Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Olikohan se ihan 2-puoleisella teipillä kiinni, että takaa vain painelemaan tai sit vaihtaa sinne sen teipin. Varma en kiinnityksestä ole, mutta sellainen mielikuva, että teippikiinnitys.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

k00pa

Onko muilla kokemuksia vaihdelaatikon jurnutuksen suhteen? Vaihtaessa vaihdetta 6 -> 4 -> 6:lle, kokoajan kytkintä pohjassa pitäen, 6:lle takaisin kytkettäessä laatikosta kuuluu/tuntuu sorvausääni, ihan kuin hakisi pykälää kohdilleen.

Testailtu myös eri vauhdeissa, ei eroja, jurnuttelee joka kerta. 5 vaihteelta -> 6 vaihtaessa sujuu kuin rasvattuna kuitenkin.  Kyseessä siis -14 1,4TSI manuaalilaatikolla, 87tkm ajettuna  :-\
Octavia Combi Elegance 1.4tsi -14

JiiP

Octavia rs tdi 2019 - antaa virrat, mutta ei starttaa. Näyttö sanoo ACC vika... voiko tuolle tehdä itse mitään? Kyllähän 15K ajetun auton kuulukin jo hyytyä.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 05.10.21 - klo:14:56
Octavia rs tdi 2019 - antaa virrat, mutta ei starttaa. Näyttö sanoo ACC vika... voiko tuolle tehdä itse mitään? Kyllähän 15K ajetun auton kuulukin jo hyytyä.
Olisiko akku hyytynyt? Ei tietysti pitäisi mutta aina niihinkin huonoja yksilöitä sattuu. Takuukorjaukseen vaan. Joko selvinnyt mikä on vikana?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

JiiP

Korjaamolta soittivat, starttimoottori sökönä.Uusi asennettu ja auto taas alla. Ihmettelivät, että 15K ajetuista harvemmin menevät...
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

psxgamer

Osaako joku vinkata minne kannattaisi vielä PKS:lla Octavia korjattavaksi kun katsastus huomautti, että tukivarren kumipusla olisi hyvä vaihtaa? Hämmentävä miten noin pienen osan vaihto maksaisi noin paljon, kuulemma useita satoja euroja.  Kuulemma ohjauskulmatkin pitäisi tämän jälkeen säätää. Harmillisesti käytin juuri Vianorilla ohjauskulmatkin viime kesänä säätämässä. Ei tullut hylkyä katsastuksessa kuitenkaan, eli ei ole pakko heti korjata.

rawpower

Moro,

Jonkin aikaa olen pannut merkille ajon jälkeen makean hajun auton keulan kohdalta. Mielestäni tämä tuoksuu glykolilta. Auto ei tiputa alleen ja ei oikein roiskeitakaan löydy mistään. Paitsi jakopään kopan keskellä oli valkoista kidettä pieni alue. Voin napata kuvan tänään myöhemmin päivällä. Onkohan vesipumppu menossa? Tämä ilmeisesti on näiden ea288 dieseleiden tyyppivika, ettei kestä luvattua 6v/210tkm jakopään remppa väliä. Noh paisuntasäiliössä mielestäni noin 1cm on pinta laskenut ja nyt auton ollessa kylmä on min alarajalla nestemäärä. Kesällä ajon jälkeen oli hieman yli min-max merkin puolivälin ja nyt ajon jälkeen myös laskua havaittavissa... Eli jonnekin se katoaa. Tuskin menee kylmien kelien piikkiin kun lämpimänäkin vajumista havaittavissa.

Noh huolto tulossa marraskuussa niin pitää mainita asiasta. Kaupoistahan ei ole kuin 3kk ja kohta 6000km niin myyjäliikettä voi saada vastuuseen ja myös maahantuojaa koska huoltokirja priimaa ja jos vesipumppu vika niin ei ole kestänyt luvattua 6v/210tkm vaihtoväliä...

Onko muilla ea288 omistajilla kokemuksia asiasta?
Tässä alla ulkomaan foorumeilta ketjua asiasta. Näyttäisi olevan aika yleistä..
https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/ea288-coolant-smell-water-pump.488628/


sahtiwaari

Hajuhommasta ei ole kokemuksia mutta vesipumppu on hajonnut 102tkm ja 163tkm kohdilla, heikkoa tekoa tuntuu olevan. Nyt mittarissa 180tkm.
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

rawpower

Lainaus käyttäjältä: sahtiwaari - 18.10.21 - klo:22:10
Hajuhommasta ei ole kokemuksia mutta vesipumppu on hajonnut 102tkm ja 163tkm kohdilla, heikkoa tekoa tuntuu olevan. Nyt mittarissa 180tkm.

No on kyllä. Vaihtoivatko molemmilla kerroilla kaikki jakopään hilppeet vai pelkän pumpun? Saitko vastaantuloa maahantuojalta? Itsellä on nyt kilometreja 97000 ja 2,5v aikaa olisi jakopääremppaan ajallisesti..

Vaikea sanoa tuosta hajusta. Semmoinen makea glykoli se on. om651 mersussa oli sama haju kun vesipumppu siinäkin ruikki ympäri konetilaa jäähynesteitä. Ei siis haise kylmällä koneella vaan pelkästään kun kone kuumaa. Tulisiko haju siitä, että pieni määrä mikä vuotaa niin kuuman koneen ansiosta haihtuu samantien. No eiköhän tuo vuotokohta löydy kun valkoista kidettähän siitä jää sinne.

Toinen mahdollinen katastrofi mikä selvisi tätä asiaa selvitellessä on "Expansion tank of Doom" Eli mit silikat merkintä paisarissa. Siellä on silicat rakeita ja kun pussi repiää niin ne lähtee kiertoon ja tukkii jäähdyttimen + muuta mukavaa. Mahtaakohan tämä olla yksi syy näihin hajonneisiin vesipumppuihin? Ea189 ei juuri tainnut vesipumppuvikoja olla, mutta ei tainnut olla myöskään mit silikat paisaria.


Jaka

Itsellä vaihdettiin edellisessä autossa vesipumppu noin 70000 kilometrissä,kun nosti aina välillä lämpöjä.Itse jouduin maksamaan 80 â,¬,eli maahantuoja maksoi loput.Auto oli tuolloin 3- vuotias.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

sahtiwaari

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 19.10.21 - klo:05:13
No on kyllä. Vaihtoivatko molemmilla kerroilla kaikki jakopään hilppeet vai pelkän pumpun? Saitko vastaantuloa maahantuojalta? Itsellä on nyt kilometreja 97000 ja 2,5v aikaa olisi jakopääremppaan ajallisesti..

Vaikea sanoa tuosta hajusta. Semmoinen makea glykoli se on. om651 mersussa oli sama haju kun vesipumppu siinäkin ruikki ympäri konetilaa jäähynesteitä. Ei siis haise kylmällä koneella vaan pelkästään kun kone kuumaa. Tulisiko haju siitä, että pieni määrä mikä vuotaa niin kuuman koneen ansiosta haihtuu samantien. No eiköhän tuo vuotokohta löydy kun valkoista kidettähän siitä jää sinne.

Toinen mahdollinen katastrofi mikä selvisi tätä asiaa selvitellessä on "Expansion tank of Doom" Eli mit silikat merkintä paisarissa. Siellä on silicat rakeita ja kun pussi repiää niin ne lähtee kiertoon ja tukkii jäähdyttimen + muuta mukavaa. Mahtaakohan tämä olla yksi syy näihin hajonneisiin vesipumppuihin? Ea189 ei juuri tainnut vesipumppuvikoja olla, mutta ei tainnut olla myöskään mit silikat paisaria.

Tässä koko stoori  ;D:

Ensimmäinen kerta 2019 kesäkuu, 102tkm ajettuna. Olin juuri käyttänyt huollossa ei-merkkiliikkeessä mutta mainostavat itseään VAG-autot tuntevana huoltoliikkeenä. Siellä sanottiin että jakopäästä kuuluu kitinää. Tämän jälkeen varasin merkkihuoltoon ajan jakopään tarkistukselle (ajatellen että ehkä skoda tai myyjäliike jotain maksaisi, jos annan ei-merkkiliikkeen jotain tehdä niin tuskin saan mistään vastaantuloa jälkikäteen), mutta ennen tuota tarkistusta nosti lämmöt ajon aikana tappiin, hinattiin sitten merkkiliikkeeseen.
-> kiristimessä oli vikaa joka antoi ääntä. Skodalla sanoivat että kiristimiä on mennyt ja siihen olisi tullut uusi parempi osa tilalle.
-> vesipumpussa oli vikaa joka nosti lämpöjä.
-> samalla huomattiin että kampiakselin stefa vuotaa öljyä
-> vaihdettiin jakopään kaikki osat ja stefa sekä kiristin yms. Skoda tuli vastaan 50% kiristimestä, vesipumpusta, stefasta ja kaikista töistä. Jakopään osat 100% omaan piikkiin. Osille ja töille 2v takuu.
Auto oli ostettu 4kk aiemmin 90tkm ajettuna isosta vaihtoautoliikkeestä.
-> Jäävä lasku olisi ollut noin 660e jonka sain taistelun jälkeen puoliksi myyjäliikkeen kanssa. Periaatteessa "ihan ok" minulle, jakopää olisi tullut 1,5v päästä joka tapauksessa vaihtoon. Kaikkeen muuhun olin tyytyväinen paitsi siihen, että myyjäliikkeen kanssa piti vähän hermostua ennen kuin suostuivat mitään maksamaan.

Toinen kerta tänä vuonna eli 2021 olikohan huhtikuussa (?) 163tkm tai 165tkm ajettuna (en muista) nosti taas lämmöt ja hinattiin skoda-liikkeeseen. Tuomiona oli, että vesipumppu on taas viallinen. Aikaa oli kulunut vähän alle 2v joten meni vesipumpun vaihto takuuseen. Samalla huomattiin että kampiakselin stefa vuotaa taas ja sekin vaihdettiin tähän 2v takuuseen. Tällä kertaa ei muita osia ruvettu vaihtamaan missä ei havaittu vikaa. Tällä kertaa hinta minulle siis 0e.

Eli "tuuria" sinänsä että ensimmäinen tapahtui alle 6kk ostopäivästä (että myyjäliike suostui lopulta jotain maksamaan vaikka ensin sanoivat vaan että kuuluu Skodalle eikä meille), ja toisen kohdalla oli tuuria että vähän alle 2v tuosta hajosi, muuten varmaan olisi tullut mojova lasku itselle maksettavaksi. Kyllähän tuo harmia ja vaivaa aiheuttaa, kun hinausta tilailee ja matka katkeaa yms. ei kaikkea voi rahassa mitata. Plussaa oli myös se, että Skoda-ajoturvan kautta sai sijaisauton 3 päiväksi käyttöön, niin että bensat vaan omaan piikkiin.

Skodan laatu ei kyllä tämän auton kohdalla ole vesipumpun ja stefan osalta vakuuttanut vaikka muuten ei ole mitään valittamista. Olin suunnitellut kyllä ajavani tällä mittariin 250tkm+
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

JussiER

Ã,,äni lyhytikäiselle vesipumpulle, tässä tapauksessa sopivan kestävälle.
Oma Ocu 2.0 TDI 4x4 on 2016 keväällä käyttöönotettu ja ennen viime talven vaivoja juuri alle 5-vuotias /120 tkm menty.
Jäähdytysnestettä on mennyt aina vähäsen. Olen pistänyt Webaston käytön syyksi.
Oikea syyllinen olikin vesipumppu joka antautui 3 vko ennen 2000 km Lappi-reissua. Haju oli mahtava kun vuotoa oli paljon ja johonkin kuumaan pääsi haihtumaan.
Hyvät puolet, onneksi hajosi arjessa etelässä eikä lauantaina Kainuussa. GW koko jakopäästä 50%, samasta jakopäästä jonka teon olisin maksanut kokonaan itse. Hinaus ajoturvan piikkiin. Sijaisautoa en saanut mutta opin arvostamaan omaani kun ajoin 4 päivää Vectralla  ;D

rawpower

Kiitos vastauksista. Todella yleiseltä tuo vesipumppuvika vaikuttaa. Eli jos vika siihen paljastuu niin pitäisi olla siis itsellekin vastaantuloa tiedossa.

Honkki

Eilen tankille mentäessä octavian bensaluukku ei halunnutkaan aueta. Vielä ollaan kuitenkin plussan puolella lämpötiloissa, joten en usko että mitään olisi jäätynyt luukun rakenteissa. Aikani rämppäsin keskuslukitusta auki/kiinni josko siitä olisi ollut apua, mutta vika säilyi.

Tänään sitten ratkomaan asiaa uudestaan päivänvalosssa. Nopea katsaus internettiin paljasti että octavia III:n verhouksista ei löydy mitään varavipua millä luukun saisi avattua. Viaksi paljastui monella luukun lukko, joka pitäisi olla ihan kotikonstein vaihdettavissa. Toki korjaaminen vaatii edelleen että luukun saa jollain keinolla ensin auki. Aamun lämmittelin luukkua kotikonstein, ja lopulta vein lämpimään halliinkin muutamaksi tunniksi, jos siellä nyt jotain kuitenkin on jämähtänyt lämpötiloista johtuen. Mutta ei apua - luukku pysyi kiinni.

Tämän jälkeen kiinnostus rauhanomaiseen vianselvitykseen loppui ja kampesin luukun auki ohuella ruuvimeisselillä. Luukun sisäpuolella olevat lukituksen korvakkeet murtuivat ja luukku pääsi avautumaan. Paljastui että vian aiheutti jousikuormitteinen tappi (jossa on myös lukitussalpa) joka avaa luukun. Tappi oli jumahtanut jonkinlaiseen väliasentoon, eikä painunut riittävästi pohjaan. Puhdistin ja öljysin tapin purkamatta rakennetta kummemmin ja parin kymmenen painalluksen jälkeen tappi alkoi taas liikkumaan normaalisti. Korvakkeiden murruttua bensaluukkua ei nyt mene lukkoon, mutta onneksi se pysyy kiinni normaaliin tapaan kuitenkin.

Eli tässä ilmainen muistutus: Öljyä bensaluukun tappi. Ikävä vika varsinkin jos tapana on tankata vasta kun tankki on lähes tyhjä.

Jarinho

Onko kenelläkään tietoa, mikä mahdollisesti vikana? Eilen alkoi autosta kuulua outoa ääntä.

1.4 TSI DSG -16

Hitaasti liikkeelle lähdettäessä ja/tai kävelyvauhtia ajettaessa kuuluu autosta melkoista kolinaa, ihan kuin esimerkiksi pakoputki tms. laahaisi asfalttia vasten. Mitään pohjasta ei kuitenkaan roiku. Kun kierrokset nousee/vauhti kasvaa, niin ääni loppuu.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Jarinho - 03.11.21 - klo:05:37
Onko kenelläkään tietoa, mikä mahdollisesti vikana? Eilen alkoi autosta kuulua outoa ääntä.

1.4 TSI DSG -16

Hitaasti liikkeelle lähdettäessä ja/tai kävelyvauhtia ajettaessa kuuluu autosta melkoista kolinaa, ihan kuin esimerkiksi pakoputki tms. laahaisi asfalttia vasten. Mitään pohjasta ei kuitenkaan roiku. Kun kierrokset nousee/vauhti kasvaa, niin ääni loppuu.

Kaksoismassa?

rawpower

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 18.10.21 - klo:05:16
Moro,

Jonkin aikaa olen pannut merkille ajon jälkeen makean hajun auton keulan kohdalta. Mielestäni tämä tuoksuu glykolilta. Auto ei tiputa alleen ja ei oikein roiskeitakaan löydy mistään. Paitsi jakopään kopan keskellä oli valkoista kidettä pieni alue. Voin napata kuvan tänään myöhemmin päivällä. Onkohan vesipumppu menossa? Tämä ilmeisesti on näiden ea288 dieseleiden tyyppivika, ettei kestä luvattua 6v/210tkm jakopään remppa väliä. Noh paisuntasäiliössä mielestäni noin 1cm on pinta laskenut ja nyt auton ollessa kylmä on min alarajalla nestemäärä. Kesällä ajon jälkeen oli hieman yli min-max merkin puolivälin ja nyt ajon jälkeen myös laskua havaittavissa... Eli jonnekin se katoaa. Tuskin menee kylmien kelien piikkiin kun lämpimänäkin vajumista havaittavissa.

Noh huolto tulossa marraskuussa niin pitää mainita asiasta. Kaupoistahan ei ole kuin 3kk ja kohta 6000km niin myyjäliikettä voi saada vastuuseen ja myös maahantuojaa koska huoltokirja priimaa ja jos vesipumppu vika niin ei ole kestänyt luvattua 6v/210tkm vaihtoväliä...

Onko muilla ea288 omistajilla kokemuksia asiasta?
Tässä alla ulkomaan foorumeilta ketjua asiasta. Näyttäisi olevan aika yleistä..
https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/ea288-coolant-smell-water-pump.488628/

Noniin auto käynyt pajalla... Vuotoja ei löytynyt. Olivat paineistaneet järjestelmän ja siltikään ei ollut vuotanut ulos, mutta oli lähtenyt nesteet pakenemaan paisuntasäiliöstä reilusti???? Asentajan mielestä aivan kuin ilmaa järjestelmässä. Olivat lisänneet sitten 2 desiä ja nyt nesteen pinta on reilusti max merkin yläpuolella?? Vähän oudolle kuulostaa mistä se ilma sinne on päässyt? Luulisi ilmasta tulevan jonkinlaista oiretta? Noh ohje oli, että kovaa ajoa ja seurailla vajuuko vielä.

Olivat laittaneet mobil esp 0W-30 vw 507 luokituksella. Luulin, että näihin suositellaan 5w-30. Noh menköön nyt tuo 15tkm tuolla ja vaihtaa sitten jäykemmät takas. Koodattiin siis samalla kiinteälle huoltovälille.


b1mpo

Lainaus käyttäjältä: k00pa - 05.10.21 - klo:11:45
Onko muilla kokemuksia vaihdelaatikon jurnutuksen suhteen? Vaihtaessa vaihdetta 6 -> 4 -> 6:lle, kokoajan kytkintä pohjassa pitäen, 6:lle takaisin kytkettäessä laatikosta kuuluu/tuntuu sorvausääni, ihan kuin hakisi pykälää kohdilleen.

Testailtu myös eri vauhdeissa, ei eroja, jurnuttelee joka kerta. 5 vaihteelta -> 6 vaihtaessa sujuu kuin rasvattuna kuitenkin.  Kyseessä siis -14 1,4TSI manuaalilaatikolla, 87tkm ajettuna  :-\
Edellisessä -16 autossa mulla oli synkrovika kutosvaihteella uudesta saakka. Ilmeni sillä tavalla, että vapaalla rullauksen jälkeen rusahti kutonen. Rullauksen jälkeen piti vitosen kautta käyttää, jotta ei rusahtanut. Riitti siis että samalla kytkinpolkaisulla käytti vitosen. Sinne vaihdettiin ratas ja synkrot, jolla tuli kuntoon. Takuuseen takuuaikana meni korjaus.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JVR

RS TSI dsg my -19 puhallin on jäänyt huutamaan ajon jälkeen joka kerta reilun viikon ajan. Lisäksi kulutus tuntuu nousseen samaan aikaan parilla litralla. Ideoita mistä johtuu?
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

rawpower

Lainaus käyttäjältä: JVR - 18.11.21 - klo:22:54
RS TSI dsg my -19 puhallin on jäänyt huutamaan ajon jälkeen joka kerta reilun viikon ajan. Lisäksi kulutus tuntuu nousseen samaan aikaan parilla litralla. Ideoita mistä johtuu?

Jos olisi diesel niin sanoisin heti, että DPF polttoa yrittää ja ei onnistu eli DPF tukossa/tukkeutumassa. Mutta olikos näissä uusissa bensoissakin jo DPF? Oireet viittaisi siihen... Ota selvää onko autossa DPF ja sit vaikka motarille ajamaan reiluilla kierroksilla, että sais tehtyä polton.

Erkka

Uusissa bensa Octavioissa on myös DPF. Näin myös omassa Skoda OCTAVIA Combi 1,0 TSI Ambition eTEC DSG:ä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

KKN

Jos tarkkoja ollaan ja pilkkua viilataan, niin vain dieselissä on DPF (diesel particulate filter). Bensakoneissa vastaavaa kutsutaan nimellä GPF (gasoline particulate filter).
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Erkka

^ Okei, mutta sama periaate?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

KKN

Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

tet

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 19.11.21 - klo:09:25
^ Okei, mutta sama periaate?

Kyllä ja ei. Itse filtteri on samankaltainen, mutta regenerointi eroaa. Bensalla regenerointi tapahtuu pääasiassa passiivisesti, normaalin ajon aikana. Eli noki voi palaa pois myös normaaliajossa, kun ollaan kuormitustilanteessa jossa sitä ei synny lisää. Toki aina se ei pala, ja regenerointipolttoa tarvitaan joskus. Dieselissä taas pitää aina tehdä erillinen puhdistuspoltto, noki ei pala ilman polttomoodia koska pakokaasu on liian kylmää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.11.21 - klo:11:49
Kyllä ja ei. Itse filtteri on samankaltainen, mutta regenerointi eroaa. Bensalla regenerointi tapahtuu pääasiassa passiivisesti, normaalin ajon aikana. Eli noki voi palaa pois myös normaaliajossa, kun ollaan kuormitustilanteessa jossa sitä ei synny lisää. Toki aina se ei pala, ja regenerointipolttoa tarvitaan joskus. Dieselissä taas pitää aina tehdä erillinen puhdistuspoltto, noki ei pala ilman polttomoodia koska pakokaasu on liian kylmää.

Kiitos. Olipa hyvä raportti regenoinnista. Avasi paljon omaa mielikuvaa aiheesta. Peukku.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

JVR

Lainaus käyttäjältä: JVR - 18.11.21 - klo:22:54
RS TSI dsg my -19 puhallin on jäänyt huutamaan ajon jälkeen joka kerta reilun viikon ajan. Lisäksi kulutus tuntuu nousseen samaan aikaan parilla litralla. Ideoita mistä johtuu?

Edelleen sama jatkuu. Eilen maantieajoa reilu 20km n. 90km/h mittarivauhtia ja ajon jälkeen jäi flekti huutamaan. Kulutuskin oli n. 9.5 ajotietokoneen mukaan.

Saako tuosta VCDS:lla kaivettua jotain tietoa ulos, marmoritiskille ei viitsi mennä valittamaan kun vastaus on ettei mitään vikaa ja saa laskun kouraan.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

O.C.Taavi

Mahtaako tuo front assist vaikuttaa etu parkki tutkan toimintaan? Eilen huuti tutkat tuon tuosta, kuvassa ei yhtään anturia punaisena, välillä ei tullu kono kuvaa näytölle, vika koodeja ei ollu obd elevenillä, puhdistin jään pois "lätyskän" Alareunassa, puskurin puolelta. Loppui hälyyttely... Tutkia kiillottelin
ensiksi  myös, ei vaikuttanut asiaan.

jaston

#5938
Mistähän mahtaa johtua etuparkkitutkan piippaaminen näin pakkasilla. Jäätä tms ei ole tutkien edessä, auto juuri pesty.
Huutaa lähes joka risteykseen pysähtyessä.
Kesällä ei mitään ongelmia.
Auto on facelift RS -18.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

miz

Mulla otti edellisen auton tutkat häiriötä edellä olevan auton pakokaasuista. Mitä kylmempi keli ja enemmän pakokaasua, sitä varmemmin tuli huutoa risteyksissä ja valoissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy