Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Golf

#1
Tupakansytytin ei kuulemma lataa ollenkaan puhelinta vaimon autossa. En ole ehtinyt sen enempää asiaan vielä perehtyä, mutta jos sulakkeita ensin etsisi. Onko heittää suoralta kädeltä neuvoa mistä mahtaisi löytyä kyseinen sulake, ohjekirja kun on vuosien varrella edelliseltä omistajalta kadonnut johonkin. Koitin etsiä tietoa aiheesta ja ilmeisesti on ihan yleinen vika, mutta ei löytynyt tarkempaa kuvausta sulakkeen sijainnista/numerosta.
#2
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
08.03.19 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 08.03.19 - klo:11:14
"Huvittavin" pointti tässä on se, että viikko sitten kun tilasin itselle farkkugolffin niin tätä 96 kW moottoria ei ollut enää tarjolla uusiin tilauksiin, sen olisi saanut ainoastaan ostamalla jonkun jo maassa olevan yksilön. Eli mallistoon on jätetty tämä tehokkaampi versio jossa esiintyy ongelmia. Noh, otin siis itselleni "oikean moottorin" eli tulee 2.0, tosin disukka.

Oliko tähän mitään perustelua, eli onko tilapäisesti joku syy ettei voi tilata vaan aikovatko jatkossa myydä ainoastaan tehokkaampana? Onkohan tämä taas joku suomen maahantuonnin viisas päätös.
#3
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
08.03.19 - klo:11:01
Lainaus käyttäjältä: Golf - 08.03.19 - klo:08:52
Onpa erikoista, ei ole tullut vastaan ensimmäistäkään käyttäjien kuvailemaa ongelmaa kyseisen moottorin kanssa. Kaikki pelaa sujuvasti, lähti sitten -25 pakkasella tai kesäkelissä. DSG toiminta verrattuna edellisiin myös todella vaivatonta liikkeellelähtöjen osalta, ei tarvitse enää miettiä kaasun käyttöä valoista lähtiessä kuten joskus muutama vuosi sitten aiemmissa. Ei ole kyllä ilmennyt mitään nykäyksiä tai tärinöitä ensimmäisten 15 000km ajossa. Mutta ehkä näitäkin on sitten monenlaisia yksilöitä. Omien kokemusten pohjalta erittäin toimiva, mutta mielipiteitä on monia.

Ai niin, ehkä aika tärkeä pointti unohtui tuosta, eli kyseessä on 96kw 1.5 TSI josta siis omat kokemukset.
#4
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
08.03.19 - klo:08:52
Onpa erikoista, ei ole tullut vastaan ensimmäistäkään käyttäjien kuvailemaa ongelmaa kyseisen moottorin kanssa. Kaikki pelaa sujuvasti, lähti sitten -25 pakkasella tai kesäkelissä. DSG toiminta verrattuna edellisiin myös todella vaivatonta liikkeellelähtöjen osalta, ei tarvitse enää miettiä kaasun käyttöä valoista lähtiessä kuten joskus muutama vuosi sitten aiemmissa. Ei ole kyllä ilmennyt mitään nykäyksiä tai tärinöitä ensimmäisten 15 000km ajossa. Mutta ehkä näitäkin on sitten monenlaisia yksilöitä. Omien kokemusten pohjalta erittäin toimiva, mutta mielipiteitä on monia.
#5
Tuohon valojen huurtumisongelmaan, muistelisin jonkin aiemman auton kohdalla että huurre tulee sinne juurikin vähäisen tuuletuksen vuoksi? En muista millä keinolla asian silloin laittoivat kuntoon, mutta muistelisin että selitys olisi ollut juurikin umpion tuulettumisessa. Ilmeisesti nämä uudet valoteknologiat eivät myöskään samalla tavalla poista huurretta umpiosta kuin halogeenit.
#6
Huomasin että jotain uutta kehitystä on nastojen suhteen kuitenkin tapahtumassa, Continentalilta tulossa uutuus joka on ns. kuminasta, nastan runko on kumia, joten on varmasti jonkin verran hellävaraisempi tiestöä kohtaan. Ja mainonnan perusteella pitäisi jääpitokin olla ihan kohdillaan. eiköhän näistä saada ensi syksynä autolehtien vertailuja kun suosituimmat koot tulevat saataville. Hienoa kehitystä joka tapauksessa.
#7
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
27.10.18 - klo:20:19
96kw versiosta omatkin hyvät kokemukset on, bluemotion mallista joka sammuttaa moottorin kun päästää kaasun ylös. Tiedä sitten on 150hv susi mutta tästä en kyllä löydä sanottavaa. Kopkop.
#8
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
27.10.18 - klo:09:38
Ainahan on mahdollista että toiminnoissa on jotain vikaa mutta tulee myös mieleen että onko oma ajotyyli sellainen millä pystyisi yhtään vaikuttamaan ajamisen  nykimiseen tai kulutukseen? Sen mitä olen itse parikymmentä vuotta manuaalilla, perinteisellä automaatilla ja DSG automaatilla ajaneena omien kokemusten kautta vertaillut niin nykyinen 1.5 TSI DSG käyttäytyy kyllä ihan sivistyneesti. Huomattavasti sivistyneemmin kuin esimerkiksi omistamani DSG noin kuusi vuotta takaperin, sen jälkeen olikin pari manuaalia ja nyt jälleen DSG. Ei se manuaalilla ajokaan ihan nykimätöntä koskaan ole vaihteiden vaihtoineen.
#9
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
19.10.18 - klo:20:49
AI niin, bensasta oli puhetta tuossa aiemmin niin itselläni on aina tankissa Nesteen 95, enpä tiedä voiko eri asemien laadulla olla vaikutusta mutta ainakaan tuon kanssa ei ole ollut mitään sanottavaa.
#10
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
19.10.18 - klo:20:10
Omasta kokemuksesta 1.5 TSI dsg vaatii vain vähän eri tyylistä kaasun käyttöä kuin esim. vanhemmat 1.2 tai 1.4 TSI. Kyllä kulkupuolta tuntuu löytyvän oikein mukavasti, mutta jos vertaan aiempiin, niin 1.5 kanssa kaasun polkeminen paikaltaan pohjaan ei käyttäydy ihan samalla tavalla kuin pienemmillä koneilla, kone jää mielestäni jotenkin huudattamaan eikä kiihtyvyys tunnu samalta kuin hieman maltillisemmalla kaasun painamisella. Vauhdissa jos polkee niin sitten kyllä kulkee. Hankala selittää, mutta nyt muutaman tuhat kilometriä 1.5 ajelleena on jotenkin tullut tuntuma tuohon koneen ja vaihteiston yhteispeliin ja tällä hetkellä erittäin tyytyväinen tuohon koneeseen ja vaihteistoon.
#11
Ei tässä kenenkään yksittäisen kommentoijan mielipiteitä pitänyt sen enempää arvostellakaan, mielipiteitähän riittää. Mutta ihan näin yleisellä tasolla tätä ketjua olisi huomattavasti mukavampi lukea, mikäli kommentoijien ongelmat eivät ylipäätään liittyisi siihen, jos joku on valinnut rengastuksensa eri tavalla kuin itse. Kokemukset eri renkaista erilaisessa käytössä olisivat paljon mielenkiintoisempaa luettavaa kuin se, että jonkun pitäisi valita jotkut tietyt renkaat, jotta se tyydyttäisi jonkun toisen osapuolen näkymykset oikeasta valinnasta. Tämä nasta vs kitka tuntuu olevan vuosittain hyvinkin tunteita nostattava aihe, ei ainoastaan forumeilla vaan ihan noin yleisestikin.
#12
Miten ihmeessä se voi olla joillekin niin suuri ongelma että jotkut haluavat ajaa nimenomaan nastarenkailla? Jos omat tarpeet ja järki sanovat että nastat tulee alle, niin sitten se vaan on niin, tässähän ei kukaan tee mitään laitonta valitsemalla talvirenkaat omien mieltymystensä mukaan. Minulle on aivan sama onko jollakin nastat vai kitkat alla, ei vaikuta niin paljon omaan elämääni että muodostaisin siitä mitenkään suurta ongelmaa. Jos kaikilla olisi kitkat alla niin kyllä olisi liukasta menoa esimerkiksi risteysalueilla. Tarvittaisiin jonkinlainen uusi innovaatio, kompromissi nastan ja kitkan väliltä, jotta saataisiin entistä useammat luopumaan perinteisestä nastarenkaasta ja kokeilemaan jotain uutta, kenties vähemmän tienpintaa kuluttavaa mutta silti tarpeeksi pitävää. Ei vaan taida olla ihan helppo yhtälö, kun nastamärät näissä uutuuksissa sen kuin kasvavat. 
#13
Jotenkin vaan hieman hankala sisäistää, että autossasi on tosiaan niin surkeat valot, kun selvisi että esim itselläni on samanlaiset keulalla. En kyllä millään keksi valittamista tai että näkyvyydestä olisi jotain huonoa sanottavaa, päinvastoin. Itselläni ei ole näin hyviä valoja koskaan ollut, ja tässä on aika monta vag autoa ja muuta merkkiä tullut kokeiltua, on halogeenia ja xenonia monelta aikakaudelta, nyt ensimmäiset ledit. Mutta ehdottaisin että tutustut lisävalojen tarjontaan mikäli tilanne on noin mahdoton, eiköhän sieltä sopivat löydy valaisemaan ja eivät varmaan ole ihan hirveän näköisiäkään nykypäivänä, jos ajosi painottuvat nimenomaan sellaisiin ympäristöihin ettet pärjää pelkillä nykyisillä ledeillä. Mielipiteitä on tosiaan varmasti suuntaan jos toiseen, jokaisella omansa.
#14
Piti ihan tarkistaa mitkä omassani on, siis ne jotka omasta mielestäni ovat osoittautuneet hyväksi valinnaksi.

Dynaamiset led-ajovalot, ajotilanteen mukaan säätyvät, lisäksi samaan pakettiin tuli avaimeton lukitus ja kaukovaloautomatiikka.

En tiedä mikä versio tuo noista valoista sitten on, mutta ei valittamista. En tiedä onko valoissa sitten jotain eroa riippuen automallista, golf, sportsvan tai variant. Mutta joo, omat kokemukset siis hyvät joten ei tähän asiaan löydy oikein muuta mielipidettä.
#15
Joo, itse en ole tekniikan maailmaa lukenut aikoihin joten en ole nähnyt mitä ovat saaneet tuloksiksi. En ole ihan varma siitä muuttuvatko nopeuden mukaan, tai jos muuttuvat niin erittäin huomaamattomasti koska olen kaikissa nopeuksissa todennut ne hyviksi. Omalla kohdallani edellisen golf 7 variantin xenonit taas olivat mielestäni valoteholtaan surkeat, näyttivät tosi lähelle vaikka niitäkin säädettiin oikeisiin arvoihin, ja jos vertailukohtana ovat nämä nykyisen ledit, niin nämä ovat ihan eri maata. Kyllähän se harmittaa aina jos ei ole johonkin tyytyväinen.
#16
Vielä unohtui lisätä että pidän valokatkaisijaa aina auto asennossa, jos sillä nyt mitään merkitystä on niiden käyttäytymiseen, tuskin. Ja omassani muuten palavat takapään leditkin ilmeisesti aina, en ole kertaakaan nähnyt niitä pimeinä vaikka aurinkoisella kelillä käynyt tarkistamassa suorassa auringonpaisteessa.
#17
Onpa erikoisia kokemuksia osalla porukasta, omat kokemukseni 7 variantista comfortline tason led-paketilla ovat täysin päinvastaisia. Erittäin hyvät ja kirkkaat valot, vertailukohteena samainen aiempi golf 7 variant bi-xenoneilla. Jo kävelyvauhdilla parkkiksella näyttävät erittäin pitkälle eikä märkä asfalttikaan ime juurikaan valotehoa huonommaksi. Samoin kulmavalotoiminto valaisee erittäin kirkkkaasti. Pitkiä kokeillut ainoastaan mökkitiellä mutta valoa tuntui riittävän ihan kiitettävästi. Joko on käynyt vaan erittäin hyvä tuuri ja valot säädetty täysin oikein, tai sitten vaan olen väärässä. Mutta omaan käyttööni riittää se, että näen hyvin ja täytyy kyllä sanoa että olen tyytyväinen valintaani, ihan muutenkin kuin vaan valojen puolesta.
#18
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
24.04.15 - klo:11:10
En välttämättä moittisi ajo-ominaisuuksia nastallisilla Conteilla huonoksi, mutta eroa kesärenkaisiin on kovemmissa nopeuksissa kuin yöllä ja päivällä. Olisi ollut mielenkiintoista kokeilla vastaavaa autoa eri merkkisillä nastarenkailla moottoritiellä mutta se nyt jäi kuluneen talven kohdalla tekemättä. Omalla kohdallani voi tietenkin olla, että ne ovat vaan niin älyttömän lepsun tuntuiset korkealla 65-profiililla, kun aiemmat talvet on tullut ajeltua 55-sarjalaisilla Conteilla. Yksi asia missä huomasin ainakin jonkinmoista kehitystä tapahtuneen, on se että nyt näyttäisi kaikki nastat olevan talven jälkeen tallella. Kulutuspinta sen sijaan on kulunut hieman enemmän kuin aikaisempina vuosina ja ajokilometrit ovat jotakuinkin samat. Mutta nyt saa taas puoli vuotta ajella kesärenkailla niin turha murehtia vielä ensi talvea, ja saahan noita renkaita vaihdettua mikäli siltä tuntuu.
#19
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
18.04.15 - klo:09:59
Samat kokemukset nastaconteista kovemmissa nopeuksissa, kokona 15", kaupungissa ovat ok mutta muuten oli kyllä hieman valittamista ja todella herkät kaikille tienpinnan eroavaisuuksille. Nyt 225/40 18 kesärenkaat alla ja käytös on aivan kuin toisesta ulottuvuudesta motarinopeuksissakin ajaessa.
#20
Hieman hämää nopeasti vilkaistuna tuossa sivukuvassa mustat vanteet, näyttäisi äkkiä katsottuna että on melkoisen pulleat renkaat laitettu vanteille. Joka tapauksessa erittäin maukkaan näköinen auto.
#21
Pääkaupunkiseudulla ajaessa täysin normaali vesikeli, tiet aurattu näköjään eilen erittäin hyvin eikä tänään aamulla mitään ongelmia. Pelkkää vesisadetta. Moni ajoi eilen aivan kuin talvi olisi tullut ensimmäistä kertaa miesmuistiin.
#22
Golf VII (12-) / Vs: Golf Alltrack
26.03.15 - klo:11:37
Jokohan tällainen Alltrack on esittelytiloissa jossain päin pääkaupunkiseutua? Ihan mielenkiintoinen paketti ja oisihan tuo mukava nähdä ihan livenäkin.
#23
Itse erehdyin halvan hinnan perässä muutama vuosi takaperin ostamaan halvat kiinanrenkaat ja kyllä oli vesisateella niin liukkaat etten toisia enää alle laita. Voihan se olla että niissäkin jotain kehitystä tapahtuu aina vuosien varrella, mutta harvoin halvin hinta ja hyvä laatu ihan käsikädessä kulkevat. Ja onhan se jossain määrin koomisen näköistä että on panostanut rahaa autoon ja hienoihin kalliisiin aluvanteisiin, mutta sitten renkaat kyljessä lukee suurella LingLong tai jotain vastaavaa. Mutta tämä vain oma mielipiteeni, omakohtainen kokemus kiinanrenkaista oli sen suuntainen, ettei toisia enää tule ellei ole ihan pakko.
#24
Muutaman päivän jo olleet kesärenkaat alla ja kyllä se taas mukavalta tuntuu nastojen jälkeen.
#25
Joko alkaa pääkaupunkiseudulla uskaliaimmat vaihtelemaan isompaa ja näyttävämpää kesävannetta alle? Parissa autossa tuli viikonloppuna nähtyä, mutta eipä näistä keleistä koskaan tiedä tässä vaiheessa vuotta.
#26
Kori ja valot / Vs: Ikkunoiden tummennus
16.10.14 - klo:09:37
Vaikeeta se on tummennusten päättäminen, välillä mielessä 20% ja välillä 5%. Mielummin haluaisin pistää kunnolla tummaksi, mutta silti vähän epäilyttää näkeekö sieltä tarpeeksi ulos hämärässä. Ja toisaalta riittääkö 20% kalvo suojaamaan tarpeeksi takapenkin turvaistuimessa istuvaa matkustajaa ettei tarvitsisi käyttää mitään imukuppisuojia, ja näkeekö taas 5% läpi tarpeeksi maisemia yms? Täytyy vielä jatkaa pähkäilyä.
#27
Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 04.10.14 - klo:21:47
Miksi verrata pienempään Golfiin? Passat Alltrack olisi enemmän vastaava, sllä erotuksella, että Passatin tavaratila on muutaman litran pienempi.

Kiitos lauantai-illan huumorista!
#28
Ei ole mitään yksiselitteistä kaavaa ainakaan autoa vaihtaessa, että onko siitä mitään hyötyä venyttää käyttöönottoa vuodenvaihteen yli. Tämänhän ottaa hyvityshinnassa myös myyjäliikke huomioon, koska myös vaihtoauto on silloin ns. vuotta vanhempi. Mutta jokainen laskee tietysti asioita oman näkökantansa mukaisesti. Veikkaisin kuitenkin että hyödyt ovat aika marginaalisia näiden suosituimpien automerkkien ja automallien kohdalla.
#29
Kori ja valot / Vs: Ikkunoiden tummennus
25.09.14 - klo:08:09
Näyttäisiköhän oudolle jos laittaisi takalasin 5% ja takasivut ja takalasit 20%? Useasti tullut ajettua sellaisen auton takana jossa on 20% kaikissa takalaseissa ja sivulta näyttää ihan sopivan tummalle, mutta varsinkin aurinkoisella säällä 20% takalasissa näyttää todella miedolta tummennukselta. Tuulilasi kun on kirkas ja valo pääsee niin hyvin läpi.
#30
Kori ja valot / Vs: Ikkunoiden tummennus
14.09.14 - klo:10:02
Tummennukset on tulossa ja lähinnä sisältä näkeminen mietityttää. Kalvot todennäköisesti merkkiä 3M ja olisi tarve saada farkun lasit mahdollisimman tummiksi. Edellisessä autossa 3M 20 kalvot ja niistä näkyi usein liian paljon läpi, näkyvyys sisältä ulospäin oli kyllä myös hyvä. Nyt harkinnassa 3M 5 kalvo, ja siis puhtaasti tarpeen takia, ei ulkonäkösyistä. Koittanut etsiä netistä kuvia miltä näyttäisi sisältäpäin ja meneekö näkyvyys hämärässä huonoksi mutta ei oikein tunnu kuvia löytyvän.

Onko kellään täällä kokemusta joko 3M tai jonkun muun laatumerkin 5 kalvoista ja mitkä on kokemukset sisältäpäin näkyvyyden osalta? Kyseessä Golf farkku ja kuskista taaksepäin tulee tummennukset, eteen ei tule minkäänlaisia kalvoja missään vaiheessa. Liikenteessä noita näkyy olevan aika paljonkin tuolla tummimalla kalvolla joten ei kai ajaminen ihan mahdottomaksi voi muuttua?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy