Golf GTi Mk7

Aloittaja maher, 29.01.14 - klo:14:14

« edellinen - seuraava »

Veistos

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 18.05.18 - klo:17:09
Onko kukaan selvittänyt paljonko bensaa mahtuu oikeasti? Tuo 50l ei pidä paikkaansa kun hyvin usein menee tankatessa se 49-50 ja rangea vielä 20-50km

Mä kerkesin tossa eilen ajella hetken aikaa ajotietokoneen näyttäessä rangea 0km ennen tankkausta. Tankatessa meni 51,5L
A4 3.0 tdi quattro S-Line 234kw -17
e-Golf Mk 7.5 100kw -17
Ex Golf GTI Mk7 Perfomance Pack -14
Ex Golf 1.0tsi Mk7.5 -18
Ex Golf 1.6tdi Mk7 variant -14

Myhky

Olen omistanut mk6 gti golffin ja nyt viimeiset pari vuotta alla on ollut -15 vuoden octavia rs combi koska lapset. Olen kuitenkin kaihoisasti muistellut golffia joka oli helvetin paljon hauskempi ajella. Kerran tässä vain eletään joten haluaisin antaa itselleni sen saman ilon vielä uudelleen. Niinpä autokuume ei ole hävinnyt kesäkuukausien aikana mihinkään ja nettiautoa on selattu hikeen asti. Sieltä ei ole vaan oikein löytynyt sopivaa yksilöä eikä hakuagentti paljon piippaile.

Jonkin aikaa sitten uuden gti:n olisi vielä saanut ns järkevään hintaan manuaalilaatikolla mutta nyt eivät myy kuin yhtä vaihtoehtoa jonka hinta nousee yli 40 tonnin heittämällä. Sitten tässä on tämä päästöhässäkkä vielä tulilla enkä oikein tiedä onko juuri nyt hyvä vai huono aika ostaa gti? Olikos näin että jossain vaiheessa ne oli pirun kalliita ( esim vrt octavia rs ), sitten hinta putosi ja nyt taas noussut?

Onko joku jyvällä mikä on tämän hetken finanssikuvio sen suhteen että hakisi noin 1-2 vuoden ikäisen gti:n saksasta? Tuleeko se halvemmaksi vai ei? Onko jotain hyväksi todettua jobbariliikettä joka hoitaisi homman puolestani?

Perkeleesti avoimia kysymyksiä, anteeksi niistä. Tällaista kippoa tekisi mieleni:
- manuaali ( jos dsg niin mielellään vw:n lisätakuu tai ainakin takuuvarma huoltokirja )
- neliovinen
- DCC?
- takatutka
- adaptiivinen vakkari
- vetokoukku
- ajettu max 50tkm
- ikää joku max neljä vuotta
- xenonit
- oispa metallivalkoinen tai sininen... :P

Oli pakko tulla tänne oksentamaan tämä autokuume kun vaimoa ei kiinnosta.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

s-mod

No eiköhän tuolta tehtaalta "liikkeestä" saa  nopeasti alle 3kk hyvillä varusteilla vielä uuden huippu varusteilla alle 40000e, kun osaa tingata. Kun uusi korimalli kolkuttelee ovella. Niin tietysti jos dsg kelpaa ja siihen 4-7 sataa saa pitkän takuun!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Myhky

Saa varmaan mutta hinta on liian kova varsinkin kun myynnissä on enää tämä tehokkain dsg malli. Nettiautostakin löytyy tuoreita yksilöitä mutta niilläkin on hintaa vielä 36-37 tonnia.

Vähän päälle 30 tonnia voisi olla ok jos sellaisen saisi saksasta alle kaksivuotiaana. Mutta saako?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

OctyRO

Saahan noita sieltäkin, 28-38 tonnia + tuontiverot niin siinä kannattaa miettiä kannattaako. Saksassa tuon saa uutena ostettuna niin perkeleen riisuttuna, että kun alkaa laskemaan suomen uusia hintoja ja mitä siihen sisältyy jo vakiona (vaikka saksassa lisävaruste) niin kyllä uskaltaisin sanoa, että järkeä tuossa ei ole jos kaikki kustannukset yhteen lasketaan.

Siis jos haluaa nimenomaan säästää. Toki kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla jos ottaa uuden, niin varmaan saksan reissu on semi kannattavaa.
Toisaalta uusi malli tulossa, niin voi olla, että näiden hinnat tippuu.. tai sitten ei, jos käy niin, että päästötavoitteissa pysyminen kuristaa moottoria niinkuin se taitaa tehdä tulevassa R:ssä.

Myhky

Joo ei sieltä saksanmaaltakaan varmaan ihan ilmaisia lounaita löydy.

Katselin että sellaisesta noin kolmevuotiaasta ja about 50 tonnia ajetusta joutuisi veroja maksamaan noin 6000 euroa.

Jos nyt esimerkiksi ottaa tämän sinisen kaunokaisen
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260563821&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&cn=DE&colors=BLUE&colors=RED&colors=WHITE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&doorCount=FOUR_OR_FIVE&features=METALLIC&fuels=PETROL&hlt=XENON_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelDescription=gti&makeModelVariant1.modelGroupId=29&maxFirstRegistrationDate=2016&maxMileage=50000&minFirstRegistrationDate=2014&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=d3ea7d93-bce3-7e5a-ae6b-e5a6ea571ace
joka on 45 tonnia ajettu ja käyttöönotettu 2015 tammikuussa ja josta pyydetään 21400 euroa, niin olisiko loppuhinta noin 21400 + 6000 + 1000 kuluja elikkäs about 28.400 euroa? Meneekö ajatusmalli suurinpiirtein näin?

Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

koomiggo

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 20.08.18 - klo:18:21
Joo ei sieltä saksanmaaltakaan varmaan ihan ilmaisia lounaita löydy.

Katselin että sellaisesta noin kolmevuotiaasta ja about 50 tonnia ajetusta joutuisi veroja maksamaan noin 6000 euroa.

Jos nyt esimerkiksi ottaa tämän sinisen kaunokaisen
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=260563821&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&cn=DE&colors=BLUE&colors=RED&colors=WHITE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&doorCount=FOUR_OR_FIVE&features=METALLIC&fuels=PETROL&hlt=XENON_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelDescription=gti&makeModelVariant1.modelGroupId=29&maxFirstRegistrationDate=2016&maxMileage=50000&minFirstRegistrationDate=2014&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=d3ea7d93-bce3-7e5a-ae6b-e5a6ea571ace
joka on 45 tonnia ajettu ja käyttöönotettu 2015 tammikuussa ja josta pyydetään 21400 euroa, niin olisiko loppuhinta noin 21400 + 6000 + 1000 kuluja elikkäs about 28.400 euroa? Meneekö ajatusmalli suurinpiirtein näin?

Suurinpiirtein joo. Talvivanteet ja kumit kannattaa vielä laskea kuluihin mukaan. Ehkä myös moottorinlämmitin. Ilmotuksessa kyllä sanotaan aux. heating, mutta en millään kuvista erota pistoketta (vai oisko hurjana laitettu webasto bensa-autoon?). Itellä meni talvirenkaisiin jo yksistaan tonni, vaikka sain vannesarjan ihan törkeen edullisesti  ;D

Myhky

Joo hyvä huomio nuo renkaat ja lämppärit.

Kuvio on jollain lailla nyt auennut, lopetan tästä aiheesta jauhamisen kun rönsyilee liian kauaksi itse aiheen autosta.

Täytyy varmaan käydä ajamassa pari yksilöä ja katsoa sitten onko tästä muuta ulospääsyä kuin auton ostaminen.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Myhky

GTI-kuume koki kolauksen. Kävin koejamassa tämän yksilön
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/9838018
ja olipas se tylsä vekotin. Ohjaus oli hidas ja pehmeä, äänet mitättömät ja jarrut tehottomat. Tehot nyt ehkä oli tallella mutta ei siitä mitään säväreitä saanut. Autossa 17" vanteet jotkut kumit minkä merkkiä ja mallia en enää muista. Ainakin niissä luki "sport". Oma octavia on paljon sporttisempi ajettava.

Voi olla että aika on kullannut muistot mutta vanha kuutoskoppainen gti:ni oli paljon parempi. Siinä oli 18" vanteet pirellin kumeilla ja DCC lisukkeena. Ã,,änetkin oli sellaiset että tuli aina hyvä mieli kun runttasi kaasua.

Onko niin että tuo vaatii sen säädettävän alustan ja isommat vanteet että saa sen GTI-fiiliksen vai mikä tässä nyt mättää?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

OctyRO

#249
Jo edes koeajaisit sen uusimman mallin, etkä noita vanhoja? Jos octavia tuntuu paremmalta ajettavalta niin ehkä lähtökohtaisesti haet erillaista autoa, sellaista mitä gti:ssä ei ole. En tosin ole ajanut noita vanhoja malleja, vain faceliftiä, mutta kokemukset kyllä aika eri ja octaviasta mk2fl mä golffiin siirryin.

Ja kyllä, mk6 on hieno auto, mutta en nyt sanois, että mk7.5 ei samoja fiiliksiä saa.

Vaikka toi https://m.nettiauto.com/volkswagen/golf/9885756?vifAdCount=2

Ilkka83

Jumakuta! Saksan vw:n sivuille on tullut ainakin uudet värit ainakin gti ja R malleihin....alkaa vähän kuume nousta.... 8)

Aijai, hienoja värejä, mutta niin hintakin....

https://www.volkswagen.de/app/konfigurator/vw-de/de

^toivottavasti linkki skulaa....

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Myhky

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 22.08.18 - klo:13:11
Jo edes koeajaisit sen uusimman mallin, etkä noita vanhoja? Jos octavia tuntuu paremmalta ajettavalta niin ehkä lähtökohtaisesti haet erillaista autoa, sellaista mitä gti:ssä ei ole. En tosin ole ajanut noita vanhoja malleja, vain faceliftiä, mutta kokemukset kyllä aika eri ja octaviasta mk2fl mä golffiin siirryin.

Ja kyllä, mk6 on hieno auto, mutta en nyt sanois, että mk7.5 ei samoja fiiliksiä saa.

Vaikka toi https://m.nettiauto.com/volkswagen/golf/9885756?vifAdCount=2

Kävin nyt ajamassa sitten faceliftatun version 18" kumeilla. Taisi olla ensiasennuskumit koska niin vähän kilsoja. Tämä yksilö:
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/9865224

Olihan se kieltämättä eri auto. Yllätti kuitenkin ettei siinä ollut mitään säätöjä ohjaukselle / alustalle / vaihteistolle. Luulin tämän olevan jo vakiovaruste faceliftissä. Oli jämäkämpi alusta ja ohjauskin oli nopeampi mutta ei se miltään rata-autolta tuntunut. Alustasäädöt olisi kyllä kivat tällaisessa autossa sille päivälle kun oikein lapsettaa ja leikittää. Jännä että Octavian ohjaus on edelleen tätäkin yksilöä nopeampi. Nopeampi siten että kun kun käännän rattia rivakasti, keula on nopeammin halutussa suunnassa kuin golfissa. En sano että parempi koska arvaan mitä siitä seuraa. Mieluummin tuolla GTI:llä ajelisin kuin omalla RS:llä, ei siinä mitään.

DSG ei nappaa GTI:ssä. Päivittäisssä arkiajossa varmaan ok mutta en tykkää silloin kun yritän itse käskeä autoa. Digimittaristokaan ei nopealla testauksella miellyttänyt. En tiedä tottuisiko siihen ajan kanssa mutta mieluummin katsoisin ihan oikeiden neulojen heilumista. Navin kartta vielä siinä välissä häiritsi entistä enemmän.

Facelift-malli manuaalina, tavallisella mittaristolla ja DCC:llä olisi varmaan se minun autoni.


Kävin ottamassa myös kylmätyypit i30N:stä. Ulkonäöstä tykkäsin todella kovasti. Sisätilat vähän karut mutta menettelee, penkin säädettävä reisituki liian alhaalla ja kytkin sellainen että varmasti sopii rata-ajoon mutta sen liuttaminen ruuhkassa on oletettavasti tuskaista. Pitäisi päästä kyllä testaamaan. Saattaa olla että kuumottaisi vielä enemmän kuin GTI. Ulkonäön puolesta kuumottaa jo.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Cayman

Itsellä Mk 7.5 GTi manual ja paras auto mitä koskaan olen omistanut. Tallissa myös Arteon ja 997 4S manual ,mutta mieluiten sitä ottaa Golfin alleen.

"Joskus on todettu Volkswagen Golf GTI:n olevan edullisin auto, jonka upporikas haluaa ostaa. Väite ei varmasti pidä paikkaansa, mutta sanoma on selvä: Golf GTI on auto, joka rikkoo yhteiskunnan näkymättömiä rajoja. Se on aivan yhtä kotonaan iltamyöhäisissä kruisingeissa kuin miljonäärin kauppakassina Monacon kasinolla."

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-golf-gti-ehka-kaikkien-aikojen-paras-golf/

Tuollainen 5 vuotta vanha GTI jota kävit ajamassa niin on ihan eri kaliiberia kuin fl malli  8)
ID.3 Business
Golf VIII

Cayman

Tämä toivomasi säätönappula eli Mode on lisävaruste ja maksaa noin 200â,¬ ja kyllä siinö huomaa eron onko sport vai normal tai eco päällä eli suosittelen.

Onkohan mulla suomen ainoo manual fl gti,toista ei ole tullut meinaan vastaan 🤔
ID.3 Business
Golf VIII

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 24.08.18 - klo:08:58
Tämä toivomasi säätönappula eli Mode on lisävaruste ja maksaa noin 200â,¬ ja kyllä siinö huomaa eron onko sport vai normal tai eco päällä eli suosittelen.

Onkohan mulla suomen ainoo manual fl gti,toista ei ole tullut meinaan vastaan 🤔

Sullako on tuo varuste? Vaikuttaako se alustan lisäksi myös kaasun vasteeseen?

Tämä on varmaankin typerä kysymys mutta oletan että mittareiden väliin saa muutakin kuin navin? Tai kokonaan pimeäksi?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 24.08.18 - klo:08:58
Tämä toivomasi säätönappula eli Mode on lisävaruste ja maksaa noin 200â,¬ ja kyllä siinö huomaa eron onko sport vai normal tai eco päällä eli suosittelen.

Onkohan mulla suomen ainoo manual fl gti,toista ei ole tullut meinaan vastaan 🤔
Ainakin http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=10122 löytyy toinen.

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 24.08.18 - klo:09:44
Sullako on tuo varuste? Vaikuttaako se alustan lisäksi myös kaasun vasteeseen?

Tämä on varmaankin typerä kysymys mutta oletan että mittareiden väliin saa muutakin kuin navin? Tai kokonaan pimeäksi?

Saa kierrosaikakellon, ajodataa, musiikin, puhelimen ohjauksen jne.
Kuten saa myös molemmille sivuille navia ja ajodataa. Siis nopeus ja kierroslukumittarin sisään.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 24.08.18 - klo:10:09
Ainakin http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=10122 löytyy toinen.

Saa kierrosaikakellon, ajodataa, musiikin, puhelimen ohjauksen jne.
Kuten saa myös molemmille sivuille navia ja ajodataa. Siis nopeus ja kierroslukumittarin sisään.

Noniin toinen löytyi siis,nettoautossa kun hakee myydyt gti manual vm17 ja uudemmat niin näyttää nollaa eli käytettynä ei ole yhtään vielä ollut. Tätä kun pitää vielä 20v niin on keräilyharvinaisuus  8)
ID.3 Business
Golf VIII

dahakon

Joo ilman modea (ja DCC:tä) kökkö biili. Kannattaa sijoittaa ainakin noihin. Mä nyt ostin paljon muutakin mukavaa mutta mode ja DCC <3.

Muistakee kun koikkaatte niin ottaa ASR/ESP off niin se todellinen auto paljastuu. Olin aluksi että mikä helvetin vajaatehoinen paska tää on, mutta sepä perkele rajoittaa tehoja aivan huomaamatta jos renkaat vähänkään on vaarassa luistaa.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

Rallikuski

Hetkinen. Olen antanut itselleni kertoa että gti:stä ei luistonestoa saa millään pois. Tämä on keskeisin syy että olen ostamassa i30N:ää gtin sijaan, vaikka golf on mukavampi, sivistyneempi, laadukkaampi ja tyylikkäämpi.
Onko tosiaan niin että uudesta golfistaa saa ajohidastimet pois päältä kuten hyundaista? (Pistäisi ihan uusiksi harkinnan nimittäin)
Varsinkin kun golf on todella edullinen suomessa jos vertaa i30N hintoja saksa vs suomi!

b1mpo

Saa pois vcds:llä. 7.5 en ole varma, mutta 7 ainakin saa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Myhky

#260
Kyllä minä toissapäiväisellä faceliftin koeajolla sain pitkällä asr/esp napin painalluksella muistaakseni sen kokonaan pois päältä.

Laitoinpa juuri muuten sähköpostia auto-frankfurtista.de sivun yhteystietoihin tuosta jo aiemmin linkkaamastani GTI:stä. Saa nähdä tuleeko vastausta. Ei mitään käryä onko luotettava toimija.

Tuo yksilö ruksaisi kivasti kaikki tärkeimmät boksini ja varusteet muutenkin
- kolmevuotias
- 45tkm
- metallisininen
- 18 / 17 orig. alut
- ACC, DCC, XDS
- 230hv ( performance versio )
- manuaali
- webasto
- tutkat molemmissa päissä
- xenonit
- navi ja isompi ruutu
- aika lailla paljon muutakin

Tiedä sitten minkälaiset kumit on pienemmillä vanteilla mutta tuo "standheizung" jos webastoa todella tarkoittaa niin sekin on jo paljon. Koukku puuttuu mutta se on kyllä niin harvinainen varuste että täytyy hommata erikseen jos tarve iskee.

Jännän äärellä.

Edit:
Ensimmäinen vastaus sähköpostiin tuli puolessa tunnissa, jossa tosin vasta luvataan palata myöhemmin asiaan.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Rallikuski - 25.08.18 - klo:13:36
Hetkinen. Olen antanut itselleni kertoa että gti:stä ei luistonestoa saa millään pois. Tämä on keskeisin syy että olen ostamassa i30N:ää gtin sijaan, vaikka golf on mukavampi, sivistyneempi, laadukkaampi ja tyylikkäämpi.
Onko tosiaan niin että uudesta golfistaa saa ajohidastimet pois päältä kuten hyundaista? (Pistäisi ihan uusiksi harkinnan nimittäin)
Varsinkin kun golf on todella edullinen suomessa jos vertaa i30N hintoja saksa vs suomi!

Minä en ole saanut automyyjältä tarjousta tuosta i30N:stä. Eikä niitä löydy edes koeajettavaksi tällä hetkellä. Vaikeaksi ovat tehneet tuon mallin ostamisen. Oletko päässyt ajamaan ja miltä kytkin tuntuu kaupunkipyörittelyssä? Sen mitä ulkolaisia foorumeita lukenut niin ilmeisesti i30n hörppää vielä vähän röyhkeämmin polttoainetta kuin gti, tai sitten se vaan houkuttelee vieläkin enemmän painamaan kaasua ::)

Hinta taas on minun mielestäni ihan houkutteleva jos 35 tonnilla (mopomman version) saa uuden auton alle 7 vuoden takuulla. Saa nähdä mitä päästöhömpötys tekee tämän hinnalle. Myyjä sanoi että autoa ei ole näyttää kun persaukiset autoliikkeet ei päästöjupakan takia uskalla nyt ottaa niitä pihaan seisomaan.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

s-mod

Salon autotalossa N löytyy. Mutta koeajo varmuuden saat soittamalla!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Rallikuski

Mä ajoin tuo autoverkkokaupan myymälässä petikossa. Ja tuo auto löhti esirtelyautokäytöstä suoraan minun ajosta. Kuukauden päästä tulee kuulemma uusi koeajoon.
Vasta koeajon jälkeen muistin lukeneeni, että kytkin on hankala ja auto jopa sammuu helposti. En huomannut yhtään mitään hankaluutta kytkimessä, toki tuhti tuntuma, mutta hyvin arkikäyttöön sopiva, ei missään nimessä mikään focus RS tai takavuosien m3 tms...
Myös vaihteisto, ohjaus ja moottori vakuuttaa ja tietenkin äänet. Kaikkein ihmeellisin asia on tuo etulukko, ylikovaa 90-mutkaan ja ennen apexia kakkosella lappu lattiaan, varauduin jättipuskuun, mutta auto kääntyi mutkan kuin tauti, hyvä ettei niskat nyrjähtäneet! Aivan uskomattoman vaikuttava kokemus jos kohta ihan arkiajoon ei ehkä kovin reöevantti ellei halua hyundain rata-ajotakuuta käyttää.
Hieman muovinen tuo on ja toki halvemman ja ehkä lapsellisemman oloinen jotenkin, mutta ajettavuus ja moottori kompensoi paljon!
GTI golfia en ole koskaan ajanut, mutta toki salaa ihaillut sen hillittyä charmia. Onko suomessa myytävä versio siis se performance versio mekaanisella etulukolla? Jos on, hämmästyttävän pieni hintaero saksaan verrattuna!

Miten mahtavat hyundai ja gti mennä suomen talvessa (ilman luistonestoa), tarkoitus olis käyttää myös nuottiautona rallissa ja siellä luistonesto päällä homma menee ihan puuroksi, joten tämä luistoneston poiskytkeminen on minulle oikeasti tärkeä asia! :)

sambolo

Kyllä nuo vagin gti luokan autot on aika tavallisia perheautoja. Vasta softattuna niistä tulee semmosia kun ne pitäisi olla jo tehtaalta. GTI golfeista ei kyllä ole kokemusta kuin 5 ja 6 koppasista, softattuna ja ilman. Alustoista oon kyllä niissä pitänyt, jämäkkä mutta ei turhan kova ja jarrut olleet ainakin noissa malleissa aivan riittävät. Mutta jos haluaa jotain räyhäkkäämpää ajajan autoa niin sit varmaan kannattaa jotain muuta miettiä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Rallikuski

En ole mitään kilpa-autoa hakemassa, vaan autoa millä pystyy ajamaan reippaasti ilman, että luistonesto puuttuu peliin tai että veto haihtuu savuna ilmaan voimansiirron lukkoa.

Luistonestoallergiani on totaalista, se pilaa ajamisen nautinnon vähän vastaavasti kuin jos joku olisi ripotellut mieliviiniisi kanelia.

sambolo

Lähinnä myhkyn kommenttiin vastasin. Vähän myös ihmetyttää että oletetaan gti:n olevan kovin erilainen kun ocu rs, samoja autojahan ne käytännössä ovat, eri kuorissa vaan.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 26.08.18 - klo:13:12
Lähinnä myhkyn kommenttiin vastasin. Vähän myös ihmetyttää että oletetaan gti:n olevan kovin erilainen kun ocu rs, samoja autojahan ne käytännössä ovat, eri kuorissa vaan.
Sanoisin, että eivät ole samoja autoja, vaikka samoja komponentteja löytyykin. Enemmän Leon ja Cupra ovat "samoja" Golfin eri versioiden kanssa kuin Octavia.
Vertausperusteena voisi käyttää vaikka (W)TCR- sarjassa käytettyjä autoja. Yhtään Octaviaa ei taida olla ollut tänä vuonna tuossa värikkäässä kilpailuluokassa (?).
Golfkärry Mk 7.5

Myhky

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 26.08.18 - klo:13:12
Lähinnä myhkyn kommenttiin vastasin. Vähän myös ihmetyttää että oletetaan gti:n olevan kovin erilainen kun ocu rs, samoja autojahan ne käytännössä ovat, eri kuorissa vaan.

Onhan ne hyvinkin paljon samoja mutta silti aika ilkeä temppu tulla autokuumeiselle tuosta muistuttamaan. Sama moottori, progressiivinen ohjaus, XDS...

Meidän perheessä toinenkin lapsi on kasvanut ulos lastenratas-ajasta ja pienempien autojen ystävänä olen antanut itselleni luvan hankkiutua eroon tuosta octavian perässä roikkuvasta ruumasta. Se verran myönnän olevani turhamainen että en enää haluaisi autoa minkä ulkonäöstä en pidä. RS octabia on muuten komea mutta tuo perä ei vaan iske. Sisältäkin aika karu ja istuimista en ole koskaan juuri pitänyt.

Vaikka GTI on monelta osalta sama kuin RS octavia, on siinä kaikilta osin enemmän sitä "fiilistä". Sisätilojen ja ulkonäön lisäksi se tulee osittain myös siitä että sen perästä puuttuu se satakiloinen takakontti, jonka tuntee ajossa. Ei varmaan ole järkevää maksaa tuhansia euroja siitä fiiliksestä ja menettää kuljetuskapasiteetti, mutta kerran täällä vain eletään.

Parhaimman näköisiä normaali perhekäyttöön soveltuvista autoista on omaan makuun:
- I30N
- uusi Ford Focus ST-line hb
- Golf GTI
- Audi A3 SB
- Audi A4

Onhan niitä paljon muitakin nättejä autoja mutta ovat sitten muiden ominaisuuksien vuoksi jääneet pois valinnasta. Noita autoja tässä on tullut pyöriteltyä mielessä ja varsinkin tuo uusi Focus oli komea ST-line varusteluna. Harmi etten päässyt tutustumaan sen sisätiloihin kun parkkipaikalla näin. Focuksen ajo-ominaisuudet ja tehon tuntu kiinnostaisi kovasti, vaikka tuskin on esim tämän ketjun auton veroinen.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

dahakon

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 25.08.18 - klo:13:38
Saa pois vcds:llä. 7.5 en ole varma, mutta 7 ainakin saa.

7.5 saa pitkällä espinapin painalluksella täysin pois päältä. Tai valikoista.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy