Mistä laadukas käynnistysakku?

Aloittaja gorre79, 19.02.18 - klo:10:58

« edellinen - seuraava »

gorre79

Pahoittelut mikäli oli jo käsitelty aihe. Osaako joku neuvoa mistä saan uuden akun Passat CC 2010 2.0 TDI:hin?
Kaikki haut johtaa Motonetin Exide / Sznejder akkuihin, joista millään forumilla ei sanota ensimmäistäkään hyvää sanaa.

Minulla on myös Webasto asennettuna, joten olisi hyvä olla laadukas akku.

Eli onko suositusta laadukkaalle akulle ja paikka, josta sellaisen voisi ostaa?

axe

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Vinter/Huoltovapaat-akut-2000018834/

tuollasella ajoin pari vuotta passatilla ja takuuta jäi vielä seuraavallekkin omistajalle 2 vuotta.

japa

Itse en laittais muuta kuin AGM akun joka kestää paremmin purkauksia ja latauksia.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

gorre79

AGM on ilmeisesti joku, joka vaaditaan star/stop tyyppisille moottoreille?
Minulla ei sitä ole, mutta jossain muuallakin suositeltiin tuollaista jos on Webastoa. Eli noita on monella valmistajalla varmaankin?
Voisi ostaa moisen, mutta mistä Espoossa sellaisen saa. Jotenkin tuntuu, että enää on vaan Biltemaa ja Motonettiä ja niiden laatu on vähän niin ja näin.

KesKari

Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Geoman

Itse valitsin Akkupojilta Yuasa 5096 akun (ei ole AGM-akku). Sähkömies kyllä suositteli AGM-akkua,koska on Eberspächer ja AGM-akku ottaa paremmin latausvirtaa vastaan ja on pitempi-ikäinen (ja paljon kalliimpi).

Varta ja Bosch ovat laatuakkuja. Edellinen oli Exide EA 770 ja Eberi alkoi kenkkuilemaan kolmantena vuotena akun vuoksi (muuten ei autossa ollut ongelmia). On muitakin hyviä akkuja akkutestien perusteella, mutta omakohtaiset kokemukset puuttuu.

SNG

Ei ole ollut akkutestejä esim TM:ssä useampaan vuoteen.

Viimeksi Norjalainen Trane voitti vertailun aika selkeästi.

AGM saattaa  kestää paremmin, mutta kyllä Weban kanssa lyijyakulla on pärjännyt. Itsellä Bosch S5 tai S6-malli. En muista kumpi.

Kannattaa ostaa niin suurikapasiteettinen akku kuin akkukotelo antaa myöden.

v_stone

99â,¬ alkuperäinen akku merkkiliikkeessä. Miksi edes miettimään Schaideria, vai miten se kirjotetaan?

kerkko

Edellinen alkuperäisakku oli VW huollon testimittauksen jälkeen täysin kunnossa autosta luopuessani 9 v ja 330 000 km:n iässä. Tämä seuraava samoin priima nyt 5 v ja 210 000 km iässä ja ajo jatkuu. Lieneekö alkuperäinen sitten Bosch, Varta vai Sonnenschein, huipputavaraa kuitenkin

Enhancer

Ihan sama mikä akku autossa on, saat sen Webastolla puudutettua jos käytät kokonaisuutta väärin.

AGM:stä ei suoranaista hyötyä Webaston kanssa ole, mutta AGM kestää paremmin purkamista ja lataamista kuin perinteinen.

Ensisijaisesti sanoisin, että hankit ylläpitolaturin ja myös käytät sitä. Jos tähän ei ole mahdollisuutta, tai haluat lisäksi mielenrauhaa niin laturin lisäksi / sijaan sitten niin iso AGM kuin autoon mahtuu ja oikeaoppisesti autoon koodaus myös.

Onko Webasto tehdasasenteinen? Eikös CC:ssäkin ole Webastolle oma akku?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy