Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

teejiipee

Pitkästä aikaa tänne taas vie tie... 2016 RS farmari 220hv oikkuili tässä eilen sadepäivänä, joten tuli heti mieleen, yritteleekö kertoilla jotain tulevaa vikaa vai mistä kyse, olisi ensimmäinen vika/ongelma tämän Skorssen kohdalla, viattomuudesta  ;D voin olla tyytyväinen toistaiseksi.
Eilen ajotietokoneen näyttö, siis siinä mittarin keskellä pimeni jostain kumman syystä n. 2-3 sekunniksi.  :o
Sitten vähän myöhemmin normiajossa ruutuun pläjähti se punainen hätäjarrutus -merkkivalo ja tuli äänimerkkiä, silti Skorsse ei tehnyt hätäjarrutusta, vaan merkkivalo poistui hetken ajon päästä.  :o
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

darthjysky

Riippuu tilanteesta antaako auto vain jarrutus ilmoituksen vai alkaako jarruttelemaankin. Olen saanut molempia aikaiseksi
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

jlsko16

Pari kuukautta ajellut uudella 1.4 TSI LB manuaali Stylellä enkä välttämättä niin kovin innoissani. Eniten ihmetyttää nypyttäminen tyhjäkäynnillä peruutettaessa. Tekee myös ykkösellä, mutta pakilla tulee esiin paremmin, kun se on vähän nopeampi. Tilannetta saa kärjistettyä pistämällä vähän jarrulla hanttiin. Samoin pieni nykiminen 700-2k rpm. Mitä kylmempi ilma niin aina enemmän, moottorin lämpö ei tunnu paljon vaikuttavan. Pitää huomattavaa nykimistä myös esim. pihoilla ajettaessa, kun siirtyy moottorijarrutuksesta vetoon ja päin vastoin. Auto oli päivän huollossakin, mutta se oli turha reissu. Olisivat halunneet vielä pidemmäksi aikaa. Kuulostaako normaaliominaisuuksilta vag:lle. En ole koskaan moisia havainnut japsi 2-litraisilla. Peräkärryn kanssa tuo ensin mainitsemani nypyttäminen on aika ikävää vielä, kun kone on kovin ponneton alle 1,5k rpm.
Octavia LB 1.4TSI Style 16 Dynamic pack

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 27.04.16 - klo:16:46
Riippuu tilanteesta antaako auto vain jarrutus ilmoituksen vai alkaako jarruttelemaankin. Olen saanut molempia aikaiseksi
Tämän Front Assistant nimisen varusteen kytken kohta pois päältä. On minulla piipannut varmaan yhteensä 10 kertaa, ei kertaakaan aiheesta. Yleensä jos olet ohittamassa eteen pysähtynyttä autoa tms. Muutaman kerran on myös aktivoinut tuon hätäjarrun, kaikki kerrat ovat olleet vääriä hälytyksiä. Viimeisen kerran kun ajoin ohi hitaammin liikkunutta jonoa. Siinä viereisellä kaistalla joku hidasti samalla kun minä hiukan lisäsin vauhtia. Silloin tämä järjestelmä taas sai päähänsä painaa jarrua "ABS:t rutisemaan" verran.

Ei siinä mitään. Jos moinen varuste toimisi ihan oikein, voi lisätä turvallisuuttakin. Nyt se vaan aiheuttaa kuljettajalle joka kerta slaagin, jonka seurauksena helposti tulee tehtyä jokin turvallisuutta edistävä toimenpide ihan vaistosta vaikkei mitään vaaraa olekaan.

Sitä paitsi tuossa varusteen kuvauksessa kerrotaan "Jos kuljettaja ei reagoi vaaratilanteessa millään tavalla, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä aktivoi automaattijarrutustoiminnon. Tätä ennen järjestelmä on kuitenkin varoittanut kuljettajaa selkeästi äänimerkillä ja mittariston näytössä näkyvällä merkkivalolla." Ja kilin kellot. Tuo runttaa jarrut pohjaan ilman mitään varoitusta. Ihan kalsarit pyykkiin tuohua tuo...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

kawatus

Miten tuon saa pois päältä ja pysyykö se sitten toistaiseksi?

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: kawatus - 04.05.16 - klo:13:49
Miten tuon saa pois päältä ja pysyykö se sitten toistaiseksi?

Pitäisi pysyä poissa. En ole kylläkään sitä itse testannut, on aktiivisena. Käyttöohjeessa seuraavaa. Front Assist päälle/pois
Front Assist voidaan kytkeä päälle tai pois Infotainment-järjestelmässä » Infotainment-
käyttöohjekirja, kappale Ajoneuvojen asetukset (näppäin CAR) tai informaationäytössä
» Sivu 27, Valikkokohdan avustajat.

Järjestelmän käytöstä poistamisen yhteydessä poistuvat myös välimatkavaroitus
sekä ennakkovaroitus käytöstä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

raipuli

Työkaveri kirosi tuon Front Assist järjestelmän helvettiin, kun järjestelmä päätti moottoritiellä ajettaessa lumisateessa lyödä ns "liinat kiinni". Onneksi tuon saa pois päältä, muuten ei varmaan olisi edes saanut euroopan alueella myyntilupaa...
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

ept

Mä ehdin jo luulla, ettei koko Front Assist toimi, mutta eilen se heräsi ja ihan oikein äkkiä edessä liinat kiinni vetäneen auton takia, tosin jarrutin myös itse jokseenkin samanaikaisesti. Kertaakaan ei ole muutoin kahden kuukauden ja 3200km aikana antanut kuulua itsestään. Tutka ja sitä myöten koko systeemi ja ACC putosivat pari kertaa pois päältä edellis sunnuntain räntäsateessa ykköstiellä. Mutta ei häröillyt mitään muuta ylimääräistä, palautuen itsekseen parissa minuutissa.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

sami78

Noin 33 tkm kokemuksella pari kertaa systeemi jarruttanut ja pari väärää hälytystä. Nämä aiheelliset jarrutukset menee osastoon ymmärrän ja hyväksyn, itsekin olin juuri jarruttamassa ja toisessa tapauksessa kaupungissa oli edessä menevä kääntymässä alta pois ja siihen systeemi reagoi varuiksi. Noista parista hudista en tiedä mihin reagoi. Sen vaan oppinut noista että jos kuuluu PIIP! niin varuiksi kandee edes vähän jarruttaa ettei systeemi tekisi kalsaritvaihtoonjarrutusta.
Lumi/loskassa yllättävän harvoin jopa herjannut itsensä pois pelistä. Ne tuskin kyllä palautuvat itsestään käyttöön ennenkuin silmän on käynyt hinkkaamassa puhtaaksi. Parkkihalleissa joskus herjaa, esim. Sellon kattoparkkiin kun vetää korkkiruuvia 5+ kierrosta ylös eikä systeemi tajua tilannetta. LÃ,,hiaikoina tullut vielä 1-2 systeemin herjaa ettei muka näkisi, ilman mitään säähän liittyvää näkyvää syytä.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 04.05.16 - klo:12:35
Tämän Front Assistant nimisen varusteen kytken kohta pois päältä. On minulla piipannut varmaan yhteensä 10 kertaa, ei kertaakaan aiheesta. Yleensä jos olet ohittamassa eteen pysähtynyttä autoa tms. Muutaman kerran on myös aktivoinut tuon hätäjarrun, kaikki kerrat ovat olleet vääriä hälytyksiä. Viimeisen kerran kun ajoin ohi hitaammin liikkunutta jonoa. Siinä viereisellä kaistalla joku hidasti samalla kun minä hiukan lisäsin vauhtia. Silloin tämä järjestelmä taas sai päähänsä painaa jarrua "ABS:t rutisemaan" verran.
...
Kannattanee käyttää etututka kalibroitavana.

Mulla on kerran 45tkm aikana tuo front assistant tehnyt täysin  aiheettoman hälytyksen. Porissa, Puuvillan kauppakeskuksen parkkihallissa veti punavalot mittaristoon jostain lattian saumasta tai hidastetöyssystä.
Noihin edestä pois kääntyviin on joutunut opettelemaan jättämään vähän reilumman sivuttaismarginaaliin välttääkseen noita "vääriä hälytyksiä", mutta ei se kyllä ikinä ole viereisellä kaistalla ajaviin reagoinut. Räntäkelillä on muutaman kerran muurautunut tutka umpeen, jolloin on tullut ilmoitus, että kyseinen assistentti ei ole käytettävissä. Samoin tuo kytkeytyy pois, kun laitetaan kärry perään. Tai oikeastaan adapteri pistorasiaan.   ;)
Kertaakaan tuo ei ole oikeasti joutunut puuttumaan peliin. Kop kop!  :D
Konsernipelejä vuodesta 1993

TTO

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 04.05.16 - klo:21:20
Kannattanee käyttää etututka kalibroitavana.

Mulla on kerran 45tkm aikana tuo front assistant tehnyt täysin  aiheettoman hälytyksen. Porissa, Puuvillan kauppakeskuksen parkkihallissa veti punavalot mittaristoon jostain lattian saumasta tai hidastetöyssystä.
Noihin edestä pois kääntyviin on joutunut opettelemaan jättämään vähän reilumman sivuttaismarginaaliin välttääkseen noita "vääriä hälytyksiä", mutta ei se kyllä ikinä ole viereisellä kaistalla ajaviin reagoinut. Räntäkelillä on muutaman kerran muurautunut tutka umpeen, jolloin on tullut ilmoitus, että kyseinen assistentti ei ole käytettävissä. Samoin tuo kytkeytyy pois, kun laitetaan kärry perään. Tai oikeastaan adapteri pistorasiaan.   ;)
Kertaakaan tuo ei ole oikeasti joutunut puuttumaan peliin. Kop kop!  :D

Samaa mieltä eli kalibrointiin. 47 tkm pääkaupunkiseutua takana eivätkä viereiset jonot/ohitettavat autot ole kertaakaan aiheuttaneet vikahälytyksiä. Kääntyvistä autoista on muutama jarrutus tullut, joten laite on kyllä "hereillä".

sami78

Muistui mieleen että yksi näistä taisi olla tilanne, jossa kadulla (Ulvilantie @ Helsinki) on vuorotellen eri puolille pysäköityjä autoja jolloin hetkittäin keskelle/sivuun jää vain yksi ajettava kaista.  Niitä sitten kahteen suuntaan ajavat pujottelevat sekavasti. PIIP taisi tulla kun lähestyi pysäköityä autoa aikomuksena juuri väistää sitä keskemmälle. Näissä vastaavissa tilanteissa suosittelen siis pientä lisämarginaalia kun vastakkaisiin suuntiin ajavilla on jo väistämiskuviot mielessään suunniteltuna ja jos siihen yllärijarrutus tuleekin, niin voikin toisella olla väistämisraot kadonneet.
Toivottavasti tuosta ymmärsi.

kawatus

En tiiä olisko tämä paras paikka kysyä mutta onko MY14 octaviassa 1.8TSI jotakin erityis piirteitä/vikoja joita pitäs miettiä tai tarkastaa ostaissa?

J.S

Onkohan muilla käynyt vielä vastaavaa?

Farkku RS Octavian takatutka takkuili hetken aikaa ja sit pimeni lopullisesti.
Tänään huollossa totesivat että takapuskurin sisälle on kertynyt reilusti hiekkaa ja savea joka on kuluttanut tutkan johtosarjan poikki.

Autolla ajettu kirkkaasti suurinosa kilsoista (102000 km) pääkaupunkiseudulla. Kävi vaan mielessä että miltähän ois näyttänyt jos ois ajettu enemmänkin hiekkateillä...

Nestori

Front assist'iin on tullut uudet parametrit. Seuraavan huollon yhteydessä pyytäkää ajamaan sisään.

Nykyinen versio reagoi jopa "maantiepölyyn". Ainakin siltä on tuntunut, kun on motarilla ohittanut etenkin raskasta kalustoa talviaikaan. Pyörien irroittama roska ja pöly saaneet aikaan muutamia hiuksetnostattavia kauhusekunteja aikaiseksi. Ehkä nyt sitten rauhoittuu. Ainakin toivotaan parasta.

konga

Ei välttämättä vika,mutta ainakin pieni murhe. Eilen haettu tuollainen pohjamaalin harmaa 2013 40tkm ajettu rs combi ja kauttaaltaan ns appelsiinipinta maalissa. Onko skodan laatua vai tuon harvinaisemman värin ominaisuus.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: konga - 11.05.16 - klo:05:28
Eilen haettu tuollainen pohjamaalin harmaa 2013 40tkm ajettu rs combi ja kauttaaltaan ns appelsiinipinta maalissa. Onko skodan laatua vai tuon harvinaisemman värin ominaisuus.
Vastausta kysymykseen en osaa antaa mutta sen sijaan mielessä pyörii uusia kysymyksiä. Miksei edellinen omistaja ole reagoinut röpelöpintaan ja vaatinut takuuaikana maalipinnan fixausta? Vai onko auto päällemaalattu ja se on epäonnistunut?

livejungle

Ovien päällemaalauksen huomaa helposti saumoista, onko taitos karhea (uudelleenmaalattu) vai siloinen (tehdasmaalattu)..

konga

Ei ole kolariauto eikä maalailtu uudestaan. Ensin huomasin liikkeen valoissa katossa tuon appelsiinipinnan ja oli sitä muuallakin.

Ilmeisesti 1 omistaja ollut sokea/välinpitämätön ja ajellut vaan menemään. :) huomasin asian samantien itse.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

konga

Eipä toi octavian maalipinta luonnonvalossa niin paha olekkaan. Autoliikkeen valaistuksessa todella selvä. Ulkona jos oikeen katsomalla katsoo niin saattaa erottaa. Vois olla parempikin,mutta ei katastrofi kuitenkaan.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Pumpeli

Onko kellään ollut jakopään kans tässä uudessa mallissa ongelmia? Työkaveri joka ajaa 2.0 TSI räsällä jossa kettingillä,niin totesi,että satunnaisesti kuuluu auton käynnistyessä hetkellisesti jonkinlaista "rallatusta" moottorista!

cannon

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 05.04.16 - klo:20:26
Tuli ensimmäinen "vika"...Käynistin auton ja lähdin liikkelle, huomasin että ajotietokoneen näyttö pimeänä eikä lähtenyt päälle vaikka mitä olisi tehnyt. Radio toimi normaalisti mutta tietenkään ei näytöllä sekään näkynyt kun ei mitään muutakaan tietoa.

Sammutin auton ja starttasin uudelleen, ei mitään vaikutusta, vasta kun auto oli ollut pysähdyksissä pitemmän ajan näyttö heräsi eloon..

Onko muilla ilmennyt vastaavaa vikaa ja onko tuo aiheuttanut mitä toimenpiteitä vai onko vain ohimenevä ilmiö??

Lainaus käyttäjältä: cannon - 05.04.16 - klo:20:52
Juuri oli auto huollossa ja valitin samasta viasta. Päivittivät softan. Ja ohjeeksi sain, että jos uusiutuu pitää ottaa videokuvaa ja lähettää huoltoon todisteeksi. Sieltä ovat tehtaaseen (vai oliko se maahantuojaan) yhteydessä tuon videon kanssa ja mahdollisesti menee koko yksikkö sitten Skodan piikkiin vaihtoon.

En tiedä oliko päivitystä kuitenkaan tehty tuossa em. huollossa - ainakin vika uusiutui. Sain sen videoitua ja toimitin huoltoon evidenssiksi. Taas tarjottiin päivitystä, jonka piti olla uusi versio  ::) ja se varmasti korjaa vian. Taas auto huoltoon ja päivitettäväksi. Ja ketut, ei onnistunut. Nyt taas odotellaan tehtaalta tietoa, mitä tehdään. Saas nähdä ilmoitetaanko siitä mitään, edellinenkin vianilmoitusmaili olisi jäänyt ilman vastausta jos ei olisi itse kysellyt perään. Vähän alkaa luottamus huoltoon karista.  >:( Onneksi ei ole tuon isompaa vikaa. 



Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Hannes

Minulle sanoivat että uusin päivitys on jo sisässä eikä uudempaa ole. Tuo vika ei ole kyllä uusiutunut sen yhdenkerran jälkeen ja toivottavasti ei uusiudukkaan.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: cannon - 17.05.16 - klo:16:53
En tiedä oliko päivitystä kuitenkaan tehty tuossa em. huollossa - ainakin vika uusiutui. Sain sen videoitua ja toimitin huoltoon evidenssiksi. Taas tarjottiin päivitystä, jonka piti olla uusi versio  ::) ja se varmasti korjaa vian. Taas auto huoltoon ja päivitettäväksi. Ja ketut, ei onnistunut. Nyt taas odotellaan tehtaalta tietoa, mitä tehdään. Saas nähdä ilmoitetaanko siitä mitään, edellinenkin vianilmoitusmaili olisi jäänyt ilman vastausta jos ei olisi itse kysellyt perään. Vähän alkaa luottamus huoltoon karista.  >:( Onneksi ei ole tuon isompaa vikaa.

Heh, samaa shaibaa sai aikanaa kuunnella ku auto heitti randomisti acc & kumppanit vikailmotuksia. Onneks sillo ei tarvinu kuvata mitää.

Menikö siinä vuos vai puoltoista että oikeasti viat korjaava (piilottava?) päivitys valmistu.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

infinity

Onko kellään kokemusta miten kauan RS:n black-paketin sivupeilit pysyvät iskussa? Eli ovatko miten herkkiä naarmuuntumaan kun ovat tuollaiset kiiltävän mustat?
BMW 530e xDrive

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: infinity - 19.05.16 - klo:14:22
Onko kellään kokemusta miten kauan RS:n black-paketin sivupeilit pysyvät iskussa? Eli ovatko miten herkkiä naarmuuntumaan kun ovat tuollaiset kiiltävän mustat?

60tkm ajettu ja vielä en ole huomannut naarmuja tai vikoja.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: infinity - 19.05.16 - klo:14:22
Onko kellään kokemusta miten kauan RS:n black-paketin sivupeilit pysyvät iskussa? Eli ovatko miten herkkiä naarmuuntumaan kun ovat tuollaiset kiiltävän mustat?

Ei naarmuttunut vielä 142tkm:ssä.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

HAL9000

Yhtenä päivänä huomasin että Bolerosta olivat kadonneet sekä talletetut radioasemapaikat, että myös kanavalogot. Harmittaa, ihan jonkin verran olen nähnyt vaivaa noiden 15 radioaseman oikeaan järjestykseen saamiseen.  >:(

Miksi sähköinen takaluukku joskus suljeuduttuaan piippaa kuuluvasti auton sisällä, joskus ei?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

TTO

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 20.05.16 - klo:08:50
Miksi sähköinen takaluukku joskus suljeuduttuaan piippaa kuuluvasti auton sisällä, joskus ei?

Jos oikein muistan, antaa piipin silloin, kun jotain on luukun välissä eikä luukku mene kunnolla kiinni.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 19.05.16 - klo:18:26
Ei naarmuttunut vielä 142tkm:ssä.

Taitaa olla erilaista muovia kuin B-pilarin kiiltomuovit. Kiillottelin ne viime kesänä kirkkaiksi, ensimmäinen pesu tai oikeastaan kuivaus (mikrokuituliinalla) veti ne taas naarmuille...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy