Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

AjR1978

Täällä pompsahti Vehicle Lightning-fault mittaristoon ja Bolero näyttää oranssina kuskin ajovaloa. Kaikki tuikut kyllä palaa ja tekee mielestäni jumppaliikkeetkin ihan normaalisti. Noh, aika varattu takuuhuoltoon jossa kuulemma vaihdetaan ohjainlaite.

Samalla kysytty etuovien tiivisteistä koska vedet jää konepesun jälkeen kynnyskoteloihin, ei voi oikein kuulemma tehdä mitään, semmmoset ne vaan on..
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Skouda13 - 17.02.14 - klo:21:12
Omassa 1,4 tsi eleg III:ssa jymähtelee melkoisen kovasti taka-akseli pienemmissäkin montuissa tai kuhmuissa..
Vaihtoivat jo liikkeessä toiset iskarit mutta ei merkittävää vaikutusta,voisiko eri puslista olla vielä apua vai onkohan vaan opittava elämään tuon jytkeen kanssa..korva vaan pitäs tottua siihen :o
Muuten on oikein mukava peli  8)

Tuo taitaa olla ominaisuus, joka on ollut sama kaikissa yksilöissä joita olen ajanut jo vuosi sitten ensiesittelystä lähtien...
Oma auto on Sport-alustalla, ja täytyy sanoa että ajettavuus on muuten loistavan tuntuinen, ohjaus erittäin tunnokas ja alusta tuntuu siltä että jalat on todella tukevasti maassa, mutta tuo perän "jytke" on ollut ainoa moite muutaman päivän ajon jälkeen.
Johtuuko sitten alustan kovuudesta vai siitä yksinkertaisesta taka-akselistosta? Joka tapauksessa Octavia ei vain näköjään ole monttuisia pyykkilautateitä varten.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Skouda13 - 17.02.14 - klo:21:12
Omassa 1,4 tsi eleg III:ssa jymähtelee melkoisen kovasti taka-akseli pienemmissäkin montuissa tai kuhmuissa.. Vaihtoivat jo liikkeessä toiset iskarit mutta ei merkittävää vaikutusta,voisiko eri puslista olla vielä apua vai onkohan vaan opittava elämään tuon jytkeen kanssa..korva vaan pitäs tottua siihen :o  Muuten on oikein mukava peli  8)

Tämä on kyllä ominaisuus... ihmettelen, jos liikkeessä on lähdetty iskareita vaihtamaan. Ei johdu taka-akseliston eroista. Ocu ottaa pitkät heitot todella siististi, mutta terävämmissä kuopissa tai pyykkilautapinnalla laskee iskut ja tärinän läpi. Siihen vain joutuu tottumaan.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

BMF

Lainaus käyttäjältä: Seva - 18.02.14 - klo:11:04
Tämä on kyllä ominaisuus... ihmettelen, jos liikkeessä on lähdetty iskareita vaihtamaan. Ei johdu taka-akseliston eroista. Ocu ottaa pitkät heitot todella siististi, mutta terävämmissä kuopissa tai pyykkilautapinnalla laskee iskut ja tärinän läpi. Siihen vain joutuu tottumaan.

Juu ominaisuudesta on kyse. Parhaat tärinät/jurinat saat kun menet jonnekin kaupungin mukulakivitielle. Ei auta vaikka viruttaisit 1-vaihteella 10km/h niin silti kuuluu karmea ääni. Valitettavasti tähän on vaan totuttava. Normi asfaltillahan auto on ihanteellisen äänetön...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

KaitsuK

Lainaus käyttäjältä: KaitsuK - 30.01.14 - klo:19:21
Tänään ilmoitettiin pajalta että ohjainyksiköt on loppu. 17.2. uusi huoltoaika. Kaikille tehdään ensin tuo päivitys vaikka hyvin jo tietävät ettei se mitään auta.
Eilen vaihdettiin xenonien ohjausyksiköt molemmille puolille. Toivottavasti nyt on valo-ongelmat lopultakin taakse jäänyttä elämää.

Skouda13

Lainaus käyttäjältä: BMF - 18.02.14 - klo:11:52
Juu ominaisuudesta on kyse. Parhaat tärinät/jurinat saat kun menet jonnekin kaupungin mukulakivitielle. Ei auta vaikka viruttaisit 1-vaihteella 10km/h niin silti kuuluu karmea ääni. Valitettavasti tähän on vaan totuttava. Normi asfaltillahan auto on ihanteellisen äänetön...

Sillä vaihtoivat kokeeksi kun tuo on kevään autoja ja nyt valmistetut iskarit eri numero srj:lla..jos olis ekoissa ollu susi pareja ja siitä johtunu,huutiin meni  :-\
No opitaan elämään sen kanssa..

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: BMF - 18.02.14 - klo:11:52
Juu ominaisuudesta on kyse. Parhaat tärinät/jurinat saat kun menet jonnekin kaupungin mukulakivitielle. Ei auta vaikka viruttaisit 1-vaihteella 10km/h niin silti kuuluu karmea ääni. Valitettavasti tähän on vaan totuttava. Normi asfaltillahan auto on ihanteellisen äänetön...
Eiköhän tuommoinen ilmiö helpota ajan myötä, kaikki autot mihin olen puslia vaihtanut taka-akselille ovat olleet "kivirekiä" jonkin aikaa puslien vaihdon jälkeen, mutta kun puslat kuluvat ja elävät niin äänet ja kovuuskin vähenee. Sama voisi toteutua tässäkin, suhteellisen uusi auto kun on kyseessä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Skoda Octavia 1.2T

Kesäksi selviää tekeekö 1.4 korotetulla alustalla samaa.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

HJ

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 18.02.14 - klo:19:39
Kesäksi selviää tekeekö 1.4 korotetulla alustalla samaa.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk


Itsellä huonontien alusta, en ole huomannut ongelmaa. Ehkä tuuliherkkä ainakin edelliseen ocuun verrattuna.

Taky

Mikähän tuotakin vaivaa.....

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

BMF

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Taky - 19.02.14 - klo:12:25
Mikähän tuotakin vaivaa.....

Tankannu bensaa vahingossa? Puhjennut rengas? Loppunut diesel? Unohtanut maksaa auton lainaerän? Kone räjähtänyt? Naapurin bemarikuski laittanut sokeria tankkiin? Onhan tohon mahdollisia syitä varmasti satoja.  ;)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Ouzi

Tänään on sitten vaihdettu autoon uusi oikean puolen valon ohjainlaite. Eipä nyt kyllä ole dippet beam herjaa antanut viikkoon. Niinpä vikakoodeja ei löytynyt tänään mut viimeksi oli vikailmoitus. Seurataan miten toimii  :) Toivottavasti 30tkm huolto on seuraava reissu huollon puolelle. Kysyin samalla miks joskus moottoritilasta kuuluu se naukaisu startatessa. Eipä osannut mitään sanoa. Jos olisi vikaa tulisi vikailmoitus kerrottiin 8)

Subastar

Eiköhän tuo naukaisu ole ihan ominaisuus. Ainakin minulla on ääntänyt samalla tavalla uudesta saakka ja sekä kesällä ja talvella. Siihen ääneen toki kiinnittää huomion.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Skoda Octavia 1.2T

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 19.02.14 - klo:17:56
Eiköhän tuo naukaisu ole ihan ominaisuus. Ainakin minulla on ääntänyt samalla tavalla uudesta saakka ja sekä kesällä ja talvella. Siihen ääneen toki kiinnittää huomion.

Edellinen 1.4Tsi Variant "naukaisi" usein käynnistettäessä. Tosin moottori piipitti, nakutti, naukui, pulputti etc. uudesta asti. Mitään vikoja ei ollut viiden vuoden aikana tai vikakoodeja. Taitaa tosiaan olla ominaisuus.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Mide

Moi!

Taustaa: Edellinen vm. 2010 Octavia 1.2tsi dsg kävi läpi kuuluisan ketjurempan karvan alle 50 000km (yli 2v., takuuseen meni), joten seuraavaksi autokseni otin japanialaisen kulkineen (tojo avensis fl). Toyota toimi vuoden verran ilman mitään vikoja, mutta kiinnostus Octavia RS:ään kasvoi liian suureksi ja tulikin vaihdettua auto vm. 2013 Octavia RS dsg combiin (esittelyauto, kun en jaksanut odottaa uutta). Kovasti luotin Skodan parantaneen laatuaan. Vaihto tapahtuikin suht kivuttomasti ja n. 2000km ennätin ajella ilman minkäänlaista häiriöitä. Sitten tapahtui jotain hassua; moottoritilan flekti alkoi puhisemaan täydellä teholla jo muutaman minuutin jälkeen, jolloin öljylämpötila näyttää maksimissaan 60 asteen lämpötiloja (riippumatta matkan pituudesta/moottorin kuormituksesta). Auton kulkuun vika ei vaikuta. Kaksi päivää kesti ennen kuin mittaristoon lävähti keltainen moottorivalo (vian alkaessa S/S oikutteli myös), ja vihdoin aikataulujen salliessa vein auton huoltoon. Vikakoodit luettuaan, he ilmoittivat moottorin lämpötilanturin olevan viallinen ja se vaihdetaan. Korjaus ei poistanut vikaa, vaan flekti huutaa edelleen ja lämmöt pysyvät kiltisti n. 60 asteen tuntumassa. Flekti pysähtyy sammuttaessa auton. Mitään vikaa asiasta ei ajotietokone anna "vehicle status"-näytölle. Huoltoliike jutustelee asiasta tehtaan kanssa, koska heillä ei ole ideaa asian korjaamiseksi. Onneksi autolla voi edelleen ajaa ja muuten kaikki toimii normaalisti (pl. S/S, joka omaa ihan oman sielunelämänsä, voi toki johtua em. ongelmasta).
Jossain aikaisemmassa postissa olin lukevani hieman samanlaisesta ongelmasta 1.8-koneen Octaviassa, mutta ratkaisua ei ole julkaistu.

Homer

Jostain syystä Front assist ei anna mitään hälyä tai jarrua, vaikka miten lähelle edellä ajavaa tulisi. Esittelyautossa tuo toimi kaupunkiajossa moitteettomasti. Frontassist on kyllä täpätty setupista päälle?

Härkönen

Tuli ensimmäinen vika pihalle.

Ensimmäinen tiukempi jarrutus liukkaalla, ja kaikki mahdolliset jarrujen vikavalot tuli näyttöön.
Auto sammuksiin ja vikavalot hävis. Mikäköhän mahto tulla?

svalkein

#1069
Lainaus käyttäjältä: Taky - 19.02.14 - klo:12:25
Mikähän tuotakin vaivaa.....

Autovuokrausalalla toimineena veikkaan ettei Ocussa ole mitään vikaa vaan kyse on seuraavasta:

Jonkun auto on tehnyt tenät/ajanut kolarin -> soitto tiepalveluun/vakuutusyhtiöön. Tämän jälkeen
hinuri hakee sijaisauton autovuokraamosta ja se kuskataan lavetilla asiakkaan luo. Sitten hinuri nappaa asiakkaan auton
lavetille ja vie sen pajalle. Autovuokraamon ei täten tarvitse itse toimittaa autoa asiakkaalle eikä virkailijan edes itse mennä paikalle.

Edit: Voisin melkein lyödä vetoa että on Avisin vuokra-auto koska kyseessä Skoda ja Helkama-auto omistaa Avisin  8)
M-B A250e -22

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 23.02.14 - klo:16:05
Autovuokrausalalla toimineena veikkaan ettei Ocussa ole mitään vikaa vaan kyse on seuraavasta:

Jonkun auto on tehnyt tenät/ajanut kolarin -> soitto tiepalveluun/vakuutusyhtiöön. Tämän jälkeen
hinuri hakee sijaisauton autovuokraamosta ja se kuskataan lavetilla asiakkaan luo. Sitten hinuri nappaa asiakkaan auton
lavetille ja vie sen pajalle. Autovuokraamon ei täten tarvitse itse toimittaa autoa asiakkaalle eikä virkailijan edes itse mennä paikalle.

Edit: Voisin melkein lyödä vetoa että on Avisin vuokra-auto koska kyseessä Skoda ja Helkama-auto omistaa Avisin  8)

Harvoin Avis-ketjun vuokra-autoissa on koukkua. Eikä tuossa ole Aviksen tarraa takaikkunassa.

qwerty

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 23.02.14 - klo:16:05
Autovuokrausalalla toimineena veikkaan ettei Ocussa ole mitään vikaa vaan kyse on seuraavasta:

Jonkun auto on tehnyt tenät/ajanut kolarin -> soitto tiepalveluun/vakuutusyhtiöön. Tämän jälkeen
hinuri hakee sijaisauton autovuokraamosta ja se kuskataan lavetilla asiakkaan luo. Sitten hinuri nappaa asiakkaan auton
lavetille ja vie sen pajalle. Autovuokraamon ei täten tarvitse itse toimittaa autoa asiakkaalle eikä virkailijan edes itse mennä paikalle.

Edit: Voisin melkein lyödä vetoa että on Avisin vuokra-auto koska kyseessä Skoda ja Helkama-auto omistaa Avisin  8)

Haluatko tienata helpon tonnin? Lyödään tonnista vetoa.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 23.02.14 - klo:14:19
Tuli ensimmäinen vika pihalle.

Ensimmäinen tiukempi jarrutus liukkaalla, ja kaikki mahdolliset jarrujen vikavalot tuli näyttöön.
Auto sammuksiin ja vikavalot hävis. Mikäköhän mahto tulla?
Noi vikavalot saa kyllä syttymään, joka uudemmassa skodassa, kun vähän leikkii käsijarrun kanssa. Eli tuskin mitään vikaa on, varotukset on vaan herkkiä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

prinne

Pieni kokemusken poikanen vielä automaattipitkistä.

Ajelin illalla valaisemattomalla pikatiellä. Ei muuta liikennettä. Pitkät oli päällä.

Edessä alkoi lähestymään valaistu risteysalue. Automaatti vaihtoi lyhyille valoille. Trippi mittarista tarkistin että noin 800m kertyi matkaa ensimmäiselle katuvalolle.

Eli aika pitkä matka ajettiin "pimeässä".
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 23.02.14 - klo:16:05
Autovuokrausalalla toimineena veikkaan ettei Ocussa ole mitään vikaa vaan kyse on seuraavasta:

Jonkun auto on tehnyt tenät/ajanut kolarin -> soitto tiepalveluun/vakuutusyhtiöön. Tämän jälkeen
hinuri hakee sijaisauton autovuokraamosta ja se kuskataan lavetilla asiakkaan luo. Sitten hinuri nappaa asiakkaan auton
lavetille ja vie sen pajalle. Autovuokraamon ei täten tarvitse itse toimittaa autoa asiakkaalle eikä virkailijan edes itse mennä paikalle.

Edit: Voisin melkein lyödä vetoa että on Avisin vuokra-auto koska kyseessä Skoda ja Helkama-auto omistaa Avisin  8)

Minäkin olen valmis lyömään vetoa siitä, että kyseessä ei ole Avisin vuokra- auto.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

V-O

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 23.02.14 - klo:16:05
veikkaan
Ei osunu varmaankaan veikkauksesi tällä kertaa oikeaan :)

skt1

Kovasti tekisi mieli laittaa uusi Octavia (1.4 dsg) tilaukseen, mutta hiukan laittaa mietityttämään se, että onko auto vielä ihan "valmis' vai tapahtuuko lopullinen tuotekehitys kuluttajan toimesta. Kaikenlaista pientä tuntuu olevan tässä uudessa mallissa käyttäjien harmina. Toki jos nyt laittaa tilaukseen, niin luulisi, että tuotekehitys olisi yltänyt jo tuotantolinjallekin. Onko uuden Octavian haltijoiden keskuudessa sellaisia, joilla ei ole ollut mitään pientäkään ongelmaa autossaan? Enkä tarkoita nyt ihan viikon vanhoina, mutta esim. 10tkm+ ajettuna.

Wekotin

Sivusta tätä ketjua lukeneena en kyllä uskaltaisi uutta(kaan) Ocua ostaa. Tuntuu, että konserni jättänyt taas lopullisen testauksen asiakkaalle. Luulisi nyt, että tässäkin ketjussa viat tulisi testauksessakin ilmi jos pelkästään täälläkin yhdellä jos toisella on ollut jos jonkinnäköistä "valojen vilkkumisia" ihan muutaman tuhannen ajoilla. Jos valmistetaan tuhansia maksettuja autoja päivässä ei kai olisi liian kallista pistää linjalle vaikka kerran kuussa yksi testiauto rakentumaan ja ajaa sillä vaikka yöt ja päivät läpeensä runtua antaen.

seatts

Mulla on nyt 9 tkm mittarissa eikä ole ollut mitään vikaa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

skt1

Luulisi olevan valmistajallekin edullisempaa vaihtaa komponentteja toimivampiin, kuin se, että takuukorjautetaan vikoja asiakkaan toimesta. Eihän tuo auton merkin maineellekaan hyvästä ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy