Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

opar

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 13.08.15 - klo:10:57
Kaverilla 1,2 tsi farkku dsg, luovutus oli keväällä. Kilometrejä alle 10 000. Viime viikonloppuna lakkasi kylmän ilman puhallus, korjaamolla todettu että kompressori jumissa. Vaihtoon kompressori, kenno ja muuta pientä. Onkohan näitä(kin) enemmälti hajonnut...
2007 taisi olla ihan kaikissa konsernin peleissä isompi erä, en nyt muista kenen valmistajan, kompuroita jotka kilahtivat "ennenaikaisesti". Itselläni meni reilun kahden vuoden ja 120 tkm jälkeen ja kun korjaus olisi mennyt kokonaan omaan piikkiin niin ei kun lapsi karuselliin😉 Uuden mallin ongelmista kuulen ekaa kertaa.

Guido

Löytyipäs hassu vika Ocusta lähes kahden vuoden käytön jälkeen: takapenkin lämmitysnapit on kytketty väärinpäin.  ::)  Eli vasemmasta napista säätyy oikean puolen lämmitys ja päinvastoin. Joo, ei ole kovin paljoa tarvetta tuolle takapenkin ahterinlämmittimelle näköjään ollut, mutta kiitos "lämpimän" kesän ja lomareissun isommalla porukalla tuolle tuli käyttöä ja takapenkkiläisten ihmettelyjen myötä aloin tutkimaan nappuloiden logiikkaa.

Seva

Lainaus käyttäjältä: opar - 13.08.15 - klo:21:01Uuden mallin ongelmista kuulen ekaa kertaa.
Minulle vaihdettiin kompura takuuseen vuosi sitten syksyllä. Syynä kesähelteillä (jollaisia siis vuosi sitten olikin) alkanut kompuran epämääräinen ääntely kun oli ollut pitkään kuormitettuna. Eivät huollossa nikotelleet asiaa sen enempää vaan vaihtovat koko kompuran. Epäilen, että ei ollut ensimmäinen tapaus, koska ohje maahantuojalta oli melko suoraviivainen ja selkeä.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Pumpeli

Nyt alkanu  takaa kuulumaan kolahdus aina kun matkustajan puoleinen takarengas osuu kaivonkanteen tai pikkuiseen monttuun,voisko iskari olla hajonnu?

TPP

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 14.08.15 - klo:18:06
Nyt alkanu  takaa kuulumaan kolahdus aina kun matkustajan puoleinen takarengas osuu kaivonkanteen tai pikkuiseen monttuun,voisko iskari olla hajonnu?

Kyllähän tuo pahasti siltä vaikuttaa. itellä samaa hommaa oli, huollossa tarkistivat ja sanoivat et iskari vaihdetaan...
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

Veza69

Lainaus käyttäjältä: Guido - 14.08.15 - klo:10:21
Löytyipäs hassu vika Ocusta lähes kahden vuoden käytön jälkeen: takapenkin lämmitysnapit on kytketty väärinpäin.  ::)  Eli vasemmasta napista säätyy oikean puolen lämmitys ja päinvastoin. Joo, ei ole kovin paljoa tarvetta tuolle takapenkin ahterinlämmittimelle näköjään ollut, mutta kiitos "lämpimän" kesän ja lomareissun isommalla porukalla tuolle tuli käyttöä ja takapenkkiläisten ihmettelyjen myötä aloin tutkimaan nappuloiden logiikkaa.

Omassa Superbissa oli ihan sama "ominaisuus". Puoli tuntia huollossa ja toimi taas oikein 😊

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: TPP - 14.08.15 - klo:20:25
Kyllähän tuo pahasti siltä vaikuttaa. itellä samaa hommaa oli, huollossa tarkistivat ja sanoivat et iskari vaihdetaan...


Miten sulla oireili? Paikoillaan kun kokeilee,niin ei tunnu/kuulu mitään,mutta kun ajaa tosiaan johonkin monttuun tai kaivonkanteen,niin kolahtelee,isommissa vauhdeissa tuntuu,että ei ääntäisi!

TPP

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 14.08.15 - klo:22:30

Miten sulla oireili? Paikoillaan kun kokeilee,niin ei tunnu/kuulu mitään,mutta kun ajaa tosiaan johonkin monttuun tai kaivonkanteen,niin kolahtelee,isommissa vauhdeissa tuntuu,että ei ääntäisi!

Tuollasta kolahtelua oli ja on edelleen (Ite en oo kokeillu paikallaan heilutella). Tiiä johtuiko talven muljuaminen myös tuosta iskarista, tuntui että koitti mutkassa perää edelle. Myös nyt kesällä joissain kohdin oon huomannu et muljuaa tuo perä aikalailla.
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 14.08.15 - klo:18:06
Nyt alkanu  takaa kuulumaan kolahdus aina kun matkustajan puoleinen takarengas osuu kaivonkanteen tai pikkuiseen monttuun,voisko iskari olla hajonnu?

Syy löytyi,iskarin alapään kiinnityksessä oleva kuminen hela työntynyt kokonaan ulos toiselle puolelle ja kammennut iskarin alapään aivan toiseen reunaan pulttia..
Ja kyseessä alustasarja joka ollut paikoillaan 1v/18tkm :-\

Ocufemma

Ajotietokoneen näyttö vaihtaa välillä englannin saksankieliseksi ja takaisin taas käynnistettäessä uudelleen eli onko jollain muulla tehnyt samaa vai tehostaako näyttö tuolla tavalla et huoltoon pitäis mennä sillä huoltoa tarjoaa.
Onko muuten muilla ruvennut kytkin(kaksoismassavauhtipyörä)täristämään noissa kilsoissa eli 53000km mittarissa?
Pitää käväistä merkkihuollossa ensi viikolla, saavat kyllä tehdä asialle jotain eli vissiin kytkinremppa eessä :o
Ei ol kovinkaan vakuuttavaa laatua noi volkkarin kytkimet.

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 16.08.15 - klo:21:11
Ajotietokoneen näyttö vaihtaa välillä englannin saksankieliseksi ja takaisin taas käynnistettäessä uudelleen eli onko jollain muulla tehnyt samaa vai tehostaako näyttö tuolla tavalla et huoltoon pitäis mennä sillä huoltoa tarjoaa.
Onko muuten muilla ruvennut kytkin(kaksoismassavauhtipyörä)täristämään noissa kilsoissa eli 53000km mittarissa?
Pitää käväistä merkkihuollossa ensi viikolla, saavat kyllä tehdä asialle jotain eli vissiin kytkinremppa eessä :o
Ei ol kovinkaan vakuuttavaa laatua noi volkkarin kytkimet.

Auto oli siis tänään vaihteistoin testauksessa ja testiraportti lähti tehtaalle analysointia varten ja nyt odotellaan toimenpiteitä. Asentaja löysi onneksi tärinän lopulta ajaessa hallista ulos joten katotaan meneekö kytkin tehtaan piikkiin.
Onko jollain muulla otettu kyseistä testiraporttia ja mikö oli lopputulos?

Dino

Lainaus käyttäjältä: Dino - 08.06.15 - klo:18:49
Startti "rääkäissyt" yleensä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Ikäänkuin jäisi starttaus päälle pariksi sekunniksi. Kävin näyttämässä Metroautossa Tampereella. Uusi starttimoottori tilaukseen. Samalla "tiivistettiin" rämisevää taustapeiliä. Nyt 6000km mittarissa. Vielä kuitenkin ihan tyytyväinen autoon.
Tiedoksi, jos joku muu tuollaisen "rääkäisyn" kuullut kylmäkäynnistyksessä niin startin vaihdolla se ei ainakaan muuksi muuttunut. Mutta onpahan jälleen uusi starttimoottori.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 14.08.15 - klo:22:30

Miten sulla oireili? Paikoillaan kun kokeilee,niin ei tunnu/kuulu mitään,mutta kun ajaa tosiaan johonkin monttuun tai kaivonkanteen,niin kolahtelee,isommissa vauhdeissa tuntuu,että ei ääntäisi!
Mulla on kuulunut alusta asti juuri tuollaisissa teräväreunaisissa montuissa edestä ja takaa "KLONK!", joka pyörästä. Eteen vaihtoivat iskarit, mutta 500km jälkeen sama homma. En jaksa enää valittaa, klonksukoon paskat.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

-Oksid-

Eilen ajonauvoa pestessä huomasin että vasemman puoleisesta takapuukun pumpusta on tihkunut jonkin verran öljyä takavalon kohdalle, tiivisteen ja korin väliin. Rasvaisethan nuo pumput ovat olleet uudesta lähtien eli miten on muilla menetelty noiden vaihdon kanssa? Uutena kun Sunilta asiaa kyselin niin oli kuulemma normaalia tuo rasvaisuus...

Pari kertaa luukku on avatessa jäänyt tärisemään kuin horkassa paikoilleen ja sitten avautunut normaalia vauhdikkaammin.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 23.08.15 - klo:18:07
Rasvaisethan nuo pumput ovat olleet uudesta lähtien eli miten on muilla menetelty noiden vaihdon kanssa?

Metro-Autossa eivät vaihtaneet. Kuulemma uutuuttaan vuotavat/hikoilevat (yli vuoden vanhassa 30 tkm ajetussa autossa). Putsasivat, mutta muutaman viikon kuluttua taas täysin "märät"

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 23.08.15 - klo:18:07
Pari kertaa luukku on avatessa jäänyt tärisemään kuin horkassa paikoilleen ja sitten avautunut normaalia vauhdikkaammin.

Pari kertaa käynyt samalla tavalla.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

termos

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 23.08.15 - klo:18:07
Eilen ajonauvoa pestessä huomasin että vasemman puoleisesta takapuukun pumpusta on tihkunut jonkin verran öljyä takavalon kohdalle, tiivisteen ja korin väliin. Rasvaisethan nuo pumput ovat olleet uudesta lähtien eli miten on muilla menetelty noiden vaihdon kanssa? Uutena kun Sunilta asiaa kyselin niin oli kuulemma normaalia tuo rasvaisuus...

Pari kertaa luukku on avatessa jäänyt tärisemään kuin horkassa paikoilleen ja sitten avautunut normaalia vauhdikkaammin.

Vastailin tossa noihin takaluukun pumppuihin liittyen toiseen keskusteluun, että mulle vaihdettiin 3500 km ajettuun Scouttiin sähköiset takapumput, kun luukku ei pysynyt kokonaan auki kaltevalla pinnalla. Tossa vaiheessa noissa pumpuissa ei ollut yhtään tihkunutta öljyä, eikä ole noissa uusissakaan pumpuissa noin 4000km jälkeenkään tipan tippaa näkyvissä.

markusmm

Räsän nahkapenkkien reunat vaikuttaa olevan aika heikkolaatuista.. Alle 28 000 kilsaa ajeltu ja nyt jo kulunut tosi pahasti. Muilla ollut samaa? Rekkulaa laitoin Helkamalle, mutta kuulemma eivät tee asialle mitään. Mielestäni kuitenkin pitäisi hieman kauemmin penkin normaalia käyttöä kestää..
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

Sokota09

Maahantuojan on aika helppoa luistaa tuollaisesta, kun voivat vedota siihen, että käyttäjiä on monenlaisia. Ei taida paljoa auttaa, vaikka käyttö olisi ollut kuinka normaalia. Se olisi eri asia, jos penkin saumat olisivat rikki, mutta pelkkä kuluminen on aina helppoa laittaa käyttäjän piikkiin.

markusmm

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 26.08.15 - klo:09:24
Maahantuojan on aika helppoa luistaa tuollaisesta, kun voivat vedota siihen, että käyttäjiä on monenlaisia. Ei taida paljoa auttaa, vaikka käyttö olisi ollut kuinka normaalia. Se olisi eri asia, jos penkin saumat olisivat rikki, mutta pelkkä kuluminen on aina helppoa laittaa käyttäjän piikkiin.

Totta.. harmittaa kyllä että ei edes takuuaikaa kestänyt.
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 19.08.15 - klo:18:42
Auto oli siis tänään vaihteistoin testauksessa ja testiraportti lähti tehtaalle analysointia varten ja nyt odotellaan toimenpiteitä. Asentaja löysi onneksi tärinän lopulta ajaessa hallista ulos joten katotaan meneekö kytkin tehtaan piikkiin.
Onko jollain muulla otettu kyseistä testiraporttia ja mikö oli lopputulos?

Soittivat eilen merkkihuollosta että maahantuoja maksaa 100% osat ja 65% työstä johon en nyt ollenkaan ollut tyytyväinen >:(  No,ostin auton juuri liikkeestä joten menee myyjäliikkeen piikkiin toi loppu mut en vain ymmärrä Skodan jälkimarkkinointia ja pistää kyllä miettimään seuraavan auton merkkiä. Olisi  kuulemma ollut eri juttu jos olisin eka omistaja mutta kun toinen niin eri asia eli toisella omistajalla saa olla virhe tuotteessa.
On kyllä kumma juttu etteivät ota vastuuta teknisesti keskeneräisen  vaihteiston virhevastuusta.
Suosittelen siis välttämään yli 50000km ajettuja DSG vaihteistoja jos alkuperäinen kytkin eli koko kytkin vaihdetaan.

-Oksid-

LainaaMetro-Autossa eivät vaihtaneet. Kuulemma uutuuttaan vuotavat/hikoilevat (yli vuoden vanhassa 30 tkm ajetussa autossa). Putsasivat, mutta muutaman viikon kuluttua taas täysin "märät"

Kyselin perjantaina aiheesta s-postilla paikalliselta edustajalta (Suni) ja vastaus tuli samointein: "Sähköpumppuja on jouduttu uusimaan juuri kyseisen vuodon takia. Varataanko niille nyt aikaa?" Eli menevät vaihtoon mukisematta.
Samalla kyselin, oliko uutta tietoa tullut tuosta takapään kolinakorjauksesta, vastaus oli että sama vanha 09/2015 voimassa ja kysellään tulevalla koulutuskurssilla aiheesta lisää.

Nahkajakkaran (=alkuperäisrt osanahkajakkarat, ei kokonahkapenkit) reunat ovat täällä n.40tkm rullatussa räsässä vielä ihan ok kunnossa, pientä rypistymistä kuskin puolen istuinosan tuessa mutta pinta ok kunnossa. Puhdistettu silloin tällön "kissasaippualla" ja vedetty nahanhoitoainetta, vaikkeivat aitoa nahkaa olekaan.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Epes

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 28.08.15 - klo:18:11
............... Suosittelen siis välttämään yli 50000km ajettuja DSG vaihteistoja jos alkuperäinen kytkin eli koko kytkin vaihdetaan.

Koskeeko suosituksesi kaikkia eri DSG vaihteistomalleja vaiko jotain tiettyä?

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Epes - 29.08.15 - klo:18:45
Koskeeko suosituksesi kaikkia eri DSG vaihteistomalleja vaiko jotain tiettyä?

Laatikko on DSG 7v 2013 mallinen Octavia joten ainakin itse en kyllä osta 7v laatikkoa ihan helpolla. Itsellä ollut myös 6v DSG-laatikko 2006 mallisessa Ocussa ja pelitti kyllä hyvin.

Pumpeli

#2873
Manuaalilaatikoisessa räsässä huomio kiinnittyi seuraavanlaiseen ääntelyyn! Kun auto on sammuksissa niin ääntä ei kuulu,mutta kun auto on käynnissä eli tyhjäkäynnillä,kun painaa kytkimen pohjaan ja sitten sen nostaa äkkiä ylös,niin kuuluu moottoritilasta semmoinen"klonksahdus"ääni!? Ã,,äni ei kuulu muutakuin ikkuna tai ovi auki,eli  vaihde vapaalla  silloin..
Tuli sattumalta tuo ääni kuultua,eli kuuluuko toi muillakin eli onko vika vai ominaisuus!?

Sokota09

Ei tarvitse olla edes RS, lonksahdus kuuluu myös 1.4 TSI manuaalissa. Ei tarvitse olla edes ikkuna tai ovi auki, ääni kuuluu muutenkin. Kytkimen vapautuksen jälkeen tosin kuuluu sitten muitakin ääniä auton ollessa vapaalla.

Hannes

No eiköhän tuo ole kumminkin aivan normaalia ja kuuluu kaikista manuaali laatikollisista autoista ainakin, oisko niin että ääni kuuluu kun kytkin painetaan pohjaan lakkaa laatikon pääakseli pyörimästä ja kun kytkin nostetaan nopeasti ylös ja akseli alka jälleen pyöriä on kyseessä kumminkin senverran massaa ja aina pikkasen tarkoituksenmukaista välystä että tuollainen kolahdus kuuluu.

Sokota09

Minun autossa kuuluu kyllä ihan moottori sammuksissakin tuo lonksahdus, sen takia se kuuluukin myös sisälle.

Raimo247

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 30.08.15 - klo:09:10
Laatikko on DSG 7v 2013 mallinen Octavia joten ainakin itse en kyllä osta 7v laatikkoa ihan helpolla. Itsellä ollut myös 6v DSG-laatikko 2006 mallisessa Ocussa ja pelitti kyllä hyvin.
Ã,,lä ihmeessä kerro minkä moottorin takana ongelmalootasi on. Kyllä porukka arvaa.
"-Mun auto on ihan huono."
"-Minkälainen?"
"-Semmonen punainen."

Aika moni kirjoitus on samaa tasoa. Auton malli aina esiin, jos jotain kirjoittaa.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 31.08.15 - klo:09:17
Ã,,lä ihmeessä kerro minkä moottorin takana ongelmalootasi on. Kyllä porukka arvaa.
"-Mun auto on ihan huono."
"-Minkälainen?"
"-Semmonen punainen."

Aika moni kirjoitus on samaa tasoa. Auton malli aina esiin, jos jotain kirjoittaa.

Auton moottori ei ole tässä se pointti vaan laatikko mutta 1.8 TSI on auton nokalla.
Tällä hetkellä olen liikkeellä ulkomailla 2014 mallin 1,6 TDI ja 7v DSG laatikolla varustetulla Touranilla jolla ajettu 16900km ja pari kertaa on tässäkin kytkin ravistellut liikkeelle lähdössä joten taitaakin olla ominaisuus  :D

Gudmund

Mulla on nyt kesärenkaissa havaittavissa selvästi nopeampaa kulumista renkaiden ulkosyrjässä kuin sisäsyrjässä. Eturenkaissa tämän huomaa erityisesti. Onkohan autossa vai kuljettajassa vikaa? Pyörien suuntausta ajattelin...
Nyt kesärenkailla on ajettu se 20tkm. Auto menee suht suoraan, eli ei puolla. Noin 3mm pinta ulkosyrjässä ja noin 5mm pinta sisäsyrjässä. Missä vika? 18/225/40 rengastus. Ja paineet noin 2,6. Muilla ollut vastaavaa havaittavissa...?
ps. maksaako nelipyöräsuuntaus + tutkien sopeutus tosiaan sen 250e näihin??
Octavia III RS TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy