Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - mrjj

#1
ID.4 / Vs: Vetokoukku
09.06.23 - klo:12:40
Virheilmoitus tulee liikennemerkkien tunnistuksesta, kaistanvaihdosta ja etututkasta.
CAN Gatewaylla oli VCDS avulla katsoen ohjainlaite 69 ruksattuna.
#2
ID.4 / Vs: ID.4 Vakuutukset?
09.06.23 - klo:12:38
Mikä yhtiö koitan itse kans !? Kaikilla herkuilla ei liene kuitenkaan keskeytysturvaa ?
#3
ID.4 / Vs: ID.4 Vakuutukset?
09.06.23 - klo:07:32
Juu toki niin meilläkin on Leafissa vajaa 700 mut nelkussa tuntuu olevan järjestään yli tonnin
#4
ID.4 / Vs: ID.4 Vakuutukset?
08.06.23 - klo:23:37
lainataas vanhaa aihetta, onko joku löytänyt "alle tonnin" vakuutusta id4?  1100 on if ja fenniassa 1150.
#5
ID.4 / Vs: ID4 OBDeleven PRO koodaus
08.06.23 - klo:23:34
Toimiiko muillakin OBD11 niin että kun appin avaa niin kysyy mikä BT osoite mihin otetaan yhteyttä, sitten connecting vaihe kestää useamman piiiitkän minuutin. Tosi kauan. Jos menee scannaamaan niin toki sekin kestää.
Control box listauksessa kun skrollaat alussa tai lopussa niin tekee control box listalle uuden hakemisen ja taas odotellaan.

Aivan tolkuttoman hidas ! Rauhallisempikin hermostuu. Onko mulla joku asetus luurissa tai softassa väärin ? Samsung S22 luuri ja en ole tietoinen että olisi vikaa. Mietin että autohan voi kyllä tehdä BT yhteydne samalla jos se vaikuttaa.
#6
ID.4 / Vetokoukku
08.06.23 - klo:23:30
Asentelin purkaamolta hankitun alkuperäisen koukun ja ohjainlaitteen. Kaapeli tuli carsystemsiltä.
Tässä on nyt selvitelty koodausta ja merkkihuolto ei tee virallista koodaus ellei ole uusi koukku jossa myyntipaketissa on joku tarvittava koodi.
Tilanne on se että joukko ohjainlaitteita esim kamera ja etututka ovat vikatilassa ja muutama muukin boxi saa vikakoodeja kun väylällä on tuntematon laite.
Ulkomailla on koukkujen mukana OBD donglea joka tekee koodauksen itsestään.
Tähän myydään ja asennetaan kuitenkin tarvikekukkuja, onko niiden sähkt ryöstäjillä takavaloista vai kuinka ne pelaa ? Merkkihuollon mukaan näiden mahdolliset koodaukset on tehtävä aina uusiksi ohjelmistopäivityksen jälkeen koska niitä ei ole voitu viedä tehtaan tietokantaan.

Näistä päättelen että on tehtävissä VCDS tai OBD11 ilman onlineyhteyksiä. Koitin katsella OBD11 avulla ohjaitteiden long coding ja useamman kohdan löysinkin mutta ei vaikutusta vielä.
Gatewaylle pitäisi mielestäni saada lisättyä tämä boxi, ainakin aiemmissa autoissa on näin ollut. Tällaista kohtaa en kyllä löytänyt.

Kellään kokemusta asiasta ?
#7
VCDS (VAGCOM) / Vs: Vikakoodi P229F
05.10.20 - klo:20:25
Lainaan tätä samaa ketjua. Juuri sama tilanne ja auto.
Implausiblea heittää, pistin toisne anturin, uudempi osakoodi, etkan mukaan seuraaja eli oikea osa.
Nyt tulee electrical fault herja vuorostaan. Mikä ihme edelleen ?  Pitääk tehdä jotain muuta kuin vaihtaa anturi pakoputkeen ?
#8
Korkeapainepumpun päältä märkä.
Ei painepuolella ei käyntihäiriötä.
Onko kellään tiedossa muuta vikakohtaa kuin
Pumpun akseli kuten 1.6TDI tapauksessa yleistä.


#9
Tietoa mikä tuossa hajoaa ? Purin justiin ajoitusvikaisen CAXA 1.4TSI 2011 jakopään ja ketju vaikuttaisi normaalimittaiselta ja kiristinkin pelaa joten ainoa vika mahdollisuus on tuo säädin.
Olen tietoinen että siinä ollut yleisesti vikaa ja siksi siitä on uudempi painos olemasa. Autossa ...88E ja korjaussarjassa ...88G

Niin pahasti sekos ajoitus että auto sammui ajosta ja antoi vikakoodia nokka-akselin ajoituksesta ja missfire joka pytylle.

Ketju näyttäs samanpituiselta kuin uusi

#10
Jees kun hautaan laittaa "väylään" autossa tarkoitetana can väylää. Webaston pinnistä tulevaa wbussia ei autossa käytetä vakiona, tehtaan ohjaukset käyttää can väylää. Näin ollen wbus johdon joutuu vetään itse ellei ole asennettu kelloa/kaukoa jälkikäteen. Remuc menee nätisti y-piuhaan jos on esim kello pistetty kuten monesti on.
#11
Sen mitä minä olen Remuccia katsonut niin ei se väylässä ole ollut. GSM modeemi joka ohjaa webastoa Wbussin kautta samalla lailla kuin jälkiasennuskello.
#12
Sharan (09-) / Vs: Sharan vm. 11
06.11.19 - klo:21:56
minä taas sanoisin että auto on pilalla ellei ole sähköisiä liukuovia ja takaluukkua, loistavat pelit.

ja juu, nox anturin johto korjattu, adblue tankin lämmitys odottaa korjausta. 300tkm 2011
#13
Touareg / Vs: Palaneen käry
06.11.19 - klo:21:51
katteleen konehuonetta mistä valuu, polttoainepumpun tai ruiskutussuuttimen vuodolta tuo toki kuulostaa ens alkuun.
#14
Touareg / Vs: Touareg ajonaikanen webasto
06.11.19 - klo:21:50
eli niin että ei lähde itsestään käyntiin mutta kaukolla lähtee, ei onnistu kuin vaihtamalla webasto jälkiasennusmalliin.

Periaatteen tasolla kai jos irrottais sen can väylästä niin lopputuloshan pitäisi olla noin...
#15
Touareg / Vs: Start Stop pois päältä
06.11.19 - klo:13:44
Tuota just hain eli sen saa tosiaan noin yksinkertaisesti "invertoitua"
Täytyy tehdää omiin kans ei ole vaan saantu aikaiseksi kokeiltua mikä toimis mut sä olet näemmä testannut. Ajattelin vaan et ku koodaa pois niin joku toinen moduli vetää herneen nenään ja vikakoodit päälle.
Eikö ECU vaadi mitään ?
#16
Touareg / Vs: Start Stop pois päältä
06.11.19 - klo:12:52
Mitäs sen eteen koodailit ?
#17
Jeps jäi tarina kesken.
Aeromtorsilta koko hoito.
Helppo nakki, perät ja jako, täyttö ylemmästä kunnes valuu yli. Vaihteistoon n. 7ltr pienellä ylitäytöllä (mittaa pois valutettu varmuuden vuoksi). Käyntiin ja anna valua ylimääräiset pois. Vaihteiston öljypohjan ja suodattimen irroituksessa tulee sotkua, kuvan tippapelti (Motonet?) on kätevä apuna. Lisäksi 7ltr työntäminen lyijykynän kokoisesta reiästä on tuskasta ilman paineilmavehkeitä mutta menee käsipumpullakin. Litran pulloista painovoimalla vielä työläämpää mutta mahdollista kun ripustaa esim konepeltiin
ATF suodattimessa on O-rengas _muista_ kaivaa vanha pois jää tod näk vaihteiston öljykanavaan kiinni.

final drive   <1ltr/each
G 052 145 S2   
32590 / FEBI BILSTEIN

transfer box   <1ltr
G 052 536 A2   
1211128-001-01-999 / RAVENOL
   
atf   7ltr
G 055 540 A2   
101161 / FEBI BILSTEIN

filter   
0C8 325 435   
100 137 0010 / MEYLE
#18
Eli katsoit testerillä että reagoi oikean viiksen liikkeisiin ? Sulakkeille ja releille ei tehty mitään juuri ?
Jos viiksitieto tulee niin vika rajoittuu BCM lähtöön tai virransyöttöön tai itse moottoriin. Oliko "miljoonanajettu" Caddy kyseessä ?
BCM lähtö voi olla paskana ihan hyvin, kytkis löytys illalla rekkarilla nyt just en saa silmiin sitä.
#19
Moottoriöljyn lisäksi vaihteistoöljyt, jakovaihteiston öljy ja etu- ja takaperän öljy. Jakovaihteiston öjy on harvinaista muu on peruskamaa.
340tkm lasiassa eli myöhässä ollaan, peräöljy oli terveitä, laatikon öljyn seassa oli liejua, mm. magneetit ja öljypoja sen peitossa. Öljy oli kaukana punaisesta.










#20
mitä aiot tehdä ? asentaan alkuperäisen canbus telestartin vai jälkiasennusmallin ?
Itseä kiinnostaisi se orkkismallin kytkentä ja toimintakuntoon saatto. Kytkitset löytyy.
Jälkiasennus vaatii johdon webaston liittimeen, ei ole johtosarjassa valmiina.
#21
Caddy / Caddyn lisäkaukopaneeli
05.11.19 - klo:23:49
Suosituksia jostain Caddy mallikohtaisesti satsista millä saisi fiksunnäköisen, toimivan ja tukevan lisävalon / lisäväalot Caddyn nokalle ?
Itslele vieras tuo kilvne alapuolinen sijoitus ledbarille mutta sellaisia näkee, onko käytännössä toimiva vai onko se esim aina yltäpäältä kurassa ? Väpätys kilvenalustelineellä ?
#22
ei tule siis tyhjäkäynnilla tai paikallaan P-asennossa kaasuttaessa ?
Ellei niin en kyllä keksi mitää muuta paikkaan kuin 4vetotekniikan eli jakovaihde tai kardaani
#23
Touareg / Vs: 7P kuskin airbag irti
29.10.19 - klo:22:27
Siinäpä se. KIITOS o.b.





Pitää kääntää ovea kohti kulma-avainta. Aivan kuten ohjeessa oli. Silleen tulee isompi liike klipsille. Sitten normaalia hemputtelua ja irti.
#24
Touareg / Vs: 7P kuskin airbag irti
29.10.19 - klo:11:07
Hyvä pointti täytyypä kokeilla, ohjeessa tosiaan käskettiin kääntämään(?) oveen päin ja se sopis tuohon yhteyteen !
#25
Touareg / Vs: 7P kuskin airbag irti
29.10.19 - klo:09:50
Jep pientä houkuttelua ja se on vähän liikahatanut ja sitten toisen puolenkin irrroitus vapauttanut mutta tämäpä ei lupaa yhtään. Kattelin kuvaa bägistä alasuin ja ei siinä mitään spesiaalia pitäs olla.


upload image online
#26
Touareg / 7P kuskin airbag irti
28.10.19 - klo:23:45



Teenkö mä nyt jotain väärin vai miksei tää tyyny irtoa ? Vaikka kampeaa tolleen alaspäin klipsua niin ei elettäkään irrotakseen.
Ihmettelen valmistajan ohjetta missä käsketään kampeamaan oveenpäin, onko tuolla nyt kuitenkin joku muu kohta mitä pitää vääntä ?
#27
Touareg / jakolaatikon perässä märkää
22.10.19 - klo:20:51
vm2011 3.0TDI aloittelen nesteiden ja suodattimien vaihtoa ja huomasin että on selkeesti hieman tihunut öljyä jakollaatikon perästä. Ilmeisesti takakardaanin stefa ? Onko jotain erityistä vaihtoon liittyen, tarviiko esim jotain eirkoistyökalua ?




Sopiikos tuo laatikon öljypohja tulemaan pois ilman että tarvii nostaa laatikkoa tai ottaa apurunko tieltä ?


#28
Jep penkki-irroitus ei ollut paha, hyvännököinen ja kuiva akku ja akkutila siellä oli. Akkutesterikin näytti asialliset lukemat vaikka jo 8v akku. Löyty Eberikin kun aikansa touhus lokasuojan sisällä.

Homma laajeni täydelliseen lokasuojien aluksen pesuun ja kuivaukseen. Kauhee määrä märkää sontaa.


Tuulilasinpyyhkijät pois, tuulilasin alusmuovi pois, sähkökotelo auki ja sitten onkin täydellinen reitti kojelaudan alle Eberiltä ihan originaalireittiä. Tiesin odottaa että on täyteen pakattu kaikki täällä etuosassa mutta on tää aika huvittava auto, kaikki paikat on täynnä tavaraa.

MUTTA listalla on myös viiksipaketin uusinta niin kuinka lähtee airbag irti teurastamatta pintoja ympärillä (suojamuovi ja ratin tausta).
Ohje sanoo että ruuvari reikää ratin takana 8mm ja käännetään oveenpäin. Ei tajua, en keksi kuinka sivusuuntaan kampeaisin sitä. Pyssuuntaan (ylösnostama) jotain tapahtuu mutta tiedä sitten onko bägi vaan lujassa kuten joskus ovat kun ei tiedä onko koskaan ollut irti. Tämä on mielenkiintoinen tapaus kun pitää olla virrat päällä muuten ei ole rattilukko auki ja ohjekin käski pitää virrat päällä kunnes vasta töpselin irroitusta ennen akunkenkä irti.





#29
Hienoa kiitoksia.

Katselin ohjeista että akun maajphdon saa irti jostain lipareen lata penkin edestä. Akukoteloon olisi kyllä vissiin hyödyllistä vilkaista ettei lillu vedessä.

Onko se eberin töpseli kaukana tuosta viimeisen kuvan kohdasta (lokarin päällä) ?
#30
Aivan tuo virrattomaksi tekeminen,  tuo lienee ainoa tapa kun akku on siellä. Penkissä on bägi niin täytyy järjestys olla oikea. Tuolla kuskin jalkatilassakin turvatyyny.
Tarttee tutustua korjaamomanuaalin seuraavaksi.
Pitää viiksipaketti vaihtaa myös eli ratti irti.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy