Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Devl - 03.11.15 - klo:10:21
Täysin samoja "ominaisuuksia" oli tuossa MY14 RS:ssä, jolle tehtiin samoja toimenpiteitä. Tämä MY16 RS230 kulkee suoraan, ei tarvitse olla kokoajan paimentamassa.

Minulla oli myös samaa MY14 RS:ssä. Sitä kuitenkin esiintyy nykyisessäkin. Kesärenkailla ei tarvetta korjailla, menee suoraan eikä tuuli tartu. Nokian R2 kanssa hötkyilee ja kiemurtelee vaikka kokeilin eri kokoa (205 eikä 225-17). Kulmat tarkistettu. "Kiemurtelu" on hieman määrittelykysymys. Jollain voi ihan pieni tunne ettei kulje suoraan aiheuttaa "paniikkia" ja sanotaan että vetää sinne ja tänne. Myös tiet ovat niin erilaisia, on uria jne. Pitää varmaan seuraavaan kokeilla muita kun Nokian renkaita/kitkoja, vai mikä siellä muka mättää. Perstuntumalta sellainen fiilis että MY16:ssa on parempi äänieristys. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ocu

Mulla nykyiseen  -14 Eleganceen ensin säädettiin kulmia ja lopulta vaihdettiin ohjausvaihde. Ei siitä ihan junaa saatu mutta siihen on varmaan tottunut.
Parhaiten tuon huomaa kun ajaa toisella autolla ja sitten hyppää Skodan puikkoihin, ohjaus on vaan erilainen, vähän liian herkkä tai rauhaton. Varmaan silti parempi kuin monessa muussa uudessa autossa.

RS:t  joita koeajoin tänä syksynä tuntuivat menevän vakaammin ja se oli yksi syy tilata RS.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Devl

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.11.15 - klo:21:23
Minulla oli myös samaa MY14 RS:ssä. Sitä kuitenkin esiintyy nykyisessäkin. Kesärenkailla ei tarvetta korjailla, menee suoraan eikä tuuli tartu. Nokian R2 kanssa hötkyilee ja kiemurtelee vaikka kokeilin eri kokoa (205 eikä 225-17). Kulmat tarkistettu. "Kiemurtelu" on hieman määrittelykysymys. Jollain voi ihan pieni tunne ettei kulje suoraan aiheuttaa "paniikkia" ja sanotaan että vetää sinne ja tänne. Myös tiet ovat niin erilaisia, on uria jne. Pitää varmaan seuraavaan kokeilla muita kun Nokian renkaita/kitkoja, vai mikä siellä muka mättää. Perstuntumalta sellainen fiilis että MY16:ssa on parempi äänieristys.
Ootko kokeillu nostaa rengaspaineita jonnekin 2,8 bar tietämille? Olen ymmärtänyt että kovemmilla painella on parempi menijä.

livejungle

Kyllä tuo edellinen Ocu 3 my14 haki jonkun verran kesärenkailla 18" ja varsinkin Hakka8 17" talvirenkailla. Tämä uusi RS my16 on parempi ohjaukseltaan. Kesärenkailla menee suoraan kuin juna ja talvirenkaat huonontavat junamaisuutta vain hieman.
Myös jousitus on parempi. Ex ocu sport alustalla oli todella pintakova tuolla 18" rengastuksella ja takayhdystukiakseli oli tosi tärskäyttävä. Uusi RS tuntuu olevan alustaltaan pintapehmeämpi ja erillistakajousituksen todella huomaa. Ottaa paremmin töyssyt ja poikittais saumat. Paljon parempi.
Mielestäni ajettavuus on kunnossa tässä RS:ssä. Oikein hyvä.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Devl - 04.11.15 - klo:09:51
Ootko kokeillu nostaa rengaspaineita jonnekin 2,8 bar tietämille? Olen ymmärtänyt että kovemmilla painella on parempi menijä.

Kyllä, kokeillut eri paineita, nyt peräti 2.8-2.9, tuntuu sillä parhaimmalta.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ambientti

Perus 16-tuumaisilla menee kuin juna. Piti oikein erikseen testata niin kädet kun päästää irti niin menee suoraan niin pitkään kuin uskaltaa antaa mennä. Taannoin tuulisella kelillä kiinnitin huomiota että toisin kuin täältä olen lukenut, niin tuulikaan ei aiheuta ylimääräistä toimintaa ohjaamossa, heiluttaa hieman mutta suoraan ajaminen ei tuottanut ongelmia.

VAGabond

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 04.11.15 - klo:19:07
Kyllä, kokeillut eri paineita, nyt peräti 2.8-2.9, tuntuu sillä parhaimmalta.

Paljonko muuten uskaltaa laittaa 16/55/205 renkaaseen painetta? 2.2 näyttäisi olevan valmistajan suositus ilman isompaa kuormaa. Huomasin että uusissa kitkarenkaissa, jotka viikko sitten vaihdatin alle, oli 2,8 barin paineet. Vähän säikähdin että onko jo liikaa ja laskin sitten hieman.

2,8 baria oli kyllä hieman parempi tuntumaltaan. Rauhallisempi.
Ajossa Ford Focus MK4 (MY19)
Ex. autot
Octavia III Combi 1.4 TSI DSG MY15
Octavia II pre-FL Combi 1.6 MPI

Atro

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 04.11.15 - klo:19:27
Perus 16-tuumaisilla menee kuin juna.

Sama itsellä. Kesärenkaina Dunlop sport bluresponset ja talvella Good Yearin ultragrip ice+ kitkat. Alustakin mukava ja äänetön näin lukuunottamatta mukulakivellä ajamista.

Ambientti

205/55R16 (XL) Kesärenkaat Michelin Energysaver paineet luovutettaessa 2.5 ja siihen en koskenut. Talvirenkaat Michelin X-Ice North 3 alle laitettaessa paineet 2.3 joka tuntui hieman vähältä. Nostin ensin 2.6 mutta se tuntui olevan liikaa, alkoi jurisemaan. Nyt sama kuin kesärenkaissa eli 2.5 ja tuntuu toimivan. Tehtaan ohjeistushan on kuorman mukaan edessä 2.2-2.5 ja takana 2.2-3.2

cannon

Lainaus käyttäjältä: VAGabond - 05.11.15 - klo:08:04
Paljonko muuten uskaltaa laittaa 16/55/205 renkaaseen painetta? 2.2 näyttäisi olevan valmistajan suositus ilman isompaa kuormaa. Huomasin että uusissa kitkarenkaissa, jotka viikko sitten vaihdatin alle, oli 2,8 barin paineet. Vähän säikähdin että onko jo liikaa ja laskin sitten hieman.

2,8 baria oli kyllä hieman parempi tuntumaltaan. Rauhallisempi.

Itsellä on ollut saman kokoisilla renkailla edessä 2,5 ja takana 2,8. Tuo on tuntunut parhaimmalta. Korkeammat paineet tuntui jo epämukavalta ja jyristeli liikaa kun yksin yleensä ajelen, mutta pienemmät - suositusten mukaiset - vaikutti taas siten, että ajettavuus huononi selvästi. 
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Skoda8

Lainaus käyttäjältä: VAGabond - 05.11.15 - klo:08:04
Paljonko muuten uskaltaa laittaa 16/55/205 renkaaseen painetta? 2.2 näyttäisi olevan valmistajan suositus ilman isompaa kuormaa. Huomasin että uusissa kitkarenkaissa, jotka viikko sitten vaihdatin alle, oli 2,8 barin paineet. Vähän säikähdin että onko jo liikaa ja laskin sitten hieman.

2,8 baria oli kyllä hieman parempi tuntumaltaan. Rauhallisempi.

Enpä tiedä paljonko uskaltaa laittaa, mutta 0,5 baria extraa ei ole yhtään liikaa. Muistini mukaan jossain autolehdessä testasivat näitä olisiko ollut viime vuonna, ja totesivat ettei puolen barin lisäys vaikuttanut renkaan ominaisuuksiin juuri lainkaan, mutta kulutus väheni. Tiedä sitten jos tosiaan pitää vähän enemmän melua, mutta se nyt ei kitkoissa kamala ongelma yleensä ole. Lisäksi jos tuntuu että auton takapää vikuroi, niin on hyvä laittaa taakse lisää ilmaa. Nyrkkisääntö taisi olla, että takana pitää olla aina enemmän painetta kuin edessä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skoda8 - 06.11.15 - klo:17:57
Enpä tiedä paljonko uskaltaa laittaa, mutta 0,5 baria extraa ei ole yhtään liikaa. Muistini mukaan jossain autolehdessä testasivat näitä olisiko ollut viime vuonna, ja totesivat ettei puolen barin lisäys vaikuttanut renkaan ominaisuuksiin juuri lainkaan, mutta kulutus väheni. Tiedä sitten jos tosiaan pitää vähän enemmän melua, mutta se nyt ei kitkoissa kamala ongelma yleensä ole. Lisäksi jos tuntuu että auton takapää vikuroi, niin on hyvä laittaa taakse lisää ilmaa. Nyrkkisääntö taisi olla, että takana pitää olla aina enemmän painetta kuin edessä.

Eikö bensatankin luukussakin lue (Ainakin kakkoskoppaisesa ocussa), että isommalla kuormalla taakse 2,8 ja eteen 2,5 bar (205/55R16)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.11.15 - klo:18:06
Eikö bensatankin luukussakin lue (Ainakin kakkoskoppaisesa ocussa), että isommalla kuormalla taakse 2,8 ja eteen 2,5 bar (205/55R16)

Pitää muistaa että mittareissa myös eroja. Muistaakseni pk seudulla 0.4 baria heittoa samassa paineessa eri mittareiden välillä. Rengasliikkeissä kai kalibroidut mittarit...
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 04.11.15 - klo:19:27
Perus 16-tuumaisilla menee kuin juna. Piti oikein erikseen testata niin kädet kun päästää irti niin menee suoraan niin pitkään kuin uskaltaa antaa mennä. Taannoin tuulisella kelillä kiinnitin huomiota että toisin kuin täältä olen lukenut, niin tuulikaan ei aiheuta ylimääräistä toimintaa ohjaamossa, heiluttaa hieman mutta suoraan ajaminen ei tuottanut ongelmia.

No haist... Perus 16" mennään kesät talvet. Olin ajanut autolla alle 1 tkm. kun kävin huollossa valittamassa. Löysivät jotain korjattavaa etupäästä. Takapäästähän näitä jäykkä-akselisia karjavaunuja ei voi edes säätää. Ei mitään vaikutusta. Kuin ajaisi polkupyörällä tanko 180 astetta käännettynä. Jos huolto on sitä mieltä ettei tässä ole mitään vikaa...

Edellinen VAG ole tähän verrattuna todella suuntavakaa, ehkä jämäkin menijä koskaan. Tämän nykyisen kanssa tuntuu kuin ajaisi -76 Gorollaa jossa takapenkki täynnä karpaaseja.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ambientti

Eikös täällä yksi tapaus ollut jossa taka-akselin asennus ilmeisesti hieman epäonnistunut, mutta pultit löysäämällä ja liinoilla vedättämällä ja pultit kiinni, se saatiin paremmin kohdalleen?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 06.11.15 - klo:19:56
Pitää muistaa että mittareissa myös eroja. Muistaakseni pk seudulla 0.4 baria heittoa samassa paineessa eri mittareiden välillä. Rengasliikkeissä kai kalibroidut mittarit...

Mulla on tuota varten autoissa ihan omat mittarit millä tarkistan ja ne on stanssissa sekä vertaan joka vuosi sellaiseen mittariin joka on tarkastettu.

Järkeään rengaspaineissa on eroa onko mitattu lämpimästä/ajetusta renkaasta vai kylmästä. Samoin kannattaa myös muistaa, että kylmä ilma laskee rengaspaineita.

http://rengaspaine.fi/talvirenkaiden-ilmanpaineet
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

pekeke

Jos on normikoon renkaat niin 2.5 kaikkiin kulmiin kesät/talvet on pelittänyt viimeiset 10 vuotta, ehkä ei kannata tehdä tästä liian vaikeaa.

spande

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 06.11.15 - klo:20:07
No haist... Perus 16" mennään kesät talvet. Olin ajanut autolla alle 1 tkm. kun kävin huollossa valittamassa. Löysivät jotain korjattavaa etupäästä. Takapäästähän näitä jäykkä-akselisia karjavaunuja ei voi edes säätää. Ei mitään vaikutusta. Kuin ajaisi polkupyörällä tanko 180 astetta käännettynä. Jos huolto on sitä mieltä ettei tässä ole mitään vikaa...

Edellinen VAG ole tähän verrattuna todella suuntavakaa, ehkä jämäkin menijä koskaan. Tämän nykyisen kanssa tuntuu kuin ajaisi -76 Gorollaa jossa takapenkki täynnä karpaaseja.

Tähän on kyllä pakko heittää et kesällä 18 conti ja talvella 17 nokia ja aina on menny täysin suoraan oli kädet ratissa tai ei.

jarkko_h

#3018
Lainaus käyttäjältä: spande - 06.11.15 - klo:23:58
Tähän on kyllä pakko heittää et kesällä 18 conti ja talvella 17 nokia ja aina on menny täysin suoraan oli kädet ratissa tai ei.

Jotain tämä kertoo nykyvaggineiden kovasta laatvaihtelusta ja toleranssisuunnittelusta. Osalla kulkee suoraan, osalla ei. Osalla syö 1,2 litrainen kone lähes 10 litraa öljyä vaihtovälillä, osalla ei tippaakaan...

Todennäköisesti MQB alusta on suunniteltu ilman realistista tilastollista toleranssianalyysiä. Tuloksena on alusta, joka on toleranssialueen ollessa vähän reunassa herkkä renkaille ja reunassa ollessaan  ei kulje suoraan millään renkailla.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 07.11.15 - klo:00:25
Jotain tämä kertoo nykyvaggineiden kovasta laatvaihtelusta ja toleranssisuunnittelusta. Osalla kulkee suoraan, osalla ei. Osalla syö 1,2 litrainen kone lähes 10 litraa öljyä vaihtovälillä, osalla ei tippaakaan...

Todennäköisesti MQB alusta on suunniteltu ilman realistista tilastollista toleranssianalyysiä. Tuloksena on alusta, joka on toleranssialueen ollessa vähän reunassa herkkä renkaille ja reunassa ollessaan  ei kulje suoraan millään renkailla.

Voi olla tosiaan eroja laadussa. Itsellä kun toinen peräkkäin samoilla "ominaisuuksilla" herää kysymys ollaanko liian vaativia vai miksi jotkut sanovat kulkevan "suoraan" ja jotkut eivät. Hankalaa verrata muiden vaatimuksia omiin ja samalla ajo-olosuhteilla. Kuten todettua uudessa voi odotukset joskus olla liian korkealla, ei mikään kulje kuin juna, jossain vaiheessa vetää johonkin suuntaan vaikka mennään 200 k â,¬ autoihin. Itsellä lähinnä ihmetyttää se kun kesärenkailla on niin paljon parempi, siinä en huomaa vetelyä kuten kitkoilla, johtuuko renkaista vai mistä. Jotkut foorumilaiset sanovat että Nokian R2 kulkee suoraan niin hankala sanoa siihen mitään. Kokeilen Contia tai muuta vaihtoehtona seuraaviin renkaisiin/kitkoihin. Uuden MY16 eduksi todettakoon että ohjaustuntuma parempi ja ehkei nyt niin paljon kiemurtele kuin MY14  ;D. Olisi mielenkiintoista saada muutama foorumiauto esim. TM testiin mitä sanoisivat "vetelystä"... No, ei tästä kirjoituksesta mitään tolkkua saa, mutta tulipa kirjoitettua :)   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 07.11.15 - klo:20:01
Voi olla tosiaan eroja laadussa. Itsellä kun toinen peräkkäin samoilla "ominaisuuksilla" herää kysymys ollaanko liian vaativia vai miksi jotkut sanovat kulkevan "suoraan" ja jotkut eivät. Hankalaa verrata muiden vaatimuksia omiin ja samalla ajo-olosuhteilla. Kuten todettua uudessa voi odotukset joskus olla liian korkealla, ei mikään kulje kuin juna, jossain vaiheessa vetää johonkin suuntaan vaikka mennään 200 k â,¬ autoihin. Itsellä lähinnä ihmetyttää se kun kesärenkailla on niin paljon parempi, siinä en huomaa vetelyä kuten kitkoilla, johtuuko renkaista vai mistä. Jotkut foorumilaiset sanovat että Nokian R2 kulkee suoraan niin hankala sanoa siihen mitään. Kokeilen Contia tai muuta vaihtoehtona seuraaviin renkaisiin/kitkoihin. Uuden MY16 eduksi todettakoon että ohjaustuntuma parempi ja ehkei nyt niin paljon kiemurtele kuin MY14  ;D. Olisi mielenkiintoista saada muutama foorumiauto esim. TM testiin mitä sanoisivat "vetelystä"... No, ei tästä kirjoituksesta mitään tolkkua saa, mutta tulipa kirjoitettua :)

Ocu 1 jälkeen e i ole Skodasta kokemuksia, mutta renkaista reunan muoto ja sivun jäykkyys eroavat varmasti paljonkin paitsi erimerkkisten renkaiden kesken, jopa saman renkaan eri vuosikerroissa on (kertomattomia / selittämättömiä) eroavaisuuksia. Tuotekehitystä. Ei kuitenkaan suksia. :o

Ne joilla on hyviä kokemuksia jostain renkasta, voisivat myös yst. ilmoittaa myös paistovuoden ja nopeusluokan.
Yritetään pärjätä.

Hannes

Sen mitä lyhyehköllä koeajolla olen tuota uusikoppaista ajanut ja jos vertaan sitä nyt itsellä olevaan II octaviaan niin ensituntumalla heti huomasi ohjauksen olevan huomattavasti kevyemmän, auto oli pienenmmän tuntuinen juuri tuon ohjauksen keveyden takia. Ohjaus muuten tienpäällä tuntui tunnokkaammalta ja II octavian tahmeutta ei tuntunut, jotenkin jäi sellainen kaksijakoinen mieli, onko hyvä vai ei.

II octavia kun alla on hakkapelitan R kitkat on ohjaus todella tahmean tuntuinen jos paineita ei renkaissa nosta vähintään 2.5, silti välistä ja eritoten kelistä, tiestä ja muusta tekijöistä aina välillä tuntuu että auto mene kuin juna ja taas toisinaan tuntuu hakevan, varmaankin on aika tarkka siitä mitkä renkaat ja mitkä paineet renkaissa on.

enkero

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 07.11.15 - klo:20:01
Voi olla tosiaan eroja laadussa. Itsellä kun toinen peräkkäin samoilla "ominaisuuksilla" herää kysymys ollaanko liian vaativia vai miksi jotkut sanovat kulkevan "suoraan" ja jotkut eivät. Hankalaa verrata muiden vaatimuksia omiin ja samalla ajo-olosuhteilla.

Eroavat mielipiteet varmaan johtuvat monesta eri seikasta:

- mihin säätöihin alusta on sattunut tehtaalla
- rengaskoko ja -merkki (16-18" tekee jo aika isoja eroja ajettavuudessa)
- taka-akselisto (yhdystukiakseli vai retkuperä)
- jossain määrin korimalli ja moottori (sivutyyliherkkyys ja painoerot)

Kahden kolmoskoppaisen kokemuksella en tuota hirveän suuntavakaaksi kehuisi, mutta kyllä sillä matkaa tekee stressaamatta. Vähän sama kuin bemarit - jotkut vaan kampeaa tien kallistuksen mukana, mutta ei ne silti ole kelvottomia matka-autoja.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Hannes

Mikäs tuo retkuperä malli on ;)

enkero

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.11.15 - klo:20:46
Mikäs tuo retkuperä malli on ;)

Ymmärtääkseni ei-1.2, 1.4 ja 1.6 -mallit. Eli erillisjousitus lienee noissa muissa? Anteeksi fillaritermit :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Hannes

#3025
Yksi syy miksi valitsin juurikin 1.8TSI mallin octavian...siis en ymmärrä lainkaan että siirryttiin kustannusten pinentämiseksi jäykkään taka akseliin joka nykyää on aivan taaksejäänyttä elämää jolla vaikutusta ajo ominaisuuksiin yms. todella paljon, vaikka toista jotkut väittävät.

Kerran ostin uuden jäykkätaka akselisen auton ja miten ollakkaan akselisto oli kierossa ja olisi vaatinut oikaisua, mitenkäs oikaiset kun ei säätöä ole. Auto kulki kuin ajokoira mutta vain 28tkm kun joku toinen sai kokeilla miltä tuntuu......

PS: nykyisessäkin Octavia II:ssa säädettiin pyöränkulmia ja löytyihän säädetävää myös takapäästäkin, jokainen uutena ostamani auto (5kpl) on käynyt pyörien suuntauksessa heti uutuudeltaan ja aina on säädettävää löytynyt.

Jos uudessa jäykä taka akselisessa Octaviassa on pyörien suuntauksessa takanakin vikaa niin tuskin kertovat siitä kun ei pysty asialle mitään kumminkaan  tekemään, saattaa joku ihmetellä ajo ominaisuuksia senkin takia.




enkero

Mun makuun tää kolmoskoppa on ajettavuudeltaan heikentynyt kakkosesta ja ykkösestä. Toki mukava ajoneuvo, mutta esim. toi kakkoskoppa oli jo heikompi ajotuntumaltaan liukkaalla. Kolmoskopastahan ei kai ESC:tä saa pois kuin VCDS:llä ja varmaan parempi niin.

Yhdystukiakselisesta mulla ei ole kuin reilun 40tkm kokemukset, mutta ei se mikään kelvoton ajettava ole, enkä siten karsastaisi halpaa ratkaisua. Jos en olisi nelikkoon hinkunut, 1.4 olisi voinut olla nykyinen/tuleva kulkine. Anopilla on 1.4 ja kokonaisuutena on aika miellyttävä vehje.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Ambientti

Minun mielestä tuo yhdystukiakseli on säästöä siellä missä suurin osa Skodalla ajavista ei edes huomaa että jossain on säästetty. Toki se on huonompi kuin erillisjousitus, varsinkin tietyissä tilanteissa, mutta veikkaan silti että suuri osa ei huomaa mitään eroa, ja jos ei mainita että on halpa yhdystukiakseli, niin eivät edes ajattele koko asiaa. Muille on sitten runsaasti erillisjousitettuja vaihtoehtoja. (En siis puhu foorumin lukijoista, vaan siitä massasta joka ostaa suurimman osan autoista eikä foorumeista tiedä mitään. Täällä foorumillahan on vain pisara valtamerestä.)

costner82b

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.11.15 - klo:21:23

PS: nykyisessäkin Octavia II:ssa säädettiin pyöränkulmia ja löytyihän säädetävää myös takapäästäkin, jokainen uutena ostamani auto (5kpl) on käynyt pyörien suuntauksessa heti uutuudeltaan ja aina on säädettävää löytynyt.

Jos uudessa jäykä taka akselisessa Octaviassa on pyörien suuntauksessa takanakin vikaa niin tuskin kertovat siitä kun ei pysty asialle mitään kumminkaan  tekemään, saattaa joku ihmetellä ajo ominaisuuksia senkin takia.

Nii jos auto tuntuu ihan paskalta ajaa kesä ja talvipyörillä, kokeiltu kaikkia eri paineita ja kulmat katsottu takuuseen ja jäykkä taka-akseli mallia. Niin kannattaako jopa uhrata 59e? omasta pussista ja käydä tarkistuttaa kulmat jossain muualla ja saada sit paperille faktaa  että pielessä on. Niin no mihin se sit johtaa. Vaihtaako sit koko taka-akselin takuuseen vai hienosäätö lekalla kuntoon. Tää ny vaa tällänen heitto, esim. 59e on kuitenkin vähemmän ku auton vaihto.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

costner82b

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 07.11.15 - klo:22:19
Minun mielestä tuo yhdystukiakseli on säästöä siellä missä suurin osa Skodalla ajavista ei edes huomaa että jossain on säästetty. Toki se on huonompi kuin erillisjousitus, varsinkin tietyissä tilanteissa, mutta veikkaan silti että suuri osa ei huomaa mitään eroa, ja jos ei mainita että on halpa yhdystukiakseli, niin eivät edes ajattele koko asiaa. Muille on sitten runsaasti erillisjousitettuja vaihtoehtoja. (En siis puhu foorumin lukijoista, vaan siitä massasta joka ostaa suurimman osan autoista eikä foorumeista tiedä mitään. Täällä foorumillahan on vain pisara valtamerestä.)

Painon säästö on myös yks syy jäykkään akseliin. Ja sen huomaa kaikki. "Kiihtyvyydessä ja kulutuksessa"
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy