Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ouzi

Minua autossa ei häiritse kuin taka akselin kolina. Asentaja puhui et uusimmissa ei olisi tuota ääntä enään. Onko kukaan infoa saanut joko on korjaus tuohon olemassa tai joku muutostyö ? Kuulemma johonkin yksilöön iskarit vaihdettiin mutta ei tuonut apua  :(

d74394

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 17.06.14 - klo:16:09
Minua autossa ei häiritse kuin taka akselin kolina. Asentaja puhui et uusimmissa ei olisi tuota ääntä enään. Onko kukaan infoa saanut joko on korjaus tuohon olemassa tai joku muutostyö ? Kuulemma johonkin yksilöön iskarit vaihdettiin mutta ei tuonut apua  :(
Laitoin itelle Bilsteinin iskarit taakse ja kolinat/kuminat loppui välittömästi. Kustansi 2x56,70 euroa, joten en jaksanut odottaa,että tulisi joku takuukampanja joskus vuonna Ö. Uusissa OCUissa asennetaan tehtaalla EA sarjan iskarit, joten kolinoita ei ole.
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

finnman

Korjataan lausetta siten, että hinta/ominaisuudet ovat kymppi. Jos tuosta virheellisestä lausemuodosta ei löydä jutun oikeaa juonta, niin ei voi mitään.

seatts


Tuntuu olevan tuurista kiinni että millaisen pelin tehtaalta saa, oma ocu ollut nyt 9kk/16tkm ajossa eikä mitään vikoja ole esiintynyt, vielä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Vilperi

Onko kenellekkään tehty tuon takapään kolinan/kumahtelun hyväksi takuuhuollossa jotakin? Vai onko auton ominaisuus?

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: d74394 - 17.06.14 - klo:16:27
Uusissa OCUissa asennetaan tehtaalla EA sarjan iskarit, joten kolinoita ei ole.

Mikä on EA? Mistä nuo tunnistaa?
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

d74394

Lainaus käyttäjältä: migis - 22.06.14 - klo:10:22
Mikä on EA? Mistä nuo tunnistaa?
Iskarin numerosarjan kaksi viimeistä kirjainta on EA.
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

anaconda

Autolla ajettu 200km ja tänään syttyi pakokaasujen valvontajärjestelmän merkkivalo. Onko jollain muulla käynyt samoin?

romulus

Reilu vuosi piti ajaa, 21 tkm, ennenkun tuli eka varsinainen "vika" tai häiriöstä voinee puhua.
Kävin tankkaamassa ja Range ei päivittynyt, ja bensaviisari oli myös alhaalla. WTF?? No viisari alkoi kohota hitaasti ajossa, puolen tunnin ajon jälkeen näytti jo tankki täynnä. Since refuel näyttö jatkoi entisestä, eli auto ei "ymmärtänyt" että tankattiin. Seuraillaan tilannetta.
Audi A4 avant (B9 2017)

Skouda13

Mulle viahtoivat talvella EA loppuiset iskarit taakse (kävin kurkistamassa alle) ja jytkettä pitää edelleen,alkaa tosin korva jo hiukan tottua siihen.
Enemmän häiritsee tuuli herkkyys vaikka pyöränkulmatkin säätivät ja niissä oli sanomista niin edelleen melko rasittavaa tuo hakeminen/vaeltaminen tuulisella kelillä.Vakio misukat ja paineita kokeillu vaikka millä niin ei oikein auta.Herkkä peli.. :-\

d74394

Lainaus käyttäjältä: Skouda13 - 22.06.14 - klo:21:41
Mulle viahtoivat talvella EA loppuiset iskarit taakse (kävin kurkistamassa alle) ja jytkettä pitää edelleen,alkaa tosin korva jo hiukan tottua siihen.
Enemmän häiritsee tuuli herkkyys vaikka pyöränkulmatkin säätivät ja niissä oli sanomista niin edelleen melko rasittavaa tuo hakeminen/vaeltaminen tuulisella kelillä.Vakio misukat ja paineita kokeillu vaikka millä niin ei oikein auta.Herkkä peli.. :-\
Hyvä tietää, ettei välttämättä EA sarjakaan auta välttämättä. Nyt ei harmita, että ostin itse Bilsteinin kaasuiskarit omalla kustannuksella. Ne poistivat kolinat ja kuminat totaalisesti  :D Alkuperäiset oli FD sarjaa ja ne on kyllä todella heikkolaatuiset öljyiskarit.
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

stuka

Ei suju Tampereen MetroAutossa ei. Marraskuussa reklamoitu kosketusnäytön häiriö tuntuu olevan liian vaikea korjattava. Auto ollut pajassa 22.11,9.1,24.1,14.4, ja 8.5. Työnjohdon mukaan ajettu uudet ohjelmat ,vaihdettu ohjainyksikkö ja parilla kerralla tehdyt toimenpiteet jääneet mysteeriksi. Ainoa havaittava vaikutus on puhelimen handsfree-toiminnon katoaminen. Viimeisin yritys piti olla 18.6 jolloin koko näyttö piti vaihtaa. Työnjohto soitti 16.6 ja varmisti sovitun ajan. 17.6 tuli varmistustekstiviesti sovitusta ajasta. Työvuorojen säätämisen jälkeen aamulla 18.6 tiskille jolloin toinen työnjohtaja ilmoitti ettei osia ole koko Suomessa. Tuli siis ajeltua 30 kilometrin lenkki turhaan. Taas.Saldona 6 käyntiä joista ainakin kolmella autolle ei ole tehty mitään. Sijaisauton pyyntö takuu"korjausten" ajaksi aiheuttaa tiskillä itkua ja hammasten kiristelyä. Alla siis 11.7-13 rekisteröity Octavia. Huoltotiskillä sitä seuraavaa autoa myydään.

Seva

Lainaus käyttäjältä: seatts - 17.06.14 - klo:21:07
Tuntuu olevan tuurista kiinni että millaisen pelin tehtaalta saa, oma ocu ollut nyt 9kk/16tkm ajossa eikä mitään vikoja ole esiintynyt, vielä.

Samansuuntainen kommentti meikäläiseltä.

Ocu nyt ollut alla 10kk/20tkm ja ainoa viaksi (?) luokiteltava asia on apukuskin puolelta satunnaisesti kuuluva sirinä. En ole jaksanut tarkemmin perehtyä kun sirinä aina katoaa heti kun sitä alkaa jäljittää.

Niin ja takarengas on nyt puhjennut kaksi kertaa kolmen viikon sisällä kun toisella kerralla ajoin rautanaulaan ja toisella kerralla johonkin muuhun terävään. Mutta ehkä tämä kuitenkaan ei ole auton vika?

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Dafnis

Näin Suomen sateisessa suvessa on ilmestynyt kiusallinen ongelma, ocun climatronic elelee omaa elämäänsä ja aiheuttaa tasaisin väliajoin koko hytin huurtumista. AC-profiilin vaihto ei auta, eikä liioin sisäilmankierron automatiikan päällä-/poisololla tunnu olevan mitään merkitystä. Huurteenpoistolla saa lasit auki, mutta sen vaikutus jää erittäin lyhyeksi ja pian sen pois kytkemisen jälkeen on taas huurussa lasit ja kuljettaja. Onko samanmoista ongelmaa ollut muilla esillä vai onko tässä mentävä marmorille vikisemään?

Huikko

Minulla oli seiskagolfissa ja sisäilmansuodatin oli mennyt siitinpölystä tukkeeseen.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Budvar1.2TSI

Siitinpölystä tukkoon???  :) Vai olisiko ollut siitepölystä?

V-O

Lainaus käyttäjältä: Budvar1.2TSI - 24.06.14 - klo:22:17
Siitinpöly
Jollain murrealueella tämä erikoinen pölylaji tunnetaan siittiöpölynä  :P ...

Edit: anteeksi  :-[

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Dafnis - 24.06.14 - klo:20:02
Näin Suomen sateisessa suvessa on ilmestynyt kiusallinen ongelma, ocun climatronic elelee omaa elämäänsä ja aiheuttaa tasaisin väliajoin koko hytin huurtumista. AC-profiilin vaihto ei auta, eikä liioin sisäilmankierron automatiikan päällä-/poisololla tunnu olevan mitään merkitystä. Huurteenpoistolla saa lasit auki, mutta sen vaikutus jää erittäin lyhyeksi ja pian sen pois kytkemisen jälkeen on taas huurussa lasit ja kuljettaja. Onko samanmoista ongelmaa ollut muilla esillä vai onko tässä mentävä marmorille vikisemään?

Mulla sama vaiva. Kävi tänään pajalla tarkastuksessa. Päivitykset tarkastettu, ei selitystä vaivalle. Huollossa vaihdettu sisäilmansuodatin 2kk sitten, seurataan tilannetta. Lisäksi valitin narisevista ovien tiivisteistä. Oli kuulemma huoltotiedote tullut aiheesta. Ovien huopatiivisteisiin laitettiin jotain ihmeainetta, 70â,¬ purkki. Meni takuuseen ja narinat loppui.

appmas

Lainaus käyttäjältä: Dafnis - 24.06.14 - klo:20:02
Näin Suomen sateisessa suvessa on ilmestynyt kiusallinen ongelma, ocun climatronic elelee omaa elämäänsä ja aiheuttaa tasaisin väliajoin koko hytin huurtumista. AC-profiilin vaihto ei auta, eikä liioin sisäilmankierron automatiikan päällä-/poisololla tunnu olevan mitään merkitystä. Huurteenpoistolla saa lasit auki, mutta sen vaikutus jää erittäin lyhyeksi ja pian sen pois kytkemisen jälkeen on taas huurussa lasit ja kuljettaja. Onko samanmoista ongelmaa ollut muilla esillä vai onko tässä mentävä marmorille vikisemään?
Sama ongelma täälläkin. Huurtenpoisto päälle, riittää kun puhallusnopeuden säätää pienemmälle esim kolmoselle ja näin on pidettävä kokoajan...ei pysy muuten lasit kirkkaana  :-\
Climatronicissa on kosteuden tunnistin, eipä se mittään tunnista  :o

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: Dafnis - 24.06.14 - klo:20:02
Näin Suomen sateisessa suvessa on ilmestynyt kiusallinen ongelma, ocun climatronic elelee omaa elämäänsä ja aiheuttaa tasaisin väliajoin koko hytin huurtumista. AC-profiilin vaihto ei auta, eikä liioin sisäilmankierron automatiikan päällä-/poisololla tunnu olevan mitään merkitystä. Huurteenpoistolla saa lasit auki, mutta sen vaikutus jää erittäin lyhyeksi ja pian sen pois kytkemisen jälkeen on taas huurussa lasit ja kuljettaja. Onko samanmoista ongelmaa ollut muilla esillä vai onko tässä mentävä marmorille vikisemään?

Eihän ole tihkuvuotoa lämppärin kennossa? Pienikin määrä glykolia laseissa aiheuttaa moisia oireita. Oma kokemus on vuosikymmenten takaan Talbot Horizonista jossa esiintyi moinen vaiva ja parani kun kenno uusittiin.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

ddt

9800 km ajettu 5.5. luovutetulla oculla.
Noin 5000 km kohdalla säädätin pyöränkulmat. Pientä levottomuutta huomasin heti mutta kun ei mennyt ohi alustan "pehmentyessä" niin pidin kiinni myyjän lupauksesta. Erityisesti yli 100/km/h vauhdeissa sateella leovotonta, no pielessähän ne oli. Samalla ihmettelin toimineeko front assist ollenkaan, kun täällä on kovasti juttuja siitä. Koeajolenkillä myyjän kanssa vedin niin lähelle rekan perää että löytyihän se pieni varoitus sieltä vakkarin näytön tilalta (2-2,5m). Sen jälkeen yksi ainoa varoitus (mittaristoon punainen varoitus) kun lähdin kiihdyttämään kehä ykkösellä jonossa ja samaan aikaan edellä ajava jarruttikin. Etäisyyttä noin 8 m ja vauhtia 10-20.

Valo-ongelmia ei ole ollut missään muodossa, paitsi todennäköisesti suuntaus on pielessä kuskin puolella. Ehtii seuraavaan huoltoon mainiosti. Johtuneeko siitä että olen disabloinut kaukovaloavustimen. Yksi perimmäinen ongelmien aiheuttaja voisi olla epämääräisesti toimiva "päärele". Tarkoitan että s/s toiminnossa päävirta katkeaa jopa pyyhkimistä ja ikkunoista. Mahtaneeko katkoa myös ajovaloilta jää nähtäväksi kunhan pimenee.

Uskoisin että yksi painonsäästö keinoista on ollut ikkunoiden ohentaminen. Siitä syystä ulkoäänetkin kuuluvat parkissa hyvin sisälle. Se voisi olla syynä joidenkin käyttäjien kiusallisena pitämälle voimakkaalle suhinalle. Eli ei erityistä suhinaa, se vain kuuluu paremmin ohuiden ikkunoiden vuoksi.

Vesi jää pesuissa ja sateella möllöttämään kynnyslistalle ja siitä varmaan keskustellaan sitten huollossa. Jarrut tai puslat kitisevät vanhanaikaisesti, josta pieni äänihaitta. Toki myös se tekee hitaasta siirtelystä hiukan trukkimaista kun auto heijaa.  Ei ole poistunut kilometrien ja putsausjarrustusten myötä , joten siitäkin sitten seuraavassa huollossa.

Kulutus on ollut johdonmukainen ja oman mittarin mukaan erityisesti yrittämättä , tien muodosta riippumatta 3,9l/km on aika vakio jos tiestö on suurimmaksi osaksi 80km/h. Espoo - lappeenranta moottoritieosuuksineen menee aina 4,1. Kunhan leasin yhtiö saa seuranna korjattua tulee parempia lukemia joista voin sitten kulutustopicissa huudella.

Dynamic penkkeihin olen ollut erittäin tyytyväinen, kuten muutenkin koko autoon kokonaisuutena.
Alla Octavia-14 Elegance LB 1.6. TDI DSG , ex-Touran -11 1.6 Tdi DSG7, ex-Passat -08 1.9 Tdi Luxline

Petteri J.

Lainaus käyttäjältä: appmas - 24.06.14 - klo:23:31
Sama ongelma täälläkin. Huurtenpoisto päälle, riittää kun puhallusnopeuden säätää pienemmälle esim kolmoselle ja näin on pidettävä kokoajan...ei pysy muuten lasit kirkkaana  :-\
Climatronicissa on kosteuden tunnistin, eipä se mittään tunnista  :o
Tähän auttaa hieman se kun kääntää ne keskisuulakkeet puhaltamaan jonnekkin muualle kuin suoraan ylös päin. Ylhäälle puhaltaessa kuiva ilma kulkeutuu suoraan kosteuden tunnistimelle eikä automatiikalla ole hajuakaan siitä, että tosiasiassa auto on kuin turkkilainen sauna.
Tosiasiassa ongelma piilee ilmastoinnissa, joka kytkeytyy ihan itsekseen pois päältä ulkolömpötilan ollessa matalampi kuin auton sisälle haluttu lämpötila on. Miksi ko. laite näin tekee, en tiedä, mutta ihan perseestähän tuo on.

snuuba

Itsellä ilmastointi sekosi viime viikolla siten että kuskin puolelta puski kuumaa ilmaa ja pelkääjän puolelta normaalia viileähköä ilmaa. Ulkona 13c, autossa säädöt 18c, ainostaan vääntämäällä kuskin säädin "lo" asentoon ilma viileni edes vähän. Muut nappuloiden painelut "auto/dual" ei vaikuttaneet asiaan. Ilmastointi palasi järkiinsä kun tankkauksen yhteydessä sammutti auton.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Petteri J. - 25.06.14 - klo:11:32
Tosiasiassa ongelma piilee ilmastoinnissa, joka kytkeytyy ihan itsekseen pois päältä ulkolömpötilan ollessa matalampi kuin auton sisälle haluttu lämpötila on. Miksi ko. laite näin tekee, en tiedä, mutta ihan perseestähän tuo on.
Saman huomasin viime syksynä. Saisikohan tuon ohjelmoitua järkiinsä, onko moista valintaa VCDS:ssä?
Luulen, että ominaisuus johtuu "ecoilusta", säästyy joku desi.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

TLPH

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 30.06.14 - klo:07:34
Saman huomasin viime syksynä. Saisikohan tuon ohjelmoitua järkiinsä, onko moista valintaa VCDS:ssä?
Luulen, että ominaisuus johtuu "ecoilusta", säästyy joku desi.

Itse olen myös huomannut kun eco-asetuksesta vaihtaa takaisin normaali/sport asetukselle ei automaatti- ilmastointi  toimi kunnolla ja lasit alkaa huurtua sateella.
Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen taas toimii normaalisti.
Yleensä asetuksena on sport.

Loortti

Octavia 1.4 tsi DSG:n kanssa 6.6 alkaneet vaihteisto-ongelmat ja korjausoperaatio onkin sitten venynyt hieman pidemmäksi aikaa. Auton piti valmistua nyt loppuviikosta kunhan dsg:n uusi mekatroniikka on saapunut ja asennettu. Tietoa kuitenkin tuli että osia ei näy, joten uusi arvioitu ocun valmistumisaika menee heinäkuun puoliväliin. 1½ kk projekti kyseessä, joka tuntuu itsestä yllättävän pitkältä, sillä aiemmasta autosta VW polosta vaihdettiin takuuna koko turbotekniikka paketti ja tässä kesti tasan viikko.

Eli kesälomareissut lähtevätkin liikkeelle jollain ihan muulla kuin omalla autolla... Melkoista säätöä on myös sijaisautojen kanssa saanut tehdä että edes lähelle vastaavan saisi alle, perkele.
2014 - 1.4 TSI DSG Elegance Combi Metal Gray

Kimmo Koo

Helmikuussa hankittu RS bensa, kilometrejä 7000.
Vesipumppu hajosi pari viikkoa sitten. Samana päivänä Tampereen Vehoon tuotiin taksi RS, jossa sama tarina.
Onko vastaavia kokemuksia?
Huoltoäijä kertoi, että uudenmallisessa vesipumpussa termostaateissa on ollut vikoja ja niitä on vaihdettu.
Minun autossa ilmeisesti vain tiivistevuoto, mutta vaihtoivat myös termostaatin.
Kehotan kaikkia seurailemaan jäähdytinnesteen kulutusta; sen öljyn lisäksi....
Täydet pisteet Skodan ajoturvalle, kaikki toimi erinomaisesti hankalassa tilanteessa!

Petteri J.

Tänään kun kiskoin vakkarin viiksestä "resumea", niin auto vain ilmoitti: "seat belt latch open". Tätä kesti noin viiden yrityksen verran, kunnes vakkari viimeinkin kytkeytyi päälle. Olihan mulla vyö auki, mutta miten se nyt tohon vakkaariin liittyi?

Skoudatar vm.14

Meillä ei otsikon mukaisesti vikaa ei murhetta mutta laitan tänne kuitenkin: rs ostettu 09/13, ajoon 1/14. Saimme muutama viikko sitten kampanjakutsun myyjältä koskien vakionopeudensäädintä, meidän auto kuulemma kuuluu johonkin tiettyyn erään. Veimme auton huoltoon ja siihen vaihdettiin vakkari. Tiedustelimme vaihdon syytä niin huoltoedustaja kertoi, että tässä erässä on kuulemma sellaisia vakkareita, jotka itse rupeavat nostamaan nopeutta!? Meillä tätä vikaa ei esiintynyt mutta onpahan osa vaihdettu.
Combi RS 2.0 tdi DSG -14
Passat variant 1.9tdi -08, ex. A4 B7 1.8T sedan, A4 B5 1.8T sedan

poujo

Lainaus käyttäjältä: Skoudatar vm.14 - 11.07.14 - klo:12:20
Meillä ei otsikon mukaisesti vikaa ei murhetta mutta laitan tänne kuitenkin: rs ostettu 09/13, ajoon 1/14. Saimme muutama viikko sitten kampanjakutsun myyjältä koskien vakionopeudensäädintä, meidän auto kuulemma kuuluu johonkin tiettyyn erään. Veimme auton huoltoon ja siihen vaihdettiin vakkari. Tiedustelimme vaihdon syytä niin huoltoedustaja kertoi, että tässä erässä on kuulemma sellaisia vakkareita, jotka itse rupeavat nostamaan nopeutta!? Meillä tätä vikaa ei esiintynyt mutta onpahan osa vaihdettu.

Sukulaismiehellä 1.8tsi dsg ja hänelle iski tuo vika päälle. Sanoi, että oli mukavaa kun 80km/h alueella vakkarin toimesta auto lähti kaasupohjassa kiihdyttämään, 170km/h asti mentiin ja sitten piti kuulemma painaa jarrua, kun vauhti kiihtyi liiaksi. Auto olisi vielä jatkanut kiihdyttämistä. Ja tosiaan ihan varoittamatta teki tälläisiä temppuja useaan otteeseen, jos vakkarissa oli "virrat päällä".
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy