Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Silikonipohjaisia vahojakin on. Tiedän, että se on maalarille myrkkyä, mutta tuskin se on tässä takana. Jos nyt ostaa marmorilta sitä oikeaa tavaraa niin halutessaan, sille on varaosanumero. Minusta on turhaa spekuloida enempää. Ohjekirjassa on riittävä info.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

psxgamer

Ensimmäinen ärsyttävä ja vähän vaarallinenkin vika tullut Octaviaan.

Kun ajelee pidempiä matkoja (noin kymmenen kilsaa esimerkiksi) koskematta jarruun, on jarrun tehotus hävinnyt kun jarrua ensimmäistä kertaa tarvitsee. Normaali tuntuma jarruun ei enää olekaan sama, vaan jarrua pitää painaa todella voimakkaasti jotta auto alkaa hiljentyä.

Tuulilasissa oli muutama vuosi sitten juttua MQB Golfista jossa oli tismalleen samanlainen vika. Kun autolla ajeli maantiellä vähän aikaa ja tuli ramista alas, ei jarru enää toiminutkaan tehostetusti. Ongelma oli jotenkin johonkin paineistukseen tai vastaavaan liittyvä? Muistaako joku tätä keissiä tai Tuulilasin artikkelia? Pitää varata aika huoltoon, mutta hyvä olisi jos saisin samalla viitattua suoraan tuohon artikkeliin, sillä erittäin varmasti samasta keissistä on minunkin autossa kyse...

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.01.17 - klo:09:29
Kun ajelee pidempiä matkoja (noin kymmenen kilsaa esimerkiksi) koskematta jarruun, on jarrun tehotus hävinnyt kun jarrua ensimmäistä kertaa tarvitsee. Normaali tuntuma jarruun ei enää olekaan sama, vaan jarrua pitää painaa todella voimakkaasti jotta auto alkaa hiljentyä.
Kyseessähän oli seiska-Golfin kestotesti vuonna 2014. Vika oli jarrutehostimessa olleesta vuodosta, josta alipaine pääsi karkuun.

Asiasta on kirjoitettu Tuulilasin numerossa 05/2014.

psxgamer


Peke

Onks kellään ollu tämmöstä vikaa?
Bensaluukun luona, bensakorkin alapuolellahan on vedenpoistoreikä ja mulla siitä ei vesi valu. Paineilmaa ku työntää kovaa, kuulostas että se menee läpi "maahan". :(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

b1mpo

Maahan se meneekin vesi sieltä luukusta sen poistoreiän kautta. Yleensä se on pieni letku sisälokarin takana.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jaston

Menee kyllä hermo repsikan puolen nitinöihin. Joku siellä hanskalokero/peilikolmio suunnalla nitisee ja natisee melkein joka ajokerralla. Koitin kiristellä niitä hanskalokeron luukun suojassa olevia pultteja, mutta ei tunnu auttavan. Selkeästi natisee se yläosa hanskalokerosta, eli se missä cd-soitin yms. hilut on.
Onko jollain hyviä vinkkejä?
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

tsihman

Tarkistappa  kromilistat jotka ovat tuuletusritilöiden ympärillä, omassa kuilusta ääntävät aika lailla.

b1mpo

Oven ja kojelaudan väli on se napinan äänilähde.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jomppa

Moikka

Mulla on tämmöinen -13 vuoden lopun Octavia RS bensa koneella. Ostin sen käytettynä ja nyt olisi ajettuna reilu 85k kilometriä. Auton hommasin kesällä, jolloin mitään ongelmia ei ilmaantunut. Heti kuin lämpötilat rupesivat laskemaan lähelle 0 celsiusta niin on tullut kaikenlaista koettua.

Ensimmäisenä huomasi, että kosketusnäyttö alkoi toimimaan paljon hitaammin. Se nyt ei sinäänsä ole mitään uutta. Tätähän tapahtuu esim. älypuhelimillekin pakkasilla, mutta kun lähdet autolla liikkeelle niin kosketusnäyttö rupeaa elämään ihan omaa elämäänsä. Vaihtaa itsestään eri radio taajuuksia ja kanavia. Muutenkin näyttö seikkailee välillä ties missä. Tällöin näyttö ei vastaa mihinkään painalluksiin. Hyvällä tuurilla jos painaa ihan fyysisiä näppäimiä näytön sivusta niin voi jotenkin totella ja vaihtaa eri valikkoihin. Tätä tapahtunut jotain 5-7 kertaa tässä 3 kuukauden sisällä.

Muutaman kerran tullut myös tuota, että jos on oikein kostea keli, hiukan sulaa jäätä ja vähän plussan puolella, niin on tullut Start & stop error huomautus lähdettäessä liikkeelle. Se korjaantunut kyllä sillä, että käynnistää auton uudestaan jolloin se resetoituu. Tätä tapahtunut noin 5 kertaa tässä talvi aikaan.

Nyt sitten pari kertaa käynyt sillä tavalla, että kun käynnistää auton niin tulee heti isompi läjä kaikenlaisia erroreita mm. start & stop, acc, rengaspaineet errorit. Sitte tämän jälkeen kun on katkaissut autosta virrat niin sanoo myös jostain auton valoista jonkinnäköisen errorin. Laitat auton lukkoon niin auton valot jäävät palamaan kun ne ovat automaattikatkaisimella. Tämän sain sitten pois sillä, että odotin noin minuutin auton sulkemisen jälkeen ja laitoin uudelleen käyntiin jolloin tietokone resettasi taas kaikki errorit.

Sinäänsä ei vielä mitään tielle pysäyttävää erroria, mutta onhan näitä.

b1mpo

Akussa liian vähän virtaa tai kaput. Näytön vioista en osaa sanoa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Jomppa - 30.01.17 - klo:08:53
Moikka

Mulla on tämmöinen -13 vuoden lopun Octavia RS bensa koneella. Ostin sen käytettynä ja nyt olisi ajettuna reilu 85k kilometriä. Auton hommasin kesällä, jolloin mitään ongelmia ei ilmaantunut. Heti kuin lämpötilat rupesivat laskemaan lähelle 0 celsiusta niin on tullut kaikenlaista koettua.

Ensimmäisenä huomasi, että kosketusnäyttö alkoi toimimaan paljon hitaammin. Se nyt ei sinäänsä ole mitään uutta. Tätähän tapahtuu esim. älypuhelimillekin pakkasilla, mutta kun lähdet autolla liikkeelle niin kosketusnäyttö rupeaa elämään ihan omaa elämäänsä. Vaihtaa itsestään eri radio taajuuksia ja kanavia. Muutenkin näyttö seikkailee välillä ties missä. Tällöin näyttö ei vastaa mihinkään painalluksiin. Hyvällä tuurilla jos painaa ihan fyysisiä näppäimiä näytön sivusta niin voi jotenkin totella ja vaihtaa eri valikkoihin. Tätä tapahtunut jotain 5-7 kertaa tässä 3 kuukauden sisällä.

Muutaman kerran tullut myös tuota, että jos on oikein kostea keli, hiukan sulaa jäätä ja vähän plussan puolella, niin on tullut Start & stop error huomautus lähdettäessä liikkeelle. Se korjaantunut kyllä sillä, että käynnistää auton uudestaan jolloin se resetoituu. Tätä tapahtunut noin 5 kertaa tässä talvi aikaan.

Nyt sitten pari kertaa käynyt sillä tavalla, että kun käynnistää auton niin tulee heti isompi läjä kaikenlaisia erroreita mm. start & stop, acc, rengaspaineet errorit. Sitte tämän jälkeen kun on katkaissut autosta virrat niin sanoo myös jostain auton valoista jonkinnäköisen errorin. Laitat auton lukkoon niin auton valot jäävät palamaan kun ne ovat automaattikatkaisimella. Tämän sain sitten pois sillä, että odotin noin minuutin auton sulkemisen jälkeen ja laitoin uudelleen käyntiin jolloin tietokone resettasi taas kaikki errorit.

Sinäänsä ei vielä mitään tielle pysäyttävää erroria, mutta onhan näitä.

Start&stop, acc ja muut herjailut kerralla kuulostaa kovasti samalta kun alkupään rs okujen jouluvaloherjat. Nuo saatiin pitkällisen valittamisen jälkeen aisoihin softa päivityksellä. Onkoha se asennettu?

Radio (Bolero) on tänä talvena ensikertaa ruvennut sekoilemaan itsekseen. Kylmänä vaihtelee kanavia miten sattuu eikä kosketusnäyttö välttämättä ota kosketuksia. Mikä lie tullut, onneksi toistaiseksi riittävän harvoin tekee tuota etten jaksa tehdä asialle mitään.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Jomppa

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 30.01.17 - klo:11:25
Start&stop, acc ja muut herjailut kerralla kuulostaa kovasti samalta kun alkupään rs okujen jouluvaloherjat. Nuo saatiin pitkällisen valittamisen jälkeen aisoihin softa päivityksellä. Onkoha se asennettu?

Radio (Bolero) on tänä talvena ensikertaa ruvennut sekoilemaan itsekseen. Kylmänä vaihtelee kanavia miten sattuu eikä kosketusnäyttö välttämättä ota kosketuksia. Mikä lie tullut, onneksi toistaiseksi riittävän harvoin tekee tuota etten jaksa tehdä asialle mitään.

En osaa sanoa millaista päivitystä on softa puolelle tehty tai onko tehty ollenkaan. Pitäisi varmaan käydä näyttämässä jossain. Ei tuo radio kans sinäänsä niin haitaksi ole ollut. Sekoilu kestää kans niin vähän aikaa (alle minuutin). Ihan tuon kanssa toimeen tulee ja onneksi harvakseeltaan tekee tuota.

Peke

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.01.17 - klo:21:23
Maahan se meneekin vesi sieltä luukusta sen poistoreiän kautta. Yleensä se on pieni letku sisälokarin takana.

Niin pitäisi mennä, mut ku ei mene. Vesi jää vaan sinne luukun luo. >:(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

b1mpo

Siellä on sitten varmaan letku lintassa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ambis

Kellään tuolleen ruostetta? Kolmessa renkaassa neljästä. Tuleeko tuo tuolta takaa siitä mihin rengas tulee kiinni? Vannehan on alumiinia, ja luulis että toi "korkki" olis muovia..

Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

b1mpo

Jos napaan pääsee suolavettä, liuotinta tms., niin valuu ruosteen kanssa pois. Ilmeisesti vanteet on "umpinaiset" pulttikehältään ja kosteus jää maleksimaan. Maalia sinne renkaan vaihdon yhteydessä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Daatta

Itse olen ruiskuttanut napoihin (pulttiin ja takana metallilätkään) kotelosuojaa niin eivät ruostu niin pahastu. Vanteista ruoste lähtee pois (yllätys) ruosteenpoistajalla, esim. Sonax Vannepesu.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/607135/Sonax-Xtreme-Vannepesu-500ml

Muovisen korkin takana on metallirinkula, se voi myös ruostua. Takuuseen uudet keskiöt. ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

-TJ-

Lainaus käyttäjältä: Jomppa - 30.01.17 - klo:13:09
En osaa sanoa millaista päivitystä on softa puolelle tehty tai onko tehty ollenkaan. Pitäisi varmaan käydä näyttämässä jossain. Ei tuo radio kans sinäänsä niin haitaksi ole ollut. Sekoilu kestää kans niin vähän aikaa (alle minuutin). Ihan tuon kanssa toimeen tulee ja onneksi harvakseeltaan tekee tuota.

Itellä alko kans bolero sekoileen omia aikojaan viime kesänä. Lopulta homma meni niin hankalaks että auto piti aina sammuttaa jotta mankka lähti toimiin kunnolla. Koska ton kanssa alko palaan hermot, niin kävin Veholla omakustanteisesti päivittään mankkaan uudemman softan marraskuun alussa. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia...

Nyt kun kattoo mankan valikosta, niin näyttää seuraavia tietoja:

Device part number: 5E0035840A
Hardware: 040
Software: 0490
Media codec: N/A
Octavia III 1.2 TSI Elegance
ex: Golf VI 1.4 TSI

Särki

Lainaus käyttäjältä: Särki - 17.08.16 - klo:22:33
Jatketaanpa Boleron ongelmista...
...Pitääpä kysellä olisiko kolmas päivitys jo valmistunut vai pitääkö koko radio vaihtaa uuteen, kun takuuta on vielä jäljellä.

Jatketaanpa Boleron ongelmista osa2.
Tuo kolmas päivitys tehtiin loppuvuodesta mutta mitään apua ei ongelmiin tullut. Nollakelissä kanavat vaihtuvat itsekseen ja välillä paneeli lakkaa toimimasta kokonaan. Radio vaihdettiin takuuna uuteen noin kuukausi sitten ja tämä on toiminut ongelmitta.

JaVa^

Onkos muilla ollut havaittavissa että jarrut puoltaa märällä kelillä ajettaessa? Jostain syystä tuo on nyt useampaan otteeseen tehnyt sen että joutuu oikein kunnolla ohjaamaan vastaan, ettei olla ojassa tai vastaantulevien kaistalla kun jarruttaa vähän reilummin. Aika ikävä ominaisuus sen jarrujen sateella häipymisen ohella. Kyseessä siis 2016 valmistettu RS TDI... Pitänee ottaa taas luuri kauniiseen käteen ja soitella huoltoon.  :(

Jomppa

Lainaus käyttäjältä: Jomppa - 30.01.17 - klo:13:09
En osaa sanoa millaista päivitystä on softa puolelle tehty tai onko tehty ollenkaan. Pitäisi varmaan käydä näyttämässä jossain. Ei tuo radio kans sinäänsä niin haitaksi ole ollut. Sekoilu kestää kans niin vähän aikaa (alle minuutin). Ihan tuon kanssa toimeen tulee ja onneksi harvakseeltaan tekee tuota.

Kävin eilen huollossa ja päivittivät Räsään Ohjausyksikön ohjelmiston. Tällä pitäisi poistua tämä nii kutsuttu "jouluvalo" ongelma. Kuulemma ainakin 3 Räsään tehty tämä kyseinen päivitys, ei kuulemma yksikään enää takaisin ole tullut. Liekkö sitte ongelma poistunut tai ovat vaihtaneet liikettä  ::) Ei muuta kuin täytyy seurailla tilanteen kehittymistä...

esako62

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.01.17 - klo:10:09
Onko tuo käyntiinlähtöongelma sellainen, että sahauttaa, muttei käynnisty? Vai eikö se inahdakkaan? Autobildissä olleessa yksilössä vaihdettiin starttinappula, eihän se siihen vois liittyä?

Tuohon käynnistyvyysongelmaan liittyen; sain puhelimella tallennettua, miltä oman autoni ongelma kuulostaa.

https://www.youtube.com/watch?v=D487fWnxEg8

Scout on menossa viikon päästä maanantaina starttimoottorin vaihtoon. Katsotaan mitä se asiaan vaikuttaa

Marko

Kuulostaa selvältä startti vialta,ihan kuin bendix luistaisi.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Epes

Lainaus käyttäjältä: esako62 - 04.02.17 - klo:07:44
Tuohon käynnistyvyysongelmaan liittyen; sain puhelimella tallennettua, miltä oman autoni ongelma kuulostaa.

https://www.youtube.com/watch?v=D487fWnxEg8

Scout on menossa viikon päästä maanantaina starttimoottorin vaihtoon. Katsotaan mitä se asiaan vaikuttaa

Laitoin pari tuntia sitten meidän -16 Scoutin käyntiin -8C:n lämpötilassa n. 20 minuutin Webastolämmityksen jälkeen. Operaatio on myös videolla. Ekalla starttiyrityksellä kuului outo rääkäisy, startti kuitenkin pyöritti konetta joka hörähti käyntiin ja sekunnin käynnin jälkeen sammui. Seuraavat neljä yritystä olivat ihan normaalin oloisia lyhyitä pyörityksiä, kone sekunniksi käyntiin ja seis. Kuudennella jäi käymään.
Auto oli 30tkm huollossa viikko sitten ja mm. avainten paristot vaihdettiin. Reklamoin näistä käynnistyksistä silloin mutta mitään apuja ei ollut. Lähetin äsken videon ko. huoltoon. Saas nähdä mitä kommentoivat? 

Guido

Lainaus käyttäjältä: enkero - 08.12.16 - klo:07:05
Tuossa edellisessä kolmoskopan (webastollisessa) Ocussa ei ollut kertaakaan tarvetta akkulaturille päivälleen kahden vuoden aikana. Mutta eihän siitä laturista toki suurempaa haittaa olisi, mitä nyt taistelu johtojen kanssa.

Eihän siitä akkulaturista haittaa olisi, mutta reilun 3 vuoden ja 95 tkm aikana ei ole vielä kertaakaan ollut starttiongelmia vaikka Webasto on talviaikaan käytössä päivittäin. Toki ajomatkat täältä landelta lähdettäessä ovat yleensä sen verran pitkiä, että akku ehtii latautumaan. Tilanne on varmasti toinen jos päivittäinen ajosuorite on luokkaa 2 x 2 km.

Marko

Lainaus käyttäjältä: Epes - 07.02.17 - klo:19:38
Laitoin pari tuntia sitten meidän -16 Scoutin käyntiin -8C:n lämpötilassa n. 20 minuutin Webastolämmityksen jälkeen. Operaatio on myös videolla. Ekalla starttiyrityksellä kuului outo rääkäisy, startti kuitenkin pyöritti konetta joka hörähti käyntiin ja sekunnin käynnin jälkeen sammui. Seuraavat neljä yritystä olivat ihan normaalin oloisia lyhyitä pyörityksiä, kone sekunniksi käyntiin ja seis. Kuudennella jäi käymään.
Auto oli 30tkm huollossa viikko sitten ja mm. avainten paristot vaihdettiin. Reklamoin näistä käynnistyksistä silloin mutta mitään apuja ei ollut. Lähetin äsken videon ko. huoltoon. Saas nähdä mitä kommentoivat?
Liityn minäkin tähän kerhoon.Webastoa n.20 min,pörähtää sekunniksi ja sammuu.Ainakin 20 kertaa teki tuota,kunnes jäi käymään.Autolla ajettu 800 km.On nää aika epeleitä >:(
Edellisellä kerralla läksi kuin palmun alta,silloin oli lämmitys ehkä pikkasen kauemmin päällä.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

henripit

MY14 RS TDI  95tkm

Pari vikaa ilmestyi:

-DPF vikavalo syttyi
-flekti jää pyörimään vaikka kone ei täysin lämmin ja ulkona 10c pakkasta

Ideoita syyksi? Auto ostettu pari vkoa sitten Kamuxilta, kaiken järjen mukaan pitäisi mennä liikkeen piikkiin, mutta aina ne yrittää vedättää. Olisi hyvä jos olisi taustatietoa ennen kuin huoltoon menee.
Ocu RS TDI DSG -14

b1mpo

Mitähän ohjekirja kertoo tuosta valosta?  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

henripit

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.02.17 - klo:18:26
Mitähän ohjekirja kertoo tuosta valosta?  ;D

Samaa kuin aina, eli ota yhteyttä merkkihuoltoon.
Ocu RS TDI DSG -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy