Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: squier - 22.12.13 - klo:13:39
Eilen koin omassa autossanikin täällä jo ihmetystä aiheuttaneen valohässäkän. 80 km:n matka mielettömässä räntäsateessa, ja auton valot sojottivat vasemmalle kaistalle metsäänpäin! Kun laittoi automatiikan pois päältä, niin valot näyttivät eteen niinkuin on ilmeisesti tarkoitus :o Olikos joku saanut tähän asiaan helpotusta korjaamolla, vai onko kyseessä vaan "ominaisuus"?


Kuulin kaverilta, joka on töissä autoliikkeessä huoltopuolella, että mukautuvien ajovalojen ongelmiin
koodataan parhaillaan viat korjaavaa ohjelmistoa. Mutta saatavana vasta kevään puolella. Kyseiset ongelmat ei ominaisuus.

jomps

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 23.12.13 - klo:09:20
Niinhä se alle 80kn/h vaudissa tekee. Itsellä ainanki kääntyy suoraa eteepäi heti ku ylittää tuon 80.

Eile iltasella tuli pikkuteitä ajeltua ni valot toimi kyl loistavasti. Näki pitkälle etee ja kiitos harituksen olis pystyny hirvetki huomaamaa hyvissä ajoin.

Niin kai tuon pitäisi toimia että kaupunkinopeuksissa harittaa puskaan leventäen valokeilaa ja jossain n. +60km/h oikenee, mutta ainakaan itselläni se ei harituksen iskiessä oikene vaikka kaasu pohjassa kaahailisi. Oikenee vasta valokatkaisijasta valot päälle kytkemällä.

Eli bugittaahan se jossain softapuolella, mutta hyvä jos korjausta on tulollaan. Taitaa olla monessa uudessa octaviassa sama, vai liekö jopa kaikissa mutta kun ei tapahdu aina niin ei kaikki vielä ole huomanneet ;D

AjR1978

Jouluaattona tuli testailtua pitemmällä reissulla miten sen vasemmalle jorpakkoon osoittavan valon saa näyttämään eteenpäin, joko valokytkimestä valot päälle tai nopeuden piti ylittää 95km/h. Melko hanurista ajella sateisella ja pimeällä maantiellä 80:n alueella kun toinen lamppu sitkeästi valaisee mihin sattuu. Okei, eipä se nyt maailman suurin asia ole niitä valoja kääntää päälle katkaisijastakaan mutta kun kerta automatiikka on olemassa niin mielummin sitä katkaisinta olisi ränkkäämättä. Cruise päällä aloin lisäämään pykälä kerrallaan vauhtia ja tosiaan 95 vauhdissa sitten valo kääntyi suoraan eteenpäin.

Pitää (taas) lähteä merkkiliikkeeseen mainitsemaan asiasta, katsotaan onko täälläpäin jo tietoa tuosta päivityksestä..

Jaaniin ja toinenki vika on vissiin taas päällä, rouva valittelee ettei kuskin penkki taaskaan mene hänen tallettamiin asetuksiin, kertaalleen auto kävi jo saman asian takia penkin uudelleenopetuksessa mutta ei näköjään toiminut kuin jotain kuukauden päivät..
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Huppe

Lainaus käyttäjältä: jomps - 27.12.13 - klo:14:23
Niin kai tuon pitäisi toimia että kaupunkinopeuksissa harittaa puskaan leventäen valokeilaa ja jossain n. +60km/h oikenee, mutta ainakaan itselläni se ei harituksen iskiessä oikene vaikka kaasu pohjassa kaahailisi. Oikenee vasta valokatkaisijasta valot päälle kytkemällä.

Eli bugittaahan se jossain softapuolella, mutta hyvä jos korjausta on tulollaan. Taitaa olla monessa uudessa octaviassa sama, vai liekö jopa kaikissa mutta kun ei tapahdu aina niin ei kaikki vielä ole huomanneet ;D

Kaverit kertoivat että 140km/h vielä harittaa vasemmalle. Itsehän en talvella Suomessa moisia nopeuksia koita.
EDIT: Jaa, joku oli testannut cruisella tuota. Pitänee koitella josko jostain löytää pätkän jossa saa ajaa 95km/h. :D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

jarru

Lainaus käyttäjältä: mabe - 25.11.13 - klo:11:04
Tuosta pitkien harituksesta.

Ainakin vanhemmilla ollut VI golffi teki tuota vasemman valon haritusta myös.
Perustui jotenkin siihen että insinööri on suunnitellut ettei autolla ajeta pitkät päällä alle kuuttakymppiä.

Ajovalot hakeutuvat siis siihen taajama-asentoon jossa levitetään valokuviota kääntämällä vasen valo harittamaan. Tämä on käytössä myös kun pitkät on päällä jolloin vasen pitkä valaisee oravia. Tuon valon tulisi palautua suoraan kun ajonopeus ylittää jonkun noin 60 nopeuden ja valot siirtyvät maantiemoodiin. Vasen valo ryömii takaisin harittamaan kun ajonopeus putoaa pidemmäksi aikaa alle jonkun asetetun rajan.

Taitaa sama ominaisuus olla periytynyt uuteen ocuunkin sitten.

Itsellä on parhaillaan koeajossa Combi RS ja eilen lenkillä jäi ajovalot harittamaan vasemmalle todella monta kertaa. Valot palautui itsekseen jonkin ajan päästä tai kun käänsi tarpeeksi tiukkaan oikealle kääntyvään mutkaan. Jumitus tapahtui aina vasemmalle kääntyvissä mutkissa. Vauhtia oli kuitenkin enemmän kuin tuo 60km/h ja hyvin näki kyllä vasemmalta puolelta mitä pellolla tapahtuu ;). Omassa VI Golf Variantissa ei ole kaarrevalot jääneet koskaan jumiin reilun 3 vuoden aikana.

rami

Näitä lukiessa näyttäisi nuista kaarreajovaloista kertyvän yksi vikapesä lisää.
Saahan siinä juosta pajalla ja olla lompsa auki tiskillä. ;)

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.12.13 - klo:09:32
Näitä lukiessa näyttäisi nuista kaarreajovaloista kertyvän yksi vikapesä lisää.
Saahan siinä juosta pajalla ja olla lompsa auki tiskillä. ;)

Eikös nuo ole uusissa autoissa takuunalaisia juttuja. Tiskillä saattaa joutua juoksemaan muttei (vielä) lomspa levällään.

Broidilla on parisataatuhatta ajettu E61, missä kääntyilevät ajovalot toimivat moitteettomasti. Samoin adaptiiviset ajovalot äitimuorini F31:ssä, tosin tällä ei ole ajettu kuin reilu kymppitonni.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.12.13 - klo:14:45
Kovin tuntuvat Skodankuskit märisevän kaarreajovaloista.
Onhan se nyt aika selvä juttu ettei Skodan hintaiseen autoon voida rajattomasti laittaa hyvää elektroniikkaa.

Kohta 4v takana II koppasella jossa kaarrevalot. Eikä mitään ongelmia. Toisin kuin 2011 mallisessa (uudessa) Astrassa, jossa AFL valoista tuli ekalla koeajolla virhe joka vaati auton huoltoon ottamista.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

skodayeti

Noista valoista viellä. Itsellä muutaman kerran harottanut sinne vasemmalle ja joka kerta olen ollut yhteydessä huoltoon. Viimeisellä kerralla huoltoon tullut maahantuojalta tiedote, jossa kerrottu ko. harituksen liittyvän valoautomatiikkaan joka sumuisella/vesisateessa pyyhkijäautomatiikan ollessa päällä on normaalia valon käyttäytymistä. Sen saa normaaliksi kääntämällä valokatkaisijan pois automaatti asennosta. Samalla kertoi tuohon valoautomatiikkaan liittyvän useita eri asentoja riippuen ajotavasta ja olosuhteista. Itsellä ollut aina sumuinen ja sateinen keli kun valo harittaa vasemmalle. Jotenkin siihen alkanut tottua ja toisaalta on hyvä kun ajelee hirvivaara-alueella niin on valo jakaantunut sivuille. Saa nähdä onko se noin kun huollosta/maahatuojalta kerrottu vai onko muut kysyneet ko. asiaa? Jos se noin on niin ok. valot kaiken kaikkiaan hyvät ja tuo light assistant toimii hyvin.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: skodayeti - 28.12.13 - klo:21:27
Viimeisellä kerralla huoltoon tullut maahantuojalta tiedote, jossa kerrottu ko. harituksen liittyvän valoautomatiikkaan joka sumuisella/vesisateessa pyyhkijäautomatiikan ollessa päällä on normaalia valon käyttäytymistä.

Aika härskiltä kuulostaa että jos tuosta yhtäkkiä aletaankin tekemään vian sijaan ominaisuutta.
Ainakin omalla koeajolla vasen valo sojotti niin suoraan vasemmalle, että sen ja oikean valokeilan väliin jäi jo selvä pimeä alue.. Aivan kuin olisi sivuikkunasta tsiigaillut taskulampulla puskien elämää.
Kyllähän sitä valoa tuonne reuna-alueille kaipaa etenkin Superbin kapeiden halogeenien jälkeen, mutta ei tuo noin paha haritus enää vain voi olla ominaisuus..

skt1

Se, että aletaan ilmiselviä vikoja väittämään ominaisuuksiksi, on kyllä sellaista tuubaa, joka saa verenpaineet nousemaan... Itse aikanaan tappelin vika/ominaisuus asioista erään Metro-auton työnjohtajan kanssa sillä seurauksella, että vasta kirje maahantuojalle sai asiat menemään oikeille raiteille ja nämä autossani esiintyneet "ominaisuudet" korjattiin. Autoon vaihdettiin mm. ilmastoinnin kompressori ja katalysaattori sekä korjailtiin muitakin vikoja. Autona oli Octavia II -05. Nämä "korjaustaistelut" käytiin aikanaan auton ollessa noin vuoden ikäinen.

Jyri

Ylläpito: Jaettu omaksi aiheekseen tuo VAG konsernien eri merkkien välinen laatukeskustelu, jatketaan tässä topikissa Octavia IIIn vioista ja murheista. -Jyri

timonha1

Itselläni on uusi Octavia 1,6TDI rekisteröity 5/2013 ja kilometrejä 18000
seuraavat viat vaivanneet:
- tuo radion kuuluvuus, joka muitakin on häirinnyt saatiin kuntoon päivityksellä, toimii nyt hyvin.
- puhallinmoottori vikisee yli 10 asteeb pakkasella yhdellä nopeudella, reklamoitu eteenpäin
- peräpää pitää kummaa lotinaa/kuminaa kuoppaisella tiellä, kaikki tavarat postettu takaa, ei auta, merkkiliike tutki, ei löytänyt vikaa, reklamoitu maahantuontiin
- oikea xenonpoltin paloi vasta, uusittu takuuseen
- peruuttamisen jälkeen jää joskus näyttöön päälle peruutustutka, ei poistu muuten, kuin painamalla X:stä

Ja jälleen on todettava, että nämä foorumit on oikea paskanjauhajien paratiisi: tämänkin viestiketjun alla on kaikkea muuta, kuin sitä, mitä ensimmäisessä viestissä pyydettiin, elikkä vikoja uudesta ocusta!

seatts

Lainaus käyttäjältä: timonha1 - 29.12.13 - klo:22:06
Itselläni on uusi Octavia 1,6TDI rekisteröity 5/2013 ja kilometrejä 18000
seuraavat viat vaivanneet:
- tuo radion kuuluvuus, joka muitakin on häirinnyt saatiin kuntoon päivityksellä, toimii nyt hyvin.

Tiedätkö mitä päivitettiin.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

multsi

Oletko varma ettei tuo "lotina" tule tankista? Itse olen pannut merkille, että jos Octaviassa on täysi tankki, niin sieltä kantautuu ohjaamoon yllättävän voimakasta lotinaa. Lotina häviää melko nopeasti, kun tankki alkaa tyhjentyä. Tankkihan sijaitsee takaistuimen alla. Missään muussa ajamassani autossa en ole tätä täyden tankin lotinaa kuullut, mutta Octaviassa jostain syystä se kuuluu vahvasti.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: timonha1 - 29.12.13 - klo:22:06

seuraavat viat vaivanneet:

- peräpää pitää kummaa lotinaa/kuminaa kuoppaisella tiellä, kaikki tavarat postettu takaa, ei auta, merkkiliike tutki, ei löytänyt vikaa, reklamoitu maahantuontiin


Lieköhän tässä kyseessä sama kumahdus jota itse tuli jo keväällä koeajolla kuulosteltua... Isot mutta loivat heitot menee mukavasti, mutta terävät pienet montut/nypyt aiheuttaa taka-akselista kuuluvan kumahduksen... Isäukon kovasta mekastuksesta huolimatta ainakin itse tulin parinkin eri auton jälkeen siihen tulokseen että äänen täytyy todella olla ominaisuus. Hiukan ärsyttävä sellainen toki.

Seva

Lähdettiin Tapaninpäivänä liikenteeseen Oculla (1.4 TSI Combi Elegance, manual). Kuormana kaksi aikuista, kolme melkein aikuista ja pari matkalaukkua. Heti kun kiihdytin rampista moottoritielle, noin 90-100 km/h nopeudessa alkoi auto täristä voimakkaasti. Tärinä tuntui enemmän takapuolessa kuin ratissa tai käsissä, joten kuvittelin sen tulevan takapyöristä tai muuten vaan auton takaosasta. Tämä oli siinä mielessä yllättävää, että mitään tällaista ei aikaisemmin ollut tapahtunut ja vielä juuri ennen joulua auto oli täysin balanssissa. Toisaalta tämä oli ensimmäinen kerta kun oltiin liikkeellä näin isolla kuormalla.

Ensimmäinen johtopäätökseni oli, että raskaasti kuormattuna jousitus laskee näin pahasti läpi tien epätasaisuuksia. Seuraava johtopäätös oli, että jos tämä todellakin on syynä, autokauppa kutsuu heti uudenvuoden jälkeen ja nimenomaan ei Skoda-kauppa.

Paluumatkalla kuormaa on puolet vähemmän, mutta tärinä jatkuu samanlaisena. Tämä on oikeastaan hyvä uutinen, koska ilmeisesti vika ei sittenkään ole auton jousituksessa tai alustarakenteessa. Päätän perehtyä asiaan tarkemmin seuraavana päivänä.

Aamun valjetessa aloitan vianhaun helpoimmasta päästä eli renkaista. Päällisin puolin kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta sitten taskulampun avulla tarkemmin katsoessani huomaan, että vanteiden sisäkehälle on kertynyt kuivunutta kuraa, joka lisäksi on paakkuuntunut hieman epätasaisesti. Mysteeri alkaa ratketa. Harjaamalla ja ruiskuttelemalla putsaan kaikki vanteet ylimääräisestä töhnästä. Sitten heti tekemään lenkki moottoritiellä. Jess! Tärinästä ei enää tietoakaan.

Mikä tämän sitten aiheutti? Luultavasti se, että ennen joulua olin ajellut märillä ja kuraisilla teillä. Sen jälkeen auto oli kuivassa tallissa ajamattomana pari päivää. Vanteisiin kertynyt kura oli valunut sieltä täältä ja sitten kuivunut kiinni vanteeseen. Näin syntyivät ne kurapaakut, jotka eivät sitten irronneet ajaessakaan, kuiva ajokeli kun oli.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

focceristi

Itsellä samaa propleemaa tuossa foccerissa ollut pari kertaa. Nyt on oppinut sen että aina varsinkin loska/leutojen kelien jälkeen varsinkin jos on pakkasta luvassa niin putsailen nuo vanteen sisäreunat harjalla niin ainakin tuo tärinä loppunut. Ekalla kerralla täristeli siihen malliin että luulin pyörien olevan irtoamassa :o No näin mennään etiäpäin.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Huppe

Miten vanteiden oikea huolto liittyy Octavia III:sen murheisiin? Samaa on tapahtunut itselläni kaikissa autoissa, merkistä riippumatta  ;)
No, pääasia että vika selvisi.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

timonha1

Tuohon lotinaan ei ole merkitystä tankin täyttömäärällä. Olen seurannut sitä tuhansia kilometrejä. Maahantuonnin pyynnöstä takaiskareista otettiin valmistustietoja ja pojat aikoi ilmoitella, mille aletaan.
Radion vian korjannut päivitys ilmoitettiin minulle, että se päivitys kohdistui bolero-radioon. Enää ei suhise kanavat! :)

Seva

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.12.13 - klo:12:19Miten vanteiden oikea huolto liittyy Octavia III:sen murheisiin?

Arvasinkin, että jonkun päivä saattaa mennä pilalle, kun käytän "väärää" topicia. Ja heti tuli osuma. Pahoittelut.

Itse laitoin juttuni tarkoituksella juurin tämän otsikon alle sillä perusteella, että joku (kuten minäkin ensiksi) saattaa pitää vanteiden väärästä huollosta aiheutuvaa tärinää Octavia III:n vikana, mitä se ei kuitenkaan ole.

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Subastar

Minulle vaihdettiin uusi umpio vasemman valon harituksen vuoksi. Vika ei sillä korjaantunut, lamppu sojottaa edelleen metsään. Voi muuten olla kytköksissä tuohon pyyhkimien toimintaan. Vanha umpio ei harittanut useampaan viikkoon = talvikeli, ei tarvetta pyyhkimille. Uudella umpiolla ensimmäinen reissu vesisateessa ja pyyhkijät päällä. Ominaisuuhan tuo ei missään tapauksessa ole. Kun kiihdyttää pitkät päällä (valot auto-asennossa, pitkät pakotettuna päälle), vasen valo osoittaa sivulle ja 60 km/h jälkeen valo kääntyy osoittamaan suoraan.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

TTO

Oheisessa linkissä on sään vaikutus valoihin kohdasta 2:12 alkaen (varsin lyhyt pätkä, kunnes vaihtuu jo "kaupunkimoodiin"). Siinä valot painottavat merkittävästi vasemmalle.

Adaptive Frontlight System (AFS)

Nopeuden vaikutus valoihin pitäisi olla itsestään selvää.

Valojen toimintalogiikka on varsin monimutkainen ja monen asian summa. En sano, ettei valoissa voisi olla vikoja, mutta mielestäni on mahdollista, että käyttäjät eivät aina ymmärrä insinöörin (ja valojen) logiikkaa. Tilanteen todentaminen kaikkine muuttujineen lienee varsin haastavaa (eikä tältä osin käy huoltoja kateeksi...).

Huppe

Toi on taas tommosta huuhaaroskaa millä on saatu tietokone-animaatiot ja dokumentit näyttämään hienoilta mutta todellisuudessa tuosta on vain haittaa.
Ratin mukaan kääntyvät valot on ihan ok mutta nuo "väärin toimivat" ajovalot ovat vain haitta/vika.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

AjR1978

Anzanderin kanssa samaa mieltä tuosta harituksesta, hyvä ettei sivuikkunasta saa katella ajaessa mitä sieltä pellolta löytyy. Ja keskellä tietä on valaisematonta aluetta, ei kyllä prkl voi olla ominaisuus tai sitten on menty suunnittelussa lepikkoon ihan huolella.
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Homer

Ottamatta kantaa onko suunnittelussa menty metsään niin mainosvideon kohdassa 2:39 (townlight) näkyy haritus jonka takoituksena on havaita jalankulkijat. Kuvassa tie on tosiaan valaistu vähemmän ja reuna-alueet enemmän. Saa nähdä sitten kun itse saa biilin alle että miltä tuo käytännössä näyttää.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Homer - 30.12.13 - klo:17:22
Ottamatta kantaa onko suunnittelussa menty metsään niin mainosvideon kohdassa 2:39 (townlight) näkyy haritus jonka takoituksena on havaita jalankulkijat. Kuvassa tie on tosiaan valaistu vähemmän ja reuna-alueet enemmän. Saa nähdä sitten kun itse saa biilin alle että miltä tuo käytännössä näyttää.

Jalankulkijat? Missä? Puunlatvoissa vai vasemmalla puolen tietä? 90km/h vauhdissa?



Jalankulkijat tulee vastaan kyllä ihan tossa oikealla puolen tietä. Ei vasemmalla puunlatvoissa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

prinne

Näistä valojen toiminnoista pitäisi oikeasti tulla Skodalta perehdyttävä video. Voitaisiin lopettaa tämä väittely siitä onko joku toiminta vika vai ominaisuus.

Henk.koht. en ole suurempia ongelmia nähnyt valojen kääntyilyssä tai suuntauksessa. Yllä olevassa kuvassa oikea valo valaisee tietä eteenpäin ja vasen valo ennen valaisematonta aluetta, ei huono sekään. Toki paljon erilainen kuin ennen "vanhaan". Ehkä jossain tapauksissa vasemmalle sojottava valo paljastaa tielle pyrkiviä eläimiä tai ihmisiä tai jotain.

Se että onko tuo toiminta haluttua vai vika, siihen en kommentoi, kun en tiedä. Eikä taida tietää täällä kukaan muukaan. Mielipiteitä kyllä on kaikilla.

Omiin mielipiteisiin päivävalojen ja lähivalojen automatiikkaan liittyen tarjottiin ratkaisuksi ihan vaan manuaalista valokatkaisimen kääntelyä. Eikös tässä tapauksessa toimi ihan sama toiminta?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Guido

Lainaus käyttäjältä: prinne - 31.12.13 - klo:09:46
Omiin mielipiteisiin päivävalojen ja lähivalojen automatiikkaan liittyen tarjottiin ratkaisuksi ihan vaan manuaalista valokatkaisimen kääntelyä. Eikös tässä tapauksessa toimi ihan sama toiminta?

Kyllä.

TTO

Hupen kuvassa konepelti on märkä, joten nopeuden lisäksi sadekin vaikuttanee kuvassa valoihin.

Jos on Driving moden valinta, niin Eco-tila päälle ja silloinkin loppuu valojen kääntyily.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy