Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

spande

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.15 - klo:12:45
Ei ne manuaalilootat ole sen parempia, kun halvalla kasataan. Omassa skeidassa kytkin äännellyt jo viime helmikuusta lähtien ja vieläkin odotellaan sen vaihtamista. Todennäköisesti on jo hajoittanut jotain muutakin... Ja pitää varmaan viedä jonnekin toiseen Skoda huoltoon uudestaan näytettäväksi auto, kun Tikkurilan Metroauto lopettaa toimintansa?

kaksoismassa välillä kolahtaa?

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: spande - 02.08.15 - klo:00:48
kaksoismassa välillä kolahtaa?

Polkimen vapauttaessa kuuluu joka kerta lonksahdus. Kylmäkäynnistyksen yhteydessä tyhjäkäynnillä kuuluu kunnon pärinä ja kytkimen ollessa pohjassa (moottori lämmin), koko auto tärisee.

Aluksi oli vain tuo pärinä, myöhemmin ovat tulleet mukaan nämä muut ominaisuudet.
Moottorin ollessa kylmä, heti liikkeelle lähdön jälkeen meno on tasakaasulla nykivää.

Hannes

Onko noihin occun ikkunan kromilistojen istuvuus ongelmaan tullut parannusta näissä uudemmissa autoissa, ainakin alkupään autoissa ks. viasta on kommentoitu.

Budvar1.2TSI

Eilen soitettiin Lahden Laakkoselta ja ehdotettiin ajan varaamista Octavia III:n nokka-akselin hihnan kiristäjän tarkistukseen. Siis "kampanja" kuten huollosta todettiin. Mikähän mahtaa olla mahdollinen vika miksi tarkistus tehdään?

Auto on Octavia III 1.2 TSI Combi. Käyttöönottopäivä 22.5.2014.

Huppe

Takavalon umpioon on mennyt hämähäkki, kasvanut isoksi ja kuollut sinne. Ei varmaan saa pois mitenkään...  >:(
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Budvar1.2TSI

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 04.08.15 - klo:08:46
Takavalon umpioon on mennyt hämähäkki, kasvanut isoksi ja kuollut sinne. Ei varmaan saa pois mitenkään...  >:(

No Huppehan se hyvin kiteytti asian. Tarkennetaan asiaa nyt aamukahvin jälkeen sitten näin: Millaisia vikoja on mahdollisesti esiintynyt Ocu III:n moottoreiden jakopäässä, kun tällainen kampanja on lähtenyt liikkeelle? Huppekin saa vastata :)

Huppe

Siis ihan vakavissani pistin vastauksen omasta murheestani. Se on isompi muuten kuin sinun avatarissasi ;)
En osaa ottaa kantaa jakopäähän, ehkä ne tahtovat vain tarkistella edellisen ketjuskandaalin pelossa "satunnaisotannalla" näitä hihnoja?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Jyri

Ensimmäinen kerta kun kuulen että eläin on päässyt umpioon, eipä taida olla avattavissa?

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 04.08.15 - klo:08:46
Takavalon umpioon on mennyt hämähäkki, kasvanut isoksi ja kuollut sinne. Ei varmaan saa pois mitenkään...  >:(

Umpio irti.
Muovilistan alla on torx- kiinnikeruuvit
On siellä ainakin pakkivalon polttimoreikä.
Jos tappaja on kuivunut,niin paineilmalla puhallusta tai imurilla?

pumpped

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 03.08.15 - klo:22:06
Onko noihin occun ikkunan kromilistojen istuvuus ongelmaan tullut parannusta näissä uudemmissa autoissa, ainakin alkupään autoissa ks. viasta on kommentoitu.

Uuden MY16 style combin sain alle viime viikolla. Ei ainakaan omin puusilmin tarkasteltuna ongelmia istuvuudessa.
Octavia III 1.4 TSI Style combi, käyttis Corolla 1.3
Ex Octavia II 1.9 TDI, Cordoba Tdi, Leon Tdi, Vento Td ym. riisikuppeja

Hannes

Ilmeisesti vika on sitten korjattu, alkupään autoissa nuo ei ollut aivan prikulleen kuosesissaan.

Ukkonen

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 04.08.15 - klo:15:42
Ilmeisesti vika on sitten korjattu, alkupään autoissa nuo ei ollut aivan prikulleen kuosesissaan.
Itselläni alkupään auto johon kerran listat säädetty suoraan ja saavat seuraavan huollon yhteydessä fiksata uudestaan.

Tänään otin toisen peilin auki kun superskodan ledit vaan himmeesti välkyttää, sieltähän oikein tulvahti vettä. Ei ihme jos ei meinaa toimia kun liittimet ja itse ledi-systeemi ui vedessä. Päätin sitten porata pienen reiän pohjaan, onpahan joku paikka vedellä tulla uloskin...

Huppe

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 04.08.15 - klo:14:28
Umpio irti.
Muovilistan alla on torx- kiinnikeruuvit
On siellä ainakin pakkivalon polttimoreikä.
Jos tappaja on kuivunut,niin paineilmalla puhallusta tai imurilla?

Turha edes yrittää tuolta alareunasta poistaa sitä:

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Hannes

Upio irti lämmintä vettä täyteen lampun reijästä ja sekaan pikku tujaus astianpesuainetta ja sitten huiluutetaan niin että raato irtoaa, tyhjennetään umpio raatoineen päivineen.

Eka Golf

Mitä haittaa hämiksestä on?  :o

Mixual

Kyllä mua häiritsisi  ;D Eiköhän se umpion irroittamisella lähde kun vähän ravistaa jaa saa sellaiseen paikkaan mistä saa imurilla imastua. En kyllä vettä laittais..
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

tuuvau

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.07.15 - klo:16:25
Mä en kyllä talvirenkailla (205/60-16) huomannut tuota muljahdusta, ilmeni vasta 205/50-17 kesärenkaiden myötä. Haldex-5 nelivetojärjestelmää itsekin ensin epäilin, mutta tosiaan tuo omituisuus hävisi, kun etupyörien haritus säädettiin kohdalleen. Aiemmassa autossa kun oli Haldex-4, eikä tuollaista ikinä ilmennyt, siksi ensimmäisenä epäilytti täälläkin tuo uusi systeemi.

Joskus n. 20 - 30 km/h nopeudella asfaltilla tiukemmissa käännöksissä tuntuu lievää "takkuilua", lieneeköhän EDS sitten niin herkillä, että alkaa jarrutella ulkokurvin pyöriä.. Mene ja tiedä..  :o

Mullakin 4x4 muljahtelee liikeelle lähdössä, ja eturenkaat kuluu puolet nopeemmin kuin takarenkaat. Huomatin asiasta 30000 huollossa Metro-autossa, huollon jälkeen sanoivat että kulmat kunnossa.... mahtoivatko edes tarkistaa...

Onko jollain muulla 4x4  versiossa eturenkaat kulunut huomattavan nopeesti?

TTO

4x4:n muljahduksen olen myös huomannut.

Kohta kaksi vuotta ajettuna enkä ole huomannut eturenkaiden kuluvan mitenkään erityisen nopeasti. Toki vaihdoin tälle kesälle renkaiden paikat. Liikkeellelähdöt ovat useimmiten kohtuu ripeitä ja kaupungissa tulee ajettua paljon.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: tuuvau - 07.08.15 - klo:10:10
Mullakin 4x4 muljahtelee liikeelle lähdössä, ja eturenkaat kuluu puolet nopeemmin kuin takarenkaat. Huomatin asiasta 30000 huollossa Metro-autossa, huollon jälkeen sanoivat että kulmat kunnossa.... mahtoivatko edes tarkistaa...

Onko jollain muulla 4x4  versiossa eturenkaat kulunut huomattavan nopeesti?

Mulla on tämä nykyinen Octavia kolmas nelikko ja kaikissa on renkaiden kuluma e/t ollut tasaista, paitsi tämä nykyinen silloin, kun edessä oli liikaa haritusta.
Haldex V lähtee aina paikaltaan 50/50 voimanjaolla, eikä näillä tehoilla saa etupyöriä keulimaan. ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

mjy

Lainaus käyttäjältä: tuuvau - 07.08.15 - klo:10:10
Mullakin 4x4 muljahtelee liikeelle lähdössä, ja eturenkaat kuluu puolet nopeemmin kuin takarenkaat. Huomatin asiasta 30000 huollossa Metro-autossa, huollon jälkeen sanoivat että kulmat kunnossa.... mahtoivatko edes tarkistaa...

Onko jollain muulla 4x4  versiossa eturenkaat kulunut huomattavan nopeesti?

Pyydä Metro-Autosta pyöräkulmien mittauspöytäkirja, se rekisteröityy mittausjärjestelmään auton rekisterinumerolla. Ja sen saa tulostettua myös jälkikäteen. Ja jos sanovat ettei sitä ole mahdollista saada, mittausta ei ole tehty. Minulle kävi kerran saman putiikin kanssa samanlainen tilanne ja osoittautui että mittaus oli jätetty tekemättä, vaikka sen takuuseen pyysin. Sanottiin vain että kaikki on kunnossa. Jälkikäteen selitettiin että koeajolla oli todettu ettei mittaukselle ollut tarvetta.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 24.07.15 - klo:18:40
Noniin, nyt kun on Oculla ajettu liki 9000 km ja 5 kk, niin jotain pientä on ilmaantunut:
Ilmastointi pulputtelee (ja on verraten heikkotehoinen kun keli alkaa olla oikeasti lämmin), Peilit narisevat suureen ääneen kun ovet lukitsee, oikean puolen "sisälokari" irtosi ja repsottaa ikävästi.
Käytin autoa merkkihuollossa tarkistettavana ja 3 kohdasta 3 jäi korjaamatta: "ilmastoinnissa ei vikaa, peilien narinaa ei voitu todentaa" ja lokari oli muka korjattu, mutta pyh, siellähän se edelleen roikkuu ja päästää kaiken kuran suoraan peltipinnalle. Uusi lokari tilattu, katsotaan koska tulee korjausaika tarjolle.
Liekö tuossa Ocu III:ssa sitten noin luokattoman huono ilmastointi, että jos lämpötila on yli +25, niin sisällä pukkaa hikeä paitsi jos lämpötilan pyynti on LO-asennossa. Aiemmissa konsernin ajokeissa (Golf V, Ocu II, Audi A4 B7) ilmastointi oli kyllä sellainen, että jos pyynti oli vaikkapa +19 niin ei sitä siitä tarvinnut säätää, vaan lämpötila oli autossa pyydetyn mukainen ja miellyttävä.

No niin,toinen huoltokeikka takana. Tällä kertaa tehtiin ilmastoinnillekin täyttöhuolto, vaikka "vikaa ei ollutkaan" ja kas kummaa... Melkein heti startista alkaa tulla kylmää ilmaa kabiiniin ja hyvin tuleekin. Enää ei tarvitse ajaa lämmönsäätö +16 asteella että hellepäivänäkin auto pysyisi sisätiloiltaan viileänä. +19-20 on just hyvä säätö. En tiedä, onko auton kylmäkone täytetty tehtaalla jollain epäpuhtaalla kylmäaineella, vai mikä on, mutta eroa tuli kuin yöllä ja päivällä. Peilitkin hiljenivät, kun ne käytettiin auki ja liikkuvat osat voideltiin.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Pumpeli

#2841
Onko uuden RS:sän ratin materiaali tosiaan noin heppoista materiaalia ku tuossa sileässä  kohdassa ratin yläosassa alkaa oleen pieniä jälkiä siellä täällä jotain pikku viiltoja tms..
samat kuskit ollut kuin edellisenki korimallin räsässä ja ei siihen kyllä 3v aikana mitään suurempia jälkiä tullut, samat sormukset nimettömissä,ei muita sormuksia. Onkohan tuotakaan mahdollista takuuseen saadakkaan vai vetoavatko että itse aiheutettu!? Autolla ikää 1.3v ja 20tkm

Ja matkustajan puolen penkkiki alkanut irvisteleen hiukan saumakohdasta!

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.08.15 - klo:10:06
Onko uuden RS:sän ratin materiaali tosiaan noin heppoista materiaalia ku tuossa sileässä  kohdassa ratin yläosassa alkaa oleen pieniä jälkiä siellä täällä jotain pikku viiltoja tms..
samat kuskit ollut kuin edellisenki korimallin räsässä ja ei siihen kyllä 3v aikana mitään suurempia jälkiä tullut, samat sormukset nimettömissä,ei muita sormuksia. Onkohan tuotakaan mahdollista takuuseen saadakkaan vai vetoavatko että itse aiheutettu!? Autolla ikää 1.3v ja 20tkm

Ja matkustajan puolen penkkiki alkanut irvisteleen hiukan saumakohdasta!

Skeidalaatua  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 10.08.15 - klo:10:48
Skeidalaatua  ;)

Nimenomaan ;D
Laatu on kyllä laskenut materiaalien osalta,kun vertaa edelliseen korimalliin..

Devl

#2844
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.08.15 - klo:10:06
Onko uuden RS:sän ratin materiaali tosiaan noin heppoista materiaalia ku tuossa sileässä  kohdassa ratin yläosassa alkaa oleen pieniä jälkiä siellä täällä jotain pikku viiltoja tms..
samat kuskit ollut kuin edellisenki korimallin räsässä ja ei siihen kyllä 3v aikana mitään suurempia jälkiä tullut, samat sormukset nimettömissä,ei muita sormuksia. Onkohan tuotakaan mahdollista takuuseen saadakkaan vai vetoavatko että itse aiheutettu!? Autolla ikää 1.3v ja 20tkm

Ja matkustajan puolen penkkiki alkanut irvisteleen hiukan saumakohdasta!
Vanhan RS:n (MY2014) ratissa ei ollut mitään jälkiä 38tkm ja 1,5 vuoden jäljiltä. Meillä myös kaksi kuskia sormuksilla varustettuna. Jossain erässä oli laatuongelmia ratissa, taisi esim. Peevelillä mennä ratti takuuna vaihtoon. Löytynee asiasta lisää tästä tai RS ketjusta.

Sampsa

Kyllä se ratin pinta aika herkkää materiaalia on. Itsellä on keväällä 2014 valmistettu RS ja siinä huomasin ratissa isohkon, pienistä peräkkäisistä palkeenkielistä muodostuvan naarmun jo vuorokauden kuluttua luovutuksesta. Ensin ajattelin, että naarmu on syntynyt esim. autoliikkeessä ennen luovutusta. Mietin myös, olenko istunut autoon vaikkapa avainnippu kädessä. Pidemmän ajan kuluttua huomasin, että tapani astua autoon on laittaa oikea jalka kuskin matolle ja sitten istua penkkiin, jolloin lantion seutu pyyhkäisee rattia - vaikka olenkin ihan peruskokoinen jamppa. Usein käyttämissäni farkuissa on etutaskujen saumojen päissä pienet niitit, joiden terävä reuna oli viiltänyt rattia. Ja kun ratti on eri pysäköintitilanteissa satunnaisessa asennossa, niin naarmuja oli tullut ympäri rattia.

Sen jälkeen kiinnitin hieman huomiota asiaan, eikä uusia isoja naarmuja ole tullut. Ja onneksi nahka on niin pehmeää, että puolentoista vuoden ja vajaan 30 tkm jälkeen nuo pahimmat palkeenkielet on tasoittuneet.

Mutta voisi se ratti vähän kestävämpääkin materiaalia olla, juurikin sormukset ja kynnet voi kyllä tehdä jälkiä siihen.

Samaa voisi sanoa noista kiiltomustista B- ja C-pilareiden kohdilla olevista ikkunanpokista. Niihin jää pysyvät sormenjälkien mukaiset naarmut, jos auton pinnassa on edes pölyä kosketushetkellä. Ja apukuskin oven paneelissa on jopa iso naarmu, ilmeisesti joku sormuksellinen henkilö on heittänyt oven kiinni siitä. Taidanpa teippauttaa nämä paneelit. Olikos jollain hyviä kokemuksia teippausfirmoista pk-seudulta?

Hannes

Me skodan omistajat ollaan ilmeisestikkin tarkkoja auton pitäjiä ::)

opar

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 09.08.15 - klo:18:37
No niin,toinen huoltokeikka takana. Tällä kertaa tehtiin ilmastoinnillekin täyttöhuolto, vaikka "vikaa ei ollutkaan" ja kas kummaa... Melkein heti startista alkaa tulla kylmää ilmaa kabiiniin ja hyvin tuleekin. Enää ei tarvitse ajaa lämmönsäätö +16 asteella että hellepäivänäkin auto pysyisi sisätiloiltaan viileänä. +19-20 on just hyvä säätö. En tiedä, onko auton kylmäkone täytetty tehtaalla jollain epäpuhtaalla kylmäaineella, vai mikä on, mutta eroa tuli kuin yöllä ja päivällä. Peilitkin hiljenivät, kun ne käytettiin auki ja liikkuvat osat voideltiin.
Tjaa, mulla samanlainen kokemus 60tkm huollon jälkeen. Ei ollut kyllä pöytäkirjassa mitään mainintaa täyttöaineiden lisäyksestä/vaihdosta. Kuvittelin, että raitisilmasuodattimen vaihto olisi vaikuttanut asiaan?!

jaakko

Kaverilla 1,2 tsi farkku dsg, luovutus oli keväällä. Kilometrejä alle 10 000. Viime viikonloppuna lakkasi kylmän ilman puhallus, korjaamolla todettu että kompressori jumissa. Vaihtoon kompressori, kenno ja muuta pientä. Onkohan näitä(kin) enemmälti hajonnut...
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 13.08.15 - klo:10:57
Kaverilla 1,2 tsi farkku dsg, luovutus oli keväällä. Kilometrejä alle 10 000. Viime viikonloppuna lakkasi kylmän ilman puhallus, korjaamolla todettu että kompressori jumissa. Vaihtoon kompressori, kenno ja muuta pientä. Onkohan näitä(kin) enemmälti hajonnut...

Eikös noita kompura ongelmia ole ollut ihan III-koppasen tuotannon alkutekijöistä lähtien. Joillekin osuu maanantai kappale kohdalle, ei tuo kuitenkaan mikään yleinen vika taida olla?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy