Väliaikaraportti

Aloittaja skula, 30.11.09 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

Turbodog

Hiljaista on cc-palstalla...

Eilen kävi sitten niin, että auton kaikki ikkunat aukesivat itsekseen. Tämä tietysti päivän pahimpien sadekuurojen aikaan. Pari tuntia auto seisoi sateessa, kunnes ystävällinen naapuri tuli asiasta huomauttamaan. Aikasemminkin kerran ikkunat jäivät vähän auki (pari senttiä), nyt oli kaikki ikkunat täysin auki. Että sellaista. Toivottavasti tämä ei ole ominaisuus, joka toistuu talvipakkasilla  :-\
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Tos®

Raahaatko kenties avaimia aina taskunpohjalla?

Joskus on lasit avautunu golffissa sateella tietty, kun kumartuessa avausnappi painautui "itestään" ja lasit aukes.
Nyt sadetunnistin sulkee lasit itekseen :D
Toiminnon saa päälle vag-comilla ja aktivoidaan joko MFA:n kautta/tai jättämällä pyyhkijäviiksi asentoon 1.
Sekä ovet lukkoon.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Markku J

Tuo oli jo luvattoman huonoa tuuria ! Toivottavasti autosi ei pahasti kastunut. Mikä voinee aiheuttaa moisen ?

Minulla on ollut 3 karmitonta autoa, Passat CC, 335 Coupe ja A5 cabrio. Kaikissa ikkunat toimivat moitteetta. Liittyneekö tuo toimintahäiriö sitten karmittomuuteen lainkaan ? Onhan noissa haasteellista se, että lasin pitää ovea avatessa hieman laskea, ja varsin nopeasti vielä.

Pahin itselleni sattunut "sähkösysteemien" hasardi oli tilanne, kun Transporter 5:n ovet menivät itsestään lukkoon moottorin käydessä, ja avain tietty virtalukossa.


RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 20.09.10 - klo:19:01
Hiljaista on cc-palstalla...

Eilen kävi sitten niin, että auton kaikki ikkunat aukesivat itsekseen. Tämä tietysti päivän pahimpien sadekuurojen aikaan. Pari tuntia auto seisoi sateessa, kunnes ystävällinen naapuri tuli asiasta huomauttamaan. Aikasemminkin kerran ikkunat jäivät vähän auki (pari senttiä), nyt oli kaikki ikkunat täysin auki. Että sellaista. Toivottavasti tämä ei ole ominaisuus, joka toistuu talvipakkasilla  :-\

Muutamalle britti-sciroccolle oli viime vuoden puolella käynyt niin, että pelkääjän puolen ikkuna oli avautunut itsekseen kokonaan ja tietysti sadesäällä. Syynä kuulemma kosteuden aiheuttama pieni oikosulku ohjainlaitteessa, mitä korjailtiin sitten ohjauspiirin suojausta parantelemalla. Tiedä sitten voiko syy olla sama.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.09.10 - klo:19:08
Raahaatko kenties avaimia aina taskunpohjalla?
Joskus on lasit avautunu golffissa sateella tietty, kun kumartuessa avausnappi painautui "itestään" ja lasit aukes.
Joo, avaimet oli taskussa...en tiennytkään, että lasit saa avaimesta auki...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.09.10 - klo:19:10
Tuo oli jo luvattoman huonoa tuuria ! Toivottavasti autosi ei pahasti kastunut. Mikä voinee aiheuttaa moisen ?
Onneksi ei satanut vaakatasossa. Lähinnä ovet olivat sisäpuolelta märät ja penkkien reunat vaikka auto oli seisonut sateessa useamman tunnin. Laitoin auton yöksi talliin ja sisätilalämmittimen päälle, aamulla auto vaikutti kaikin puolin kuivalta.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Aika päivittää hieman tilannetta kun 30tkm rajapyykki häämöttää.

Kaiken kaikkiaan cc nielee kilometrejä ilman ongelmia ja kuskikin on pysynyt kaikin puolin tyytyväisenä  :D Ihme kyllä, vieläkään ei ole tuo auton muotoilu alkanut kyllästyttää, vaan oma silmä lepää autossa yli yhden vuoden iästä (ja kolmen vuoden malli-iästä) huolimatta. Muutenkaan mitään uusia negatiivisia piirteitä ei aiemmin mainittujen asioiden (mm. alusta) lisäksi ole ilmaantunut.

Bensankulutus heiluu pääasiassa 7,0-7,2 välillä, keskiarvo 7,15. Tähänkin olen tyytyväinen bensa-tomaatti-yhdistelmällä.

Auto kävi tänään 30tkm huollossa. Mainitsin autoa jättäessä seuraavista asioista:

- jäähdytysnesteen varoitusvalo syttynyt viime aikoina kylmäkäynnistysten yhteydessä, sammuu uudelleen käynnistettäessä
- kojelauta "sirisee", paikallistettu ajotietokoneen kohdalle
- auto syö öljyä litran per 6tkm
- tuulilasinpyyhkimet vaihtokuntoiset

Autoa haettaessa "sirinä" oli fiksattu kiinnikkeitä kiristämällä ja jäähdytysnestettä oli lisätty, mitään vuotoja ei ollut. Öljynkulutus odotetusti normaalia, öljyvuotoja ei havaittu. Lisäksi huomasivat toisen valonpesimen olleen tukossa, mikä oli myös korjattu.

Palvelu Airportin VV-Autossa toimi kaikinpuolin hyvin ilman turhia odotteluja tms. ja ajankin sain kahden vuorokauden varoitusajalla. Toki ei tuossa nyt mitään isoja vääntöjä aiheuttavia asioita ollut, kun en tuosta öljynkulutuksestakaan sen enempää jaksanut aloittaa keskustelua. Ainoa miinus menee Europcarille, jolta sain sijaisauton huollon ajalle. Autoa palauttaessani puoli viiden maissa heidän toimipisteensä oli tyhjä yli 15 min ajan, eikä ketään mailla halmeilla vaikka pisteen piti olla kuuteen asti auki. Onneksi VV-auton infopiste otti vastaan avaimet, ei ollut aikaa hengailla pidempään.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

qsla

Käy ja kukkuu @ 50 000KM   8)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

CC-Rocky

Sain CC:ni viime vappuna. Nyt 11000km. Ensimmäisen pakollisen tuunauksen tein tänäään.
Ne etupyörien roiskeläpät. Lyhensin niitä, kun ne pitkät ottivat työssyissä yms. maahan.
Olisi vaan pitänyt lyhentää vielä enemmän. Ihmetyttää, että miksi cc:ssä on niin pitkät,
kuin muissa autoissa on ihan lyhyet.

Erkka

Onneksi olkoon upeasta valinnasta, CC-Rocky. Oletko ajatellut laittaa kuvia uudesta autosta meidän kaikkien silmäniloksi? ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

CC-Rocky

No, tässä yksi kuva kesältä - väri sopii luontoon ;)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: CC-Rocky - 22.08.11 - klo:17:44
No, tässä yksi kuva kesältä - väri sopii luontoon ;)

Hienoa saada uusi CC joukkoon, light brown näköjään tämäkin, tervetuloa!. Viime aikoina olen nähnyt paljon CC:eitä Kirkkonummen suunnassa, kaikki joko light browneja tai mustia. Musta toimii kanssa hyvin CC:hen.

Koska tämä väliaikaraporttiketju niin pieni tiivistelmä omastakin: 48,7 tkm mittarissa ja ei teknisiä vikoja :).
Jonkun verran on satunnaisia nitinöitä ja nyt arvon jaksaako niiden takia takuussa käyttää, takuun loppu jo näkyvissä. Samoin kilsat alkaa pikkasen näkyä kiveniskeyminä yms. No, minulle tuo auto ei ole harrastus, vaan työmatkasukkula ja näillä mennään.

Kulutus on alhainen, pyörii tuossa 5 litran paikkeilla (ajosta puolet mittarinopeutta 130 ja loput kehä III), vakkari aina päällä kun pystyy. Eikä ole mikään BM tai S/S malli, virtaviivaisuus on iso etu tuonne motarille.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

qsla

CC-Rocky Onnea vain uuden auton johdosta !:)

Oma väliaikaisraportti on kohtuu lyhyt.  @ 55tkm
Ainoat huolet ovat olleet webaston kanssa jotka saatiin kuitenkin viimetalvena korjattua.
Pari hiirenpesää on tullut itse metsästettyä ja tehtyä hiljaisiksi.

Tämä 125kw cr tdi moottori kyllä jaksaa yllättää. Tehtiin tuossa kuun alussa pitkä reissu ja päästiin trip mittariin kerättyä 1380km tankillisella. ( Olihan se kyllä niin piripintaan täytetty ettei meinannut korkki enää mahtua paikoilleen) :)


Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Arcca

Lainaus käyttäjältä: qsla - 23.08.11 - klo:01:12

Pari hiirenpesää on tullut itse metsästettyä ja tehtyä hiljaisiksi.


Voitko pikkasen valottaa näitä ja niiden syitä?

Itsellä on kiusannut pääasiassa nopeusmittariston muovikehyksen sirinä, joka tulee kylmillä ilmoilla esiin.
Toinen on mystinen helinä kojelaudan sisällä mittariston takana jossain, esiintyy joskus karkealla tiellä.

Lainaus käyttäjältä: CC-Rocky - 21.08.11 - klo:18:58
Sain CC:ni viime vappuna.


Tuli tuosta mieleen että taitaa olla autosi sitten 5-seater?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

qsla

Arcca

Minulla oli myös tuo mittariston kehyksen natina ja sirinä mutta se esiintyi oli pakkasta tai hellettä. Ratkaisin ongelman vain painelemalla kehystä ja yks kaks se vain lakkasi natisemasta (kyllä se varmaan joku kaunispäivä vielä rupeaa sieltä nariseen mutta sitten jo tungen jonkun ruuvitaltan sinne väliin  ;D )   

Toinen kettumainen natina ja naukuminen esiintyi siinä ohjauspyörän akselin ympärillä oleva muovikoppa (eli ohjauspyörän takana päällimäinen muovinen kippo)  hieman purkamista piti toteuttaa että sen sai auki, mutta kun sen kasasin takaisin kokoon niin narinat ja naukumiset oli poissa. 

Kolmas ja **ttumaisin häiriöääni  esiintyi repsikanpuoleisessa A-pilarissa.  Pitkään mietin että se olisi se suulake joka on itse pilarissa joka osoittaa sivulasiin , mutta ei.   Sen listan ja suuttimen purin monet kerrat, mutta oikeastaan syy johtuikin vain siitä että sen A-pilarin sisustuspalkin kiinnike oli hieman eri asennossa (tai niin ainakin luulen) ja "kampesi" sitä listaa kojelautaa vasten.  Noh Anyways palkki on jälleen hiljainen 8)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Kapa

Minäkin luulin Fabian mittariston kehyksen narisevan pitkän aikaa, mutta sitten kerran kun tuo narina otti päähän oikein rajusti, niin satuin muuttamaan aurinkolipan asentoa, niin kitinähän tulikin siitä. Paikallistaminen on monesti vaikeaa ja mullakin on muutamia kertoja jäänyt mysteeriksi.

Arcca

Kiitos qsla selvityksestä, niistä voi olla apua joskus.
Tuota mittarin kehyksen painelua on tullut itsekin harrastettua, auttaa hetken mutten ole onnistunut nujertamaan sitä vielä kokonaan. Jatketaan harjoituksia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

CC-Rocky

Joo, viisipaikkainen cc minulla on, sillä sain sen tänä vuonna.

Pahimmat häiriöäänet minulla tuli etupenkkien korkeussäädon
kahvan kopistessa itse istuimeen. Lisäsin sinne pienet pyöreät
kumitassut ja nyt on hiljaista.

Lisäys myös väliaikairaporttiin: aurinkolasini ei mahdu katossa
olevaan säilytyspaikkaan, kun ovat sellaiset leveät monitehosilmälasit
väreillä  :(

muuta valitettavaa ei ole ollut.  kop-kop-kop

Turbodog

#108
Onnittelut CC-Rockylle täältäkin, erinomainen valinta! Mihin moottori - vaihteisto -yhdistelmään päädyit?

Minulla tuli 40tkm juuri täyteen ilman suurempia ongelmia. Tällä hetkellä seuraavia havaintoja:
- Mittariston sirinä häiritsee minullakin, se "korjattiin" 30tkm huollossa mutta palasi parin tuhannen km:n jälkeen.
- Toisen etuvilkun umpiossa on selvästi kosteutta. Oliko tämä näitä VAGien ominaisuuksia, ei siis vika (VV-Auton mukaan)?
- Ajotietokoneen mukaan vasemmasta takavalosta on mennyt polttimo, myös varoitusvalo palaa. Vaihdoin polttimon, mutta valo ei siltikään pelitä. Voi toki olla asentajassakin vika (muttei tuo vaihto nyt mitään rakettitiedettä ollut)

Lisäksi kesän aikana kulutuslukemat ovat pudonneet entisestään, neljä viimeistä tankkausta mennyt alle 7 litran, vaikka mukana on muutama pidempi lomareissu pääasiassa motariajoa ja toisaalta lyhyitä kauppareissuja.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

qsla

Lainaa- Ajotietokoneen mukaan vasemmasta takavalosta on mennyt polttimo, myös varoitusvalo palaa. Vaihdoin polttimon, mutta valo ei siltikään pelitä. Voi toki olla asentajassakin vika (muttei tuo vaihto nyt mitään rakettitiedettä ollut)

Ei se valon vaihto todellakaan ole mitään rakettitiedettä MUTTA.
Itselle jouduin viime keväänä vaihtamaan kummatkin takapuolen parkkipolttimot (hajosivat 3päivän sisällä kumpainenkin). Se poltin joka siellä majailee on jotenkin erikoinen, näyttää aluksi aivan samanlaiselta kuin marketista hakemasi varaosapoltin, mutta jos oikein tarkkaan katsot ja vertaat sitä vanhaan rikkinäiseen, niin se jää hieman kantamaan "lasiosuudelta" ja nytten puhutaan sitten ihan millin heitosta jos siitäkään. Alkuperäinen poltin on jyrkempi kulmainen lähtemään kannastaan(siis se lasiosuus) ja uppoaa paremmin kantaansa.  Motonetistä (anteeksi mainonta) löysin sinne nätisti istuvan ja eipä maksanut 2kpl kuin 1.20â,¬.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Turbodog

Ei sitten ollutkaan niin yksinkertaista... varmaan on käynyt juuri niin kuin qsla tuossa kuvasit. Täytyypä avata uusiksi ja katsoa polttimoita tarkemmin.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

CC-Rocky

Hei taas,
Syy miksi en ole vastaillut on että, nämä sivut toimivat "huonosti", kirjoitat ja kuva
ei mahdu - niin siinä meni kirjoitukset - systeemin pitäisi muokata esim. kuvat automaatisesti.
etc.

Kyseltiin CC:täni, se CC 2.0 TSI 155KW DSG automaati, cc-paketti, premium-näyttö, bluetooth,
510, websto, etc. siis "piirimyyjän" varusteet - ja on myyjälle tullut noin 8000 km lisää elokuun kirjoituksen jälkeen.

Pari huomatusta:
CC:n ei enää kiihdy niin hyvin - tai aistini ei enää tunne sitä, kun sen viereen ilmestyi pari viikkoa sitten tuollainen pitkäaikainen suunnitelmani. No ikää minulla on sen verran, että työkaverit
kertoivat minulle sopivan moottoripyörökerhon MC Prostatan, kts.youtupe ;-)

Tavalliselle vakionopeusäätimellä (nopeus katsottuna navigaattorista) minulla on tapana ajaa moottoritiellä lähelle edelläolevan puskuria ennenkuin otan sen pois päältä - no tästä on seurauksena keskisormen näyttelyä, kun vihdoin pääsen ohitse. Tämä ei minua haittaa,
mutta vaimoni huolestuu silloin kun on kyydissä ;-)
Olisko sittenkin pitänyt ottaa se vakionopeussäädin, joka ottaa nopeuden edellä olevasta
autosta - ja körötellä kaikkien perässä ohituskaistalla ?


fleetwood

Lainaus käyttäjältä: CC-Rocky - 02.10.11 - klo:22:33Tavalliselle vakionopeusäätimellä (nopeus katsottuna navigaattorista) minulla on tapana ajaa moottoritiellä lähelle edelläolevan puskuria ennenkuin otan sen pois päältä - no tästä on seurauksena keskisormen näyttelyä, kun vihdoin pääsen ohitse. Tämä ei minua haittaa,
mutta vaimoni huolestuu silloin kun on kyydissä ;-)

Jos tuota tapahtuu useinkin, niin eikö se olisi merkki siitä että olisi syytä muuttaa ajotottumuksia tai asennetta?

Ja kyllä, vakkari tutkalla olisi ollut varsin suositeltava valinta.
Passat GTE Variant

CeeCee3.6

Tervehdys kaikille cc:llä ajaville!

Muutaman kerran palstalla vierailemassa käyneenä, uskalsin lopulta hankkia omat tunnukset.. :D Samalla voin "avata pelin" kertomalla omista volkkarikokemuksistani.

Oma CC taipaleeni alkoi viime keväänä, kun vanha, mutta hyvin palvellut vuoden 2003 Passat Variant 2.8 V6 4motion vaihtui astetta rivakampaan nelivetoiseen. Kaikkihan alkoi tietysti koeajosta, johon puolihuolimattomasti ajauduin. Ja niinhän siinä sitten kävi, että poltetta ei saanut sammutettua ilman kaupantekoa.
Pari edellistä talvea nelivedolla kurvaillessani, ei mieleen olisi tullutkaan muuta vaihtoehtoa. Ja kun siihen automaattiinkin ehti tottua...
Eihän tuossa 3.6 litraisessa DSG-neliveto-yhdistelmässä mitään järkeä ole Suomen olosuhteissa(nopeusrajoituksilla), mutta onhan se hel...in mukava. Polttoainettakin kuluu yllättäen vähemmän kuin vanhassa 2.8 litraisessa. Keskikulutus on ollut 9.3L/100km, mitä voidaan pitää vähintäänkin kohtuullisena suorituskykyyn nähden(ajan alle 20 000km vuodessa, joten ei niin hirveän relevanttia).

Autossa oli ostohetkellä reilut 45tkm mittarissa ja nyt on 60tkm huolto ajankohtaista. Alustavan kyselyn mukaan maksaa VW-autossa yli 800euroa... aika suolainen hinta, mutta mitäpä sitä ei tekisi autonsa eteen.. ;)
CC:ni on musta eli autofiksarin painajainen. Hieno puhtaana ja kiillotettuna, mutta kaikki naarmut, kura ja pöly näkyvät helposti. Joskus päätin, että ikinä en mustaa autoa osta ja taas ostin...jouduin sitten ostamaan uuden painepesurinkin.. ;D
Moni on kertonut kokemuksistaan tämän säädettävän alustan suhteen. Alkuun pidin sitä itsekin hivenen turhakkeena, mutta ajokokemuksen/-tuntuman kasvaessa siitä on tullut varsin kelpo varuste. Ymmärrän hyvin niitä autoilijoita, jotka pitävät CC:tä lullana ilman säätömahdollisuutta. Sport-asento päälle, niin johan loppuu vetely ja maisema vaihtuu...no eihän se tietenkään tehoja lisää, mutta ohjattavuus muuttuu oleellisesti!

Toistaiseksi matka on taittunut ongelmitta, mutta toki huomautettavaakin löytyy. Yhtenä aamuna en meinannut päästä autoon sisälle, kun nämä pahuksen karmittomat lasit olivat jäätyneet kiinni. Lasit jäätyvät yllättävän helposti etenkin tästä alatiivisteen kohdalta. Sitä ei pysty edes "voitelemaan" millään. Ja niin, kyllä se kuskin ikkuna on pariin otteeseen vingahdellut omituisesti...
Rapinoitakin on kuulunut - liekö sitten se kuuluisa hiiri? Takalasin aurinkoverho rapisee ala-asennossaan, mutta ylhäällä ei. Ajetaan sitten verho ylhäällä...

Matalampaa alustaa se huutaa, joten kysynkin onko kellään kokemuksia vastaavan auton madalluksesta? Huollosta asiaa kysyin, mutta eivät olleet kovin innoissaan. Sanoivat, että alusta alkaa kolisemaan ja jotkut jotka ovat autonsa madaltaneet, ovat myöhemmin tulleet vaihdattamaan vakioalustan takaisin!? Ota näistä selvää...
Kevättä ja isompia pyöriä odotellessa! Palataan asiaan, kun siltä tuntuu..

Turbodog

CC kävi viime viikolla takuuhuollossa kun tuo 2v. rajapyykki tulee pian vastaan. Mittarissa kohta 50tkm. Seuraavia asioita fixattiin (suurin osa jo edellisistä viesteistä tuttuja):
- oikean etuvilkun umpiossa kosteutta, umpio vaihdettiin
- takaluukun valoa/polttimoa en saanut itse vaihtamalla korjattua ja jokin aika ennen huoltoa huomasin, että kaikkiaan kolme polttimoa takaluukun valoista oli pimeänä. Takaluukun valojen johdinsarjat meni vaihtoon
- toinen roiskeläppä repsotti, kiinnike tms vaihdettiin. Sinänsä en ihmettele ottaen huomioon minkälaiset kyntöaurat noi on.
- mittariston sirinä korjattiin uudestaan, ainakin toistaiseksi kunnossa mutta nyt noita nitinöitä ja natinoita alkaa kuulua sieltä täältä, en enää taida jaksaa metsästää hiirenpesiä.

Kaupantekijäisiksi takavalojen johdinsarjaa vaihtaessa rikkoivat varoituskolmion kiinnikkeen, varaosaa ei tietenkään liikkeestä löytynyt joten tietää uutta keikkaa huoltoon.

Ei silti, huollossa palvelu oli kaikin puolin asiallista. Pieniähän nuo ongelmat ovat toistaiseksi olleet ja 10tkm sitten tuntuneet dsg-oireetkin taitaa mennä luulotaudin piikkiin...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

qsla

67000KM   Ã,,änimerkki hajosi. Piti vain pienen pihauksen jonkajälkeen ei enää ole sanonut mitään.. Kuljettajanpuolen sivupeilin vilkku lakkasi toimimasta (vilkkui tosi himmeänä) umpiossa vettä.
Saa nähdä saako tuota menemään huolenpitosopimuksen piiriin. Syytä kyllä olisi.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Sniiki

Huomasin verhoiluja purkaessani että apparin puolen takaoviaukon tiivisteessä oli sisällä melkoisesti vettä. Vähän raotti niin vesiputoushan sieltä iski. En löytänyt tiivisteestä mistään kohtaa näkyviä reikiä. Eikö noissa tiivisteissä pitäs olla poistoreikä jossain kohtaa?

Sniiki

Kevätsiivous veny vähä pitkälle mutta himojynssäystä suorittaessani ja vesiä taas tiivisteiden alta poistellessa huomasin että VAG-jeesus oli taas käynyt muuttamassa kirkkaan veden ruostesohjoksi. Vähän raottelin molempien takaoviaukkojen tiivisteitä ja pienet ruosteläiskät siä oli molemmissa.

Huomasin myös että toisen takaoven yhden vedenpoistotulpan ympärys oli alkanu kupruilemaan. Kyllä on mahtavalla ammattitaidolla a) maalattu tehtaalla b) korjausmaalattu Laakkosen minkä lie alihankkijan toimesta. No kesti se ovi melkeen 2 vuotta. Tuo kupruilu oli just sen näköstä ettei siä sinkkiä oo pohjalla koskaa ollukaan.

Eipä ansainnu 5 vuoden suojaa tuo kotilo enää ja pintaan menikin 2 vuoden kestoa lupaava pinnote. Ukonilmaa povas. Pitäsköhän joku 20 metrinen hiilikuituputki pystyttää tohon jos vahingos vaikka onnistais.

pasuuna76

Ensimmäistä päivää uusi perheenjäsen talossa. Muutama sata kilometriä ajettu Multifuelilla (2012, 63tkm, dsg7) ja kaikki toistaiseksi varsin hyvin. Palataan aiheeseen vähän myöhemmin kun yhteistä matkaa taitettu useampi tonni.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy