Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Loskakeli vaikuttaa monen merkkisen auton paljaana oleviin levyjarruihin. Palat ovat sen verran irti levystä, että sinne kertyy tavaraa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

costner82b

Lainaus käyttäjältä: StyleSeppo - 28.02.17 - klo:09:50
Kävin näyttämässä kun vika tuli jälleen, vaati useamman yrityksen ja vähän odottelua ennenkuin lähti käyntiin. 

Softapäivitys laitettiin huollossa, ei tarkempaa tietoa. Nyt jäi vaivaamaan: jos autoon laittaa pelkät virrat, palaako EPC ja pakokaasuvalo normaalisti? Itselläni tekee näin, mutta en muista paloivatko ne ennen käynnistysongelmaa. Sammuvat kyllä startatessa.

En jaksa käydä tarkistamassa, mutta eiköhän nekin valot kuulu syttyä jotta nähdään että polttimo toimii.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

Iero

Lainaus käyttäjältä: BMF - 01.03.17 - klo:16:28
Minulla myös tehnyt tätä vuodesta toiseen ja viimeksi teki tämän vartti sitten kun ajelin töistä kotio. Ongelma esiintyy juurikin kun ajelee pitkät motaripätkät ja sitten tulee eka jarrutus. Jotenki kylmänä ja kuraloskakelillä ei oikein tarraa niinku pitäsi. Kesät ja talvet toimii ihan hyvin eli jotenkin se tähän kurakeliin liitttynee.... Joku asiantuntija osannee selittää. Kaupunkiajossa se sitte asettuu kun enempi jarruttelee...


Sama vika täällä. Kostealla kelillä pitää varoa vielä sitä, kun jarrut tempaisevat autoa reunaan tai toiseen sen lisäksi, että pitävät heikosti jarrutuksen alussa,
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

b1mpo

En oo tempomista huomannut, mutta monella eri autolla havainnut jarruissa pidon puutetta tietyillä keleillä ensi polkaisulla. Vähän sama asia, kun ymmärtää mustan jään syntymisen plussakeleillä. Toiset hoksaa ja toiset ei ollen jorpakossa.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Nestori

No niin, nyt siten katosi takapää Octaviasta - siis veto. Haldex-pumppu zökö. Maanantaina taidetakomoon, mielenkiinnolla odotan kustannusarviota. Tunti töitä, joten se ei ole suuri ongelma, mielenkiinnolla odotan osan hintaa. Ja mikä mahtaa olla 3v4kk ja 68tkm ajetun auton PR-takuun osuus.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 02.03.17 - klo:09:57
No niin, nyt siten katosi takapää Octaviasta - siis veto. Haldex-pumppu zökö. Maanantaina taidetakomoon, mielenkiinnolla odotan kustannusarviota. Tunti töitä, joten se ei ole suuri ongelma, mielenkiinnolla odotan osan hintaa. Ja mikä mahtaa olla 3v4kk ja 68tkm ajetun auton PR-takuun osuus.

Ehditkö vaihtaa öljyt Haldexiin ennen ongelmaa? Huomasitko mitään muutosta öljynvaihdon jälkeen? Itsellä 63 tkm mittarissa ja 60 tkm:n kohdalla vaihdoin öljyt ja en ole ihan varma, onko käytöksessä jotain muutosta havaittavissa.

Noilla kilometreillä (ainakin ensimmäisen omistajan tapauksessa) lähtisin 100 %:n vastaantulosta.

Nestori

En ole varma tekivätkö 60tkm huollossa. Kuuleman mukaan ongelma on likaantuminen, eli öljyjen vaihto ja suodattimen puhdistus ovat lääke, jolla ehkäistään pumpun rikkoutuminen. Kaverin vanhassa  4x4 Volvossa Gen2 pumppu on kestänyt max 100tkm, sitten porsii.

Eka omistaja, joten toivottavasti GW pelaa edes kohtuullisesti :).

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 02.03.17 - klo:16:51
En ole varma tekivätkö 60tkm huollossa. Kuuleman mukaan ongelma on likaantuminen, eli öljyjen vaihto ja suodattimen puhdistus ovat lääke, jolla ehkäistään pumpun rikkoutuminen. Kaverin vanhassa  4x4 Volvossa Gen2 pumppu on kestänyt max 100tkm, sitten porsii.

Eka omistaja, joten toivottavasti GW pelaa edes kohtuullisesti :).

Eivät ole tehneet vaihtoja jos et ole erikseen pyytänyt. On nimittäin lisätöitä, jotka pitää erikseen pyytää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Ei kai "takuu" säily, jos ei huollettu ajallaan. Ammattitaitoinen huoltoliike kyllä pitäisi osata infota haldexin huoltotarpeesta, aivan kuin jarrunesteen vaihtokin. Muutenhan skodalla ei pitäisi saada edes ajoturvaleimaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.03.17 - klo:17:32
Ei kai "takuu" säily, jos ei huollettu ajallaan. Ammattitaitoinen huoltoliike kyllä pitäisi osata infota haldexin huoltotarpeesta, aivan kuin jarrunesteen vaihtokin. Muutenhan skodalla ei pitäisi saada edes ajoturvaleimaa.

Onko marmoritiski esimerkiksi Laakkonen tällainen? Ei muuten mainita tuosta huollosta, jos et erikseen vaadi!

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

enkero

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.03.17 - klo:17:32
Ei kai "takuu" säily, jos ei huollettu ajallaan. Ammattitaitoinen huoltoliike kyllä pitäisi osata infota haldexin huoltotarpeesta, aivan kuin jarrunesteen vaihtokin. Muutenhan skodalla ei pitäisi saada edes ajoturvaleimaa.

En tiedä mikä on Haldexin aikaperusteinen öv-väli, mutta kilsoissa se on 90tkm. Tarjoavat 60tkm huollossa lisätyönä, jos meinaa pitempään pitää niin voi varmaan tyhmemminkin noin 80-90â,¬ käyttää.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Jaka

Haldexin öljynvaihtoväli on muuten 60 T kilometriä ei 90 T.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 02.03.17 - klo:19:10
Haldexin öljynvaihtoväli on muuten 60 T kilometriä ei 90 T.

En tiedä kolmokoppaisesta, mutta kakkoskoppaisessa 60tkm öljyt ja suodatin 120tkm. Eivät tarjoa saati vaihda tuota suodatintakaan, kuin erikseen pyytämällä  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

HAL9000

Nyt on ruvenneet takajarrut kahisemaan ihan urakalla. Varsinkin yön yli ensimmäiset jarrutukset kuulostavat pahalta. Pari kunnollista jarrutusta vähän kovemmasta vauhdista tekee jarruista (lähes) äänettömät. Normaali stadipyörittelyssä pitävät ääntä koko ajan... :-(
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

jaston

Tämmöisellä +2 vesisade kelillä ainakin omassa jarrut kahisee kanssa melkoisesti. Kaupunkipyörityksessä aikalailla kokoajan.

Aikaisemmin valittamaani repsikan puolen kojelaudan natinaa korjailtiin huollossa kiristelemällä kiinnityksiä yms.
Tuntuis auttavan, natinat väheni reilusti.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

b1mpo

Jos jarrut olleet yön yli loskap...ssa, katsokaa minkä näköiset levyt ovat. Ei ihme jos ääntä pitää. Käsijarrulla voi putsata ennen seisotusta ja katsoa miten vaikuttaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

enkero

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 02.03.17 - klo:19:10
Haldexin öljynvaihtoväli on muuten 60 T kilometriä ei 90 T.

Okei, merkkihuollossa eivät sitten asiasta tietäneet. Vaan eipä puristele meikäläistä enää.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: BMF - 01.03.17 - klo:16:28
Minulla myös tehnyt tätä vuodesta toiseen ja viimeksi teki tämän vartti sitten kun ajelin töistä kotio. Ongelma esiintyy juurikin kun ajelee pitkät motaripätkät ja sitten tulee eka jarrutus. Jotenki kylmänä ja kuraloskakelillä ei oikein tarraa niinku pitäsi. Kesät ja talvet toimii ihan hyvin eli jotenkin se tähän kurakeliin liitttynee.... Joku asiantuntija osannee selittää. Kaupunkiajossa se sitte asettuu kun enempi jarruttelee...

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.03.17 - klo:17:52
Loskakeli vaikuttaa monen merkkisen auton paljaana oleviin levyjarruihin. Palat ovat sen verran irti levystä, että sinne kertyy tavaraa.

Lainaus käyttäjältä: Iero - 01.03.17 - klo:20:07

Sama vika täällä. Kostealla kelillä pitää varoa vielä sitä, kun jarrut tempaisevat autoa reunaan tai toiseen sen lisäksi, että pitävät heikosti jarrutuksen alussa,

No hyvä nähdä, että tämä ominaisuus on ollut muillakin tiedossa... Minua vähän hämästi tämä siitäkin syystä, että tosiaan -11 mallinen Leon ei koskaan tehnyt tämmöistä. Jarrut toimivat samalla teholla kesät, talvet, sateet ja poudat. Tai eivät varmaan ihan samalla teholla, mutta jarrun poljintuntumassa ei huomannut mitään eroa. Leonissa oli tämä alunperin Audeissa esitelty ominaisuus, eli pyyhkijöiden ollessa aktiivisia, käyttää auto jarruja ihan hienoisesti kiinni välillä kuivatakseen niitä. Käsittääkseni Octaviassa pitäisi olla sama ominaisuus, mutta se ei ole erityisesti auttanut. Pitää katsoa paraneeko ominaisuus kesäkeleissä sateella, eli oliko tämä vain syksyn loskan ja suolan ansiota.

b1mpo

Oon yrittänyt vaihtaa strongille adaptaatiosta tuota kuivausta, mutta ei ole löytynyt oikeaa security codea.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

^ Jos ei muisti aivan petä, niin tuo jarrujen kuivaus toimii vain silloin kun pyyhkijät ovat jatkuvalla pyyhinnällä (joko viiksestä laitettu jatkuvalle tai sadetunnistimen ohjaamana). Talven loskassa harvemmin taitaa jatkuvaa pyyhintää tarvita, joten se voisi selittää kuivauksen tehottomuutta?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Peke

Näin se on vaggineissa ja tuo on syvältä ku esim. itsellä ei ole pyyhkijät päällä juuri koskaan. TT:ssä huomas monesti miten "pitkä" tuo viive jarruissa oli. >:(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

jukra

Lainaus käyttäjältä: jukra - 07.01.17 - klo:19:10
Lueskelin tuosta ylempää näitä starttiongelmia ja joudun ehkä ilmoittautumaan joukkoon MY17 RS TDI:n kanssa. Jotenkin tuntuu, että hehkutus ei toimi minun autossa ollenkaan - tai sitten se kuvittelee, että webastoitu kone ei tarvi hehkua(?)

Päivitellääs tilannetta tämän osalta..

Eli auto ei tosiaan tykkää lähteä aina kovilla pakkasilla, tai niiden jälkeen käyntiin. Soittelin huoltoon asiasta ja käytin vikakoodin luvussakin - kyseessä on tyyppivika eli koneeseen kertyy vettä joka sitten jäätyy ja estää mäntien pyörähtämisen yläkuolokohdan yli (kyllä luit aivan oikein). Vikakoodina tuo ilmenee starttimoottorin mekaanisena vikana kun ei riitä jerkku pyörittää jäistä konetta kunnolla käyntiin. Koneen saa pakotettua käyntiin kun painaa starttimoottorin pohjaan ja kuuntelee rutinaa hetken. Huollon mukaan maahantuoja oli tietoinen asiasta ja tehtaalta odotetaan "softapäivitystä" joka korjaa vian.

No meni tuon kanssa takutessa hermot niin olin Helkamaan yhteydessä, tosiaan tiedossa oleva vika ja ei ole korjausta. Kyselin useaan otteeseen rikkooko koneen, mutta ei kuulemma ole tiedossa olevia tapauksia. Jännä tosin, että Googlella löytyy vastaavasta VAG tyypiviasta jopa ihan Ylen tekemää juttua jossa mainitaan konerikon mahdollisuus.
Maahantuojan kautta järkkääntyi ylimääräinen öljynvaihto ja maskisuoja autoon jotka voivat auttaa vikaan. Näistä ei ole vielä käytännön kokemuksia kun tänään vasta laitettiin.

Alkaa kyllä tulla Volvoa ikävä kun näiden VAG lelujen kanssa takkuaa.. ehkä nää on vaan kesäautoja??

VAGNeverAgain

Kauppalehti jakelee vaihtoehtoista totuutta automerkkien luotettavuudesta:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaytettya-autoa-ostamassa-vilkaisepa-tata-luotettavuustilastoa/Jp7gqEaa
Kyllähän sen kaikki tietää että luotettavimmat autot ovat VW, Audi, Skoda ja Seat.

esako62

Lainaus käyttäjältä: jukra - 06.03.17 - klo:20:52
Päivitellääs tilannetta tämän osalta..

Eli auto ei tosiaan tykkää lähteä aina kovilla pakkasilla, tai niiden jälkeen käyntiin. Soittelin huoltoon asiasta ja käytin vikakoodin luvussakin - kyseessä on tyyppivika eli koneeseen kertyy vettä joka sitten jäätyy ja estää mäntien pyörähtämisen yläkuolokohdan yli (kyllä luit aivan oikein). Vikakoodina tuo ilmenee starttimoottorin mekaanisena vikana kun ei riitä jerkku pyörittää jäistä konetta kunnolla käyntiin. Koneen saa pakotettua käyntiin kun painaa starttimoottorin pohjaan ja kuuntelee rutinaa hetken. Huollon mukaan maahantuoja oli tietoinen asiasta ja tehtaalta odotetaan "softapäivitystä" joka korjaa vian.

No meni tuon kanssa takutessa hermot niin olin Helkamaan yhteydessä, tosiaan tiedossa oleva vika ja ei ole korjausta. Kyselin useaan otteeseen rikkooko koneen, mutta ei kuulemma ole tiedossa olevia tapauksia. Jännä tosin, että Googlella löytyy vastaavasta VAG tyypiviasta jopa ihan Ylen tekemää juttua jossa mainitaan konerikon mahdollisuus.
Maahantuojan kautta järkkääntyi ylimääräinen öljynvaihto ja maskisuoja autoon jotka voivat auttaa vikaan. Näistä ei ole vielä käytännön kokemuksia kun tänään vasta laitettiin.

Alkaa kyllä tulla Volvoa ikävä kun näiden VAG lelujen kanssa takkuaa.. ehkä nää on vaan kesäautoja??

Hulluinta asiassa mielestäni on se, että kun auton käynnistää kylmänä, ilman Webastoa ja tuo hehkutusvalo näkyy (Muulloinhan sitä ei edes näy...) auto yleensä käynnistyy kuin palmuna alta (Ainakin tämän talven noin 25-30 asteen pakkasissa). Luulisi toisaalta että hehkutuksen pituuden lisääminen ohjelmallisesti ei olisi niin hankala juttu että siinä useampi vuosi menee...

Nestori

Haldex-pumppu vaihdettu. Kulut suuruusluokkaa 360e osat ja 100e työ. GW kuittasi suurimman osan. Autoon oli vaihdettu Haldexin öljyt 5/16 3v/60tkm huollossa.
Saa tulla taas lunta taivaalta, ei haittaa 😎.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: esako62 - 07.03.17 - klo:06:59
Hulluinta asiassa mielestäni on se, että kun auton käynnistää kylmänä, ilman Webastoa ja tuo hehkutusvalo näkyy (Muulloinhan sitä ei edes näy...) auto yleensä käynnistyy kuin palmuna alta (Ainakin tämän talven noin 25-30 asteen pakkasissa). Luulisi toisaalta että hehkutuksen pituuden lisääminen ohjelmallisesti ei olisi niin hankala juttu että siinä useampi vuosi menee...

Tämä on juurikin näin. Ilman webaa kun laittaa tulille ja hehkuttelee kiltisti, niin aina on tärähtänyt hyvin rouskuttamaan.

Itselläni tuo auto (2.0 TDI 135 kw) seisoi juuri 4 päivää ensin nollakelissä ja sitten pakastui pariksi päiväksi -15 asteeseen, ja sitten lähdön hetkellä käytin 30min webaa ja auto käynnistyi ensimmäisellä yrityksellä, mutta kovin vaivalloisen kuuloisesti. Hehkut vaan vilahti ruudussa, ja oletan että hehkutusaika jäi alle sekuntiin.
Päivittäin kun autoa käyttää, tuntuu että weban kanssakin homma toimii hyvin, mutta pidemmän stopin jälkeen saa hiukan jännätä miten lähtee. Mutta toistaiseksi on siis aina lähtenyt, muutaman kerran vaan tosi vaivalloisesti.
Octavia III RS TDI

Raimo247

Onko se nyt Octavian vika jos diesel ei toimi?

;D ;D ;D ;D ;D
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

KooPee

Lainaus käyttäjältä: jukra - 06.03.17 - klo:20:52
Päivitellääs tilannetta tämän osalta..

Eli auto ei tosiaan tykkää lähteä aina kovilla pakkasilla, tai niiden jälkeen käyntiin. Soittelin huoltoon asiasta ja käytin vikakoodin luvussakin - kyseessä on tyyppivika eli koneeseen kertyy vettä joka sitten jäätyy ja estää mäntien pyörähtämisen yläkuolokohdan yli (kyllä luit aivan oikein). Vikakoodina tuo ilmenee starttimoottorin mekaanisena vikana kun ei riitä jerkku pyörittää jäistä konetta kunnolla käyntiin. Koneen saa pakotettua käyntiin kun painaa starttimoottorin pohjaan ja kuuntelee rutinaa hetken. Huollon mukaan maahantuoja oli tietoinen asiasta ja tehtaalta odotetaan "softapäivitystä" joka korjaa vian.

No meni tuon kanssa takutessa hermot niin olin Helkamaan yhteydessä, tosiaan tiedossa oleva vika ja ei ole korjausta. Kyselin useaan otteeseen rikkooko koneen, mutta ei kuulemma ole tiedossa olevia tapauksia. Jännä tosin, että Googlella löytyy vastaavasta VAG tyypiviasta jopa ihan Ylen tekemää juttua jossa mainitaan konerikon mahdollisuus.
Maahantuojan kautta järkkääntyi ylimääräinen öljynvaihto ja maskisuoja autoon jotka voivat auttaa vikaan. Näistä ei ole vielä käytännön kokemuksia kun tänään vasta laitettiin.

Alkaa kyllä tulla Volvoa ikävä kun näiden VAG lelujen kanssa takkuaa.. ehkä nää on vaan kesäautoja??

Itsellä juuri samoja ongelmia oman ocun kanssa. Autona 135kw 4x4 dsg -16. -15 asteen pakkasella 30 min webaston käyttö ei riitä, ei lähde käyntiin. Kun jatkaa webaston käyttöä 15 min niin lähtee. Mutta kerrankin sammui heti liikkeelle lähtiessä. 15tkm kohdalla käyttö paikallisella merkkiliikkeellä jossa vaihtoivat öljyt ja suodattimen. Hommasin samassa yhteydessä maskipeiton josta kertoivat mahdollisesti apua olevan. 20tkm kohdalla samoja ongelmia, käyttö liikkeessä. Ei kuulemma vikakoodia startille jolloin ei öljynvaihtoa maahantuojan ohjeiden mukaisesti tehdä. Samaa sanoivat, että odottavat tehtaalta ohjelmistopäivitystä jolloin ongelman pitäisi poistua. Hommasin autoon akkulaturinkin juuri tuon pitkän webaston käytön vuoksi. Aikaisemmassa ocussa 2.0 tdi -10 ei kyseistä ongelmaa esiintynyt. -25 pakkasella 30 min webaston käyttö riitti hyvin.


scoutti2016

Samat käynnistysongelmat alkaneet marraskuusta lähtien autossani Scout 2.0 TDI 184 DSG 05/2016, kun pakkanen menee noin -15 asteeseen ja auto seisoo pari vuorokautta ajamatta. Öljyt ja suodatin vaihdettu, etumaskisuojasta ei ollut apua. Olen ollut yhteydessä maahantuojaan ja huoltoon. Tehdas kuulemma tietoinen, mutta ei taida kiinnostaa Suomen pienet markkinat. Epäilys on webaston toiminnassa, lämmityksessä pukkaa kondensoitunut vesi männille ja jäätyy. Itse lopetin webaston käytön. Laitan virran päälle hehkutusvalo palaa noin 3-4 sekuntia kovemmilla pakkasilla, sitten käynnistän auton, lähtee kuin palmun alta. Joskus olen laittanut käynnistymisen jälkeen vielä webaston päälle niin auto lämpenee nopeammin. Huollosta neuvoivat, että voi kokeilla laittaa virtoja päälle ja pois muutaman kerran, niin tekee hehkutusta enemmän. Automyyjä kertoi että ongelma ei ole kaikissa vastaavissa autoissa. Ohjelmapäivitystä odotellaan ongelman poistoon, toivottavasti moottori kestää.     

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 06.03.17 - klo:22:18
Kauppalehti jakelee vaihtoehtoista totuutta automerkkien luotettavuudesta:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaytettya-autoa-ostamassa-vilkaisepa-tata-luotettavuustilastoa/Jp7gqEaa
Kyllähän sen kaikki tietää että luotettavimmat autot ovat VW, Audi, Skoda ja Seat.

;D ;D Mikä lie pseudoraportti...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy