Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Jyri

Omassani narisee ainoastaan hanttimiehenpuoleinen peili, pitääkin muistaa huomauttaa huollossa.

jni

Lainaus käyttäjältä: spande - 30.07.14 - klo:21:34
Sehän nyt on sanomatta selvä että jos puskurin alaosa heti takarenkaan jälkeen on maalattua muovia niin siinä ei maalit pysy tai vähintään lakkapinta himmenee kun kivet kuluttaa sen. On kyllä vaikea uskoa että vaikka olis kuinka premium auto että siinä maalit pysyy. Hienoa tässä asiassa on se että merkki on lupautunut korjaamaan asian takuuna.

Sehän on sanomattakin selvää, että maalipinta himmenee / rosottuu, kun siihen kivet hakkaa. Mutta se on vika, jos maalit ropisee pois isoina paloina. Vaikka on vaikea uskoa, niin minulla on maalit pysyneet mm. I Octaviassa (FL), Superb I:ssä ja ensimmäisessä Superb II:ssa. Toisessa sitten ei ja meni takuuseen.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Atro

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 30.07.14 - klo:12:26
Kiitos kaikille vastaajille  ;D
Tässä nyt varmaankin on kyse siitä, että jos ei ole missään mitään vikaa ollaan hiljaa tyytyväisiä. Jos taasen on ongelmia, sitten nostetaan iso poru, kylläkin ihan syystä.

Yllättävän vähän mielestäni vikoja raportoitu siihen nähden että Suomen myydyin auto kuukaudesta toiseen, täynnä sähköherkkuja etenkin rs ja elegance varustetasoissa ja kaikki koneet turbolla.

Arttu

Lainaus käyttäjältä: Atro - 30.07.14 - klo:23:54
Yllättävän vähän mielestäni vikoja raportoitu siihen nähden että Suomen myydyin auto kuukaudesta toiseen, täynnä sähköherkkuja etenkin rs ja elegance varustetasoissa ja kaikki koneet turbolla.
Itse ajanut 20t kilometriä vuoden aikana ilman isompia ongelmia.
Takajalkatilan valo on toisella puolella välillä pimeänä, välillä toimii. Kerran ei BT löytänyt puhelinta. Korjaantui käynnistämällä auto uudestaan.

Muuta ei nyt tule mieleen.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

tapz

Lainaus käyttäjältä: jni - 30.07.14 - klo:22:18
Sehän on sanomattakin selvää, että maalipinta himmenee / rosottuu, kun siihen kivet hakkaa. Mutta se on vika, jos maalit ropisee pois isoina paloina. Vaikka on vaikea uskoa, niin minulla on maalit pysyneet mm. I Octaviassa (FL), Superb I:ssä ja ensimmäisessä Superb II:ssa. Toisessa sitten ei ja meni takuuseen.

Minulla lähti uudesta Octavia II:ssa maalit etupuskurin rekisterikilven syvennyksestä, kun pesin autoa painepesurilla. Kyllä se hieman säikäyttää, kun pestessä alkaa maali lohkeilla irti  :o Takuuseen maalasivat tuon kohdan uudestaan ja sen jälkeen on maalit pysyneet kiinni nyt jo viisi vuotta.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

seatts


Kyllä ne roiskeläpät takana taitaa auttaa aika paljon maalilähtöön kun autolla on ajettu yli 17tkm eikä ole maalia lähtenyt yhtään ja on ajeltu hiekkateillä.







Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

BMF

Lainaus käyttäjältä: seatts - 03.08.14 - klo:21:20
Kyllä ne roiskeläpät takana taitaa auttaa aika paljon maalilähtöön kun autolla on ajettu yli 17tkm eikä ole maalia lähtenyt yhtään ja on ajeltu hiekkateillä.





Lähinnä maalit lähtee sieltä puskurin alta heti renkaiden takaa. Ei sinne noista kuvakulmista edes nää...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Jocuanis

Minkälainen combin takalasin pissapojan suihku tulisi olla? Epäilen että omani ei toimi kunnolla kun nestettä lähinnä valuu ja roiskii lasille ilman tasaista painetta ja kuviota.

Tuon lisäksi murheena on 5000km aikana ollut vain helman päälle vettä varastoivat etuovien tiivisteet, joka sekään ei ole ongelma kunhan huolletaan kuntoon ennen pakkasia.
Å KODA Octavia III Combi RS TSI Challenge

BMF

Lainaus käyttäjältä: Jocuanis - 05.08.14 - klo:00:00
Minkälainen combin takalasin pissapojan suihku tulisi olla? Epäilen että omani ei toimi kunnolla kun nestettä lähinnä valuu ja roiskii lasille ilman tasaista painetta ja kuviota.

Tuon lisäksi murheena on 5000km aikana ollut vain helman päälle vettä varastoivat etuovien tiivisteet, joka sekään ei ole ongelma kunhan huolletaan kuntoon ennen pakkasia.

Suihku on ihan tarkoituksella tuollainen --> pyyhkimet toimii kyllä levittäjänä.

Toisesta lauseen luin 7 kertaa mutta nyt tajusin mitä ajelet takaa päin...  ;D ....se on kyllä yksi suunnitteluvirhe muutamien muiden joukossa...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

markusmm

Voi kyllä tulla ongelmaksi talvella tuo veden kerääntyminen ovien alareunaan eli pitäisi saada korjattua.

Toinen minkä olen nyt huomannut kun alkaa noita koivun siemeniä tms tippumaan niin niitä jää älytön määrä ikkunan ja tiivisteen väliin. Sisäpuolelta katsoessa näyttää kun avaa ikkunan kaikki valahtaisi jonnekkin oven sisään.
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

toki

-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ja auto kulkee suoraan?

Itse ollut todella tyytyväinen; nyt ajettu 10 tkm, käyttöönotto 03/2014. Ainut kommentti aurauskulmiin. Aurauskulmiin tulleet uudet speksit tehtaalta. Omassa auraus säädettiin 05/2014. Säädön jälkeen kulkee suoraan.
Ocu-3, 1.5 TSI-DSG, 2019.
Ocu-3, 1.4 TSI-MAN, 2014.

Jocuanis

Lainaus käyttäjältä: BMF - 05.08.14 - klo:08:27
Suihku on ihan tarkoituksella tuollainen --> pyyhkimet toimii kyllä levittäjänä.

Toisesta lauseen luin 7 kertaa mutta nyt tajusin mitä ajelet takaa päin...  ;D ....se on kyllä yksi suunnitteluvirhe muutamien muiden joukossa...
Täytynee tuo siis ominaisuutena hyväksyä. Vesipesäkkeiden osalta huolto kutsuu kyllä ennen talvea, mutta odottelen jos jotain muuta ilmenee samalla kertaa hoidettavaksi. Toivon mukaan tietysti ei. Koivun siementen tunkeutuminen joka paikkaan on tuttua kuin myös tuulilasin sisäpuolen likaantuminen, joka sai aikaan erikoisia heijastumia ja hetken jo epäilemään lasissa olevan värivirhettä. Pyyhintä kuitenkin auttoi ja edelleen mennään ilman merkittäviä murheita.

Lainaus käyttäjältä: toki - 05.08.14 - klo:12:45
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ja auto kulkee suoraan?

Itse ollut todella tyytyväinen; nyt ajettu 10 tkm, käyttöönotto 03/2014. Ainut kommentti aurauskulmiin. Aurauskulmiin tulleet uudet speksit tehtaalta. Omassa auraus säädettiin 05/2014. Säädön jälkeen kulkee suoraan.
Aurauskulmat ovat ainakin siellä päin ja ohjaustehostin toimii mielestäni korrektisti. Lievää suuntavakauden puutetta on kuitenkin havaittavissa ainakin tuulisella säällä. Kulmat on tarkoitus säädättää kunhan jaksaa huoltoon raahautua.
Å KODA Octavia III Combi RS TSI Challenge

Devl

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 05.08.14 - klo:08:44
Voi kyllä tulla ongelmaksi talvella tuo veden kerääntyminen ovien alareunaan eli pitäisi saada korjattua.

Toinen minkä olen nyt huomannut kun alkaa noita koivun siemeniä tms tippumaan niin niitä jää älytön määrä ikkunan ja tiivisteen väliin. Sisäpuolelta katsoessa näyttää kun avaa ikkunan kaikki valahtaisi jonnekkin oven sisään.
Voisiko joku näyttää visuaalisesti minne vesi jää? Itse en ole havainnut omassa autossani että jäisi pesun jälkeen vettä jonnekin. ???

markusmm

Lainaus käyttäjältä: Devl - 05.08.14 - klo:13:45
Voisiko joku näyttää visuaalisesti minne vesi jää? Itse en ole havainnut omassa autossani että jäisi pesun jälkeen vettä jonnekin. ???

Tuossa: https://www.youtube.com/watch?v=fGHRvRHPVQs

Jämähtää varmaan talvella aika hyvin kiinni pesun jälkeen :D
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

skt1

ll-koppaisessa Octaviassa oli jo tuota veden kerääntymisongelmaa. Kehtasipa joskus joku huoltoneuvoja väittää, että oli suunniteltukin siten että vesi poistuu kun autolla lähtee liikkeelle :o Eli sateen tai pesun jälkeen piti lähteä ajelulle, että saa vedet valuteltua oven rakosista pois ;D

Devl

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 05.08.14 - klo:20:03
Tuossa: https://www.youtube.com/watch?v=fGHRvRHPVQs

Jämähtää varmaan talvella aika hyvin kiinni pesun jälkeen :D
Kiitos videosta. Eikai omassa RS:ssä voi olla erilaiset rakenteet? Itsellä tulee kuivattua ovet sisäpuolelta, mutten ole havainnut että sinne noin paljon vettä jäisi. Pesun jälkeen on havaittavissa jonkin verran pisaroita, muttei tuossa määrin kuin videolla.

765turbo

Ihan sama lorina ovista pesun jälkeen täälläkin havaittu.

markusmm

Lainaus käyttäjältä: Devl - 05.08.14 - klo:22:25
Kiitos videosta. Eikai omassa RS:ssä voi olla erilaiset rakenteet? Itsellä tulee kuivattua ovet sisäpuolelta, mutten ole havainnut että sinne noin paljon vettä jäisi. Pesun jälkeen on havaittavissa jonkin verran pisaroita, muttei tuossa määrin kuin videolla.

Eiköhän nuo samanlaisia ole.. minulla ainakin samalla tavalla tulee molemminpuolin.
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

Pietu

Mikähän järki noissa jalkavaloissa on? Valojen 0-asennossa jalkavalot sammuu, kun oven sulkee. Auto-asennossa ne jää palamaan koko ajan, kun autolla ajaa. Mun mielestä ne sais sammua valojen joka asennossa.
RS Combi -19

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Pietu - 05.08.14 - klo:23:05
Mikähän järki noissa jalkavaloissa on? Valojen 0-asennossa jalkavalot sammuu, kun oven sulkee. Auto-asennossa ne jää palamaan koko ajan, kun autolla ajaa. Mun mielestä ne sais sammua valojen joka asennossa.

Asetuksista pystyy säätämään valoja, halutessasi pois päältä.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Pietu

Onneksi ne saa pois, jos alkaa häiritsemään. Mutta tuo logiikka, millä ne toimii ihmetyttää.
RS Combi -19

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: toki - 05.08.14 - klo:12:45
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ja auto kulkee suoraan?

Itse ollut todella tyytyväinen; nyt ajettu 10 tkm, käyttöönotto 03/2014. Ainut kommentti aurauskulmiin. Aurauskulmiin tulleet uudet speksit tehtaalta. Omassa auraus säädettiin 05/2014. Säädön jälkeen kulkee suoraan.
Ei sulla sattuisi olemaan noita ohjauskulmien speksejä millä saisi säädettyä oikeisiin arvoihin kun eivät olleet vianorilla varmoja onko heillä arvot tähän uuteen korimalliin? Onkohan RS:ssä ja normi malleissa samat speksit?

BMF

Lainaus käyttäjältä: Pietu - 05.08.14 - klo:23:05
Mikähän järki noissa jalkavaloissa on? Valojen 0-asennossa jalkavalot sammuu, kun oven sulkee. Auto-asennossa ne jää palamaan koko ajan, kun autolla ajaa. Mun mielestä ne sais sammua valojen joka asennossa.

Logiikka (Mikäli olet asettanut jalkatilan valot oletuksena päälle):

Auto-asennossa --> jalkatilanvalot palaa kun lähivalot päällä (hämärällä), ei siis silloin kun pelkät ledipäivävalot päällä (päivällä kirkkaalla kelillä)
o-asennossa --> pelkät päivävalot  on päällä ja lähivalot ei pala niin ei pala jalkatilavalotkaan (tässä siis oletus että on valoisaa eli sisävalot turhat)
kun kytket lähivalot päälle manuaalisesti niin hoplaa jalkatilavalotkin syttyy
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Pietu

Minä haluaisin, että jalkavalot toimisivat aina samalla tavalla -> kun oven sulkee, niin ne sammuu riippumatta valokatkaisimen asennosta. Minä en tee niillä mitään ajaessani. Tässä on insinööri ajatellut eri tavalla, kun on jättänyt ne palamaan koko ajan auto-asennossa.
RS Combi -19

BMF

#1554
Lainaus käyttäjältä: Pietu - 06.08.14 - klo:09:07
Minä haluaisin, että jalkavalot toimisivat aina samalla tavalla -> kun oven sulkee, niin ne sammuu riippumatta valokatkaisimen asennosta. Minä en tee niillä mitään ajaessani. Tässä on insinööri ajatellut eri tavalla, kun on jättänyt ne palamaan koko ajan auto-asennossa.


viilaan vielä vähän...

Auto-asennossa --> jalkatilanvalot palaa kun lähivalot päällä (hämärällä), ei siis pala silloin kun pelkät ledipäivävalot päällä (päivällä kirkkaalla kelillä)

Ei pala kokoajan auto-asennossa.  ;)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Skoda Octavia 1.2T

Tänään näin oudon mustan Octavian. Takavalojen jarruvalot hohkivat kokoajan täysillä (joku 5 kirkasta pistettä umpiossa) LED versiossa. Jarruettaessa vain lisäjarruvalo kirkastui. Mikä lie sähkövika?
Mentiin myös monen sillan ali, joten ei ole auringossa syy.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Guido

Lainaus käyttäjältä: Pietu - 06.08.14 - klo:09:07
Minä haluaisin, että jalkavalot toimisivat aina samalla tavalla -> kun oven sulkee, niin ne sammuu riippumatta valokatkaisimen asennosta. Minä en tee niillä mitään ajaessani. Tässä on insinööri ajatellut eri tavalla, kun on jättänyt ne palamaan koko ajan auto-asennossa.

Sitten vaan käyt autosi asetuksista ottamassa ne jalkatilavalot kokonaan pois päältä. Ei se sen vaikeampaa ole.

luffe

Joudun ajamaan aika paljon sorateitä ja parikin kertaa tänä kesänä on pieni kivi jäänyt etujarrulevyn ja sen sisäpuolella olevan suojapellin väliin jumiin. Kivi pitää melkoista rahinaa eikä putoa helposti pois. Jouduin käyttämään autoni rengasliikkeessä, jossa kivi saatiin ao väliköstä pois. Samalla huomasin, että suojapellin prässäys on tehty siten, että peltiin on prässätty euron kolikon kokoisia ja  2 - 4 mm syviä koloja juuri jarrulevyn puolelle. Tällaiseen koloon kivi tarttuu helposti kiinni. Tehtaalle pitäisi kertoa, että prässääkää ao suojapelti siten, että välikön puolelle tulee kohoutumia eikä kiviä kerääviä koloja.
Pieni, mutta äänekäs vaiva, johon kaupungilla jalankulkijatkin ovat ottaneet kantaa. Muissa autoissani tällaista "vikaa" ei ole esiintynyt.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

Mepa

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 22.07.14 - klo:19:56
Ilmastointilaite pitää omituista ääntä, joka kuuluu hitaassa ajossa, esim. kaupungissa. Kuulostaa aivan siltä kuin joku sähkömoottori vinkuisi, se voimistuu kun kaasua painaa. Ã,,äni häviää välittömästi, kun ilmastoinnin pistää pois päältä. Onko muilla vastaavaa ääntä?

Käytin samasta syystä Autoa Huollossa ja ensin vaihtoivat kylmä-aineet ja tekivät paine testit tjsp.. sekä laittoivat maahantuojalle kyselyn, että onko ominaisuus vai ei. Tänään tuli soitto, että vaihtavat ilmastoinnin kompuran, että silleen  :(

jopo

Lainaus käyttäjältä: luffe - 07.08.14 - klo:15:20
Joudun ajamaan aika paljon sorateitä ja parikin kertaa tänä kesänä on pieni kivi jäänyt etujarrulevyn ja sen sisäpuolella olevan suojapellin väliin jumiin. Kivi pitää melkoista rahinaa eikä putoa helposti pois. Jouduin käyttämään autoni rengasliikkeessä, jossa kivi saatiin ao väliköstä pois. ....
Vuodesta toiseen tämä on perus VAG-vika. Mulla on kolmessa edellisessä VAGissa mennyt kiviä tuonne. Joskus ne lähtee rinkiä peruuttamalla, joskus ei. Nykyisessä autossa ei tuota ole vielä onneksi tapahtunut.. vielä. TODELLA ärsyttävä "pieni" juttu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy