Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 02.09.16 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.09.16 - klo:21:40
Takapumput alkoivat vuotamaan. Mittarissa 35tkm. Joensuun Laakkosen mukaan ensimmäinen uusikorinen jossa pumput vuotaa. Tuossa siis sähköinen avaus.

Onpas taas hienoa olla ihan ensimmäinen jolla on vikaa VAG kulkineessa  ::)
[/quote
Se on ominaisuus. Mulla vaihdettiin takuuseen ja uudet myös kosteat. Frendillä -16 mallinen ja sama juttu.

Nää ei ole kosteat, öljyt valuvat takavalojen sisäreunaa pitkin. About viikko sitten alkoivat vuotamaan. Tiedän että tuo on tyyppivika, siksi joka kerta kontin auki ollessa olen ne tarkastanut. Aiemmin olivat täysin kuivat. Mutta tosiaan täällä ei ole ikinä moista ongelmaa vielä Laakkosella eteen tullut. Sain vaihtoajan kuun loppupuolelle. Reilun 3 viikon jonot huollossa.  Mukisematta laittoi takuuseen.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ophaa

Pieni OT, mutta liittyen Laakkosen huoltoon. Nyt jo kaipaa Mutasta kun sinne ei tarvinnut viikkotolkulla jonottaa ikinä, varasin maanantaina itsekin Laakkoselle huoltoaikaa ja ensimmäinen löytyi 2,5 vko päästä  ::)

Intikkavaari

Lainaus käyttäjältä: Devl - 02.09.16 - klo:09:49
Mikään ei ole siirtynyt. Kun katsot tarkkaan niin huomaat että alareunasta puuttuu se musta palkki, joka sattumalta blokkaa sen rekkarin. Auton kun käynnistää ja nopeasti laittaa pakin päälle niin tuo palkki puuttuu ja se etu- ja takatutka kuva siitä vasemmalta. Omasta on tuollaisen ominaisuuden huomannut.
Se musta palkki näytön alareunasta on sitte hävinny lopullisesti,tietysti tottumuskysymys,mutta saishan noi rekkarin numerot olla piilossakin.
Skoda Octavia 2,0 TDI 184 4x4 dsg.

Ouzi

Keulasta kuuluu narinaa kun ajaa hidastetöyssyyn. Sama ääni kuului myös octavia 2 mallissa. En muista loppuuko se ääni kun rasvasivat huollossa jotain heloja.

U. Turhapuro

Omassa narisee ajaessa turvavyön korkeussäätömekanistmi. Pitää juuri korvan kohdalla sellaista ärsyttävää sirinää. Reklamoisin siitä huoltoon ja aikoivat sitä jostakin kysyä? Katsotaan voiko sille mitään tehdä?

kimppikoo

Turvavyön kannattimen sirinä lienee tyyppivika. Tai ominaisuus. Huollossa yrittävät aina jotain voitelua, kun eivät tajua että verhoilu pitää purkaa ja etsiä mikä siellä sisällä oikein sirisee. Tai sitten eivät vain viitsi alkaa purkuhommiin?

U. Turhapuro

Sirinä loppuu kun pistää taitellun kuitin sinne napin vliin mitä pitää puristaa, jotta korkeussäätö lähtee liikkumaan, mutta on aikamoinen patentti uuteen autoon.

Jaka

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 26.08.16 - klo:10:17

Oma tehnyt kolme kertaa tuon saman.Menossa korjaukseen kyseisen asian tiimoilta syyskuun alussa.Kyselin maahantuojan vastaantuloa,mutta eivät osanneet vielä sanoa mitään

Vesipumppu viallinen.Vaihdettu uusi ,osa takuuseen ja työstä itselle maksettavaa 20 %.Auto rekisteröity 27.11.2013 ja kilsat noin 73000.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

seatts


Ai ne vesipumput on edelleen yhtä huonoja kuin ennenkin, mulla ex ocussa vaihdettiin kanssa noin 75tkm kohdassa kun alkoi vuotamaan akselia pitkin nestettä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

enkero

Lainaus käyttäjältä: U. Turhapuro - 04.09.16 - klo:19:57
Omassa narisee ajaessa turvavyön korkeussäätömekanistmi. Pitää juuri korvan kohdalla sellaista ärsyttävää sirinää. Reklamoisin siitä huoltoon ja aikoivat sitä jostakin kysyä? Katsotaan voiko sille mitään tehdä?

Tämä on fantastinen ominaisuus, aiemmin on hanttarin puoli äännellyt, tänään noin 45tkm mittarilukemassa alkoi kuskin puolen ääntäminen. Voi toki olla, että hiekkaiset vanteet herättää pikkuresonansseja herkemmin?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

YesMan

Tekniikan Maailma 16/2016 koeajossa Ocu litran moottorilla: Hyvää: vahva vääntö ja riittävä teho. Huonoa: Turboviive risteysajossa ja kaikilla on jo Octavia. Murhe se on sekin. :D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: YesMan - 07.09.16 - klo:13:50
kaikilla on jo Octavia. Murhe se on sekin. :D

90-luvulla kaikilla oli corolla. 10-luvulla kaikilla on octavia. Eli tämän vuosikymmenen corolla  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Atro

Ei ois tällaista topikkia ollut ollenkaan 90-luvun Toyota-foorumilla ;D

pekeke

Toinen ocu menossa ja mailien mukaan jo vaihtokunnossa. Ongelma on juuri tuo etten keksi muuta vaihtoehtoa kuin Ocu, olen oculoukussa. Kunnon diesel(n.2.0), autom., hb-kori jonka tilajärjestelyt nyt vaan on loistavat, suksiluukku tärkeä jne. Ei ole muita vastaavia! arrgh!

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Atro - 07.09.16 - klo:17:54
Ei ois tällaista topikkia ollut ollenkaan 90-luvun Toyota-foorumilla ;D

Tuo on niin totta  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

BTW

Ocu TDI 184 dsg 4x4. 1,5kk ja vähän reilu 5000km taulussa ja dsg:n mekatroniikka vaihtoon + heti uutena hanttarin etuoven lukkomekanismi vaihdettu.

Naurattaa melkein.  >:(

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: BTW - 07.09.16 - klo:19:35
Ocu TDI 184 dsg 4x4. 1,5kk ja vähän reilu 5000km taulussa ja dsg:n mekatroniikka vaihtoon + heti uutena hanttarin etuoven lukkomekanismi vaihdettu.

Naurattaa melkein.  >:(

Oikeasti? Ei ole todellista ja voin sanoa, että voi kyllä syödä tuo miestä ja uskoa VAG-konsernin laatuun ja miksi itse en ostaisi dsg:llä varustettua autoa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

BTW

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.09.16 - klo:19:55
Oikeasti? Ei ole todellista ja voin sanoa, että voi kyllä syödä tuo miestä ja uskoa VAG-konsernin laatuun ja miksi itse en ostaisi dsg:llä varustettua autoa.

Tänään tuli tuomio kun pari päivää oli tutkittu. Vaihteisto "hakkasi" vaihteita kokoaika enenmpi ja enempi kunnes hävitti kaikki vaihteet, eli motarilta poistuessa jalan kun nosti kaasulta niin mittaristoon tuli teksti "paina jarrua" ja auto kokoaika vapaalla rullasi. Ei auttanut vaitoiko D:ltä S:lle tai manuaalille, mistään ei vaihteita "öytynyt.

Kiire tuli auto pysäyttää ja sammuttaa ja startata uudelleen. Vaihteet läytyi onneksi taas, mutta vaihteiston rynkytys oli kovaa kyllä. Osaa odotellessa nyt sitten 1-2 viikkoa.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: BTW - 07.09.16 - klo:19:35
Ocu TDI 184 dsg 4x4. 1,5kk ja vähän reilu 5000km taulussa ja dsg:n mekatroniikka vaihtoon
Naurattaa melkein.  >:(

Yksittäistapaus :)

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.09.16 - klo:19:55
Oikeasti? Ei ole todellista ja voin sanoa, että voi kyllä syödä tuo miestä ja uskoa VAG-konsernin laatuun ja miksi itse en ostaisi dsg:llä varustettua autoa.
Jos olisikin näin helppoa. Itsellä ollut muitakin konsernin merkkejä ja vikoja niissäkin on ollut. Ne viat vaan ovat olleet enemmänkin kaikkia konsernin merkkejä koskevia. Liittyneet moottoriin, vaihdelaatikkoon tms. Mutta jos puhutaan kokoonpanon laadusta. Omat volkkarini olivat mallia panssarivaunu, ei niissä koskaan mitään resonanssia tai helinää ollut.

Sitten otin ekan Skodani uutena, Superbin. Olin ajanut varmaan 15km kun ärsyynnyin ovikotelosta kuuluvaan sirinään. Eikäs se jäänyt ainoaksi. Välissä oli volkkaro josta luovuin ainoastaan pakon edessä. Nyt alla Ocu ja voi tavaton tätä kokoonpanon laatua...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

MrBurns

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 07.09.16 - klo:20:11
Yksittäistapaus :)
Täytyy olla. Omassa vastaavassa Octaviassa meni sentään 29tkm ennen kuin mekatroniikka meni uusiksi.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

pomo

Vissiin ohjelmoimattomia, vaikka kukapa se täällä myöntää vaikka olisi ohjelmoitukin. Tuntuu vaan kummalta miten noita dsg-laatikoita menee kun minä olen tavannut oikeassa elämässä vain niitä, jotka kestää?

Kai se laatu on niin kirjavaa, että välillä tulee viallista?

MrBurns

Tämä ainakin oli/on ihan tehtaan jäljiltä. Ei vaan tykännyt toimia yhtään kovemmalla pakkasella. Kylmällä autolla lähtiessa stumppasi ihan täysin, sammutti auton ja joskus suostui lähtemään liikkeelle vasta 3:lla yrityksellä. Hieman inhottava kun peruutti auton pihasta tielle ja koitti lähteä eteenpäin niin siinä sitä oltiin poikittain starttailemassa autoa. Kesäkelissä on toiminut hienosti, lukuunottamatta muutamia "kytkinpommeja" 3->4 vaihdoissa, noitakin harvemmin. Auto menee nyt tänä syksynä vaihtoon vaikka pääosin olen dsg:stä tykännyt todella paljon.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

-karppa-

#3713
Lainaus käyttäjältä: pomo - 09.09.16 - klo:08:46
Vissiin ohjelmoimattomia, vaikka kukapa se täällä myöntää vaikka olisi ohjelmoitukin. Tuntuu vaan kummalta miten noita dsg-laatikoita menee kun minä olen tavannut oikeassa elämässä vain niitä, jotka kestää?

Kai se laatu on niin kirjavaa, että välillä tulee viallista?

Sulla on kummasti antipatioita lastutettuja autoja kohtaan vaikka et edes lue tai tiedä mitä auton ohjekirjassa sanotaan.

Edit: Nää vaggilaiset, kun menee rikki ilman lastua... Vaikka olisivat uusia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

cKid

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 06.09.16 - klo:13:52
Vesipumppu viallinen.Vaihdettu uusi ,osa takuuseen ja työstä itselle maksettavaa 20 %.Auto rekisteröity 27.11.2013 ja kilsat noin 73000.

Missä noin hyvin tultiin vastaan? Itellä par'aikaa vaihdettavana ja 70% osista ja 50% töistä tultiin vastaan. Auto rekisteröity 10.1.2014.  >:( :(
A4 40TDI-Q

Jaka

Lainaus käyttäjältä: cKid - 13.09.16 - klo:12:21
Missä noin hyvin tultiin vastaan? Itellä par'aikaa vaihdettavana ja 70% osista ja 50% töistä tultiin vastaan. Auto rekisteröity 10.1.2014.  >:( :(
Korjaus tehtiin Auto-Sunilla.Maahantuojalta kysytty vastaantulosta ja heidän päätöksen mukaan toimittiin.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

voipa

Takuuhan loppuu 2v päästä, joten ei kai mikään osa tai työ sen jälkeen siihen mene mutta pitäähän ko. osan kestaa autossa pidempään, joten homma taitaa mennä virhevastuun piikkiin. Onkohan se sillä tavalla, että maahantuojan pitäisi näissä tapauksissa korvata edelleen osasta ja työstä 100% mutta "suostuvat" sitten tulemaan vastaan niin että saavat auton omistajankin osallistumaan kuluihin...
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

cKid

Jep. Ihmetyttää vaan tuo erilainen vastaantulo maahantuojalta hyvinkin samanikäisissä ja samanverran ajetuissa autoissa. Vetääkö marmori tuosta itelleen välistä vai nopallako noita heitellään...
A4 40TDI-Q

tet

Lainaus käyttäjältä: voipa - 13.09.16 - klo:13:54
Takuuhan loppuu 2v päästä, joten ei kai mikään osa tai työ sen jälkeen siihen mene mutta pitäähän ko. osan kestaa autossa pidempään, joten homma taitaa mennä virhevastuun piikkiin. Onkohan se sillä tavalla, että maahantuojan pitäisi näissä tapauksissa korvata edelleen osasta ja työstä 100% mutta "suostuvat" sitten tulemaan vastaan niin että saavat auton omistajankin osallistumaan kuluihin...

Ei ole. Virhevastuutapauksissa aina katsotaan, paljonko osalla oli "elinikää" jäljellä ja sen mukaan ositetaan kustannukset. Ja virhevastuuhan on ensisijaisesti myyjällä, joten vaikka maahantuoja pesisi kätensä on myyjäliike vastuussa. Toki maahantuojan myönteinen suhtautuminen helpottaa, koska virhevastuuseen vedotessa näyttövelvoite on ostajalla. Jos myyjä ei saa maahantuojaa talkoisiin mukaan, niin suhtautuminen on varmaan aika paljon nihkeämpää ja näyttövelvoitteeseen vedotaan helpommin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Seva

Sellaista asiaa kuin kiinteä takuuaika (esim. 2 v Skodalla) ei oikeastaan ole olemassakaan. Toki se helpottaa asioiden käsittelyä jos voi sanoa, että on vielä takuuaika, mutta jos jonkun komponentin oletettu normaali elinikä on vaikkapa 6 v ja se laukeaa 2,5 vuoden jälkeen, niin ei myyjä tai maahantuoja siitä sillä pääse, että virallinen takuuaika meni jo.

Olen itsekin huomannut, että myyjän suhtautumiseen vaikuttaa erittäin paljon se, onko hänellä maahantuojan tuki takana vai ei. Jos on, niin asiat sujuvat erittäin helposti.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy