Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Emil Eagle

Sivustakatsojan ihmettelyä uuden automallin takavaloista:

1) Olen nähnyt vasta yhden LB:n takavalot päällä (harvinainen auto täälläpäin). Siinä ei palanut C-kirjaimen mallisen takavalon ylä- eikä alasakarat kummallakaan puolella, vaan pelkästään pystysuora osa. Normaalia? Farmarissa takavalot palavat täytenä C:nä.

2) Toinen kummastus: Aamuhämärässä kombi pysähtyi viereen liikennevaloissa. Takavalot eivät palaneet, vain jarruvalot. Heti asian huomattuani takavalot syttyivätkin, mutta edessä ei näyttänyt syttyvän mitään edelläolevan auton perän valaisusta päätellen. Mitä tapahtui? Kuski laittoi parkit päälle?
Kiitokset mukavasta foorumista.

Homer

Pieretin Sport -asennossa, ohjauspaneelin ylä-/keskialueelta kuuluu resonaatiota, niinkuin joku johto/klipsi surraisi jotain kovaa vasten. Olen lukenut pierettimen virheellisestä asennuksesta. Onko kellään tehty huollossa ao. Ongelmaan korjausta ja onkohan iso operaatio. Luulisi että infotainment -näytön vetämällä ulos pääsisi ongelman lähteeseen käsiksi?

Mide

Lainaus käyttäjältä: Mide - 02.03.14 - klo:12:40
Testeri tosiaan antanut ainoastaan lämpötila-anturivikakoodeja, joten huoltoliike ei ole sen kummemmin paneutunut asiaan ja vaihtanut vain anturit. Täytyy tuota termostaatti vaihtoehtoa heille tarjota, kun eivät itse näytä harjoittavan ajatustyötä ollenkaan. Viime huoltokerralla oli paikalle saatu oikein skoda-expertti, joka autoani tutki.  ;D Ex-Pertistä ei vain hirveästi ollut hyötyä.

Ehkäpä tulevalla viikolla saan lisäinfoa, miten asian kanssa edetään.

Ensi viikolla olisi taas aika huollolle ja tällä kertaa vaihdetaan termostaatin kansi sekä vesipumppu. Katsotaan mitä tällä saadaan aikaiseksi, sillä kohta alkaa huumori loppua ;D. Uusimmat korjausehdotukset ovat tulleet suoraan tehtaalta, joten kovin luottavaisena olen tällä kertaa.

Olen tyytyväinen hankintaani kaikesta huolimatta (kunhan vika saadaan korjattua).

livejungle

Omastani on täysin hävinneet dipped right beam valoherjat. Ei ole viimeiseen 3 viikkoon muistuttanut asiasta.
Tiedä mikä sitten aiheutti tuon alkumatkasta. Seuraillaan josko ensitalvena kovilla pakkasilla ilmenisi uudestaan.

uula

Meidän ocusta katosi myös "dipped left beam" herjat, vaati vain kolme käyntiä m-autolla. Viimeisellä kerralla vaihdettiin ohjausyksikkö, aiemmilla kerroilla yrittivät tekohengittää vanhaa yksikköä. Toimivat kuulemma ohjeistuksen mukaisesti.
Skoda Octavia 1,2 tsi elegance.

Tepu

Onko muilla samanlaista "ongelmaa" havaittavissa? Eli se hopeanvärinen kiekko, mikä on vanteen ja jarrulevyn välissä ja missä vanne on kiinni, niin se on ruosteessa. Edessä ihan normaalit, mutta takana ruostetta molemminpuolin.
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Tepu - 09.03.14 - klo:12:59
Onko muilla samanlaista "ongelmaa" havaittavissa? Eli se hopeanvärinen kiekko, mikä on vanteen ja jarrulevyn välissä ja missä vanne on kiinni, niin se on ruosteessa. Edessä ihan normaalit, mutta takana ruostetta molemminpuolin.

Eli siis takajarrulevyn vannetta vasten oleva ruosteessa? Normaalia, sanoisin.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Tepu

En tiedä sen osan nimeä, mutta se joka näkyy vanteen ja levyn välissä ja on varmaan n.7cm leveä ja hopeinen väriltään.  :)
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

Homer

Ruosteenalkua ao. Kiekossa täälläkin, ajoa vasta 2 kk!

tapanixxx

Käsittääkseni puhutte takanavasta.

Huonompilaatuiset ruostuu nopeasti. Tässä tapauksessa on kyse siitä.

Ei juuri muuta haittaa kun kosmeettinen. Tosin huonolaatuinen takanapa tarkoittaa huonolaatuista takalaakeria, joten kovin pitkäikäistä en noista laakereista odota jos napa jos ruostuu. Säästökohde.

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: Tepu - 09.03.14 - klo:13:39
En tiedä sen osan nimeä, mutta se joka näkyy vanteen ja levyn välissä ja on varmaan n.7cm leveä ja hopeinen väriltään.  :)

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 09.03.14 - klo:14:35
Käsittääkseni puhutte takanavasta.

Kun jarrulevy ja vanne ovat paikallaan, niin ei kai niiden välissä sentään napa näy, vaan jarrulevyn keskiöosa.  ;)

Paksua materiaaliahan se on ja ruoste häiritsee vain silmää. Voisi kai sitä kevyen hionnan jälkeen koittaa käsitellä esim. sinkkisprayllä ja maalilla, tai jos helpon mutta vain hetkellisesti vaikuttavan ehostuksen haluaa esim. renkaiden vaihdon yhteydessä tehdä, hieroo alueelle ohuesti alumiinitahnaa. Toki kaikissa näissä tapauksissa täytyy varoa, ettei ainetta päädy jarrulevyn kulutuspintaan.

Maalauksen tai muun pinnoituksen keston kannalta paikka on tietysti hankala.

BMF

Käytinpä valkoista ratsuani harjapesussa ja auto tuli puhtaana ulos paitsi että pinnassa oli semmoiset viirupaskarannut jotka ei taida lähtä kun hiomakoneella pois pinnalta. Eipä paljoo harmitakkaan. Hinkasin muutaman tunnin pesun jälkeen ja se pikikurapaska ei kyllä lähe nii V***N millään.

ps. Ihanaa tämä kevät aika.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

darthjysky

Eikö tuota varten olekkin kaikkia liuotin pesuja ettei joudu hankaamaan paskaa irti
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

BMF

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 09.03.14 - klo:18:13
Eikö tuota varten olekkin kaikkia liuotin pesuja ettei joudu hankaamaan paskaa irti

Tämäpä ei ollutkaan mitä tahansa paskaa. Oli se kaiken kattava pesu. pitäisi olla liuottimet jne...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

darthjysky

Harjapesu eli ilmeisesti pesuautomaattii. Black magic ei oo tullu semmosessa kunnolla puhtaaks ikinä. No okei uutta en oo harjallisessa edes käyttäny. Käsinpesujampalle ku vie ni se vaa pystyy keskittymää niihi ongelma kohtii, toisin ku se automaagi
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

seatts

Avainsana talvella candy whiten kanssa on pienpoistaja, sillä olen itse joutunut putsailemaan joka viikko pesun yhteydessä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

skt1

Auto Glymin 'kultaglymi' poistaa erinomaisen helposti kaikenlaiset piki yms. tahrat ja viirut.

Ouzi

Juttelin lauantaina metroautossa mekaanikon kanssa ja kysyin taka-akselin kolahduksista ja sanoi et on octaviassa kaikissa missä tämä yhdystanko akseli. Ja sanoin et ajoi ihan uudella oculla eikä enään kolissut. Ovat jollekin iskarit vaihtaneet mutta ei auttanut. Epäili et tulee jossain vaiheessa joku kampanja jolla korjattaisiin tuo tömähtelevä ääni.

skt1

Koeajoin viime viikonloppuna 1.4 Octavia Combin ja tuossa yksilössä tuo tömähtely loisti poissaolollaan. Muutama kuukausi sitten koeajamassani vastaavassa Combissa tuo kyseinen tömähtely kyllä selkeästi kuului.

BMF

Lainaus käyttäjältä: BMF - 09.03.14 - klo:16:29
Käytinpä valkoista ratsuani harjapesussa ja auto tuli puhtaana ulos paitsi että pinnassa oli semmoiset viirupaskarannut jotka ei taida lähtä kun hiomakoneella pois pinnalta. Eipä paljoo harmitakkaan. Hinkasin muutaman tunnin pesun jälkeen ja se pikikurapaska ei kyllä lähe nii V***N millään.

ps. Ihanaa tämä kevät aika.

Taidanpa kokeilla tuota Sonax asfalttipienpoistoainetta. Ainakin nimensä mukaan luulisi toimivan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/607141/Sonax-Asfalttipienpoistoaine-300ml
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Atro

Lainaus käyttäjältä: skt1 - 09.03.14 - klo:20:10
Koeajoin viime viikonloppuna 1.4 Octavia Combin ja tuossa yksilössä tuo tömähtely loisti poissaolollaan. Muutama kuukausi sitten koeajamassani vastaavassa Combissa tuo kyseinen tömähtely kyllä selkeästi kuului.

Onko tämä tömähdys jotenkin erikuuloinen kuin etuakselilta tuleva? Kyllä itelläkin tömähtää pehmeästi montun tai asfalttisauman kohdalla mutta ihan samanlainen vaimea ääni kuuluu edestä ja takaa. Toisaalta en ole kyllä sellasessa autossa istunut josta ei samassa tilanteessa tömähdystä kuuluisi.

Härkönen

#1131
Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 06.03.14 - klo:14:40
Sivustakatsojan ihmettelyä uuden automallin takavaloista:

1) Olen nähnyt vasta yhden LB:n takavalot päällä (harvinainen auto täälläpäin). Siinä ei palanut C-kirjaimen mallisen takavalon ylä- eikä alasakarat kummallakaan puolella, vaan pelkästään pystysuora osa. Normaalia? Farmarissa takavalot palavat täytenä C:nä.

2) Toinen kummastus: Aamuhämärässä kombi pysähtyi viereen liikennevaloissa. Takavalot eivät palaneet, vain jarruvalot. Heti asian huomattuani takavalot syttyivätkin, mutta edessä ei näyttänyt syttyvän mitään edelläolevan auton perän valaisusta päätellen. Mitä tapahtui? Kuski laittoi parkit päälle?

Takavalot eivät pala normaalisti jos päiväajovalot ovat päällä.
Parkit kun on kytkettynä niin luulisin että palavat myös takavalot.

Itselleni takavalot on kytketty aina palamaan kun auto on käynnissä.
Metroautossa ohjelmoivat VCDS:llä tuon ennen auton luovutusta. Suosittelisin kyseistä operaatiota kaikille muillekkin.

Lainaus käyttäjältä: BMF - 09.03.14 - klo:16:29
Käytinpä valkoista ratsuani harjapesussa ja auto tuli puhtaana ulos paitsi että pinnassa oli semmoiset viirupaskarannut jotka ei taida lähtä kun hiomakoneella pois pinnalta. Eipä paljoo harmitakkaan. Hinkasin muutaman tunnin pesun jälkeen ja se pikikurapaska ei kyllä lähe nii V***N millään.

ps. Ihanaa tämä kevät aika.

Liuotinta kun hankaat rätillä niin lähtee.  ;)
Kun vaan kysessä on kunnon vetyliukkari eikä mitään bioliuotinta.

kilpeju

Ilmeneekö muilla seuraavanlaista vikaa? Kyseessä siis combi elegance 1,4 Tsi man
Noin kuukauden on ollut havaittavissa "himmaamista", tasainen kaasu vauhtia noi sata, alkaa sellainen pehmeä nykiminen.. Pienemmillä nopeuksilla tekee samoin, persuiksissa tuntuu siis selkeästi! Vakionopeudensäädin päällä ei tuota tee.
Viime viikolla kävi kseoneiden ohjain yksikön vaihdossa, ja muina tarkistuskohteina oli..
+Valoanturin toimimattomuus (vaihdettiin)
+Startin rääkäsy (kysely maahantuojalle) aloitti rääkäsyt noin 1000km jälkeen
+Valoherjojen (dipped...) käynyt jo kaksi kertaa ko. asian vuoksi, ekakerralla vaihdettiin lamppuja ja tarkastettiin maadoituksia.
+Nykiminen/himmaaminen tasaisella kaasulla (kysely maahantuojalle) Asentaja oli koeajolla todennut asian, ollut sitä mieltä että ohjelmistovika!
No ohnhan tuossa jo listaa..
Muuten olen ollut kyllä todella tyytyväinen skodaan Opelin jälkeen, alkaa vaan ärsyttää tuo jatkuva ramppaaminen huollossa.. Kilometrejä takana noin 2000km
Ja jalkatilavalot puuttuu tietysti :D

darthjysky

Onhan siinä listaa. Itse en ehkä olisi noin tyytyväinen enää. Onneksi itsellä ollut vain tuota error valo showta johon ei vielä ratkaisua ole löytynyt. Keskiviikkona uutta yritystä. Samalla vaihtavat toisen takapenkkien bassokajarin, on kuulemma rikki. Siitäkö se johtuukin ettei musiikissa ole potkua? Noh eipä varmaa muutu miksikään vaihtamallakaan kun ihan perus bolero setti.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

darthjysky

Tänää soittelin Laakkoselle että mitenkäs tuo sijaisuato takuuhuolloissa. Skodalla ei ilmeisesti moinen kuulu. No ilmotin sitten että joo, pitää siirtää aikaa koska keskiviikkona ei onnistu ilman sijaisautoa. Virheilmotus pelleilyn takia on auto taas tarkotus koko päivä olla valohoidossa ni huoltohäiskä totes että heille tulee halvemmaks antaa miulle se auto päiväks käyttöö ku antaa huoltomiehen pyöritellä peukaloita koko päivän.

Tuota en tiennyt takuuhuolloista, kuten en aiemmin selvinnyttä tietoa että takuuhuollossa kuluneet bensatkin menee omasta pussista. Nämä ovat kait sitten premium merkkien palvelua.

Onneksi tällä kertaa autoliike suostui sijaisauton antamaan, mutta on silti oudon kuulosta että jos tehdas uudessa autossa on vikaa. Nii pitäisi olla tyytyväinen ettei tarvitse kaivaa kuvetta siitä että joku alkaa viallista tuotetta korjaamaan.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

cannon

Autoa koskee samat takuuseen liittyvät periaatteet kuin muutakin hyödykekauppaa:

Ostajalle ei saa aiheutua korjaamisesta kustannuksia tai olennaista haittaa.

Ostajalla on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii autossa ilmenneen virheen vuoksi. Korvattavaksi tulevat tällöin esimerkiksi asian selvittelystä ostajalle aiheutuneet puhelin- ja matkakulut, sijaisauto ja mahdolliset ansiomenetykset
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Fokemon

Mulla on autolla ikää nyt aikalailla tasan 4kk. Vasen vetari tuntuu rutisevan, muuta ei sit ole ollutkaan  8) Pitänee viedä vaihdettavaksi joku päivä...
Loistava pirssi, reilu 14tkm rullattu ja ei harmita yhtään  ;D

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 10.03.14 - klo:17:34
Tänää soittelin Laakkoselle että mitenkäs tuo sijaisuato takuuhuolloissa. Skodalla ei ilmeisesti moinen kuulu. No ilmotin sitten että joo, pitää siirtää aikaa koska keskiviikkona ei onnistu ilman sijaisautoa. Virheilmotus pelleilyn takia on auto taas tarkotus koko päivä olla valohoidossa ni huoltohäiskä totes että heille tulee halvemmaks antaa miulle se auto päiväks käyttöö ku antaa huoltomiehen pyöritellä peukaloita koko päivän.

Tuota en tiennyt takuuhuolloista, kuten en aiemmin selvinnyttä tietoa että takuuhuollossa kuluneet bensatkin menee omasta pussista. Nämä ovat kait sitten premium merkkien palvelua.

Onneksi tällä kertaa autoliike suostui sijaisauton antamaan, mutta on silti oudon kuulosta että jos tehdas uudessa autossa on vikaa. Nii pitäisi olla tyytyväinen ettei tarvitse kaivaa kuvetta siitä että joku alkaa viallista tuotetta korjaamaan.


Näköjään eroja autoliikkeiden asenteissa / palvelun tasoissa. Minulla oli auto yhden päivän takuukorjauksessa ja myyjä järjesti sijaisauton tankki täynnä
veloituksetta käyttöön. Kuumottaa muutenkin viedä autoa ylimääräisiin huoltoihin / korjauksiin, saati, että lisäksi pitäisi vielä maksaa sijaisautoista...

PaMake

Ensimmäiset 180 km takana uudella Oculla. Luovutus oli eilen, mutta vieläkin jaksaa hymyilyttää :) Autoa startattu ehkä 7 kertaa ja 2 kertaa jäänyt pakokaasujen valvontajärjestelmän herjavalo palamaan. Onko muilla ollut tälläistä ongelmaa? Meneekö ihan ensistarttien piikkiin vai pitäisikö käyttää pajalla?
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

iltavilli

Tuli ensimmäistä kertaa ajettua talvirenkailla hieman pidempää matkaa ja yllätti että auto seilasi jatkuvasti urien mukana. Jos koitti vaan pitää rattia suorasta niin mentiin laidasta laitaan omalla kaistalla. Aiemmin en ole tuohon kiinnittänyt huomiota. Liekkö auton ominaisuus (ainakin testeissä oli jossain kommenttia uraherkkyydestä), renkaiden ominaisuus (Contit) vai pyöränkulmien ongelma. Ehkä kovempia rengaspaineistakin voisi kokeilla.

Öljytikku oli taas noussut paikaltaan kun öljyjä tarkistin. Vähän alle 5000km ajettu, öljyä jäljellä noin 3/5 osaa tikusta. Turvavyön korkeussäätö rämisee edelleen vaikka kelit ovat lämmenneet.

 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy