Skoda Superb II: Äänieristystä

Aloittaja mla, 16.12.09 - klo:10:54

« edellinen - seuraava »

765turbo

#120
Perse....jokaisella tietty oikeus tehä uudelle autolle mitä itse tahtoo ja haluaa oli takuu tai noups.
Hiljasen auton saa maksamalla vähän more thän skeida..six mulla duunin liisari Superb farkku eli mukamas mölytååsa.Ainahan voi hifistellä et miinus 2db tuli kärry hiljaisemmaksi ku laitoin 300â,¬ mölymattoon ja se on halpaa hubaa jos vertaa et pitäs ostaa ns. hiljasempi kulkine, mut ite tehty niin ei se maksa ku materiaalit :). Itse laitoin äänieristysrahat Gradienttien uusiin keskielementteihin kotisterkoissa ja superbissa ration kovemmalle ku mökille päräytin tänään uusitulla ykkostienpinnotteella eli ei haitannu 225/50/17 noksun zetat yhtään.  Jokaisen tyypin automerkistä riippumatta on kuitenkin se oma juttu eli tehään mitä tykätään ja muut kuunnelkoon kommentit ja kehuskelkoon tai ottakoon opix ;)

skk

#121
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 21.05.11 - klo:21:39
Ihmetyksen vallassa tätä ketjua luin. Ihmiset näkevät järjettömän vaivan sen takia että saisivat äänekkään auton pikkasen hiljaisemmaksi, siis aivan järjetön duuni lopputulokseen nähtynä. Ei kai nuo fyllit, tiivisteet ja massat maltaita maksa, mutta se työn määrä...  ??? ???

Meilläpäin autot äänieristetään, merkistä riippumatta. Samalla kun vaihdetaan säälittävät orggis kaiuttimet.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.05.11 - klo:22:20
Ja mites se sivutörmäys tahi turvatyynyt liittyy äänieristämiseen?
Törmäystunnistin reagoi ilmanpaineen muutokseen ovessa (ovipellin painuessa törmäyksessä sisään) ja sen olis vissiin suotavaa olla suht tiiviissä tilassa. Oven sisusta on jaettu sisä -ja ulkopuoliskoon ja esim. kaiuttimen poisto yms. reikä yhdistää nämä tilat. Eivät kyllä muutenkaan mitenkään ilmatiiviit ole mutta kuitenkin. Onhan se mahdollista että oven sisustan muuttelu jotenkin vaikuttaisi mutta...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 22.05.11 - klo:17:10
Törmäystunnistin reagoi ilmanpaineen muutokseen ovessa (ovipellin painuessa törmäyksessä sisään) ja sen olis vissiin suotavaa olla suht tiiviissä tilassa. Oven sisusta on jaettu sisä -ja ulkopuoliskoon ja esim. kaiuttimen poisto yms. reikä yhdistää nämä tilat. Eivät kyllä muutenkaan mitenkään ilmatiiviit ole mutta kuitenkin. Onhan se mahdollista että oven sisustan muuttelu jotenkin vaikuttaisi mutta...

Siis jokainen tekee omallaan mitä haluaa. Ei minulla mitään sitä vastaan ole. Olen kuitenkin melko varma että siinä tapauksessa jos ollaan tilanteessa jossa joku on loukkaantunut esim. sivutörmäksessä laukeaa turvatyyny tai ei ja tarkastaja huomaa että ovea turvatyynyn ympärillä on omatoimisestu modifioitu, muttuu keskustelu korvauksista ja vastuullisisita merkittävästi.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

mla

#124
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 22.05.11 - klo:17:10
Törmäystunnistin reagoi ilmanpaineen muutokseen ovessa (ovipellin painuessa törmäyksessä sisään) ja sen olis vissiin suotavaa olla suht tiiviissä tilassa. Oven sisusta on jaettu sisä -ja ulkopuoliskoon ja esim. kaiuttimen poisto yms. reikä yhdistää nämä tilat. Eivät kyllä muutenkaan mitenkään ilmatiiviit ole mutta kuitenkin. Onhan se mahdollista että oven sisustan muuttelu jotenkin vaikuttaisi mutta...

Juuri tuota kannattaa edessä miettiä. Eli kaiuttimen vaihto tuskin on ongelma koska sen kiinnitys pitää olla niin hyvä ettei se juuri vaikuta mutta esim. niiden kumien auki leikkaaminen voi vaikuttaa jo asiaan jonkin verran. Toki jos ne peittää vastaavalla materiaalilla ne leikellyt kumivimpeleet niin luulisi toiminnan olevan ennallaan. Täysin ilmatiivishän ven kotelointi ei ole, mutta tuon kumivimpeleen kokoinen reikä kyllä muuttaa jo oleellisesti sen 'tiiviyttä' kun mitataan paineen muutosta.
Takana Superbissä on airbag-anturi kynnyksen sisässä takarenkaan edessä, joten takaovissa tuota ongelmaa ei tule eteen. Edessä on semmoiset kartionmuotoiset kumivimpeleet jotka poistamalla voinee niiden taakse tuupata eristettä ja samoin kaiuttimen koloista saa eristettä tuupattua.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Karvis

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 22.05.11 - klo:20:15
Siis jokainen tekee omallaan mitä haluaa. Ei minulla mitään sitä vastaan ole. Olen kuitenkin melko varma että siinä tapauksessa jos ollaan tilanteessa jossa joku on loukkaantunut esim. sivutörmäksessä laukeaa turvatyyny tai ei ja tarkastaja huomaa että ovea turvatyynyn ympärillä on omatoimisestu modifioitu, muttuu keskustelu korvauksista ja vastuullisisita merkittävästi.

Turvatyynythän on penkissä, ei ovessa, joten äänieristys ei siihen kyllä vaikuta mitenkään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skk

#126
Sivutörmäyksessä oven sisällä oleva anturi ei ole ainoa, laukeamiseen (tyynyn  ::)  ) käytetään myös muista (sivu)antureista tulevia tietoja  

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 21.05.11 - klo:21:39Olisi mielenkiintoista kuulla vakuutustarkastajan, tai kantajan lakimiehen kommentit lakituvassa, sivutörmäyksen jälkeen. Laukesi airbag tai ei.
Ainakin on sitten enemmän painoa edessä kun törmäys tulee, eikä välttämättä tärykalvotkaan halkea hiljaisemmasta pamauksesta. ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Samueli



Varmistaisin vielä, että ymmärsin oikein...

Eli tuosta punaisen nuolen kohdalta on siis leikattu irti jokin kumikalvo joka tekee etuoven rakenteesta melko tiiviin, ja tämän vuoksi etuoven osalta tuolla kalvolla saattaisi olla merkitystä sivuairbagien toimintaan, koska etuoven sisällä on nimenomaan airbagien paineanturit.

Mutta takaovissa (josta tuo kuvakin on) airbagin anturit toimivat jollain muulla periaatteella, jolloin vastaavan kuimikalvon voisi leikata huoleti irti.

Meniköhän kaikki nyt oikein?

(Tuntuu kyllä aika oudolta, että tuollainen kumikalvo olisi oveen laitettu, jos sillä ei ole mitään merkitystä...?)

3.6 V6

Öööh...miksi se pitää leikata? Näyttäisi kuvästa päätellen lähtevän irti ihan ehjänäkin ja kun homma tehty, niin siihen sitten takaisin.

mla

Juu tuo on takaovien se kumi mistä kirjoitin tuossa.

Tässä se ehjänä minun entisestä autosta:



Edessä se on kojelaudan päädyn kohdalla kartion muotoinen - tässä se on vain peitetty Silent Coatilla. Kuvassa näkyy myös siitä kartiosta hieman alaspäin keltainen Airbag anturi johon menee sini/keltainen liitin.



En usko että sitä ehjänä saa pois kummastakaan ovesta kovin helpolla. Tai jos se irtoaa lämmittämällä tms. niin ainakin se pitää liimailla jollain takaisin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jni

Pystytkä mla tai joku muu kertomaan, miten etuosan sivussa olevat muovipeitelevyt/listat ovat kiinni (=miten ne saa irti). Tarkoitus on lisätä hieman eristettä etuosaan sekä myös taaksen pyöräkoteloiden ja tavaratilaan.

Takaosan kiinnikkeet olen jo bongannut, mutta listojen kiinnitys on vielä epäselvä. Etukäteen kiitoksia.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

mla

#132
Lainaus käyttäjältä: jni - 22.06.11 - klo:07:37
Pystytkä mla tai joku muu kertomaan, miten etuosan sivussa olevat muovipeitelevyt/listat ovat kiinni (=miten ne saa irti). Tarkoitus on lisätä hieman eristettä etuosaan sekä myös taaksen pyöräkoteloiden ja tavaratilaan.

Takaosan kiinnikkeet olen jo bongannut, mutta listojen kiinnitys on vielä epäselvä. Etukäteen kiitoksia.

A-pilarin alaosassa ja kynnyksessä olevan muoviosan saa irti kun ottaa ensin B-pilarin verhoilun irti ja sitten kynnyksen muovia pikku hiljaa irti sieltä B-pilaristapäin. Jos on laiska kuten minä ettei jaksa B-pilaria kokonaan purkaa tuota varten niin sitä osaa kun alkaa kynnyksen kohdalta varovasti taivuttamaan niin se taipuu pois B-pilarin verhoilun alta ja samalla kojelaudan sivuilta. Muoviosa on vain klipsuilla kiinni auton peltiosissa. Hanskalokeron irroittaminen helpottaa työtä repsikan puolella hieman, mutta ei ole pakollista.
Kuskinpuolella pitää vielä muistaa irroittaa konepellin aukaisukahva, vetämällä sen takaa 'klipsu' pois kahva vapautuu irroitettavaksi.

Edit: Niin joissain oli kahvan takana tai juuressa vielä ruuvikin sitä kuskinpuoleista panelia pitämässä paikoillaan. En muista ulkoa oliko Superbissä näin vai muistanko esim. Touranista tuon, mutta ruuvin kyllä huomaa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jni

Kiitoksia tiedosta.

Lähteekö kiinnikkeet ehjänä irti vai kannattaako ennen toimeen ryhtymistä hankkia muovisenklipsin irrroittimet?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

mla

Lainaus käyttäjältä: jni - 22.06.11 - klo:09:00
Kiitoksia tiedosta.

Lähteekö kiinnikkeet ehjänä irti vai kannattaako ennen toimeen ryhtymistä hankkia muovisenklipsin irrroittimet?

Nuo klipsit on tuossa metallisia ja ne yleensä 'hajoaa' siten että kiinnittäessä ne vääntyvät muodottomiksi. Varuilta niitä voi hankkia, mutta jos on varovainen niin ei ne rikki kokonaan mene ja pienet epämuodostumat voi korjata pihdeillä vääntelemällä.
Mitään sen parempaa irroitustyökalua ei noille käsittääkseni ole, sillä ne ovat panelin keskellä ja ne irtoavat vain vetämällä panelia.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jni

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

SUB18

Lainaus käyttäjältä: mla - 19.04.11 - klo:16:14
Se oli superloonin oloista eristettä joka lähti ylhäältä lokarin ja konepellin taipeesta ja tuli alas kuraläpälle asti. En kyllä näe mitään syytä maksaa tuommoisesta kun parempaa tavaraa saa todennäköisesti edullisemmin sinne. Jätin ne sinne jos niillä on joku muukin tarkoitus, sillä tuntui että ne voivat tuoda vettä tms. pois ylempää.
Kuvia en tullut ottaneeksi, mutta kun kesärenkaat laitan alle niin katsotaan jos ehdin avata lokaria sen verran.

Oliko se sisus jo valmiiksi täynnä eristettä? Etulokasuojista ajattelin itse aloittaa jos aloitan ollenkaan. Ryhdyin vain nyt miettimään, että eikö siellä olekaan tarve jättää tilaa jossa ilma kiertää lokasuojan ja pellin välissä ja mahdollinen kosteus haihtuisi sillätavoin pois...
Skoda Kodiaq 2.0 TDI (150 hp) DSG7 Exclusive 2018
Keskimääräinen kulutus (diesel) 6,2 l / 100 km
Ex: Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 Ambition 2010
Keskimääräinen kulutus (bensa) 7,7 l / 100 km
Keskimääräinen kulutus (öljy) yli 1 l / 1000 km

mla

Ei se täynnä eristettä ole ja jos lisäät vain butyylilevyä sinne niin ilma siellä edelleen kiertää ilman ongelmia.
Tuota superloonin tapaista eristettä oli vain lokarin reunalla josta vesi valuu ikkunalta.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

mkleemol

Olen mielenkiinnolla lukenut tätä vaimennustopiccia. Tuli hankittua käytetty vm 2009 Superb. 2,5 autoa on tullut vaimennettua ja kiinnostaisi tällekin rengashälyn vaimennus. Edellinen kunnon vaimennus tuli tehtyä yli 10 vuotta sitten ja silloin Mazda 121 muuttui hiekkatiellä kalliita laatuautoja miellyttävämmäksi melun suhteen. Asvaltilla rungon kautta kantautuneet äänet eivät vaimentuneet yhtä paljon. Tuolloin tein bitumilla ja solumuovin kaltaisella. Aineetkin ovat näköjään noista ajoista täysin vaihtuneet.

Tällä hetkellä aika ei oikein riitä itse tekemiseen. Täällä on etelänaapurin autosoundista paljon kirjoitettu, mutta en huomannut kenenkään siellä eristystä teettäneen palanneen kommentoimaan.

Erityisesti kiinnostavat:
-pysyvätkö verhoilut yms ehjinä eli osaavatko käsitellä hellästi/oikein?
-tekevätkö huolella myös ns. vaikeat paikat (esim. nuo ovien sisukset)
-kustannusarvion luotettavuus eli osaavatko kuinka tarkasti etukäteen kertoa hinnan (ihan kunnolla tehty vaimennus kiinnostaa)?
-Onko kellään pahaa sanottavaa firmasta, jos niin miksi?

ConD

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 07.05.12 - klo:01:56
Tällä hetkellä aika ei oikein riitä itse tekemiseen. Täällä on etelänaapurin autosoundista paljon kirjoitettu, mutta en huomannut kenenkään siellä eristystä teettäneen palanneen kommentoimaan.

Erityisesti kiinnostavat:
-pysyvätkö verhoilut yms ehjinä eli osaavatko käsitellä hellästi/oikein?
-tekevätkö huolella myös ns. vaikeat paikat (esim. nuo ovien sisukset)
-kustannusarvion luotettavuus eli osaavatko kuinka tarkasti etukäteen kertoa hinnan (ihan kunnolla tehty vaimennus kiinnostaa)?
-Onko kellään pahaa sanottavaa firmasta, jos niin miksi?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4304.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3007.msg130359#msg130359

Siinä pari peliä, jotka ovat käyneet Autosoundilla. Kummallakaan ei tietääkseni valittamista työn laadussa. :) Toinen jopa topikkiin sopiva pirssi. Kysäise itse sankareilta kokemusta privalla, jos eivät tähän topikkiin satukkaan vastaamaan. Varsinkin ePa lie osannee kertoa tuosta putkasta lisää.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ePa

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 07.05.12 - klo:01:56Erityisesti kiinnostavat:
-pysyvätkö verhoilut yms ehjinä eli osaavatko käsitellä hellästi/oikein?
-tekevätkö huolella myös ns. vaikeat paikat (esim. nuo ovien sisukset)
-kustannusarvion luotettavuus eli osaavatko kuinka tarkasti etukäteen kertoa hinnan (ihan kunnolla tehty vaimennus kiinnostaa)?
-Onko kellään pahaa sanottavaa firmasta, jos niin miksi?

Omia kokemuksia:
-Verhoilut ovat ehjiä. Kävin myöhemmin toisen asian tiimoilta paikan päällä ja sanoin, että vähän irvistää, kun oli niin paljon fyllinkiä --> avasivat uudestaan ja ottivat materiaalia pois. Ei irvistä enää.
-Tekevät huolella työn. Ko. kioskin FB sivuilta esim näkee, että RR käynyt pajalla.
-Hinta piti 100% paikkaansa. Kysyin, että miten se voi olla näin, niin sanoivat, että samalla hinnalla tehdään niin pikku city autot kuin isot lotjakkeetkin. Ja tarvittaessa laittavat enemmänkin materiaalia. Pääasia, että tulee hyvä.
-Pahaa sanottavaa... hmmm. Miksi Suomessa ei ole vastaavaa? Veisin uudestaankin autoni tuonne. Matkoineenkin tulee varmaan halvemmaksi kuin kotimaassa. En tosin tiedä kuka täällä tekee vastaavaa. Powerset?

Asiaan liittymättä, niin tuolla webaston asennus oli kalliimpaa kuin Suomessa, eli pitää olla tarkkana.


mkleemol

Lainaus käyttäjältä: ePa - 07.05.12 - klo:20:27
-Pahaa sanottavaa... hmmm. Miksi Suomessa ei ole vastaavaa? Veisin uudestaankin autoni tuonne. Matkoineenkin tulee varmaan halvemmaksi kuin kotimaassa. En tosin tiedä kuka täällä tekee vastaavaa. Powerset?

Kiitos kommenteista. Lukaisin tuon Superb ketjusi läpi ja tuli jo sen jälkeen tehtyä päätös, että kesäkuussa suuntautuu lomamatka Viroon. Täytynee joku päivä olla yhteydessä ja varata parin päivän siivu.

Tuossa löytämässäni yksilössä oli onneksi Webasto (ja itse asiassa myös Defa omalla ajastimella) jo asennettuna eli pelkillä äänieristyksillä pitäisi selvitä reissusta. Tietysti kaiuttimia voisi aina parannella, mutta eiköhän mennä noilla nyt alkuun, kuitenkin se Sound System setti vakiona.

Onko jollakulla kokemuksia ruostesuojauksesta tai lähinnä siitä että ennen vai jälkeen äänieristyksen? Jos suojataan jälkeen, tulee massat ruiskutettua noiden päälle. Liuottimet voivat ehkä irroittaa jotain. Ruostesuojauksen kannalta ei varmaan suurta eroa, koska se äänisuoja hyvin laitettuna suojaa pellin.

Toisaalta jos suojauttaa ensin, eivät välttämättä äänieristeet jää kunnolla kiinni. Vaikka toisaalta bitumia olen itse laitellut massauksen jälkeen edelliseen autoon ja hyvin se kiinni pysyi.

ConD

Kysyin tuota äänieristysasiaa kun kävin kysymässä autooni ruostesuojausta paikalliselta tekijältä - kannattaa kuulemma suojataruosteelta ensin, sitten äänierkat kunnolla kuivuneiden matskujen päälle jos esim kontin pohjalle/saumoihin moista ruiskuttavat. Eihän se vahamainen tahna siellä butyylikumimattokerrosten päällä mitään hyödytä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Dirti

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 08.05.12 - klo:20:09
Kiitos kommenteista. Lukaisin tuon Superb ketjusi läpi ja tuli jo sen jälkeen tehtyä päätös, että kesäkuussa suuntautuu lomamatka Viroon. Täytynee joku päivä olla yhteydessä ja varata parin päivän siivu.

Tuossa löytämässäni yksilössä oli onneksi Webasto (ja itse asiassa myös Defa omalla ajastimella) jo asennettuna eli pelkillä äänieristyksillä pitäisi selvitä reissusta. Tietysti kaiuttimia voisi aina parannella, mutta eiköhän mennä noilla nyt alkuun, kuitenkin se Sound System setti vakiona.

Onko jollakulla kokemuksia ruostesuojauksesta tai lähinnä siitä että ennen vai jälkeen äänieristyksen? Jos suojataan jälkeen, tulee massat ruiskutettua noiden päälle. Liuottimet voivat ehkä irroittaa jotain. Ruostesuojauksen kannalta ei varmaan suurta eroa, koska se äänisuoja hyvin laitettuna suojaa pellin.

Toisaalta jos suojauttaa ensin, eivät välttämättä äänieristeet jää kunnolla kiinni. Vaikka toisaalta bitumia olen itse laitellut massauksen jälkeen edelliseen autoon ja hyvin se kiinni pysyi.

Jos vantaan ruoste-esto on vielä pystyssä, eli tekijä ei ole jäänyt eläkkeelle niin voin suositella siellä käymistä. Mies on itse kehittänyt aineet ja tietään mitä pitää laittaa vaggineisiin ettei tehtaan oma vaha lähde ja lupaamansa -6db äänen osalta pitää paikkansa.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

ePa

Tuo eestin poikien äänieristys on pääasiassa kabiinissa (sisällä), eli ei juuri vaikuta ruosteensuojaukseen joka käsittääkseni tehdään ulkopuolelle. Vain etulokarit taitaa olla ulkopuolelta tehtäviä.

Kuinkakohan paljon äänitasot tippuu, jos tekee molemmat? Tuleeko jo liian hyvä? :D

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: ePa - 08.05.12 - klo:21:25
Kuinkakohan paljon äänitasot tippuu, jos tekee molemmat? Tuleeko jo liian hyvä? :D

Lupaan dataa tästä lähikuukausina eli molemmat käsittelyt on tulossa ja desibelimittari (mallia Kiina) on hyllyssä. Täytyy siis käydä ottamassa lähtöarvoja talteen ennen mitään ja sitten erikseen ruostesuojauksen ja massauksen jälkeen (kesäkuun puolella).

Onko kokemusta iPhone softasta, jolla voisi nauhoittaa ääntä siten, että äänitystasolle olisi manuaalinen säätö?
Tarkoituksena olisi siis nauhoittaa äänitasoa mittarilukeman kaveriksi ja äänitystason pitää olla vakioitu, jotta tuossa on mitään mieltä.

mla

Tuo melun mittaus pitäisi tehdä samalla alustalla samoissa oloissa lähes peräkkäisinä mittauksina, jotta se kertoisi jotain todellista.
Sittenkin noihin minunkin mittaamiin lukuihin ei kannata kiinnittää liikaa huomiota absoluuttisina lukuina. Ei se minunkaan kiina-mittari välttämättä mittaa mitään oikeata, mutta jotain suuntaa antaa mittauksien ero eri toimenpiteiden jälkeen.

Seattia nyt eristän ja siinä mittailin nyt tämmöisiä:


0km/h    50dBA
80km/h   75dBA
100km/h  80dBA
120km/h  82dBA


Koitan mittailla Skodasta vastaavat arvot nyt, niin antavat suuntaa. Seatin eristys tosin on vielä kesken ;)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

mla

#147
Tuli mittailtua taas:

Leon:

0km/h    55dBA
80km/h   72dBA
100km/h  75dBA
120km/h  78dBA


Superb:

0km/h    60dBA
80km/h   70dBA
100km/h  73dBA
120km/h  75dBA


Hyvin huomaa dieselin meluavan enemmän, mutta ei se korvia häiritsevä ole kuitenkaan.
Paikallaan melu oli noussut kun oli tuulista. Muutoin tuo melu näyttää laskeneen Leonissa, mutta ei noita aiempia lukuja voi oikein verrata tämän hetkiseen tilanteeseen kun tien pinta on aivan eri kunnossa.

Ero ei kuitenkaan ole enää niin järkyttävä kuin aluksi kun Leon oli 'paljaana'. Korvillakin tuon huomaa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 08.05.12 - klo:21:41
Lupaan dataa tästä lähikuukausina eli molemmat käsittelyt on tulossa ja desibelimittari (mallia Kiina) on hyllyssä.

Auto on juuri saatu takaisin Autosoundin kavereilta. Olen ehtinyt ajaa vasta kaupunkiajoa ja muistinvaraisesti arvioiden en huomaa ajossa eroa. Peräluukun ja ovien sulkemisessa ero sitten onkin huomattava. Kuulostaa asialliselta, kun räminöistä ei ole tietoakaan, kuuluu vain humps.

Tässä muutama valokuva touhusta. Mittaustuloksia laitan aikaisintaan ensi viikolla (samalla laitan  myös ruostesuojauksen vaikutuksesta äänitasoihin, siitä on mittaukset tehty).





Kasis

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 18.07.12 - klo:23:56
Auto on juuri saatu takaisin Autosoundin kavereilta. Olen ehtinyt ajaa vasta kaupunkiajoa ja muistinvaraisesti arvioiden en huomaa ajossa eroa. Peräluukun ja ovien sulkemisessa ero sitten onkin huomattava. Kuulostaa asialliselta, kun räminöistä ei ole tietoakaan, kuuluu vain humps.

Tässä muutama valokuva touhusta. Mittaustuloksia laitan aikaisintaan ensi viikolla (samalla laitan  myös ruostesuojauksen vaikutuksesta äänitasoihin, siitä on mittaukset tehty).





Jos sopii udella, niin mitä maksoi kyseinen operaatio ja millä materiaalilla?
Scirocco & VI Golf Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy