anna laskettua aikaa vaikka kuinka tivaisi. Aika epämääräisesti puhuu vaan elo-syyskuusta.

Eiköhän tuon epämääräisen pitkän toimitusajan "maalailun" tarkoitus ole vähän sumuttaa asiakasta, josko tämä ei sitten hoksaisi pitää oikeuksistaan kiinni jos kauppaehtojen mukainen 3kk toimitusaika ylittyy. Eli ei alkaisi kyselemään alennusten perään kun mielessä on että siitä toimitusajastahan jo puhuttiin silloin kauppoja tehdessä, että pitkä on.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ocu

Ja sitä että saadaan kauppoja nopsaan päätettyä ja tilaus vetämään...
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Subastar

Jos öljyä alkaa enemmänkin kulumaan, niin mitä litkua sinne lisätään. Castrolia ilmeisesti, mutta onko se oikea tyyppi Edge FST 5W-30?
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Huppe

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 31.07.13 - klo:17:29
Jos öljyä alkaa enemmänkin kulumaan, niin mitä litkua sinne lisätään. Castrolia ilmeisesti, mutta onko se oikea tyyppi Edge FST 5W-30?
Ihan oikea litku,etenkin jos tuota oli puteli kontissa.

BMF

minkä kokoinen akku tulee mukana? ampeeritunneissa ei senttimetreissä  8)

Ei näytä tuosta raamatusta löytyvän...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

TLPH

Lainaus käyttäjältä: BMF - 31.07.13 - klo:18:19
minkä kokoinen akku tulee mukana? ampeeritunneissa ei senttimetreissä  8)

Ei näytä tuosta raamatusta löytyvän...

Varta AGM 68Ah 380A DIN

Huppe

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 31.07.13 - klo:18:28
Varta AGM 68Ah 380A DIN

Onko AGM myös ilman Webastoa?  Dieselissä varmaan pykälän isompi?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Subastar

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 31.07.13 - klo:17:36
Ihan oikea litku,etenkin jos tuota oli puteli kontissa.

Ei ollut purkkia mukana, mutta päättelin manuaalin suojataskussa olevasta mainoksesta. Eipä haittaisi, että tuo öljy olisi mainittu vaikka ovipilariin kiinnitetyssä tarrassa, kuten ennen vanhaan oli tapana.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 31.07.13 - klo:18:34
Onko AGM myös ilman Webastoa?  Dieselissä varmaan pykälän isompi?

AGM akku taitaa tulla start&stopin mukana, sellainen on myös meidän Superbissa jossa ei ole webastoa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy