Huolto Virossa?

Aloittaja Sikarisakari, 25.09.11 - klo:12:40

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.12.12 - klo:00:05
Sinä voitit. Ei olisi saanut Mobil 1 ESP Formula Long Life öljyä merkkiliikkeestä 44â,¬ kannu. Täällä palstalla kun on sellainen tapa että vaikka saa öljyt ilman niin huoltohinnassa pitää lisätä huollon hintaan 100â,¬.

Riittää kun mainitsee öljyn 0-hinnan, niin pystyy vertaamaan hintoja.

Koo Pee

No mitenkäs se persaukinen suomen valtio hyötyy tuosta rahan kantamisesta naapuriin......jää tupakki,viina,auto,bensa ja majoitus ynnä muut ruokaverot saamatta....

Siis, verotus kiristyy alv ym. hinnat nousee 8),virolaiset rakentaa ,kuljettaa,siivoo,korjaa autot,tekee lumityöt jne.. halvemmalla....miks ei vaan liityttäs viroon ja lopetettas tämä konkurssikypsä EU-suomi?

Ei kumminkaan hintakilpailussa mitään jakoo tulevaisuudessa....


vasara

Lainaus käyttäjältä: joukose - 12.12.12 - klo:20:35
...
Tere,

Käesolevaga saadame Teile soovitud hinnapakkumise. Antud läbisõidu juures  tuleks vahetada ka hammasrihm.
...
Näköjään Virossa nokkahihnaksi asennetaan jotain hammasrihmaa.. se ei pitkään kestä :)

Koo Pee

Ei kande mennä tyräleikkaukseenkaan.....saattaapi pallit hävitä ;)

Villeee

Kyselinpä hintoja tulevalle 2. ll-huollolle, 60 tkm,

Paikallinen Skoda merkkihuolto Suomessa, 560â,¬

Auto 100 Tallinn, 370â,¬

Forss OÃœ, 245â,¬

Suomalainen merkkihuolto sisältää muihin verrattuna lisäksi:
Forte Gas Treatmet 39,60
Forte Motor Flush 37,90
Jarruhuolto 24,70
Yhteensä 101,9
Suomihuolto ilman näitä 458â,¬

Hinta, kun laskee omat öljyt nollahinnalla, eikä suomalaisen huollon lisätöitä:
Suomihuolto 388â,¬
Auto 100 Tallinn 300â,¬
Forss OÃœ 200â,¬

vasara

Lainaus käyttäjältä: Villeee - 14.03.13 - klo:22:22
Kyselinpä hintoja tulevalle 2. ll-huollolle, 60 tkm,

Paikallinen Skoda merkkihuolto Suomessa, 560â,¬

Auto 100 Tallinn, 370â,¬

Forss OÃœ, 245â,¬

Suomalainen merkkihuolto sisältää muihin verrattuna lisäksi:
Forte Gas Treatmet 39,60
Forte Motor Flush 37,90
Jarruhuolto 24,70
Yhteensä 101,9
Suomihuolto ilman näitä 458â,¬

Hinta, kun laskee omat öljyt nollahinnalla, eikä suomalaisen huollon lisätöitä:
Suomihuolto 388â,¬
Auto 100 Tallinn 300â,¬
Forss OÃœ 200â,¬
Noilla hintaeroilla pelkkä autonhuolto Virossa ei olisi millään laskutavalla kannattavaa. Jos käy samalla muilla pakollisilla asioilla, niin sittenhän tuossa olisi itua? Itse en edes harkitsisi. Esim. surkeasti hoidetusta huollosta valittaminen vaikeutuisi, vaivaa liikaa (suhteutettuna hintaeroon) verrattuna kotimaiseen ...

VW:t

Ei tuo työnlaatu ja tekeminen suomessakaan aina kovin hyvää ole. Näitä esimerkkejä löytyy TM testeistäkin ihan riittämiin. Laskuttaa kyllä muistetaan, tekemättömistäkin töistä.

Arska F

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 17.03.13 - klo:17:12
Ei tuo työnlaatu ja tekeminen suomessakaan aina kovin hyvää ole. Näitä esimerkkejä löytyy TM testeistäkin ihan riittämiin. Laskuttaa kyllä muistetaan, tekemättömistäkin töistä.

Jepp... Paikallinen T***** -huoltokin onnistuu survomaan 5 litraa lasinpesunestettä täyteen säiliöön... Siitä piti ihan riidellä joskus ;D
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 17.03.13 - klo:17:39
Jepp... Paikallinen T***** -huoltokin onnistuu survomaan 5 litraa lasinpesunestettä täyteen säiliöön... Siitä piti ihan riidellä joskus ;D

Jostain netin syövereistä luin aikoinaan tarinan kun huollossa oli täyteen pissapojan säiliöön lisätty useampi litra tätä liki LL-öljyn hintaista eliksiiriä, ja kyseessä kun sattui olemaan takuunalainen auto niin ei muuta kuin reklamoimaan vuotavasta säiliöstä. Sitten kun huolto oli saanut keulan paloiteltua ja todenneet säiliön ehjäksi, niin tyynesti vaan "ajattelin että sen on pakko olla rikki kun ennen huoltoa sen täytin ja silti saitte siihen lisättyä x litraa nestettä" ;D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.03.13 - klo:17:44
"ajattelin että sen on pakko olla rikki kun ennen huoltoa sen täytin ja silti saitte siihen lisättyä x litraa nestettä" ;D


Hihii.... :P :P
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

sskoda

Olen huoltanut autoa monta kertaa Tallinnassa  vuosina 2001-2009.  Kaikki on toiminut kuten olen toivonut. Erityisesti isommat työt ovat olleet edullisia ja erityisesti korjaustyöt jotka vaativat aikaa mutta korjattavat osat eivät ole laskun suurin osa,  näissä mielestäni hinta on ollut suorastaan " halpa" koska tuntiveloitus työstä on Tallinnassa pienempi.
Pelkästään öljynvaihdon takia ei sinne kannata matkustaa vaan matkaan on yhdistetty juoman hakua tai vaimon shoppailua.  Kokemusta kahdesta merkkihuollosta Opel ja Nissan.  ;D

jaberg

Vanhan x5:seni inspection 2-huolto ja alapallonivelen vaihto Pärnun merkkikorjaamolla oli 650 euroa. Autokeskuksen hinta-arvio oli 1.100... Näytti myös naapuritontilla olevan toistakymmentä suomiaudia menossa Audi-huoltoon. Loistavaa palvelua, suosittelen

Jerry Cotton

Onko kellään kokemusta lommonoikaisusta Eestissä? Autossa ois pari ärsyttävää luttua, jotka lähtis pdr-tekniikalla ilman maalausta. Tuleeko mieleen mitään firmoja Tallinnassa / Pärnussa?

Jerry Cotton

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 28.07.13 - klo:10:22
Onko kellään kokemusta lommonoikaisusta Eestissä? Autossa ois pari ärsyttävää luttua, jotka lähtis pdr-tekniikalla ilman maalausta. Tuleeko mieleen mitään firmoja Tallinnassa / Pärnussa?

Ã,,kkipikaisena miehenä hankin sitten kokemukset itse. Autofresh.ee sijaitsee kävelymatkan päässä Tallinnan keskustasta, voin suositella. Kaikki meni ajanvarauksesta maksamiseen niinkuin pitikin. Hinta noin puolet siitä mitä vastaava maksaisi Suomessa.

lauri_

Onko kenelläkään tietoa siitä minkälaisia osia ei-merkkiliikkeet kuten esim Forss käyttävät? Pyysin juuri hinta-arviota huoltoa + jakopäähihnan vaihtoa varten 145000 ajettua, mutta lähes 6v vanhaa Audi A4 Avant B8 2008 2.0 TDI:täni varten paikallisesta merkkihuollosta sekä Forssilta. Hintaerottelussa jakohihnan vaihdossa työn hinta oli lähes sama kun taas hihnan hinta Forssilla oli noin 40e ja merkkihuollossa (hintaerottelun mukaan) 265e.

Löytyykö tälle mitään muuta syytä kuin se, että merkkihuollon osissa on Audin logo?

Olisiko kenelläkään kokemuksia tai perusteltuja näkemyksiä siitä, kumpi Suomen hintoja selvästi halvemmasta huollosta olisi järkevämpi ottaa?

makelja

Minun edelliseen autoon A4 B8:iin tehtiin Forssilla kytkinremppa, jakopään hihnan vaihto ja 150tkm huolto heinäkuussa.
Kaikki meni todellä hyvin. Hinta oli sopuisa, 820e muistaakseni, mutta kytkinpaketin vein itse sinne. Se mitä tarvikkeita käyttivät jakopään huoltoon en tiedä, mutta sanoivat että alkuperäislaatuisia ovat. Öljyt ja filtterit tulivat myös heiltä.
Hihnan vaihto tarvikkeineen taisi olla jotain 230e:n luokkaa. Atoy autohuollon hinta Suomessa olisi ollut 695e viime vuonna.
Voin suositella Forssia.

reme

Kysytty tarjous forss.ee Defan lohkolämmittimestä + sisäpistokkeesta sisältäen 1350 w lämmittimen. Hinta oli vähän yli 500 euroa. Auto Passat vm. 2009. Kovalta kuulosti hinta. Odottelen vielä tarjousta Tallinnan marmorilta.

DJDH

No tiedä nyt. Lämmitinvastus n. 100â,¬, elementtikaapelisarja 70â,¬, haarotussarja 80â,¬ ja sisälämppäri 60â,¬. Osat jo pelkästään 310â,¬. Töitä menee karkeasti noin pari tuntia riippuen siitä mihin pistokkeen asentaa ja miten sisätilanlämppärin asentaa. Helppo tuo on kyllä itsekin tehdä.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

Yrjö

Perjantaina näin Tallinnan satamassa mainoksen: VW alkuperäis jarruosat -30% ja vaihto työ -19%. Onko tuttu asja? Otin kännykällä myös kuvan. Mutta ei onnistu tähän laitaminen.

samisa

Itse huollatin Skodan valtuutetussa S-liikkeessä kolme päivää sitten. Huolto maksoi 493 euroa, kun sama olisi ollut Metro-Autossa tai Laakkosella noin 650-750 euroa. Erinomaisesti toimi kaikki. Suosittelen.

Yrjö

Siitä jarruosien mainoksesta löysin sellaisen mainonnan Mollerauto.ee koti sivulta.  Viroksi on mutta see see on: http://mollerauto.ee/Uudised-karussell/Kampaania4/

Kysyin myös tarjousta Mollerista Passat farmarille  vm 2011 2,0tdi 103kw.
Etu jarrupalojen hinta vaihton kansa 113 eur (ilman alenusta 153 eur), taka jarrupalat ja vaihto 98.30 eur ( muuten 133eur). Keräilin viellä tietoa, että jos nyt tulevat myös levyjen vaihto niin hinnat pulpsativat etu palat- levyt 255.25 ja taka palat- levyt 204.69 . Muuten etu 358 ja taka 283.54. Sanoisin, että jos on tarveta vaihta jarrupalat levyjen kansa, niin kyllä voisi mennä Viron vaihtaman.

dosetti

Onko kukaan tilannut Virosta merkkiliikkeestä varaosia Suomeen? Kyllä ne näyttivät ihan olevan edullisempia siellä.

VR6

Onko kukaan vaihtanut automaatin öljyjä Viron puolella.
Lomareissua pukkaa ja suunnittelin että jos nelipyöräsuuntsuksen ja tiptronicin öljyt Forssilla.

Kokemuksia? Hintaa?

vagauto

En suosittele huoltaa autoa Virossa. Suomen Viron hintaero ei ole niin suuri. Jos käy ilmi, että pitää vaihtaa lisäksi muita varaosia kun sovittu, jotka eivät asu paikallaan niin tilaus on minimaalisesti viikko siitä syystä että Viron auton huoltojen varastossa ei ole tarpeeksi varaosia. Joskus työ on tehty niin huonosti että pitää lähteä takaisin ajelemaan, silloin myös kysytään rahaa. Virossa työtä tehdään halvalla ja yleisesti huonosti. Osa työstä mikä tehdään Virossa ei ole hyväksyttävää Suomeen katsastusasemalla! Esimerkiksi jarruputken hitsaus, myös jarruputkien jatkaminen useista putkista ovat sallittuja Virossa (heillä on se normaalia, kukaan ei kysyy sinulta lupaa), mutta ei ole sallittu Suomessa eikä Ruotsissa! Henkilökohtainen kokemus kun kävin katsastusasemalla Suomessa. Muita eroja on vielä. Yleisesti kahvia ei tarjota Viron autohuoltoissa, myös ei odottelua paikka. Virossa tehty huollot eivät näe Suomeen huoltopisteissä eikä autoliikkeissä. Jos auton huoltokirjassa näkyy huollot mikä on tehty Virossa niin suomalainen ei halua osta sellaista autoa koska hän pelkää huono laatua. Henkilökohtainen kokemus.

Minä haluan tukea suomalaista työtä, siksi vien oman auton vain Suomeen huoltoon. Suomessa työ tehdään hyvin ja varaosat ovat paikallisesti saatavilla. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

Typ2

Kuinka usein uudenkarheisiin autoihin pitää jarruputkia vaihtaa?

Jos ruostekorjauksia joutuu tekemään, niin tuskin niissä muutaman tonnin ritsoissa mitään sähköisiä huoltokirjojakaan on ja vaikka olisikin, niin entäs sitten? Enkä sitäpaitsi uskoa, etteikö virolainen merkkiliike olisi tehtaan tietojärjestelmissä siinä missä muullakin Euroopassa.

Suomalaista työtä kannattaa tukea, mutta jos sitä pitää pääperiaatteenaan, niin tsekkiläisen uuden auton ostaminen on itsepetosta. Ensinnäkin uuden auton ostajan ostovoima menee kansantalouden kannalta harakoille ja toiseksi, nyt on kotimaistakin autonvalmistusta tarjolla.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 22.06.14 - klo:09:12

Minä haluan tukea suomalaista työtä, siksi vien oman auton vain Suomeen huoltoon. Suomessa työ tehdään hyvin ja varaosat ovat paikallisesti saatavilla. Ei ole ollut mitään ongelmia.

Tämä oli tämän vuoden paras läppä! Varaosat ovat hienosti saatavilla paikallisesti, kunhan tulevat ensiksi Ruotsin varaston (Audi) kautta seuraavaksi päiväksi. Toinen paikallinen varasto on Saksassa ja tällöin tavara ehtii viikon sisällä. 1/10 varaosa on löytynyt suoraan varastosta. Työn laadukkuudesta esim. maalauspalveluiden osalta en viitsi edes alkaa puhumaan. Ja kyllä se tehokkaampi auto osataan koeajolenkillä räpätä kunnolla täällä Suomessa!

JakeS

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 22.06.14 - klo:09:12
En suosittele huoltaa autoa Virossa. Suomen Viron hintaero ei ole niin suuri. Jos käy ilmi, että pitää vaihtaa lisäksi muita varaosia kun sovittu, jotka eivät asu paikallaan niin tilaus on minimaalisesti viikko siitä syystä että Viron auton huoltojen varastossa ei ole tarpeeksi varaosia. Joskus työ on tehty niin huonosti että pitää lähteä takaisin ajelemaan, silloin myös kysytään rahaa. Virossa työtä tehdään halvalla ja yleisesti huonosti. Osa työstä mikä tehdään Virossa ei ole hyväksyttävää Suomeen katsastusasemalla! Esimerkiksi jarruputken hitsaus, myös jarruputkien jatkaminen useista putkista ovat sallittuja Virossa (heillä on se normaalia, kukaan ei kysyy sinulta lupaa), mutta ei ole sallittu Suomessa eikä Ruotsissa! Henkilökohtainen kokemus kun kävin katsastusasemalla Suomessa. Muita eroja on vielä. Yleisesti kahvia ei tarjota Viron autohuoltoissa, myös ei odottelua paikka. Virossa tehty huollot eivät näe Suomeen huoltopisteissä eikä autoliikkeissä. Jos auton huoltokirjassa näkyy huollot mikä on tehty Virossa niin suomalainen ei halua osta sellaista autoa koska hän pelkää huono laatua. Henkilökohtainen kokemus.

Minä haluan tukea suomalaista työtä, siksi vien oman auton vain Suomeen huoltoon. Suomessa työ tehdään hyvin ja varaosat ovat paikallisesti saatavilla. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Olen asioista eri mieltä. 1. Hintasäästö on aika suuri. Tuntiveloitus huollossa luokkaa puolet siiitä mitä Suomessa. Isompaa huoltoa tehdessä ero jo pelkästään töiden osalta satasia. Varaosat myös halvempia.
2. Työn laatu hyvää, aikataulut pitää hyvin.  Viimeksi käydessäni ohjeellinen huoltoaika oli 8 h. Saavuin paikalle 10.45. Kaksi kaveria ryhtyi hommiin ja auto valmistui kuudeksi. Matkarahat sain takaisin olutta tuoden. Huoltokirjassa leima. Yksi ylimääräinen korjaus josta soitettiin ja pyydettiin lupa korjaukseen.

Niin paljon olen autoja Suomessa huollattanut että en voi mitenkään ylistää suomalaista laatua tässä asiassa. Rahastaa kyllä osataan, mutta tehdystä työstä ei ole mitään takeita.
Jos kiriteerinä on kahvin tarjoilu virolaisessa autokorjaamossa niin sitten ei kannata autoa sinne viedä.
Huoltokirjojen merkinnät ovat vähän samanlainen asia kuin "aito suomiauto" mersun myynti-ilmoituksessa. Ennakkoluuloja eikä faktaa. Huolto-ohjelma Virossa on samanlainen kuin Suomessakin.
Minäkin kannatan suomalaista työtä, mutta lateja ei riitä lompakossa niin paljoa etten joudu miettimään mihin rahani tungen. Ostanko suomalaista tai saman tuotteen virolaiselta puoleen hintaan.
Tuttavapiirissäni on ammattiautoilijoita jotka huollattavat mersunsa viron veholla, silberillä ja ei muuta kuin hyviä kokemuksia.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

dosetti

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 03.06.14 - klo:11:43
Onko kukaan tilannut Virosta merkkiliikkeestä varaosia Suomeen? Kyllä ne näyttivät ihan olevan edullisempia siellä.

Eivät toimita Suomeen ainakaan merkkihuollosta. Tiedä sitten jos löytyy alkuperäisiä osia myyvä varaosaliike.

vagauto

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 22.06.14 - klo:12:36
Olen asioista eri mieltä. 1. Hintasäästö on aika suuri. Tuntiveloitus huollossa luokkaa puolet siiitä mitä Suomessa. Isompaa huoltoa tehdessä ero jo pelkästään töiden osalta satasia. Varaosat myös halvempia.
2. Työn laatu hyvää, aikataulut pitää hyvin.  Viimeksi käydessäni ohjeellinen huoltoaika oli 8 h. Saavuin paikalle 10.45. Kaksi kaveria ryhtyi hommiin ja auto valmistui kuudeksi. Matkarahat sain takaisin olutta tuoden. Huoltokirjassa leima. Yksi ylimääräinen korjaus josta soitettiin ja pyydettiin lupa korjaukseen.

Niin paljon olen autoja Suomessa huollattanut että en voi mitenkään ylistää suomalaista laatua tässä asiassa. Rahastaa kyllä osataan, mutta tehdystä työstä ei ole mitään takeita.
Jos kiriteerinä on kahvin tarjoilu virolaisessa autokorjaamossa niin sitten ei kannata autoa sinne viedä.
Huoltokirjojen merkinnät ovat vähän samanlainen asia kuin "aito suomiauto" mersun myynti-ilmoituksessa. Ennakkoluuloja eikä faktaa. Huolto-ohjelma Virossa on samanlainen kuin Suomessakin.
Minäkin kannatan suomalaista työtä, mutta lateja ei riitä lompakossa niin paljoa etten joudu miettimään mihin rahani tungen. Ostanko suomalaista tai saman tuotteen virolaiselta puoleen hintaan.
Tuttavapiirissäni on ammattiautoilijoita jotka huollattavat mersunsa viron veholla, silberillä ja ei muuta kuin hyviä kokemuksia.

Mersun huolto Viron (Tallinn) Silberillä (valtuutettu huolto) on tuntiveloituksella 60 eur. Minun kotikaupungissa 78 eur (Laakkonen, valtuutettu huolto). Ei mitään hintasäästö. Viron auton foorumeilla on kirjoitettu paljon huonoa kokemuksia Silberistä, myös Forssistä. Ehkä suhtautuminen suomalaiseen ihmiseen on jotain muuta? Olen tutkinut ja varaosat ovat halvempia Suomessa (esimerkiksi etuoven rajoitin on Suomessa 50 eur ja Virossa 65 eur, alkuperäiset varaosat). Kuinka paljon on sinun kotikaupungissa mersun huolto tuntimäärä?
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

sambolo

Melko halpa mersun huolto.. Täällä perus ad 69e/h ja merkkiliikkeissä yli 100e/h. Ja löytyy niitä huonoja kokemuksia suomestakin. Vagauto taitaa työskennellä suomalaisessa merkkiliikkeessä? ;)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy