Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

petrisa

No nyt ymmärrän tuon välijäähdyttimen kondenssiveden valumisen sylintereihin, kun huomasin tuon nestejäähdytteisen rakenteen ja sijoituksen. Tuohon ei oikein muuta parannuskeinoa taida olla kuin se viimasuoja. Josko sekään lopullisesti ongelmaa poistaa.

Tämä taitaa olla ilmeisesti kaikkien OCU III RS TDI 184 4x4 DSG:n mallin onglema myös, koska kone tyyppi johtanee tuohon samaan välijäähdyttimen?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jote - 07.01.23 - klo:16:34
184hv 2.0tdi kylmäkäynnistys ei ihan ongelmatonta. Auto seisoi n. -10°C pakkasessa 2vrk, sitten esilämmitys tehdaswebastolla 30min, starttaa mutta sammui heti. Teki tän kaksi kertaa, sitten kun pumppasin kaasua startatessa pysyi myös käynnissä. Eli tukehtui jotenkin heti startin jälkeen. Öljyt vaihdettu joulukuussa, pa-suodatin lokakuussa. Missähän vika? Toimi taas normaalisti kun ajoin koneen kertaalleen kuumaksi, eli ongelmaa vain pidemmän seisonnan jälkeen.

Oirekuvauksen perusteella lähtisin ihan ensimmäisenä tutustumaan nokka-akselin ajoituksensäätimeen. Näissä tehokkaamman pään EA288 dieseleissä on ajoituksensäädin nokka-akseleiden välissä vauhtipyörän puoleisessa päässä sylinterinkantta. Se toimii öljynpaineella ja ilmeisesti tietyn valmistussarjan osat kuluu jotenkin niin että eivät pidä säätöä kylmässä seisomisen aikana. Mopommissa versioissa on vain kiinteät hammasrattaat millä pyöriminen välitettään nokka-akselilta toiselle niin ongelmaa ei pääse syntymään.

Tälläkin palstalla aika paljon oli aiheesta juttua muutama vuosi sitten.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Tässä yksi video aiheesta, syyllinen nimenomaan nokka-akselin ajoituksensäädin.

https://youtu.be/DXvHdmq0reA

Google myös löytää tuloksia "ea288 vvt problem" haulla.

Tässä myös kuva alkuperäisestä ja päivitetystä säätimestä, ylempänä vanha ja alempana päivitetty malli.

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Nifa

1.4 TSI 150 hp, 65 tkm, vm 2018:
Alkui kone vuotamaan etupäästä öljyä toissa viikon perjantaina -> varasin huoltoon ajan seuraavalle viikolle. Kerkesin 1l lisätä öljyä koneeseen (eli aika ripeesti alkoi tiputtamaan) ja muutama lyhyt ajo, kunnes koitti huoltopäivä.
Olin jo lähdössä kohti merkkaria, kun laitoin auton käyntiin ja ihan hullu röpötys koneesta, ihan kuin putki irti. Soitto huoltoon, skoda jäi siihen ja hinurilla merkkarille.

Tuomio: (moottori)tehtaalla laitettu pakopuolen nokkapyörän ajotusyksikön yksi pultti liian löysälle, neljällä pultilla taitavat olla kiinni, oli yksi pulteista löystynyt pikkuhiljaa irti ja vuosi sieltä liemet ulos. Huoltoneuvoja arvioi, että n. 2 startin päässä täystuho, jos olisi irti tippuessaan jäänyt hihnan väliin. Näin kuvan pultista, oli ihan tosissaan irti ja nojasi jakokopan kantta vasten. Oli ollut vastaava tapaus heillä hiljattain, en tajunnut kysyä oliko samasta tuotantoerästä vai mitä. Eiköhän. Hihna, kiristin, rullia, pakonokan säätöyksikkö ja pultit uusiksi. Jotenkin oli sellainen kumma olo, kun jo ekalla kerralla sinne soitin ja varasin aikaa, että siellä oltiin vähän jo hajulla,
että mistä saattas ahdistaa..
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

monster

12/2014 ensirek. farkku Ocu jossa kojelaudan sisältä vasemmasta reunasta jostain valokytkimen alta kuuluu kuoppiin ajettaessa räminää. Onko muilla tullut eteen mistä voisi johtua?
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

rawpower

#6035
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 09.01.23 - klo:18:13
Tätä jäätymis juttua mietin ja voisiko sillä olla vaikutusta näihin CUPA/CUNA moottoreiden öljynsyöntiin?
Jää ja vesi aiheuttaa kun sitä menee sylinteriin käynnistyksessä. Onko mahdollista?

Tuohon en osaa sanoa, mutta tuo öljynsyönti ilmeisesti on aika yleistä näissä.

https://www.briskoda.net/forums/topic/455610-skoda-octavia-vrs-20tdi-cupa-ea288-high-oil-consumption/page/6/

Tässä hyvä ketju aiheesta.... Vuodelle 2022 lisääntynyt hälyttävästi kirjoitukset kun kilsoja alkaa kertyä. CUNA/CUPA , jopa VAG konsernin huonoin moottori?  :o

"Posted 11 September, 2022
After figuring out how bad these engines are I would believe not often enough.

I have a few ideas, I will update this thread within the next 8 weeks with my findings.

Maybe Volkswagens worst engine?"

Ilmeisesti männänrenkaat syynä tai sitten vaan mäntä halkeaa.. 30tkm öljyvaihtoväli ei ilmeisesti ainakaan edistä asiaa. Itsellä on CUNA ajossa. Siirryin pois 30tkm öljyvaihtovälistä 97tkm kohdalla. Aika näyttää miten käy. Nyt ajettu 121tkm ja öljyä menee semmoinen 0,5l/10tkm. ow-30 mobil esp

Kun vika pahenee niin öljyä alkaa kulua ilmeisesti 1l/1000km

miqwe

Minulla loppui öljynsyönti siihen kun vaihtoi huohottimen. Käytännössä siis suuttimet irti ja koko venakoppa vaihtoon. 2.0tdi CUNA.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

VAGkilainen

#6037
Lainaus käyttäjältä: rawpower - 06.02.23 - klo:04:54
https://www.briskoda.net/forums/topic/455610-skoda-octavia-vrs-20tdi-cupa-ea288-high-oil-consumption/page/6/
Tässä hyvä ketju aiheesta.... Vuodelle 2022 lisääntynyt hälyttävästi kirjoitukset kun kilsoja alkaa kertyä. CUNA/CUPA , jopa VAG konsernin huonoin moottori?  :o
Ilmeisesti männänrenkaat syynä tai sitten vaan mäntä halkeaa.. 30tkm öljyvaihtoväli ei ilmeisesti ainakaan edistä asiaa. Itsellä on CUNA ajossa. Siirryin pois 30tkm öljyvaihtovälistä 97tkm kohdalla. Aika näyttää miten käy. Nyt ajettu 121tkm ja öljyä menee semmoinen 0,5l/10tkm. ow-30 mobil esp
Kun vika pahenee niin öljyä alkaa kulua ilmeisesti 1l/1000km
Huono tai hyvä, tuskin konsernin huonoin, kaikkea p..kaa sitä kirjoitetaan. No jokainen voi olla mitä mieltä haluaa mutta omakohtaisia kokemuksia, ei mutuja:
Kun hommasin auton  (kone CUNA)oli reili 100tkm ajettu ja huollot tehty, öljyt 30tkm välein. Kulutti hieman normaalia enemmän öljyä. Itse siitä lähtien vaihdattanut 15tkm välein, nyt mittarissa n.225tkm. Öljyn kulutus loppui ja kerran tuossa vaihtovälin puolessa välissä laittaa n. 0,5L niin pysyy hyvin mittatikun merkeissä.
Öljynä ollut koko ajan Liqui Moly Top Tec4200 , saksalainen laatuöljy https://www.liqui-moly.com/fi/fi/top-tec-4200-5w-30-new-generation-p000323.html#8972
Useammassa autossa tuota ölppää käyttänyt ja yhdessäkään ei ole ollut öljynkulutusta. Ehkä tuuria.
Ajo vaihtelevaa mutta pääsääntöisesti kone aina kuumaksi, eli matka-ajoa suurin osa.
Maskin suojia ei ole ollut koskaa tässä mallissa. Weballa auto kunnolla lämpöiseksi jos mittari alle nollan.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

rawpower

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 07.02.23 - klo:08:45
Huono tai hyvä, tuskin konsernin huonoin, kaikkea p..kaa sitä kirjoitetaan. No jokainen voi olla mitä mieltä haluaa mutta omakohtaisia kokemuksia, ei mutuja:
Kun hommasin auton  (kone CUNA)oli reili 100tkm ajettu ja huollot tehty, öljyt 30tkm välein. Kulutti hieman normaalia enemmän öljyä. Itse siitä lähtien vaihdattanut 15tkm välein, nyt mittarissa n.225tkm. Öljyn kulutus loppui ja kerran tuossa vaihtovälin puolessa välissä laittaa n. 0,5L niin pysyy hyvin mittatikun merkeissä.
Öljynä ollut koko ajan Liqui Moly Top Tec4200 , saksalainen laatuöljy https://www.liqui-moly.com/fi/fi/top-tec-4200-5w-30-new-generation-p000323.html#8972
Useammassa autossa tuota ölppää käyttänyt ja yhdessäkään ei ole ollut öljynkulutusta. Ehkä tuuria.
Ajo vaihtelevaa mutta pääsääntöisesti kone aina kuumaksi, eli matka-ajoa suurin osa.
Maskin suojia ei ole ollut koskaa tässä mallissa. Weballa auto kunnolla lämpöiseksi jos mittari alle nollan.

Mutu:sta en tiedä, mutta em. ketjussa on ihan omakohtaisia käyttäjien kokemuksia :) Tokihan joku voi omaksi huvikseen kirjoitella foorumille ihan mitä vaan.
Selkeästi tuo 30tkm vaihtoväli voi pahentaa ongelmaa varsinkin kun syynä on huonolaatuiset männänrenkaat kuten tuossa ketjussa todetaan. Useampi joutunut avaamaan koneen ja aika karuja löytöjä sieltä tulee. Sieltä löytyy kuvia. Tosiaan kun ongelma pahenee niin se kulutus on sitten 1l/1000km Itse katson tuon 0,5l/10tkm vielä normaaliksi.

psxgamer

Octaviassa ei mennyt enää kuskin puoleinen takaovi aamulla aiennut. Oletin, että olisi jotenkin jäässä, mutta eipä auennut vaikka oli lämpimässä hallissa myöhemmin sulamassa. Sain sisäpuolelta oven auki, mutta sittenhän tuo ei enää lukkiudu lainkaan!

Kokeilin pelleillä lapsilukon kanssa, vaikka eihän sen pitäisi edes mahdollistaa oven lukituksen estoa lainkaan, vaan päinvastoin estää avaamasta ovi sisältäpäin. Ei auttanut mitään, mutt ovet kyllä lukittuvat, mutta takaovi ei. Ei tähän varmaan mitään DYI ratkaisua ole, vaan huoltoon vaan?

seppotaas

No aina voi kokeilla WD40/CRC voitelua, Verhoilun irroittamalla. Uusi tarvikelukko maksaa noin 40e. Vaatii toki hieman askartelua ja paikan jossa vaihdon suorittaa.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

jaakko

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 23.02.23 - klo:13:24
Octaviassa ei mennyt enää kuskin puoleinen takaovi aamulla aiennut. Oletin, että olisi jotenkin jäässä, mutta eipä auennut vaikka oli lämpimässä hallissa myöhemmin sulamassa. Sain sisäpuolelta oven auki, mutta sittenhän tuo ei enää lukkiudu lainkaan!

Kokeilin pelleillä lapsilukon kanssa, vaikka eihän sen pitäisi edes mahdollistaa oven lukituksen estoa lainkaan, vaan päinvastoin estää avaamasta ovi sisältäpäin. Ei auttanut mitään, mutt ovet kyllä lukittuvat, mutta takaovi ei. Ei tähän varmaan mitään DYI ratkaisua ole, vaan huoltoon vaan?

Olisko klassikko, eli johtosarjassa vika. Tykkää katketa ovipilarin ja oven välistä, suunnilleen.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 23.02.23 - klo:17:58
Olisko klassikko, eli johtosarjassa vika. Tykkää katketa ovipilarin ja oven välistä, suunnilleen.

Toivottavasti ei, tuo kuulostaa jo kalliimmalta.  ???

Ei taida olla mitään keinoa käsin lukita keskuslukittavaa autoa. Auto pitäisi vieläpä jättää viikonlopuksi Vantaalle pariksi yöksi, ei oikein houkuttaisi kun yksi ovi on täysin lukitsematta.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 23.02.23 - klo:20:34
Toivottavasti ei, tuo kuulostaa jo kalliimmalta.  ???

Ei taida olla mitään keinoa käsin lukita keskuslukittavaa autoa. Auto pitäisi vieläpä jättää viikonlopuksi Vantaalle pariksi yöksi, ei oikein houkuttaisi kun yksi ovi on täysin lukitsematta.
Oviaukon sivupinnalla pitäis olla lapsilukon tyyppinen pyöräytettävä nappula. Siinä edessä saattaa olla suojatulppa missä lukon kuva. Sit menee ovi lukkoon ja sen saa sisältä aukastua sit. Tarkasta eka ettei oo lapsilukko pääl ku muuten varmaan lukittuu ulkoa että sisältä 😅

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 23.02.23 - klo:22:33
Oviaukon sivupinnalla pitäis olla lapsilukon tyyppinen pyöräytettävä nappula. Siinä edessä saattaa olla suojatulppa missä lukon kuva. Sit menee ovi lukkoon ja sen saa sisältä aukastua sit. Tarkasta eka ettei oo lapsilukko pääl ku muuten varmaan lukittuu ulkoa että sisältä 😅

Hazaa! En tiedä miten en tuota kohtaa manuaalista löytänyt, vaan ainoastaan tuon lapsilukko asetukset.

Otin ovesta kumisen suojan iri ja pyöräytin valkoista säädintä auton avaimella ja ovi lukittui. Ja mikä parasta, myös avautuu kun lukituksen poistaa. :-D Eli ongelma lähti kokonaan pois. Saa nähdä tuleeko vielä takaisin jossain vaiheessa ja jättääkö ovi taas aukeamatta, mutta näillä mennään.

Suurkiitokset!

Okucco

Moi! Onko kellään tullut vastaan, että sähkökonttia suljettaessa vähän ennen kuin menee kiinni, niin kuuluu kovahko naksahdus. Tämä siis joka kerta kun sulkee luukun. Ã,,äni tulee oikealta puolelta ja mielestäni jostain kohtaa jousta. Miten kannattaisi lähteä tutkimaan? Auto on vm. 2019 Octavia Combi 1,0 TSI. Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa!

zäbää

Onko näissä 2016 jälkeisissä Octavia 1.2 tai 1.0 bensa koneissa murheita suuria vai uskaltaako semmosen ostaa? tämmönen auto vois olla yks vaihtoehto... Tai onko nämä semmosia mitkä kannattaa kiertää kaukaa? Ja automaatti vai manuaali? onko automaatit millasia?

zäbää

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 29.03.23 - klo:07:46
Onko näissä 2016 jälkeisissä Octavia 1.2 tai 1.0 bensa koneissa murheita suuria vai uskaltaako semmosen ostaa? tämmönen auto vois olla yks vaihtoehto... Tai onko nämä semmosia mitkä kannattaa kiertää kaukaa? Ja automaatti vai manuaali? onko automaatit millasia?
mitä tämmösestä 1/1.2/1.5l 2017 ja sitä uudemmista menee veroo jos uittaa? Onko noista konetyypeis eroja?

zäbää

Ja millaset valot näissä jos ne perus valot et näkeekö niillä ajaa pimeällä jos ei katuvaloja? jokusesta kymmenestä audista kokemusta ja osassa aika huonot valot ollu :D

Marko

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 30.03.23 - klo:15:29
Ja millaset valot näissä jos ne perus valot et näkeekö niillä ajaa pimeällä jos ei katuvaloja? jokusesta kymmenestä audista kokemusta ja osassa aika huonot valot ollu :D
Pre faceliftin xenonit ainakin huonot, koska vain yhdellä polttimolla.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

zäbää

Lainaus käyttäjältä: Marko - 30.03.23 - klo:20:31
Pre faceliftin xenonit ainakin huonot, koska vain yhdellä polttimolla.
Minkä vuotista toi pre facelift on ny?

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Marko - 30.03.23 - klo:20:31
Pre faceliftin xenonit ainakin huonot, koska vain yhdellä polttimolla.
Mulla on tuo MY2015 RS ja mielestäni siinä on ihan kelvolliset valot. Toki jos on tottunut johonkin tehokkaaseen ledpaneeliin niin eipä taida mitkään OEM pitkät olla hyvät.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Marko

Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Marko - 31.03.23 - klo:12:44
My 17 viimeinen

Eli Octaviassa facelift olisi tullut myöhemmin kuin Leonissa ja Golfissa jossa my2017 on jo facelift malli? Itse kuvittelin että Ocussa tilanne olisi sama.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

skoro

Wikipediasta lainaus:
Syksyllä 2016 esiteltiin kevyen kasvojenkohotuksen kokenut Octavia, jonka keulan ilmettä uudistettiin muun muassa uusilla Škoda Kodiaqin tyylisillä ajovaloilla. Uudistetut mallit tulivat markkinoille kevättalvella 2017.
Eli jos Wikipediaan on uskomista, niin MY2017 on facelift malli.
Nyt: Octavia 1.0 TSI Style Nordic Edition eTEC DSG vm. -23
Ent: Octavia 1.0 TSI Style BusinessLine DSG vm. -19
       Octavia 1.6 TDI Elegance DSG vm. -13
       Octavia 1.6 TDI Elegance DSG vm. -10

M_M

Lainaus käyttäjältä: skoro - 31.03.23 - klo:14:15
Uudistetut mallit tulivat markkinoille kevättalvella 2017.
Eli jos Wikipediaan on uskomista, niin MY2017 on facelift malli.

Jos ne ovat kevättalvella 2017 tulleet markkinoille niin ei ole montaa MY17 autoa ehditty tekemään. Kesällä 2016 on linjalta alkanut tulla MY17 autoja ja kesällä 2017 on siirrytty valmistamaan MY18 autoja.

Mallivuosi ei ole sama asia kuin valmistusvuosi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Ottamatta kantaa millon facelift on tullut asiakkaille niin fakta on kuitenkin se, että Ocu 3 ja facelift on helppo tunnistaa pelkistä ajovaloista.

Vasemmalla alkuperäinen Ocu 3 ja oikealla Ocu 3 Facelift.

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

petrisa

Sama juttu kuin edellä.

Omani on vm -17, mutta käyttöönotettu 12/16. Näin ollen se on valmistettu vuonna -16 vaikka on vuoden -17 mallia. Tämä ei ole facelift ja vastaa kuvan vasemman puoleista keulaa.

Siinä on nk bixenonit, joissa xenonit muuttuvat pitkikisi valoiksi muuttamalla umpion valokeilaa kaihtimen avulla. Joten umpiossa on vain yksi poltin ajovaloille. Etuvaloja (pysäköinti ja päivävaloja) en laskenut tähän mukaan.
Lähivalot on ihan ok ja kaukovalotkin kohtuulliset. Olen toki asentanut kaksi pientä pyöreää LED kaukovaloa lisäksi.

Sellaiset valot eivät ole hyvät, joissa xenonit toimivat vain lähivaloina ja kaukovaloiksi syttyy umpiossa halogeenivalot. Edellisessä "muunmerkkisessä" autossa oli bixenonit, joissa kaihtimen avulla muutettiin lähivalo xenon pitkäksi ja lisäksi syttyi vielä kaukovalo halogeeni. Ne olivat todella hyvät vakiovalot. Lisä kaukovaloja ei tarvinnut. Jos vielä vaihtoi tuon halogeenin valkoista valoa tuottavaan poltinmalliin, niin värisävykin oli yhteneväinen. Olipahan jotkut vaihtaneet halogeenin jopa LED malliseksi.

skoro

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 31.03.23 - klo:15:44

Omani on vm -17, mutta käyttöönotettu 12/16. Näin ollen se on valmistettu vuonna -16 vaikka on vuoden -17 mallia. Tämä ei ole facelift ja vastaa kuvan vasemman puoleista keulaa.
Mikä on autosi VIN-koodi?
VIN-koodin kymmenes merkki = kirjain ilmoittaa mallivuoden, esim. MY2016 = G, MY2017 = H, MY2018 = J
Nyt: Octavia 1.0 TSI Style Nordic Edition eTEC DSG vm. -23
Ent: Octavia 1.0 TSI Style BusinessLine DSG vm. -19
       Octavia 1.6 TDI Elegance DSG vm. -13
       Octavia 1.6 TDI Elegance DSG vm. -10

zäbää

Mites Jakopää? Onko näissä kans siis samaa ongelmaa mitä vag konsernin muissa vanhemmissa bensa koneissa että söis öljyy? Mitä tosta ylempää luin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy