Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 12.08.14 - klo:13:14
Näkeekö muiden adaptiiviset vakkarit haamuja? Melkoisen usein tuntuu kuin auto aloittaisi hätäjarrutuksen mutta sekunnin murto-osassa vapauttaa jarrut. Mittariston keskinäytössä taitaa vilahtaa aina jotain tuollaisen kohtauksen tullessa.

Yleensä tuon ilmaantuessa edessä on tie tyhjä ja jonkin sortin ylämäki edessä.

Vakkarin kanssa ei oo ollu ongelmia lainkaa, ilman vakkaria on kerran muistaakseni nähny jonku haamun ja huudatti liikennevaloista lähdön jälkeen sekunnin pari varoitusta. Olin itse kaasulla joten ei jarrutellu.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 12.08.14 - klo:13:14
Näkeekö muiden adaptiiviset vakkarit haamuja? Melkoisen usein tuntuu kuin auto aloittaisi hätäjarrutuksen mutta sekunnin murto-osassa vapauttaa jarrut. Mittariston keskinäytössä taitaa vilahtaa aina jotain tuollaisen kohtauksen tullessa.

Yleensä tuon ilmaantuessa edessä on tie tyhjä ja jonkin sortin ylämäki edessä.

On tässä topikissa, useampi sivu juttua kyseisestä "ominaisuudesta", joten et ole ongelmasi kanssa yksin.  :(

lasol

Oma RS käynyt pajalla seuraavien vikojen takia:

-ACC viiksen vaihto takaisinkutsuna
-Jäähdytinnesteen vuoto-ongelma, syypääksi ilmeni Webaston kotelo, joka falskasi nesteet pihalle
-Takaovien kahvojen jäykkyys, herkistelty kuntoon
-RS -ajomoodissa ilmenevä ylimääräinen resonointi - katosi itsekseen eräs kaunis päivä.

Mahonkiset kahvat, staattinen ratti.

Länskäri

Jouduinpa päivänä eräänä kunnon ukkoskuuroon. Tuli ongelma vastaan: Mistä saada lisää nopeutta tuulilasinpyyhkimille. Esim. Fabiaan verrattuna kuin yksi vaihde puuttuisi. Nopein asetus löytyi automaattiasennosta mutta sekään ei riittänyt.
Olisikohan järjestelmäguruilla tietoa, saako pyyhkimille vauhtia keskusyksikön kautta.


TLPH

#1594
Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 14.08.14 - klo:15:03
Jouduinpa päivänä eräänä kunnon ukkoskuuroon. Tuli ongelma vastaan: Mistä saada lisää nopeutta tuulilasinpyyhkimille. Esim. Fabiaan verrattuna kuin yksi vaihde puuttuisi. Nopein asetus löytyi automaattiasennosta mutta sekään ei riittänyt.
Olisikohan järjestelmäguruilla tietoa, saako pyyhkimille vauhtia keskusyksikön kautta.

Hyvänlaatuinen pinnoite tuulilasiin on yksi vaihtoehto.
Ei tarvitse käyttää ollenkaan kovalla sateella pyyhkijöitä ja silti näkyväisyys säilyy hyvänä. :)

http://www.projectech.fi/lasipinnat.html

d74394

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.08.14 - klo:10:59
Tuo jarruvalon halkeaminen, ei ihan nyt aukene, mikä on siis haljennut ja mistä?
Siis combin takajarruvalolasi on haljennut pissapojan suuttimen kohdasta. Omassa kolmeen suuntaan haljennut.  >:(
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

nsvt

En jaksanut koko ketjua kahlata läpi mutta omassa 3 viikkoa vanhassa elegancessa seuraava pienehkö mutta ärsyttävä vika. Auto väittää että oikea jarruvalo ei toimi. Jarruvalo kyllä toimii mutta jokaisen ajokerran ensimmäinen jarrun painallus saa ilmoituksen aikaan. Ei iso vika mutta kuitenkin ärsyttävä. Jos autosta maksaa 30 t â,¬ niin ärsyttää. Luovutuksessa asiasta mainittiin ja sanottiin että vika kuitattiin pois. " tuo / vie merkkiliikkeeseen jos syttyy vielä ". Ajattelin että eiköhän ole kunnossa. Syttyi tietysti heti ekalla ajokerralla. Soitin viikon päästä liikkeeseen ja varailin aikaa " korjaukseen ". Sain ajan ja kyseinen vika ja auto muistettiin. Oli kaikki kuulemma kokeiltu ( ml. Koko takavalon vaihto ) ja kyselty maahantuojalta neuvoja. Nyt lupasi vielä selvittää maahantuojalta asiaa ja viikon päästä vien auton korjausyritykseen. Onko muilla olut vastaavaa? Kuulostaa hankalalta vialta. Toivottavasti tulee kuntoon.

d74394

Lainaus käyttäjältä: d74394 - 15.08.14 - klo:18:56
Siis combin takajarruvalolasi on haljennut pissapojan suuttimen kohdasta. Omassa kolmeen suuntaan haljennut.  >:(
-Kuvan kera..
http://aijaa.com/wN28cm
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10


TomiS

Minäkin kävin tarkistamassa. Ei ole mitään jälkiä. Voiko liittyä sitten siihen pissapoikasuuttimeen, itse en ole koskaan vielä käyttänyt sitä :)

Jyri

Rede kanssa juteltiin tuosta kun koodailtiin hänen autoaan ja hänellä oli mielestäni järkeenkäypä ajatus, olisiko pakkanen jäädyttänyt nesteet ja se halkaissut tuon muovin?

Rede

Joo, Jyrin kanssa koodailtiin mun uutta rakkinetta. Huomattiin sellainen asia, että takaluukun moottorit antaa vikakoodia . No huomenna puhelinyhteyttä myyjälle ja jos sais asiat kuntoon.

Sit Jyrin kanssa paremmalla onnella uusi yritys jos sais auton sellaiseksi ku haluaa.

vagauto

#1602
Minun auto, 3100 km tehty nämä asiat takuulla:
Matkustajan istuimen verhoilu ja päällinen vaihdettu/uusittu.
Kuljettajan ikkunan tiiviste vaihdettu/uusittu.
Vakionopeudensäädin ei toimi kunnolla, korjattu.
Takaluukun muovi kansi irti, korjattu.

Olisi tutkittava edelleen:
DSG D/S2.

Takuu kestää vain kaksi vuotta - tosi huono, valitettavasti on niin paljon ongelmia.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 17.08.14 - klo:15:51
Minun auto, 3100 km tehty nämä asiat takuulla:
Matkustajan istuimen verhoilu ja päällinen vaihdettu/uusittu.
Kuljettajan ikkunan tiiviste vaihdettu/uusittu.
Vakionopeudensäädin ei toimi kunnolla, korjattu.
Takaluukun muovi kansi irti, korjattu.

Olisi tutkittava edelleen:
DSG D/S2.

Takuu kestää vain kaksi vuotta - tosi huono, valitettavasti on niin paljon ongelmia.



Aika pieniä juttujahan nuo on kuitenkin. Ei tuon takia nyt vielä kannata uskoaan menettää. Mun puolet kalliimpaan uutena ostettuun bemariin on tehty 1,6 vuoden ja 18.000km:n aikana:

- rattiakselin läpivientikumin vaihto uuteen pakkasilla esiintyneen narinan takia

- etujarrupalojen karhennus/viistäminen jarrujen vinkunan vuoksi

- vasemmanpuoleisen ulkopeilin peilikotelon tiivistys ajaessa esiintyneen vinkumisen vuoksi

- jarrupolkimen varren/mekanismin voitelu narinan takia

Nämä itseni huomaamia ongelmia/vikoja, jotka korjattu takuuseen.

Lisäksi tehty itseni tietämättä kaksi takuukorjausta, eli takuukampanjaa: moottoritilan sähköjohtojen korroosiosuojauksen parantaminen sekä vedenpoistoreikiin liittyvä kampanja.

Seuraavaksi vaihtuu takuuseen (tulevalla viikolla) molempien takaovien uloimmat tiivisteet uusiin, koska ne on nouseet ylöspäin muutaman millin toisesta reunastaan.

Silti pidän autoa aikakin takuuajan loppuun ja ehkä hieman sen ylikin. Kaikista näistä pikkuongelmista huolimatta voisin ostaa joskus neljännenkin bemarin. Joku toinen ja heikkohermoisempi olisi jo varmaan hävittänyt tuon auton. Otin jo autoani hankkiessa asenteen, että siinä voi olla vikoja, koska automallini oli ollut tuotannossa vasta vajaan vuoden. Uusissa malleissa on aina lastentauteja, niitä voi olla jopa seuraavassa hankinnassani, jos mersuun päädyn.

d74394

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.08.14 - klo:11:57
Rede kanssa juteltiin tuosta kun koodailtiin hänen autoaan ja hänellä oli mielestäni järkeenkäypä ajatus, olisiko pakkanen jäädyttänyt nesteet ja se halkaissut tuon muovin?
Hajos helteellä, joten vaikuttaa enemmänkin mitoitusongelmalta. Briskodassa myös käyty keskustelua samasta jutusta.
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

TomiS

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 17.08.14 - klo:16:30
Lisäksi tehty itseni tietämättä kaksi takuukorjausta, eli takuukampanjaa: moottoritilan sähköjohtojen korroosiosuojauksen parantaminen sekä vedenpoistoreikiin liittyvä kampanja.
Mitä ihmettä ovat nämä kaikenmaailman kampanjat? Yks sun toinen puhunut jostain takuukampanjasta. Eikös noista pitäs ilmotella asiakkaalle. Minä olen "kuullut" näistä vain foorumeilla.

autofanaatikko

#1606
Lainaus käyttäjältä: TomiS - 17.08.14 - klo:19:06
Mitä ihmettä ovat nämä kaikenmaailman kampanjat? Yks sun toinen puhunut jostain takuukampanjasta. Eikös noista pitäs ilmotella asiakkaalle. Minä olen "kuullut" näistä vain foorumeilla.

Niin pitäs niin ilmoittaa joo, mutta kun eurooppalaiset ja erityisesti saksalaista perää olevat automerkit ovat sellaisia, että niiden kotimaamme huoltopisteet ei lähetä yleensä mitään kirjettä kotiin, jos maahantuoja ja auton valmistaja ei ole sitä halunnut niin tehtäväksi. Yleensä kun ne takuukorjaukset ja kampanjat koskee jotain sellaisia asioita, että autolla voi ihan hyvin ajaa, vaikka niitä ei heti teekkään ja eikä ne ongelmat ole yleensä autolle tai sen kuskille mitään hengenvaarallisia sekä ne voidaan suorittaa samalla kun auto on esim. normi määräaikaishuollossa. Yleensä esim. ennen määräaikaishuoltoa tsekataan kyseisen huoltopisteen koneelta onko kyseiseen autoon mitään avoimia/suorittamattomia aktioita, eli kampanjoita ja ne sitten tehdään samalla huollon yhteydessä pois. Sama koskee uusia päivityksiä, eli jos on tullut vaikka jokin uusi softa esim. moottorinohjaukseen, niin sen voi sitten tehdä muun huoltohomman ohessa.

Joku Toyota onkin ehkä sellainen, että se julkistaa kaikki autojensa puutteet koko maailmalle ja lähettää jokaisesta viasta kirjeen asiakkaan kotiin, vaikka kyse olisi hyvin yksinkertaisesta ja vähäpätöisestä ongelmasta.

Eri asia on sitten sellaiset viat ja ongelmat, jotka voi aiheuttaa suurempia ongelmia autolle tai hengenvaaraa kuskille tai joiden piiriin kuuluu vaikka satoja tai tuhansia autoja. Niistä menee tietoa kotiin muunkin merkkisten autojen kohdalla.


AjR1978

Meidän auton vikalista reilun 10kk/ 30tkm ajalta:

Kuskin sähköpenkki lakkasi tallettamasta säätöjä muistiin --> korjattu
Vehicle lighting fault --> korjattu
Takaluukku nitisi ihan saatanasti --> korjattu
Takaluukun pumput vuotaa jotain nestettä? --> osat tilattu 2 viikkoa sitten, ei ole vielä mitn kuulunu
Ilmastointi mouruaa --> luukun pumppujen vaihdon yhteydessä tutkitaan kuulemma tarkemmin
Etuovien tiivisteet kerää vedet sisäänsä --> kuulemma ne nyt vaan on sen malliset, no can do
Takapyörien takaa puskurista maalit kuluneet pois, huomattu jo joku aika sitten. Autolla ajetaan erittäin harvoin sorateillä --> kuvia on otettu ja maahantuojalle laitettu kyselyä, luulen tietäväni vastauksen...
Lisäjarruvalon muovi halki --> tarkoitus olisi luukun pumppujen vaihtoon viennin yhteydessä asiasta mainita


Maalipinta yleisesti ottaenkin jotenkin huono? Ainakin edelliseen -06 V70 verrattuna konepesun jäljet näkyy ihan huolella, Volvo kävi pari vuotta koneessa säännöllisesti ja maalipinta kesti sen tosi paljon paremmin mitä tuo Skoodan. Olkoonkin että autoa käytän harjakoneessa niin silti maalipinnan laatu ei vakuuta, muutama tuttu käyttää samoissa koneissa +-10v vanhoja autojaan eikä niissäkään näy pyörteet mitään valoa vasten noin hyvin mitä vuoden vanhassa.

Ainekset tossa vehkeessä ois vaikka mihin mutta arvosanaa laskee kyllä nää ylimääräset murheet, muutakin tekemistä olis kun käyttää autoa takuukorjauksissa.
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

DSL

#1608
Maalien poiskuluminen ei ole pelkästään Ocujen ongelma:
Sama maalien poispyyhkiytyminen vaivaa myös nyky Volvoja, mikäli kunnon roiskeläppiä ei ole asennettu ajoissa.
Ensin lähtee lakka päältä ja sitten maali ohenee. Nyt jo vaalea pohjamaali kuultaa alta...ei hyvä.  >:(
Onneksi värivahalla saa jotain pelastettua, mutta pyörien takaa alahelmat on ylimaalauskunnossa muutamassa vuodessa. Pankaapas merkille, vauhdilla tuleva vesi/likapölly hioo.  ;)
(Miksi tumman värisessä autossa ei käytetä tummaa pohjamaalia vaan valkoista...KÃ,,Ã,,K...sanon minä): :'(

tapz

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 17.08.14 - klo:15:51
Minun auto, 3100 km tehty nämä asiat takuulla:
Takuu kestää vain kaksi vuotta - tosi huono, valitettavasti on niin paljon ongelmia.

Jokaisessa autossa on omat vikansa. Ei se ruoho ole aidan toisella puolella yhtään sen vihreämpää. Minulla oli Ford Focus ennen edellistä Octaviaa. Siinä petti ohjaustehostimen hydrauliikan putki ja öljyt valuivat tielle. Jo 80tkm kohdalla autoon piti tehdä lukuisia korjauksia kuluneiden osien takia. Myin tuossa vaiheessa auton pois. Octavialla ajoin 5v / reilut 100tkm ja ainut mitä korjattiin oli rekisterikilven kulman maalin irtoaminen. Ainut oikea vika oli se, että DSG:n anturit loppuvaiheessa antoivat jotain vikakoodia liian suuresta akselin pyörimisnopeudesta, jolloin laatikko viivästytti vaihtamista. Sen verran hyvät kokemukset minulle jäi Octaviasta, että uusi on tilauksessa.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Atro

Lainaus käyttäjältä: DSL - 17.08.14 - klo:20:08
(Miksi tumman värisessä autossa ei käytetä tummaa pohjamaalia vaan valkoista...KÃ,,Ã,,K...sanon minä): :'(

...ja valkosessa käytetään mustaa pohjamaalia. Taitaapi liittyä autotehtaan laadunvalvontaan eli helpompi spotata maalausvirheet kun on kontrastia pohjamaalin ja pintavärin välillä.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 17.08.14 - klo:19:39
Niin pitäs niin ilmoittaa joo, mutta kun eurooppalaiset ja erityisesti saksalaista perää olevat automerkit ovat sellaisia, että niiden kotimaamme huoltopisteet ei lähetä yleensä mitään kirjettä kotiin, jos maahantuoja ja auton valmistaja ei ole sitä halunnut niin tehtäväksi. Yleensä kun ne takuukorjaukset ja kampanjat koskee jotain sellaisia asioita, että autolla voi ihan hyvin ajaa, vaikka niitä ei heti teekkään ja eikä ne ongelmat ole yleensä autolle tai sen kuskille mitään hengenvaarallisia sekä ne voidaan suorittaa samalla kun auto on esim. normi määräaikaishuollossa. Yleensä esim. ennen määräaikaishuoltoa tsekataan kyseisen huoltopisteen koneelta onko kyseiseen autoon mitään avoimia/suorittamattomia aktioita, eli kampanjoita ja ne sitten tehdään samalla huollon yhteydessä pois. Sama koskee uusia päivityksiä, eli jos on tullut vaikka jokin uusi softa esim. moottorinohjaukseen, niin sen voi sitten tehdä muun huoltohomman ohessa.

Joku Toyota onkin ehkä sellainen, että se julkistaa kaikki autojensa puutteet koko maailmalle ja lähettää jokaisesta viasta kirjeen asiakkaan kotiin, vaikka kyse olisi hyvin yksinkertaisesta ja vähäpätöisestä ongelmasta.

Eri asia on sitten sellaiset viat ja ongelmat, jotka voi aiheuttaa suurempia ongelmia autolle tai hengenvaaraa kuskille tai joiden piiriin kuuluu vaikka satoja tai tuhansia autoja. Niistä menee tietoa kotiin muunkin merkkisten autojen kohdalla.

Vein tänään räsäsen MetroAutoon huoltoon, katsovat ilmastoinnin äänen, takaluukun pumput, kun hikoilevat öljyä ja rutisevan ohjauksen.
Kysyin samalla onko jotain huoltokampanjoita, katsoi koneelta ettei mitään ollut... jepjep :)

Rede

Onko joku tilannut/ostanut omaa autoa Espoon Metroauto Kehä III:sta?
Tilasin omani lasien kalvoilla ja nyt epäilevät että kalvottaja olisi rikkonut sähkökäyttöisen takaluukun. On kuulemma kolmas farkku tummennuksien kanssa jossa sähköinen takaluukku temppuilee.

No onneksi on takuu ja tuo vika ei ajoon vaikuta. Joutuivat tilamaan osan tehtaalta, en tiedä taas yhtään kauan siinä menee.
Perjantaina oli luovutus ja maanantaina sai viedä takaisin.

pasi_l

#1613
Omalla kohdalla valoja piti pari kertaa käyttää takuuhuollossa. Ekalla kerralla vaihtoivat Xenonin, ja yllättäen seuraavalla kerralla ohjainboksi, mutta toiselta puolen autoa.

Kattoverhoilu edelleen selvityksen alla Helkama-autolta, repsottaa kuljettajanpuoleisen takaoven kohdalla. Ja viikkoa takaperin syttyi Airbag merkkivalo, tälle ei ole vielä ehtinyt uhraamaan ajatusta.

Ekassa huollossa pyysin tarkastamaan ohjauskulmat ja nehän olivat yhdessä takapyörässä päin prinkkalaa, ja aurausta liikaa. Auto kuin uusi säädön jälkeen. Ei mennyt kuulemma enää takuun piikkiin ku auto oli kuukauden ja vuoden (ollut esittelyautona melkein puolvuotta), mutta MetroAuto uljaasti itse kustansi tämän säädön.

Kehua toki täytyy, että oma yksilö ei vie kyllä öljyä yhtään. 30tkm huoltoon ilman öljynlisäystä (ostaessa oli noin 8tkm), huollon jälkeen ajanut 5tkm ja öljy aivan ylärajassa.
ex Octavia III 1.8TSI DSG Combi -13
ex Passat Variant 1.9 TDI man -08
ex Octavia 2.0 TDI DSG Combi -05
ex A4 2.0 multitronic -03

kaide

Onko kenelläkään muulla ongelmaa huurteenpoiston kanssa ? Ilmastointi "auto" asennossa ja lämmöt 22 . Kun vähänkin alkaa satamaan, auto muurautuu umpeen huurusta . Käytännössä on pakko pitää laseille puhallusta täysillä jotta lasit pysyy auki . 
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: kaide - 18.08.14 - klo:22:54
Onko kenelläkään muulla ongelmaa huurteenpoiston kanssa ? Ilmastointi "auto" asennossa ja lämmöt 22 . Kun vähänkin alkaa satamaan, auto muurautuu umpeen huurusta . Käytännössä on pakko pitää laseille puhallusta täysillä jotta lasit pysyy auki . 

Ominaisuus. Jos ulkona on viileämpää kuin pyydetty lämpötila ja autossa sisällä ei viilennystarvetta, niin kompura ei mene päälle. Säädä kokeeksi sisälämpöpyynti alemmas, niin huurre poistuu heti niinkuin pitääkin. Tämä omituisuus kuulemma eco-juttuja.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 18.08.14 - klo:23:00
Ominaisuus. Jos ulkona on viileämpää kuin pyydetty lämpötila ja autossa sisällä ei viilennystarvetta, niin kompura ei mene päälle. Säädä kokeeksi sisälämpöpyynti alemmas, niin huurre poistuu heti niinkuin pitääkin. Tämä omituisuus kuulemma eco-juttuja.

Mahtaa olla helvetin kivaa tuolla + 10 asteen kohdalla .... Just , kivaa tää ecoilu . Taidan siis kostoksi pitää keskikulutuksen yli 10 litrassa pari viikkoa  :P
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

tapz

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 18.08.14 - klo:23:00
Ominaisuus. Jos ulkona on viileämpää kuin pyydetty lämpötila ja autossa sisällä ei viilennystarvetta, niin kompura ei mene päälle. Säädä kokeeksi sisälämpöpyynti alemmas, niin huurre poistuu heti niinkuin pitääkin. Tämä omituisuus kuulemma eco-juttuja.

Eikös Climatronicsin pitäisi toimia sisäilman kosteustunnistimen mukaan?
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

enkero

Lainaus käyttäjältä: kaide - 18.08.14 - klo:22:54
Onko kenelläkään muulla ongelmaa huurteenpoiston kanssa ? Ilmastointi "auto" asennossa ja lämmöt 22 . Kun vähänkin alkaa satamaan, auto muurautuu umpeen huurusta . Käytännössä on pakko pitää laseille puhallusta täysillä jotta lasit pysyy auki .

Ilmastoinnissahan on kolme profiilia (low, medium, high?)? Itsellä ainakin tuo low vetää tuulilasia huuruun kun alkaa sataa, en kyllä muista mitä manöövereitä teen tuolloin, veikkaan pistäväni tuulilasin lämmityksen päälle  ;D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.08.14 - klo:00:03
Ilmastoinnissahan on kolme profiilia (low, medium, high?)? Itsellä ainakin tuo low vetää tuulilasia huuruun kun alkaa sataa, en kyllä muista mitä manöövereitä teen tuolloin, veikkaan pistäväni tuulilasin lämmityksen päälle  ;D

Sori ei kuulu aiheeseen muuta kuin ilmastoinnin osalta. Bemarissa (F30) sama homma, eli jos on samalainen keli kuin eilen, niin on pakko pitää ilmastoinnin jäähdytys kokoajan päällä ja ajaa autolla Comfort-ajotilassa, koska jos ajaa ECO-moodissa, niin jäähdytyksen sekä huurteenpoiston teho on niin heikkoa, että ikkunat on täysin huurussa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy