Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

ddt

Nyt on kolmisen tuhatta takana nokian hakkapeliitta 8:lla. Aluksi oli kammottavaa, jopa pelottavaa. Auto luikerteli minne sattuu ja otti tuuleen järkyttävästi. Ensimmäisen 300 km jälkeen soitin nokialle ja sain neuvon nostaa paineita. Neuvoja kehoitti laittamaan taakse 2.9 ja eteen 2.8. Tein sen samantien ja jo rauhoittui kummasti. En tosin ole täysin tyytyväinen vieläkään, mutta tilanne on paljon parempi. Oikeilla liukkaillakin pärjäsi oikein hyvin. Pidot ovat hyvät.

Kuitenkin edelleenkin alustan narina ja perssimulaattorin mukaan väljyys tekee kiusaa. Se vain korostuu talvirenkailla. Seuraavassa huollossa (ensimmäinen 3 tkm päästä) nostan asian esille, koska tuntuma on varsin selvä. Kuin alusta olisi tyynyjen päällä ja heilahdukset loppuvat vasta kun joustovara loppuu.
Alla Octavia-14 Elegance LB 1.6. TDI DSG , ex-Touran -11 1.6 Tdi DSG7, ex-Passat -08 1.9 Tdi Luxline

oranki

Onko pyöräkulmat tarkistettu? Minulla olivat miten sattuu. Säädön jälkeen ajo-ominaisuudet muuttuvat suorastaan dramaattisesti. Sitä ennen moottoritieajo tuntui sekä ruumiilliselta että henkiseltä työltä.

765turbo

Mites 1.4 Tsi omistajilla on öljyä kulunut uudessa Octaviassa??? Työkaveri just kertoi lisänneensä nyt 15tkm. ajettuaan yli kaksi litraa öljyä koneeseen. Kytkin paukkui 10tkm. kohdalla. Itselläni tuo 2.0 diisseli nyt 9tkm. takana ja öljyt maksimissa ja kytkin kunnossa...kop kop.

Vilperi

1.4 tsi  ajettu 14 tkm öljyä lisätty 0.5l, litran öljy pönikkä pitäis näillä näkymin riittää 30 tkm huoltoon. Toinen asia minkä huomasin yhtenä päivänä auton vasen takakulma 1.5cm alempana kuin oikea puoli, Mittasin renkaan yläpinnasta lokariin. Onko vasen jousi jo antanut vähän periksi vai mistä mahtanee johtua?

BMF

Lainaus käyttäjältä: Vilperi - 17.10.14 - klo:11:35
1.4 tsi  ajettu 14 tkm öljyä lisätty 0.5l, litran öljy pönikkä pitäis näillä näkymin riittää 30 tkm huoltoon. Toinen asia minkä huomasin yhtenä päivänä auton vasen takakulma 1.5cm alempana kuin oikea puoli, Mittasin renkaan yläpinnasta lokariin. Onko vasen jousi jo antanut vähän periksi vai mistä mahtanee johtua?

Öljyn kulutus tuntuisi olevan ihan normi/ok, mutta liekö laittaneet sportalusta jousen toiselle puolen. Muistaakseni  dyn.packin mukana tulleen sportalustan madallus on juuri tuon 1,5cm normialustasta.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: JVR - 13.10.14 - klo:08:59
Saman panin merkille, pitkät päällä edessä oleva ylämäki on valaistu tosi korkealle.

Oletko ajatellut reklamoida? Ei niiden valojen kuulu taivaalle näyttää. Ei ne hirvet ja muut kulkijat siellä kulje. Minä ainakin katson, että valot tulevat asiallisesti korjatuksi seuraavalla huoltokäynnillä. 3. kerta jo varattuna ja mittarissa 5000km.

Subastar

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 17.10.14 - klo:18:31
Oletko ajatellut reklamoida? Ei niiden valojen kuulu taivaalle näyttää. Ei ne hirvet ja muut kulkijat siellä kulje. Minä ainakin katson, että valot tulevat asiallisesti korjatuksi seuraavalla huoltokäynnillä. 3. kerta jo varattuna ja mittarissa 5000km.

Taivaalle sojottelu on ilmeisesti ominaisuus. Ainakin Laakkosen huollon mukaan, umpion vaihdon yhteydessä valot suunnattiin ja sinne taivaalle ne edelleen osoittaa. Jos jollekin on jossain säädetty paremmin, niin kertokoot, voi sitten seuraavalla kerralla huollossa säädättää uudelleen.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

JVR

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 17.10.14 - klo:18:31
Oletko ajatellut reklamoida? Ei niiden valojen kuulu taivaalle näyttää. Ei ne hirvet ja muut kulkijat siellä kulje. Minä ainakin katson, että valot tulevat asiallisesti korjatuksi seuraavalla huoltokäynnillä. 3. kerta jo varattuna ja mittarissa 5000km.

Meinasin kyllä mainita asiasta seuraavassa huollossa mutta pahoin pelkään että jos pitkät säätää sopiviksi niin sitten lyhyet näyttää liian alas yhden umpion toteutuksen takia.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 17.10.14 - klo:22:45
Taivaalle sojottelu on ilmeisesti ominaisuus. Ainakin Laakkosen huollon mukaan, umpion vaihdon yhteydessä valot suunnattiin ja sinne taivaalle ne edelleen osoittaa. Jos jollekin on jossain säädetty paremmin, niin kertokoot, voi sitten seuraavalla kerralla huollossa säädättää uudelleen.

Kyllähän merkkihuolto helposti väittää vikaa ominaisuudeksi, kun takuuhuollosta on kyse. Ei siihen kannata tyytyä. Minä ainakin saan vain pienen lisäavun näkyvyyteen, kun laitan pitkät päälle, niin surkeat ne on.

Kyllä tuo korjattava vika on vai mitä porukka sanoo?

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: ddt - 15.10.14 - klo:18:06
Nyt on kolmisen tuhatta takana nokian hakkapeliitta 8:lla. Aluksi oli kammottavaa, jopa pelottavaa. Auto luikerteli minne sattuu ja otti tuuleen järkyttävästi. Ensimmäisen 300 km jälkeen soitin nokialle ja sain neuvon nostaa paineita. Neuvoja kehoitti laittamaan taakse 2.9 ja eteen 2.8. Tein sen samantien ja jo rauhoittui kummasti. En tosin ole täysin tyytyväinen vieläkään, mutta tilanne on paljon parempi. Oikeilla liukkaillakin pärjäsi oikein hyvin. Pidot ovat hyvät.

Kuitenkin edelleenkin alustan narina ja perssimulaattorin mukaan väljyys tekee kiusaa. Se vain korostuu talvirenkailla. Seuraavassa huollossa (ensimmäinen 3 tkm päästä) nostan asian esille, koska tuntuma on varsin selvä. Kuin alusta olisi tyynyjen päällä ja heilahdukset loppuvat vasta kun joustovara loppuu.

Ajettavuus tuulisella minuakin mietityttää. Pari tuulista päivää oli jokunen viikko sitten ja sellainen tunne jäi, että olipas huteraa menoa. Täytyy nyt odotella kovempia tuulia, että pääsen varmistumaan asiasta. Hakkapeliitta 8:t minullakin on ostettuna ja tallin seinällä odottamassa.....

squier

#1870
Lainaus käyttäjältä: squier - 24.09.14 - klo:09:12
Täälläkin yksi valo-ongelmainen ilmoittautuu. 1.8TSI DSG n. 34tkm ajettu alkoi jo kesällä herjailemaan "check front left light jotain" ja silti vasemmassa ei ollut mitään vikaa mutta oikeanpuoleinen valo vilkkui ja välillä jäi kokonaan pois päältä. Muutaman päivän päästä tuli "dipped beam right" herja.  Nyt usean starttikokeilun jälkeen vasen palaa ok, mutta oikea puoli palaa vajaatehoisena. Komeata ajella kun oikea valo näyttää pinkiltä. Kaippa sitä pitäisi huoltoon varata aikaa. Muut asiat mistä voisi valitella samalla: nariseva vasen peili, apukuskin penkin rämisevä nostovipu, airbag-merkkivalo, joka ilmeisesti johtuu viallisesta katkaisimesta hansikaslokerossa.

Näistä vioista huolimatta olen ollut aika tyytyväinen autooni. Aiemmissa japanilaisissa ja ranskalaisissa autoissani on ollut huomattavasti enemmän huolia kuin tässä.

Nyt on käyty tohtorilla. Oikea xenon oli palanut, se on vaihdettu takuuna. Narisevaan peiliin tilattiin kokonaan uusi peili, eli rasvaus ei auttanutkaan. Airbag-valo johtui viallisesta kytkimestä hanskalokerossa, ja tämäkin osa jäi tilaukseen. Ilmastointiongelmaan eivät osanneet ratkaista, paitsi että kylmäainetta oli järjestelmässä liikaa. Päästivät turhat höyryt pois ja tilannetta seurataan. Lisäksi löysivät viallisen diskantin oikeasta takaovesta. Johto oli irti, mutta ei korjaantunut sillä että laittoivat piuhan kiinni. Koko ovipahvi laitettiin tilaukseen. 

Devl

Kellään sellasta ongelmaa että sisälle tulee pakokaasun ja bensan hajua?

kamok

Löysin aamulla vesilammikon pelkääjän puolen muovimatolta. Ilmeisesti ovitiivisteet pettäneet. Onneksi oli muovimatto..
Taidan pyytää tiivisteiden uusinnan ekan huollon yhteydessä. Onko vastaavia kokemuksia muilla?


japa

Miten muuten ikkunat sulaa pakkasella kun tuo sisätilan lämmitin on asennettu vaakaasentoon ?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: japa - 19.10.14 - klo:16:17
Miten muuten ikkunat sulaa pakkasella kun tuo sisätilan lämmitin on asennettu vaakaasentoon ?

noinhan se kuuluukin asentaa kuten kuvassa on?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

japa

Mulla on laitettu ulommas ja suunnattu ylöspäin. Lasit sulaa nopeaan. Kai sen voi asentaa kuka mitenkin haluaa.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

darthjysky

Ite en kyllä asentais noin koska lämmitin pystyy tehokkaasti lämmittämään vain jalkatilan. Huonoimmassa tapauksessa jalkatila lämpenee, lämpösuoja iskee päälle ja sisätilan lämmitin jää täysin turhaksi
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: kamok - 19.10.14 - klo:15:48
Löysin aamulla vesilammikon pelkääjän puolen muovimatolta. Ilmeisesti ovitiivisteet pettäneet. Onneksi oli muovimatto..
Taidan pyytää tiivisteiden uusinnan ekan huollon yhteydessä. Onko vastaavia kokemuksia muilla?


Kuvan perusteella väitän ettei ovitiivisteissä ole mitään vikaa, vuoto on oven sisällä oviverhoilun takana oleva muovi,joka on liimattu ovipeltiin ja se vuotaa veden sieltä tähän ovitiivisteen päälle ja siitä lattialle. Tämä sama rakenne on usealla automerkillä, omassa bemarissa oli sama ongelma ja oletin vian olevan ovitiivisteessä ja olin jo tilaamassa uutta tiivistettä.  Varaosamyyjän mukaan vuoto on yleensä tässä muovissa, ja näinhän se olikin.
BMW z4 3.0i roadster

Ouzi

Kohta 18 Tkm mittarissa ja ainoa vika ollut xenon yksikön vaihto oikealle. Nyt sitten tuli kirje helkamalta et voi varata ajan jalkatila valojen asennukseen. Samalla saavat vaihtaa uudet pumput Konttiin kun vuotaa öljyä. Ja olisi kiva jos takapää kolinat (iskarit) sais kuntoon samalla myös mut taitaa olla liikaa vaadittu ::)

Subastar

Lainaus käyttäjältä: kamok - 19.10.14 - klo:15:48
Löysin aamulla vesilammikon pelkääjän puolen muovimatolta. Ilmeisesti ovitiivisteet pettäneet. Onneksi oli muovimatto..
Taidan pyytää tiivisteiden uusinnan ekan huollon yhteydessä. Onko vastaavia kokemuksia muilla?



Kyllä, kolme kertaa on tullut vettä sisälle. Voiko vesi tulla muuta reittiä, esim. jos vedenpoistoreiät tuulilasin alareunassa ovat tukossa, voiko vesi tulvia ilmakavavia pitkin sisälle???
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

kimppikoo

Lainaus käyttäjältä: jopo - 13.10.14 - klo:08:55
Itse olen myös törmännyt kerran tuohon vasemman pusikon spottiin. Muuten olen hlökoht todella tyytyväinen Ocu II:n jälkeen valoihin. Pitkät näyttää mulla just niin kuin pitääkin ja näkyväisyys on mainio. Kaukovaloavustin toimii loistavasti jne. Mutta outo on kyllä tuo puskavalon jämähdys. Siihen kun keksisi jonkun loogisen syyn, mistä tuo jää päälle, voisi huoltoa asialla yrittää vaivata. Tosiaan vain kerran olen tähän mennessä tuota todistanut, eikä omiin silmiin keskialue tuolloinkaan jäänyt haittaavan pimeäksi. Itse ajattelen, että juuri puskat ne on hirvialueilla tärkeääkin valaistua, mutta toki tuo spotti tuntuu errorilta.

Muuten: 6tkm mittarissa, ei muita mainittavia vikoja tullut vielä eteen. Tuhannen paikkeilla DSG nyki vaihdoissa, mutta tuo häipyi itsestään. Joillain alustoilla ärsyttää matala 'jylinä' mikä tulee matkustamoon (mm. mukulakivet). Sivuikkunat tuntuu huurtuvan helposti (tosin ovat tällä hetkellä likaiset.. täytyis pestä). Ainoa mikä ärsyttää oikeasti, on vakkarin jarrutteluherkkyys. Edellisen Ocun jälkeen tuntui aluksi mukavalta, ettei nopeus nouse alamäessä enää niin helposti +kymppiin vakkarilla, mutta tämä on sitten toinen äärilaita. Vakkari jarruttaa vauhtia ihan turhan herkästi (ainakin ACC).
Aika positiiviset fiilikset yhä autosta yleisesti.

Tänään iski sama vika. Ensin ihmettelin, että automaattinen pitkien vaihto ei mene päälle ollenkaan. Ei millään. Ja samalla sitten huomasin, että kaikki adaptiivisuus oli hävinnyt valoista. Ne vaan tököttivät samaan suuntaan joka tilanteessa.
No, sammutin auton. Lukitsin ovet ja takaisin sisään. Nyt adaptiivisuus taas toimi, mutta edelleenkään ei mene päälle pitkien automaagisuus ja vasen valo jäi sojottamaan puskaan vaikka vaihdoin pitkille. DOUH!!  >:(
Tätä ennen siis valot ovat pelanneet hienosti, ei mitään tällaisia ongelmia adaptiivisuuden kanssa prkl. Olisiko sitten tämä kostea keli tehnyt tepposet?

kimppikoo

Jaa no se sitten on vissiin tuo "Rain mode" joka oli päällä sateesta johtuen. Ilmeisesti se vaikuttaa tuohon pitkien automaagisuuteen myös, tosin en siitä löytänyt mitään havaintoja tästä ketjusta.
Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi diplomi-insinööri. Voi kyynel.  >:(

Tseno

Ocussa rapiat 24 tkm mittarissa. Viime viikolla käytin huollossa, kun häviää jäähdytysnesteet jonnekin. Yllättäen vesipumppua epäilivät ja auto takas pajalle parin viikon päästä. Great! Tehtaalle lähti myös kysely vaihteistosta(man), kun ei meinaa vitonen kytkeytyä aina kunnolla. Töksähtää puoleenväliin ja sitten heitto suoraan kutoselle tai takas vapaalle...yleensä tuo ensimmäinen.
Tämmöstä! Muuten kyllä ihan soiva peli!
Auto on siis Ocu 3  1.6 TDI 4x4.


finnman

Mielestäni nämä mukautuvat valot ovat aika turhia. Valokuvio on ainakin Octaviassa epämääräinen, sellainen rikkinäinen. Itse arvostan tasaista valomattoa mikä lähtee auton edestä ja on leveä. Pieni valojen kääntyily on ok, mutta muuten sekin feature on aika turha. (Vikakohteita tulee lisää.)
Jos vertailee vaikkapa E-mersun xenoneja Octaviaan on mesessä aivan eritasoiset valot. Autolehdissä tuijotetaan valokeilan pituuteen ja alueeseen yleensä, mutta valoteho on se mikä mielestäni ratkaisee. Eli valoa sinne minne se suunnataan.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Devl - 18.10.14 - klo:21:29
Kellään sellasta ongelmaa että sisälle tulee pakokaasun ja bensan hajua?
Eikö tosiaan kenellekkään ole vastaavaa sattunut? Hajut pölähtävät sisälle paikalla ollessa.

tapz

Lainaus käyttäjältä: finnman - 20.10.14 - klo:10:51
Mielestäni nämä mukautuvat valot ovat aika turhia. Valokuvio on ainakin Octaviassa epämääräinen, sellainen rikkinäinen. Itse arvostan tasaista valomattoa mikä lähtee auton edestä ja on leveä. Pieni valojen kääntyily on ok, mutta muuten sekin feature on aika turha. (Vikakohteita tulee lisää.)

Olen samaa mieltä näistä kääntyvistä xenoneista. Edellisessä Octaviassa piti oikein yrittää katsoa, että milloin ne kääntyy. Ne kääntyvät niin vähän, ettei sitä huomaa ja varsinkaan siitä ei ole mitään käytännön hyötyä. Itse ottaisin kaikkein mieluiten tehokkaat led-valot. Riittävän leveä ja voimakas valokehä, niin kääntymistä ei edes tarvita.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

biili_

Lainaus käyttäjältä: Devl - 20.10.14 - klo:11:06
Eikö tosiaan kenellekkään ole vastaavaa sattunut? Hajut pölähtävät sisälle paikalla ollessa.

Onko webasto?

Devl

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 20.10.14 - klo:19:20
Onko webasto?
Ei ole. Auto on ollut kohta vuoden ja reilun viikon ajan on tätä tapahtunut. Oiskohan tuolta pakopuolelta / putkesta joku liitos löysällä?

jumari

Moro.

Veden pääseminen auton sisälle pelkääjän paikalta oli ongelmana myös itsellä. Fiksut Skoda-insinöörit ovat suunnitelleet oven siten, että vettä varastoituu jonnekin oven alle. Monesti sateella ajon jälkeen, kun oven avaa, hulahtaa maahan hirveä määrä vettä. Ei siis vika vaan ominaisuus ;)

Huollossa huomasivat, että ovikaiuttimen ympäriltä (tai jostain sieltä päin) puuttui kokonaan tiiviste. Näin oven sisällä varastoitu vesi on päässyt nousemaan ovikynnyksen yli..
Laittoivat Metroautossa pelkääjän puolelle tiivisteen. Oletin, että hoitavat samalla myös kuskin puolen. Pari viikkoa meni ja kuskin puolen lattia kastui... Ei muuta kuin uudestaan hoitamaan toista ovea...

Ei ole tiivisteen laittamisen jälkeen lattiat kastuneet.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: jumari - 21.10.14 - klo:15:49
Moro.

Veden pääseminen auton sisälle pelkääjän paikalta oli ongelmana myös itsellä. Fiksut Skoda-insinöörit ovat suunnitelleet oven siten, että vettä varastoituu jonnekin oven alle. Monesti sateella ajon jälkeen, kun oven avaa, hulahtaa maahan hirveä määrä vettä. Ei siis vika vaan ominaisuus ;)

Huollossa huomasivat, että ovikaiuttimen ympäriltä (tai jostain sieltä päin) puuttui kokonaan tiiviste. Näin oven sisällä varastoitu vesi on päässyt nousemaan ovikynnyksen yli..
Laittoivat Metroautossa pelkääjän puolelle tiivisteen. Oletin, että hoitavat samalla myös kuskin puolen. Pari viikkoa meni ja kuskin puolen lattia kastui... Ei muuta kuin uudestaan hoitamaan toista ovea...

Ei ole tiivisteen laittamisen jälkeen lattiat kastuneet.

Jossain pitää ilmeisesti säästää tehtaalla.... niin kuin niissä jalkatilan valoissakin.  :-\
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy