Renault

Aloittaja RoccoScientist, 03.12.09 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

M1kke

Onnittelut, hieno auto! Kilvet tosiaan paistaa vieläkin hieman läpi.

Sitten kun kulkupuoli loppuu kesken niin suunta tuonne.. http://www.rstuning.co.uk/  ;)

Keke78

Ai saatana. 5.8 satkuun vs. Nissan 350Z 5.9. Tuollanen saatanan Nissan tylyttää mua harva se aamu ja jotain pitäis keksiä. Tuo kymmenys ei vielä riitä mulle, meikä tarvii seuraavaksi auton joka liikahtaa satkuun alta 5 sekunnin. Harmi vaan että piti syntyä persaukiseksi.

Toisaalta softalla tuosta sais varmasti helposti 300 heppaa...Hmmmm.... Ehkä tuollanen vois sittenkin olla mun seuraava auto.
Fabia rs combi -11

monster

Perästä vielä Megane teksti pois niin "kevenee" perä... Hieno peli...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

1101

#393
Onnea ärrässästä.

Kelit ei ainakaat kotosuomesta eotu. ;)

Poistettu viestissä mainitut sijaintitiedot. -Karvis-

Peeveli

#394
Onnittelut Cyclic Stigille RS:stä! Hieno ja räyhäkkä epeli. Tuon tyyliseen mustatkin vanteet käyvät ja tietysti ne korinvärisetkin.

Laita vaan rohkeasti saman tien autotalli-osioon pysyvämmin. On täällä iso joukko meitä muitakin ei-vagilla tällä hetkellä ajavia. ;)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: monster - 16.09.12 - klo:12:32
Perästä vielä Megane teksti pois niin "kevenee" perä... Hieno peli...
Aikast jännä mutta ihan sama tuli tänään itselle mieleen... Tosin vasta siinä kohdin kun aamulla selasin R.S:n kuvia netistä ja kuvien joukossa oli auto josta tuo Megane-teksti uupui perästä. Ei se teksti minua häiritse mutta kieltämättä näytti siinä kuvassa paremmalta ilman...

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.09.12 - klo:20:18
Laita vaan rohkeasti saman tien autotalli-osioon pysyvämmin.
Ei jaksa vaivautua kun ei varsinaisesti kuulu tälle palstalle.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 16.09.12 - klo:21:26
Ei jaksa vaivautua kun ei varsinaisesti kuulu tälle palstalle.
Autosi olisi tallissa mielenkiintoinen,jopa mielenkiintoisin.Toiminnasta ja rata-ajo päivästä
olisi mukava kuulla.

nikob

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.09.12 - klo:21:37
Autosi olisi tallissa mielenkiintoinen,jopa mielenkiintoisin.Toiminnasta ja rata-ajo päivästä
olisi mukava kuulla.
+1
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Wekotin

Mitäs öljyä tollanen rellu nielee ja mitkä ovat huoltovälit? Hieno peli on kyllä  :P

Cyclic Stig

#399
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.09.12 - klo:22:07
Mitäs öljyä tollanen rellu nielee ja mitkä ovat huoltovälit?
No nyt tuli kyllä sen verran paha että piti ihan tarkistaa papereista :D. Huoltoväli on 20 tonnia.

Näyttää lukevan seuraavaa:

Specification: RN0710, if T less than -25c 5W40 or 0W40, if T less than-30c 0W40.

Kelpasko? ;D
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 16.09.12 - klo:22:30
No nyt tuli kyllä sen verran paha että piti ihan tarkistaa papereista :D. Huoltoväli on 20 tonnia.

Näyttää lukevan seuraavaa:

Specification: RN0710, if T less than -25c 5W40 or 0W40, if T less than-30c 0W40.

Kelpasko? ;D

Juu  :D. Jännää tuo, että lämpötilan mukaan antavat viskositeettiluokituksen. Nykyäänhän yleensä annetaan vain joko luokitus tai sitten yksi visko. Tuo 40 kuumapäävisko on käytössä aika monessa ns. räyhemmässä pelissä mm. AMG-meset, Porsche.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.09.12 - klo:22:40
Juu  :D. Jännää tuo, että lämpötilan mukaan antavat viskositeettiluokituksen. Nykyäänhän yleensä annetaan vain joko luokitus tai sitten yksi visko. Tuo 40 kuumapäävisko on käytössä aika monessa ns. räyhemmässä pelissä mm. AMG-meset, Porsche.
Myös meikäläisen Golfissa ;D

Siisti on Cyclic Stigin Rellu, kyllähän tuollaisella kehtaa ajellakin ;) Tuo väri sopii vieläpä ihan sairaan hyvin tuohon koriin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.09.12 - klo:22:40
Jännää tuo, että lämpötilan mukaan antavat viskositeettiluokituksen.
No jännä se on itse ranskiskin. Toistaiseksi pelkästään positiivisessa mielessä :D.

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 16.09.12 - klo:23:02
kyllähän tuollaisella kehtaa ajellakin
No joku kehtaa ja joku ei. Tällä palstalla suurin osa varmaan ei. Mutta kun minä olen aina ostanut autot itselleni enkä ole v**tuakaan välittänyt siitä, mitä joku muu on hankinnastani mieltä. Toistaiseksi olen ollut tuota periaatetta noudattamalla aika tyytyväinen.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

RoccoScientist

Kyselin ihan mielenkiinnosta tuon Renault Mégane RS:n tilannetta maahantuojalta, kun tuota uutta mallia ei ole hinnastossa näkynyt. On kuitenkin tulossa takaisin Suomen tuontiohjelmaan ja tiedot hintoineen on tarkoitus julkaista "lähiaikoina". Vähän jännittää hinnoittelun puolesta...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 21.09.12 - klo:14:57
Vähän jännittää hinnoittelun puolesta...
No mikäs siinä nyt niin jännittää? Verothan saattaisi jopa hiukan laskea kun tästä kuusta lähtien valmistettuihin tulee stop&start- järjestelmä joka teoriassa pienentää kulutusta l. päästöjä. Muuten autossa ei muutu mikään ainakaan täällä.

Minusta tuo järjestelmä kuuluu kyllä ekoautoihin. Tai mikäs siinä jos se olisi ohjelmoitavissa pois kokonaan mutta kun ei vissiin ole. Ainut keino päästä siitä eroon on tökätä auto joka käynnistyksen jälkeen Sport-modelle (siis myös esim. talvikeleillä..) jolloin se on pois päältä. Normal-modella se on automaattisesti päällä eikä sille siis ole erikseen deaktivointinappia kuten Vaggineissa. Not so good... Joten itse halusin loppujen lopuksi auton ilman tuota kyseistä keksintöä. Lisähintainen metalliväri kaupanpäälle ei toki vaikeuttanut päätöstä... :)

Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 21.09.12 - klo:21:20
No mikäs siinä nyt niin jännittää? Verothan saattaisi jopa hiukan laskea kun tästä kuusta lähtien valmistettuihin tulee stop&start- järjestelmä joka teoriassa pienentää kulutusta l. päästöjä. Muuten autossa ei muutu mikään ainakaan täällä.

Kiitos infosta, en ollut tuosta ollenkaan tietoinen. Hinnoittelun suhteen jännittää silti se, että nostetaanko tuon mallin hintaa uudistusten varjolla paljonkin. Se edellisen mallin vajaan 40000 euron hinta oli varsin kohtuullinen, kun saman verran sai pulittaa mm. DS3 Racingista. Nyt markkinoilla ovat ylihinnoitellut GT86 ja BRZ, joten maahantuojalla voi olla kiusaus paisuttaa hintaa lähelle näiden hintalappuja.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 21.09.12 - klo:22:18
Kiitos infosta, en ollut tuosta ollenkaan tietoinen. Hinnoittelun suhteen jännittää silti se, että nostetaanko tuon mallin hintaa uudistusten varjolla paljonkin.
Uudistuksista suurin lienee nostettu teho / vääntö. Toinen suurempi juttu on keskikonsolin ja ovipaneelien muovit jotka ovat mielestäni aika paljon laadukkaamman näköiset kuin 250:ssa. Myös "normipenkit" on saaneet hiukan uutta muotoa ja verhoilu on kokonaan uusi. 18" perusvanteet ovat saaneet uuden muodon. Muuten minusta ei ole kovin suuria ulkoisia eroja, tosin en ole niin tarkkaan tutkinut vanhempaa mallia.

LainaaNyt markkinoilla ovat ylihinnoitellut GT86 ja BRZ, joten maahantuojalla voi olla kiusaus paisuttaa hintaa lähelle näiden hintalappuja.
BRZ ja Toipotta on varmasti kivoja autoja mutta totuuden nimissä en puhuisi noista ja Rellusta samassa yhteydessä... Jäävät sen verran kauas taakse kun lähdetään oikein koittamaan... :)
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

cipher

Tuo Megane RS on todella hieno ja nopea kampe. Itselläkin oli nuorena 2-ovinen Megane Coupe, siis ei mitään ranskalaisia vastaan.

En kuitenkaan dissaisi tuota (toki ylihintaisia) kaksikkoa. BRZ ja GT86 tulevat varmasti olemaan tuota Rellua suositumpia ja niitten viriversiot (tai versiot joihin ehkä tulee joskus vielä moottori) muistetaan vielä kun Rellu on painunut unholaan. Oikeat rata-autot ja hauskat laitteet ovat kuitenkin takavetoisia, kyllä se ajettavuus ja hauskuus on aivan toista.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: cipher - 21.09.12 - klo:23:01
En kuitenkaan dissaisi tuota (toki ylihintaisia) kaksikkoa.
Ei ollut missään tapauksessa tarkoitus dissata. Ovat vaan nykyisessä formissaan niin paljon heikompia (varsinkin käytännön) suorituskyvyltään kuin R.S. että eivät paini ihan samassa sarjassa. Hauskuudesta en puhunut mitään, Megane on hauska etuvetoiseksi mutta ei se siitä tee "takavetoisen veroista".

Autonvalmistajat ovat kovin hanakoita julkaisemaan nykyään Nyrren aikoja jos on jotain "paukuteltavaa". BRZ / GT- suunnalta on ollut kovin hiljaista.

Tiedän hyvin, että "hauskuus" ja suorituskyky eivät ole sama asia. Mutta uskallan myös väittää, että Risarellu on etuvetoiseksi helkkarin hauska auto.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Peltzi


Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 21.09.12 - klo:23:25
Ei ollut missään tapauksessa tarkoitus dissata. Ovat vaan nykyisessä formissaan niin paljon heikompia (varsinkin käytännön) suorituskyvyltään kuin R.S. että eivät paini ihan samassa sarjassa. Hauskuudesta en puhunut mitään, Megane on hauska etuvetoiseksi mutta ei se siitä tee "takavetoisen veroista".

Autonvalmistajat ovat kovin hanakoita julkaisemaan nykyään Nyrren aikoja jos on jotain "paukuteltavaa". BRZ / GT- suunnalta on ollut kovin hiljaista.

Tiedän hyvin, että "hauskuus" ja suorituskyky eivät ole sama asia. Mutta uskallan myös väittää, että Risarellu on helkkarin etuvetoiseksi helkkarin hauska auto.

Jos pitäisi valita Rellun ja GT-86:n välillä niin ilomielin sijoittaisin omat rahani ilman muuta Relluun. Kyllä etuvetoinenkin voi olla äärimmäisen hauska ja hieno ajettava, kuten oli entinen lukollinen äRRä Civakkonikin. Helvetisti enemmän sen ratissa hymyilytti kuin GT-86  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

cipher

Tuo RS on kiistatta nopeampi ja tehokkaampi, loogisemmalla hinnallakin vielä. Eli kaikki aidosti ansaittu kunnioitus sille. Ehkä sitä tulee käytyä koeajamassakin sopivalla hetkellä.

Etuvedollakin on tottakai kohtuullisen hauska ajella, kuten esimerkiksi Ishvanin mainitsema TypeRällä. EP3 oli itselläkin omistuksessa useamman vuoden ja esim Ahvenistolla se toimi (vakiota hivenen paremmilla jarruilla) kyllä hienosti. Jatkossa nautin itse kuitenkin takavetoisilla. Ja ei ole tarkoituksena aloittaa aiheesta turhanpäiväistä väittelyä.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 21.09.12 - klo:22:44
BRZ ja Toipotta on varmasti kivoja autoja mutta totuuden nimissä en puhuisi noista ja Rellusta samassa yhteydessä... Jäävät sen verran kauas taakse kun lähdetään oikein koittamaan... :)

Eroja noissa tietysti on ja ihan suoria kilpailijoita ne eivät toisilleen ole. Potentiaalisten asiakkaiden joukoissa on kuitenkin päällekäisyyttä, koska kaikkia kolmea on hauska ajaa ja radalla niistä saa entistä enemmän irti. Sen takia uskon, että maahantuojalla otetaan näidenkin mallien hinnoittelu huomioon miettittäessä uuden Mégane RS:n hintaa. Suoremmista kilpailijoista Opel Astra OPC:n hinnat ovat ilmeisesti asettumassa 45000 euron ikävämmälle puolelle ja uuden Focus ST:n hinta viisiovisena hieman alle 39000 euroa ja nämä toki varmaan vaikuttavat tuohon hinnoitteluun enemmän.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Cyclic Stig

#413
Tuli tänään pestyä Rellun räppänä ensimmäistä kertaa. Mitään vahaa ei ainakaan pinnassa ole, sen huomasi jo siitä miten vesi maalipinnalla käyttäytyi. No, kaikkea ei voi tuohon hintaan olettaa saavansa... Tarttee varmaan jotain laittaa ennen suolakelien alkua. Jos ehtii. Maalipinnan laadussa ei sinänsä ole mitään valittamista ja väriin olen oikein tyytyväinen. Jopa nuo mustat vanteet alkavat näyttää, jos ei nyt hyviltä niin siedettäviltä.



Mitään mahdotonta analyysiä en nyt rupea tähän vääntämään. Mutta edelleen hymyilyttää joka kerta kun rattiin hyppää. Se kait kertoo siitä, että oon tyytyväinen ja tehoa on riittävästi ;D. Bensaa menee kevyehkölläkin kaasujalalla 10 satasella mutta ei haittaa pätkääkään, ainakaan vielä. Tarttee jossain välissä koittaa josko 98 vaikuttaisi kulutukseen positiivisesti.

Ai, yksi negatiivinenkin juttu on tullut esiin. Ilmastointi. Se nimittäin menee automaagisesti päälle aina kun auton käynnistää ja sitä saa sitten olla joka kerta törkkimässä pois päältä jos ei ole tarvetta (harvoin on). Itsellä on ollut tapana käyttää ilmastointia vain tarpeen vaatiessa joten ärsyttää kun se menee automaattisesti päälle. Auton manuaalinen ilmastointi tuntuu kyllä muuten tehokkaalta.


Enää 3v 11kk ja 2vkoa takuuta jäljellä.... ;D
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

monster

Miten se on Rellu pimputtanut?  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Cyclic Stig

^Siinä se missä uusi Vaginakin ;D. Varsin tyytyväinen jantteri olen ollut hankintaani, ei tuonut TT uutenakaan niin leveää hymyä naamalle...

Ã,,änimaailmakin on varsin sporttinen. Varsinkin Sportmodella putkeen ohjataan ilmeisesti pikkuisen ylimääräistä polttoainetta kierrosten noustessa. Vaihtaessa sitten paukkuu mukavasti. Melko addiktoiva juttu, pistää kierrättämään ihan vaan huvikseen.. :D
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

nikob

Cyclic stigin kokemukset kuulostaa todella hyviltä, tuommoinen rupeisi poltetaan kovasti jollei tuota tilaa niin kaipaisi  ::). Hyvä että on pakosaunditkin kohdallaan, ovatkin turhan vaisut monessa sportissa ainakin vakioputkella.
Vahaa pintaa talveksi ehdottomasti, vaikka Colliniten 476 niin pysyy pinnassakin.  :)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Cyclic Stig

Tuli tänään heitettyä Rönööllä parin sadan kilsan lenkki. Olisi vaan pitänyt katsoa ensin sääennustetta, vettä rupesi tulemaan kuin esterin *****estä jo 30 km:n jälkeen :(. No kun tuli lähdettyä niin ei sitten antanut luonto periksi kääntyä takaisin. Ajatuksena oli tehdä ekskursio yhteen ihan mukavan oloiseen pikkukaupunkiin mutta eihän siitä sitten mitään tullut kun ei viitsinyt autosta perillä poistua >:(.

Ajelin aika kevyellä jalalla ihan tarkoituksella ( no pari kertaa vähän lapsetti, mutta vain vähän :D). Meinasin, että katsotaan pääseekö tuolla alta kympin. Pääsee sillä, ajotieska näytti keskikulutukseksi 8,2. Liikenne hidasteli kelin takia ajoittain joten suurin osa matkasta sujui rajoituksia hitaammin. Mutta nätisti ajaen kuivalla kelillä ja myötätuuleen tuolla voisi päästä jopa alle 8:n. Minusta ihan ok, varsinkin kun koko ajan tietää, että "kun minä tuon vaihteen livautan kuutoselta pesään nro. 3 niin taas on hymy korvissa" ;D.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 16.09.12 - klo:00:29
Kiitokset. Varsin vauhdikkaasti nuo liittymiset motarille tosiaan tarvittaessa sujuvat, jopa näillä paikallisilla "rampeilla" jotka ovat monasti kovin lyhyitä.. Kulttuurista en ymmärrä mitään :D.

Et liene kuitenkaan niitä miehiä, jotka "kuullessaan sanan kulttuuri poistavat varmistimen"? :D
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Taskukeke

Bongasin muuten yhden harmaan RS Meganen airportin Audicenterin parkista viime viikolla. Päivä taisi olla perjantai. Olikohan palstalaisia?  :) Oli muuten todella vihaisen näköinen peli!  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy