Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 18.01.16 - klo:08:59
Kauhun sekasin fiiliksin lueskellut näitä häiriö/vika ilmotuksia. Itse tilanneena ihka ensimäisen skodan :( onko niin paljon vikoja/häiriöitä mitä kirjoitellaan..??

Areenaa lukemalla jää helposti kuva, että erilaisia vikoja ja ongelmia olisi paljonkin. Autoja on myyty paljon, ja aktiivisimmat kirjoittelevat sitten tänne. Varmasti suurin osa on liki ongelmattomia, muutamat vioiksi luettavat ovat taas "ominaisuuksia". Toiset eivät edes huomaa jotain kolinaa alustassa tai kitinää sisustuksessa. Autotkin ovat yksilöitä. Ihan varmasti tehdas on tehnyt parannuksia ja korjauksia kaikessa hiljaisuudessa, joten ei kun jäitä hattuun ja laskemaan päiviä.  ;)
Yritetään pärjätä.

cannon

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 18.01.16 - klo:08:59
Kauhun sekasin fiiliksin lueskellut näitä häiriö/vika ilmotuksia. Itse tilanneena ihka ensimäisen skodan :( onko niin paljon vikoja/häiriöitä mitä kirjoitellaan..??

Ainoat ilmoitukset, jotka olen tähän mennessä saanut ovat: pari kertaa TPM-rengaspainevaroitus (aiheeton), kerran ilmoitus ajovalojen virheestä (en muista mikä, mutta aiheeton), öljyn lisäämiseen kehottanut ilmoitus (korjaantui lisäämällä öljyä) sekä avaimen patterin varoitus (korjaantui patterin vaihdolla). Eli ei mitenkään erityisen paljon ole varoitellut.

Tutkat eivät ole piippailleen omiaan, kun on pitänyt anturit puhtaana.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

ophaa

Vajaan kuukauden päästä ensimmäinen vuosi/n.37tkm täyteen tuolla allekirjoituksen Octavialla, ja huoletonta menoa on ollut. Öljyä ei tarvinnut ennen ensimmäistä huoltoa lisätä, eikä auto sitä syönytkään. Rengaspainevaroitus tuli talvirenkaiden vaihdon jälkeen pari kertaa aiheetta ja avaimiin vaihdoin paristot, mutta muuten ei mitään muuta kun ajoa vaan.

Eli ei se Octavia nyt niin huono ole, aika pieni otos Octavia III:n omistajista täälläkin kuitenkin kirjoittelee.

Sahaaja

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 18.01.16 - klo:08:59
Kauhun sekasin fiiliksin lueskellut näitä häiriö/vika ilmotuksia. Itse tilanneena ihka ensimäisen skodan :( onko niin paljon vikoja/häiriöitä mitä kirjoitellaan..??
Omani sain tuossa pari viikkoa sitten, nyt ajettu noin 700 km. Nimimerkistäsi päätellen olet tilannut rs:n?

Ei ole ollut mitään ongelmia auton kanssa. Tutka saattaa piippailla jos on sulamisvesiä jäätynyt sensorien eteen. ACC on kytkeytynyt pois päältä kun sen eteen oli kasvanut jääpuikko (niinkuin sen kuuluukin mielestäni tehdä).

Pissapojan nesteen vähyys ei yllättäne ketään jos neste ei kestä pakkaslukemia vaan jäätyy jolloin sensori hälyttää sen vähyydestä.

Aamulla oli -29 astetta pakkasta (auto ulkona), 30 min webastoa, 20 min ajoa jonka aikana öljyn ja jäähdytysnesteen lämpötilat nousi molemmat optimilukemiinsa.

Henk.koht. tältä palstalta on jäänyt mieleen vika/murhe että kuollut hämähäkki on jäänyt valokotelon sisään eikä sitä ole saatu pois  ;D Lueskelin tätä jonkin verran ennen auton tilaamista eikä täältä mitään hälyttävää osunut silmiini.

Repo

Ei kannata näitä valituspalstoja säikähtää,itsellä tulee juuri vuosi täyteen 1,6 TDi elagans combi,20000 km huoletonta ajoa.

tet

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 18.01.16 - klo:10:10
:) Niimpä, tämä kuitenkin melkein täydellä säiliöllä. Poistui itsestään kun lämpötila nousi yli kahdenkymmen asteen

Voihan se olla vaikka täynnä, mutta jos ei ole tenttua tarpeeksi ja neste jäätyy, niin ei kai se auton vika ole?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Atro

Aika pieniä juttuja lopulta tässä ketjussa suurin osa. Alustan ikävät kolinat ehkä pahin mikä on toistunut säännöllisesti. Itsellä kolinan syyksi paljastui millimetrin väärin säädetty takaluukku. Tämän lisäksi pari nitinää sisustassa jotka korjattu. Siinä kaikki 2 vuoteen ja 33 tkm. Vmäisiä selvittää kolinat ja nitinät mitkä tulevat esiin esim. mukulakivellä kun ei monikaan huolto ole niiden läheisyydessä.

Murheena kirjaisin valonpesimet jotka ruikkivat nestettä aivan liikaa turhaan, hyödyttömät kulmavalot ja sumarit (niiden kustannuksen olisi voinut laittaa vaikka lämmitettävään tuulilasiin ja tavaratilan väliverkkoon) ja monessa mielessä turhan kovaäänisen sähköisen takaluukun. Näistä jutuista osa on kyllä korjattavissa koodailemalla.

Jakopäästä tai yleensä moottoripuolen ongelmista on kirjoitettu todella vähän jos ollenkaan. Olisivatko ennenaikaiset moottoriongelmat hihnavedon ja muutenkin uusitun konstruktion myötä selätetty?

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Atro - 18.01.16 - klo:13:31
Aika pieniä juttuja lopulta tässä ketjussa suurin osa. Alustan ikävät kolinat ehkä pahin mikä on toistunut säännöllisesti. Itsellä kolinan syyksi paljastui millimetrin väärin säädetty takaluukku. Tämän lisäksi pari nitinää sisustassa jotka korjattu. Siinä kaikki 2 vuoteen ja 33 tkm. Vmäisiä selvittää kolinat ja nitinät mitkä tulevat esiin esim. mukulakivellä kun ei monikaan huolto ole niiden läheisyydessä.


Juuri näin, jopa yllättävän pienistä asioista porukka on joutunut täällä raportoimaan, ilmeisesti siksi kun isompia ongelmia ei ole paljon ollut...? Minulla ei ole ollut (tai en ole ainakaan huomannut) edes noita erinäisiä kolinoita. Helposti huurtuva tuulilasi on suurimpia murheita itselläni, ja senkin kanssa pärjää kyllä. Jos jotain on hajotakseen, niin saisi tapahtua sitten seuraavan puolen vuoden sisään, kun takuukin vielä on voimassa, heh.

Octavia III RS TDI

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Atro - 18.01.16 - klo:13:31
Aika pieniä juttuja lopulta tässä ketjussa suurin osa. Alustan ikävät kolinat ehkä pahin mikä on toistunut säännöllisesti. Itsellä kolinan syyksi paljastui millimetrin väärin säädetty takaluukku. Tämän lisäksi pari nitinää sisustassa jotka korjattu. Siinä kaikki 2 vuoteen ja 33 tkm. Vmäisiä selvittää kolinat ja nitinät mitkä tulevat esiin esim. mukulakivellä kun ei monikaan huolto ole niiden läheisyydessä.

Totta tuo on, mutta omassa tapauksessani edellinen Ocu II FL oli laadukkaampi vaikka mitään nitinöitä ja kolinoita. Siksi ainakin itselleni III on lievä pettymys, vaikkakin pieniähän noi ongelmat oikeasti on.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

VAGabond

Reilu puoli vuotta ja 13 000 km ajettu eikä vielä mitään ongelmia tai vikailmoituksia. Jos nyt jokin häiritsee, niin toi väsyneeltä kuulostava ja laiska sähköinen takaluukku. Ja se hölmö piipitys. Samoin sivupeilit kuulostaa väsähtäneelta, kun kääntyvät :) Ja sitten se konepellin tukitikku tmv, joka sopivasti blokkaa pesunestekanisteria pissapoikaa täytettäessä. Kerrankin se täyttöaukko itsessään on järkevässä kohdassa, niin sitten se keppi siinä edessä..

Kaikin puolin on ollut mukava kyyti. Ja Webasto on poikaa. Etelän pakkasissa on ollut 40 minuuttiakin päällä. Sellainen 22 km on töihin ja lähes tulkoon aina kun olen tarkistanut, niin SoC 90%. Tasan kerran olen sen nähnyt näyttävän 80% ja sekään ei tapahtanut edes kovilla pakkasilla.

Edellinen Ocu oli myös hyvä. Ei jättänyt kertaakaan tien varteen, eikä ollut isompia teknisiä murheita. Pieniä juttuja lähinnä.
Ajossa Ford Focus MK4 (MY19)
Ex. autot
Octavia III Combi 1.4 TSI DSG MY15
Octavia II pre-FL Combi 1.6 MPI

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: migis - 18.01.16 - klo:14:57
Totta tuo on, mutta omassa tapauksessani edellinen Ocu II FL oli laadukkaampi vaikka mitään nitinöitä ja kolinoita. Siksi ainakin itselleni III on lievä pettymys, vaikkakin pieniähän noi ongelmat oikeasti on.


+1
Laatu huonontunut kaikinpuolin,kun vertaa edelliseen fl malliin..

NPR

Oliko Webaston asetusten satunnaiseen nollautumiseen jokin korjaus jo tiedossa? Syyskuussa on ollut keskustelua, että ohjelmistopäivitys olisi tullut/tulossa ja sillä korjaantuisi, mutta voiko kukaan vahvistaa tätä? Viikon aikana jo kahdesti nollautunut, sitten taas välillä ollut useampikin viikko välissä.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 18.01.16 - klo:15:11

+1
Laatu huonontunut kaikinpuolin,kun vertaa edelliseen fl malliin..

Onko tosiaan näin, itse en allekirjoita tätä lausuntoa. Mikä on esim. se edeltäjän FL-mallin bensakone, jonka uskallat ostaa käytettynä? Eihän se tietysti nitise pakkasilla, jos se on just ketjunvaihdossa maahantuojan lämpöisessä hallissa... :-\ Itse olen ollut tosiaan tyytyväinen Ocu III:n laatuun, ja kokemusta on myös mm. Ocu II FL-mallista (ei huono sekään, pl. tärkein eli tsi-moottorit.....).
Octavia III RS TDI

seatts

Lainaus käyttäjältä: seatts - 21.11.15 - klo:23:12
Murheita Ocun kanssa pitkästä aikaa, polttoainetankin luukkua en saanut mitenkään auki, täytyy yrittää huomenna tallissa vielä uudestaan mut pikkasen laitto ketuttamaan tuolla räntäsateessa sen kanssa tapella.

Ei ollut rasvauksesta mitään apua, kävin viime viikolla merkkiliikkeessä uudestaan ja nyt ne eliminoi sen pois käytöstä ja odotetaan josko saatais uusi osa tehtaalta.
Muutaman kerran sain sen tässä välissä auki rämppäämällä lukkoja auki ja kiinni, mut enää ei auennut mitenkään.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

HAL9000

Tänään treeneistä iltasella kotiin. "Error Start & Stop system" ja heti perään "Keyles Access System faulty". Parkkitutkat tietysti "Pii - Paa - Pii - Paa..." Tuohon päälle sitten kaikki helinät ja räminät sisätiloista. En osaa sanoa Ocu II:sen laadusta mitään, ei ole kokemuksia. Tuskin se ainakaan paljon tätä III:stä huonompi voi olla...?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ambientti

No se on just että puhutaanko koko mallin laadusta, vaiko yksittäisistä yksilöistä. Omassa ei ole ollut mitään moitittavaa vaikka pakkasia on ollut vaikka kuinka. Tai no se lämpömittari jumittui kerran ensimmäiseksi kilometriksi näyttämään sammutusajankohdan lukemaa. Ei muuta. Tällä pohjalla voisin ihan hyvin sanoa että laatu on parempi kuin BMW ja Volvo, koska näissä oli aina jotain sanottavaa kun oli pitempää pakkasjaksoa. Että näinkin.  8)

clacson

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 18.01.16 - klo:22:13
Tai no se lämpömittari jumittui kerran ensimmäiseksi kilometriksi näyttämään sammutusajankohdan lukemaa.
Vähän tuntuu siltä, että lämpömittarille ei syötetä ainakaan pakkaskaudella virtaa, koska se yleensä tuppaa näyttämään muuta kuin vallitsevaa lämpötilaa virran kytkemisen jälkeen. Käynnistämisen jälkeen se sitten nousee tai laskee.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Sahaaja

Lainaus käyttäjältä: clacson - 19.01.16 - klo:11:44
Vähän tuntuu siltä, että lämpömittarille ei syötetä ainakaan pakkaskaudella virtaa, koska se yleensä tuppaa näyttämään muuta kuin vallitsevaa lämpötilaa virran kytkemisen jälkeen. Käynnistämisen jälkeen se sitten nousee tai laskee.
Sama huomio täältä. Taitaa olla ominaisuus myös MY2016:ssa.

Lähtöajalla lämmitettäessä olisi mukava tietää päivittääkö se itselleen lämpötilan vai käyttääkö ennen virtojen sammutusta saatua. Loogista olisi että päivittää mutta koska insinöörit niin ei voi olla varma.

Ambientti

Itse ajattelin että jotain filtteröintiä on vaikkapa webaston vuoksi? Mutta en saa tätä toistumaan millään, vaikka teen kaiken kuten ennenkin. Omituista oli tosiaan että se jumitus kesti kohtalaisen pitkään, eli piti ajella se noin kilometri ennen kuin alkoi lukemassa näkymään elämää, ja sittenkin vasta hiljalleen vaelsi kohti oikeaa lämpötilaa, minkä se normaalisi tekee heti startista.

Morpheus3

Eilen kun VCDS:llä vähän tutkailin sielunelämää, niin uskoin huomanneeni jossain siihen viittaavan asetuksen, millä frekvenssillä ulkolämpötilan näyttämää päivitetään (varmaankin virtojen päällä ollessa). En kuitenkaan tuohon eilen koskenut, joten ei myöskään ole tarkkaa muistikuvaa missä tuon huomasin.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Octavia4x4

Murhe se on tämäkin:

Sähkökäyttöinen takaluukku ja kaukosäädinavain. Moniko Kombin omistaja huusi tässä kohtaa BINGO?  ;)
Talvella se taas esiintyy. Auton avaimet takin taskussa, takin vetoketju kiinni, laitat auton parkkiin ja lukkoon ja lähdet kävelemään. Pudotat hanskan maahan, tai huomaat, että kengännauha on auki. Kyykkyyn ja kohta huomaat (tai sitten et), että sieltä, mihin autosi jätit, kuuluu Piip piip piip... ja kas: takaluukku siellä nousee pystyyn.  >:( Tuntuu tuo avaimen keskimmäinen nappi painuvan kovin herkästi pohjaan. Kätevä ominaisuus vaikkapa sellaisilla, joilla kulkee koira tuolla takapaksissa. Saattaa seurata pieni juoksukilpailu pitkin parkkipaikkaa Mustin kanssa. Ja tuo avain muuten kantaa pidemmälle, kuin mitä se luukun piipitys kuuluu kaupungin taustamelussa.
Konsernipelejä vuodesta 1993

ukormi

Kovin on pienet murheet täälläkin.. Mittarissa nyt 20300km

Takaluukku pitää infernaalista kitinää kovemmalla pakkasella.
Soitinta on turha käynnistää yli 20 asteen pakkasella ellei halua kuunnella nasaalia ääntä täysin ilman minkäänlaista bassoa ensimmäiset 20 kilometriä. Sinällään outoa kun on tuo Canton ostettuna. Entinen Elegance antoi nasaalia ääntä viitisen kilometriä ja sitten alkoi bassotkin elämään.
Vasen takaovi jäätyy kiinni ylätiivisteestä kun käy plussan puolella ja sitten pakastaa. Muut ovet ei.
Sutimiseneston nappulaan ei syty valo kun nappia painaa.
Kolmisen desiä on pitänyt lisätä jäähdytysnestettä, taas on minimissä.
Vasemman etujarrupalan ja levyn väliin on jäänyt kivi. Rantu on keskellä levyä, nyt jo selvästi kynnelläkin havaittavissa. Pitää mielenkiintoista ulinaa risteyksiin pysähtyessä.
Ikinä ennen ei ole kivi jäänyt tuolla tavalla ulisemaan. Kyllä niitä on ollut siellä suojalevyn välissä, ei koskaan tuolla tavalla keskellä levyä, ulkopinnalla. Varmaan vain huonoa tuuria.
No perjantaina auto huoltoon. Saavat kaivella kiven pois ja säätää takakontinluukun kohdilleen. Lienee luukku liian löysällä säädöllä.

Itsekin nuo voisi tehdä juu.. Ulkona -29, tallissa harraste, mopo ja muuta roinaa = ei tilaa oculle. Toisekseen luukun säätö mennee takuuseen, kivenpoiston maksaa muu kuin artisti. 
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Epes

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 19.01.16 - klo:21:57
Kovin on pienet murheet täälläkin.. Mittarissa nyt 20300km

....................
Sutimiseneston nappulaan ei syty valo kun nappia painaa.
....................


Painele nappia ja katso mitä nopeus- ja kierroslukumittarin välissä olevassa tietokoneen näytössä näkyy eri painallusten jälkeen.

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 19.01.16 - klo:21:57

Takaluukku pitää infernaalista kitinää kovemmalla pakkasella.
Soitinta on turha käynnistää yli 20 asteen pakkasella ellei halua kuunnella nasaalia ääntä täysin ilman minkäänlaista bassoa ensimmäiset 20 kilometriä. Sinällään outoa kun on tuo Canton ostettuna. Entinen Elegance antoi nasaalia ääntä viitisen kilometriä ja sitten alkoi bassotkin elämään.


Täälläkin takaosastosta kuulunut styrox-maista kitinää kun lämpötila tippuu alle -20 asteen, siihen yhdistetään kolisevat iskarit niin ei ihan tule fiilistä että ajelee alle 2 vuotiaalla autolla....
Bassoista sama havainto.

Lisäksi jo kakkosmallista tuttua jarrujen jäätymistä on alkanut ilmenemään: pamahtavat auki kun autolla lähdetään muutaman tunnin seisomisen jälkeen liikenteelle. Lisäksi takajarru(t) vinkuvat ensimmäiset 500 metriä kuuluvasti (vik-vik-vik-vik...), laahannevat hieman. Asiasta mainittu aikaisemmin huollossa, on kuulemma ominaisuus "kaikissa autoissa" eikä aiheuta toimenpiteitä...

Laatikko (DSG) on yllättänyt iloisesti, toiminta tuntuu olevan normaalia myös näissä kylmemmissä keleissä; pykälät löytyvät ja vaihdotkin ovat normaaleita, ryntäilyjä tai "autokoululähtöjä" ei ole ilmennyt.

Taistelu jatkuu...  8)

Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

larsson80

#3324
Lainaus käyttäjältä: ukormi link=topic=15731.msg542942#msg542942

Kolmisen desiä on pitänyt lisätä jäähdytysnestettä, taas on minimissä.

/quote]Kolmisen desiä on pitänyt lisätä jäähdytysnestettä, taas on minimissä.


Taas minimissä jäähdytysneste!! Joutunut useastikin lisäämään? Omassa räsässä vuoti muistaakseni oliko jäähdyttimenkotelo... tosi hitaasti laski pinta... takuuseen meni tietenkin, kannattaa valittaa tiskillä. Ei kait normaalisti jäähdytysnestettä kuuluisi kulua..
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

vwmies

Lainaus käyttäjältä: larsson80 - 19.01.16 - klo:23:12
Kolmisen desiä on pitänyt lisätä jäähdytysnestettä, taas on minimissä.

Taas minimissä jäähdytysneste!! Joutunut useastikin lisäämään? Omassa räsässä vuoti muistaakseni oliko jäähdyttimenkotelo... tosi hitaasti laski pinta... takuuseen meni tietenkin, kannattaa valittaa tiskillä. Ei kait normaalisti jäähdytysnestettä kuuluisi kulua..

Ei mielestäni 2v. huoltovälillä kahvikupillista enemmän....  :o
Yritetään pärjätä.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: larsson80 - 19.01.16 - klo:23:12
Kolmisen desiä on pitänyt lisätä jäähdytysnestettä, taas on minimissä.


Taas minimissä jäähdytysneste!! Joutunut useastikin lisäämään? Omassa räsässä vuoti muistaakseni oliko jäähdyttimenkotelo... tosi hitaasti laski pinta... takuuseen meni tietenkin, kannattaa valittaa tiskillä. Ei kait normaalisti jäähdytysnestettä kuuluisi kulua..

Löytykö tuo vuoto painetestissä vai??
Itsellä  myös katoaa nestettä räsästä ja syytä ei löydy..

larsson80

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.01.16 - klo:23:20
Löytykö tuo vuoto painetestissä vai??
Itsellä  myös katoaa nestettä räsästä ja syytä ei löydy..

En tiedä millä vian löysivät veljekset laakkoselle, mutta heti löysivät. Saadessani auton oli pinta hiukan alle max. Parissa kk laski sentin verran.
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

Gigaa

Vaimo kertoi tuossa viime viikolla, että Ocun lukitus ei ollut auennut kahvasta. Auto ei kuulemma ollut valittanut avaimen paristosta ollenkaan, joten jäi paristo vaihtamatta, vaikka se mielessä kävikin. Muutaman kerran tuon jälkeen avain oli toiminut normaalisti.

Noh, eilen vaimo lähti autolla lähistölle hiihtoreissulle. Menomatka meni hyvin, mutta 45 min hiihtolenkiltä takaisin autolle tultaessa ovet eivät auenneet kahvasta eikä kaukosäätimen napista. Eipä muuta kuin itse ensin netistä manuaalia etsimään ja puhelimessa neuvomaan miten kuskin oven lukkopesän saa esille, jotta oven saa auki perinteisin keinoin.

Sen jälkeen piti manuaalista etsiä miten auton saa käyntiin. Neuvohan on, että avaimen pitää starttinappia painettaessa olla kiinni napissa tai nappia pitää painaa avaimella. Tätä oli kokeillut viitisenkymmentäkertaa sekä avaimen lehti esillä että piilossa ja kaikin mahdollisin asennoin.

Lopulta lähti käyntiin.

Aika hyvin pakkanen vie loputkin mehut avaimen paristosta, jos auto ei ole aiemmin siitä edes valittanut.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: migis - 20.01.16 - klo:09:47
Vaimo kertoi tuossa viime viikolla, että Ocun lukitus ei ollut auennut kahvasta. Auto ei kuulemma ollut valittanut avaimen paristosta ollenkaan, joten jäi paristo vaihtamatta, vaikka se mielessä kävikin. Muutaman kerran tuon jälkeen avain oli toiminut normaalisti.

Noh, eilen vaimo lähti autolla lähistölle hiihtoreissulle. Menomatka meni hyvin, mutta 45 min hiihtolenkiltä takaisin autolle tultaessa ovet eivät auenneet kahvasta eikä kaukosäätimen napista. Eipä muuta kuin itse ensin netistä manuaalia etsimään ja puhelimessa neuvomaan miten kuskin oven lukkopesän saa esille, jotta oven saa auki perinteisin keinoin.

Sen jälkeen piti manuaalista etsiä miten auton saa käyntiin. Neuvohan on, että avaimen pitää starttinappia painettaessa olla kiinni napissa tai nappia pitää painaa avaimella. Tätä oli kokeillut viitisenkymmentäkertaa sekä avaimen lehti esillä että piilossa ja kaikin mahdollisin asennoin.

Lopulta lähti käyntiin.

Aika hyvin pakkanen vie loputkin mehut avaimen paristosta, jos auto ei ole aiemmin siitä edes valittanut.


Kannattaa näköjään alkaa vaihtamaan "varulta",joka syksy patteri avaimeen..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy