Kytkinkö tiensä päässä vai mikä ?

Aloittaja Passo1983, 29.11.19 - klo:17:56

« edellinen - seuraava »

Passo1983

Eli auto alkoi oireilemaan siten että ykkösellä kiihdyttäessä toimii normaalista, mutta siitä eteenpäin eli 2-6 vaihteella heti kun antaa kaasua, kierrokset nousee noin 4000 mutta mitään ei tapahdu ensin, kunnes noin sekunnin viiveellä ns "nyppää kiinni". ja tämä tapahtuu siis kaikilla muilla vaihteilla paitsi ykkösellä.
Lisäksi haisee hieman palaneelle välillä kun ajon jälkeen haistaa koneen kohdilta.

Muita oireita ei ole, pienillä kierroksilla kun ajaa toimii, mutta heti jos vähänkin meinaa kiihdyttää käy noin.

Ei vikavaloja tms.

Audi A4 2012 1.8tsfi quattro manuaali. Auto on ohjelmoitu noin 7kk sitten.

Jos kyseessä on kytkin, paljonko uusi sellainen kustantaa / koko remontti?

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

Emil

Saako kaasulla kierrokset nousemaan tavallista ylemmäs nopeuteen verrattuna? Eli vaikka 50km/h nopeudesta kaasu pohjaan, niin pomppaako kierrokset ylös? Jos kyllä, niin vaikuttaisi siltä, että kytkinlevy on kulunut vaihtokuntoon. Jos ei, niin hävyttömän pieni mahdollisuus on siihen, että kytkin ei kytke riittävän nopeasti.

Passo1983

Juuri tuota tekee, ei tarvi laittaa edes kaasua pohjaan, vaan ihan normi kiihdytys esim 50kmh-80kmh, kierrokset pomppaa samantien, about sekunti ja nappaa kiinni.

Ihan pienellä kierroksilla kun ajaa 1500-2000 niin ei ongelmia, kunhan et kiihdytä juuri ollenkaan...
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

o.b.

Selkeä kytkinvika, ellei sitten pyörät lyö tyhjää kun on viritetty moottori ;D

Laita VIN, niin katson, mitä osaa sinne kuuluu. Toivottavasti vauhtipyörä on kiinteä.

Passo1983

Ei siinä nyt niin paljon tehoja ole  =)

VIN: WAUZZZ8K9DA037701
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

Emil

Eihän tossa ole kytkinvaijeria sattumalta? Jos vaijeri liian kireällä, niin alkaa kytkin kantamaan. Vaan kai siellä olis automaattisäätö jo tuon ikäisessä.

Nesteellä jos välittää liikkeen polkimelta, niin säätyy itsestään.

Passo1983

Tuosta vaijerista ei mulla ole tietoa, mutta kaveri ainakin pyysi tarkistamaan jonkun nestesäiliön mikä oli rintapellin tuntumassa kuskinpuolella. siellä oli nesteet kunnossa ja ylärajassa.
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Passo1983 - 29.11.19 - klo:20:23
VIN: WAUZZZ8K9DA037701
Vauhtipyörä on 0B1105266AG (1474â,¬)
Kytkinlevy on 0B1141031L tai -LX (294â,¬ tai 198â,¬)
Paineasetelma on 0B2141117A tai -AX (287â,¬ tai 191â,¬)

Kaikki osat alkujaan LuK:in valmistamia.

Emil

Voiko noihin laittaa yksiosaisen vauhtipyörän? Muutkin osat voi saada halvemmalla jostain muualta kuin lasipalatsista. Mutta työ maksaa aina, ja sitä on melko paljon. Pitää vaihteisto irrottaa moottorista.

Marko

Nestekytkin ollut vaggineissa jo iät ja ajat.
Voi riittää pelkkä levyn ja asetelman vaihto.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Emil

Levyn, asetelman, painelaakerin ja mahdollisen silmälaakerin vaihto on se normaali kytkinremontti. Vaan jos kaksoismassavauhtipyörä, niin sekin saattaa vaatia huomiota osakseen, kun vaihteisto erotetaan moottorista.

Passo1983

Onko näissä kaksoismassa vai kiinteä? Mulla oli käsitys että kaksoismassaa oli vain dieseleissä, mutta taisin olla väärässä?  :-\
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

Passo1983

Uskaltaako muuten autolla ajaa nyt, pienillä kierroksilla ettei anna kierrosten nousta tuonne asti missä alkaa luistamaan?
2 autoa on ihan pakko olla käytössä kokoajan taloudessa, itse kuljen pk seudulla töissä ja vaimo kuskaa muksuja ja omat työt ja menot...
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

o.b.

Jos on kaskovakuutus ja siinä hinausturva, niin miksipä ei ::)

Pieni riski tietty, että hyytyy pahaan paikkaan ja aiheuttaa vaaratilanteita :o

Passo1983

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.11.19 - klo:20:56
Vauhtipyörä on 0B1105266AG (1474â,¬)
Kytkinlevy on 0B1141031L tai -LX (294â,¬ tai 198â,¬)
Paineasetelma on 0B2141117A tai -AX (287â,¬ tai 191â,¬)

Kaikki osat alkujaan LuK:in valmistamia.

Ilmeisesti tuo vauhtipyörä on sitten kaksoismassa kun hinta on noin suolanen?
Toivotaan että selviää pelkällä normi kytkinrempalla, ei olisi näin joulun alla hirveästi ylimääräisiä oravannahkoja laittaa taas auton remonttiin  :-[
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

fixed

Mitä pitempään ajat luistavalla kytkimellä, sitä varmemmin menee vauhtipyörästä pinta. Tässä ei mainittu ajettuja kilometrejä, mutta auton iästä/kytkimen luistosta päätellen voisi veikata, että kaksoismassa on enemmän tai vähemmän tiensä päässä. Sitten se vasta kalliiksi tuleekin, kun muutaman kympin päästä kolisee kaksoismassa. Sanoisin, että jos sen laatikon tiputtaa pois, niin syytä uusia kaikki osat kerralla. Kytkinpaketti vauhtipyörineen esim. tuolta https://www.kytkinkauppa.fi.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Passo1983 - 01.12.19 - klo:12:29
Ilmeisesti tuo vauhtipyörä on sitten kaksoismassa kun hinta on noin suolanen?
Toivotaan että selviää pelkällä normi kytkinrempalla, ei olisi näin joulun alla hirveästi ylimääräisiä oravannahkoja laittaa taas auton remonttiin  :-[
Saman LUKin valmistaman vauhtipyörän saa ilman Audin leimaa noin neljällä sadalla.

Passo1983

Lainaus käyttäjältä: fixed - 01.12.19 - klo:12:40
Mitä pitempään ajat luistavalla kytkimellä, sitä varmemmin menee vauhtipyörästä pinta. Tässä ei mainittu ajettuja kilometrejä, mutta auton iästä/kytkimen luistosta päätellen voisi veikata, että kaksoismassa on enemmän tai vähemmän tiensä päässä. Sitten se vasta kalliiksi tuleekin, kun muutaman kympin päästä kolisee kaksoismassa. Sanoisin, että jos sen laatikon tiputtaa pois, niin syytä uusia kaikki osat kerralla. Kytkinpaketti vauhtipyörineen esim. tuolta https://www.kytkinkauppa.fi.

Ilmeisesti sitten tämä paketti olisi minun autoon, mukana kaikki kilkkeet???: https://www.kytkinkauppa.fi/product/1035/audi-a4-a5-a6-18-20-tfsi--1007--0918--luk-dmf-kaksoismassa-vauhtipyora--luk-sac-kytkinpaketti

Ja tarkoitus oli siis laittaa kuntoon niin nopeasti kuin mahdollista, pitäisi vaan saada pajalle että pystyisi katsomaan mitä on oikeasti rikki...
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

Teemz

Vastaavilla oireilla olevaa autoani merkkiliike tomparoi koko kesän, kunnes oireiden aiheuttajaksi selvisi vuotava kytkinakseli.

Passo1983

Lainaus käyttäjältä: Teemz - 01.12.19 - klo:13:54
Vastaavilla oireilla olevaa autoani merkkiliike tomparoi koko kesän, kunnes oireiden aiheuttajaksi selvisi vuotava kytkinakseli.

Miten saivat sitten tuon lopulta selville? jos itse vaikka sanoisi että tarkistavat tuon ensin...

Minkäs hintainen operaatio oli sitten itse korjaus ?
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

Emil

Vaihteiston kun irrottaa, niin pitäisi jotain merkkejä olla öljyvuodoista kytkinkopassa. Outoa, jos ei asentaja ole heti semmoista ongelmaa huomannut, että kytkinakselin stefa vuotaa. Mutta korjaamojen taso sitä luokkaa, että hyvin mahdollista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy