Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Petunet

Teillä joilla on kylmäkäynnistysongelmia 2.0 TDI:n kanssa, kumpi moottoriversio teillä on? CUNA vai CUPA?
Tuolla saattaa olla vaikutusta, muistaakseni vanhemmassa CUPAssa ei ole matalapaine-EGR:ää kuten tässä uudemmassa.
Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Ja vaikka sillä tuskin vaikutusta onkaan, tankkaan lähes aina MYdieseliä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Turbomania

2,0tdi vm -17 FL 9300km scoutti ja autosta olen kyllä todella pitänyt tämä  ensimmäisen 8-9kk..... nyt ärsyttää pari pientä juttua 😂😂
Onko pelkkä skodan ominaisuus vaiko oikein vika??
Yleisimmin esiintyy aamulla kun on pidemmän aikaa seissyt ennen töihin lähtöä.
Mitä enemmin on pakkasta sitä nopeammin moottori sammuu starttauksen jälkeen varsinki  jos on webastolla esilämmitetty.
Alle -5 ja + asteilla ei oireile ollenkaan.
-5/10c kerkeän lykkäämään automaatissa pykälän päälle ja vedon alkaessa sammuu kone.
-15c tai yli kerkeän starttauksen jälkeen ehkä juuri ja juuri aittamaan turvavyön kiinni kunnes sammuu.
Käynnistyy hyvin sammumisen jälkeen ja ei mitää  oireita.
Paikalliksessa merkkiliikkeessä "tarkastivat" koodit kun valitin asiasta toisen takuu korjauken yhteydessä ja tuomio oli se että mitään ei voi tehdä ku ei oo vikakoodia muistissa.
Toinen " ominaisuus" ko ??
On kanssa pakkaseen liittyvä.
Mitä enemmän on pakkasta sitä kovempi "ääni " tulee auton sisälle dsg vaihtaessa pinemmälle vaihteelle 2-3 ensimmäistä risteystä kotoonta lähtiessä.... lämmetessä muuttuu täysi  äänettömäksi.
Joten kiikutanko pakkalliseen merkkiliikkeeseen "haku" ammuntaa takuu vikana vai hyväksynkö pelkkänä lievää harmia "ominaisuutena" kyseiseen VAG konsernin tekniikkan kuuluvana ??
Kokemuksia ja kommentteja kiitos !
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

MrBurns

Siis sammuuko aina vasta kun laitat vaihteen päälle? Edellinen autoni teki sitä, stumppasi ihan kuin olisi ollut käsijarru päällä. Toisella tai kolmannella yrityksellä lähti kuin mitään ei olisi ollutkaan. Kovallakin pakkasella auttoi kun antoi käydä joutokäyntiä pari minuuttia ennen lähtöä, ei oireillut yhtään. Ekana talvena sammumisia tuli vasta -20 asteessa, toisena riitti jo reilut -5C. Tuohon ehdittiin korjauksena vaihtaa dsg:n öljyt, toisella kertaa mekatroniikka ja seuraavaksi olisi vaihdettu takuuseen vaihteisto mutta vaihdoin auton pois ennen sitä.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Staara

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 20.02.18 - klo:08:07
2,0tdi vm -17 FL 9300km scoutti ja autosta olen kyllä todella pitänyt tämä  ensimmäisen 8-9kk..... nyt ärsyttää pari pientä juttua 😂😂
Onko pelkkä skodan ominaisuus vaiko oikein vika??
Yleisimmin esiintyy aamulla kun on pidemmän aikaa seissyt ennen töihin lähtöä.
Mitä enemmin on pakkasta sitä nopeammin moottori sammuu starttauksen jälkeen varsinki  jos on webastolla esilämmitetty.
Alle -5 ja + asteilla ei oireile ollenkaan.
-5/10c kerkeän lykkäämään automaatissa pykälän päälle ja vedon alkaessa sammuu kone.
-15c tai yli kerkeän starttauksen jälkeen ehkä juuri ja juuri aittamaan turvavyön kiinni kunnes sammuu.
Käynnistyy hyvin sammumisen jälkeen ja ei mitää  oireita.
Paikalliksessa merkkiliikkeessä "tarkastivat" koodit kun valitin asiasta toisen takuu korjauken yhteydessä ja tuomio oli se että mitään ei voi tehdä ku ei oo vikakoodia muistissa.
Toinen " ominaisuus" ko ??
On kanssa pakkaseen liittyvä.
Mitä enemmän on pakkasta sitä kovempi "ääni " tulee auton sisälle dsg vaihtaessa pinemmälle vaihteelle 2-3 ensimmäistä risteystä kotoonta lähtiessä.... lämmetessä muuttuu täysi  äänettömäksi.
Joten kiikutanko pakkalliseen merkkiliikkeeseen "haku" ammuntaa takuu vikana vai hyväksynkö pelkkänä lievää harmia "ominaisuutena" kyseiseen VAG konsernin tekniikkan kuuluvana ??
Kokemuksia ja kommentteja kiitos !

Itelläni ollu tommosia "ominaisuuksia" käytännössä joka diisselillä merkistä riippumatta, jos auto just startattu ja lähtee ilman kaasun käyttöä vaihde päällä pakilla rullaan pois katoksesta, ja siinä on aina pienet jääkinkamat muodostuneet renkaiden taakse. Loppuu kylmänä ns. momentti ja auto sammuupi, myös pakkas-kylmäjaksoilla jarruissa saattaa olla vähän pitoa päällä, kun kostea ilma ensin tiivistyy palan ja levyn väliin ja sitten jäätyypi eli vaatii vähän enemmän vääntöä että irtoaapi. Tätä myös tapahtunut bensakoneilla...sitten jos kaasua antaapi ja silti sammuupi, nii lienee ainakin tarkastamisen paikka. Kyllähän se aina lähtökohtaisesti on aina ennen ajoon lähtöä hyvä antaa moottorille korkeampia kierroksia että tyhjäkäynti asettuupi kohilleen ja sitten lähtiä liikkeelle.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.02.18 - klo:21:23
Muisti vain hehkuttaa kolme kertaa.

Et varmaan tiennyt että tolla useampaan kertaan hehkuttamisella et saavuta mitään? Nykyautoissa (80-luvulta lähtien) hehkun merkkivalo on kertonut vain ja ainoastaan sen, että hehkut on nyt saavuttanut starttauslämpötilan. Eli hehkun merkkivalon sammuminen ei tarkoita hehkutuksen loppumista. Sillä että käännät virrat pois ja takaisin päälle, tietysti katkaiset hehkuilta virran ja homma alkaa alusta. Sen sijaan voit pitää virrat päällä hehkun valon sammumisen jälkeen esim 15 sek ja vasta sitten startata niin saat tehokkaamman hehkutuksen mitä ilmeisesti asialla haet takaa. Ja hehkuja muuten pidetään virroitettuna käynnistyksen jälkeenkin parin minutin ajan tasaisemman käynnin ja paremman palamisen aikaansaamiseksi.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

roiala

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 20.02.18 - klo:08:07
2,0tdi vm -17 FL 9300km scoutti ja autosta olen kyllä todella pitänyt tämä  ensimmäisen 8-9kk..... nyt ärsyttää pari pientä juttua 😂😂
Onko pelkkä skodan ominaisuus vaiko oikein vika??
Yleisimmin esiintyy aamulla kun on pidemmän aikaa seissyt ennen töihin lähtöä.
Mitä enemmin on pakkasta sitä nopeammin moottori sammuu starttauksen jälkeen varsinki  jos on webastolla esilämmitetty.
Alle -5 ja + asteilla ei oireile ollenkaan.
-5/10c kerkeän lykkäämään automaatissa pykälän päälle ja vedon alkaessa sammuu kone.
-15c tai yli kerkeän starttauksen jälkeen ehkä juuri ja juuri aittamaan turvavyön kiinni kunnes sammuu.
Käynnistyy hyvin sammumisen jälkeen ja ei mitää  oireita.
Paikalliksessa merkkiliikkeessä "tarkastivat" koodit kun valitin asiasta toisen takuu korjauken yhteydessä ja tuomio oli se että mitään ei voi tehdä ku ei oo vikakoodia muistissa.
Toinen " ominaisuus" ko ??
On kanssa pakkaseen liittyvä.
Mitä enemmän on pakkasta sitä kovempi "ääni " tulee auton sisälle dsg vaihtaessa pinemmälle vaihteelle 2-3 ensimmäistä risteystä kotoonta lähtiessä.... lämmetessä muuttuu täysi  äänettömäksi.
Joten kiikutanko pakkalliseen merkkiliikkeeseen "haku" ammuntaa takuu vikana vai hyväksynkö pelkkänä lievää harmia "ominaisuutena" kyseiseen VAG konsernin tekniikkan kuuluvana ??
Kokemuksia ja kommentteja kiitos !

Onko sellainen kolahtava tai/ja kohiseva ääni. Voisi olla kuulemma siirtohaarukan holkki joka liikkunut paikaltaan -> ainakin minulla aikovat korjat.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 20.02.18 - klo:12:22
Et varmaan tiennyt että tolla useampaan kertaan hehkuttamisella et saavuta mitään? Nykyautoissa (80-luvulta lähtien) hehkun merkkivalo on kertonut vain ja ainoastaan sen, että hehkut on nyt saavuttanut starttauslämpötilan. Eli hehkun merkkivalon sammuminen ei tarkoita hehkutuksen loppumista. Sillä että käännät virrat pois ja takaisin päälle, tietysti katkaiset hehkuilta virran ja homma alkaa alusta. Sen sijaan voit pitää virrat päällä hehkun valon sammumisen jälkeen esim 15 sek ja vasta sitten startata niin saat tehokkaamman hehkutuksen mitä ilmeisesti asialla haet takaa. Ja hehkuja muuten pidetään virroitettuna käynnistyksen jälkeenkin parin minutin ajan tasaisemman käynnin ja paremman palamisen aikaansaamiseksi.

Miten kommenttisi liittyi 80-luvun tekniikkaan perustuvaan autoon, joka oli 90-luvulla kasattu ja kyllä tuon eron huomasi, jos hehkutti vain kerran! Oot aika fakiiri.

Idioottimaista tekniikkaa pukataan näihin uusiin autoihin eikä niitä ole edes suunniteltu pakkaskeleihin!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

takket

Lainaus käyttäjältä: roiala - 20.02.18 - klo:13:01
Onko sellainen kolahtava tai/ja kohiseva ääni. Voisi olla kuulemma siirtohaarukan holkki joka liikkunut paikaltaan -> ainakin minulla aikovat korjat.

Itse huomasin tänään saman ominaisuuden 9tkm ajetussa RS ocussa. Vaimea ääni kuului / tuntui muutamassa ekassa risteyksessä. Oli kyllä niin pientä, että en tiedä onko mitään merkitystä käytännön kannalta. Mahtaako voida liittyä vaan kylmiin öljyihin? Aamulla kun oli -17 pakkasta.

Turbomania

Vähän leudompina aamuina -5/10c sammuu vasta kun laittaa vaihteen päälle ja veto kytkeytyy.. mutta esim tänä aamuna -15 sammu jo 10sek käynnin jälkeen kerkeämättä edes koskea vaihde keppiin.
Ja kyllä sellanen kolahdus/rohina kuuluu aina pakkaten ollessa yli -5 ja mitä kovempi pakkanen sen kovempi on alaspäin vaihdettaessa ääni.
Lämmetessä ja lämpöisillä keleillä ei mitään...
Esiintyy ainoastaan jos auto seisoo pidemmän aikaa yön yli mutya ei esim nyt kun lähdin 8h työpäivän jälkeen kotia.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Turbomania

Eihän siinä mitään kun kerran on takuun alainen auto mutta kun ei jaksais olla 4:tä kertaa 9kk aikana "valittamassa".
Mutta on han se tietenkin taas toisaalta minun oikeus ku täyden hinnan on maksanut.
Johan ne kohta miettii tiskillä että keksinkö omasta päästä näitä .....
Tai sitten ovat tyytyväisiä ku saavat laskutettua tehdasta joka kerta.
Hyvin on asiakas palvelu toiminnu joka ikinen kerta... siinä ei ole valittamista.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

roiala

No, hyvä että muillakin samaa "ominaisuutta" tuon kolahtelun/rohinan suhteen. On tosin koventunut ja on todella helposti huomattavissa oleva eli ei hiljainen enää.
Mulla ensi vko torstaille korjausaika niin koitan raportoida mitä selviää :)

Tähän saakka käynnistynyt tosi hyvin paitsi kahdesti selkeä vettä sylinterissä ongelma mutta viikon ajan ollut tahmeampi käynnistymään ja juurikin tuota sammumista heti käynnistyttyään pari kertaa kylmässä (yli -25 pakkasta). Asiasta mainitsin korjaamolla niin sanoivat että nuo moottorit on vähän tuollaisia -> ominaisuus :(

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 20.02.18 - klo:16:11
Eihän siinä mitään kun kerran on takuun alainen auto mutta kun ei jaksais olla 4:tä kertaa 9kk aikana "valittamassa".
Mutta on han se tietenkin taas toisaalta minun oikeus ku täyden hinnan on maksanut.
Johan ne kohta miettii tiskillä että keksinkö omasta päästä näitä .....
Tai sitten ovat tyytyväisiä ku saavat laskutettua tehdasta joka kerta.
Hyvin on asiakas palvelu toiminnu joka ikinen kerta... siinä ei ole valittamista.
Annatko sen auton käydä paikallaan ennen liikkeellelähtöä? Esilämmitetty tai ei, öljyt lähtevät liikkeelle vasta kun auto on käynnissä ja hyvinkin varmaan sen 2-3min ehtii auton antaa käydä paikallaan ennen ”vetoja” :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 20.02.18 - klo:16:11
Eihän siinä mitään kun kerran on takuun alainen auto mutta kun ei jaksais olla 4:tä kertaa 9kk aikana "valittamassa".
Mutta on han se tietenkin taas toisaalta minun oikeus ku täyden hinnan on maksanut.
Johan ne kohta miettii tiskillä että keksinkö omasta päästä näitä .....
Tai sitten ovat tyytyväisiä ku saavat laskutettua tehdasta joka kerta.
Hyvin on asiakas palvelu toiminnu joka ikinen kerta... siinä ei ole valittamista.
Mitään ei saa ilmaiseksi. Valittaminen kannattaa! Omalla kohdalla jos tyytyisin mitä lääkäri sanoo niin.. ei olisi tai olisi tullut kuukausiin mistään mitään. Mutta vaikka on vakuutus ei sieltäkään saa mitään ilmaiseksi, tai ainakaan kotiin kannettuna. Ja kun autoista puhutaan kolinat ja kilinät ei ittestään häviä. Ja vaihteisto 7 dsg ei tarvi mitään lämmityksiä. Tänään auto kaksi h, tolPASSA 22 celssiusta.(säteilylämmitin). 10 sekkaa käytin 1.4 tsi ja ei kun menoksi ja toimi saman lailla kuin kesällä!

Aino murhe 190 km (95/95) reissussa oli, kun ei oikein auto ja öljyt lämpinnyt. menessä vei 6.6l/100km bensaa, (-22) ja tullessa teipattuna vähän maskista 5,7l/100km (-7). Yhteen vetona n.1 euron hävisin menomatkalla :'(
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Turbomania

No otin puhelimen käteen ja pirautin huoltoon... kysyin heti kättelyssä että ovatko nämä kuvailemani murheet ominaisuuksia vai "vikoja"?
Asiallinen huolto päällikkö sano että tuo tänne maanantaina ja toivotaan hyvän asteista pakkas yötä ma-ti yöksi jotta asentaja pääsee aamulla testaamaan autoa ja kuuntelemaan koahduksen/rohinan.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

repa 61

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 20.02.18 - klo:08:07
2,0tdi vm -17 FL 9300km scoutti ja autosta olen kyllä todella pitänyt tämä  ensimmäisen 8-9kk..... nyt ärsyttää pari pientä juttua 😂😂
Onko pelkkä skodan ominaisuus vaiko oikein vika??
Yleisimmin esiintyy aamulla kun on pidemmän aikaa seissyt ennen töihin lähtöä.
Mitä enemmin on pakkasta sitä nopeammin moottori sammuu starttauksen jälkeen varsinki  jos on webastolla esilämmitetty.
Alle -5 ja + asteilla ei oireile ollenkaan.
-5/10c kerkeän lykkäämään automaatissa pykälän päälle ja vedon alkaessa sammuu kone.
-15c tai yli kerkeän starttauksen jälkeen ehkä juuri ja juuri aittamaan turvavyön kiinni kunnes sammuu.
Käynnistyy hyvin sammumisen jälkeen ja ei mitää  oireita.
Paikalliksessa merkkiliikkeessä "tarkastivat" koodit kun valitin asiasta toisen takuu korjauken yhteydessä ja tuomio oli se että mitään ei voi tehdä ku ei oo vikakoodia muistissa.
Toinen " ominaisuus" ko ??
On kanssa pakkaseen liittyvä.
Mitä enemmän on pakkasta sitä kovempi "ääni " tulee auton sisälle dsg vaihtaessa pinemmälle vaihteelle 2-3 ensimmäistä risteystä kotoonta lähtiessä.... lämmetessä muuttuu täysi  äänettömäksi.
Joten kiikutanko pakkalliseen merkkiliikkeeseen "haku" ammuntaa takuu vikana vai hyväksynkö pelkkänä lievää harmia "ominaisuutena" kyseiseen VAG konsernin tekniikkan kuuluvana ??
Kokemuksia ja kommentteja kiitos !

Autoa pitää pakkasilla käyttää hetki tyhjäkäyntiä ennen liikkeelle lähtöä,öljyt jne notkistuu.
Tuossa scoutissahan on dsg6 laatikko eli kytkimet öljyssä, ei niin kiirettä etteikö tuota ehtisi!!  😊
Kyllä talvipakkaset vaikuttaa nyky autoihinkin vaikka kuinka hienoa tekniikkaa ovat.
Ajelet tyytyväisenä hienolla autollasi etkä murehdi turhia!! 😊 😊
octavia 1,4tsi combi elegance -15
Octavia 1, 9tdi hb -08 -ex
Suzuki bandit
Fiat 580 dt

scoutti2016

Omassa scoutissa alkoi käynnistysongelmat reilu vuosi sitten marraskuussa. Maahantuoja ja huolto ilmoittivat, että tehtaalta tulee softa päivitys. Viime vuoden helmikuun puolen välin jälkeen lopetin esilämmityksen. Auto käynnistyi hyvin ja laitoin webaston päälle vasta käynnistyksen jälkeen. Maahantuoja ilmoitti keväällä, että tehtaalla käynnin yhteydessä on kerrottu ongelmasta uudelleen. Syksyllä maahantuoja ilmoitti ettei softa päivitystä tule, koska aiheuttaa päästöjen lisääntymisen. Tehdas antanut valtuudet Suomeen selvittää ongelmaa. Maahantuojan mukaan ongelman aiheuttaa välijäähdyttimeen kondensoituva vesi. Diesel malleissa joissa moottori 184hv on suurempi välijäähdytin jolla saadaan tehoja autoon ja näissä olisi käynnistysongelma. Ongelmaan neuvottiin laittaa maskisuoja vain alhaalle tutkan molemmin puolin talvirenkaan vaihdon yhteydessä talveksi. Webastoa tulisi käyttää vähintään 40 min. Tammikuussa aloin käyttää webastoa kun tuli pakkasia ja auto on käynnistynyt hyvin. Kokeilin kerran ja käytin webastoa 30min, kun auto oli seissyt pari yötä yli 10 asteen pakkasessa.  Auto ei käynnistynyt, laitoin webaston 10-15 min uudelleen päälle niin käynnistyi normaalisti. Tällä ohjeella olen nyt pärjännyt kunhan muistaa ajaa tarpeeksi tai huolehtii muuten akun varauksesta. Nyt on luvattu kiristyvää pakkasta niin saa nähdä miten ohje toimii.

Petunet

Omassani en ole käyttänyt maskisuojia ennen kuin nyt eilen laitoin, Webastoa käytän 20min kerrallaan.
Ei ole ollut mitään ongelmia käynnistymisessä tai muutenkaan moottorin tai voimansiirron suhteen.

Toki ahdin käy kyllä lämpöisenä aika usein...   ;)
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: scoutti2016 - 21.02.18 - klo:11:43
Omassa scoutissa alkoi käynnistysongelmat reilu vuosi sitten marraskuussa. Maahantuoja ja huolto ilmoittivat, että tehtaalta tulee softa päivitys. Viime vuoden helmikuun puolen välin jälkeen lopetin esilämmityksen. Auto käynnistyi hyvin ja laitoin webaston päälle vasta käynnistyksen jälkeen. Maahantuoja ilmoitti keväällä, että tehtaalla käynnin yhteydessä on kerrottu ongelmasta uudelleen. Syksyllä maahantuoja ilmoitti ettei softa päivitystä tule, koska aiheuttaa päästöjen lisääntymisen. Tehdas antanut valtuudet Suomeen selvittää ongelmaa. Maahantuojan mukaan ongelman aiheuttaa välijäähdyttimeen kondensoituva vesi. Diesel malleissa joissa moottori 184hv on suurempi välijäähdytin jolla saadaan tehoja autoon ja näissä olisi käynnistysongelma. Ongelmaan neuvottiin laittaa maskisuoja vain alhaalle tutkan molemmin puolin talvirenkaan vaihdon yhteydessä talveksi. Webastoa tulisi käyttää vähintään 40 min. Tammikuussa aloin käyttää webastoa kun tuli pakkasia ja auto on käynnistynyt hyvin. Kokeilin kerran ja käytin webastoa 30min, kun auto oli seissyt pari yötä yli 10 asteen pakkasessa.  Auto ei käynnistynyt, laitoin webaston 10-15 min uudelleen päälle niin käynnistyi normaalisti. Tällä ohjeella olen nyt pärjännyt kunhan muistaa ajaa tarpeeksi tai huolehtii muuten akun varauksesta. Nyt on luvattu kiristyvää pakkasta niin saa nähdä miten ohje toimii.

Tämä kertoo ettei auto sovellu myytyyn tarkoitukseen Suomeen!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

BMF

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.02.18 - klo:14:08
Tämä kertoo ettei auto sovellu myytyyn tarkoitukseen Suomeen!

Paalaamoon.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

takket

Mistäs näitä maskisuojan alaosia tai kokonaisia saa tilattua? Enää en tilaa erään suomalaisen valmistamaa vaahtomuovin palaa joka maksaa 50,.

BMF

#4820
Lainaus käyttäjältä: takket - 21.02.18 - klo:14:58
Mistäs näitä maskisuojan alaosia tai kokonaisia saa tilattua? Enää en tilaa erään suomalaisen valmistamaa vaahtomuovin palaa joka maksaa 50,.
Peitemateriaali:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/carman-yleismalli-maskisuoja

Kannattanee käyttää vaikka nippusiteitä mitkä tulee mukana, koska nuo "pikakiinnitys" kynnet on pikkasen ylihinnoiteltuja..http://m.motonet.fi/fi/kategoria/1251/1015547/Maskin-viimasuojan-kiinnikkeet


Itse ostin sen eeppisen  50 euron paketin ja näin jälkikäteen ajateltuna olisin kyllä ostanut tuon kympin setin ja leikellyt siitä sopivaksi...Itseasiassa olen aika varma että olisin veistellyt itse kattavamman  / tehokkaamaan version....

omatekosen voi myös yrittää tunkea sinne ilmanottoaukon ja syylärin väliin "piloon"...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

takket

Lainaus käyttäjältä: BMF - 21.02.18 - klo:15:06
Peitemateriaali:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/carman-yleismalli-maskisuoja

Kannattanee käyttää vaikka nippusiteitä mitkä tulee mukana, koska nuo "pikakiinnitys" kynnet on pikkasen ylihinnoiteltuja..http://m.motonet.fi/fi/kategoria/1251/1015547/Maskin-viimasuojan-kiinnikkeet


Itse ostin sen eeppisen  50 euron paketin ja näin jälkikäteen ajateltuna olisin kyllä ostanut tuon kympin setin ja leikellyt siitä sopivaksi...Itseasiassa olen aika varma että olisin veistellyt itse kattavamman  / tehokkaamaan version....

omatekosen voi myös yrittää tunkea sinne ilmanottoaukon ja syylärin väliin "piloon"...

Jep jep. Itsellä oli kans audissa tuollainen. Kyllähän se ihan hyvä oli, mutta kun sain paketin auki ja katsoin mistä maksoin 50, niin oli kyllä lievä järkytys.. :D

Kiitos linkistä, laitanpas tilaukseen niin saa alaosan umpeen.

Turbomania

Tänään kokeilin.
Käytin 2-3min töihin lähtiessä ja töistä kotiin lähtiessä ennen kuin lähdin liikenteeseen.
Sama kolahdus 2-3 esimmäistä risteystä ennen kuin häviää kokonaan lootan lämmittyä.
Noo paikallinen merkki liike saa selvittää..
Ainut vaiin että en muistannu että ens viikolla on hiihtoloma joten jouduin siirtämään viikolla eteenpäin aikaa.
Toivottavasti maaliskuun alussa olisi reilut pakkaset tai sitten jää ensi talveen.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

roiala

Tänään aamulla 2h säteilylämmitintä ja Defa 10A laturia sekä 32 minuuttia webastoa, -37 astetta pakkasta (käsivarressa :) ) ja noin 5 min käyttöä ennen liikkeelle lähtöä eikä pahemmin loota kolahdellut, pikkasen kuitenkin. Käynnistyi erittäin hyvin ja jäi käymään ongelmitta. Edellisenä päivänä noin 400km siirtymä takana pääosin yli -30 asteen pakkasessa. Koko päivän toimi moitteetta eli noin 10 starttia ja  450km ja keskikulutus ajotietokoneessa 5,2l/100km, Ylä- ja alanokkapeitteet paikallaan.  184hv/DSG/4x4

thoai

Moro, autona octavia G-tec MY15, ajettu 100tkm.
Eilen pohjoisessa reissaillessa ilmestyi autoon ensimmäinen vikaherja auton ostamisen jälkeen. Auto valittaa "bend lighting error". Seinää vasten tarkistaessa molemmat valot tekevät alas-sivuille-ylös liikkeen sekä kaikki polttimot palavat, myös sumuvalot/kurvivalot.
Auto valittaa valojen tsekkauksen jälkeen tuota virhekoodia joka mielestäni tekee sen ettei valot xenonit käänny liikkeessä. Pakkasta oli - 15 kun herja ilmeni ja herjaa edelleen samaa joka käynnistyksen jälkeen.

Onko mitään vinkkejä mitä tarkistaisi?
Auto tosin ostettu 1.5vk sitten liikkeestä ja sinne olenkin jo laittanut viestiä herjasta, heidän vastaus oli että odotellaan lämpimää keliä jospa herja lähtis itse pois, jos ei niin tutkitaan sitten. Otenkin sellainen fiilis että eivät tule korjaamaan liikkeen piikkiin tota...

M_M

Lainaus käyttäjältä: thoai - 23.02.18 - klo:08:29
Onko mitään vinkkejä mitä tarkistaisi?
Auto tosin ostettu 1.5vk sitten liikkeestä ja sinne olenkin jo laittanut viestiä herjasta, heidän vastaus oli että odotellaan lämpimää keliä jospa herja lähtis itse pois, jos ei niin tutkitaan sitten.

Vikakoodien luku VCDS:n kanssa kertoisi paremmin mikä siellä takkuaa. Autoliikkeelle vastaisin ystävällisesti mutta jämäkästi että pitäähän nyt auton perkele toimia pakkasellakin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: thoai - 23.02.18 - klo:08:29
Onko mitään vinkkejä mitä tarkistaisi?

Tarkasta ne umpion sivulla olevat hehkulankapolttimot. Eli kummassakin umpiossa pitäisi xenonien lisäksi olla pienet tuikut. Valaiset käytönnössä ne umpion viirut.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

thoai

Lainaus käyttäjältä: M_M - 23.02.18 - klo:09:32
Vikakoodien luku VCDS:n kanssa kertoisi paremmin mikä siellä takkuaa. Autoliikkeelle vastaisin ystävällisesti mutta jämäkästi että pitäähän nyt auton perkele toimia pakkasellakin.

Ollaan vielä reissussa tämän viikon ja ensi viikon puolella palataan takas etelään niin aattelin viedä auton itse paikanpäälle liikkeeseen jos ei ole vika vielä selvinnyt siihen mennessä.

thoai

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 23.02.18 - klo:10:04
Tarkasta ne umpion sivulla olevat hehkulankapolttimot. Eli kummassakin umpiossa pitäisi xenonien lisäksi olla pienet tuikut. Valaiset käytönnössä ne umpion viirut.

Mielestäni molemmat päiväajovalot eli viirut palavat kyllä, mutta tarkistan vielä.

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: thoai - 23.02.18 - klo:10:37
Mielestäni molemmat päiväajovalot eli viirut palavat kyllä, mutta tarkistan vielä.

Ne on eri viirut. Hehkulankapolttimo valaisee ne auton pitkittäissuuntaiset "kromi"viirut. Ei kyllä taida tähän liittyä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy