Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

enkero

Kolmenkympin huollossa vaihdettiin takaluukun tiiviste. Nyt, noin 42tkm taulussa huomasin, että sinnehän on konttiin tihkunut kuravettäkin. Lisäksi vaihteenvalitsimen "liipaisimesta" kromit alkaa karkailla irti kulmasta, alkaa raapia kämmeneen vaihteenvalitsimeen koskiessa. Toki sitä nyt ei tarvitse monta kertaa päivässä tapailla, mutta parin viikon päästä huollossa aprikoivat molempia ominaisuuksia.

Mietin jo vaihdekepin säätämistä kotikonstein (teippi, kynsilakka tms.) mutta kun huomasin että rapa pyrkii takaronkkiin, niin ajattelinpa jumppauttaa tehtaan piikkiin. Jännä juttu, kumpaakaan vikaa ei ollut ihan ensimmäisissä farkku-Ocuissa (edes tuolla power tailgatella), mutta nyt pitää näemmä löytyä ominaisuuksia... Edellisellä tosin ajoin Lahteen vuoteen vain 48tkm, tällä samat menee 1v 4kk.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

perkins

Lainaus käyttäjältä: perkins - 29.07.16 - klo:20:24
Kiitos, pitää olla yhteydessä merkkihuoltoon.

Vehon mukaan normaali moottorin käyntiääni.
Nykyinen:
-  VW Golf VII 1,4 TSI 110 kW (150 hv) -17, manuaali

Entinen:
- Skoda Fabia 1,0L -20
- MB B
- Skoda Octavia Combi 1,4 TSI 103kW (140 hv) -14, manuaali
- VW Golf VII 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion -13, manuaali

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: perkins - 13.08.16 - klo:11:40
Vehon mukaan normaali moottorin käyntiääni.

Muuttuiko sinulla moottorin käyntiääni kylmäkäynnistyksen, kun auto oli tyhjäkäynnillä ja vapautit kytkimen? Omassa ocussani kytkimen vapautuksen jälkeen käyntiääni muuttui traktorimaiseksi.

philtu

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 31.07.16 - klo:21:06
Onko muilla diesel-räsillä ajavilla tullut vastaan sellaista ilmiötä, että käynnistettäessä ajoneuvo startti jauhaa pitkän aikaan (n. 5-6 sekuntia) ilman että motti edes lupaisi, kunnes hörähtää tulille normaalisti?

Muillakin on esiintynyt sama ongelma/ominaisuus: http://www.briskoda.net/forums/topic/395080-vrs-tdi-occasionaly-slow-to-fire-up

Omassa autossa tapahtunut vuoden aikana n. 3-4 kertaa.
Yleensä sää on ollut viileähkö ja kostea. Lämpimällä tai kylmällä ilmalla pitkiä starttauksia ei ole esiintynyt.
Yhden kerran pitkä starttaus tapahtui keskeytyneen polton jälkeen.


jyrkit

Lämmöt nousee kun kylmänä lähtee ajamaan n. 10 km pääsee ja pikku hiljaa 90 nousee 100 ja voi itsekseen hetimiten tippua takaisin 90 tai vasta kun ilmastoinnilta kääntää lämmöt täysille. Kun laskee takaisin 90 niin sitte voipiu ajella vaikka lappiin niin pysyy 90 asteessa. Testerillä todettu että ei ole mittarivika. Tänään vaihtoivat termostaatin, mutta eipä olliut siinä vika. Olisiko vesipumppu??
Octavia Combi III 1.6 TDI -14

Särki

Lainaus käyttäjältä: Särki - 16.11.15 - klo:18:08
Ei ihan noin, mutta nyt on muutaman kerran käynyt niin että Bolero vaihtaa kanavia itsekseen. Sormet eivät ole olleet ratin nappuloilla eikä lähelläkään radion näyttöä, kanavat vain vaihtuvat. Ja tänään vaihtui myös muistikortilta soitettavat kappaleet itsekseen. Mikähän "haamukoskettelija" tätä vaivaa?

Jatketaanpa Boleron ongelmista. Auto kävi keväällä öljynvaihdossa (15tkm/1 vuosi) ja samalla kerroin radion ongelmista. Tuohon radioon oli tullut kaksi ohjelmistopäivitystä, jotka asennettiin samalla kerralla kun öljynvaihto tehtiin. Tai yritetiin, mutta päivityksiä ei saatu asennettua ja jouduin käymään liikkeessä toisen kerran päivittämässä radion ohjelmidton. Toisella kerralla päivitykset onnistuivat, kahden päivityken koko oli kuulemma yli 5 Gt eikä onnistunut cd/dvd-levyltä vaan piti käyttää riittävän isoa muistikorttia (olikohan tämä ongelma ensimmäisellä kerralla, sitä ei kerrottu). Joka tapauksessa keväällä sanottiin että nyt nämä kaksi päivitystä on tehty ja kolmaskin on kuulemma tulossa, mutta sitä ei oltu vielä julkaistu. Eli tästä voisi päätellä että ongelmat eivät näillä päivtyksellä hävinneet.

Kesä sujuikin ilman ongelmia, mutta nämä kosteammat ja kylmemmät kelit palauttivat nämä kosketusnäytön ongelmat takaisin. Tänään taas kanavat vaihtuivat ihan itsekseen useampaan kertaan, kosketusnäyttö ei totellut kosketusta jne.
Ratista kanavien vaihdon jälkeen, radio päätti itse vaihtaa asemat takaisin tai ihan uudet kanavat eetteriin. Pitääpä kysellä olisiko kolmas päivitys jo valmistunut vai pitääkö koko radio vaihtaa uuteen, kun takuuta on vielä jäljellä.

aikon

Auto ruvennut antamaan silloin tällöin virheilmoitusta "check front left light" tms. Kuitenkin valot näyttävät toimivan aivan normaalisti. Onko tästä kenelläkään kokemusta?

cKid

Lainaus käyttäjältä: cKid - 03.08.16 - klo:10:30
Väliaikatietoa tähänkin ketjuun:

Huoltomies sanoi, että 95% todennäkösyydellä vesipumppu. Näissä on joku liukuputkella virtausta säätävä pumppu, jonka jumitteluja on kuulemma ollut muitakin. Näin siis kerrottiin Jyväskylän Laakkosella.

Tämä kuitenki autoa katsomatta, koska en kyenny jäädä suorahuoltoon oottelemaan tuntitolkulla. Asian varmistaminen parin viikon päästä varatulla ajalla...

Tämä varmistunut vesipumpuksi jolla kestää hetki herätä sillon ku pitäis. Takuu umpeutunut tammikuussa, joten nyt ootellaan maahantuojan vastaantulopäätöstä. Jossain kohtaa on kyseinen pumppu päivitetty, joten uudemmissa autoissa ei tätä ongelmaa enää ilmenne niin herkästi.
A4 40TDI-Q

sami78

Lainaus käyttäjältä: jyrkit - 17.08.16 - klo:21:44
Lämmöt nousee kun kylmänä lähtee ajamaan n. 10 km pääsee ja pikku hiljaa 90 nousee 100 ja voi itsekseen hetimiten tippua takaisin 90 tai vasta kun ilmastoinnilta kääntää lämmöt täysille. Kun laskee takaisin 90 niin sitte voipiu ajella vaikka lappiin niin pysyy 90 asteessa. Testerillä todettu että ei ole mittarivika. Tänään vaihtoivat termostaatin, mutta eipä olliut siinä vika. Olisiko vesipumppu??

Niin, missä ongelma?
Noin tarkkaan ajan suhteen en ole seurannut mutta samoilla hoodeilla lämmöt muistaakseni.
Coolant temp ei juuri siitä 90 yli mene, mutta oil temp vaeltaa herkemmin 90-100 väliä.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: jyrkit - 17.08.16 - klo:21:44
Lämmöt nousee kun kylmänä lähtee ajamaan n. 10 km pääsee ja pikku hiljaa 90 nousee 100 ja voi itsekseen hetimiten tippua takaisin 90 tai vasta kun ilmastoinnilta kääntää lämmöt täysille. Kun laskee takaisin 90 niin sitte voipiu ajella vaikka lappiin niin pysyy 90 asteessa.
Eikös se ole niin, että kojelaudan lämpömittarista ei voi päätellä moottorin tarkkaa lämpötilaa? Jostain kumman syystä lämpömittarin näyttämä on "normalisoitu" niin, että moottorin lämpötila voi vaihdella isollakin alueella, vaikka mittarin neula osoittaa jotain omiaan.

Ambis

No kyllähän se nyt hämäis tavallista kuskia jos se lämpötilaviisari pomppis mihin sattuu.

Sen karkeen analogimittarin tarkoitus on vaan indikoida et "kaikki on hyvin" ja "nyt on kaikki pyllyllään". Sen parempaa analyysiä siitä ei voi tehdä vaikka se näyttäisi mitä.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

sami78

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 18.08.16 - klo:19:53
No kyllähän se nyt hämäis tavallista kuskia jos se lämpötilaviisari pomppis mihin sattuu.

Sen karkeen analogimittarin tarkoitus on vaan indikoida et "kaikki on hyvin" ja "nyt on kaikki pyllyllään". Sen parempaa analyysiä siitä ei voi tehdä vaikka se näyttäisi mitä.

Niinjoo. Mulla ei semmosta viisaria edes ole kun sen paikalla on kaasun määrän viisari samaan tyyliin kun toisella puolella bensan määrän mittari. Siitä scrollattavasta elekronisesta näytöstä noita lämpölukuja tulee joskus harvoin väijyttyä. Käyttäytyy varmaan juuri samalla logiikalla kuin viisari.

Pave

Osaako joku kertoa missä vika kun edestä (luultavasti kuskin puolelta) kuuluu aina välillä autolla käännyttäessä tööttimäinen ujellus. Erityisesti sen voi kuulla hitaassa vauhdissa esim. Risteyksissä. Auto kävi juuri 60tkm huollossa eikä siellä ainakaan mitään löydetty. 
VW ID.3 Pro Performance Business, ’21, VW Tiguan Allspace 2.0 TDI Highline, '19,
ex: VW Polo 1.2 TSI Comfortline, '14, VW Touran 1.4 TSI Comfortline, ’13, Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance '13, VW Golf 1.2 TSI '10, VW Golf 1.9 TDI (DSG) '05, Seat Ibiza 1.9 SDI '01

Antt1N

Lainaus käyttäjältä: Pave - 18.08.16 - klo:23:19
Osaako joku kertoa missä vika kun edestä (luultavasti kuskin puolelta) kuuluu aina välillä autolla käännyttäessä tööttimäinen ujellus. Erityisesti sen voi kuulla hitaassa vauhdissa esim. Risteyksissä. Auto kävi juuri 60tkm huollossa eikä siellä ainakaan mitään löydetty.

Mulla kuuluu myös välillä mutta ei vaadi kääntymistä.
Vähän niinkuin painetta päästettäisiin venttiilistä.
Kerran kuului useita sekuntteja jolloin em. epäilyistä ajattelin että voiko olla ilmastointi. Otin ilmastoinnin pois ja ääni loppui heti. Oliko sitten sattumaa vai ei, en ole päässyt kokeilemaan uudestaan kun pihaukset olleet niin lyhyitä

psxgamer

Toimiiko muilla käyttäjille tutkat loogisesti Octaviassa?

Itse olen huomannut pari ärsyttävää ilmiötä. Joskus takatutka ei meinaa nähdä kohdetta kauempaa lainkaan vaan alka hälyttämään aivan viime tingassa. Taskuparkkia säätäessä taka ja etututkien piipitys kytkeytyy häiritsevällä viiveellä, aina saa odotella ennen eteen tai taakse ajamista, että tutka herää.

Kaiken huippuna sattui noin pari viikkoa sitten pieni peruutus haaveri takapuskuriin. Peruuttelin hiljaisen rauhallisesti ja törmäsin parkkihallissa valtavaan tukipilariin. Ennenkin näitä on käynyt entisellä autolla, mutta tällöin ihan loogisesti kiinni ottanut kohta on ollut vaikka reilusti tutkan yläpuolella. Nyt tämä koko lattiasta kattoon menevä iso tukipila ei ole, mutta auto alkoi hälyttää pysähtymimstä vasta siinä vaiheessa kun jo peruutin siihen kiinni.

Soitin vielä huoltoon kun auto oli jo korjattu ja kysyin tutkittiinko tutkia samalla. Huoltoneuvoja kertoi, että on itsekin nähnyt kuvaamaani ilmiötä Octaviassa, mutta maahantuojalta tai tehtaalta ei ole siihen tullut mitään korjausohjetta.

TTO

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 22.08.16 - klo:13:40
Toimiiko muilla käyttäjille tutkat loogisesti Octaviassa?

Itse olen huomannut pari ärsyttävää ilmiötä. Joskus takatutka ei meinaa nähdä kohdetta kauempaa lainkaan vaan alka hälyttämään aivan viime tingassa. Taskuparkkia säätäessä taka ja etututkien piipitys kytkeytyy häiritsevällä viiveellä, aina saa odotella ennen eteen tai taakse ajamista, että tutka herää.

Aika paljon olen taskuparkkeja hieronut enkä ole siinä "eteen-taakse-viiveeseen" kiinnittänyt huomiota. Jos on valmiiksi taskussa ja starttaa, niin silloin kestää pienen hetken, että tutkat ensimmäisen kerran heräävät.

TTO

^ Ã,,sken pysäköin taas taskuun eikä tuossa mielestäni mitään huomionarvoista viivettä ole, kun DSG:n kanssa veivaa. Auto on MY13, jos sillä jotain merkitystä tässä on.

Seva

KESSY lakkasi toimimasta heti auton vahauksen jälkeen. Voiko olla niin herkkä vahalle vai oliko vain niin uskomaton ajoitus, että avaimen paristot hyytyivät juuri silloin? Täytyypä alkaa testailla...
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

-TS-

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 22.08.16 - klo:13:40
Toimiiko muilla käyttäjille tutkat loogisesti Octaviassa?

Itse olen huomannut pari ärsyttävää ilmiötä. Joskus takatutka ei meinaa nähdä kohdetta kauempaa lainkaan vaan alka hälyttämään aivan viime tingassa. Taskuparkkia säätäessä taka ja etututkien piipitys kytkeytyy häiritsevällä viiveellä, aina saa odotella ennen eteen tai taakse ajamista, että tutka herää.



Kyllä, omassa autossa toimii samalla tavalla. Varsinkin etututka on välillä hyvinkin hitaalla ennen kuin alkaa piippailemaan.
Tämä toiminta näyttäisi olevan jollain tapaa liitoksissa ajonopeuteen, eli todella hitaasti ajellessa piippaus alkaa kuulumaan aika myöhäisessä vaiheessa.

Ja Skodaankin tuli ihan ehta murhe: Vänkärin puolen takapenkin selkänojan lukitussalpa ei toimi peräkontissa. Kahvasta kun vetää, niin kuuluu naksahdus ja kahva menee löysäksi. Eli nyt ei ole lukitusosat pykälässä. Penkin selkänojan kaataminen pitää siis hoitaa vanhaan tyyliin penkin reunasta nappia painaen.
Pitänee tilata huoltokeikka.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Herr K

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 23.08.16 - klo:09:10
Kyllä, omassa autossa toimii samalla tavalla. Varsinkin etututka on välillä hyvinkin hitaalla ennen kuin alkaa piippailemaan.
Tämä toiminta näyttäisi olevan jollain tapaa liitoksissa ajonopeuteen, eli todella hitaasti ajellessa piippaus alkaa kuulumaan aika myöhäisessä vaiheessa.

Ja Skodaankin tuli ihan ehta murhe: Vänkärin puolen takapenkin selkänojan lukitussalpa ei toimi peräkontissa. Kahvasta kun vetää, niin kuuluu naksahdus ja kahva menee löysäksi. Eli nyt ei ole lukitusosat pykälässä. Penkin selkänojan kaataminen pitää siis hoitaa vanhaan tyyliin penkin reunasta nappia painaen.
Pitänee tilata huoltokeikka.

Itselläni on alla Golf Octavian sijaan, mutta siinäkin olen havainnut, että etututka alkaa piipittämään huomattavasti takatutkaa myöhemmin. Kuva kyllä ilmestyy näytölle. Jostakin nettikeskustelusta joskus luin, että etututka alkaa piippailemaan huomattavasti myöhemmin kuin takatutka, jotta ei esim. ruuhkassa hitaasti ajaessa piippailisi jatkuvasti. Mielestäni ihan looginen selitys, mutta tiedä sitten...
VW Passat Variant GTE

cKid

Lainaus käyttäjältä: jyrkit - 17.08.16 - klo:21:44
Lämmöt nousee kun kylmänä lähtee ajamaan n. 10 km pääsee ja pikku hiljaa 90 nousee 100 ja voi itsekseen hetimiten tippua takaisin 90 tai vasta kun ilmastoinnilta kääntää lämmöt täysille. Kun laskee takaisin 90 niin sitte voipiu ajella vaikka lappiin niin pysyy 90 asteessa. Testerillä todettu että ei ole mittarivika. Tänään vaihtoivat termostaatin, mutta eipä olliut siinä vika. Olisiko vesipumppu??

Oma 2.0TDi tekee ihan samaa. Jos varomattomasti ajelee satasta nousee lämmöt niin korkealle, että tulee hälytys moottorin ylikuumenemisesta ja käsky sammuttaa moottori välittömästi. Näin kävi kerran kun en osannut tarkkailla asiaa. Mutta 80 tai alle ajellen käy siinä 100 asteen tuntumassa, jolloin pumppu herää ja lämmöt palautuu normaailksi. Omassani siis vika paikallistettu vesipumppuun ja tässä oottelen maahantuoja vastaantulopäätöstä, jonka jälkeen pumpun vaihtoon. Ja kuulemma ei ole ensimmäinen laatuaan tällänen.
A4 40TDI-Q

seatts

Lainaus käyttäjältä: Seva - 22.08.16 - klo:17:56
KESSY lakkasi toimimasta heti auton vahauksen jälkeen. Voiko olla niin herkkä vahalle vai oliko vain niin uskomaton ajoitus, että avaimen paristot hyytyivät juuri silloin? Täytyypä alkaa testailla...

Näytössä ilmoittaa jos patteri vähissä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

JaVa^

Tänään aamulla liikennevaloissa edellä menevää Focus:ta lähestyessä etututkat sekosi täysin. Tehnyt vastaavan kerran aiemminkin lähestyttäessä autoa, jossa on takana tutkat... Lieneekö normaalia tuolle? Muissa ajamissani autoissa joissa on etututkat ollut, en ole vastaavaan törmännyt.

jarru

Lainaus käyttäjältä: seatts - 23.08.16 - klo:16:21
Näytössä ilmoittaa jos patteri vähissä.

Mulla ei patterista valittanut vaan sanoo että "Key not found" tjsp.

jarru

Lainaus käyttäjältä: philtu - 13.08.16 - klo:14:31
Muillakin on esiintynyt sama ongelma/ominaisuus: http://www.briskoda.net/forums/topic/395080-vrs-tdi-occasionaly-slow-to-fire-up

Omassa autossa tapahtunut vuoden aikana n. 3-4 kertaa.
Yleensä sää on ollut viileähkö ja kostea. Lämpimällä tai kylmällä ilmalla pitkiä starttauksia ei ole esiintynyt.
Yhden kerran pitkä starttaus tapahtui keskeytyneen polton jälkeen.

Pari kertaa tuli tämä kesällä. Eivät ainakaan huollossa osanneet tuolle mitään tehdä. Oli vaan laitettu kysymys, että kestääkö starttauksen aloittaminen napin painalluksen jälkeen vai jauhaako startti pitkään. Tätä eivät sitten enää minulta kysyneet puhelimella vaan autoa hakiessa.

-Oksid-

LainaaMuillakin on esiintynyt sama ongelma/ominaisuus: http://www.briskoda.net/forums/topic/395080-vrs-tdi-occasionaly-slow-to-fire-up

Ok, kiitos tiedosta, ei ole sitten välttämättä mikään yksilövika. Tuon oman osalta ei ole tosiaan keliriippuvainen (kuten tuossa briskodan foorumillakin on havaittu), tuota ilmenee niin lämpimästä autotallista startattessa kuin autokatoksesta yön jälkeen.
Seurataan tilanteen kehittymistä kun ei ainakaan vielä vaikuta liikkumiseen, voisihan siitä seuraavassa huollossa mainita mutta hiukan olen skeptinen että autolle mitään sen suhteen tehtäisiin, varsinkin kun ominaisuuden esille saaminen on satunnaista (pitäisi kai kuvata puhelimella videota jokaisesta startista)  ::)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Seva

Lainaus käyttäjältä: seatts - 23.08.16 - klo:16:21
Näytössä ilmoittaa jos patteri vähissä.

Patteri vaihdettu ja KESSY toimii taas - mutta kaikki ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä (vaikka se tuossa lähellä onkin...).

Mittariston näyttöön tuli kyllä ilmoitus "change the key battery", mutta aika paljon sen jälkeen kun KESSY oli jo lakannut toimimasta. Sitten kun patteri oli vaihdettu, KESSY ei myöskään ihan heti alkanut toimia vaan sitä piti jonkun aikaa "suostutella". Mutta nyt se toimii taas ihan niin kuin... hmmm... Strömsössä. ;D
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Seva - 23.08.16 - klo:22:48
Patteri vaihdettu ja KESSY toimii taas - mutta kaikki ei mennyt ihan niin kuin Strömsössä (vaikka se tuossa lähellä onkin...).

Mittariston näyttöön tuli kyllä ilmoitus "change the key battery", mutta aika paljon sen jälkeen kun KESSY oli jo lakannut toimimasta. Sitten kun patteri oli vaihdettu, KESSY ei myöskään ihan heti alkanut toimia vaan sitä piti jonkun aikaa "suostutella". Mutta nyt se toimii taas ihan niin kuin... hmmm... Strömsössä. ;D

Kerran on tullut tuo ilmoitus "Key not found". Silloin avain ja luuri sattuivat olemaan samassa taskussa. Kaivoin luurin ja avaimet housun taskuista niin sitten Sotka löysi avaimen. Ni en nyt keksi muuta selitystä kuin että luuri häiritsee avaimen signaalia. Sama patteri ollut jo 1,5. Ei ole herjannut patterin loppumisesta.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Bonneville

Täälläkin on kerran ollut pitkä vieteri kylmänä startatessa, 2.0tdi + kessy.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

-TS-

Lainaus käyttäjältä: JaVa^ - 23.08.16 - klo:17:46
Tänään aamulla liikennevaloissa edellä menevää Focus:ta lähestyessä etututkat sekosi täysin. Tehnyt vastaavan kerran aiemminkin lähestyttäessä autoa, jossa on takana tutkat... Lieneekö normaalia tuolle? Muissa ajamissani autoissa joissa on etututkat ollut, en ole vastaavaan törmännyt.

Hep! On käynyt samaa, mutta Mondeon kanssa sekä pysäkille pysähtyneiden bussien kanssa. Tutkat tulevat toisinaan aivan sekapäisiksi jos edessä bussi pysähtyy pysäkille. Eikä tarvitse ajaa siihen metrin päähän, vaan ihan reilun matkan päästä alkaa piippaus ja tutkat näyttävät punaista kuin este olisi aivan keulassa kiinni.
Sellainen teoria minulla itsellä tästä oli, että Fordissa ja joissain busseissa pysäköintitutkan signaali on presiis samalla taajuudella kuin omassa autossa, ja P-tutkathan aktivoituvat vauhdin hidastuessa tarpeeksi. Tällöin toisesta autosta tuleva signaali sekoittaa tutkien toimintaa.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy