Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

erttuli

Onko katottu suuttimien kuntoa? Aika outoa kyllä kun ei mikään vanha auto ole.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 17.10.17 - klo:09:11
about jokaisessa 3-koppaisesa octaviassa turvavyön läpivienti näyttää tuolta.
Minä vaihdatin omastani ko. osan takuuseen 20 tkm ajettuna kun kului. Maahantuojan mielestä turvavyötä käytetään väärin ja se kuluu sen vuoksi, mutta vaihtoivat osan kuitenkin.
Nyt mittarissa karvan vajaa 53tkm ja taas on läpiviennissä kunnon ura.
Muovi vaan on niin pehmeää että turvavyö sahaa siihen pikkuhiljaa koloa.
Täällä 69 tkm ajettu Ocu ja kuskin puolella on tuon turvavyön aukon reunassa hieman väriä vyöstä, mutta minkäänlaista lovea muoviin ei ole kulunut. Ilmeisesti penkin / selkänojan sijainti B-pilariin nähden vaikuttaa asiaan. Mulla on tuo sport-penkin "olkapään" etureuna hieman B-pilarin takapuolella ja näin ollen vyö lähtee siis lähes kohtisuoraan sivulle, eikä eteenpäin.
Miten muuten vedätte tuon turvavyön, kun sitä kiinnitätte? Vasemmalla kädellä ja kohti rattia, vai hakeeko oikea käsi sen tuosta läheltä vasenta olkapäätä? Itsellä tuo jälkimmäinen tapa.
Konsernipelejä vuodesta 1993

jaston

Lainaus käyttäjältä: jaston - 11.10.17 - klo:23:51
Moni (minä mukaan lukien) on valittanut pre-fl:n natinoista kojelaudassa/a-pilarissa, mutta kellään ei tunnu olevan asiaan tiedossa korjausta/vinkkiä.
Oma auto on muuten suht hiljainen, mutta tuo narahtelu a-pilarin/kojelaudan reunan/oven etuosan tienoilta ottaa kyllä päähän.
Merkkihuolto ei tietenkään osaa sanoa mitään.

Puoli vuotta olen koittanut eri kohtia tuolta repsikan puolelta pehmustaa/vaimentaa erinäköisillä kikoilla, mutta ei auta. Narahtelee joka kerta asfaltin saumaan ajaessa.

Seuraavat syyt ei tätä ääntä aiheuta:
Istuimen korkeudensäätö, turvavyön korkeudensäätö, aurinkolasikotelo.

Jatkan tätä natina/narina -pohdintaani. Nyt olen lähes varma, että ääni tulee repsikan puolelta kojelaudan ja ilmaritilän yhtymäkohdasta, siis sen ritilän josta voi rullalla säätää ilman tuloa ja sen suuntaa. Koko ritilähässäkkä vaikuttaa jotenkin "löysältä" ja natisee jonkin verran, kun vertaa kuskin puolen vastaavaan.

Koittanut nyt tunkea tuon reunoihin kojelaudan väliin jos jonkinmoista tilkettä, jos sais natinat pois. Vielä ei ole oikein onnistunut...
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

jaston

Juu, ei tule ääni ritilän kohdalta.  >:(
Otin nimittäin koko ilmaritilän irti repsikan puolelta ja natisee edelleen.
Kyllä voi olla mystinen juttu, seuraava veikkaus on ovipahvi.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

NPR

Lainaus käyttäjältä: jaston - 05.11.17 - klo:06:45
Juu, ei tule ääni ritilän kohdalta.  >:(
Otin nimittäin koko ilmaritilän irti repsikan puolelta ja natisee edelleen.
Kyllä voi olla mystinen juttu, seuraava veikkaus on ovipahvi.

Omassa hanskalokero pitää välillä elämää. Oletko kokeillut, että onko sen auki jättämisellä mitään vaikutusta? Tai vaihtoehtoisesti painattaa sitä kädellä kiinni hetken aikaa, niin huomaa että häviääkö natinat.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

BMF

Lainaus käyttäjältä: NPR - 05.11.17 - klo:08:44
Omassa hanskalokero pitää välillä elämää. Oletko kokeillut, että onko sen auki jättämisellä mitään vaikutusta? Tai vaihtoehtoisesti painattaa sitä kädellä kiinni hetken aikaa, niin huomaa että häviääkö natinat.

Minulla myös tämä mystinen ääni edelleen ja ääni tosiaan repsikan puolelta ja silloin kun pakkasen puolella ja ajelen yli 80kmh. Eli resonoi jostain mutta ei ole hanskalokero tai ei ainakaan vaikutusta onko se auki tai kiinni. Myös muuta lokerot ja kilkkeet käyty läpi.  Outoa tosiaan kun nyt oli pluskelit ja motarilla ajelin niin mitään sirinää ei ollut. Eli joku lämpölaajenee riittävässä pakkasessa ja sitten alkaa sopivassa vauhdissa sirisemään. Eikä ole väliä vaikka webasto olisi huutanut pidempääkin ja hyttikin olisi jo lämmin. Ainakin työmatkan noin 30km motaria se sirisee koko ajan kun on pakkasta.
No onpahan ainakin "vara pakkasmittari"  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ocutj

Oottekos kokeilleet tuulilasin ulkopuolella lasin alalaidan listaa joka nousee hieman a-pilarissa ylöspäin. Mulla ainakin aiheutti pärinän yli 80 km/h vauhdissa. Laitoin millin kokoisen kaksipuolisen teipin palan listan yläpään alle ja ääni poistui.

jaston

Nyt tapahtui jonkinlainen hiljentyminen. Suihkasin WD-40:ä repsikan oven saranoihin ja laitoin samalla yhden pätkän pehmustettua teippiä ovipahvin etureunaan ihan alaosaan.
Tuntuu, että tuo natina tulikin tuolta jostain oven ja kojelaudan välistä.  ???

Kattellaan nyt oliko ilo ennenaikaista...
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

PaMake

Columbus on alkanut olemaan hukassa aamuisin. Ikään kuin joku haamu näppäilisi näyttöä ja se saattaa mennä itsestään asetuksiin ym. Näyttö ei oikein reagoi oman sormen painalluksiin. Tämä tapahtuu vain aamuisin, kun auto on seissyt yön pihassa. Ongelma ei johdu pakkasesta, sillä ongelmaa on esiintynyt myös siinä + 8 asteen lämpötilassa. Pitääkö viedä merkkipajalle näytön vaihtoon?
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

DataTraveler

Columbus on alkanut olemaan hukassa aamuisin. Ikään kuin joku haamu näppäilisi näyttöä ja se saattaa mennä itsestään asetuksiin ym. Näyttö ei oikein reagoi oman sormen painalluksiin. Tämä tapahtuu vain aamuisin, kun auto on seissyt yön pihassa. Ongelma ei johdu pakkasesta, sillä ongelmaa on esiintynyt myös siinä + 8 asteen lämpötilassa. Pitääkö viedä merkkipajalle näytön vaihtoon?


Mullakin ollu samaa vikaa.. ja oikeestaan ongelma alkoi kun alueella aloitti uusi radiokanava, jolla ei ole TP- käytössä... Otin sitten tuon ominaisuuden pois käytöstä ja nyt on parisen viikkoa toiminu radio normaalisti... sattumaa tai ei... Soittelin asiasta huoltoon ja sieltä meinasivat, että pitäs ajaa päivitys radiolle, hintaa satkun verran... Autona -14 RS....

Jani

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 08.11.17 - klo:15:29
Columbus on alkanut olemaan hukassa aamuisin. Ikään kuin joku haamu näppäilisi näyttöä ja se saattaa mennä itsestään asetuksiin ym. Näyttö ei oikein reagoi oman sormen painalluksiin. Tämä tapahtuu vain aamuisin, kun auto on seissyt yön pihassa. Ongelma ei johdu pakkasesta, sillä ongelmaa on esiintynyt myös siinä + 8 asteen lämpötilassa. Pitääkö viedä merkkipajalle näytön vaihtoon?

Mulla samaa vikaa. Ehkä kymmenisen kertaa jäänyt tavallaan kakkosen radiokanavan muistipaikan nappi pohjaan, ja logo katoaa. Sattumaa vai ei niin näillä kerroilla olen painanut webaston käynnistyksen jälkeen päälle. SOC ollu 70% noina kertoina kun tuota tapahtunu. Varauksen ollessa 90% tuota ei ole tapahtunut kertaakaan. Auto -14 RS

Klasu81

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 08.11.17 - klo:15:29
Columbus on alkanut olemaan hukassa aamuisin. Ikään kuin joku haamu näppäilisi näyttöä ja se saattaa mennä itsestään asetuksiin ym. Näyttö ei oikein reagoi oman sormen painalluksiin. Tämä tapahtuu vain aamuisin, kun auto on seissyt yön pihassa. Ongelma ei johdu pakkasesta, sillä ongelmaa on esiintynyt myös siinä + 8 asteen lämpötilassa. Pitääkö viedä merkkipajalle näytön vaihtoon?

Meikäläisellä myös vastaavia havaintoja radion näytön toiminnasta. Tosin itsellä Bolero...
Näyttö sekoilee ja jumii, vaihtelee kanavia yms. Näyttö on sekoillut myös pakkaskelissäkin aamuisin, ei joka aamu, mutta ärsyttävän usein.

Tilasin tsekeistä uuden näytön ja vaihdon jälkeen sekoilut vähenivät. Edelleen silloin tällöin tapahtuu tuota sekoilua.

Itse näytön vaihtaminen ei ollut vaikeaa, näyttö irti neljällä "irrotusavaimella" ja sitten näytön takaa vain piuhat irti. Uuteen piuhat kiinni ja napsautti vain näytön paikalleen. Ainut kauneusvirhe on se että heittää vikakoodia, kun ei ole alkuperäinen näyttö.
Bad company corrupts good morals

pulttiboi

Olen huomannut viimeisen kuukauden aikana että kun on sateinen ilma, niin konepellin alta tulee hieman vesihöyryä. Tarkemmin pelkääjän puolelta syylärin lähistöltä. Vuotoja ei osunut silmiin. Vettä oli hieman pohjalla olevan muovisen suojalevyn päällä. Jäähdytysnestettä ei ole lisätty. Auto on vm. 2014 bensa RS. Voisiko olla vain ajon aikana kertyneen veden höyrystyminen?
Muilla kokemuksia vesihöyrystä konepellin alta sadekelillä?

PaMake

Näköjään monella muullakin samaa vikaa. Itsellä vuoden 2014 normi 1.4 TSI. Testailin hieman auttaako aloitusnäytön vaihtaminen radionäytöstä esim. navigaattorinäyttöön. Hetken jo luulin, että auttaa, mutta eilen aamulla startatessa myös navigaattorinäytöllä näyttö ei ota vastaan sormen painalluksia ja vaeltelee pitkin asetuksia itsekseen. Ei tuntunut tokenevan edes parin minuutin ajon jälkeen. Pakko oli pysäyttää ja käynnistää auto uudestaan. Tämän jälkeen toimi normaalisti.
En ole keksinyt mitään ongelman laukaisevaa asiaa.


Lainaus käyttäjältä: Klasu81 - 08.11.17 - klo:21:24
Meikäläisellä myös vastaavia havaintoja radion näytön toiminnasta. Tosin itsellä Bolero...
Näyttö sekoilee ja jumii, vaihtelee kanavia yms. Näyttö on sekoillut myös pakkaskelissäkin aamuisin, ei joka aamu, mutta ärsyttävän usein.

Tilasin tsekeistä uuden näytön ja vaihdon jälkeen sekoilut vähenivät. Edelleen silloin tällöin tapahtuu tuota sekoilua.

Itse näytön vaihtaminen ei ollut vaikeaa, näyttö irti neljällä "irrotusavaimella" ja sitten näytön takaa vain piuhat irti. Uuteen piuhat kiinni ja napsautti vain näytön paikalleen. Ainut kauneusvirhe on se että heittää vikakoodia, kun ei ole alkuperäinen näyttö.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

_Vesku_

Skoda Connect palvelu ei käytössä.

Octavia G-tec -17 Autossa on columbus 9.2" navi.
Vaikuttaa että columbus menettää yhteyden nettiin, wlan symboli muuttuu punaiseksi ruudun yläreunassa. Ja esim. connect palvelu ei enää toimi ja samoin google earth kartta ei toimi (päivittää karttaa netistä).
Toiminto palautuu kuntoon kun resetoi tehdasasetuksille skoda connect palvelun ja rekisteröityy uudelleen. Ei kuitenkaan toimi kuin muutaman päivän ja sitten taas sama resetointi edessä. Onko muilla vastaavaa ongelmaa.

Särki

Lainaus käyttäjältä: Särki - 02.02.17 - klo:20:06
Jatketaanpa Boleron ongelmista osa2.
Tuo kolmas päivitys tehtiin loppuvuodesta mutta mitään apua ei ongelmiin tullut. Nollakelissä kanavat vaihtuvat itsekseen ja välillä paneeli lakkaa toimimasta kokonaan. Radio vaihdettiin takuuna uuteen noin kuukausi sitten ja tämä on toiminut ongelmitta.

Jatketaanpa Boleron ongemista osa 3.
Uusi, takuuseen vaihdettu, radio temppuilee aivan samalla lailla kun alkuperäinenkin! Kesä ja lämpöiset kelit sujuivat ilman ongelmia, mutta näin syksyn ja kylmien säiden saapuessa, vaihtuvat kanavat ja radiologot melkeinpä joka aamu. Melkoinen levyraati oli aamulla autossa kun ajelin töihin, muutaman sekunnin välein vaihtui Tuure Kilpeläinen Avenged Sevenfoldin ja Cheekin kautta Tanita Tikaramiin! Radio Aalto oli neljässä ensimmäisessä muistipaikassa tallennettuna ja radiologot tipo tiessään.

Selvästi oman auton heikoin lenkki nämä Bolerot, täytyypä käydä huollossa kysymässä mitäs tälle seuraavaksi tehtäisiin.

psxgamer

Ã,,rsyttää vieläkin autossa alusta asti ollut hälyääni vika: Varsinkin kylmällä tai aamuisin keskikonsolin alta kuuluu hirvittävän kovaääninen sirinä ääni. Huollossa on tutkittu tuota kaksi kertaa, eivätkä ole saanet korjattua. Kuvasin oikein videonkin asiasta:

https://photos.app.goo.gl/UDu4qWt6m6NY1kwE2

Ekalla kerralla huolto ei saanut vikaa ilmi, toisella kerralla väittivät, että ääni poistui kun tyhjensi hansikaslokeron. Itse kuvasin tuon sirinän hansikaslokero nyt tyhjänä ja sama sirinä siitä tulee silti. Ã,,änihän ei edes kuulu hansikaslokeron suunnalta.

Onko kellään kokemuksia tämmöisestä ja mikä ratkaisu siihen on mahdollisesti auttanut?

BMF

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 16.11.17 - klo:13:40
Ã,,rsyttää vieläkin autossa alusta asti ollut hälyääni vika: Varsinkin kylmällä tai aamuisin keskikonsolin alta kuuluu hirvittävän kovaääninen sirinä ääni. Huollossa on tutkittu tuota kaksi kertaa, eivätkä ole saanet korjattua. Kuvasin oikein videonkin asiasta:

https://photos.app.goo.gl/UDu4qWt6m6NY1kwE2

Ekalla kerralla huolto ei saanut vikaa ilmi, toisella kerralla väittivät, että ääni poistui kun tyhjensi hansikaslokeron. Itse kuvasin tuon sirinän hansikaslokero nyt tyhjänä ja sama sirinä siitä tulee silti. Ã,,änihän ei edes kuulu hansikaslokeron suunnalta.

Onko kellään kokemuksia tämmöisestä ja mikä ratkaisu siihen on mahdollisesti auttanut?

Aah tuli suorastaan kotoisa olo kun kuunteli tuota tuttua räminää. Jostain sieltähän se itselläkin kuuluu. Mitä kovempi pakkanen ja kovempi vauhti niin sitä enemmän rämisee. Itselläni se ääni kuitenkin taitaa tulla jostain vänkärin puolen tuulilasin / konsolin paikkeilta. En vaan ole itse ikinä vänkärin penkillä kuuntelemassa ajon aikana niin ei pääse koskaan tarkemmin paikantamaan lähdettä.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: BMF - 16.11.17 - klo:13:46
Aah tuli suorastaan kotoisa olo kun kuunteli tuota tuttua räminää. Jostain sieltähän se itselläkin kuuluu. Mitä kovempi pakkanen ja kovempi vauhti niin sitä enemmän rämisee. Itselläni se ääni kuitenkin taitaa tulla jostain vänkärin puolen tuulilasin / konsolin paikkeilta. En vaan ole itse ikinä vänkärin penkillä kuuntelemassa ajon aikana niin ei pääse koskaan tarkemmin paikantamaan lähdettä.

Kummassa Octaviassa sinulla tämä ääni tuli? -13 vai -17 mallissa? Omani sijoittuu tuohon väliin, ollen -16 mallin auto.

BMF

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 16.11.17 - klo:14:07
Kummassa Octaviassa sinulla tämä ääni tuli? -13 vai -17 mallissa? Omani sijoittuu tuohon väliin, ollen -16 mallin auto.

Tässä nykyisessä uudessa mallissa. Vanhassa sirisi eri paikat  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 16.11.17 - klo:13:40
Ã,,rsyttää vieläkin autossa alusta asti ollut hälyääni vika: Varsinkin kylmällä tai aamuisin keskikonsolin alta kuuluu hirvittävän kovaääninen sirinä ääni. Huollossa on tutkittu tuota kaksi kertaa, eivätkä ole saanet korjattua. Kuvasin oikein videonkin asiasta:

https://photos.app.goo.gl/UDu4qWt6m6NY1kwE2

Ekalla kerralla huolto ei saanut vikaa ilmi, toisella kerralla väittivät, että ääni poistui kun tyhjensi hansikaslokeron. Itse kuvasin tuon sirinän hansikaslokero nyt tyhjänä ja sama sirinä siitä tulee silti. Ã,,änihän ei edes kuulu hansikaslokeron suunnalta.

Onko kellään kokemuksia tämmöisestä ja mikä ratkaisu siihen on mahdollisesti auttanut?
Oletko kokeillut avata kyynärnojan lokeron kantta? Itselläni piti tuo samanlaista ääntä mikäli ei ollut kunnolla kiinni/auki.

Hidalgo

Parkkihallissa ajaessani päätti Octavia vetäistä liinat kiinni piippauksen säestämänä, ilman mitään varoitusta. Vauhtia oli n. 20kmh, onneksi ei ketään ollut takana. Edessäni ei ollut mitään.

Onko kellään tästä kokemusta, pitäisikö viedä tutkan tarkastukseen tms., vai antaa vaan olla ominaisuutena ja pelätä että koska lasauttaa jarrut taas pohjaan?

BMF

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.11.17 - klo:18:57
Parkkihallissa ajaessani päätti Octavia vetäistä liinat kiinni piippauksen säestämänä, ilman mitään varoitusta. Vauhtia oli n. 20kmh, onneksi ei ketään ollut takana. Edessäni ei ollut mitään.

Onko kellään tästä kokemusta, pitäisikö viedä tutkan tarkastukseen tms., vai antaa vaan olla ominaisuutena ja pelätä että koska lasauttaa jarrut taas pohjaan?

Hämärässä parkkihallissa missä voi olla kaikenlaisia valonlähteitä ja heijastumia ja pilareita sekä ihmisiäkin ja tutkan ollessa kurashaibassa niin en olisi ainakaan omalla kohdalla vielä menossa huoltoon. Jos alkaa toistumaan useammin niin toki siinä voi jotain oikeaa vikaakin olla.

Ihan ensin kannattaa pesasta auto tai ainakin tutkat.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: BMF - 16.11.17 - klo:19:03
Hämärässä parkkihallissa missä voi olla kaikenlaisia valonlähteitä ja heijastumia ja pilareita sekä ihmisiäkin ja tutkan ollessa kurashaibassa niin en olisi ainakaan omalla kohdalla vielä menossa huoltoon. Jos alkaa toistumaan useammin niin toki siinä voi jotain oikeaa vikaakin olla.

Ihan ensin kannattaa pesasta auto tai ainakin tutkat.
Ajan viikottain kyseiseen halliin, mutta tämä oli siellä ensimmäinen kerta. Suomen teillä on yleensäkin hämärää, kaikenlaisia valonlähteitä ja heijastumia, sekä kura lentää jatkuvasti. Nuo eivät siis saa olla syy hätäjarrutukseen.

Onko sinullekin käynyt näin? Jos tämä on Octavian ominaisuus syksyisin, niin pitää varmaan ottaa koko tutka pois päältä.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.11.17 - klo:19:23
Ajan viikottain kyseiseen halliin, mutta tämä oli siellä ensimmäinen kerta. Suomen teillä on yleensäkin hämärää, kaikenlaisia valonlähteitä ja heijastumia, sekä kura lentää jatkuvasti. Nuo eivät siis saa olla syy hätäjarrutukseen.

Onko sinullekin käynyt näin? Jos tämä on Octavian ominaisuus syksyisin, niin pitää varmaan ottaa koko tutka pois päältä.

Ei ole käynyt mutta olen kyllä tällä sivustolla törmännyt muutamiin tapauksiin joilla käynyt näin. En ole sittemmin jälkeenpäin ainakaan kuullut että mitään oltaisiin asian suhteen tarvinnut tehdä. Jos siinä tutkassa sattuu  olemaan kuraa tai muuta sopivasti niin se voi kyllä temput joskus tehdä.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.11.17 - klo:18:57
Parkkihallissa ajaessani päätti Octavia vetäistä liinat kiinni piippauksen säestämänä, ilman mitään varoitusta. Vauhtia oli n. 20kmh, onneksi ei ketään ollut takana. Edessäni ei ollut mitään.

Onko kellään tästä kokemusta, pitäisikö viedä tutkan tarkastukseen tms., vai antaa vaan olla ominaisuutena ja pelätä että koska lasauttaa jarrut taas pohjaan?


Kyllähän tuosta on kokemusta ja taitaa olla tämän tutkan ominaisuus. Edellinen MY14 lasautti jarrut monesti pohjaan tuossa omalla parkkipaikalla, kun siinä on liian korkeat hidastetöyssyt. Nykyinen MY18  on tyytynyt vain piippailemaan noissa kohdissa eikä ole vielä jarrua tarjonnut eli onko ohjelmisto vähän viisastunut.

Tuo "front assist" menee vain oletuksena aina päälle autoa käynnistettäessä. Onnistuisiko sitten sen disabloiminen Obdelevenillä?

Pazimus83

Terve vaan kaikille! Tässä pitkin kesää ja syksyä on tullut luettua foorumia, kun tuli siirryttyä takaisin VAG-leiriin pitkän tauon jälkeen. III Octavia löytyy siis täältäkin.

Tuosta front assistista piti kysymäni. Muutaman kerran on näyttöön syttynyt varoitus edessä olevasta esteestä, mutta mulla auto ei ole vetänyt liinoja kiinni. Pitäisikö sen tehdä se heti, vai riippuuko omasta vauhdista, että jarruttaako lainkaan eli on vain varoitus?
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Style -16

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 17.11.17 - klo:14:28
Tuosta front assistista piti kysymäni. Muutaman kerran on näyttöön syttynyt varoitus edessä olevasta esteestä, mutta mulla auto ei ole vetänyt liinoja kiinni. Pitäisikö sen tehdä se heti, vai riippuuko omasta vauhdista, että jarruttaako lainkaan eli on vain varoitus?

Minullakin on varoittanut sellaisessa tilanteessa, että edessä oleva auto on ollut kääntymässä pois alta, enkä siksi ole jarruttanut. Ei ole jarruttanut.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 17.11.17 - klo:14:28
Terve vaan kaikille! Tässä pitkin kesää ja syksyä on tullut luettua foorumia, kun tuli siirryttyä takaisin VAG-leiriin pitkän tauon jälkeen. III Octavia löytyy siis täältäkin.

Tuosta front assistista piti kysymäni. Muutaman kerran on näyttöön syttynyt varoitus edessä olevasta esteestä, mutta mulla auto ei ole vetänyt liinoja kiinni. Pitäisikö sen tehdä se heti, vai riippuuko omasta vauhdista, että jarruttaako lainkaan eli on vain varoitus?
Siinä on useampi "taso/tapa", miten reagoi tilanteeseen sen havaitun kriittisyyden mukaan. Manuaalissa on kuvattu tuo tarkemmin.

roiala

Onkos kenelläkään keksitty mitään korjausta 184hv TDI ocujen välijäähdyttimen kondenssiongelmaan. Markkiliikkeen mukaan korjausta ei ole.  Auto lähti eilen hinurilla kun ei startilla pyörittele. Ensimmäistä kertaa toki mutta toivottavasti (turha toivo) vikaa kertaa. Ei ole nokkapeittoa ollut mutta se nyt tulee. JA onko missään raportoitu jotta olisitte kuulleet niin kiertokankien vääntymistä ko. hydrolukon takia?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy