Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

zagg

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 23.04.14 - klo:21:26
Onko tuo TDI/RS TDI ongelma vai onko myös TSI kuskeilla vastaavaa? Minulla ei ole moista tehnyt manuska RS:llä... vai onko DSG juttu.

ei ole tehnyt myöskään, dsg ja tsi (ilman ärässää)
.

pehmis

Tänään tuli ilmotus, että joku kutsu softan päivitykseen tullut. Päivityksellä ei kiirettä ja koskee jotain polkimiin liittyen. Itsellä ei mitään vikaa polkimiin liittyen. Onkos jollain jotain ollut tai onko muille tullut ilmoitusta? En tiedä mitä versioita koskee.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

765turbo

Joku jo mainitsikin tuosta poljinpäivityksestä toisessa aiheessa. Liittyy kuulemma siihen että auto ei kiihdy kunnolla kun polkee kaasua. Ilmeisesti varotoimi tuo päivitys ja hyvä niin.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21383.msg458671#msg458671

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: pehmis - 24.04.14 - klo:18:16
Tänään tuli ilmotus, että joku kutsu softan päivitykseen tullut. Päivityksellä ei kiirettä ja koskee jotain polkimiin liittyen. Itsellä ei mitään vikaa polkimiin liittyen. Onkos jollain jotain ollut tai onko muille tullut ilmoitusta? En tiedä mitä versioita koskee.

Ei ole vielä tullut kutsua huoltoon. Toivottavasti tulee.

Eco-moodilla ajellessa, kun auto rullaa vapaalla, auto ei aina tajua että kaasua painetaan.
Uskoisin että korjaus on juuri tuohon ongelmaan.

Normi tai sporttimoodilla ongelmia ei itsellä ainakaan ole ollut.

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: Skoudatar vm.14 - 23.04.14 - klo:08:42
Ja täällä myös sama ongelma, vakkari päällä, suora tasainen tie (ei vaihteenvaihtotarvetta) ja silloin tällöin tulee pieni nykäisy. Auto Rs tdi dsg.
Ilmoitelkaa jos tähän löytyy ratkaisu.

Toinen juttu, nyt huomattu, että kun vauhti on 120 km/h --> niin kuskin puolelta tuulilasin ja ratin välistä kuuluu ylimääräistä suhinaa, rahinaa/resonointiääni,
vähän niin kuin joku tiiviste falskaisi tms. Kesärenkaat ollut jo kuukauden ja säännöllisesti ajettu 120-135 mittarin mukaan.

Ja mulla sama juttu myös. Käytin pajalla, eivät saaneet lenkillä ilmiötä esille; ei toimenpiteitä. Tdi dsg rs combi.

focceristi

No ei vikoja mut pieniä murheen alkuja ::) Ensinnäkin nuo B ja C pilareiden(onkohan nimitys oikein) mustat kiiltävät osiot kyllä naarmuherkkiä kuten jo mainittukin täällä. Liekö vahasta apua tuohon? Tai jotain muuta.. Sitten se öljynsyönti. 1200km ajettu ja mittatikku puolessa!? Fiksuna en tietenkään tarkastanut pintaa liikkeen pihalla :-[ Ohjekirjan mukaan 5000km asti voi öljyä kulua tavanomaista enemmän joten lisäillään kohta. Sisäänajovaihe vielä joten mahottomia ei kaahailtu. Tuosta ei varmaan vielä kannata unia menettää? Toivottavasti tasaantuu. Onkohan tuo tyhjäkäyntiääni normaalistikin tuollainen oisko rohiseva vai miten kuvailisi. Ihan kuin jokin "siipi" osuisi kevyesti johonkin, oisko flektin? Kylmänä ja kuumana sama. Voi olla että kuvittelenkin liikaa mutta "pehmeä" tuo tyhjäkäynti ei vissiin normaalistikaan ole, vai?
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 28.04.14 - klo:16:33
No ei vikoja mut pieniä murheen alkuja ::) Ensinnäkin nuo B ja C pilareiden(onkohan nimitys oikein) mustat kiiltävät osiot kyllä naarmuherkkiä kuten jo mainittukin täällä. Liekö vahasta apua tuohon? Tai jotain muuta.. Sitten se öljynsyönti. 1200km ajettu ja mittatikku puolessa!? Fiksuna en tietenkään tarkastanut pintaa liikkeen pihalla :-[ Ohjekirjan mukaan 5000km asti voi öljyä kulua tavanomaista enemmän joten lisäillään kohta

Ihmettelen mustan/pilareiden herkkää naarmuuntumista kun en itse sellaista huomannut vaikka talvi meni automaattipesuissa?! Toki pientä naarmua näkyy aurinkoa vasten kun katsoo, muttei mikään pesu takaa täysin naarmutonta pintaa. Öljynkulutusta itsellä ei oikeastaan ollenkaan vaikka auto välillä saanut kunnolla "kenkää". N. 15 tkm takana, mittatikku lähes ylärajalla (tiedä onko ollut yli maksimin uutena, en tarkistanut). Mistäköhän nuo eri öljynkulutukset johtuvat, eri ajotavoista (pätkä vs pidempää matkaa)?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

focceristi

Itsellä enempi pidempää matkaa ajettu. Hakureissu n.800km, 2x160km ja loput pikkupyöritystä ja mittarissa n.1200km! Tuolla hakureissulla helähti 600km kohdalla tuo left dipped beam herjakin ;) Sen jälkeen ei oo kuulunu eikä näkyny herjoja. Ei pitäis seikkailla täällä kun alkaa pelkäämään että mikä seuraavaksi ongelmaksi ::) En Premiumia odottanutkaan mutta muuten ihan laadukas tuotos!
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 28.04.14 - klo:17:40
Itsellä enempi pidempää matkaa ajettu. Hakureissu n.800km, 2x160km ja loput pikkupyöritystä ja mittarissa n.1200km! Tuolla hakureissulla helähti 600km kohdalla tuo left dipped beam herjakin ;) Sen jälkeen ei oo kuulunu eikä näkyny herjoja. Ei pitäis seikkailla täällä kun alkaa pelkäämään että mikä seuraavaksi ongelmaksi ::) En Premiumia odottanutkaan mutta muuten ihan laadukas tuotos!

Oletko laittanut jo kuvia tänne moon whitesta ? Tullut muutama autokaupan piha katsottua et miltä tuo livenä näyttäisi ;) enpä ole vielä tuota väriä nähnyt.

AV

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 28.04.14 - klo:16:33
No ei vikoja mut pieniä murheen alkuja ::) Ensinnäkin nuo B ja C pilareiden(onkohan nimitys oikein) mustat kiiltävät osiot kyllä naarmuherkkiä kuten jo mainittukin täällä. Liekö vahasta apua tuohon? Tai jotain muuta.. Sitten se öljynsyönti. 1200km ajettu ja mittatikku puolessa!? Fiksuna en tietenkään tarkastanut pintaa liikkeen pihalla :-[ Ohjekirjan mukaan 5000km asti voi öljyä kulua tavanomaista enemmän joten lisäillään kohta. Sisäänajovaihe vielä joten mahottomia ei kaahailtu. Tuosta ei varmaan vielä kannata unia menettää? Toivottavasti tasaantuu. Onkohan tuo tyhjäkäyntiääni normaalistikin tuollainen oisko rohiseva vai miten kuvailisi. Ihan kuin jokin "siipi" osuisi kevyesti johonkin, oisko flektin? Kylmänä ja kuumana sama. Voi olla että kuvittelenkin liikaa mutta "pehmeä" tuo tyhjäkäynti ei vissiin normaalistikaan ole, vai?
Ei kannata olla huolissaan tuosta öljynkulutuksesta. Jos et kerran luovutuksessa tarkastanut niin luultavasti oli jo silloin puolessa välin tikkua. Mulla oli kun tarkastin, myyjä sit kipaisi huollon puolelta hakemassa litran pullon josta lisättiin n.3 -4 desiä et saatiin oljy ylätasolle. Huollossa olivat tietoisia et ei välttämättä ole ylätasolla mutta oli kuulema ohjeet et ei lisätä.
Mulla ainakin omaan korvaan tyhjäkäynti on siisti ja pehmeä. Sensijaan vedättäessä moottorin ääni muuttuu karkeaksi, onko muilla sama?

focceristi

En ole vielä kuvia laitellut kun olen odotellut että zagg ehtisi ensin kun on samaväriset kiesit ;D Itteäni kyllä harmittanu kun töpeksin tuon öljytarkistuksen silloin uutena! Mikähän juju siinä on että luovutuksessa ei tuota tikkua laiteta ylärajaan? Voisvat sitten sanoa tuosta ettei ihmettelisi jälkeenpäin. Vaikea kuvailla tuota väriä mutta hämärässä tosiaan näyttää "sinisävyiseltä" ja auringossa kirkkaan valkoiselta, ot vähän mutta sanoinpa...
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

cannon

Onko muilla ollut havaittavissa ovien asemointivirheitä eli että ovi ei näyttäisi olevan oikeassa linjassa ja siksi ei sulkeudu kevyesti? Kun ovi on hieman raollaan näkee selvästi, että oven ja auton sivun pokkaukset ja listat ei ole samassa linjassa, kiinni ollessa ne ovat.

Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Autoinssi

40.000 km ajettu 1,4 TSI HB manuaalilla. Talvella pari kertaa jäi vasen umpio sojottamaan vasemmalle kello yhteentoista, sadekelillä maantiellä pitkään jarruttamatta ensimmäinen jarrutus meinasi jonkun kerran mennä pitkäksi. Ei muuta. Oon tyytyväinen kokonaisuuteen.

zagg

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 28.04.14 - klo:19:43
En ole vielä kuvia laitellut kun olen odotellut että zagg ehtisi ensin kun on samaväriset kiesit ;D

Vaikea kuvailla tuota väriä mutta hämärässä tosiaan näyttää "sinisävyiseltä" ja auringossa kirkkaan valkoiselta, ot vähän mutta sanoinpa...

No nyt avasin pelin ;)
.

EskoP

Ei varsinainen vika, mutta nolo ominaisuus köpelöräpylälle sattui, kun liikennevalopysähdyksessä piti painaa start-stop pois päältä, sormi osui viereiseen takaluukun nappiin, ja luukku alkoi nousemaan (onneksi puskurissa ei ollut toista autoa kiinni) :-[ Saako luukun avaamisen jollain keinolla estettyä silloin kun moottori on ns tulilla eli ollaan menossa liikenteessä, ja vaikka oltaisiin pysähdyksissä? Sen verran testasin, että jos auto liikkuu, ei luukku silloin kylläkään avaudu napista.

Onko muilla sattunut em kaltaista tilannetta kohdalle? Tarkkaavaisuus herpaantui osittain siksi, että samaan aikaan oli puhelu päällä...
Superb III Elegance 2,0 TDI Sedan Moon white

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: EskoP - 29.04.14 - klo:08:51
liikennevalopysähdyksessä piti painaa start-stop pois päältä, sormi osui viereiseen takaluukun nappiin, ja luukku alkoi nousemaan (onneksi puskurissa ei ollut toista autoa kiinni) :-[ Saako luukun avaamisen jollain keinolla estettyä silloin kun moottori on ns tulilla eli ollaan menossa liikenteessä, ja vaikka oltaisiin pysähdyksissä? Sen verran testasin, että jos auto liikkuu, ei luukku silloin kylläkään avaudu napista.

Miksi sun piti sitä SS-nappia painaa? DSG:llä on todella helppo säädellä SS:ää jarrupolkimella. Jos painaa jarrua erittäin kevyesti auto ei sammu. Jos painaa kovemmin auto sammuu. Eli SS nappia on turha painella.

Tuohon luukun avaus juttuun auttaa sen koodaminen niin, että menee myös ohjaamon napista kiinni. Jos ko. hassi tapahtuu painaa vain uudestaan nappia ja luukku menee kiinni. Sitä en tiedä saako jotenkin koodattua niin, että ei aukea, jos auto käy (tämä olisi kyllä älytön koodaus muutenkin).

tet

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 23.04.14 - klo:21:52
Skodan puolesta en osaa - näin odottelevana - vastailla, mutta F20 Bemussa oli jarrujen kuivatustoiminto. Sadesäällä muutaman sadan metrin välein auto käytti jarrupaloja lähellä levyjä. Lämmön vaikutuksesta levyt pysyvät kuivana ja ovat nopeammin käytettävissä sadesäälläkin.

Voisikoolla tuosta kyse?

Sama toiminto on VAGeissakin, ainakin sadetunnistimella varustetuissa. Sen toimintavälistä en tiedä, itse en ole koskaan huomannut sen toimintaa mitenkään. Tänä keväänä tuskin muutenkaan nykimiset sateen aikaansaamista toiminnoista johtuu, kun ei ole satanut. :P
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 29.04.14 - klo:09:15
Miksi sun piti sitä SS-nappia painaa? DSG:llä on todella helppo säädellä SS:ää jarrupolkimella. Jos painaa jarrua erittäin kevyesti auto ei sammu. Jos painaa kovemmin auto sammuu. Eli SS nappia on turha painella.

Mun mielestä tuo jarrun painaminen on aika hankalaa, välillä tuntuu että pieni hipaisu jarruun niin se sammuu ja sit välillä saa painaa reippaasti niin sitten vastaa sammuu. Välillä vähän hankala... :/ En tiedä onko eroa Audissa ja Skodassa. Ja sitten jos olet esim. alamäessa joudut painamaan enemmän, niin paljon että auto pysyy paikalla ja melkeen aina silloin om audi ainakin sammuu. :/

EskoP

LainaaMiksi sun piti sitä SS-nappia painaa? DSG:llä on todella helppo säädellä SS:ää jarrupolkimella. Jos painaa jarrua erittäin kevyesti auto ei sammu. Jos painaa kovemmin auto sammuu. Eli SS nappia on turha painella.

Niinpä, mutta eipä tuo mahda toimia jos pysähdys on jyrkähköön ylämäkeen? Pitää vielä testata, kun on vakioreittejä.
Superb III Elegance 2,0 TDI Sedan Moon white

kaide

1. ärsyttävä ominaisuus : Lasikatto nitisee ja natisee . Kuulostaa siltä kuin joku nirskuttelisi styroksia korvan juuressa . PRKLS !!! Pitääpä voidella jollakin silikonin sukuisella ( ei kuitenkaan silikonilla ) ne tiivisteet
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Jyri

Omassani ei lasikatto pidä mitään ääntä, vai johtuisiko pehmeistä kitkoista, ettei vielä ole tullut kanttailtua  ::)

kaide

Raportoin toisenkin bugin  ajomäärällä 1293km

Vaihteisto vaihtaa täysin randomilla kesken ajon Normal -> Sport asetukselle ja takaisin normal modeen saa vaihtamalla ajoasetuksen individualista ( jossa kaikki normaalissa paitsi ohjaus )  normaaliin ja takas individualiin . Softabugi siis todennäköisesti ajoasetuksen valinnassa , jossa ei kyllä laatikolle ole edes erilistä asetusta tuossa individual valikossa

Raportoin kolmannen "vian" : Ei kulkenut Saksassa kuin 262 mittariin ja 249 gps.ään . LAISKA PASKA  :P

Lasikaton natina korjaantui voitelemalla etuosan ja takaosan välinen tiiviste
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: kaide - 30.04.14 - klo:17:52

Raportoin kolmannen "vian" : Ei kulkenut Saksassa kuin 262 mittariin ja 249 gps.ään . LAISKA PASKA  :P


No onhan tuo nyt herranenaika toivottoman laiskaa menoa! Ei rikkonut edes Auton kulkurajaa 250 todellisella nopeudellaan! Huh huh! :(   ;D

Oliko tuo testaus Saksassa vai "saksanosuudella"? ;)

makkis

Tuon vikaraportin innostamana oli pakko lähteä hakemaan saksasta kepua. Gepsiin se 250 km/h  ;D

Pitää hakea huomenna lisää, jos joku ehtisi repsikaksi nappaamaan kuvia.

Keli oli saksassa +1 ja kuiva. Aika kinnaamista tuo kuutosella vedettävä väli 220-250 mutta tasamaalla anyway. Oma tarkoitukseni oli faktisesti tutkia onko tässä rajoitin 250 km/h mutta eipä selvinnyt, sen verran aneemista tuo meno oli noilla vauhdeilla. Kierroksia olisi ollut vaikka kuinka paljon jäljellä eli voima loppui.

Sinänsä ajolleen täysin ok, satasesta erottaa vain huminan voimakkuus ja putkinäkö. Alusta on edelleen täysin eleetön mistä "ten poeng" koska kakkonen oli aika pelottava samassa vauhdissa.

Peeveli

Kiitos teille testaajakuskit kokemuksistanne! Täytyy RS:llä käydä kanssa saksanosuuksilla venttiilinnousutestissä kun se pentele vaan joskus tulisi. :P

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.04.14 - klo:19:50


Sinänsä ajolleen täysin ok, satasesta erottaa vain huminan voimakkuus ja putkinäkö. Alusta on edelleen täysin eleetön mistä "ten poeng" koska kakkonen oli aika pelottava samassa vauhdissa.

Joo, täysin eleetöntä menoa . Oikeastaan eka ns tavisauto jolla voi vetää ihan reikä päässä . Tossa DSG.ssä kiekat oli abouts 5500 tuolla 249 nopeudella. Miksi helvetissä toi kutonen on tossa tomaatissa noin pitkä ?!? 
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: kaide - 30.04.14 - klo:20:31
Miksi helvetissä toi kutonen on tossa tomaatissa noin pitkä ?!?
Myötätuuliosuuksia varten 8)

Letangi

Onko muut huomanneet jarruista kuuluvan aika voimakkaankin laahaavan äänen? Kuuluu parhaiten kun aamulla lähtee ajoon eikä oikeastaan häviä missään vaiheessa. Tämä siis jarrutettaessa ei muuten. Samaa vikaa oli edellisessä Octaviassa. Huollossa käskettiin sillon vain käyttämään jarruja kovemmin. Ei viittis kuitenkaan aina vetää lukkojarrutuksia...


Sent from my iPad using Tapatalk

kaide

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 01.05.14 - klo:19:05
Onko muut huomanneet jarruista kuuluvan aika voimakkaankin laahaavan äänen? Kuuluu parhaiten kun aamulla lähtee ajoon eikä oikeastaan häviä missään vaiheessa. Tämä siis jarrutettaessa ei muuten. Samaa vikaa oli edellisessä Octaviassa. Huollossa käskettiin sillon vain käyttämään jarruja kovemmin. Ei viittis kuitenkaan aina vetää lukkojarrutuksia...


Sent from my iPad using Tapatalk

Kuuluu jokaisessa autossa ja johtuu esim yön aikana levyihin kertyneestä hiekasta , pintaruosteesta jne. Lähtee pois parilla jarrutuksella
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Petteri J.

Räsällä 4000km takana ja ratin nahka on kulahtanut klo 10:n kohdalta niin, ettei niistä pienistä kuopista ole juuri mitään jäljellä. Kämmeneni ovat kuin lapsen peppu, eikä sormuksia ole, joten siitä ei voi olla kysymys. Mietityttää miltä toi ratti näyttää kahden vuoden kuluttua...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy