Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 25.05.20 - klo:07:22
Onkohan jostain hankittavissa vaihdekepin alaosan muovilevyä, eli se keskikonsolin, missä DSG:ssä näkyvät vaihteet jne.

Oletko itse sattumoisin löytänyt sieltä netin syövereistä DSG-vaihteenvalitsimen nuppia?

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 25.05.20 - klo:13:56
Oletko itse sattumoisin löytänyt sieltä netin syövereistä DSG-vaihteenvalitsimen nuppia?

Täältä näyttäisi löytyvän: https://www.skoda-parts.com/katalog/octavia-3/spare-parts/steering-shifting-pedals/shifting/gearshift-knob-216.html?sort=z-a

jaston

Onkos muilla nariseva/natiseva ohjaus Octaviassa?
Lämpimillä kesäkeleillä ohjauspyörän kääntely parkkipaikkanopeuksissa aiheuttaa narinaa/natinaa, kuuluu selkeästi kuskin paikalle. Ei tule auton ulkopuolelta, ei siis esim iskarin yläpään laakereista.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 25.05.20 - klo:07:22
Onkohan jostain hankittavissa vaihdekepin alaosan muovilevyä, eli se keskikonsolin, missä DSG:ssä näkyvät vaihteet jne. Pitäisi olla piano black.
Yritin väijyä netin ihmeellisestä maailmasta, mutta ei tuonut tulosta. Manuaaliin tuollainen olisi saatavilla tarvikkeena...

Tähän pähkäilyyn löytyi vastaus marmorin varaosatiskiltä -> kyseinen osa löytyy vain tehdastilauksen kautta ja hintaa sillä on mukavat 102 â,¬.

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 26.05.20 - klo:11:13
Tähän pähkäilyyn löytyi vastaus marmorin varaosatiskiltä -> kyseinen osa löytyy vain tehdastilauksen kautta ja hintaa sillä on mukavat 102 â,¬.

Kai kysyit varaosanumeron? Onhan noita nettikauppoja mistä saa tehdastilauskamaa yleensä vähän eri hintaan kuin suomen marmorilta. Voi saksan tai brittien ebay:stäkin monesti tehdä löytöjä. Vai oliko tuo 102â,¬ jo saksan hinta?
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 26.05.20 - klo:12:50
Kai kysyit varaosanumeron? Onhan noita nettikauppoja mistä saa tehdastilauskamaa yleensä vähän eri hintaan kuin suomen marmorilta. Voi saksan tai brittien ebay:stäkin monesti tehdä löytöjä. Vai oliko tuo 102â,¬ jo saksan hinta?

Pitääpä kysyä vielä tuo, mutta kuten jo aikaisemmin totesin, niin netistä ei löytynyt kyseistä osaa. Mutta ehkä osanumerolla voisi saada jotain osumia??

Kyseessä oli Suomen hinta.

M_M

Osanumero taitaa olla 5E1713203R mutta eipä tuollaisia kovin paljon näy myynnissä olevan. Ainakaan uutta ei juuri halvemmalla välttämättä löydy, kun ottaa huomioon toimituskulut jotka tulee päälle.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.05.20 - klo:13:42
Osanumero taitaa olla 5E1713203R mutta eipä tuollaisia kovin paljon näy myynnissä olevan. Ainakaan uutta ei juuri halvemmalla välttämättä löydy, kun ottaa huomioon toimituskulut jotka tulee päälle.

Ja käytettynä tuskin kannattaa hankkia, jos haluaa virheettömän osan.

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 25.05.20 - klo:18:51
Täältä näyttäisi löytyvän: https://www.skoda-parts.com/katalog/octavia-3/spare-parts/steering-shifting-pedals/shifting/gearshift-knob-216.html?sort=z-a

Kiitti. Peruskärryn voisi maustaa parillakympillä "VRS":ksi muttei se ole tuonut kymmeniin vuosiin kiksejä, joten antaapa (sen vähän naarmuuntuneen DSG-nupin) olla...

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 26.05.20 - klo:16:12
Kiitti. Peruskärryn voisi maustaa parillakympillä "VRS":ksi muttei se ole tuonut kymmeniin vuosiin kiksejä, joten antaapa (sen vähän naarmuuntuneen DSG-nupin) olla...

Sen VRS:n alapuolella oli tavallinen DSG, siitä ei vaan ollut kuvaa tarjolla.

Octavist

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 23.05.20 - klo:21:59
Pitäs kyllä mennä. Ei tietenkään tiedä miten vaativat virheetöntä huoltokirjaa yms. Mulla oli sama juttu RS TDIn kanssa. Huolloissa eivät tuota huomanneet, hieman alle kaksivuotiaana tuosta sitten valitin. Meni tuolloin ihan takuun piikkiin. Mutta tyyppivika tuo on ja vielä turvallisuusvarusteessa.




Laittoivat tämän maahantuojan piikkiin (kustannus about 500 â,¬) kuntoon. Mutta on noilla pokkaa "@ Helkama-auto suomalaista perheyrittäjyyttä vuodesta 1905" , kun sanovat että turvavyön rikkoutuminen johtuu käyttäjän virheestä. Eli on vedetty turvavyötä väärässä kulmassa. Kerran kuulemma maksavat mutta toisella kertaa saa kaivaa kuvetta.

passo_s


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 23.06.20 - klo:11:17
Laittoivat tämän maahantuojan piikkiin (kustannus about 500 â,¬) kuntoon. Mutta on noilla pokkaa "@ Helkama-auto suomalaista perheyrittäjyyttä vuodesta 1905" , kun sanovat että turvavyön rikkoutuminen johtuu käyttäjän virheestä. Eli on vedetty turvavyötä väärässä kulmassa. Kerran kuulemma maksavat mutta toisella kertaa saa kaivaa kuvetta.

Taattua helkama-auton asiakaspalvelua ja kuluttajan muiluttamista/aliarvioimista!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ganiateri

Missähän mahtaisi olla vikaa: vain kuumana käynnistyksen jälkeen auto tekee "kenguru bensa" efektin eli auto heiluu muutamia kertoja ennenkuin tyhjäkäynti tasoittuu. Tämä tapahtuu noin 5s sisällä. Suuttimet vaihdettu ja uusin softa ajettu sisään. Myös tyhjäkäynti on raskaampi kun verrokki autoissa.

2.0tdi 184hp.
Skoda Octavia III RS

jalkkis

Onkohan 1.4TSI:n 150hv versiossa (CZDA; CHPB) mitään tyyppivikaa, josta pitäisi olla tietoinen?

Kuinkahan avattava lasikatto on toiminut, jos sellainen on?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 01.07.20 - klo:16:03
Kuinkahan avattava lasikatto on toiminut, jos sellainen on?

Hyvin, kerran vaan jumittanut Leonissa. :) Luukku kannattaa pitää kunnossa, imuroida roskat pois "välitilasta" ja tarkistaa että vedenpoistoaukot ovat auki. Merkkihuollossa nuo toimet tehdään huolto-ohjelman mukaan. Tiivisteisiin on oma hoitoaineensa, silikonia en tässäkään käyttäisi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Fellowes

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 23.06.20 - klo:11:17



Laittoivat tämän maahantuojan piikkiin (kustannus about 500 â,¬) kuntoon. Mutta on noilla pokkaa "@ Helkama-auto suomalaista perheyrittäjyyttä vuodesta 1905" , kun sanovat että turvavyön rikkoutuminen johtuu käyttäjän virheestä. Eli on vedetty turvavyötä väärässä kulmassa. Kerran kuulemma maksavat mutta toisella kertaa saa kaivaa kuvetta.

Tämähän on ihan samaa tasoa kuin sinkkikuplien väittäminen kiveniskuiksi.

hhu

Tervehdys, Skoda Octaviassa (16) automaatti ja start stop järjestelmä. Nyt sammui luonnollisesti kun löin jarrun pohjaan liikenneympyrään odottaen muita autoja, mutta jarrun nostettuani ei lähtenytkään moottori päälle. Pyysi käynnistämään manuaalisesti ja ensin piti laittaa keppi P asentoon. Koko hötäkässä sain jo tööttäyksiä takana kun koitin saada moottoria käyntiin.
Mikäs tuollaisen aiheutti ja toivottavasti ei toistu

pekeke

Mikäs tuli spekseissä mainittuun oktaaniin kun etupäästä alkanut kuulua liikkeessä jatkuva uliseva ääni, ikäänkuin renkaat olisivat aivan loppu, kuin rengasmelux3, pintaa kesäisissä laaturinkuloissa vielä juuri sakkoraja. Joku muu pyörivä rakenne?

esako62

Lainaus käyttäjältä: hhu - 11.07.20 - klo:11:02
Tervehdys, Skoda Octaviassa (16) automaatti ja start stop järjestelmä. Nyt sammui luonnollisesti kun löin jarrun pohjaan liikenneympyrään odottaen muita autoja, mutta jarrun nostettuani ei lähtenytkään moottori päälle. Pyysi käynnistämään manuaalisesti ja ensin piti laittaa keppi P asentoon. Koko hötäkässä sain jo tööttäyksiä takana kun koitin saada moottoria käyntiin.
Mikäs tuollaisen aiheutti ja toivottavasti ei toistu

Akku? Kannattanee uusia ennen talvea.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: hhu - 11.07.20 - klo:11:02
Tervehdys, Skoda Octaviassa (16) automaatti ja start stop järjestelmä. Nyt sammui luonnollisesti kun löin jarrun pohjaan liikenneympyrään odottaen muita autoja, mutta jarrun nostettuani ei lähtenytkään moottori päälle. Pyysi käynnistämään manuaalisesti ja ensin piti laittaa keppi P asentoon. Koko hötäkässä sain jo tööttäyksiä takana kun koitin saada moottoria käyntiin.
Mikäs tuollaisen aiheutti ja toivottavasti ei toistu

Yksi mahdollinen joka tulee mieleen on kuskin turvavyötunnistin. Eli jos Start-Stop sammuttaa auton ja otat turvavyön irti niin vaatii juurikin manuaalisen starttauksen.

Onko auto kertaakaan hälyttänyt kuskin turvavyön olevan auki vaikka oikeasti onkin kiinni?

Lainaus käyttäjältä: esako62 - 11.07.20 - klo:18:45
Akku? Kannattanee uusia ennen talvea.

Akku lähtökohtaisesti aiheuttaisi sen ettei auto sammu ollenkaan Start-Stopin toimesta, toki varmasti tämäkin skenaario on jossain määrin mahdollinen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 11.07.20 - klo:18:27
Mikäs tuli spekseissä mainittuun oktaaniin kun etupäästä alkanut kuulua liikkeessä jatkuva uliseva ääni, ikäänkuin renkaat olisivat aivan loppu, kuin rengasmelux3, pintaa kesäisissä laaturinkuloissa vielä juuri sakkoraja. Joku muu pyörivä rakenne?

Kuuluuko pelkästään ajossa vai myös paikallaan? Vaikuttaako ääneen enemmän ajonopeus vai moottorin kierrokset? Kuuluuko ääni kaikilla vaihteilla?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

pekeke

^Kuten kirjoitin "liikkeessä", aivan kuin ylikova rengasmelu sekä laadultaan että esiintyvyydeltään, pahimmillaan ehkä 60-80km/h, dsg kuten spekseissä.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 11.07.20 - klo:18:27
Mikäs tuli spekseissä mainittuun oktaaniin kun etupäästä alkanut kuulua liikkeessä jatkuva uliseva ääni, ikäänkuin renkaat olisivat aivan loppu, kuin rengasmelux3, pintaa kesäisissä laaturinkuloissa vielä juuri sakkoraja. Joku muu pyörivä rakenne?

Pyörän laakeri...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 11.07.20 - klo:18:27
Mikäs tuli spekseissä mainittuun oktaaniin kun etupäästä alkanut kuulua liikkeessä jatkuva uliseva ääni, ikäänkuin renkaat olisivat aivan loppu, kuin rengasmelux3, pintaa kesäisissä laaturinkuloissa vielä juuri sakkoraja. Joku muu pyörivä rakenne?

Jos ääni muuttuu vasemmalle/oikealle kääntämällä, niin varmasti pyöränlaakeri.

pekeke

^Tuota tietysti itsekin mietin, mutta ääni on häkellyttävän tasalaatuinen, eikä muutu kaarrettaessa. Ilmaantumisestaan asti ollut aivan samanlainen, jotain 1000km nyt. Jarrukilvet olen kopistellut.

Jaska_K

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 12.07.20 - klo:10:31
^Tuota tietysti itsekin mietin, mutta ääni on häkellyttävän tasalaatuinen, eikä muutu kaarrettaessa. Ilmaantumisestaan asti ollut aivan samanlainen, jotain 1000km nyt. Jarrukilvet olen kopistellut.

Mulla oli samanlaisia tuntemuksia kesäkuun helteillä, iltapäivisin töistä lähdettäessä. Aamuisin ei mitään ylimääräistä ääntä mutta iltapäivällä olevinaan jotain. Olisiko lämpötilalla ollut osuutta asiaan. Ei ihan kuulostanut pyöränlaakerin ääneltä mutta kyllä nekin melko mystisiä välillä on
Passat GTE 2018
ex Octavia III 2.0tdi 2013
ex Octavia II 2.0tdi 2008

pekeke

Tuntuisi ulina vaan kovenevan, kuuluu yhtä lailla vaihde vapaalla tai vapaalla rullaten. Selvää laakerimaista sävyä ei erota, tasainen ulina. Ei kai noi hiljaiseksi mainostetut GY:t muutu sakkorajalla tommosiksi.

Zego

Minulla oli juuri renkaat yhdessä autossa (eri merkki ja malli) ääntä kuten olisi laakerivikainen ja se korjaantui renkaita vaihtamalla.

Jote

Automaattisesti kääntyvät sivupeilit, tai tarkemmin kuskinpuoleinen on alkanut pitää rasittavaa narinaa lukitusta laittaessa. Saako tuota mekanismia järkevästi voideltua ilman suurempia purkamisia, vai meneekö jotain osia vaihtoon? Otin autom. käännön pois päältä ettei rasita koneistoa enempää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy