Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Guido - 11.11.13 - klo:13:08
En usko tuolla valosekoilulla olevan mitään tekemistä sen kanssa onko takavalot koodattu toimimaan päivävalojen kanssa vai ei. Aamulla oli niin pimeää, että automatiikka kytki joka tapauksessa ajovalot (+ takavalot, jos niitä ei ole koodattu DRL:n kanssa) päälle.

Luulen häiriöiden johtuvan auton ja kärryn välissä olevasta 13/7 -adapterin (joka tuli auton mukana) kosketushäiriöistä. Piru periköön sen, joka on keksinyt 13-piikkisen perävaunupistokkeen.

Toki kärryyn voisi vaihtaa 13-nastaisen liittimen, mutta kun kakkosautossa on 7-nastainen pistoke ja silläkin on ehkä joskus tarvetta vetää kärryä.

Mysteeriksi tosin jää mikä yhteys ACC:lla / Front assistilla on perävaunun sähkökytkentöihin?

Myös kärryn sähköt voi olla epävarmalla pohjalla ja ne sekoittavat auton väylän, väylän sekoaminen saa aikaan kyllä häiriön poikineen. Taannoin työkaverilla oli Passatin kanssa ongelmia kärryn vedossa kun mittaristo muuttui muutaman kilsan ajolla joulukuuseksi, kärryn sähköt kuntoon ja homma alkoi pelaamaan.
Jos olet varma että ongelma on adapterissa niin se vaihtoon.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Norffi

Onko kukaan huomannut uuden farmari-Octavian apukuskin puolen takaovesta ysikympin vauhdista ylöspäin kuuluvaa suhinaa? Suhina on verrattavissa aivan millin raollaan olevan oven ikkunan tuottaamaan ääneen. Auto on 1.4tsi Elegance. Olisiko esimerkiksi oven tiivistys riittämätön...

Guido

Kärryllä on ikää alle 2 vuotta ja parilla muulla autolla vedettäessä (ilman 13/7 -adapteria) sen sähköissä ei ole ollut mitään ongelmia, joten ihan tällä perusteella epäilen adapteria. Ylimääräiset liitokset - kuten adapterit - kun tuppaavat herkästi aiheuttamaan ongelmia sähköjärjestelmissä. Adapterissa itsessään ei tarvitse olla mitään vikaa, mutta voin kuvitella, että hetkellinenkin kosketushäiriö tuossa paketissa voi muuttaa mittariston joulukuuseksi.

Epes

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 08.11.13 - klo:20:29

Mielestäni ehkä se paras järjestelmä on se missä on painetunnistimet renkaissa. Näkee kaikista renkaista aktuaali paineet. Tämän tiedon kun saisi valittua ajotietokoneen valikosta (siis myös silloin kun ei ole vikatilannetta päällä) niin hyvä olisi.

Olisihan se ok jos joka renkaassa olisi sisällä radiolähetin painetiedon välitykseen. Kokemusta on gs-bemusta, toimii. Kallis vaan pakkaa olemaan kun kahdeksaan renkaaseen niitä asentaa. ABS -antureilla saa sellaisen jokapojan värkin joka toimii renkaalla kuin renkaalla auttavasti.

PPa

Täällä(kin) murheena auton luikertelu tiellä. Talvirenkailla (hkp8) tilanne paheni jonka johdosta soittelin huoltoon ja suosittelivat ohjauskulmien tarkistamista.

Positiivisena asiana rengaspaineita tiputettiin 2.4 -> 2.2 ja auto ikäänkuin laskeutui tien päälle enemmän, yllättävän iso vaikutus pienellä säädöllä.

Murheena nyt kuitenkin se, että takana aurausta oli 13 minuuttia, josta suurin osa toisella puolella. Ohjearvo on kuulemma 0 - 20 minuttia kokonaisaurausta, pyöräkohtaista ei enää uudelle octavialle anneta. Mitä teillä, jotka olette käyttäneet autonne suuntauksessa, on ollut aurauksena takana? Edellisessä ohjearvo oli yhteensä 0-20, pyöräkohtaisesti 0-10 ja jonkinnäköinen suositus 5 minuuttia.

tet

Lainaus käyttäjältä: enkero - 09.11.13 - klo:22:33
Mulla taitaa sykli olla ikävän liki tuota... Kyllähän siellä jarru/DSG haisee, mutta ilmeisesti onkin ollut tuo "jälkipoltto" (tuota kisakireetä kun ei liiemmin poljeta missään vaiheissa reissuja).

Ois kyllä hyvä saada maxidotissa tieto kärvennyksestä :)

Turha siitä poltosta on stressata, se on tarkoitettu toimimaan automaattisesti ilman että kuskin tarvitsee siitä olla tietoinen. Kyllä sinne merkkivalo syttyy sitten jos kuskilta odotetaan jotain toimenpiteitä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

darthjysky

Uus RS pari päivää ollu ajossa. Pelkääjän puolen lampun pesijä ei mene aina alas asti. Saavat huollon pojat kattoa kuntoon.

Eilen illalla sekoili start&stop. Ulkona joku 3 astetta lämmintä. Kaksi nopeaa lyhyttä lenkkiä olin ehtinyt heittää ja kolmannella kerralla kun lähdin ilmoitti auto käynistyessä että star&stop ei käytössä, adaptiivinen vakkari ei käytössä, front assistant ei käytössä ja rengaspaineen tunnistin ei käytössä. Starttasin auton uudelleen ja sama valitus jatku. Auto ei muuten käyttäytyny mitenkää poikkeuksellisesti. Ajelin sitte 3-5 km ja auto parkkii. Puolentoista tunnin päästä uudelleen, ni ei vikailmotuksia lainkaa. Radion näytöltä sitte vika tiedotteita lukiessa näkyki enää vaa start&stop ja rengaspaine tunnistimen virhe. Muut oli ilmeisesti lähteny toimintaan.

Ei myöskään tänään ilmotellut mitään. Rupesin vaa miettimää että näiköhä akun lataus oli lyhyen ajon johdosta päässy matalaks ja auto puotti noita toimintoja pois varotoimenpiteenä. Tuossaha on se köyhänmiehen KERS eli akkua ei ladata kaikenaikaa. Näytöstä en tarkistanu akun latausta ku en muistanu mikä olikaan kombinaatio jolla sen sai esille. Käynnistyksessä ei huomannu että startti olisi vaikertanu vähällä virralla moottoria käyntiin, ihan normaalin oloinen.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

japa

#517
Lainaus käyttäjältä: PPa - 12.11.13 - klo:09:23
Täällä(kin) murheena auton luikertelu tiellä. Talvirenkailla (hkp8) tilanne paheni jonka johdosta soittelin huoltoon ja suosittelivat ohjauskulmien tarkistamista.

Positiivisena asiana rengaspaineita tiputettiin 2.4 -> 2.2 ja auto ikäänkuin laskeutui tien päälle enemmän, yllättävän iso vaikutus pienellä säädöllä.

Murheena nyt kuitenkin se, että takana aurausta oli 13 minuuttia, josta suurin osa toisella puolella. Ohjearvo on kuulemma 0 - 20 minuttia kokonaisaurausta, pyöräkohtaista ei enää uudelle octavialle anneta. Mitä teillä, jotka olette käyttäneet autonne suuntauksessa, on ollut aurauksena takana? Edellisessä ohjearvo oli yhteensä 0-20, pyöräkohtaisesti 0-10 ja jonkinnäköinen suositus 5 minuuttia.

Täälläkin octavian luikerteluongelmia.Alkaa ketuttaa kun autoa pitää ohjastaa koko ajan,mutta toisaalta ohjaus ei kampea mihkään.Minä ajattelin sellaista teoriaa,että se on ominaisuus jolle ei voi mitään ja syynä siihen voisi olla vaikka korkeat pyörän kaaret jolloin ilma pyörteilee korkeissa kaariholveissa ja saa auton"leijumaan". Teoria voi olla ihan väärä,mutta haluaisin tietää onko kellään sport alustalla olevassa autossa vastaavaa havaintoa vai onko tämä  ongelma vain normialustalla olevissa?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Ocu

Lainaus käyttäjältä: japa - 12.11.13 - klo:16:56
Täälläkin octavian luikerteluongelmia.Alkaa ketuttaa kun autoa pitää ohjastaa koko ajan,mutta toisaalta ohjaus ei kampea mihkään.Minä ajattelin sellaista teoriaa,että se on ominaisuus jolle ei voi mitään ja syynä siihen voisi olla vaikka korkeat pyörän kaaret jolloin ilma pyörteilee korkeissa kaariholveissa ja saa auton"leijumaan". Teoria voi olla ihan väärä,mutta haluaisin tietää onko kellään sport alustalla olevassa autossa vastaavaa havaintoa vai onko tämä  ongelma vain normialustalla olevissa?

Sport alusta, kulmat säädetty  ja auto ei mene vakaasti kuin juna suoraan.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Antt1N

Eilen sain 1.4 farkun vakio alustalla ja renkailla. Tänään n 5 km motaria ajamisen jälkeen huomasin ettei mene suoraan jos ajelee yhdellä kädellä, olo oli kuin kovalla tuulella. Koeajoilla en tuota kyllä huomannut ja nytkin oire aika mieto mutta huomattavissa. Pitänee ensin noi paineet katsoa

Huppe

Dunlop Sport Maxx 225/45/17 Teroneilla ja sport-alustalla ja auto kulki kyllä lähes kuin juna. Nyt samoille (fyysisesti samoille) vanteille vaihdettu HKPL 8 225/45/17  ja auto luikertelee kuin kärmes järvessä.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

AjR1978

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 12.11.13 - klo:17:08
Sport alusta, kulmat säädetty  ja auto ei mene vakaasti kuin juna suoraan.

Samat sanat täälläkin, ei järkyttävän huono mutta epävarman oloisesti menee isoa tietä..
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Zaasa

^^Eikö se ollut odotettavissa Nokialaiset alle laittaessa?

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: AjR1978 - 12.11.13 - klo:18:01
Samat sanat täälläkin, ei järkyttävän huono mutta epävarman oloisesti menee isoa tietä..

Omassa RS Ocussa samoja fiiliksiä, onko muilla RS kuskeilla samaa? :(
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

darthjysky

Continentalin nastat alla ja hyvältä tuntuu maantiellä. Ei vaadi ylimääräistä ohjastamista
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

AjR1978

Lisätään nyt vielä että kävin asiasta mainitsemassa jo kun oli kesärenkaat alla ( Pirelli Cinturato P7:t ) jolloin säädettiin kulmat. Noksun kitkat ei ainakaan mutkaisella tiellä tunnu mitenkään erityisen lerpuilta, pystyy aika hyvää haipakkaa laskemaan. En siis välttämättä osoittaisi renkaita tässä tapauksessa..  ::)
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

japa

Mulla tämä lievä soutaminen on havaittavissa kesä että talvikumeilla joten renkaista ei kyse  :o
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Guido

Lainaus käyttäjältä: japa - 12.11.13 - klo:18:55
Mulla tämä lievä soutaminen on havaittavissa kesä että talvikumeilla joten renkaista ei kyse  :o

Miksei?

Molemmat renkaat voivat olla yhtäläisesti huonoja, rengaspaineet voivat olla pielessä molemmissa jne...

Mulla sport-alusta, kesärenkaat Michelin Primacy 225/45 R 17, talvirenkaat Gislaved Nord Frost 100 205/60 R 16. Kesärenkailla menee aika lailla junamaisesti, talvirenkailla ei aivan yhtä vakaasti, mutta ei yhtään huonommin kuin tätä edeltänyt Golf Variant. Pitää kokeilla hieman pudottaa painetta renkaista (nyt 2, 6 joka renkaassa) ja kokeilla vaikuttaako se asiaan.

PPa

Lainaus käyttäjältä: AjR1978 - 12.11.13 - klo:18:41
Lisätään nyt vielä että kävin asiasta mainitsemassa jo kun oli kesärenkaat alla ( Pirelli Cinturato P7:t ) jolloin säädettiin kulmat. Noksun kitkat ei ainakaan mutkaisella tiellä tunnu mitenkään erityisen lerpuilta, pystyy aika hyvää haipakkaa laskemaan. En siis välttämättä osoittaisi renkaita tässä tapauksessa..  ::)

Käsitinkin työpäällikön puheista että en ollut ainoa joka ongelmasta oli käynyt sanomassa.

Viitsitkö katsoa mitä arvoja aurauksessa sinulla oli?

Epes

#529
Lainaus käyttäjältä: PPa - 12.11.13 - klo:09:23
Täällä(kin) murheena auton luikertelu tiellä. Talvirenkailla (hkp8) tilanne paheni jonka johdosta soittelin huoltoon ja suosittelivat ohjauskulmien tarkistamista.

Positiivisena asiana rengaspaineita tiputettiin 2.4 -> 2.2 ja auto ikäänkuin laskeutui tien päälle enemmän, yllättävän iso vaikutus pienellä säädöllä.


Nuo ovat hyvät paineet jos rengaskoko on 155x13" mutta 16-18":n nykyrenkaille auttamattoman alhaiset. Peruspaineiksi eteen 2,5 ja taakse 2,8 niin alkaa auto kulkea suoraan. Tuosta hienosäätämällä paineita ylöspäin voi hakea vielä parempaa. Tosin Nokian nastarenkaat ja hyvät ajo-ominaisuudet ....hmmmmm..... ;D

prinne

Lainaus käyttäjältä: Epes - 12.11.13 - klo:21:32
Nuo ovat hyvät paineet jos rengaskoko on 155x13" mutta 16-18":n nykyrenkaille auttamattoman alhaiset. Peruspaineiksi eteen 2,5 ja taakse 2,8 niin alkaa auto kulkea suoraan. Tuosta hienosäätämällä paineita ylöspäin voi hakea vielä parempaa. Tosin Nokian nastarenkaat ja hyvät ajo-ominaisuudet ....hmmmmm..... ;D

Joskus aikoinaan laitoin Golfin talvirenkaisiin (205/55-16) jostain nettikeskustelusta kaivamani suosituspaineet 2,1 . En edes autolla metriäkään ajanut, renkaat näyttikin jo puoliksi tyhjiltä. Ei antanut luonto periksi lähteä niillä ajamaan. Olen sellaista 2,5 paineita pitänyt, hyvin on pärjätty.

Luulis ainakin että jollain 2,2 paineilla rengas jo kuluukin melko epätasaisesti.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

finnman

HKL8 (205/55/16) toimii minulla alle 80km/h nopeuksissa ihan hyvin ja kaupunkipyörityksessä kulku on mukavan letkeää. Ohjauskin on hyvä jopa. Mutta kun ajellaan satasen alueella ja jos tiessä on uria tulee ajosta epätarkkaa. Rengaspaineet vaikuttaa kyllä ajettavuuteen, mutta koko totuus sekään ei ole. Kyllä Nokian8 on luiru ajettava ja sille ei muuta voi? Tuskin pyöränkulmat ovat niin pielessä, että ajettavuus noilla renkailla paranee ratkaisevasti tarkastuksen jälkeen? Mutta tietysti väärät kulmat vaikuttavat ja ne pitää olla kunnossa.

Itse ajattelin kokeilla muuttaa rengaspaineita pari yksikköä alaspäin(nyt n. 2.65). Sen jälkeen, jos ei haluttua muutosta tule niin nostan takapään paineita(perinteinen japanilaisten autojen ajettavuusongelmien parannuskeino :) )

Verrokkina minulla on tähän juttuun edellisen auton (FL Octaviassa) nastamisukat ja ne olivat suorastaan loistavat ajaa asvaltilla. Ero näihin Nokialaisiin on suuri ja ainoastaan melun ostalta 8 on etevämpi tähän mennessä(lumella ei ole vielä päässy ajamaan). Niinpä ajattelin ajella tämän talven näillä kumeillä ja jos renkaan kuluminen kevättä kohden mentäessä ei muuta ajettavuutta toivottuun suuntaan tai itse en tule toimeen ja hyväksyn paketin, vaihdan ensi talveksi renkaat. Ne tulevat olemaan ne jotka ovat testeissä parhaat ajaa asvaltilla, sillä jokaisella "merkkinastarenkaalla" varmasti pärjää riittävästi jäällä ja lumella kuitenkin.

Silver

Reilu 1.000 km takana ja muutamia havaintojakin tehty.
Rengasmelun ei voi sanoa häiritsevän kun alla on Misukat ice X3 kitkat. Mielenkiintoiset havainnot tulevatkin tilanteesta jossa ohitan nastarenkailla varustetun auton; nastojen ropina kuuluu todella hyvin omaan autooni sisälle! Tällöin tulen joka kerta onnittelleeksi itseäni kitkojen valinnasta.   ;D
Toinen huomio on koneellisesta autopesusta, saman pesupaikan äänet kuuluvat sisälle huomattavasti voimakkaampana kuin edellisessä autossani (Opel Insignia), voimakkaampina ja terävämpinä. Ehkä nuo pellit ovat skodassa ohuemmat?

Eniten kyllä ärsyttää kun Kessy ei ota ovenkahvasta "sulkukäskyä" vastaan jos kädessä on esim neulesormikkaat (vuorelliset). Eli pitää vetää käsit tumpusta että saa ovet lukkoon..  :o

ACC ei ihan pysy tempoilevassa ruuhka-ajossa mukana koska ottaa havainnot vain lähinnä edellä ajavasta autosta, eikä jonosta ja sen rytmistä. Usein skoda vielä kiihdyttää jonoa kiinnii kun jono jo tekeekin jarrutusta (tai päinvastoin). Ihminen on tässä vaan etevämpi kun pystyy ennakoimaan jonon etenemisen havainnoimalla sitä myös pidemmälle eteenpäin. Mutta muutenhan tuo on mukava ja toimiva varuste, parhaimmillaan ei niin ruuhkaisilla teillä jossa ajonopeudet eivät muutu yllättäen ja vaihtele suuresti.

Muuten olen tykännyt ajella, rattivaihteet on kätevät automaatin yhteydessä, voi laittaa paremman pykälän pesään ennen kiihdytystä niin ei tartte turhaan odotella automaatin arpomista. Hyvin riittää suorituskyky tuonne yleisen liikenteen sekaan..   8)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Silver - 13.11.13 - klo:10:03

ACC ei ihan pysy tempoilevassa ruuhka-ajossa mukana koska ottaa havainnot vain lähinnä edellä ajavasta autosta, eikä jonosta ja sen rytmistä. Usein skoda vielä kiihdyttää jonoa kiinnii kun jono jo tekeekin jarrutusta (tai päinvastoin). Ihminen on tässä vaan etevämpi kun pystyy ennakoimaan jonon etenemisen havainnoimalla sitä myös pidemmälle eteenpäin. Mutta muutenhan tuo on mukava ja toimiva varuste, parhaimmillaan ei niin ruuhkaisilla teillä jossa ajonopeudet eivät muutu yllättäen ja vaihtele suuresti.


Ai tuo ei ole kehittynyt 2004 vuoden jälkeen lainkaan... Tuo jarruttavaa autoa kohti kiihdyttäminen söi hermoa itselläkin Bemarissa, jossa tuo varuste oli siis jo vuonna 2004.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 12.11.13 - klo:17:53
Dunlop Sport Maxx 225/45/17 Teroneilla ja sport-alustalla ja auto kulki kyllä lähes kuin juna. Nyt samoille (fyysisesti samoille) vanteille vaihdettu HKPL 8 225/45/17  ja auto luikertelee kuin kärmes järvessä.
Mulla myös dunlop s m rt 225/45/17" teroneilla Ja talvikumit samoilla vanteilla 205/50 17" misun xi3 kitkat.  Juna kesärenkailla mutta, eipä paljon häviä kitkat ja hiljaisuus kaiken voittaa. Tosin 205/50/17" on rekisteriotteessa ensimmäinen varsinainen tyyppih. rengas mun autossa vaikka ocuja ei tuolla rengaskoolla ensiasennus renkaina saakkaan.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

AjR1978

Lainaus käyttäjältä: PPa - 12.11.13 - klo:21:18
Käsitinkin työpäällikön puheista että en ollut ainoa joka ongelmasta oli käynyt sanomassa.

Viitsitkö katsoa mitä arvoja aurauksessa sinulla oli?

Työn vastaanottaja näytti paikanpäällä arvot enkä saanut raporttia mukaan, en siinä kiireessä sitä tajunnut pyytääkkään. Yhtään en muista arvoja  :-[
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

masadrive

No niin tänään oli sitten auto huollossa tuon light assistantin sekoilun ja vasemman puoleisen valon häiriön takia.
Lopputulos oli se, että mitään vikaa ei noissa ole vaan on ominaisuus. tästä olin vahvasti erimieltä ja totesin, että seuraan vielä viikon tilannetta ja mikäli samat ongelmat toistuu, niin palaan uudelleen huoltoon.

Kun olin käynnistämässä autoa huollon pihassa, niin heti jo sitten vasen valo jätti ääriasentojen käynnin lävitse.
Eli huollon "valohoito" jätti heti uudet jäljet ja sama ongelma jatkuu.
Kotiin ajellessa kesken matkan 85 km/h vauhtia ajaessa vakionopeudensäädin päällä yllättäen yht äkkiä vasen valo hiljalleen taas kääntyi vasemmalle metsään näyttämään. aikaisemman 30 km aikana oli samalla nopeudella näyttänyt ihan niin kuin oletan sen normaalisti käyttäytyvän.

Mielestäni tuossa on ihan selkeästi vikaa eikä tuo ole mikään ominaisuus.

Pisteeksi i-päälle kaukovalo avustin pudotti pitkät vaudissa pois päältä ja infoon teksi: clean windscreen....

Lasi oli siis ihan puhdas tämänpäivän autopesun jäljiltä ja kelikin ihan kuiva, joten lasiin ei mitään matkalla tullut mikä olisi vaatinut lasinpuhdistusta.

Tämäkään häiriö ei ole minusta ominaisuus vaan selkeä vika, joten taas takaisin huoltoon sitten..


Onko muilla noita ongelmia ollut? Onko ongelmat korjaantuneet vai onko korjauksia tehty?

Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

darthjysky

Tänää käytin auton lampun pesimen takia huollossa. Oli kuulemma suutin mite sattuu ja sen takia ei laskeutunu kokonaa alas.

Pitää seurailla että ei enää jää roikkumaa
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

AjR1978

Lainaus käyttäjältä: masadrive - 14.11.13 - klo:19:09
No niin tänään oli sitten auto huollossa tuon light assistantin sekoilun ja vasemman puoleisen valon häiriön takia.
Lopputulos oli se, että mitään vikaa ei noissa ole vaan on ominaisuus. tästä olin vahvasti erimieltä ja totesin, että seuraan vielä viikon tilannetta ja mikäli samat ongelmat toistuu, niin palaan uudelleen huoltoon.

Kun olin käynnistämässä autoa huollon pihassa, niin heti jo sitten vasen valo jätti ääriasentojen käynnin lävitse.
Eli huollon "valohoito" jätti heti uudet jäljet ja sama ongelma jatkuu.
Kotiin ajellessa kesken matkan 85 km/h vauhtia ajaessa vakionopeudensäädin päällä yllättäen yht äkkiä vasen valo hiljalleen taas kääntyi vasemmalle metsään näyttämään. aikaisemman 30 km aikana oli samalla nopeudella näyttänyt ihan niin kuin oletan sen normaalisti käyttäytyvän.

Mielestäni tuossa on ihan selkeästi vikaa eikä tuo ole mikään ominaisuus.

Pisteeksi i-päälle kaukovalo avustin pudotti pitkät vaudissa pois päältä ja infoon teksi: clean windscreen....

Lasi oli siis ihan puhdas tämänpäivän autopesun jäljiltä ja kelikin ihan kuiva, joten lasiin ei mitään matkalla tullut mikä olisi vaatinut lasinpuhdistusta.

Tämäkään häiriö ei ole minusta ominaisuus vaan selkeä vika, joten taas takaisin huoltoon sitten..


Onko muilla noita ongelmia ollut? Onko ongelmat korjaantuneet vai onko korjauksia tehty?



Toissapäivänä sai ajella maantietä 30km niin että vasen lamppu sojotti jorpakkoon. Auto huomenna menossa penkin korjaukseen ja pitää samalla asiasta mainita. En ole kyllä huomannut että kumpikaan valo jättäisi jumppaliikkeitä tekemättä, välillä toinen puoli laahaa perässä mutta ylös-alas-sivulle-liikkeet kuitenkin tapahtuu.
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

kamok

Lainaus käyttäjältä: kamok - 08.11.13 - klo:14:46
Huollossa huomasivat vian välittömästi ja totesivat, ettei ohjauksen kuulu toimia näin. Softapäivitystä ei ole toistaiseksi ole, maahantuojalle lähti kysely..
Ensi viikolla vaihdetaan ohjausvaihde, toivottavasti mutteri saadaan häviämään. Ilmeisesti Skodan tapauksissa nämä oireet on saatu katoamaan tällä ohjausvaihteen vaihdolla, toisin kuin Audilla.
Toivotaan parasta.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy