Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ärkoo

Huomautin huollossa tuosta ajoittaisesta levottomuudesta. Kuulemma ajonvakautuksen hetkellinen poiskytkentä saattaa poistaa ongelman. Kokeilkaa!

JHS

Lainaus käyttäjältä: Ã,,rkoo - 28.05.14 - klo:21:12
Huomautin huollossa tuosta ajoittaisesta levottomuudesta. Kuulemma ajonvakautuksen hetkellinen poiskytkentä saattaa poistaa ongelman. Kokeilkaa!

Kiitos tiedosta.  Auttoi Golfiin.

teräksenharmaa

Colmbus+Canton -yhdistelmästä tippui jotenkin kaikki äänet pois päältä. Sekä Navi ja mediasoitin hiljenivät, eikä valikoista löydy edes Cantonin asetuksia. Jotain äänenvoimakkuuden asetuksia löytyi, mutta nekin ovat kaikki nollilla eikä niitä saa nostettua. Ihan kuin koko äänipuoli olisi kytketty pois päältä. Navi näyttää karttoja normaalisti.

Latasin karttapäivitykset ja puoli tuntia siitä eteenpäin äänet katosivat kesken ajon. Onko kenelläkään kokemuksia tästä ongelmasta?

Leon_122

Lainaus käyttäjältä: Ã,,rkoo - 28.05.14 - klo:21:12
Huomautin huollossa tuosta ajoittaisesta levottomuudesta. Kuulemma ajonvakautuksen hetkellinen poiskytkentä saattaa poistaa ongelman. Kokeilkaa!

Auttoi myös Leoniin. En kyllä ymmärrä miten luistoneston poiskytkeminen voi vaikuttaa ohjaukseen. Kiitos kumminkin tästä tiedosta!

Huppe

Jos lähtee kostealla rivakasti niin oikealta kuuluu sellainen pauke että kuulostaisi kuin vetonivel tulisi pohjasta läpi. Eli ilmeisesti ajonhallinta ja luistonesto paukuttaa jotenkin rengasta/iskaria/jarrua niin että alkaa kolisemaan. Luiston eston poiskytkentä ei auta ongelmaan.

Marmorin mukaan ääni on normaali. Mitenkäs muilla?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.05.14 - klo:15:28
Jos lähtee kostealla rivakasti niin oikealta kuuluu sellainen pauke että kuulostaisi kuin vetonivel tulisi pohjasta läpi. Eli ilmeisesti ajonhallinta ja luistonesto paukuttaa jotenkin rengasta/iskaria/jarrua niin että alkaa kolisemaan. Luiston eston poiskytkentä ei auta ongelmaan.

Marmorin mukaan ääni on normaali. Mitenkäs muilla?
Itse törmäsin kertaalleen vastaavaan, kun reippaasti kiihdyttäessä oikea rengas ylitti parit nimismiehen kiharat. Pamahdus oli sen verran tuhti, että tuli samantien höllennettyä kaasujalkaa. Auto tuntui toimivan normaalisti paukahduksen jälkeen, joten en sen tarkemmin kysellyt äänen syitä.

Octavia4x4

Ocu tehnyt nyt 3 kertaa sellaisen, että hidaste-töyssyn jälkeen kuuluu takapyöränkotelosta omituinen kumahdus ja ESP-merkkivalo vilkahtaa pari-kolme kertaa. Ja tietenkin veto katkeaa hetkeksi. Tuo on tapahtunut n. 3 - 4 metriä sen jälkeen, kun takapyörät ovat töyssyn selvittäneet, eli kyse ei ole mistään pidon menetyksestä ulosjoustossa. Viimeksi teki tuon eilen, mutta Eput rautaa soi sen verran kovaa, etten kuullut sitä kumahdusta, veto vain katkesi ja ESP-valo vilkkui. Tuo ESP ja varsinkin ASR nyt osoittautui talvella muutenkin aivan liian innokkaaksi. Pitänee poiketa Rinta-Joupilla kysymässä, onko siihen tullut mitään päivitystä.

Start-stop nappia ohjauspylväässä joutuu joskus painamaan toisenkin kerran, ennen kuin auto suostuu käynnistymään tai sammumaan.

Katon kittisauman korjaukseksi olisivat maalanneet yli koko katon, mutta ei oikein houkuttanut ajatus. Taidan pyytää paikkamaalipullon ja paikata tuon sauman kotikonstein.

Muuten on ollut huolettomia kilometrejä jo 11700.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 30.05.14 - klo:19:10
Itse törmäsin kertaalleen vastaavaan, kun reippaasti kiihdyttäessä oikea rengas ylitti parit nimismiehen kiharat. Pamahdus oli sen verran tuhti, että tuli samantien höllennettyä kaasujalkaa. Auto tuntui toimivan normaalisti paukahduksen jälkeen, joten en sen tarkemmin kysellyt äänen syitä.

Joo, nimenomaan kun rengas osuu johonkin epätasaiselle ja on hieman kitkaa niin pauke kuuluu. Esim. jäällä voi revitellä mielinmäärin eikä mitään ääniä kuulu.
Eikä myöskään tasaisella märällä asfaltilla.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

s-mod

En Muista tarkalleen millä keleillämutta kaksi edellistä skodaa ocu 08 tdi ja fabia rs tekivät pompotusta, kuin vetonivel hakkaisi. Mutta se on iskari( huonot iskarit). Pyydä uudet, niin muutkin saa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

oranki

Laitanpa tähän muisteloita omassani ilmenneistä asioista. Kyseessä 1,8 Tsi DSG Elegance farkku, ajettu 25 000 km ja auto on pääosin maatieajossa.
-öljy on edelleen likimain ylämerkissä
-alussa tosi heikko suuntavakavuus, pyöräkulmat olivat reippaasti pielessä, säädön jälkeen ajettavuus on suorastaan erinomainen
-kojelaudan tienoilla kuskin puolella voimakas sirinä, laiteltiin pehmusteita sinne tänne, vaihdettiin mittaristo, lopulta ääni poistui kuskin puoleisen ilmasuuttimen vaihdolla
-vasen xenon sammuili, ensin vaihdettiin lamppu, vika korjaantui lopulta ohjausyksikön vaihdolla
-rengaspaineista hälyttelee erityisesti talvirenkailla, en viitsi enää paineita tarkistaa vaan kuittaan hälyn pois
-talvella joskus harvoin Front assistant hälyttää äänellä ja punaisella, epäilen rosoisia lumipenkkoja ja teräskaiteita syyllisiksi - ehkä olen väärässä, hätäjarrutusta ei ole tehnyt
-toinen ulkopeili "rouskuttaa" oietessaan ajoasentoon
-tehtaan jäljiltä renkaat olivat epätasapainossa ja yksi rengas huonosti vanteella (pystyheittoa)
-vänkärin ulkokahva oli niin jäykkä, että oven luuli olevan lukossa, kaikki rasvattiin eikä ongelmaa enää ole



Huppe

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 31.05.14 - klo:23:57
En Muista tarkalleen millä keleillämutta kaksi edellistä skodaa ocu 08 tdi ja fabia rs tekivät pompotusta, kuin vetonivel hakkaisi. Mutta se on iskari( huonot iskarit). Pyydä uudet, niin muutkin saa!

Tosiaan, kuulostaa aivan siltä kuin vetonivel olisi tuhannen paskana/irti ja osia tulisi lattian läpi sisälle.
Marmorilla sanoivat että on normaali ääni todennäköisesti iskunvaimentajasta ja pitäisi ajaa vaan rauhallisemmin.

Eli vika on kuskissa. Ei ole kyllä moisia ominaisuus-kolinoita aiemmissa autoissa kuulunut.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

zagg

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 02.06.14 - klo:15:22
Ei ole kyllä moisia ominaisuus-kolinoita aiemmissa autoissa kuulunut.

Mk4 Mondeossa kuullosti siltä että joku ampui lattiasta jotakin läpi vastaavassa tilanteessa..
.

Skoda Octavia 1.2T

Combin kattoikkunasta:

Onko kukaan huomannut katon tekevän toisinaan sellaisen kun sen täysin avonaisena kääntää kerralla kiinni, niin katto sulkeutuu, mutta nousee saman tien ns. tuuletusasentoon.
Voisiko olla jokin ominaisuus kun sää oli tuolloin todella kuuma? Tiivisteet puhtaat ja ikkuna operoi muuten normaalisti ja äänettömästi.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Ouzi

Helposti sadekelillä kun hiukan antaa enemmän kaasua etupää hakkaa ja pompottaa. Talvella en ilmiötä huomannut.  Luulis et ois 225 renkaissa parempi pito lähdöissä.

jantsa

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 02.06.14 - klo:18:02
Combin kattoikkunasta:

Onko kukaan huomannut katon tekevän toisinaan sellaisen kun sen täysin avonaisena kääntää kerralla kiinni, niin katto sulkeutuu, mutta nousee saman tien ns. tuuletusasentoon.
Voisiko olla jokin ominaisuus kun sää oli tuolloin todella kuuma? Tiivisteet puhtaat ja ikkuna operoi muuten normaalisti ja äänettömästi.

Olen huomannut saman ja ajattelinkin, että jokin meni pieleen kun ohjelmoitiin jälkikäteen sulkeutumaan automaattisesti sateella. Tosin luukku menee kiinni, kun ajaa pari metriä ja painaa napista uudestaan. Onneksi ei siis ilmeisesti johdu tehdystä muutoksesta. Ilmoittele jos saat selville mistä tuo johtuu ja meneekö se kiinni, jos sen jättää raolleen.

jomps

Ei nyt varmaan mene ihan vielä murheiden joukkoon, mutta kylläpä on alkanut kuulua mojova natina ja rutina jostain ovipahvien suunnalta aina kun ajaa jonkin pienenkin korokkeen yli, etenkin jos hieman sivusuunnassa. Ihanko koko auto olis vähän lötkö, ikäänkuin kori vähän joustais narinan kera. Ei nyt pahasti mut osuu korvaan kyllä alle 10tkm ajetussa autossa kumminkin.

Guido

Lainaus käyttäjältä: oranki - 01.06.14 - klo:13:30
-toinen ulkopeili "rouskuttaa" oietessaan ajoasentoon

Hieman yli 20 tkm ajettu 1.8 TSI DSG Elegance Combilla ja tuo on ainoa tähän mennessä esiintynyt "vika". Peilin toiminnassa ei ole (vielä) mitään ongelmaa, mutta ajoasentoon kääntyessään matkustajan puoleinen peili pitää mielenkiintoista rutinaa / rouskutusta. Pitäisi käydä näyttämässä huollossa kun jaksaisi. Luultavasti hiljenee parilla tipalla voiteluainetta.

Sotkamees

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 02.06.14 - klo:18:06
Helposti sadekelillä kun hiukan antaa enemmän kaasua etupää hakkaa ja pompottaa. Talvella en ilmiötä huomannut.  Luulis et ois 225 renkaissa parempi pito lähdöissä.

Saman huomanneena, voisi todeta Y nopeusluokan kumien olevan osasyy ja toinen iskarien laatu.
Hieman pehmeämmät kumit olisi hyväksi. Potenssit on turhan kovat 1.4 tsi raketille. ;)
Sotkat:
Octavia 1.8t kombi 2003, Octavia II 2.0 Tdi kombi 2005, Superb II 1.8tsi dsg 2009, Superb II 2.0 tsi dsg kombi 2011 ja Octavia III kombi 1.4 tsi dsg 2014 alla ny

autofanaatikko

#1398
Lainaus käyttäjältä: Sotkamees - 04.06.14 - klo:05:15
Saman huomanneena, voisi todeta Y nopeusluokan kumien olevan osasyy ja toinen iskarien laatu.
Hieman pehmeämmät kumit olisi hyväksi. Potenssit on turhan kovat 1.4 tsi raketille. ;)

Eiköhän tuossa ole ihan kyse etuvetoisen auton hetkellisestä vetopidon heikkenemisestä. Jos etupää siis pompottaa ja rytkyttää sadekelillä, kun lähtee paikaltaan liikkeelle. Tuntuu, että auto ei lähde minnekään ja etupää vispaa/hakkaa ja tuntuu kuin ajovakautus panisi kokoajan vastaan. Mulla on tehny kaikki etuvetoiset VAG-autot toisinaan tuota tietyissä olosuhteissa/tilanteissa (sadekeli ja rivakampi liikkeellelähtö) ja niissä ei ollut koskaan 205/55R16 levempää kumia (useimmissa oli vielä kapeampia). Jopa mopoimmat vaparilla varustetut teki mulla tuota. Iskareihin asia ei liity, eikä renkaisiin.

Uusien takapotkujen ja nelivetojen kanssa en ole törmännyt kertaakaan vastaavaan käytökseen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Guido - 03.06.14 - klo:23:50
Hieman yli 20 tkm ajettu 1.8 TSI DSG Elegance Combilla ja tuo on ainoa tähän mennessä esiintynyt "vika". Peilin toiminnassa ei ole (vielä) mitään ongelmaa, mutta ajoasentoon kääntyessään matkustajan puoleinen peili pitää mielenkiintoista rutinaa / rouskutusta. Pitäisi käydä näyttämässä huollossa kun jaksaisi. Luultavasti hiljenee parilla tipalla voiteluainetta.

Mulla on samaa "ongelmaa" erimerkkisessä autossa. Säännöllisin väliajoin (eli periaatteessa kokoajan) menee sinne peilikopan ja sen jalan/nivelen väliin pölyä, likaa ja etenkin hiekkaa. Ne sitten hankaa sitä vaseliinimaista paksua rasvaa pois ja sen seurauksena kuuluu rutinaa, kun kääntää peilit kohti koria. Vaseliini kun vähenee ja vaseliinin seassa on vielä hiekanmuruja yms., niin alkaa rutina. Ilmeisesti tuo on asia, mille ei mitään voi, on vaan säännöllisin väliajoin lisättävä rasvaa sinne peilin jalkaan ja se auttaa.

Kunkku

Lainaus käyttäjältä: Kunkku - 27.05.14 - klo:12:44
No niin, tuli alle uusi Ocu huhtikuun alussa ja samalle päivälle liityin tuohon "dipped headlight beam-kerhoon" ja sittepä käyteltiin huollossa ja siihen vaihdeltiin xenon-polttimoa ja myöhemmin joku olikohan ohjainlaite.. Sitten tuli kuntoon. Ja kyseessä siis vänkärin puoli.
Mutta eilen syttyi taas merkkivalo kesken ajon ja tällä kertaa pimeni led-päivävalo myöskin vänkärin puolelta.. Nyt selvittävät maahantuojalta meneekö koko umpio vaihtoon.
Laitoin Elegance-mallin juurikin näitten valojen takia en niinkään muitten höysteiden, ajatuksena että eipähän tarvi pelleillä polttimoiden kanssa va empä ole uudessa autossa vielä näin paljon temppuillut valojen kanssa reilun kuukauden aikana!
Ja nuo muut näköjään muille tutut jutut oli kans eli vänkärin puolen oven kahva oli älyttömän jäykkä ja rasvasivat sen huollossa kun ihmettelivät samalla nuita valoja sekä tuo kitinä kuuluu maantienopeuksissa, ilmeisesti samaa vaivaa mitä edellä listattu.. huh..

Jep, tänäänhän se sitten kävi huollossa taas ja vaihtoivat jonku virtalähteen eli nyt toimii taas päiväledit normisti. Samalla kysyin saako tuota sähköistä peräluukkua menemään myös kiinnikin sisällä olevasta napista ja vastaus oli, että ei.. Muistelen lukeneeni täältä, että jollakin sellainen toiminto on saatu ohjelmoitua käyttöön. Tai sitten muistan väärin. No jokatapauksessa auto ollut 2 kuukautta ja valot toimineet normisti n. 2 viikkoa tästä ajasta, saa nähä joko tulee parannusta. Ongelma tosiaan ollut koko ajan tuolla vänkärin puolella ei muualla.


jantsa

Lainaus käyttäjältä: Kunkku - 05.06.14 - klo:21:32
Jep, tänäänhän se sitten kävi huollossa taas ja vaihtoivat jonku virtalähteen eli nyt toimii taas päiväledit normisti. Samalla kysyin saako tuota sähköistä peräluukkua menemään myös kiinnikin sisällä olevasta napista ja vastaus oli, että ei.. Muistelen lukeneeni täältä, että jollakin sellainen toiminto on saatu ohjelmoitua käyttöön. Tai sitten muistan väärin. No jokatapauksessa auto ollut 2 kuukautta ja valot toimineet normisti n. 2 viikkoa tästä ajasta, saa nähä joko tulee parannusta. Ongelma tosiaan ollut koko ajan tuolla vänkärin puolella ei muualla.

Luukun saa koodattua menemään kiinni sisä ja kaukosäätimen napeista, mutta eivät saa tehdä sitä merkkiliikkeissä. Samoin saa pois sen ärsyttävän piippauksen. Apua löytyy palstan kautta.

Kunkku

Lainaus käyttäjältä: jantsa - 05.06.14 - klo:21:45
Luukun saa koodattua menemään kiinni sisä ja kaukosäätimen napeista, mutta eivät saa tehdä sitä merkkiliikkeissä. Samoin saa pois sen ärsyttävän piippauksen. Apua löytyy palstan kautta.

OK, täytyy tutustua palstan juttuihin. Tuo ääni on kyllä todellakin ärsyttävä kun ei tuota ilkeä edes käyttää paikassa, jossa porukkaa ympärillä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Kunkku - 06.06.14 - klo:08:38
OK, täytyy tutustua palstan juttuihin. Tuo ääni on kyllä todellakin ärsyttävä kun ei tuota ilkeä edes käyttää paikassa, jossa porukkaa ympärillä.
Itselleni olen muuttanut VCDSllä äänen taajuudeksi 250 Hz, ei häritse enää samalla tavalla.

Loortti

Työmatka 2900 km ajetulla Octavialla päättyi sitten Länsiväylän varteen, josta onneksi sain juuri nilkuteltua lähimmästä rampista ylös.

Kiihdytin normaalisti liittymästä 80 km/h nopeuteen, jonka jälkeen tuli yhtäkkinen raju nykäisy, vaihde vapaalle ja kaikki mahdolliset vikamerkkivalot kojelautaan. Saatetekstinä tuli Gearbox malfunction ja acc + front assist disabled viestit. Samalla vaihde onneksi palasi, mutta lukkiutui, eikä suostunut vaihtamaan mihikään suuntaan. Lyhyen pysähdyksen ja auton sammuttamisen jälkeen yritin pari kertaa päästä liikkeelle mutta sama tapahtumasarja toistui jo heti liikkeellelähdön yhteydessä. Annoin auton seistä 15 min virrattomana, jonka jälkeen DSG laatikko alkoi taas toimimaan, mutta moottorin vikamerkkivalo jäi palamaan sekä auto vähä laiskan oloinen sekä vaihdot hieman tönkköjä. Sain auton kuitenkin nitkuteltua rauhaksiin Veholle odottamaan tuomiotaan hoitotoimenpiteistä.

Onneksi on liisari ja nyt sitten pikkuinen A-mersu alla toistaiseksi. Mutta tälläisiä "murheita" täällä suunnassa :)
2014 - 1.4 TSI DSG Elegance Combi Metal Gray

BMF

Lainaus käyttäjältä: Loortti - 06.06.14 - klo:11:01
Työmatka 2900 km ajetulla Octavialla päättyi sitten Länsiväylän varteen, josta onneksi sain juuri nilkuteltua lähimmästä rampista ylös.

Kiihdytin normaalisti liittymästä 80 km/h nopeuteen, jonka jälkeen tuli yhtäkkinen raju nykäisy, vaihde vapaalle ja kaikki mahdolliset vikamerkkivalot kojelautaan. Saatetekstinä tuli Gearbox malfunction ja acc + front assist disabled viestit. Samalla vaihde onneksi palasi, mutta lukkiutui, eikä suostunut vaihtamaan mihikään suuntaan. Lyhyen pysähdyksen ja auton sammuttamisen jälkeen yritin pari kertaa päästä liikkeelle mutta sama tapahtumasarja toistui jo heti liikkeellelähdön yhteydessä. Annoin auton seistä 15 min virrattomana, jonka jälkeen DSG laatikko alkoi taas toimimaan, mutta moottorin vikamerkkivalo jäi palamaan sekä auto vähä laiskan oloinen sekä vaihdot hieman tönkköjä. Sain auton kuitenkin nitkuteltua rauhaksiin Veholle odottamaan tuomiotaan hoitotoimenpiteistä.

Onneksi on liisari ja nyt sitten pikkuinen A-mersu alla toistaiseksi. Mutta tälläisiä "murheita" täällä suunnassa :)

No niin. Ensimmäinen julki tuotu moottori-/vaihteisto-vika kyseiseen moottori+vaihteisto yhdistelmään III-kopassa. Muistahan käydä täällä palstalla ilmoittelemassa mitä oli vialla...  :o
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Octavist

Lainaus käyttäjältä: jomps - 03.06.14 - klo:00:03
Ei nyt varmaan mene ihan vielä murheiden joukkoon, mutta kylläpä on alkanut kuulua mojova natina ja rutina jostain ovipahvien suunnalta aina kun ajaa jonkin pienenkin korokkeen yli, etenkin jos hieman sivusuunnassa. Ihanko koko auto olis vähän lötkö, ikäänkuin kori vähän joustais narinan kera. Ei nyt pahasti mut osuu korvaan kyllä alle 10tkm ajetussa autossa kumminkin.


Samaa ongelmaa omassanikin ja tänään hieman jaksoin selvitellä hommaa lisää, kun on meinaan kohtuu ärsyttävä tuollainen jatkuva natina 35 Kâ,¬ autossa jota ei ole ikinä ollut edes aikoinani omistamassani 13 Kâ,¬ Opel Corsassa.

Huomasin, että oikeanpuolen etu- ja takaoven tiivisteet pitävät hirveätä narinaa kun ovia painaa kevyesti sisäänpäin. Vasemmalta puolelta ei kuulu mitään. Vaikuttaisi, että linjalla on ollut jotain huonoa tiivistekumia juuri tuolla oikealla puolella. Voi vaan kuvitella Skoda-huollon ilmeen kun menee vaatimaan narisematonta tiivistettä oviin.

Viitsisitkö käydä painelemassa samalla lailla ovia niin selviäisi onko joku yleisempikin ongelma, että huonoja tiivisteitä on päässyt oviin.

BMF

#1407
Lainaus käyttäjältä: Octavist - 07.06.14 - klo:21:50

Samaa ongelmaa omassanikin ja tänään hieman jaksoin selvitellä hommaa lisää, kun on meinaan kohtuu ärsyttävä tuollainen jatkuva natina 35 Kâ,¬ autossa jota ei ole ikinä ollut edes aikoinani omistamassani 13 Kâ,¬ Opel Corsassa.

Huomasin, että oikeanpuolen etu- ja takaoven tiivisteet pitävät hirveätä narinaa kun ovia painaa kevyesti sisäänpäin. Vasemmalta puolelta ei kuulu mitään. Vaikuttaisi, että linjalla on ollut jotain huonoa tiivistekumia juuri tuolla oikealla puolella. Voi vaan kuvitella Skoda-huollon ilmeen kun menee vaatimaan narisematonta tiivistettä oviin.

Viitsisitkö käydä painelemassa samalla lailla ovia niin selviäisi onko joku yleisempikin ongelma, että huonoja tiivisteitä on päässyt oviin.

Kokeile ihan ensimmäiseksi silikoonia tiivisteisiin ja jos ei auta niin sitten ovien säätö "tiukemmalle"....Eiköhän se tiiviste ole ihan normikamaa...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

zagg

Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.06.14 - klo:22:27
Kokeile ihan ensimmäiseksi silikoonia tiivisteisiin ja jos ei auta niin sitten ovien säätö "tiukemmalle"....Eiköhän se tiiviste ole ihan normikamaa...

suosittelisin silikonin sijaan tiivisteisiin Krytoxia.
Löytyy ainakin DuPontilta itseltään ja VW:ltä.
.

Nykäne

Halvemmalla pääsee, kun sivelee pyykinhuuhteluaineella tiivisteet.
Glf V TSI 90kW -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy