C6 Diesel Audien koneiston kestävyydestä

Aloittaja vedot tallella, 17.11.16 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

vedot tallella

Eli mitenkä porukalla on kokemuksia tämän C6 mallisarjan dieselkoneiden ja lootien kestävyydestä? On tullut katseltua seuraavaksi mahdolliseksi kulkineeksi A6 joko 2L diesel tai 3L V6 diesel koneella automaattilootalla. Onko järkeä ostaa yli 300tkm ajettua ja onko odotettavissa jotain isoja remppoja (tyyliin jakopää, turbo yms) jos erikseen ei isommista hommista ole huoltokirjassa mainintaa? Onko noi dieseleiden jakopää ketjulla ja millainen on tuon jakopään huolto/hihnan/ketjun vaihtoväli ja onko se kuinka iso homma jos teettää jossain liikkeessä? Noita autoja on näkynyt automaattilootilla tiptronicceina että multitronicceina. Onko noissa sitä mutitronic ohjainboksiongelmaa ollut?

Itsellä nyt alla 2001 A6 bensa multitronicilla ja ohjainboksi piti huollattaa autosähköliikkeessä että sai peruutusvalot toimimaan, oli suht hintava homma kokonaisuudessaan... Huoltoliikkeessä herrat ihmetteli että miten ei ole tämän enempää vikaa vanhassa 270tkm ajetussa multitronic kulkineessa, tosin ohjainboksi oireilee edelleen sillä tavoin että vag comilla sieltä ei saa koodeja luettua, joten saa nähdä kauanko tämäkin lysti vielä kestää... ::)
Olen kyllä henk. kohtaisesti tykännyt tuosta multitronicista mutta jos pitäisi arvata niin tippilootalla varustettu olisi tuon elektroniikkansa suhteen parempi ja varmempi ostos ettei ihan heti ohjainboksi lahoa jos käytettyä on hommaamassa ??? Myöskin luulisi akkiseltään että tippiloota kestäisi enemmän kilsoja kuin multitronic mutta kertokaa toki jos olen väärässä  :-X

Paljonko nämä diesel Audikkeet ylipäätään kestää kilsoja koneensa ja lootansa puolesta kun en nyt löytänyt tästä hirveästi infoa...  ::) Mersuista löytyy paljon kehuja kestävyydeltään noista cdi koneisista, mitenkä Audit vertaantuu kilsankerryttäjinä noihin mersuihin?
Skoda Superb B8 2016vm L&K 2.0TSI, 4-veto
Ex Audi A6 2.4L V6 bensa 2001 Avant Multitronicilla

maileri

2.0TDI tod.näk vikoja öljynkulutus, turbo, öljypumppu, pumppusuuttimet, egr, dpf ja multissa voi olla monennäköistä. Vinkkinä antaisin, että etsi hyvin pidetty ja paljon huollettu yksilö, jossa osa noista vioista jo korjattu, voit välttyä monelta vaivalta.

vedot tallella

Mites nämä diesel härpäkkeet ovat tuon jakopään suhteen toteutettu, että onko ketjua vai hihnaa ja onko ketju sitä "ei tartte vaihtaa" (vaikka oikeasti tarttee) osastoa vai oliko tuo vain tfsi ja tsi koneiden riesa?
Skoda Superb B8 2016vm L&K 2.0TSI, 4-veto
Ex Audi A6 2.4L V6 bensa 2001 Avant Multitronicilla

Lakku

3.0 TDI CR koneella ja kahdella erillisellä ketjulla molemmille bankeille, aika pitkälle huoltovapaita mutta myös yksittäistapauksia nähty missä on huollot laiminlyöty ja ketjut venyneet. Ei siis vaihdettavaa hihnaa tai mitään muutakaan sellaista. Tosin hihna jumpan tilalle laskisin ehkä suuttimet jotka ovat uusinnassa noin 200-250tkm kohdalla ja kierros maksaa ebaysta noin 600e tietämille + vaihtotyö.

Tämän lisäksi laatikon öljynvaihto huuhtelemalla mikäli sellaista ei ole tehty vielä, saattaa auttaa vaihteiston toimintana positiivisesti mutta mikäli ei niin koeajolla huomaa kyllä mikäli  turbiini tahi mekatroniikka ovat tukkossa. Tähänkin auttaa jos auto on huollettu yli tarpeen ja vaihdettu ne öljyt vaikka marmori väittää että ei tarvitse.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy