Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Homer

Kiitos Jyri ja s-mod!!

Ovien sovitukset ei tosiaan korjaannu varmaan ihan käden käänteessä luovutuksen yhteydessä...

livejungle

#901
Lainaus käyttäjältä: Tebsu - 22.01.14 - klo:19:51Check right dibbed headlight beam. Porissa veikkailivat maadotushäiriötä, tarvisi katsoa kaikki maadotukset, että onko ne kiristetty runkoon kunnolla. Turussa meinasivat, että tuohon ongelmaan olisi jo päivitys. No ensiviikon keskiviikkona auto menee huoltoon ni sit saattaa olla viisaampi. Onko jollekkin jo tehty valoja koskeva päivitys? Taitaa olla aika yleinen tämä vika.

Lainaus käyttäjältä: KaitsuK - 22.01.14 - klo:19:51
Ei auttanut päivitys minun autossani. Saa nähdä mitä ehdottavat seuraavaksi.

Omaani ei ole tehty asialle vielä mitään, mutta nyt ei ole tullut 5päivään tuota Dipper Right Beam herjaa.
Oisko sitten ollut vettä ja jäätä omassani. Jäätynyttä huurretta siellä umpion sisällä ainakin on ollut. Koko Ledinauhan matkalta jäässä.
Toivotaan että herja pysyisi poissa.

Oikea etuovi taas temppuilee, emäntä ei meinaa saada sitä aina auki. Joutuu muutaman kerran sitä aina nykimään ennenkuin avautuu.
Onhan se aika jäykkä kun kävin kokeilemassa. Iso kynnys kahvassa kun yrittää vetää auki.

puolihop

Oma RS on nyt viikon ja tuhannen kilometrin aikana heittänyt kaksi kertaa tuon Check dipped right headlight beam herjan.
Ilmeisesti tuota ei vielä kannata lähteä mihinkään näyttämään, jos ei kunnon korjausta ole.

voipa

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 23.01.14 - klo:17:38
Oma RS on nyt viikon ja tuhannen kilometrin aikana heittänyt kaksi kertaa tuon Check dipped right headlight beam herjan.
Ilmeisesti tuota ei vielä kannata lähteä mihinkään näyttämään, jos ei kunnon korjausta ole.
Itsellä 1000km ja 2 viikkoa ajoa takana ja tuo herja tulee joka päivä. Kannattaa se myyjäliikkeelle informoida, että nämä kysyvät maahantuojalta ja saadaan painetta ladattua korjauksen tekemiseen. Eivätkä voi enää puhua yksittäisistä vioista kun joka toisella suurin piirtein on sama ongelma.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Guido

Lainaus käyttäjältä: voipa - 23.01.14 - klo:19:40
Itsellä 1000km ja 2 viikkoa ajoa takana ja tuo herja tulee joka päivä. Kannattaa se myyjäliikkeelle informoida, että nämä kysyvät maahantuojalta ja saadaan painetta ladattua korjauksen tekemiseen. Eivätkä voi enää puhua yksittäisistä vioista kun joka toisella suurin piirtein on sama ongelma.

Mulla takana 12000 km ja 4 kk ajoa enkä ole vielä tuota dipped headlight -herjaa nähnyt kertaakaan. Yhden kerran on mittaristo muuttunut joulukuuseksi, mutta silloin oli peräkärry kiinni ja epäilen shown aiheuttajaksi kosketushäiriötä kärryn sähköliittimen adapterissa. Ainakaan ilmiö ei ole ilman kärryä toistunut eikä ole ollut viime aikoina tarvetta kärryä hinailla.

Oct14

#905
Koputtaa puuta....
Tässä topicissa suurinosa elegancen murheita.
Köyhä edes joltakin säästyy :)
Ambition mennyt ilman vikailmoituksia.

Toki keskiverto foorumilainen ymmärtää varoitus/huomio viestit mitä tulee.

Mutta moni kokematon heti mieltää viaksi....

gunkku

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 23.01.14 - klo:10:22
Oikea etuovi taas temppuilee, emäntä ei meinaa saada sitä aina auki. Joutuu muutaman kerran sitä aina nykimään ennenkuin avautuu.
Onhan se aika jäykkä kun kävin kokeilemassa. Iso kynnys kahvassa kun yrittää vetää auki.

Mulla oli ihan sama uudeltaan omassa Räsässä. Huollossa olivat vain voidelleet kunnolla sen kahva ja avausmekanismin. Vika poistui tällä hoidolla.

Onko kellään muulla ollut, että pitempää matkaa ajettaessa rengaspainevalvonta pimputtaa, että paineet karkas. Huoltsikalla kuitenkin tarkastaessa kaikissa paineet samat ja tallella. Kaupunkikruisailussa ei tuota ilmoitusta tule, ainoastaan pitempää matkaa kun lähtee ajamaan. Ja tämä tapahtuu lähes joka kerta  :o

squier

Lainaus käyttäjältä: Guido - 23.01.14 - klo:21:52
Mulla takana 12000 km ja 4 kk ajoa enkä ole vielä tuota dipped headlight -herjaa nähnyt kertaakaan. Yhden kerran on mittaristo muuttunut joulukuuseksi, mutta silloin oli peräkärry kiinni ja epäilen shown aiheuttajaksi kosketushäiriötä kärryn sähköliittimen adapterissa. Ainakaan ilmiö ei ole ilman kärryä toistunut eikä ole ollut viime aikoina tarvetta kärryä hinailla.
Kohta 19000km ajettu, eikä tuommoista ongelmaa ole ollut. (1.8TSi DSG Elegance LB, Columbus, Travellerpack)
Uutena "vikana" kovilla pakkasilla on äänentoistossa bassojen puuttuminen/vääristyminen, ääni palautuu normaaliksi kun auto on lämmennyt. Mitenhän tuo on edes mahdollista?

kamok

Lainaus käyttäjältä: squier - 24.01.14 - klo:09:30
Uutena "vikana" kovilla pakkasilla on äänentoistossa bassojen puuttuminen/vääristyminen, ääni palautuu normaaliksi kun auto on lämmennyt. Mitenhän tuo on edes mahdollista?
Olen havainnut aivan saman. Ilmeisesti elementit jähmettyvät pakkasessa ja tämä syö matalat taajuudet. Onko elementit heikkolaatuiset, huono materiaali vai onko tuo ihan normaalia pakkasautoilussa?

livejungle

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 23.01.14 - klo:10:22
Omaani ei ole tehty asialle vielä mitään, mutta nyt ei ole tullut 5päivään tuota Dipper Right Beam herjaa.
Oisko sitten ollut vettä ja jäätä omassani. Jäätynyttä huurretta siellä umpion sisällä ainakin on ollut. Koko Ledinauhan matkalta jäässä.
Toivotaan että herja pysyisi poissa.


Otetaampa sanat takaisin. Tänään ei palanut sitten oikea Xenon valo ollenkaan Dipped Beam herjan kera.
Pääsin työpaikan pihaan niin sammutin valot ja laitoin päälle. Räpsyi monta kertaa ennenkuin oikea Xenon valo syttyi.

Ja noista Cantoneista kuluu pakkasella melkoista tinnitusta, ennenkuin lämpeävät. Sitten soi ihan hienosti.

KaitsuK

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 24.01.14 - klo:10:05
Otetaampa sanat takaisin. Tänään ei palanut sitten oikea Xenon valo ollenkaan Dipped Beam herjan kera.
Pääsin työpaikan pihaan niin sammutin valot ja laitoin päälle. Räpsyi monta kertaa ennenkuin oikea Xenon valo syttyi.
Minulla tuo on ollut arkipäivää. Välillä syttyy molemmat, välillä vain toinen, välillä ei kumpikaan. Pari kertaa tullut herja myös kesken ajon.

Ohjelmistopäivitysta kokeiltu, seuraavaksi vaihdetaan ohjainyksikkö ja tarkistetaan maadoitus.

livejungle

#911
Lainaus käyttäjältä: KaitsuK - 24.01.14 - klo:12:32
Minulla tuo on ollut arkipäivää. Välillä syttyy molemmat, välillä vain toinen, välillä ei kumpikaan. Pari kertaa tullut herja myös kesken ajon.

Ohjelmistopäivitysta kokeiltu, seuraavaksi vaihdetaan ohjainyksikkö ja tarkistetaan maadoitus.

Jees ilmoittele tänne korjaantuiko vai ei..

Olisipa aika kiva kun kesken ajon pimeällä sateisella tiellä kummatkin ajovalot sammuisivat.  :o

Huppe

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 24.01.14 - klo:12:40
Jees ilmoittele tänne korjaantuiko vai ei..

Olisipa aika kiva kun kesken ajon pimeällä sateisella tiellä kummatkin ajovalot sammuisivat.  :o

Vissiin syytä pistää ne lisäpitkät jo ihan oman turvallisuuden vuoksi. Ihme paskaa. Itse en ole tosin huomannut valojen temppuilua.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

KaitsuK

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 24.01.14 - klo:12:40
Jees ilmoittele tänne korjaantuiko vai ei..

Olisipa aika kiva kun kesken ajon pimeällä sateisella tiellä kummatkin ajovalot sammuisivat.  :o
Niinpä! Toistaiseksi näin on käynyt valoisaan aikaan, joten en tiedä olisiko xenonit sammuneet virheen ilmaantuessa...
Aivan hanurista koko homma!

enkero

Lainaus käyttäjältä: kamok - 24.01.14 - klo:09:51
Olen havainnut aivan saman. Ilmeisesti elementit jähmettyvät pakkasessa ja tämä syö matalat taajuudet. Onko elementit heikkolaatuiset, huono materiaali vai onko tuo ihan normaalia pakkasautoilussa?

Se voi basso-keskiäänisen ripustus olla "vähän" jähmeä napakammilla pakkasilla, joten voi ilman liikkuminen ottaa aikansa... ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Paana

Rengaspaineherja loppui kitkoilla kun laskin 0,5 bar painetta ja tasasin uudelleen jonka jälkeen kuittaus näytöltä

Ouzi

Juuri motarilla Lahteen menossa niin oil temperature seilaa 74-90 astetta. Kokoajan laskee tai nousee lukemat :(

biili_

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 26.01.14 - klo:12:16
Juuri motarilla Lahteen menossa niin oil temperature seilaa 74-90 astetta. Kokoajan laskee tai nousee lukemat :(

jäähytys pelaa?

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 26.01.14 - klo:12:41
jäähytys pelaa?

On kuulemma ihan normaalia kun anturi niin herkkä. Nyt on sitten uusi ohjainlaite tilattu valojen vika herjan takia. Ei ollut suomessa ohjainlaitetta meni tehdastilaukseen. On tullut tehtaalla tiedote asiasta.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 26.01.14 - klo:12:16
Juuri motarilla Lahteen menossa niin oil temperature seilaa 74-90 astetta. Kokoajan laskee tai nousee lukemat :(

Juu ihan peruskamaa. Minä sain sentäs lämmöt nousemaan 82-96 välille, kun on keula tilkitty lukuun ottamatta tutkan kohtaa! (kesällä 103 astetta)
Ja huomasi kyllä kulutuksessakin, kun kone ja öljyt lämpesi nopeammin!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

kaide

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 26.01.14 - klo:12:16
Juuri motarilla Lahteen menossa niin oil temperature seilaa 74-90 astetta. Kokoajan laskee tai nousee lukemat :(

Täysin normaalia öljyn kohdalla .  Välillä ohjataan öljy lauhduttimen kautta jä välillä taas ei .
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 28.01.14 - klo:13:25
Juu ihan peruskamaa. Minä sain sentäs lämmöt nousemaan 82-96 välille, kun on keula tilkitty lukuun ottamatta tutkan kohtaa! (kesällä 103 astetta)
Ja huomasi kyllä kulutuksessakin, kun kone ja öljyt lämpesi nopeammin!
Siis sullakin öljynlämpötila seilaa tasaisessa maantie ajossa ? yleensä konsernin kulkineissa voi seilata muutamalla asteella. mut tässä menee ylös ja alas päin vuoronperään.

japa

Lainaus käyttäjältä: kaide - 28.01.14 - klo:13:41
Täysin normaalia öljyn kohdalla .  Välillä ohjataan öljy lauhduttimen kautta jä välillä taas ei .
Missä koneessa on öljynlauhditin?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Seva

Lainaus käyttäjältä: japa - 29.01.14 - klo:11:04
Missä koneessa on öljynlauhdutin?

Minulla oli Passat 1.8 TSI -koneessa öljynlauhdutin, "open air" -tyyppinen. Olivat merkkihuollossa jättäneet öljynsuodattimen vanhan tiivisteen paikalleen ja ruuvanneet uuden päälle. Ei sitten tullut ihan tiivis liitos. Parin kilometrin ajon jälkeen tuli huoltoväli täyteen. Kun öljyssä oli riittävästi painetta ja lämpöä, se ruiskusi kauniisti moottoritilaan ja valui sitten moottorin kylkien ja pohjalevyn kautta auton alle talviselle jäätikölle, missä se lauhtui tosi nopeasti (toisin kuin kuski).
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

HJ

Nyt 21 tkm. Vänkärin ulko-ovenkahva ei pelittäny enään, takuuhuoltoon jossa samalla radioon päivitys (huom. nyt saatavissa) ja takajalkatilavalon kosketusongelma kuntoon. Öljyä lisätty tähän asti 1L. Pääasiassa tyytyväinen noin yleensä autoon.

Paana

Lainaus käyttäjältä: HJ - 29.01.14 - klo:16:16
Nyt 21 tkm. Vänkärin ulko-ovenkahva ei pelittäny enään, takuuhuoltoon jossa samalla radioon päivitys (huom. nyt saatavissa) ja takajalkatilavalon kosketusongelma kuntoon. Öljyä lisätty tähän asti 1L. Pääasiassa tyytyväinen noin yleensä autoon.

Pitää kans varmaan viedä toi kahva korjaukseen.Mitäs päivityksessä tulee uutta?

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: kaide - 28.01.14 - klo:13:41
Täysin normaalia öljyn kohdalla .  Välillä ohjataan öljy lauhduttimen kautta jä välillä taas ei .
Oletko tosissasi, siis välillä öljy on kaasumaisessa tai höyrymäisessä muodossa jolloin se täytyy ohjata lauhduttimeen jotta se muuttuisi jälleen nesteeksi ;D No johan käy koneet kuumana kun lauhdutinta tarvitaan. Yleensä autonmoottoreissa käytetään öljynjäähdytintä.
BMW z4 3.0i roadster

darthjysky

Start&stop virhevalojen takia oli auto koko päivän tänää huollossa. Tehtaan uusien ohjeiden mukaisesti tutkivat ja löytivät mahdollisen vian akun sopeutuksesta. Oli ilmeisesti tehty alunperin väärin.

Tekivät nyt uudelleen ja latasivat akun uudelleen. Jäädään seurailemaan loppuko turha hälyttely.

Samalla huomasivat että oikean puoleinen takaoven bassokajari on rikki. Joutuivat tilaamaan osan ja pitää käyttää autoa vielä myöhemmin tuon takia huollossa. Eihän se ole sitten ku 4. takuuhuolto :)
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Jyri

Millaisia nuo ovenkahva ongelmat teillä ovat olleet? Itsellä tuntuu välillä siltä kuin oven tiivisteet olisivat tarttuneet kiinni ???

räsähdys


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy