Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

cannon

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 12.02.15 - klo:08:08
Minulle huoltopäällikkö sanoi, että tarkistus on todella nopea, mutta jos pitää säätää niin menee aikaa.

Noinhan se on, mutta kun ei tutkita, ei vikaakaan löydy -> ei tarvitse korjata tai tehdä mitään -> pääsee myyjä kuin koira veräjästä, vaikka myy sutta ja sekundaa.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

-TS-

Lainaus käyttäjältä: cannon - 12.02.15 - klo:08:41
Noinhan se on, mutta kun ei tutkita, ei vikaakaan löydy -> ei tarvitse korjata tai tehdä mitään -> pääsee myyjä kuin koira veräjästä, vaikka myy sutta ja sekundaa.

Kohtahan tuo selviää, onko sutta ja sekundaa. Toivottavasti ei, koska minua ei merkkihuolto halua vakiasiakkaaksi. :P
Käytettyjen kohdalla olen ollut aika joviaali enkä ole jaksanut ihan kaikesta täristä, mutta pakasta vedetty auto... aijjjai.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Länskäri

#2432
Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 11.02.15 - klo:15:43
Taitaa olla jotain häikkää sitten tuossa meikäläisen anturissa, kun päivävaloina palaa aina xenonit ja ledit.
Toisaalta outoa, kun automaattipitkät toimivat kuitenkin hyvin... ???
Minulla oli sama ongelma ja kokeilin häikäistä antureita kirkkaalla taskulampullakin, niin kas kummaa automatiikka alkoi toimimaan. Tosin niin että oli jo todella pimeää ennenkuin ajovalot syttyi.
Testasin uudelleen kirkasvalolampulla (terveyslaite), toin valon hitaasti antureiden päälle, seuraten ajovalojen toimintaa. Sitten hitaasti etäännyttäen valoa. Automatiikka alkoi toimimaan??? Näinpä tulin siihen tulokseen että Skodassa käytetään koiran aivoja, ne täytyy opettaa toimimaan oikein!!  8)
Käsittääkseni automaattipitkiä hoitaa se kamera siellä valokennojen alapuolella, kun se alkaa erottelemaan erilaisia valopisteitä muusta ympäristöstä riittävällä tarkkuudella, se aloittaa ohjauksen.
Kaikki edellinen on sitten vain mutua jonka olen pienissä aivoissani päätellyt  ;)

Kotipirtti

Olen huomannut että ACC:n tutka menee lumipyryssä helposti tukkoon. Tapahtuu aina kun tarpeeksi pyryttää ja ajaa maantiellä/moottoritiellä. Se on tavallaan ihan loogista mutta harmillista kun sitten cruise ei toimi ollenkaan.

-TS-

Uusi Ocu alla ja heti löytyi aivan karmea, ihan täysin ohittamaton vika. Samsung Galaxy S4 ei sovi siihen auton kännykkätelineeseen!! En kestä :(
;)
Ei vais, muuten nakrattaa ajella, Canton jytältää ihan tarpeeksi meikäläisen tarpeisiin.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 12.02.15 - klo:11:05
Minulla oli sama ongelma ja kokeilin häikäistä antureita kirkkaalla taskulampullakin, niin kas kummaa automatiikka alkoi toimimaan. Tosin niin että oli jo todella pimeää ennenkuin ajovalot syttyi.
Testasin uudelleen kirkasvalolampulla (terveyslaite), toin valon hitaasti antureiden päälle, seuraten ajovalojen toimintaa. Sitten hitaasti etäännyttäen valoa. Automatiikka alkoi toimimaan??? Näinpä tulin siihen tulokseen että Skodassa käytetään koiran aivoja, ne täytyy opettaa toimimaan oikein!!  8)
Käsittääkseni automaattipitkiä hoitaa se kamera siellä valokennojen alapuolella, kun se alkaa erottelemaan erilaisia valopisteitä muusta ympäristöstä riittävällä tarkkuudella, se aloittaa ohjauksen.
Kaikki edellinen on sitten vain mutua jonka olen pienissä aivoissani päätellyt  ;)
Onko suksiboxi katolla? Viimetalvena ihmettelin kun päivällä ei mennyt päivävalot päälle. Sitten kun otin boxin pois, niin alkoi taas päivävalot toimimaan. Ilmeisesti boxi teki anturin kohdalle tarpeeksi tumman varjo.

HAL9000

Jo 100 km uudella Skodalla takanaan. Vielä ei yhtään DSG-7 vikaa ja valotkin näyttää eteenpäin. Hiljainen on auto ja niin on Cantonkin. Tähän mennessä ainoa pettymys. Volkkarin Dynaudio oli ihan eri maata... :(
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 12.02.15 - klo:11:05
Minulla oli sama ongelma ja kokeilin häikäistä antureita kirkkaalla taskulampullakin, niin kas kummaa automatiikka alkoi toimimaan. Tosin niin että oli jo todella pimeää ennenkuin ajovalot syttyi.
Testasin uudelleen kirkasvalolampulla (terveyslaite), toin valon hitaasti antureiden päälle, seuraten ajovalojen toimintaa. Sitten hitaasti etäännyttäen valoa. Automatiikka alkoi toimimaan??? Näinpä tulin siihen tulokseen että Skodassa käytetään koiran aivoja, ne täytyy opettaa toimimaan oikein!!  8)
Käsittääkseni automaattipitkiä hoitaa se kamera siellä valokennojen alapuolella, kun se alkaa erottelemaan erilaisia valopisteitä muusta ympäristöstä riittävällä tarkkuudella, se aloittaa ohjauksen.
Kaikki edellinen on sitten vain mutua jonka olen pienissä aivoissani päätellyt  ;)

Kiitos vastauksesta Länskäri! tällä "kalibroinnilla" tosiaan alkoi päivävalot toimimaan!  8) Kalibrointilaitteena käytin Led Lenserin H7.2 otsalamppua  ;D Valoasetuksena lauri(late), koska halusi muilla vaihtoehdoilla pistää xenonit jo 16:00 maissa päälle.  Saa nähdä kuinka syttyy pimeällä.

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 12.02.15 - klo:15:32
Onko suksiboxi katolla? Viimetalvena ihmettelin kun päivällä ei mennyt päivävalot päälle. Sitten kun otin boxin pois, niin alkoi taas päivävalot toimimaan. Ilmeisesti boxi teki anturin kohdalle tarpeeksi tumman varjo.

Ei ole suksia, eikä suksiboksia ;) Sukset tosin pitäisi täksi talveksi vielä hommata  8)
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

HaBatus

Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 12.02.15 - klo:16:11
Kiitos vastauksesta Länskäri! tällä "kalibroinnilla" tosiaan alkoi päivävalot toimimaan!  8) Kalibrointilaitteena käytin Led Lenserin H7.2 otsalamppua  ;D Valoasetuksena lauri(late), koska halusi muilla vaihtoehdoilla pistää xenonit jo 16:00 maissa päälle.  Saa nähdä kuinka syttyy pimeällä.

Tämä on nyt sitä valohoitoa jo ihan oikeasti. Pitääpäs kokeilla, vaikka päivävaloautomatiikka toimiikin.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

clacson

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 12.02.15 - klo:15:26
Uusi Ocu alla ja heti löytyi aivan karmea, ihan täysin ohittamaton vika. Samsung Galaxy S4 ei sovi siihen auton kännykkätelineeseen!! En kestä :(
Siihenkö se on tarkoitettu? Luulin, että avainmötikän säilyttämiseen.  ::)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Octavia4x4

Talvitestiviikko 2015 alkaa olla kotimatkaa vaille nipussa.

Suurimmat murheet olleet jo viime talvena ilmenneet takavanteiden jään kerääminen => tärinä 80 km/h ylöspäin ja sähköisen takaluukun "valuminen" lumi-/jääkuorrutettuna. Luukussa ja takalasissa ei monen millin jääkuorrutus tartte olla, kun luukku ei enää pysy ylhäällä.

Yhden kerran käynnistäessä herjasi, ettei muka löydä avainta, vaikka avain oli takin povitaskussa vuorin lämpimällä puolella. Kessy kuitenkin oli löytänyt avaimen samasta paikasta muutama sekunti aiemmin. Avain taskusta keskikonsolin mukitelineeseen ja as, rattilukko napsahti pois päältä ja uusi käynnistysyritys onnistui.

Sivupeilien sisäänkäännön ovet lukitessa otin pois käytöstä, kun niistä kuului uhkaavaa rutinaa.

Auton suuntavakavuus pehmeässä lumessa on nyt pyöränkulmien säädön jälkeen parempi kuin viime talvena, mutta edelleen OcuII FL ja 10 mm kapeammat renkaat (195/65-15) oli vakaampi.
Vakionopeudensäädin ei ole pomppinut pois päältä, kun kytkee ASR:n pois käytöstä keskikonsolin napista.

Pulverilunta kertyy parkissa ollessa oven ja katon väliin siten, että vaikka sen yrittää pyyhkäistä hanskalla pois ennen oven avaamista, putoaa lunta kuitenkin penkille oven auetessa. Tässä olisi vielä insinööreillä hommaa.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 12.02.15 - klo:18:43
Talvitestiviikko 2015 alkaa olla kotimatkaa vaille nipussa.

Suurimmat murheet olleet jo viime talvena ilmenneet takavanteiden jään kerääminen => tärinä 80 km/h ylöspäin ja sähköisen takaluukun "valuminen" lumi-/jääkuorrutettuna. Luukussa ja takalasissa ei monen millin jääkuorrutus tartte olla, kun luukku ei enää pysy ylhäällä.

Yhden kerran käynnistäessä herjasi, ettei muka löydä avainta, vaikka avain oli takin povitaskussa vuorin lämpimällä puolella. Kessy kuitenkin oli löytänyt avaimen samasta paikasta muutama sekunti aiemmin. Avain taskusta keskikonsolin mukitelineeseen ja as, rattilukko napsahti pois päältä ja uusi käynnistysyritys onnistui.

Sivupeilien sisäänkäännön ovet lukitessa otin pois käytöstä, kun niistä kuului uhkaavaa rutinaa.

Auton suuntavakavuus pehmeässä lumessa on nyt pyöränkulmien säädön jälkeen parempi kuin viime talvena, mutta edelleen OcuII FL ja 10 mm kapeammat renkaat (195/65-15) oli vakaampi.
Vakionopeudensäädin ei ole pomppinut pois päältä, kun kytkee ASR:n pois käytöstä keskikonsolin napista.

Pulverilunta kertyy parkissa ollessa oven ja katon väliin siten, että vaikka sen yrittää pyyhkäistä hanskalla pois ennen oven avaamista, putoaa lunta kuitenkin penkille oven auetessa. Tässä olisi vielä insinööreillä hommaa.

Jos peilit rutisee ne vaihdetaan takuuseen uusiin. Itseltäni oikea peili vaihdettu. Pitää seuraavassa huollossa sanoa et vaihtaa toisenkin kun sekin rutisee.

KopiK

15tkm ajetusta Ocusta kuuluu "lotinaa" (loploplop) rypyläisellä pinnalla. Ehkä takaa, mutta en ole varma.
Ã,,äni on samanlainen kuin jos koiranluut ovat väljät. Kuuluu parhaiten hitaassa vauhdissa, kovemmassa muut
äänet peittävät.
Vein auton korjaamolle. Työnjohtaja oli sitä mieltä että takaluukun lukosta on niitit irti ("niitä on ollut paljon")
tai sen säätö pielessä. Säätivät lukkoa tunnin ja (tietenkin koeajamatta) palauttivat auton mulle. Parinsadan
metrin jälkeen käänsin takaisin, kun ääni oli ennallaan. Pyysin työnjohtajan mukaan ajelulle, myönsi äänen
ja totesi ettei se luukusta tule. Kömpi jopa takakonttiin pitämään luukkua kun minä ajoin :)
Auto taas halliin ja tässä vaiheessa työnjohtaja löysi jo tehtaan ilmoituksen takapään kolinoista. Vääntövarsi-
malleissa vaihdetaan iskarit takuuseen, mutta Multilinkeissä tehdas ei tiedä korjausta joka auttaisi! Ja tietenkään
korjaamo ei voi tehdä mitään jos ei ole ohjetta...
Takaluukun lukkoa säädettiin toinen tunti, tuloksetta. Nyt on tilauksessa uusi lukko, mutta pahoin pelkään ettei
ääni siitä tule vaan jostakin väljästä nivelestä, iskarista tms.
Alla nuo alustavariaatiot, käykääpäs vääntövarsiautoilijat vaihdattamassa iskarit jos kolisee, kutsua lienee turha
odottaa...
1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI - torsion beam
1.8 TSI, VRS TSI, VRS TDI, 4x4 models (Scout included) - Multilink
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

TTO

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 13.02.15 - klo:12:38
15tkm ajetusta Ocusta kuuluu "lotinaa" (loploplop) rypyläisellä pinnalla. Ehkä takaa, mutta en ole varma.
Ã,,äni on samanlainen kuin jos koiranluut ovat väljät. Kuuluu parhaiten hitaassa vauhdissa, kovemmassa muut
äänet peittävät.

Samaa lotinaa/kolinaa kuuluu myös. Lähinnä kuuluu talvella juuri tuollaisilla rypyläisillä lumisilla ja jäisillä sivukaduilla. Täytynee mainita seuraavassa huollossa asiasta, mutta mihinkään suuriin etsintäoperaatioihin tuon suhteen en jaksaisi lähteä. Ja alla multilink-alusta (4x4).

Lisäys: Eli omaa laiskuuttani en siis tuota jaksa kauheasti tutkituttaa vaikka ääni hieman ärsyttääkin. Mutta jos tehdas löytää korjauksen, niin toki kuntoon laitetaan.

henkka010

Lainaus käyttäjältä: TTO - 13.02.15 - klo:13:06
Samaa lotinaa/kolinaa kuuluu myös. Lähinnä kuuluu talvella juuri tuollaisilla rypyläisillä lumisilla ja jäisillä sivukaduilla. Täytynee mainita seuraavassa huollossa asiasta, mutta mihinkään suuriin etsintäoperaatioihin tuon suhteen en jaksaisi lähteä. Ja alla multilink-alusta (4x4).

Ilmoittaudutaan nyt tähän joukkoon mukaan RS:n kanssa. En nyt tiedä onko kolina oikea sana, mutta sanoisin, että auton oikealta puolelta kuuluu jotain sen tapaista rypyläisellä sivutiellä. Ajattelin tulevassa huollossa aisian ottaa esille ja uskon, että vastuullinen merkin edustaja laittaa asian kuntoon esim vaihtamalla iskarit tai muut väljät palikat. Näin se ainakin edellisellä merkillä meni...

kaide

Lainaus käyttäjältä: henkka010 - 13.02.15 - klo:21:56
Ilmoittaudutaan nyt tähän joukkoon mukaan RS:n kanssa. En nyt tiedä onko kolina oikea sana, mutta sanoisin, että auton oikealta puolelta kuuluu jotain sen tapaista rypyläisellä sivutiellä. Ajattelin tulevassa huollossa aisian ottaa esille ja uskon, että vastuullinen merkin edustaja laittaa asian kuntoon esim vaihtamalla iskarit tai muut väljät palikat. Näin se ainakin edellisellä merkillä meni...

Otin tänään oman auton nosturille tuolla harrastepajalla ja purin hieman paikkoja nähdäkseni mikä lotisee.  Ainoa mahdollinen aiheuttaja on iskarin yläpään kiinnitys . Iskarin varressa tuntuu lisäksi melkoinen välys silloin kun takarenkaat päästää roikkumaan vapaana.  Mikään muu ei voi siirtää ääntä suoraan kontin puolelle niin kuuluvasti  .  Vika siis on joko siinä yläpään kiinnityksessä tai itse iskarissa ja kauempaa sitä ei kannata edes hakea
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 12.02.15 - klo:18:43
Sivupeilien sisäänkäännön ovet lukitessa otin pois käytöstä, kun niistä kuului uhkaavaa rutinaa.
Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 12.02.15 - klo:19:47
Jos peilit rutisee ne vaihdetaan takuuseen uusiin. Itseltäni oikea peili vaihdettu. Pitää seuraavassa huollossa sanoa et vaihtaa toisenkin kun sekin rutisee.
Jäätä siellä peilien sisällä vaan oli. Nyt taas suojakeleillä etelässä ei minkäänlaista rutinaa, kun peilit kääntyy.  :)

Sellainen ominaisuus tuli vielä tuosta "talvitestistä" mieleen, että menomatkalla, kun suolavesi lensi tiellä, jos ei ollut tarvinnut koskea jarruun moneen kymmeneen kilometriin ja sitten kun viimein piti jarruttaa, piti poljinta painaa oikein tosissaan. Eikös näissä Ocuissa ole se jarrujen kuivaustoiminto? Ilmeisesti se ei toimi, ellei sadetunnistin ole päällä ja aktivoidu sateesta.
Konsernipelejä vuodesta 1993

jni

Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 11.02.15 - klo:15:43
Boleron kirjassa tuo tosiaan lukeekin   8)
Vaikuttaa siis kaikkeen valojen automatiikkaan liittyvään.

Taitaa olla jotain häikkää sitten tuossa meikäläisen anturissa, kun päivävaloina palaa aina xenonit ja ledit.

Toisaalta outoa, kun automaattipitkät toimivat kuitenkin hyvin... ???

Ei siinä mitään vikaa ole. Kun kevät etenee ja aurinko nousee korkeammalle taivaalla, niin auto alkaa poltella pelkkiä ledejä päiväsaikaan.

(Hei lukekaa näitä ketjuja, tämäkin asia on ollut jo monta kertaa täällä)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Pekki

Nyt 56tkm mittarissa 09/2013 Elegance 4x4 2.0tdi, ja mitään vikoja ei ole ollut. Ominaisuuksia useampiakin.  :P

MM.
- Jarrujen tehottomuus loskaisella/märällä kelillä kunnes painaa kunnolla - perin ikävää, jos autossa kuormaa kyydissä.
- Takajarrujen paukkuminen (jämähtävät kovin herkästi, vaikkei käsijarrua käyttäisi)
- Veden keräytyminen ovien karmien alle

Olleet ongelmat:
- Nastarenkailla epävakautta talvikeleillä -> Korjaantui mystisesti kesän aikana - huollon jälkeen - ohjaus jäykempi ja parempi nykyään ei siis ongelmia

Ongelmia ei ole ollut:
- Valojen suhteen -  ei mitään ongelmia, itseasiassa arvostan sivulle näyttävää kaukovaloa hitaissa nopeuksissa, näyttää hirvet yms eläimet ja ihmiset


Lainaa
Sellainen ominaisuus tuli vielä tuosta "talvitestistä" mieleen, että menomatkalla, kun suolavesi lensi tiellä, jos ei ollut tarvinnut koskea jarruun moneen kymmeneen kilometriin ja sitten kun viimein piti jarruttaa, piti poljinta painaa oikein tosissaan. Eikös näissä Ocuissa ole se jarrujen kuivaustoiminto? Ilmeisesti se ei toimi, ellei sadetunnistin ole päällä ja aktivoidu sateesta.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: kaide - 13.02.15 - klo:23:21
Otin tänään oman auton nosturille tuolla harrastepajalla ja purin hieman paikkoja nähdäkseni mikä lotisee.  Ainoa mahdollinen aiheuttaja on iskarin yläpään kiinnitys . Iskarin varressa tuntuu lisäksi melkoinen välys silloin kun takarenkaat päästää roikkumaan vapaana.  Mikään muu ei voi siirtää ääntä suoraan kontin puolelle niin kuuluvasti  .  Vika siis on joko siinä yläpään kiinnityksessä tai itse iskarissa ja kauempaa sitä ei kannata edes hakea

+ 1  :o

Kovin kummoista välystä ei tarvitse iskareissa (kiinnityksissä/sessä) olla, kun jo alkaa pienemmissäkin epätasaisuuksissa tai pyykkilaudassa kolisemaan. Aikaisemmassa ketjussa joku oli omatoimisesti vaihtanut Bilsteinit taakse alle ja kolinat hävisivät samantein....  :o
Yritetään pärjätä.

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.02.15 - klo:17:27
Ei siinä mitään vikaa ole. Kun kevät etenee ja aurinko nousee korkeammalle taivaalla, niin auto alkaa poltella pelkkiä ledejä päiväsaikaan.

(Hei lukekaa näitä ketjuja, tämäkin asia on ollut jo monta kertaa täällä)

Jaa, meikulla ei skooraa ole  :( , mutta vastaan tulee ja paljon ja kyllä koko syksyn/talven suuremmalla osalla on ollut päiväajoledit päällä valoisampaan, mutta pilviseen aikaan, eli ei niissä mitään kevään/kesän auringonvaloja tarvita, että ne vasta syttyisivät.

Ja sehän oilsi hyvä ominaisuus, että ajoissa vaihtaisi kunnon valot, ettei ilta/yöhämärässä vedellä päiväledeillä, kuten iso osa merkeistä sallii ajeltavan.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 15.02.15 - klo:09:41
Jaa, meikulla ei skooraa ole  :( , mutta vastaan tulee ja paljon ja kyllä koko syksyn/talven suuremmalla osalla on ollut päiväajoledit päällä valoisampaan, mutta pilviseen aikaan, eli ei niissä mitään kevään/kesän auringonvaloja tarvita, että ne vasta syttyisivät.

Ja sehän oilsi hyvä ominaisuus, että ajoissa vaihtaisi kunnon valot, ettei ilta/yöhämärässä vedellä päiväledeillä, kuten iso osa merkeistä sallii ajeltavan.

Tai tekevät päiväsaikaan,kuten minä! Pidän valokytkintä nolla asennossa jolloin palavat kokoajan ainoastaan noi ledit!

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 13.02.15 - klo:12:38
15tkm ajetusta Ocusta kuuluu "lotinaa" (loploplop) rypyläisellä pinnalla. Ehkä takaa, mutta en ole varma.


loplop.... lotina peräpäästä kuulostaa tutulta jäisillä pyykkilautakaduilla. Minulla se ainakin tulee takaluukun muoveista. Kokeile ensin koputella niitä tuleeko sama ääni. Ja sitten kokeile laittaa vaikka kaksinkerroin jokin nahkahanska luukun väliin siihen salvan lähettyville ja lyö luukku kiinni. Minulla ääni häviää.

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: Pekki - 14.02.15 - klo:21:35


Ongelmia ei ole ollut:
- Valojen suhteen -  ei mitään ongelmia, itseasiassa arvostan sivulle näyttävää kaukovaloa hitaissa nopeuksissa, näyttää hirvet yms eläimet ja ihmiset

Eikö pitkät oikeasti näytä taivaalle?? Kokeileppa ajaa sellaista suoraa/tasaista tietä missä on puita tienreunoilla. Kääntele rattia ja mutkittele sitten, kun se on turvallista. Minulla xenonien kirkkain kohta on puunrunkojen puolessävälissä siellä 100-150 metrin päässä. Eli ne näyttävät taivaalle eivätkä sinne minne pitäisi eli tielle. Tyyppivika. Tutkitutin vian osaavassa autosähkökorjaamossa.

Pekki

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 15.02.15 - klo:11:19
Eikö pitkät oikeasti näytä taivaalle?? Kokeileppa ajaa sellaista suoraa/tasaista tietä missä on puita tienreunoilla. Kääntele rattia ja mutkittele sitten, kun se on turvallista. Minulla xenonien kirkkain kohta on puunrunkojen puolessävälissä siellä 100-150 metrin päässä. Eli ne näyttävät taivaalle eivätkä sinne minne pitäisi eli tielle. Tyyppivika. Tutkitutin vian osaavassa autosähkökorjaamossa.

TM:nkin mukaan 5luxin raja kulkee 130m kohdalla, joten ei kauheasti tämän pidemmälle näytä missään tilanteessa.
Missä nopeuksissa näyttää noin korkealle? Sinänsä 40kmh nopeudessa mennään 11m/s, jolloin 100m matkaan menee 9s, ja tällöin voisi ehkä ollakin parempi nähdä sivuille paremmin kuin kauas eteen.

Kokeilen tässä kunhan ehdin 60/80 alueilla miten näyttää, mutta en itse ole kokenut ongelmaksi asiaa.

-Pekki


SuperB II

Tuo valojen haritus on tosiaan ihan ok kaupunkinopuksissa, mutta aivan ***tun ärsyttävä 100km/h tiellä. Tuli laskettua käpyjä Tampere-Oulu välillä vaikka olis varmaan ollut tärkeämpääkin nähtävää. Huolto ei luonnollisesti saanut vikaa ilmenemään... Kolinat taitaakin olla ainut vaiva mitä omassa yksilössä ei ole ollut. Kopkop!
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

jni

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 15.02.15 - klo:09:41
Jaa, meikulla ei skooraa ole  :( , mutta vastaan tulee ja paljon ja kyllä koko syksyn/talven suuremmalla osalla on ollut päiväajoledit päällä valoisampaan, mutta pilviseen aikaan, eli ei niissä mitään kevään/kesän auringonvaloja tarvita, että ne vasta syttyisivät.

Ja sehän oilsi hyvä ominaisuus, että ajoissa vaihtaisi kunnon valot, ettei ilta/yöhämärässä vedellä päiväledeillä, kuten iso osa merkeistä sallii ajeltavan.

Niinkuin lainaamassasi osasa luki. L u k e k a a näitä ketjuja, ettei tarvitse omia viisauksia ladella.  :-[
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.02.15 - klo:17:27
Ei siinä mitään vikaa ole. Kun kevät etenee ja aurinko nousee korkeammalle taivaalla, niin auto alkaa poltella pelkkiä ledejä päiväsaikaan.

(Hei lukekaa näitä ketjuja, tämäkin asia on ollut jo monta kertaa täällä)

Silti vasta "valohoidon" jälkeen päivävalot alkoivat toimimaan...tiedä sitten kuun ja auringon asennoista  8)

Tämän ketjun(kin) olen lukenut jossain vaiheessa kokonaisuudessa läpi, mutta en enää muista mitä milläkin sivulla on kirjoitettu. Silloin lukiessani ei ollut "ongelmia" koska en ollut ehtinyt tutkimaan kaikkia ocuni ominaisuuksia. Ei liiemmin nappaa lukea uudestaan yli 80 sivua läpi, olettaen, että jollain sivulla on tietoa ongelmastani. Foorumin search on myös mielestäni melko alkeellinen kapistus, enkä sillä löytänyt ratkaisua valojen toimimattomuuteen.

Mielestäni hyvä, että joku viitsii vastata "tyhmiinkin" kysymyksiin, jos tällä tavalla saadaan edes jollekin hyvä mieli.  :)
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

Sokota09

Olikos täällä joku kysynyt huollosta, mitä meinaa kylmäkäynnistyksen jälkeen tuleva rällättävä ääni. Auto on tolpassa ja nyt kun on ollut jälleen pakkasta, moottori pitää minuutin ajan rällättävää ääntä, kun auto tyhjäkäynnillä. Ei siis samanlainen kuin näissä ketjukoneissa tullut rääkäisy. Pirssinä 1.4 TSI.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 13.02.15 - klo:12:38
15tkm ajetusta Ocusta kuuluu "lotinaa" (loploplop) rypyläisellä pinnalla. Ehkä takaa, mutta en ole varma.
Ã,,äni on samanlainen kuin jos koiranluut ovat väljät. Kuuluu parhaiten hitaassa vauhdissa, kovemmassa muut
äänet peittävät.
Vein auton korjaamolle. Työnjohtaja oli sitä mieltä että takaluukun lukosta on niitit irti ("niitä on ollut paljon")
tai sen säätö pielessä. Säätivät lukkoa tunnin ja (tietenkin koeajamatta) palauttivat auton mulle. Parinsadan
metrin jälkeen käänsin takaisin, kun ääni oli ennallaan. Pyysin työnjohtajan mukaan ajelulle, myönsi äänen
ja totesi ettei se luukusta tule. Kömpi jopa takakonttiin pitämään luukkua kun minä ajoin :)
Auto taas halliin ja tässä vaiheessa työnjohtaja löysi jo tehtaan ilmoituksen takapään kolinoista. Vääntövarsi-
malleissa vaihdetaan iskarit takuuseen, mutta Multilinkeissä tehdas ei tiedä korjausta joka auttaisi! Ja tietenkään
korjaamo ei voi tehdä mitään jos ei ole ohjetta...
Takaluukun lukkoa säädettiin toinen tunti, tuloksetta. Nyt on tilauksessa uusi lukko, mutta pahoin pelkään ettei
ääni siitä tule vaan jostakin väljästä nivelestä, iskarista tms.
Alla nuo alustavariaatiot, käykääpäs vääntövarsiautoilijat vaihdattamassa iskarit jos kolisee, kutsua lienee turha
odottaa...
1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI - torsion beam
1.8 TSI, VRS TSI, VRS TDI, 4x4 models (Scout included) - Multilink
Omassa multilink (=erillisjousitus takana) Golfissa täysin vastaava lopiseva ääni. Oikealta takaa. Pitääpä hypätä vielä takaluukkuun kuuntelemaan tuleeko se luukusta vai jostain muualta. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20035.msg498995#msg498995
Noh jos ei takuuuseen asia hoidu, hoitaa sitten takuuajan jälkeen madaltamalla auton ja vaihtamalla samalla iskarit...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy