Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Guido - 04.11.13 - klo:13:21
Takavalot palavat myös päivävalojen kanssa, joten joko kärryn pistokkeelle ei tule sähköä tai adapterissa on vikaa. Jälkimmäinen lienee todennäköisempää.

Ne valot on väylässä, ei niitä rosvoliittimellä oteta takavaloilta. Eli takavalojen palamisella ei ole merkitystä peräkärryn valoihin. Valokatkaisimen asennolla on merkitystä.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Guido

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 04.11.13 - klo:13:35
Ne valot on väylässä, ei niitä rosvoliittimellä oteta takavaloilta. Eli takavalojen palamisella ei ole merkitystä peräkärryn valoihin. Valokatkaisimen asennolla on merkitystä.

Nyt tulee taas niin monesta suunnasta keskenään ristiriitaista informaatiota, että parasta on itse testailla mitä ja milloin tuonne pistokkeelle tulee. Kunhan löydän jostain yleismittarini.

Jotenkin pitäisin loogisena, että mikäli takavalot palavat niin joku bitti kertoo, että myös peräkärryn valojen pitää palaa. Riippumatta valokatkaisijan asennosta.

Peräkärryn valojen piilottaminen valokatkaisijan taakse kun kuulostaa paitsi järjettömältä myös vaaralliselta.

saq

Lainaus käyttäjältä: Guido - 04.11.13 - klo:09:53
Tuli ensimmäisen kerran kokeiltua irrotettavaa peräkoukkua. Koukun kiinnitys kävi helposti, joskin irrallisia ja potentiaalisesti katoavia pikkuosia hommaan liittyy melkoisesti. Kärry kiinni koukkuun, adapteri kiinni ja kärryn pistoke kiinni adapteriin.

Rutiinimomainen valojen tarkistus: yksikään lamppu kärryssä ei pala, myöskään kärryn vilkut ja jarruvalot eivät toimineet. Toiseen autoon (ilman adapteria) kytkettynä kärryn valot toimivat normaalisti. Valokatkaisimesta kokeilin kaikki mahdolliset asennot, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

Ei ollut aikaa etsiä yleismittaria tai tarkemmin tutkia ongelmaa, mutta tuleeko kenellekään mieleen voiko tuossa olla joku "stupid user -error" vai vienkö huoltoon tutkittavaksi? Skodan mukana tulleen 13/7 adapterin mekaaninen toteutus ei suoraan sanottuna vakuuta, mutta tuollaisia rimpuloita ne taitavat olla kaikki. Muuta lukitustahan tuossa ei kaiketi ole kuin adapterin pyörivää runkoa käännetään myötäpäivään?

Oliko autossa virrat päällä, kun kytkin kärryn? Kokeile laittaa virrat päälle vasta kytkennän jälkeen, jos et vielä ole kokeillut.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

Guido

Lainaus käyttäjältä: saq - 04.11.13 - klo:14:35
Oliko autossa virrat päällä, kun kytkin kärryn? Kokeile laittaa virrat päälle vasta kytkennän jälkeen, jos et vielä ole kokeillut.

Taisipa muuten olla, kokeillaan tuotakin.

AjR1978

Samaa ihmettelin itsekkin, valot oli auto-asennossa ja takavalot on koodattu palamaan kun kytkin peräkärryn. Auto oli käynnissä ja ihmettelin miksei valot kärryssä syty. Ainoa mikä tuli mieleen oli kytkeä ajovalot päälle, kappas valot syttyi. En ole sen paremmin jaksanut alkaa toimintaan perehtymään..
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Huppe

Olisikohan tämä se "virhetilanne" nyt mistä taannoin oli puhetta ja miksi takavaloja ei sitten jossain koodatakaan palamaan?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Guido

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 04.11.13 - klo:15:11
Olisikohan tämä se "virhetilanne" nyt mistä taannoin oli puhetta ja miksi takavaloja ei sitten jossain koodatakaan palamaan?

Voipi olla.

TTO

Avaimen EI kuulu irrota koukusta, kun koukku on irti ja koukku on irroitettu oikein.

Lainaus edellisen sivun viestistä:
Lainaa
Ensin koukku irti, sen varmaan jokainen osaa?

1. Sitten avain asentoon jossa vihreä merkki ylöspäin.
2. Sitten avain irti.
3. Sitten avain siihen varattuun lokeroon "varapyöräkotelossa".

Ohessa kuvat. Huomaa että vara-avainta kannattaa säilyttää toisen avaimen kanssa samassa nipussa.

Esitetyssä kuvasarjassa koukun "kahvaa" ei ole käännetty valmiusasentoon asti. Kahva on samassa asennossa kuin koukun ollessa kiinni autossa ja tällöin avain lähtee irti. Jotta tällaisen koukun saa kiinni autoon, kahva pitää kääntää valmiusasentoon ennen kiinnitystä.

Jos koukkua irroitettaessa kahvan painaa kunnolla alas, se jää valmiusasentoon eikä avain tällöin käänny tai irtoa. Tuosta löytyy oikein varoitus manuaalissa.

Guido

Testailin taas kärryn kytkemistä. Tällä kerralla kiinnitin koukun, adapterin ja kärryn pistokkeen ja vasta sen jälkeen laitoin auton käyntiin: Käynnistettäessä tuli herja: "Check trailer lights" tjs ja mittaristossa paloi lamppuvian merkkivalo. Joku kosketushäiriö adapterissa / kärryn pistokkeessa mahdollisesesti on.

Kärryn valot toimivat kuitenkin kaikki oikein. Kaikissa muissa valokatkaisijan asennoissa paitsi 0. Ilmeisesti edellisellä yrityksellä virhe oli kytkeä kärry auton käydessä.

prinne

Lainaus käyttäjältä: TTO - 04.11.13 - klo:17:42
Avaimen EI kuulu irrota koukusta, kun koukku on irti ja koukku on irroitettu oikein.

Lainaus edellisen sivun viestistä:
Esitetyssä kuvasarjassa koukun "kahvaa" ei ole käännetty valmiusasentoon asti. Kahva on samassa asennossa kuin koukun ollessa kiinni autossa ja tällöin avain lähtee irti. Jotta tällaisen koukun saa kiinni autoon, kahva pitää kääntää valmiusasentoon ennen kiinnitystä.

Jos koukkua irroitettaessa kahvan painaa kunnolla alas, se jää valmiusasentoon eikä avain tällöin käänny tai irtoa. Tuosta löytyy oikein varoitus manuaalissa.

Ymmärsinkö oikein että avaimen voi saada koukusta irti kun koukku ei ole paikallaan, jos koukku on autosta irroitettu "väärin", eli "kahvaa" väännettu valmiusasentoon asti?

Minulle ihan yksi lysty onko koukku irroitettu "oikein" vai ei, kunhan se irtoaa. Ja avain saisi jäädä auton avaimien kanssa samaan nippuun.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lapa

Jos nyt oikein muistan niin ainakin vanha koukku toimi just noin kuin kuvattiin. Eli jos koukun irroituksen jälkeen kääntää sen kahvan takaisin lukitusasentoon, avain irtoaa vaikkei koukku ole paikoillaan. Se avaimen irtoaminen riippuu siis vain siitä missä asennossa se vipu on, ei siitä onko koukku oikeasti kiinni autossa vai ei. Sitten vaan kiinnitettäessä pitää muistaa kääntää se kahva takaisin siihen avausasentoon, jotta koukun saa paikoilleen.

Siitäkään ei ole täysin tarkkaa muistikuvaa kuinka hyvin se koukku istuu sinne säilytyslokerikkoonsa kahvan ollessa väärässä asennossa, mutta jotenkin näppituntumalta sanoisin, että ei kovin hyvin :)

vakio

Lainaus käyttäjältä: Lapa - 05.11.13 - klo:08:08
Jos nyt oikein muistan niin ainakin vanha koukku toimi just noin kuin kuvattiin. Eli jos koukun irroituksen jälkeen kääntää sen kahvan takaisin lukitusasentoon, avain irtoaa vaikkei koukku ole paikoillaan. Se avaimen irtoaminen riippuu siis vain siitä missä asennossa se vipu on, ei siitä onko koukku oikeasti kiinni autossa vai ei. Sitten vaan kiinnitettäessä pitää muistaa kääntää se kahva takaisin siihen avausasentoon, jotta koukun saa paikoilleen.

Siitäkään ei ole täysin tarkkaa muistikuvaa kuinka hyvin se koukku istuu sinne säilytyslokerikkoonsa kahvan ollessa väärässä asennossa, mutta jotenkin näppituntumalta sanoisin, että ei kovin hyvin :)

Niin, ajatuksena tuossa koukun käytössä käyttöohjeen mukaan on, että avainta säilytetään koukussa silloin kun koukku on omassa säilytyslokerossaan. Näin ainakin Superbissa. Ja loogisintahan on, että avain on valmiina koukussa silloin kun sitä ei käytetä.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.10.13 - klo:22:43
Voisiko johtua siitä että pakokaasut nousee takalasille ja huurtuminen johtuisi pakokaasun aiheuttamasta lämpötilan vaihtelusta? Huuru kertyisi siis lasin ulkopinnalle...
Kakkoskopan farkussa pakokaasut nousi suoraan takalasille pyörimään, siinä en tosin havainnut huurtumista mutta sopivalla kelillä sitäkin olisi varmaan voinut esiintyä.
Näinpä se todellakin taitaa olla. Nyt muutamana aamuna asiaa taas ihmetelin ja pyyhkäisin takalasinpyyhkimellä heti lasin mentyä huuruun ja pyyhin pyyhki höyryt pois. Eli huuru olikin lasin ulkopinnalla!!!  Aika monta farkkua olen omistanut ja ensimmäinen kerta moiselle ilmiölle. Ei muuta kun kovaa ajoa...

AjR1978

Kuskin sähköpenkin muistitoiminto lakkasi toimimasta, ei ota muistipaikan asetusta vastaan ja samalla tietenkin tallennetut asetukset kadonneet. Itse penkki säätyy kyllä normaalisti mutta ei vaan saa talletettua mitään.  >:(
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

zobuli

Lainaus käyttäjältä: AjR1978 - 06.11.13 - klo:08:36
Kuskin sähköpenkin muistitoiminto lakkasi toimimasta, ei ota muistipaikan asetusta vastaan ja samalla tietenkin tallennetut asetukset kadonneet. Itse penkki säätyy kyllä normaalisti mutta ei vaan saa talletettua mitään.  >:(

Jos on sama vika kuin omassa Superbissa, niin kokeile huomenna uudelleen. Eli kerran minullakin sekoili muistipaikat eikä saanut tallennettua niitä, sitten kun seuraavana päivänä kokeilin uudestaan niin toimi taas. En tiedä olisiko auton käynnistys ja sammutus auttanut asiaan jo nopeamminkin. Kertaakaan ei ole tuo vika uusinut tuon ensimmäisen kerran jälkeen.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

TTO

Onko se toiminto, että avain muistaa penkin viimeiset asetukset, otettu käyttöön? Vai onko vain penkin muistipaikat käytössä?

Hankitaksi

Lainaus käyttäjältä: kamok - 02.10.13 - klo:22:26
Nyt ilmeni ensimmäinen "murhe" uuden Ocun kanssa.

Keskialueen ohjaukseen on ilmestynyt uusi ominaisuus yli 60km/h nopeuksissa suoraan ajettaessa, jolloin ohjausta korjatessa tuntuu pieni pykällys ennenkuin ohjaus taas muuttuu taas normaalin herkäksi. Eli ohjaus tuntuu raskaalta keskialueella ja pykällyksen jälkeen herää taas henkiin.
Tuntuu tosi rasittavalta, jos pitäisi pitkää matkaa tuollaisella ajella... äkkiä tulee tehtyä liian ärhäköitä korjauksia.

Tuota on ilmennyt nyt parina päivänä, välissä toiminut ihan ok ja juuri nyt vaimo ihmetteli mikä ohjauksessa on..

Onko ideoita mikä tuon aiheuttaa, meneekö takuuhommiksi..  Oculla on ajeltu nyt noin 5000km.

Itsellä siis tuore Leon alla, ja oon ollu asiasta ihan hiljakseen etten saa luulosairaan mainetta, mutta sama ominaisuus on aika-ajoin voimakkaasti läsnä. Tekee ajosta savosta kuusamoon aika v-mäisen kimpoilevaa. En ole uskaltanut tuosta huoltoon valittaa, kun laskuttavat kuitenkin turhasta vianetsinnästä tuntityönä. Olen huomannut ettei tämän konsernin vehkeissä ole vikoja, ne on ominaisuuksia...

kamok

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 06.11.13 - klo:11:01
Itsellä siis tuore Leon alla, ja oon ollu asiasta ihan hiljakseen etten saa luulosairaan mainetta, mutta sama ominaisuus on aika-ajoin voimakkaasti läsnä. Tekee ajosta savosta kuusamoon aika v-mäisen kimpoilevaa. En ole uskaltanut tuosta huoltoon valittaa, kun laskuttavat kuitenkin turhasta vianetsinnästä tuntityönä. Olen huomannut ettei tämän konsernin vehkeissä ole vikoja, ne on ominaisuuksia...

Itsellä tuo ominaisuus on edelleen läsnä, välillä ei mitään ja välillä muljutellaan urakalla. Talvirenkaiden vaihto ei tuonut asiaan helpotusta. Rengaspaineiden säädöt eivät ole auttaneet. Viime viikonloppuna tuli matka-ajoa 700km ja suurimmaksi osaksi mutteroitiin. Kahvikuppi ilmestyi näyttöön puolen tunnin välein. Lisäksi tuo ominaisuus saa puristamaan ratista kovempaa ja ranteet puutuivat matkalla moneen kertaan. Kaikenkaikkiaan verenpainetta nostattava "ominaisuus".  :(
Viikonlopun kokemuksista johtuen olen viemässä autoa perjantaina huoltoon, mutta huolettaa juurikin tämä vian paikallistaminen, koska ominaisuus ei tule esiin aina matkaan lähdettäessä, vaan tulee esiin usein pidemmässä matka-ajossa. Jospa sieltä löytyisi vaikka joku softapäivitys.

Harmittaa kovasti, koska autoon olen muuten ollut todella tyytyväinen.

darthjysky

Olikos autossa kaista-avustinta?

Ilmeisesti tuo avustimen toiminta on joillain tehnyt tuota mutteriohjauksen tunnetta
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

kamok

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 06.11.13 - klo:12:13
Olikos autossa kaista-avustinta? Ilmeisesti tuo avustimen toiminta on joillain tehnyt tuota mutteriohjauksen tunnetta

Kaista-avustimella ei ole mitään tekemistä tämän ominaisuuden kanssa.

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: kamok - 06.11.13 - klo:12:37
Kaista-avustimella ei ole mitään tekemistä tämän ominaisuuden kanssa.

Miten olet sen ajatuksen poissulkenut? Autossa ei siis ole kaista-avustinta? Itseänäkin tämä kiinnostaa. Ajan paljon pitkää matkaa, joten jos vika ei yleisesti selviä, niin taitaa katse tulevaan Nissan Qashqaihin (vm. 2014) kääntyä.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Hankitaksi

Lainaus käyttäjältä: kamok - 06.11.13 - klo:11:42
Itsellä tuo ominaisuus on edelleen läsnä, välillä ei mitään ja välillä muljutellaan urakalla. Talvirenkaiden vaihto ei tuonut asiaan helpotusta. Rengaspaineiden säädöt eivät ole auttaneet. Viime viikonloppuna tuli matka-ajoa 700km ja suurimmaksi osaksi mutteroitiin. Kahvikuppi ilmestyi näyttöön puolen tunnin välein. Lisäksi tuo ominaisuus saa puristamaan ratista kovempaa ja ranteet puutuivat matkalla moneen kertaan. Kaikenkaikkiaan verenpainetta nostattava "ominaisuus".  :(
Viikonlopun kokemuksista johtuen olen viemässä autoa perjantaina huoltoon, mutta huolettaa juurikin tämä vian paikallistaminen, koska ominaisuus ei tule esiin aina matkaan lähdettäessä, vaan tulee esiin usein pidemmässä matka-ajossa. Jospa sieltä löytyisi vaikka joku softapäivitys.

Harmittaa kovasti, koska autoon olen muuten ollut todella tyytyväinen.

Ei ole kaistavahtia tässäkään. Välillä tuntuu tosiaan että pelaa kuin unelma, mutta välillä matka-ajosta tulee todella rasittavaa (nimenomaan puristat rattia kovemmin ja koitat saada rattia kääntymään mahdollisimman vähän kun suuntaa tarvitsee muuttaa vaan aavistuksen) Nyt 15tkm mittarissa ja ei ainankaan ole vielä hävinnyt. Muuten loistava auto myös, mutta ei tuolla oikeasti jaksa matkatöitä tehdä... Koittanut kanssa noita rengaspaineita muutella, mutta ei tunnu olevan merkitystä. Ainoa asia mikä autossa todella ketuttaa, mutta sitäkin enemmän.

Voisin uhrata vaikka 1l/100km enemmän polttoainetta (ja pakastaa mummoni) jos tuohon vehkeeseen voisi vaihtaa Focuksen hydraulisen tehostajan...  :o Mutta ei, mietitään vaan co2 päästöjä ja kootaan autot kaikesta kurasta.


finnman

Pajalle vaan. Ei ohjauksessa kuulu olla mitään "jumia" tai "pykälää". Renkaista johtuvat tahmeudet ja keskialueen löysyys tulee esille terveen ohjauksen kautta selvästi. Mutta jos ohjaukseen jää pykälään, niin vikaa siinä silloin on.

Edellisessä FL-II mallissa oli samanlainen vika, kuin mitä täällä on kerrottu. Se ei tullut esille jäisellä tiellä tai lumella. Mutta jos tie oli märkä tai kuiva, niin keskialueella oli pykälä mihin ohjaus keskitti jumiin. Kerran tehtiin softapäivitys ja vika häipyi. Viikon oli kunnossa ja vika uusiutui. Onneksi huollossa oltiin viksuja ja mekaanikko kävi ajamassa auton ja sai ilmiön esille ja sen jälkeen vaihdettiin koko ohjausvaihde. Samalla myös satunnainen kulmavalovika poistui.

Uskoisin, että huollossa ollaan tietoisia tai ainakin ollaan kuultu VAG:n ohjausvioista ja se edesauttaa korjaamisen edistämistä?

tuRboman

Lainaan itseäni reilun kuukauden takaa.

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 02.10.13 - klo:22:51
No voi Hvetti!! Ei kai tuo voi olla totta?! ..parina päivänä.. Eli pakkas aamuina. Tuskin menee pahoin metsään jos veikkaa, että ennen joulua tämä(kin) on ehtinyt paisua epidemiaksi?!
Toivottavasti ei nyt sentään.

Seat on siis liittynyt "joukkoon". Eli poikittaismoottoriset voi kärsiä tästä ongelmasta kun konsernin Ã,,ssät (Skoda ja Seat) vikoo myös. Tai siis kärsii mukavuusongelmasta.
Välillä aina mielessä pyörii, että voisko seuraava Scout olla meille sopiva auto. Mutta pieni pyrähdys VAGarenalla ja taas on ajatukset reilassa.

Pitäkää kunnon melua aiheesta merkkihuollossa. Ja muistakaa mainita, että ei teillä ole ainoa auto joka kärsii ongelmasta. Ei tätä pidä hyväksyä vaikka tehtaat ainakin Audi topicin mukaan pesee kätensä viasta.
"All 4 The Driver"

tapanixxx

Luulen että gyntteri on säästänyt 15 euroa jossakin kriittisessä ohjausvaihteen rakenteessa ja tietysti säästö on sen verran merkittävä että toki pitää laittaa tuotantoon.
Tämä siksi koska vanhemmissa vuosimalleissa tällaista vikaa ei ole ollut... eli nyt on kehitys kehittynyt... huonompaan suuntaan...

Varsinainen vika on vaikeasti määriteltävissä. Tässä tapauksessa lienee tehtaan mukaan kyse ominaisuudesta...

Ocu

Itse kirjoittelin ohjausongelmasta tuohon Octavia III ketjuun eli 2,6 paineilla ei vaan mene junamaisesti suoraan, vaatii pientä ohjailua (kulmien säädön jälkeen). Paineiden pudotus auttoi hieman. Aina kun ajaa Octavialla kakkosauton jälkeen, tuntuu kuin ohjauksessa olisi vikaa ts. ei mene junamaisesti itsestään suoraan.

Lueskelin (huvikseni!!) Audin mutteriohjaus-ketjua ja kyllä siellä kuvaillut oireet taitavat valitettavasti sopia myös Octaviaan. Toki omassa ei ole ollut semmosta kunnon kipsaantumista tmv mutta juuri nollakelin tuntumassa ohjaus oli vaimon käytössä kuulemma ollut ihan mahdoton ja auto ehdottanut taukoa. Toisella kertaa +10 kelissä ei kuulemma varsinaista ongelmaa muttei myöskään yhtä hyvä kuin edellinen auto.

Toisaalta jotkut kommentoivat että Octavia II:ssakin ohjaus on sellainen että ei mene junan lailla vaan rattia pitää pidellä vain höllästi.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

jaakkota

No niin tänään piti käyttää omaa eka kerran huollossa  juurikin tuo ohjausen takia meinaa jumittaa kun suoraan ajaa ja alkaa kääntää oikealle meinasivat et vika olis kulman säädöissä.itse kyl epäilin heti et ei taida olla ja suuntaus oli ok aikovat alkaa kyseleen maahantuojalta mitä ruvettas tekeen.taitaa kyteä pommi näissäkin autoissa.  :'(

AjR1978

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 06.11.13 - klo:10:40
Jos on sama vika kuin omassa Superbissa, niin kokeile huomenna uudelleen. Eli kerran minullakin sekoili muistipaikat eikä saanut tallennettua niitä, sitten kun seuraavana päivänä kokeilin uudestaan niin toimi taas. En tiedä olisiko auton käynnistys ja sammutus auttanut asiaan jo nopeamminkin. Kertaakaan ei ole tuo vika uusinut tuon ensimmäisen kerran jälkeen.

Ei auttanut uudelleen kokeilut, auto menee ens viikolla huoltoon asian tiimoilta, ei kuulemma ensimmäinen tapaus. Penkki pitää kytkeä testeriin ja opettaa sille säädöt uudelleen tms..
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

kamok

Lainaus käyttäjältä: kamok - 06.11.13 - klo:11:42
Viikonlopun kokemuksista johtuen olen viemässä autoa perjantaina huoltoon, mutta huolettaa juurikin tämä vian paikallistaminen, koska ominaisuus ei tule esiin aina matkaan lähdettäessä, vaan tulee esiin usein pidemmässä matka-ajossa. Jospa sieltä löytyisi vaikka joku softapäivitys.
Huollossa huomasivat vian välittömästi ja totesivat, ettei ohjauksen kuulu toimia näin. Softapäivitystä ei ole toistaiseksi ole, maahantuojalle lähti kysely..

Hankitaksi

Lainaus käyttäjältä: kamok - 08.11.13 - klo:14:46
Huollossa huomasivat vian välittömästi ja totesivat, ettei ohjauksen kuulu toimia näin. Softapäivitystä ei ole toistaiseksi ole, maahantuojalle lähti kysely..

Leonille sanoivat että kyllä "se vaan on tuommonen", eli ominaista...   ei toimenpiteitä...

Hyvä jos kerran Skodan puolella voi olla ihan vikakin, saattaa saada ihan siedettävänkin sitten ajella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy